Tork Konvertörü Nedir?

Tork konvertör nedir?

Tork konvertörü (şanzıman türbünü) otomatik vitesli araçlarda kullanılan, şanzıman ile motor arasında yer alan ve mekanik vites kutulu araçlardaki debriyajın görevini karşılayan, kavrama görevi yaparak motordan aldığı hareketi şanzımana ileten veya iletmeyen ve tork artışı sağlayan bir sistemdir.

Tork konvertörlerin, hidrolik kavramalardan farkı ve en önemli özelliği ise motor momentini yani torkunu artırmasıdır.

4 thoughts on “Tork Konvertörü Nedir?

  1. Tuğrul çiçek
    Tuğrul çiçek / Cevapla 23 Mayıs 2019 at 00:04

    merhaba.. aracim 2003 model 1.6 dynamique tekno son zamanlarda aracımda su şekilde bir sorunla karşılaştık Sebebi nedir öğrenmek isterim.. aracı stop ediyorum tekrar araca bindiğimde vites park konumunda ancak vites Işık’ları D konumunda takılı kalıyor ekranda da yine D konumunu gösteriyor aracı çalıştırmıyorum hareket ettiremiyorum aracımı Renault özel servise götürdüm bilgisayara bağladı sanzimanda herhangi bir sorun olmadığını araç üzerinde bulunan double din GPS özellikli ekranlı teybin vitesin ayarını bozduğunu söyledi ve basından attı bana cok saçma geldi ama tabi ben usta olmadığım icin yorum yapamıyorum sizce bu sorun neyden kaynaklanıyor artık iyice sinirlerim bozuldu arabaya benzin döküp yakacağım o durumdayım yardımlarınızı rica ediyorum teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:44

      Tuğrul Bey, arıza teşhisi biraz garip olmuş. Nerede yaşadığınızı belirtirseniz sizi iyi bir Renault servisine (yetkili veya özel) yönlendirebiliriz.

  2. Berk
    Berk / Cevapla 17 Eylül 2019 at 23:38

    Merhaba. Aracım 1998 Opel Omega 2.5 v6i CDX 4 ileri otomatik şanzımana sahip ve 243000 km’de. Araç yolda ilerlerken vites geçişleri sorunsuz, bir vuruntu veya sarsıntı yok. Sadece yavaşlarken ve 1.vitese düşerken ufak bir itme mevcut. Bunun haricinde durur haldeyken P’den R veya D’ye veyahut D-R vitesleri arasındaki geçişlerde şiddetli olmamakla beraber itme-vurma gibi bir durum gerçekleşiyor.

    Bu olay kısa vadede bana bir problem çıkarır mı? Bu problemi çözmek istersek bana maliyeti ne olur? Yanıtınız için şimdiden teşekkür eder, iyi çalışmalar ve bol kazanç dilerim.

  3. emre
    emre / Cevapla 4 Kasım 2019 at 11:58

    2009 kia sportage 114000 km dizel otm 83,5kw aracımızda tork konvektor arızası verıyor bazen motor ilk çalıştırmada tıtreme yapıyor ve gaz pedalı hiç işlemiyor 15/20 sn sonra düzeliyor calışma sı normalleşiyor birde araç normalde yakıt 10lt gösteriyor fakat park halınde veya ışıklarda biraz fazla kaldığında 14lt ye çıkıyor yokuşlarda devir düsmesini de ekleye bilirim sizce arıza nedendir ve maliyeti ne kadar teşekkürler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.