Otomatik Şanzıman Testi

Otomatik şanzıman revizyonu, şanzımanların komplike tasarımları ve elektronik test ve ekipmanı gereken komponentlerinden dolayı araç bakım servislerinin en riskli onarım işlemlerinden biridir.

Türkiye’nin önde gelen otomobil üreticilerinin tercihi GMY’nin bir iştiraki olan ATCO Mühendislik Ford, GM ve Chrysler gibi firmaların şanzıman üretim hattında kullandıkları makine ve ekipmanları Türk otomotiv sektörüne kazandırarak bu konudaki en büyük yatırımlardan birisini yapmış ve sektörün uzun yıllardır ihtiyacı olan Türkiye’nin ilk çok markalı otomatik şanzıman yenileme merkezini hayata geçirmiştir.

Tesisimizde bulunan Superflow üretimi olan ve Ford, GM, Chrysler gibi firmaların üretim hatlarında kullandığı Axiline 97000 otomatik/manuel şanzıman test dinamometresinde önden çekişli, arkadan çekişli veya dört çekişli araçların otomatik, manuel ve CVT şanzımanlar test edilmekte ve ilgili markalara ait diagnostik cihazlar ile dinamometre üzerinde TCM’lerin hata kayıtları vs. görülebilmektedir.

Şanzıman dinamometre testi videomuzu izleyebilirsiniz:

45 thoughts on “Otomatik Şanzıman Testi

  1. orkun
    orkun / Cevapla 11 Mart 2019 at 21:30

    kolay gelsin 2001 volvo s40 t4 aracın vites p den r ye r den n ye genelde her vites gecisinde vuruntu yapıyor motor ısınıp biraz kukkanınca genekde durkal çok yapınca algı gecikmesi yasanıyor normalde vites gecisleri normal ama motor biraz ısınınya yada çok dur kalk yapınca araç yavasladıgı zaman 2 den 1 e gecerken silkeleme yapiyor ama sadece 2 den 1 e gecerken biraz zaman sonra ise 1den 2 ye milisaniyede geciyor ve arac hissetiriyor diger viteslerr normal yine

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Mart 2019 at 23:31

      Orkun bey, anlaşıldığı kadarı ile aracınızın şanzıman beyninde (hidrolik valf ünitesinde) problem var. Detaylı ve ücretsiz test için müsait bir zamanınızda uğrabilirseniz, siz çayınızı içerken arkadaşlarımız aracınız üzerinde gerekli incelemeleri gerçekleştirebilirler.

    • Mustafa güler
      Mustafa güler / Cevapla 22 Haziran 2019 at 22:59

      İyi çalışmalar dilerim, 2005 kia cerato benzinli araca talip oldum, ekspertiz raporunda hafif vuruntu yazıyor, en iyi veya enkötü ihtimalle masrafı ne olur, alacağım kişiyle ona göre fiyatından düşeceğim.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 23 Haziran 2019 at 11:53

        Mustafa Bey, vuruntuların nedeni bir tek selenoid (250 TL) olabileceği gibi, birkaç tane selenoid, hidrolik ünite (yaklaşık 2.500 TL), ya da şanzımanın içerisindeki mekanik aksamlar (komple şanzıman revizyonu) olabilir. Bu yüzden en iyi 250, en kötü 7.000 TL arasında değişecektir.

  2. Salih
    Salih / Cevapla 27 Nisan 2019 at 17:50

    Merhabalar aracım Chevrolet Cruze 2010 model otomatik vitestir. Araç ısındıktan sonra bazen dur Kalklarda gaza basıyorum araç hareket etmiyor daha sonra biranda ileri atılıyor ve arıza kodu veriyor P0700 ve P0751 hata kodları R ye geldiğinde vuruntu yapıyor. Sorun nedir ne kadar masraf çıkarır bize.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 22:09

      Salih Bey, aracınızda çok nadir karşılaşılan SS1 selenoid hatası mevcut. Şanzımanın karteri sökülerek TCM’si sökülecek, bütün selenoidlerin ortasındaki en kalın olan selenoid değiştirilecektir. Bu sayede sorun ortadan kalkacaktır. Selenoidin yenisi 100 TL’dir.

  3. Vedat Kıcır
    Vedat Kıcır / Cevapla 30 Nisan 2019 at 09:08

    Merhaba Hayırlı Günler Aracım 2005 Citroen C3 Yarı Otomatik
    Aracımda Tekrar Eden Bir Arıza var Kendini Kar moduna Alıyor ve Araç Hareket Etmiyor Özellikle Yoğun Trafikte Çok Fazla Tekrar ediyor
    Sürekli Yolda Ha Kaldım Kalıcam Korkusuyla Dolaşıyorum
    Afaki Olarak Yardımcı Olabilirseniz Sevinirim Teşekkürler Hayırlı İşler Bol Kazançlar Olsun İnşallah.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:27

      Vedat Bey, Atco olarak henüz yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmuyoruz. Özel mail adresinize bu konuda uzman başka bir arkadaşımızın bilgilerini paylaşacağız. Kendisi size yardımcı olacaktır.

      • Vedat
        Vedat / Cevapla 21 Ağustos 2019 at 02:55

        Merhabalar
        Dah önce belirtmiş olduğum konuyla alakalı mail adresime uzman arkadaşların ulaşıcağnı belirtmiştiniz ama ne gelen oldu nede giden 🙁
        vedatkicir@gmail.com
        Teşekkürler

  4. Niyazi Yiğit
    Niyazi Yiğit / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 22:59

    Merhaba
    2005 Model ww golf 5 1.6 fsi aracım var
    Araç ısındıktan sonra 3 ten 4 geçişte vuruntu yapıyor sonrası sitenizde yazdıklarınızın aynısı oluyor
    Çözümü varmıdır bana tamiri ne kadara mal olur.
    Lütfen yardımcı olun adam akıllı bir usta bulamadım kime danışsam şanzıman değişecek diyor.
    Yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:55

      Niyazi Bey, aracınız Tiptronic midir? Eğer tiptronic ise selenoid veya valf gövdesi tamiratı ile aracınız düzelebilir.

  5. Fatih Balkan
    Fatih Balkan / Cevapla 4 Mayıs 2019 at 23:31

    Merhaba,

    2011 Fluence 4 vites tork konvertorlu şanzıman kullanan aracım var. Yağı sogukken şanzıman çok vuruntu yapıyor. İsindiginda normal. Bir de servis bu modelin yağının değişmeyeceğini ömürlük olduğunu söylüyor fakat ben değiştirmek istiyorum. Bu konudaki yorumunuz ve şanzıman yağ değişim fiyatinizi alabilir miyim? Çok teşekkürler..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:59

      Fatih Bey, genellikle üreticiler yağı ömürlük olarak tanımlarlar. Bununla bilikte kullanım koşulları altında yağ zaman içerisinde bozulur. Özellikle bizim gibi çok fazla dur-kalk trafiği olan şehirlerde. Yağ değişiminin makine ile yapılması önerilmektedir. Bu durumda maliyet biraz daha artmaktadır. Aracınızda bulunan DPO şanzımanda ise filtre şanzımanın içerisindedir ve yağ değişimi esnasında maalesef değiştirilmemektedir. Normal değişim 500 TL, makine ile değişim yaklaşık 750 TL tutmaktadır.

  6. Niyazi Yiğit
    Niyazi Yiğit / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 17:45

    Evet tiptronik
    Yani hem otomatik hem Manuel kullanım modu var
    Ne kadar masraf çıkar tahmini

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:36

      Niyazi Bey, şu anda selenodiniz mi, valf gövdeniz mi, yoksa şanzımanınızın içi mi problemli bilemiyoruz. Her arıza tipine göre çıkacak maliyet değişecektir. Maliyeti ancak test sonrası söyleyebilmekteyiz.

  7. Muttalip Sentürk
    Muttalip Sentürk / Cevapla 6 Mayıs 2019 at 14:58

    Sayin atco calisanlari,

    sürmüs oldugum arac, Ford Galaxy, 2.0 TDCI, 140 HP, Powershift Sanzumanli. Yapmis oldugu hata su, hep arac yuklu oldugu zaman veya havalar sicak olup da araci biraz hizli veya agressiv kullandigim takdirde hataya dusuyor. Hatalar P0766, P0771 ve P2714 ve korumaya aliyor kendisini, vites degisiminde sikintilar olusuyor. Araci kapatip geri calistirdigimda hata lambasi yaniyor fakat aracin performansi tekrar yerine geliyor. Bu gibi hadiselerden malumatiniz var ve Hatanin Tamiri mümkün ise, aracimi size Istanbula, getirmeyi cok ciddi bir sekilde düsünüyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:33

      Muttalip Bey, bahsettiğiniz üzere arıza kavrama ve mekatronik kaynaklı olabilir. +90 552 290 15 67 nolu telefondan teknik müdürümüze ulaşabilirsiniz.

  8. Seyfi torun
    Seyfi torun / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 05:10

    Merhaba benim aracım reno megan 3 vites kutusu kontrol ettirin yazıyordu araba cekmiyordu ve stop edince duzelıyordu en son aynı hatayı yaptı ve arac diz yollarda cekıyor ama dik yokuslarda arac cekmiyor hızını alana kadar gaz yemiyor arac dizel otamatık tırıptonık 2008 model neden olabilir maliyet tahmini ne jadar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2019 at 07:42

      Seyfi Bey, aracınızın önce motorunu kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Anlaşıldığı kadarı ile aracınızda tork konvertör ve selenoid problemleriniz mevcut fakat sizin anlattıklarınızdan problemin sadece bunlarla alakalı olmadığına dair bir hisse kapıldık. Dilerseniz müsait zamanınızda uğrayın, aracınızı birlikte bir test edelim.

  9. Yunus emre
    Yunus emre / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 00:12

    Merhaba aracım daewoo leganza otomatik şanzıman beyni arızalı vites atmıyor yardımcı olabilir misiniz Gaziantep ten ben

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 19:57

      Yunus Emre Bey, Maalesef Leganza için elimizde parça bulunmamaktadır.

  10. haluk
    haluk / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 09:16

    iyi günler efendim

    megane 2 otomatik dizel sahibiyim.aracımı ilk calistirdigim anda birinci vitesten ikinci vitese gecerken vuruntu yapiyor ve ardindan gün icinde vites kutusunu kontrol ettirin diye bir yazı cikiyor.kapatıp acinca araci duzeliyor.yardımcı olursaniz ve tahmini bir fiyat bilgisi verirseninz sevinirim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:44

      Haluk Bey, bu arıza için firmamızda 3 adımlı tamirat uygulanmaktadır. Tamir fiyatı şanzımanın durumuna göre (ancak testlerden sonra belli olmaktadır) 1.000 ile 5.000 TL arasında değişmektedir.

  11. Hamdi
    Hamdi / Cevapla 29 Mayıs 2019 at 15:31

    Merhaba chery tiggo 2011 model otomatik vites sorun araçla biraz gittikten sonra küt diye bir ses ve ekranda kırmızı disk şeklinde bir işaret çıkıyor haliyle araç çekilen düşüyor vites değiştirmiyor stop edip çalıştırınca düzeliyor ama belli bir süre sonra tekrarlıyor şanzıman selenoid letini iki adet ve yağını değiştirdik ama sonuç aynı serviste bilgisayara bağlayınca. Sadece şanzımanı görmüyor sorun ne olabilir yardımcı olup yapmamız gerekenler hakkında bir fikir verebilirseniz sevinirim şehir dışından yazıyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2019 at 12:19

      Hamdi Bey, eğer selenoidlerini değiştirdiyseniz, hidrolik ünitenizde problem olma ihtimali yüksektir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyrun uğrayın, aracınıza birlikte bakalım.

  12. Yaşar Çörekçi
    Yaşar Çörekçi / Cevapla 11 Haziran 2019 at 23:57

    İyi günler,
    Youtube’daki OTOSEYİR videosundan sizi buldum. 2000 Model Kia Shuma 1.5 16V lpgl’li otomatik aracım var. Sıkıntılarım şunlar:
    1) vites d konumunda iken durduğum yerde (frende) aşırı titreme(sarsıntı) oluyor. Giderken veya vites geçişlerinde sıkıntı yok.
    2) Bir de R ye taktığımda bazen sert geçiyor.
    3) Bir ara bir iki kere “P0717: Giriş / Türbin Hız Sensörü A Devresi Sinyal Yok.” hatası vermişti.Bu problemlerin çözümü var mıdır?
    4) Şanzıman genel Check-up ücretiniz nedir? İyi çalışmalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2019 at 07:47

      Yaşar Bey, anlaşılan kadarı ile türbin giriş sensörünüzde veya tesisatınızda problem var. İlk probleminiz zaten türbin arızası, bu sensör probleminden kaynaklanıyor olabilir. Değilse de tork (türbin) revizyonu gerekecek. R’ye sert geçmesi de bunlarla alakalı olabilir. Genel olarak ekspertiz ve yol testinden herhangi bir ücret almıyoruz. Yağ değişimi veya sökme-takma ile başlayan işlemler olursa (eğer check-uptan kastınız bu ise) ücret talep ediyoruz.

  13. ahmet sönmez
    ahmet sönmez / Cevapla 26 Haziran 2019 at 19:02

    merhaba clio 3 hb yarı otomatik bir aracım var.sadece 5 . vitese geçtiğinde boşa atıyor.yardımcı olabilirmisiniz ve masrafı ne kadardır

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 19:22

      Ahmet Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik şanzıman revizyonu gerçekleştiremiyoruz maalesef.

  14. Cengiz
    Cengiz / Cevapla 30 Haziran 2019 at 02:34

    Arabam kia sephia 94 model aracımı biraz sert kullandığımda veya uzun yola çıktığım şanzımanın çok ısınıyor ve hold lambası yanıp sönüyor bu lamba yandığında arac 4 cü vitese geçmiyor 2den 3 5000 devirde geciyor kontağı kapatıp açınca düzeliyor sonra tekrar hold lambası yanıyor sanzımanımda yağı hafif azalmış ustanın teki yağdandir dedi ve 3litre yağ ekledi bi 20 kilometre çok güzel oldu hızlanma felan cok iyiylesti sonra tekrar ara ara hata verdi çekisi de düşmeye başladı benim arızam nedir maliyet ne çıkar bide ben pendikteyim yeriniz nerede sizi ziyaret etmek istiyorum hayırli işler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:22

      Cengiz Bey, muhtemelen şanzımanınız içerisinde mekanik problem var. Bizim yerimiz Şerifali Ümraniye’de. Arıza maliyeti konusunda bir bilgimiz yok, zira bu şanzımandan hiç revizyon yapmadık.

  15. ALPER
    ALPER / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 18:18

    slmm 7,30 d 2005 türbün hasarlı dedilerr yenı si ne eder veya tamırı vrmıı altan sess gelıyorr bazenn ve ….d _p… vitese takınca arac gaza basmadan itleme yapiyorr vee ranpada duruncaa kalkıştaa arac cekış saglamıyorr … netür masrff cikarr altarnatifler ndr

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:10

      Alper Bey, biz bu türbünleri sıklıkla revizyon ediyoruz. Eğer tirbününüzü bize gönderirseniz tork konvertörü revizyonu 1.500 TL’dir. Aracı getirirseniz 3.000 TL gibi masraf çıkacaktır.

  16. Nihat doğukan bay
    Nihat doğukan bay / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 21:05

    Merhabalar öncelikle yaptığınız işler izlerken güvenveriyor…97 model grand cherokee 5.2 aracım var…Sorunum şu aracım sabah ilk yol almada sabit gazla giderken 1-2 arasında kararsızlık yaşıyor ama tam gazda yada ısındıktan sonra böyle bir sorunum olmuyor 4. Vitese gectiğinde aracım silkeleniyor vites geçişlerinde problemim yok ama bazen de yarım debriyaj gidiyormuş hissi alıyorum sizce tahmini masrafım nedir yada arızam şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:58

      Nihat Bey, bir süredir parça sıkıntısı yaşadığımız için 42 serisi şanzımanarın revizyon işlemlerine girmiyoruz. Yardımcı olmak adına dilerseniz müsait bir zamanınızda uğrarsanız, size ücretsiz bir ekspertiz işlemi yapabiliriz.

  17. aslı karataş
    aslı karataş / Cevapla 25 Temmuz 2019 at 10:20

    selamlar 2013 model passat 1.6 dsg şanzıman aracım var aracımın servis tarafından mekatronık arızası olduğu söylendi tahmini masrafımı ogrene bılırmıyım

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 16:53

      Aslı Hanım, DSG mekatronik tamiri yaklaşık 2.500 TL tutmaktadır. İsteğe bağlı olarak mekatronik değişimi yapılması durumunda fiyat 6.000 TL’yi bulabilmektedir.

  18. MUSTAFA KANGAL
    MUSTAFA KANGAL / Cevapla 16 Ağustos 2019 at 14:30

    Merhabalar, aracım audi a3 99 model agn motor şanzımanı daha önceden revize gördü fakat araba 1 yıl kadar yattı çok nadiren kullanıldı. şuan aktif olarak kullanmaktayım fakat benim sorunum araç sabahları ilk çalıştırdıgımda vites 3de kalkış yapıyor 20 dk kadar kullanınca herşey normale dönüyor hiç arıza vermemiş gibi ve gün içinde mesela sabah işe geldim aksam tekrar eve gideceğim tekrar aynı sorunla karsılaşıyorum vites 3de kalkış yapıyor kullandıkça normale dönüyor. bunun sebebi ne olabilir? yağ seviyesimi düşük, vites geçiş sensörümü arızalı(daha önce değişti) yoksa selanoidlerdenmidir? teşekkük ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:57

      Mustafa Bey, öncelikle yağ seviyenizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Problem vites geçiş sensörünüzden ziyade şanzıman beyninizden ve selenoidlerden kaynaklanıyor olabilir.

  19. Cem
    Cem / Cevapla 24 Ağustos 2019 at 15:58

    İyi çalışmalar
    Aracım qashqai 1,6 cvt
    Sanzımandan gelen sesten dolayı bilyalar değişmişti.
    Ancak aracımın xtronic (motor freni)
    Aktif olmuyor
    Sebebi ne olabilir?

  20. Yasin
    Yasin / Cevapla 3 Eylül 2019 at 20:02

    Merhabalar 2011 mazda 3 otomatik vites aracımda D den geri vitese geçiş yapmak istediğimde 3-5 saniye sonra geçiş yapıyor ve geçiş yapınca vuruntu yapıyor. Bu problemi şimdilik kendimce D den geri vitese atmak istediğimde önce Park pozisyonuna alıyorum daha sonra geri vitese alıyorum bu şekilde yaptığımda geçişte sıkıntı yaşamıuorum ama rahatsız edici bir durum ve başkası aracı kullanınca sıkıntı oluyor. Sizce sorun neyden kaynaklı ve bana çıkacak fiyat en iyi ve en kötü ne olur. Şimdiden teşekkürler…

  21. Önder keskin
    Önder keskin / Cevapla 13 Eylül 2019 at 13:17

    Selamlar. Aracım 2000 model 1.6 16 walf otomatik vites Megane 1 Coupe. Km 180000 de. 1 den 2 ye geçerken ve 3 ten 4 e geçerken vuruntu yapıyor ve ısındıran sonra yokuşlarda Sanziman kaciriyordu. Yanı gaz yiyor ama gitmiyordu. Yaklaşık 1 ay önce revizyon yaptırdım. Ama kacirma hariç bütün problemler devam ediyor. Geçişlerde vuruntular var vites yükselirken de düşerken de. Kalkışlarda da performans zayıf. Buradaki ustalar beyin değişecek dediler ama güvenemedim. Sizce ne yapmalıyım. Araçtan soğudum. 2. El Sanziman var mi elinizde fiyatı nedir. Veya beyin değiştirmekle düzelir mi. Yardımcı okursanız sevinirim. Kolay gelsin

  22. Ömer Koyunoğlu
    Ömer Koyunoğlu / Cevapla 16 Eylül 2019 at 16:29

    2012 model Nissan Qashqai benzinli otomatik(gazlı) vites geçişlerinde titreme yapmaya başladı. Düşük viteste yapıyor. Şanzıman yağını değiştirdim pek fayda etmedi. Aracım 130 bin km de. Sorun nedir. Çözüm nedir? Masrafı ne tutar?

  23. coşkun
    coşkun / Cevapla 15 Ekim 2019 at 16:05

    merhabalar golf 4 otomatik aracım ilk kalkışta d ya alınca arada bir geç vitese alıyor aniden kalkıyor küt diye patinajda çekçtiği oluyor sorun ne olabilir yaklaşık ne tutar il dışındayım bir günde hallolurmu

  24. mehmet
    mehmet / Cevapla 20 Ekim 2019 at 23:15

    Merhaba, mondeo ecoboost benzinli tam otomatik aracımda vites geçişlerinde azda olsa hafif bir silkeleme var. Bir yarı otomatik seviyesinde değil ama başka araçlarda hiç vites geçiş sarsıntısı olmuyor. aracım 72000 km de. 60000 km de şanzuman yağ değişimini servisinde yaptım.
    Bu vites geçişlerindeki hafif sarsıntının bir çözümü var mı? Teşekkürler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.