Otomatik Şanzıman Arızaları

Otomatik şanzımanlar çalışma ve kullanım koşullarından dolayı zaman içerisinde çeşitli arızalar verebilir. Sıklıkla rastlanılan arızalar şunlardır:
* Tork konvertörü (şanzıman türbünü) arızası
* Mekanik arızalar (tas kırılması, balata yanması vb)
* Hidrolik arızalar (valf gövdesi – şanzıman beyni olarak ta geçen parçanın içerisinde yaşanabilen problemler)
* Solenoid (selenoid) arızaları
* TMC Mekatronik arızaları

Universal-Otomatik-Sanziman-Ariza-Kodlari

Bu arızaları otomatik şanzıman kullanıcıları genellikle şu şikayetler ile dile getirmektedir:
• Şanzımandan aşırı ses gelmesi
• Yokuşlarda kalkışlarda şanzımanın titreme/silkeleme yapması
• İlk kalkışta aracın ağır hareket etmesi
• İlk kalkışlarda şanzımanın titreme/silkeleme yapması
• Geri viteste şanzımanın geri gitmemesi veya kaçırması
• Vites değişimlerinde ses/titreme yapması
• Vites değişimlerinde vuruntu yapması
• Vites değişimlerinde aracın devrinin çok yükselmesi (vitesin boşa düşmesi)
• Otomatik şanzımanın belirli viteslere geçmemesi
• Aracın belirli bir hızın üzerine çıkmaması

Otomatik şanzımanlar oldukça karmaşık yapıya sahip oldukları için normal yöntemler ile bu arızaların nedenlerini tespit edebilmek oldukça güçtür. Atco Otomatik şanzıman merkezimizde araç üzerinde otomatik şanzıman arıza tespiti işlemini ücretsiz gerçekleştirmekteyiz. Konusunda uzman test personelimiz arıza tespitlerinde teşhisi büyük oranda yapabilmekte fakat nihai arıza tespiti bazı durumlarda şanzıman sökülüp incelendikten sonra yapılabilmektedir.

Ayrıca üretici bazında ortak ve üreticiye has olan arıza kodları, arıza tespitinde büyük kolaylık şağlamaktadır.

34 thoughts on “Otomatik Şanzıman Arızaları

  1. Kadir
    Kadir / Cevapla 7 Mayıs 2019 at 22:04

    2013 model Octavia aracım 58.000 km’de DSG mekatronik arızası verdi.
    Mekatronik değişimi yapıldı.
    3-4 ay sonra 60.000 km’ye geldiğinde, DSG arıza lambası yandı. Bir kez kapatıp çalıştırdım. Tekrar yandı. Tamircimi aradım. Sanayiye getirmemi istedi.
    Yaklaşık 10 dakika sonra tekrar çalıştırdığımda, arıza lambası yanmadı.
    Ustam, bilgisayardan arıza ve sürüş testi yaptı. Sorun göremedi.
    Son günlerde, düşük hızlarda vites değişiminde, titremeye bir sesi fark eder olmuştum.
    Ustacağım ne yapayım ne edeyim.
    Dar gelirli hatta şimdilik işsiz biriyim. Mekatronik gibi ikinci bir pahalı arızayı kaldıramam.
    Ne yapayım, size gelsem bir teşhis koyabilir misiniz?
    Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:43

      Kadir Bey, buyrun gelin, teşhisimiz ücretsizdir. Birlikte bir test edelim.

      • Mehmet Ali calayir
        Mehmet Ali calayir / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 23:10

        Selamun aleyküm aracım 2001 model honda accord geri viteste rampa da 3,4 metre gidiyor sonra kalıyor

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:00

          Mehmet Ali Bey, muhtemelen geri vites tasınızda kaçırma mevcut. Atco olarak Honda grubuna henüz hizmet vermediğimiz için çok fazla yardımcı olamıyoruz.

  2. Hayrettin
    Hayrettin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 22:27

    S.a kardeşim hayırlı işlerler benim aracım Hyundai grandeur yavaş giderken az gazda hız 50 60 gibi ötme seni var daha sonra herhangi bir ses yok sebebi nedir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 16:38

      Hayrettin Bey, öncelikle aks bilyalarınızı kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Daha sonra şanzıman difransiyelini inceletebilirsiniz.

  3. Melek
    Melek / Cevapla 13 Haziran 2019 at 08:42

    İyi günler honda civic 2002 model aracımın ön kapu kilitleri otomatik açılmıyor. Sağ kapınıı düğmesi ise el ile çok zor açılıp kapanıyor. Arıza sebebi selenoitlermidir? Ankarada oturuyorum tavsiye edeceğiniz yer varsa adres tlf.no verirmisiniz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 12:33

      Melek Hanım, bahsettiğiniz arızaların şanzıman selenoidleri ile bir ilişkisi bulunmamaktadır. Ankara’da Honda araçların bu tip bakımları ile uğraşan tanıdık bir servisimiz ise maalesef bulunmamaktadır.

    • Mehmet Ali calayir
      Mehmet Ali calayir / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 23:13

      Merhaba aracım 2001 model honda accord dik yokuşta geri viteste 3,4 metre gidiyor sonra kalıyor Düz yolda R ve D de Bi problem yok

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:00

        Mehmet Ali Bey, muhtemelen geri vites tasınızda kaçırma mevcut. Atco olarak Honda grubuna henüz hizmet vermediğimiz için çok fazla yardımcı olamıyoruz.

  4. EYÜP SABİT
    EYÜP SABİT / Cevapla 18 Haziran 2019 at 17:21

    Merhabalar,
    2009 landrover freelander 2 aracım var.
    ARAÇ 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇERKEN ŞANZIMAN HIRILTI YAPIYOR. NEDENİ NE OLABİLİR ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:19

      Eyüp Bey, ses tork konvertöründen veya şanzımanın içinden olabilir. En yakın zamanda sesi dinletmek için sizi servisimize bekliyoruz.

  5. Aykut tokmak
    Aykut tokmak / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 19:24

    Merhabalar

    Öncelikle ilginiz için şimdiden teşekkür etmek istiyorum

    Aracım 2013 model ford fiesta power shift 1.6
    Aracım geri vitese geçmiyor Ve ileri viteslerde vuruntu yapıyor araç kontak kapatıp dinlendiği zaman normale dönüyor
    Bir süre sonra tekrar aynı hatayı veriyor

    Sebebi ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:20

      Aykut bey, problem elektriksel gözüküyor. Büyük ihtimal ile şanzıman kontrol modülünüz (TCM) arızalıdır.

  6. Hasan
    Hasan / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 14:41

    Merhabalar 2012 ford fiesta aracımda özellikle yokuş çıkarken araç 4 ten 3 e ve 3 ten 2 ye vites düşüreceği zaman kararsız kalıp titreme yapıyor gaza basar ve vites düşürmeye zorlarsam vurunltulu bir şekilde vites düşürüyor. Aracımı pek çok otomatik şanzımancıya götürdüm teşhis koyamadılar sıkıntım ne olabilir. İşinin ehli usta bulmak gerçekten zor. Teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:34

      Hasan Bey, aracınızı servisimize getirme şansınız var mıdır? Teknisyenlerimiz bu arızaya yol testi ile en doğru teşhisi koyabileceklerdir.

  7. Gökhan TERZİ
    Gökhan TERZİ / Cevapla 27 Temmuz 2019 at 12:36

    Merhabalar,öncelikle hayırlı işleriniz olsun. 1998 model S500 Mercedes araç sahibiyim. Üzerinde 722.6 model elektronik şanzıman mevcut. Şanzıman yağı , keçesi ,akış metresi 2 ay önce değişti. Yalnız geçen gün araç uzun yolda giderken bir anda 2. viteste kaldı ve bir üst vitese geçiş yapmadı. Yaptığım araştırmalardan da aracın şanzımanına belirli süreler de servis nezaretinde resetleme yapılması gerektiği belirtiliyor. Sizlerin de görüşünü almak isterim,yardımcı olabilir misiniz? Ümraniye de oturuyorum.
    Şimdiden teşekkür eder,iyi çalışmalar dilerim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:02

      Gökhan Bey, bahsettiğiniz işlem resetlenmeden ziyade adaptasyonlarının yapılmasıdır. Aracınız bu 2.viteste kalma olayını yapınca muhtemelen bir arıza kodu atmıştır. Ümraniye’de zaten çok yakınımızdasınız. Buyurun bir çayımızı için, biz aracın arızasını cihazla anlamaya çalışalım. Bu işlemler için bir ücret talep etmiyoruz.

  8. osman
    osman / Cevapla 4 Ağustos 2019 at 12:41

    merhabalar;
    2016 model otomatik 1.5 tdci ford focus titanyum aracım ilk kalkışta titreme ve silkeleme yapıyor ancak giderken hiçbir sıkıntı yok hızlı bir şekilde kalkıncada sıkıntı yok bunun sebebi ne olarabilir yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:03

      Osman Bey, bahsettiğiniz klasik kavrama arızasıdır. Kavrama içerisindeki balatalar bir süre sonra aşınır. Aşınma olduğunda da yavaş kalkışlarda titreme ve silkeleme yaparlar. Sonra da genellikle ok gibi fırlarlar. Atco Otomatik Şanzıman olarak bu arızaları garantili olarak giderebiliyoruz.

  9. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 06:27

    Slm hoca benim arabam 2008 megan privilege yarı otomatik araç şehir içi dür kalklarda boşa düşüyor gaz verince yürümüyor ilk çalıştırmada sorunsuz fakat trafiğe girince yapıyor kışın pek olmuyor yazın oluyor şanzuman yağını değiştir diler sorun bulamadılar servis de cihaza bağladılar arıza vermiyor yardımcı olun lütfen

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:04

      Hüseyin Bey, maalesef Renault grubundaki yarı otomatik şanzımanlara Atco olarak henüz hizmet vermemekteyiz.

  10. Orhan
    Orhan / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 10:34

    2015, 1.4 TDİ, DSG polo aracım var. özellikle sabahları soğuk havalarda (çok nadir yapıyor) ilk çalıştırıp hareket ettikten sonra 600-700 m’ye kadar 50-60’ı geçmiyor, gaz yemiyor. Şanzıman hatası veriyor ısınınca düzeliyor. Vuruntu yapmıyor. Teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:05

      Orhan Bey, mekatronik içerisindeki akümülatörden kaynaklanabilir. Normalde bu şanzıman hatası verilince araca bir arıza kodu atar. Bu kodu bizimle paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  11. Onur
    Onur / Cevapla 26 Ağustos 2019 at 18:06

    Merhaba, 2001 model 2.5 V6 freelander sahibiyim, araç 1-2 arası sorunsuz geçiyor, 3 vitese geçmiyor. devir fazla yükseldiğinde (4000 ve üzeri) F4 hata kodu veriyor ve vites normal geçmeye devam ediyor. Bazen 3-4 geçişinde boşa düşüp devir yükseliyor. Genelde araç ısındıktan sonra herhangi bir sorun yaşamıyorum.

  12. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 27 Ağustos 2019 at 23:07

    Merhaba, bende Fiesta 2012 1.4 Tam otomatik şanzımalı araç var, sadece 28000km yaptı.
    Geçenlerde Şanzıman arıza ışığı yandı ve araba kapat aç yapınca kayboldu.
    Birkaç gün sonra rampa yukarı bir yolda birkaç defa araba çekmedi ve daha sonra tak diye bir ses gelip hızlanmaya başladı.
    Manuel olarak kullandım vitesler geçiyor, hatanın ne zaman geleceği belli olmuyor analiz için.
    Bu şanzımanlarda ama sanki kronik sorun varmış.
    Sizce sorun ne olabilir ve nasıl giderilebilir?
    Izmit ten olduğumdan kolayca yanınıza gelemiyorum, ayrıca yolda başıma iş açar diye korkmuyor değilim.
    Tamir gerekiyorsa işlem ne kadar sürer ve masrafı ne olur acaba?

    Teşekkürler.

  13. UĞUR
    UĞUR / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 14:37

    MERHABA
    2013 FLUENCE OTOMATİK ARAÇIM İLK KALKIŞTA SİLKELEME YAPIYOR SONRASINDA SIKINTI YOK SANIRIM BALATALARDA ANLADIĞIM KADARIYLA BUNUN İÇİN VİTES KUTUSUNU KONTROL ETTİRİNİZ UYARISI VERİR Mİ BAŞKA BİR PROBLEM Mİ VARDIR. YARDIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..

  14. Tekin
    Tekin / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 15:55

    Merhaba
    2014 model c4 cactus 60000km de 1.6 e hdi aracım var son bir kaç aydır ilk kalkışlarda ve ara ara dur kalklarda gaza basmadan silkelenme yapıyor sorun kaynağı ne olabilir.

    Teşekkürler.

  15. Alper AK
    Alper AK / Cevapla 31 Ağustos 2019 at 04:08

    Merhaba 2007 model v8 4.6 mustang gt aracım var 79 bin de. aracım bazen kalkışta ileri veye geri gelirken fark etmiyor gaza bassam da haraket etmiyor boşta kalıyor vitesi manual p ye alıp tekrar d ye yada 1 e alırsam haraket ediyor yada gaza basarak deviri 3000 lere getirirsem birden yürüyor araç ın vites geçişlerinde hiçbir vuruntu ses yok kavramada sorun yok sorun kalkış anı ve bunu ara sıra yapıyor. birde bir kaç kere seri hızlanmalar da 100 km hızı geçince O\D lambası yanmaya başlıyor şehir olarak Tokat tayım nasıl yardımcı olabilirsiniz.

  16. ali
    ali / Cevapla 6 Eylül 2019 at 10:02

    f30 316i aracım var. ısı eşanjörü patladığı için şanzuman su almış. Şanzumanın içindeki tüm parçalar değiştiridli conta,balata piston, tirbün tamiri. Ancak en ufak düzelme yok. Adaptasyonunu yaptırdım hala aynı.

    Sorunlar:

    Vites geçişleri artık eskisi gibi 2000 devirde sessiz geçmiyor bazen 2200 e kadar boş gaz verip atıyor bazen tertemiz vites değiştiriyor
    Araç durmaya çok yakın çok seri ve sert şekilde vuruntu yapıyor
    Durduktan sonra ara ara sebepsiz yere öne doğru vuruyor.
    Durup 30-40 saniye bekleyip ayağını frendne çekip hareket ettiğinde titreyerek kalkıyor.
    D-R vites geçişlerinde özellikle R ye geçerken biri arabaya arkadan şiddetli bir şekilde çarpmış gibi sallıyor. Bunu her zaman yapıyor.

    Btün parçaları orjinal ZF ile değiştirip bir dünya para harcayıp soruna çözüm bulamadım.

  17. halil
    halil / Cevapla 8 Eylül 2019 at 23:51

    2012 model fulunce otomatık aracımda VİTES KUTUSUNU KONTROL EDİNİZ yazısı .çıkıyor .ESP kontrol ednız.bazende VİTES KUTUSU HARARET yazısı çıkmaktadır .araç hareket halinde iken herhangı bir ses veya motor aksamında bir sorun yok .yalnız bazen araç D.N.R.P İŞARETLERİ kayıp oluyor .kayıp olduğunda araç ileri ve geri gitmiyor.30 dk sonra aç kapa kilitle ile kendine geliyor ..şimden tşk ederim size ..Benı bu konuda aydınlatırsanız …saygılar…

  18. YUNUS
    YUNUS / Cevapla 4 Ekim 2019 at 13:59

    MERHABA
    2005 Kia Megantis 4 ileri otomatik vites aracım var.Aracım P (PARK) da iken aracı çalıştıramıyorum N(nötr) e aldığım zaman aracım çalışıyor onun haricinde birkere vites kolu haraket etmesine rağmen ekranda geçti ibaresini görmedim ve araç boşta gibi bişey oldu ama o birkere oldu.yardımcı olurmusunuz.

  19. Battal DOĞDU
    Battal DOĞDU / Cevapla 9 Ekim 2019 at 11:29

    merhaba 2004 pejo 307 aracım 1.vitesten 2 ye geçerken boşa çıkma yapıyor birde yokuşta geri kaydırıyor geri giderkende çok hafif bir vuruntu oluyor km. 149000 de yardımcı olurmusunuz

  20. osman
    osman / Cevapla 19 Ekim 2019 at 10:30

    merhaba 2013 megane 3 cvt şanzıman aracım manuel moda geçmiyor bi sıkıntı bi anormallik yok arıza koduda vermiyor sizce sorun ne olabilir ve bana kaça patlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.