Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 306 otomatik vites sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Her türlü Peugeot 306 otomatik vites arızası konusunda uzman usta personelimiz ve modern ekipmanlarımızla garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Peugeot marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Arızaları

Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 306 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid sorunu yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor kar lambası yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Otomatik şanzıman arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 306 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 306 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 306 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 306 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 306 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Peugeot 306 Selenoid Valf Değişimi

Peugeot 306 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 306 otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 306 selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 306 Şanzıman Tamiri:

Peugeot 306 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4/DPO otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede her türlü Peugeot 306 şanzıman sorunu garantili olarak çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 306 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 306 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 306 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 306 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 306 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

8 thoughts on “Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Çağrı
    Çağrı / Cevapla 22 Mayıs 2019 at 00:04

    Merhaba atcoadmin.peugeot 306 2000 model 1.6 benzin LPG 140000 km li araç sahibiyim. Aracım da herhangi bir arıza lambası yanmamakta ve vites geçişlerinde herhangi bir problem yasamamaktayim. Fakat aracı 1 aydır kullaniyorum ara ara araç D konumunda iken boşa düşüyor. Gaza bastıktan sonra vuruntuyla beraber vitese geçiyor. Bu durumu yokuş aşağı inişlerde ve kırmızı ışık yanarken yeşile dönüp gaza bastigimda ayriyetten yokus aşağı inerken ayağımı frenden çekerken araç 2. Vitese geçişinde yapıyor. Sizin yorumunuz nedir? İzmir’de yaşıyorum onerebileceginiz bir servis varmıdır?İstanbul a mi gelmek gerekir. İyi çalışmalar saygılarımla.

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 20:18

    Merhaba Çağrı Bey. Aracınızda birden fazla arıza olabilir. Bunun temel nedeni LPG bağlatılırken araçta yanlış şasileme veya LPG sonrası aşırı ısınma olabilir. Aracı bir müddet LPG’siz kullanıp, arıza meydana gelip gelmediği konusunda bilgi verebilir misiniz?

  3. Halil ibrahim özer
    Halil ibrahim özer / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 23:15

    Merhaba 2000 model peugeot 306 otomatik vites kullanıyorum yaklaşık 1 aydır aracı çalıltırıp hareket ettikten sonra araç vites değiştirmemeye başladı kalktığı viteste gidiyor değiştirme yapmıyor aracı stop edip tekrar çalıltırdığımda düzeliyor bunun nedeni ne olabilir acaba şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2019 at 09:08

      Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımanını korumaya alıyor. Bunun birçok nedeni olabilir. Eğer bir arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodunuzu paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, ücretsiz olarak arıza tespitinizi birlikte yapalım.

  4. hasan kılın
    hasan kılın / Cevapla 12 Haziran 2019 at 15:26

    merhaba 306 2001 model otomatik şanzımanın önemli tüm parçlarında değişimi söylendi, sizin öngördüğünüz işçilik dahil toplam maliyeti nedir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 22:20

      Hasan Bey, şanzıman revizyonlu olarak 5.000 TL’den satıştadır. Sizin şanzımanınızı revize edersekte benzer bir fiyat çıkacaktır. Eğer araç ile gelecekseniz sökme-takma, yağ, çıkabilecek ek işçilikler ve parçalar ayrıca değerlendirilmelidir.

  5. Tamer Taban
    Tamer Taban / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 22:11

    Merhaba 2000 model 306 aracım var lpg li 150bin km de aracın termostatını sökmüş benden önceki sahibi hararet 70 den yukarı çıkmıyor. Sıkışık trafikte 90 a gelince de kalkışlarda freni bırakınca geri kaçma ve gaz verince de vuruntu ile ileri fırlama yapıyor selenoid değişimi ile yada yağ değişimi ile sorun çözülürmü. Maliyeti ne olur. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:38

      Tamer Bey, selenoid ve yağ değişimi ile bu tip arızaların sadece %40’ı düzelebilmektedir. İşlem ücreti yaklaşık 900 TL’dir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.