Otomatik Şanzıman Testi

Otomatik şanzıman revizyonu, şanzımanların komplike tasarımları ve elektronik test ve ekipmanı gereken komponentlerinden dolayı araç bakım servislerinin en riskli onarım işlemlerinden biridir.

Türkiye’nin önde gelen otomobil üreticilerinin tercihi GMY’nin bir iştiraki olan ATCO Mühendislik Ford, GM ve Chrysler gibi firmaların şanzıman üretim hattında kullandıkları makine ve ekipmanları Türk otomotiv sektörüne kazandırarak bu konudaki en büyük yatırımlardan birisini yapmış ve sektörün uzun yıllardır ihtiyacı olan Türkiye’nin ilk çok markalı otomatik şanzıman yenileme merkezini hayata geçirmiştir.

Tesisimizde bulunan Superflow üretimi olan ve Ford, GM, Chrysler gibi firmaların üretim hatlarında kullandığı Axiline 97000 otomatik/manuel şanzıman test dinamometresinde önden çekişli, arkadan çekişli veya dört çekişli araçların otomatik, manuel ve CVT şanzımanlar test edilmekte ve ilgili markalara ait diagnostik cihazlar ile dinamometre üzerinde TCM’lerin hata kayıtları vs. görülebilmektedir.

Şanzıman dinamometre testi videomuzu izleyebilirsiniz:

16 thoughts on “Otomatik Şanzıman Testi

  1. orkun
    orkun / Cevapla 11 Mart 2019 at 21:30

    kolay gelsin 2001 volvo s40 t4 aracın vites p den r ye r den n ye genelde her vites gecisinde vuruntu yapıyor motor ısınıp biraz kukkanınca genekde durkal çok yapınca algı gecikmesi yasanıyor normalde vites gecisleri normal ama motor biraz ısınınya yada çok dur kalk yapınca araç yavasladıgı zaman 2 den 1 e gecerken silkeleme yapiyor ama sadece 2 den 1 e gecerken biraz zaman sonra ise 1den 2 ye milisaniyede geciyor ve arac hissetiriyor diger viteslerr normal yine

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Mart 2019 at 23:31

      Orkun bey, anlaşıldığı kadarı ile aracınızın şanzıman beyninde (hidrolik valf ünitesinde) problem var. Detaylı ve ücretsiz test için müsait bir zamanınızda uğrabilirseniz, siz çayınızı içerken arkadaşlarımız aracınız üzerinde gerekli incelemeleri gerçekleştirebilirler.

  2. Salih
    Salih / Cevapla 27 Nisan 2019 at 17:50

    Merhabalar aracım Chevrolet Cruze 2010 model otomatik vitestir. Araç ısındıktan sonra bazen dur Kalklarda gaza basıyorum araç hareket etmiyor daha sonra biranda ileri atılıyor ve arıza kodu veriyor P0700 ve P0751 hata kodları R ye geldiğinde vuruntu yapıyor. Sorun nedir ne kadar masraf çıkarır bize.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 22:09

      Salih Bey, aracınızda çok nadir karşılaşılan SS1 selenoid hatası mevcut. Şanzımanın karteri sökülerek TCM’si sökülecek, bütün selenoidlerin ortasındaki en kalın olan selenoid değiştirilecektir. Bu sayede sorun ortadan kalkacaktır. Selenoidin yenisi 100 TL’dir.

  3. Vedat Kıcır
    Vedat Kıcır / Cevapla 30 Nisan 2019 at 09:08

    Merhaba Hayırlı Günler Aracım 2005 Citroen C3 Yarı Otomatik
    Aracımda Tekrar Eden Bir Arıza var Kendini Kar moduna Alıyor ve Araç Hareket Etmiyor Özellikle Yoğun Trafikte Çok Fazla Tekrar ediyor
    Sürekli Yolda Ha Kaldım Kalıcam Korkusuyla Dolaşıyorum
    Afaki Olarak Yardımcı Olabilirseniz Sevinirim Teşekkürler Hayırlı İşler Bol Kazançlar Olsun İnşallah.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:27

      Vedat Bey, Atco olarak henüz yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmuyoruz. Özel mail adresinize bu konuda uzman başka bir arkadaşımızın bilgilerini paylaşacağız. Kendisi size yardımcı olacaktır.

  4. Niyazi Yiğit
    Niyazi Yiğit / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 22:59

    Merhaba
    2005 Model ww golf 5 1.6 fsi aracım var
    Araç ısındıktan sonra 3 ten 4 geçişte vuruntu yapıyor sonrası sitenizde yazdıklarınızın aynısı oluyor
    Çözümü varmıdır bana tamiri ne kadara mal olur.
    Lütfen yardımcı olun adam akıllı bir usta bulamadım kime danışsam şanzıman değişecek diyor.
    Yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:55

      Niyazi Bey, aracınız Tiptronic midir? Eğer tiptronic ise selenoid veya valf gövdesi tamiratı ile aracınız düzelebilir.

  5. Fatih Balkan
    Fatih Balkan / Cevapla 4 Mayıs 2019 at 23:31

    Merhaba,

    2011 Fluence 4 vites tork konvertorlu şanzıman kullanan aracım var. Yağı sogukken şanzıman çok vuruntu yapıyor. İsindiginda normal. Bir de servis bu modelin yağının değişmeyeceğini ömürlük olduğunu söylüyor fakat ben değiştirmek istiyorum. Bu konudaki yorumunuz ve şanzıman yağ değişim fiyatinizi alabilir miyim? Çok teşekkürler..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:59

      Fatih Bey, genellikle üreticiler yağı ömürlük olarak tanımlarlar. Bununla bilikte kullanım koşulları altında yağ zaman içerisinde bozulur. Özellikle bizim gibi çok fazla dur-kalk trafiği olan şehirlerde. Yağ değişiminin makine ile yapılması önerilmektedir. Bu durumda maliyet biraz daha artmaktadır. Aracınızda bulunan DPO şanzımanda ise filtre şanzımanın içerisindedir ve yağ değişimi esnasında maalesef değiştirilmemektedir. Normal değişim 500 TL, makine ile değişim yaklaşık 750 TL tutmaktadır.

  6. Niyazi Yiğit
    Niyazi Yiğit / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 17:45

    Evet tiptronik
    Yani hem otomatik hem Manuel kullanım modu var
    Ne kadar masraf çıkar tahmini

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:36

      Niyazi Bey, şu anda selenodiniz mi, valf gövdeniz mi, yoksa şanzımanınızın içi mi problemli bilemiyoruz. Her arıza tipine göre çıkacak maliyet değişecektir. Maliyeti ancak test sonrası söyleyebilmekteyiz.

  7. Muttalip Sentürk
    Muttalip Sentürk / Cevapla 6 Mayıs 2019 at 14:58

    Sayin atco calisanlari,

    sürmüs oldugum arac, Ford Galaxy, 2.0 TDCI, 140 HP, Powershift Sanzumanli. Yapmis oldugu hata su, hep arac yuklu oldugu zaman veya havalar sicak olup da araci biraz hizli veya agressiv kullandigim takdirde hataya dusuyor. Hatalar P0766, P0771 ve P2714 ve korumaya aliyor kendisini, vites degisiminde sikintilar olusuyor. Araci kapatip geri calistirdigimda hata lambasi yaniyor fakat aracin performansi tekrar yerine geliyor. Bu gibi hadiselerden malumatiniz var ve Hatanin Tamiri mümkün ise, aracimi size Istanbula, getirmeyi cok ciddi bir sekilde düsünüyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:33

      Muttalip Bey, bahsettiğiniz üzere arıza kavrama ve mekatronik kaynaklı olabilir. +90 552 290 15 67 nolu telefondan teknik müdürümüze ulaşabilirsiniz.

  8. Seyfi torun
    Seyfi torun / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 05:10

    Merhaba benim aracım reno megan 3 vites kutusu kontrol ettirin yazıyordu araba cekmiyordu ve stop edince duzelıyordu en son aynı hatayı yaptı ve arac diz yollarda cekıyor ama dik yokuslarda arac cekmiyor hızını alana kadar gaz yemiyor arac dizel otamatık tırıptonık 2008 model neden olabilir maliyet tahmini ne jadar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 07:42

      Seyfi Bey, aracınızın önce motorunu kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Anlaşıldığı kadarı ile aracınızda tork konvertör ve selenoid problemleriniz mevcut fakat sizin anlattıklarınızdan problemin sadece bunlarla alakalı olmadığına dair bir hisse kapıldık. Dilerseniz müsait zamanınızda uğrayın, aracınızı birlikte bir test edelim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.