Otomatik Şanzıman Nedir?

Otomatik şanzıman (diğer adıyla tork konvertörlü şanzıman) aracın hızına, gaz kelebeği konumuna, yük ve yol şartlarına göre vites geçişlerini otomatik düzenleyerek tork ve hız artışı sağlayan, içinde elektronik, mekanik ve hidrolik komponentler bulunan, oldukça karmaşık bir yapıya sahip mekanizma veya sistemlerdir.

8 thoughts on “Otomatik Şanzıman Nedir?

  1. Ahmet Murat
    Ahmet Murat / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 23:07

    Merhaba
    Aracım 2003 Hyundai accent 1.6
    İlk kalkışta herhangi bir ses yok. Vites geçişleri de güzel fakat yavaşlama esnasında hızım 25-30 un altına düştükçe tık tık diye bir ses çıkıyor hız düştükçe ses belirginleşiyor. Yüksek hızlarda da varsa pek duyulmuyor. Sanki dönen bir vida başı bir yerlere takılıyor gibi. Durmaya yakın ise tamamen kesiliyor. Boşa alınca ses gidiyor. D ye alınca tekrar geliyor. Bazen de durmama yakın araba gitmeye çalışıyor sanki manuel araç vitesten kurtulmamış gibi ileri silkeleyip sonra boşa geçmiş gibi duruyor . Soğukken lambada beklerken de Nadiren aracın sesi anlık değişip ileri doğru çok hafif -belli belirsiz bir silkeleme yapıyor gibi sanki kavraması sert bir manuel araçta ayağınız frendeyken debriyajdan ayağınızı anlık çekip bırakır gibi. Belirli bir problem mi bu yoksa bir kaç problem bir arada mıdır ? Tamiri ne civarda tutar ? Veya komple revizyonlu bir şanzıman ile mi değiştirmeliyim ? İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:28

      Ahmet Bey, anlattıklarınızdan hidrolik valf ünites problemi gibi durmaktadır. Aracınız kaç kilometrededir?

  2. Ahmet Murat
    Ahmet Murat / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 23:29

    218.000 kilometrede.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 18:57

      Ahmet Bey, aracınızı mutlaka test edip cihaza bağlamamız gerekmektedir. Aracınızın istavroz dişlisinde problem olabilir. İstanbul’da mı ikamet ediyorsunuz?

      • Ahmet Murat
        Ahmet Murat / Cevapla 2 Haziran 2019 at 03:17

        Konyadayım. Fırsat bulursam getirip göstermek istiyorum. Bu aralarda durmaya yakın vites düşürürken ve O hızlarda gaza basınca da bazen vuruntu yapıyor. Ya da takılmalı geçiyor gibi.
        Tahmini tamir fiyatı ne çıkar ? Kredi kartına taksit gibi ödeme kolaylıklarınız var mı ?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:15

          Ahmet Bey, tahmini fiyat yaklaşık 6.000 TL+KDV civarındadır. Fakat tamirat esnasında ek birşeyler çıkabilir. Kredi kartına taksit yapabiliyoruz.

  3. Alparslan
    Alparslan / Cevapla 11 Haziran 2019 at 00:46

    S.A
    Benim aracım Pejo 406 2004 Mod hdi arabam yokuşlarda kalkmıyor devir saati yükseliyor gaz yiyor fakat hareket etmiyor ancak düz yerde hızlanıp rampayı öyle çıkıyor 1.vitesten 2. Vitese geçerken basende vuruntu oluyor acaba takribi komple masrafı ne olur yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Haziran 2019 at 20:14

      Alparslan Bey, anlaşılan kadarı ile şanzımanınızda tork konvertorü ve basınç problemleri mevcut. Komple revizyonu yaklaşık 6.500 ile 8.500 TL arasında tutacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.