Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 206 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 206 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 206 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 206 Otomatik Vites Kronik Sorunları

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 206 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 206 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 206 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer Peugeot 206 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 206 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır. 

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi

Peugeot 206 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 206 Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 206 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 206 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 206 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 206 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 206 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Peugeot 206 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 206 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 206 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 206 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 206 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

6 thoughts on “Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:15

    İyi günler 2009 model Peugeot 207 al4 şanzımana sahip bir aracım var arabamın problemi yukarda anlattığınız gibi araç çalıştıktan sonra ki bir iki dakikada küt diye bir ses ekranda spor ve kar işareti yanıp sönüyor vites kutusu arızası diyor ancak aracı Yedi 8 dakika ısıtın o şekilde yola çıkarsak Herhangi bir problem olmuyor Bunun dışında çekişinde vites geçişlerinde de hissedilir bir sıkıntı yok sorun selenoid midir tamir fiyatı ne kadardır Antalya dan yazıyorum yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:25

      Emre Bey, bu arıza için 3 adımlı onarım önermekteyiz. Öncelikle şanzımanınızın yağını ve ECP-TCC selenoidlerini değiştirebilirsiniz. Bunu Antalya’da birçok yerde yaptırabilirsiniz. Dilerseniz bu konuda da yardımcı olabiliriz. Eğer bu değişim ile sorununuz çözülmez ise, hidrolik ünite (şanzıman beyninin) sökülüp bize gönderilmesi gerekmekte. Eğer hidrolik ünite revizyonundan sonra da sıkıntınız devam ediyorsa, o zaman şanzıman sökülerek revize olmak durumunda. Birinci adım güncel fiyatlarla 800 ile 1000 TL arasında tutacaktır. Biz şanzıman beyni test makinelerimiz olduğu için merkezimizde direk 2.adım üzerinden işlemlere başlamaktayız.

  2. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:59

    Hocam siz kurumsal bir firma olduğunuz için sizin referansınız ile 1.adımı antalya da nereye yatırabilirim malum sanzuman komplike bir sistem ve herkese güvenip emanet edemiyoruz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 19:04

      Size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05305678991 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, Pazartesi günü gerekli organizasyonu sağlayabiliriz.

  3. Suat Pınarbaşı
    Suat Pınarbaşı / Cevapla 4 Mayıs 2019 at 02:24

    Selam 2000 model peugeot 206 model aracım s ve p mod ışıkları yanıyor. Araç çekişten düşüyor. Aracı stp edip tekrar çalıştırıyorum,düzeliyor.özellikle yokuş cıkarken ve inerken yapıyor. Sanki vites yükselmiyor veya düşürmüyor.
    Sorun ne olabilir. Ayrıca fiyatı kaça çıkabilir.
    Birde arıza teşhis ücreti ne kadar alıyorsunuz. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 12:11

      Suat Bey, selenoidlerinizde veya hidrolik ünitenizde (şanzıman beyni) problem gözükmektedir. Arıza teşhis için bir ücret almıyoruz. Dilerseniz buyrun bir çayımızı için, aracınızı birlikte bir test edelim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.