Opel Astra Otomatik Şanzıman Tamiri

Opel Astra otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Opel Astra araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Opel Astra şanzıman sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Opel Astra otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Opel Astra hatchback ve Opel Astra Sedan otomatik şanzıman araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Opel Astra-H AF13 (Aisin 60-40) Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Astra J Şanzıman Tamiri – 6T40 ve 6T45 Serileri
  • Opel Astra-K 1.4T 6T35 Otomatik Şanzıman Tamiri
  • Opel Astra AF40 (Aisin TF80SC) Otomatik Şanzıman TamiriAlfa-Romeo-159-AF40-TF-80SC-Otomatik-Sanziman-Tamiri

Opel Astra Otomatik Vites Kutusu Sorunları

Opel Astra otomatik şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Genellikle vuruntuların çoğunluğunun nedeni selenoidler veya şanzıman beynidir. Vuruntulu şekilde kullanıma devam eden araçların şanzımanlarında mekanik hasarlar meydana geldiği, çoğu zaman gözlemlenmiştir. Bundan dolayı Opel aracınızda vuruntu varsa, şanzımanınıza müdahale ettirmenizi tavsiye ederiz.

Eğer Opel Astra aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Kritik durumlarda otomatik P0700 arıza kodu atar, şanzıman arıza lambası yakar ve çoğu durumda şanzıman korumaya geçer. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda araçta geri vites ve 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Opel Astra J Otomatik Şanzıman Sorunu

Astra J otomatik şanzımanların ilk üretimi olan Gen-1 tipi 6T30, 6T40 ve 6T45’lerin en büyük sorunları şanzımanın aşırı ısınması ve selenoidlerin bozulmasıdır. Bunu selenoidlerin ve valf gövdesinin doğru çalışıp çalışmadığını kontrol eden “basınç anahtarlarının” (pressure switch) arızalanması takip eder. 

Mekanik arıza olarak kalkış tası adı da verilen şanzımanın dip tasının kırılması sıklıkla karşılaşılan bir durumdur.

Arıza lambasını söndürmek çözüm değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse otomatik şanzımanda vuruntu varsa cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası yanması ile karşılaşmanız muhtemeldir.

Astra-J Astra-K Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi 

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

Garantili Astra Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Opel Astra otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Opel Astra araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Opel Astra şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Opel Astra otomatik şanzıman fiyatları ve Opel Astra şanzıman tamiri fiyatları için (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Opel Astra Şanzıman Yağı Değişimi

Opel Astra şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Opel Astra otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Opel Astra şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Opel Astra şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

30 thoughts on “Opel Astra Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. mesut kaya
    mesut kaya / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 00:03

    merhabalar 2010 model astra j 1.6 benzin asmosterik motorlu aracımda; motor ısınınca vitesi R ye alınca bazen 10-20 saniye bekleyip geç alıyor vitese ve o esnada araç gaz yemiyor,
    bir de bazen de yavaşlayınca şanzıman vites küçülttüğünde alt viteslere vuruntu yapa yapa vitesleri düşürüyor
    ne yapmam lazım ne kadar masrafım gider yardımcı olabilirmisiniz
    ayrıca şanzımanın tamiri ne kadar sürer

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Mayıs 2019 at 19:24

      Mesut Bey, öncelikle geçmiş olsun. Aracınızda selenoid veya kalkış tası kaynaklı problem mevcut. Selenoid problemleri 1.500 ile 3.500 TL arasında giderilebilir. Fakat eğer kalkış tasınız bozuldu ise, şanzımanınızın komple revizyon yapılması gerekmektedir.

      • Berkay
        Berkay / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 16:40

        Merhabalar;

        Ben de de aynı durum söz konusu,

        İletişim bilgileri verebilir misiniz?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2019 at 20:14

          Berkay Bey, 02163659500 nolu telefonlardan Ata veya Burak Bey’e ulaşabilirsiniz.

  2. Murat K.
    Murat K. / Cevapla 7 Haziran 2019 at 17:06

    Merhaba 2013 astra j 1.4 turbo benzinli 106.500 km tam otomatik aracım var. 5. Vites den 6 ya geçerken araba da sarsılma meydana geliyor şanzıman soguk iken denedim yapmadi ama uzun yolda fark ettim aşırı sarsma mevcut diger vites aradıklarında hiçbir problem yok gayet normal vites geçişleri oluyor. 6. Vitese geçince sonrasında da problem yok sadece araba yükdeyken 5 den 6 ya atarken zorlanıyor gibi bir hissiyat veriyor ayağımı gazdan çekiyorum o sırada vites atıyor tekrar basıyorum ve devam ediyorum ama ayağım gazdayken fazlasıyla sarsma yapıyor bununla ilgili bilgi almak istiyorum aracı yeni aldım 2 hafta kadar oldu bunula ilgili bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:12

      Murat Bey, sadece 5’ten 6’ya mı problem yaşıyorsunuz, yoksa 2.viteste de benzer bir problem var mıdır?

  3. r k
    r k / Cevapla 10 Haziran 2019 at 01:59

    Merhabalar. 1.4T astra j aracım var (140 hp). Aracımda hızlanırken dalgalanma ya da gazı kesik kesik yeme problemi var. Sorun şanzımanda mı acaba? 3 ustaya gösterdim 1tanesi şanzıman ustası. Selenoidlerde problem olabilir diyor ama diğer ustalar da farklı sorunlardan bahsetti. bobin ve bujide sorun çıkmadı. Aracım benzinli/LPG yok.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:26

      Merhaba, eğer dalgalanma bütün viteslerde yaşanıyorsa hava emiş, egzoz sistemi veya enjeksiyon ile ilgili bir sorun olabilir. GM marka araçların motor beyni birçok kanaldan bilgi almakta ve eğer sağlıklı bir bilgi alamadığı bölge hissederse farklı bir kanaldaki bilgiyi doğru kabul edip sürüşe devam etmektedir. Dilerseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı birlikte test edelim. O zaman daha net yorumda bulunabiliriz.

  4. osman
    osman / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:11

    Merhaba, Aracım opel astra j 1,4 T otomatik vites bayram tatili için cıktığım uzun yolda belli bir süre geçtikten sonra 90-100 km hızda düşük devirde kullanırken yolun durumuna göre hızlanmak için gaza bastığımda araç 6. vitesten 5. vitese gecerken önce arac 3-4 sn de birden yavaşlıyor ve buyuk bir vuruntuyla vitese geçiyor.devirli kullandığımda ya da manuel modda kendim vites değiştirdiğimde bir sorun yaşamadım.Sebebi ne olabilir.Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 10:24

      Osman Bey, eğer manuelde probleme yaşamıyorsanız, sorununuz büyük ihtimalle selenoid, ikinci etapta da valf gövdesindedir. Bu şekilde kullanmanız kısa bir dönem sonra şanzımanda mekanik hasara neden olacaktır. En kısa sürede ilgili parçaların sökülerek test edilmesi ve revizyonu gerekmektedir.

  5. yiğit kesgin
    yiğit kesgin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:33

    Merhaba 2015 model astra j otomatik aracım var. 120 bin km de. Daha önce şanzıman beyni arızası nedeniyle değişim oldu. Şanzıman yağıda değişti. Fakat aracımda 2. vitesten 3 e geçerken bazen geç geçme yani hafif bir boşluk var gibi geçiyor. 3 den 4 de geçerkende hafif bir tutup bırakma yapıyor. Bu tutup bırakma devir saatinede çok az yansıyor. Sebebi sizce ne olabilir ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:49

      Yiğit Bey, bu gecikmedeki temel neden, takılan selenoidler, hidrolik ünitede aşınma veya mekanik kaynaklı olabilir. Ancak problemli parçaların incelenip makinede testinden sonra net bir sebep söyleyebiliriz.

  6. kadir sarısoy
    kadir sarısoy / Cevapla 14 Haziran 2019 at 23:02

    Merhabalar
    2014 Model Astra 14.T Sport otomatik j kasa Aracım var
    Vites geçişlerinde veya vites ile ilgili hissettiğim hiç bir problem yok gayet akıcı ve seri.
    20-40 km aralığında seyir halindeyken tabiri caizse cır cır böceği gibi ses çıkartıyor. Az gaza basınca kesliyor ve ya vitesi N ye getirdiğim zaman kesiliyor. Borumda yaşıyorum ve bir usta şanzıman derken diğeri başka bir şey diyor. Araç 47 bin km de. Şanzıman yağını değiştirmem çözüm olur mu? İzmirde şubeniz var mı?
    Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2019 at 10:47

      Kadir Bey, anlattığınız kadarı ile ses difransiyel, aks ve ön takımından gelebilir. Yağ değişiminin bir etkisi olacağını zannetmiyoruz. İzmir’de anlaşmalı sök tak yapan bir servisimiz mevcut. Dilerseniz sizi oraya yönlendirelim, eğer şanzıman değilse boşu boşuna bir çok masraf yapmak zorunda kalmazsınız, arkadaşlarımız aracınızın diğer aksaklıklarını giderirler.

  7. Taner Ünal
    Taner Ünal / Cevapla 24 Haziran 2019 at 18:10

    Merhaba, 2016 model astra k 1.4 turbo otomatik araç sahibiyim. Aracım belirli devrin üzerine çıkınca derinden rüzgar sesi gibi bir ses alıyorum. Tamirci şanzımandan geldiğini, arıza olmadığını, şanzımandan opellerde olduğunu söyledi. Bu ifade doğru mudur? Aracım 66bin kmde. Şanzıman yağını değiştirsem çözülür mü? Bir de benim aracımın triger değişim zamanı nedir? Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:36

      Taner Bey, sesin ne zaman ve ne şekilde geldiğini dinlemeden bir yorum yapmamız sağlıklı olmayacaktır. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun gelin, aracınızı birlikte bir test edelim, size daha fazla yardımcı olalım.

  8. SAMET SAYIN
    SAMET SAYIN / Cevapla 25 Haziran 2019 at 10:56

    Merhaba,

    Aracım Opel Astra 2011 H 1.3 dizel otomatik. Aracımı çalıştırdığımda boşta herhangi bir sorun yok fakat vitese aldığımda ayağım frendeyken tak tak diye bir ses gelerek araç frene basılıyken gitme eğiliminde oluyor. Kendiliğinden ikinci vitese geçiyor.

    Tekrar çalıştırdığımda da yine aynı hareketi yaparak ayağım frendeyken kendiliğinden gaz verdi. Aracı kapattım.

    Bu durum neden kaynaklanıyor. Araç evimin önünde size getirmek için çekici olmadan geçici hareket ettirebilmem için bir çözümü var mı? Şimdiden teşekkürler…

    İyi çalışmalar dilerim…

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:38

      Samet Bey, aracınızın üzerindeki şanzıman Easytronic olması gerekiyor ki şu anda Atco ile bu şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Aracınızda elektriksel bir sıkıntı var gibi gözükmektedir. Aracın şanzıman beyni ünitesine baktırmanızı tavsiye ederiz.

      • Eyup
        Eyup / Cevapla 1 Temmuz 2019 at 18:29

        Meraba
        Aracim 1999 astra g tam otomatil 214binde aracim ilk kalkislarda veya kisa kullanim larda viteste pekbirseyyok lakin 20 dk kullanimdansonra gerivitese takinca bazen hafif bazen sarsici vuruntu oluyor sogukken hirbirsey yok acaba nedir ve maliyet me cilar sagolun

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:07

          Eyüp Bey, muhtemelen hidrolik ünitenizde bir selenoidiniz arızalı. Teste tabi tutarsak size biraz daha fazla yardımcı olabiliriz.

  9. MUHAMMET BARLAK
    MUHAMMET BARLAK / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 13:35

    Merhaba, Astra j 1.4T Otomatik aracım var. Özellikle kalkışta 2.3. viteste yığılma hissediyorum. Bazen de rahat trafikte vites düşürdüğünde veya vites arttıdığında vuruntu sesi geliyor. Motor ve şanzıman yükte olduğunda ses yok. Problem nerededir acaba?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:10

      Muhammet Bey, muhtemelen selenoidlerinize pislik var. Eğer İstanbul’da ikamet ediyorsanız, buyurun gelin, birlikte aracınıza bir ekspertiz yapalım (bunun için bir bedel talep etmiyoruz), siz de daha net bilgilere sahip olabilirsiniz.

  10. İlkay
    İlkay / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 19:09

    Merhabalar, öncelikle hayırlı işler dilerim. Aracım 2012 1.4t otomatik opel astra j 68000 km de. Araca 7 ay kadar önce tüp taktırdım, bayramda uzun yol dönüşünde rampa çıkarken gaza yüklendiğimde araç 4500_5000 devir aralığında gaz kesip tekleme yapmaya başladı, benzine aldığımda sorun yok oldu. Sorunun lpg kaynaklı olduğunu düşünerek yaklaşık 2 haftadır sorunu bulmaya çalışıyoruz ancak bugün benzinde denediğimde yine yüksek devirlerde lpg ye oranla daha vuruntulu şekilde vites geçişlerini gerçekleştirdi ve sanki elektrik arkında oluşan ses gibi çıtırtılı ses geldi vuruntu esnasında. Ancak bu durum ara sıra meydana gelmekte ve Manuel geçişlerde veya daha sakin kullanımda hiç problem yok. Aracı bilgisayara bağladığımızda P0816 hata kodunu vermiş. Şu an aracın lpg sistemini söktük ve benzinde deneme sürecindeyim. Problemin kaynağı ne olabilir, yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada Konya da yönlendirebileceğiniz Usta var mıdır? Teşekkür ederim, iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 20:19

      ilkay bey aracınızın elektriksel problemi var. Öncelikle bütün tesisatının kontrole edilmesi gerekmektedir.

  11. Eyup
    Eyup / Cevapla 8 Temmuz 2019 at 08:37

    Meraba
    Ustam 1999 astra g otomatil sanziman beyin arizasi var dedi ustalar sizin bulundugunuz yere uzagim ..beyin degişmesi gerekiyormuş sizde sifiri nekadar fiyati cikmasi varmidir ..size beyni yollasam tamir edebiliyormusunuz sikinti selenoidlerden biri eger cok yuksek fiyatsa sifirini almayi dusunuyorum tesekkurler

  12. Hüseyin
    Hüseyin / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 22:30

    Mrb,2012 1.4 T otomatik astram var,,,aracım geri viteste gaz almıyor,,bazen alıyor ondada takır takır ses geliyor,,sorun nerden kaynaklanıyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:25

      Hüseyin Bey, muhtemelen kalkış tasınız (Şanzımanın içi) ile ilgili mekanik bir sıkıntı var gibi gözükmektedir.

  13. Emin kasap
    Emin kasap / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 19:55

    İyi günler hayırlı işler. Aracım 2013 astra 1.4 turbo otomatik 80 bin km de. Aracımda yaklaşık 20 dk hareket halinden sonra vites anormal bir şekilde çalışıyor. Işıklarda durduğumda vitesi N konumuna alıyorum sonrasında yeşil ışık yandığında N konumundan D konumuna aldığım da ben gaza basmadığım halde çok hız bir şekilde öne attırıyor kendini. Yine 6.vitesten yavaşlayarak vites düşürürken hafiften öne doğru Bi yığılma yapıyor arada. Aracın ilk kalkış esnasında ki kendini öne atma şahlanma sorunu diğer vites aralıklarıda yok geçişler normal. Sizce sıkıntı ne olabilir ve yaklaşık maliyet ne tutar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:56

      Emin Bey, problem selenoidlerinizden gibi gözükmektedir. Selenoidlerin sökülüp makinede test edilmesi gerekir. Komple selenoid değişimi 4.000 TL civarında olup, biz test sonucu sadece gerekli selenoidleri değiştirerek daha uygun maliyetler sunmaya çalışıyoruz.

  14. Emin kasap
    Emin kasap / Cevapla 15 Temmuz 2019 at 10:56

    Teşekkür ederim. Denizlide yaşıyorum şubeniz varmı yada yöblendirebileceğiniz bir yer.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.