Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 206 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 206 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 206 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 206 Otomatik Vites Kronik Sorunları

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 206 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 206 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 206 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer Peugeot 206 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 206 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır. 

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi

Peugeot 206 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 206 Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 206 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 206 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 206 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 206 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 206 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Peugeot 206 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 206 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 206 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 206 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 206 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

27 thoughts on “Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:15

    İyi günler 2009 model Peugeot 207 al4 şanzımana sahip bir aracım var arabamın problemi yukarda anlattığınız gibi araç çalıştıktan sonra ki bir iki dakikada küt diye bir ses ekranda spor ve kar işareti yanıp sönüyor vites kutusu arızası diyor ancak aracı Yedi 8 dakika ısıtın o şekilde yola çıkarsak Herhangi bir problem olmuyor Bunun dışında çekişinde vites geçişlerinde de hissedilir bir sıkıntı yok sorun selenoid midir tamir fiyatı ne kadardır Antalya dan yazıyorum yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:25

      Emre Bey, bu arıza için 3 adımlı onarım önermekteyiz. Öncelikle şanzımanınızın yağını ve ECP-TCC selenoidlerini değiştirebilirsiniz. Bunu Antalya’da birçok yerde yaptırabilirsiniz. Dilerseniz bu konuda da yardımcı olabiliriz. Eğer bu değişim ile sorununuz çözülmez ise, hidrolik ünite (şanzıman beyninin) sökülüp bize gönderilmesi gerekmekte. Eğer hidrolik ünite revizyonundan sonra da sıkıntınız devam ediyorsa, o zaman şanzıman sökülerek revize olmak durumunda. Birinci adım güncel fiyatlarla 800 ile 1000 TL arasında tutacaktır. Biz şanzıman beyni test makinelerimiz olduğu için merkezimizde direk 2.adım üzerinden işlemlere başlamaktayız.

  2. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:59

    Hocam siz kurumsal bir firma olduğunuz için sizin referansınız ile 1.adımı antalya da nereye yatırabilirim malum sanzuman komplike bir sistem ve herkese güvenip emanet edemiyoruz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 19:04

      Size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05305678991 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, Pazartesi günü gerekli organizasyonu sağlayabiliriz.

      • Çetin evcümen
        Çetin evcümen / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 23:25

        İygünler Antalya’da yönlendirme yapabilirmisiniz lütfen

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 09:05

          Çetin Bey, size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05305678991 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, gerekli yönlendirmeyi sağlayabiliriz.

  3. Suat Pınarbaşı
    Suat Pınarbaşı / Cevapla 4 Mayıs 2019 at 02:24

    Selam 2000 model peugeot 206 model aracım s ve p mod ışıkları yanıyor. Araç çekişten düşüyor. Aracı stp edip tekrar çalıştırıyorum,düzeliyor.özellikle yokuş cıkarken ve inerken yapıyor. Sanki vites yükselmiyor veya düşürmüyor.
    Sorun ne olabilir. Ayrıca fiyatı kaça çıkabilir.
    Birde arıza teşhis ücreti ne kadar alıyorsunuz. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 12:11

      Suat Bey, selenoidlerinizde veya hidrolik ünitenizde (şanzıman beyni) problem gözükmektedir. Arıza teşhis için bir ücret almıyoruz. Dilerseniz buyrun bir çayımızı için, aracınızı birlikte bir test edelim.

  4. ahmet
    ahmet / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 05:18

    merhaba 2000 model pejo marka otomatik aracım var.yukarda bahsetiğiniz vuruntu olayını 3 aydır görmekteyim 3 viteste kalıyor çekiş düşüyor.Aracın kontagı acıp kapadıgımda sorun ortadan kalkıyor ne yapmam gerekir bilgi alabilirmiyim maliyet ne tutuar selenoid valfler değiştiğinde sorun ortadan kalkarmı teşekürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 18:58

      Ahmet Bey, sorun sadece selenoid kaynaklı olmayabilir zira aracınız korumaya alıyor. Eğer İstanbul’da iseniz, bir uğrarsanız, arkadaşlarımız aracınızı bir test etsinler, net fiyat söyleyebiliriz.

  5. Engin
    Engin / Cevapla 29 Mayıs 2019 at 14:56

    Merhaba, 2006 model benzinli 206 otomatik aracım 3 e ve 4 e geçerken 4 bin devri geçiyor; yokuşlarda çekişten düşme var, geri kaçırması yok, bazen kar ve spor mod lambaları aynı anda yanıyor, kontağı açıp kapatınca düzeliyor, geçen sene şanzıman yağını değiştirmiştik iyiydi, bir ustaya çalışmama sorununu yaptırdım aynı gün gelirken bu geç vites atma problemi çıktı, Kütahyada oturuyorum, nedir problemi maliyeti ne olur

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 18:59

      Engin Bey, anlattıklarınız kadarı ile şanzımanınızın revizyon olması gerekmektedir. Bu şekilde kullanmanız sadece problemin artmasına neden olacaktır.

  6. Ertan
    Ertan / Cevapla 29 Mayıs 2019 at 23:06

    Hocam bende ayni sorunlari uasiyorum yeriniz nerde acaba ben bursadayim yol gosterir misiniz 0553503111 telefonum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:00

      Ertan Bey, yerimiz İstanbul’dadır. Telefon numaranızı eksik yazmışsınız. 05550135682 nolu telefondan servis yöneticimiz Burak Bey’e ulaşabilirsiniz.

  7. Uğur
    Uğur / Cevapla 5 Haziran 2019 at 00:04

    İyi günler. Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir 2003 model otomatik aracımda bazen 1. Vitesten 2. Vitese geçiş 3000 dv/dk meydana gelmekte. Ama çoğu zamanda bu devrin altında geçmekte. Özellikle rampalara girerkendd 2. Vitese 3000 dv dk da girme durumuda mevcut. Bu durum normalmi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:27

      Uğur Bey, şanzımandan ziyade gaza basma pedalına TCM’nin verdiği reaksiyon ile ilgili gözükmektedir. Aracınız için bu normal olabiir.

  8. lütfü bozkurt
    lütfü bozkurt / Cevapla 18 Haziran 2019 at 16:20

    İyi çalışmalar. 2004 model otomatik 206 aracımda 1-2 ay önce yağı değiştirildi. Vites geçişlerinde her zaman olmasa da vuruntulu geçiyor. Her hangi bir arıza ibaresi yada gitmekle ilgili sorunum yok. Fakat yoğun trafikte hararet yükseldiğinde rölantide dalgalanma oluyor. Bazen stop ediyor. Arabayı N konumuna aldığımda dalgalanma bariz şekilde azalıyor yada ortadan kalkıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:40

      Lütfü Bey, aracınızdaki vuruntu spesifik olarak 1’den 2’ye geçerken mi, yoksa bütün vitestlerde mi bunu yaşıyorsunuz? Dalgalanmanın nedeni tork konvertörünüzün arızalanmaya başlamasından olabilir.

  9. Tarık
    Tarık / Cevapla 25 Haziran 2019 at 07:55

    Kolay gelsin. 2000 model 206m var. Aracı 20 30 dk kullanıp ısındırdıktan sonra şehir içinde ışıklarda durduğumuzda sürekli kaçırma yapıyor gaza basınca tak diye arkadan sanki bir araç çarpmış gibi vitese geçip o şekilde hareket ediyor sebep ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:41

      Tarık Bey, DPO AL4 şanzımanların klasik problemlerinden birisini yaşıyorsunuz. Öncelikle yağ ve iki Pwm selenoidinizin değiştirilmesi gerekmektedir. Bununla sorununuz bir ihtimal ortadan kalkabilir. Asıl sorun ise genellikle şanzıman beyni ve şanzıman içerisindeki mekanik basınç kayıplarından kaynaklanmaktadır.

  10. Semih tula
    Semih tula / Cevapla 25 Haziran 2019 at 19:39

    İyi günler 2000 model 206 aracımda ilk kalkış hali gaza basınca vitese geçiyor onun dışındaki vites geçişlerinde bir sorun olmuyor sadece ilk kalkış da sorun her zaman yapmıyor problemi sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:43

      Semih Bey, muhtemelen kalkış tasınızda problem var. Buradaki basınç kaçağını yenmek için gaza yüklenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun gelin, aracınızı bir birlikte test edelim. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.

  11. Gökhan Çınkı
    Gökhan Çınkı / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 19:52

    Merhaba, Kmaraşta yönlendireceğiniz bir yer var mı? 2001 model 1.4 XR 206 da özellikle 1 den 2 ye geçişte aşırı vuruntulu geçiyor ve sanki araç 4 e hiç geçmiyor gibi. Tam 2 ye geçeceği sırada devri azaltırsak 2 ye vuruntusuz geçiyor. 3 te ilerlerken motorun devrini baya yükseltince 4 e geçiyor gibi bir ses geliyor ama araç perişan oluyor. Genellikle ilk kalkışlarda kar işareti yakıyor. Numaram 05063362671. Yol gösterirseniz memnun olurum şimdiden teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 08:04

      Gökhan Bey, K.maraşta anlaşmalı yerimiz mevcut. Pazartesi günü arkadaşlarımız sizinle irtibata geçecekler.

      • Gökhan
        Gökhan / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 17:31

        Teşekkürler. Bekliyorum.

  12. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 11:08

    2005 1.4 otomatik pejo 206 aracın motor alt kısmını yıkattim sonrasında D konumda ilerlerken D yanıp sönmeye basladi vites geçişleri düzensizleşti ve D konumda ışıklarda beklerken frene basılı olduğu zaman şanzımandan ses gelmeye başladı N pozisyonuna alınca ses kesiliyor bunlar aracın altını yıkattiktan sonra meydana geldi yer Kayseri sorun ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:49

      Ahmet Bey, vites pozisyon şalterinizin içerisine su kaçmış olabilir. Kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.