Valf Gövdesi (Şanzıman Beyni) Nedir?

Hidrolik kontrol ünitesi ya da daha bilinen adıyla valf gövdesi/şanzıman beyni, yağın basıncını kontrol ederek gerekli kavramalara veya ünitelere gönderen ana kumanda bölümüdür. Hidrolik kontrol ünitesi, selenoidlerden ve yağ kanallarını açıp kapatan valflerden oluşmaktadır. Konvansiyonel araçlarda selenoidlere hareket şanzımanın dışındaki TCM ünitesinden gönderilen elektrik sinyalleri ile verilirken, yeni birçok şanzıman tipinde TCM valf gövdesinin üzerine taşınmış ve mekatronik kart halini almıştır.

2 thoughts on “Valf Gövdesi (Şanzıman Beyni) Nedir?

  1. Şenol
    Şenol / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 23:55

    Nissan Qashqai 2016 model 1.6 dizel P17F1 – sürekli değişken şanzıman(cvt) titreşimleri( kontrol valfi incelemesi)
    – Aralıklı
    Hata kodu veriyor.. çözüm ve maliyet ne olur.. teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 07:41

      Şenol Bey, aracınızda basınç kaybından dolayı titreşim problemi mevcut. Öncelikle aracın yazılımını yetkili serviste güncelletiniz. Eğer düzelmiyorsa, yetkili servisten sıfır hidrolik beyin alıp taktırmanız gerekmektedir. Bu işlemi biz de yapabiliriz. Yaklaşık 8.000 TL civarında maliyet çıkmaktadır. Büyük ihtimalle sorununuz düzelecektir. Piyasada çok sayıda ikinci el çıkma ve iş görmeyen hidrolik üniteler mevcuttur. Biz Atco olarak bu üniteleri takmıyoruz, zira bozuk ünite olma ihtimali çok yüksek. Eğer aracınızda uzun süre bu arıza mevcut ise hidrolik ünite kullanımı sorununuzu çözmeyebilir. Şanzımanınızın sökülmesi gerekmektedir. Bekleme şansınız mevcut ise, şu sıralar hidrolik ünite tamiri üzerine bir projemiz mevcut. Çok daha uygun maliyetlerle çözüm üretmeye çalışıyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.