DSG Şanzıman Tamiri

DSG Şanzıman Arızaları

Yarı ve tam otomatik, çift kavramalı, kuru ve ıslak kavramalı şanzımanlar üretici firmaların kullandıkları teknolojiye göre DSG, DCT, CVT, EDC, Tiptronik, ZF ve Poweshift olarak adlandırılmaktadır. DSG şanzıman diğer otomatik şanzımanlara göre çift kavrama özelliği ile öne çıkan otomatik şanzımanlar arasında yer almaktadır. Volkswagen grubu markalarda kullanılan şanzıman türü 2008-2012 yılları arasında üretilen modelleri ile sık arıza veren bir yapıya sahip olsa da, kullanıcıları, DSG şanzımanın yaşattığı konfor karşısında yaşadıkları arızlardan çok memnun olmasalar da vazgeçmek istemezler. DSG’nin mekanik kısmı, manuel vites şanzımanlarla güvenilirlik açısından karşılaştırılabilir.

DSG Şanzımanının Tamir ve Revizyonu

DSG şanzımanların en önemli parçalarından biri mekatronik parçasıdır. Bu parçanın temel işlevi elektronik sinyali ya da veriyi mekanik hareket oluşumuna çeviren ve DSG şanzımanda vites geçişlerini gerçekleştiren robotik bir sistemdir. Bu parça tüm yönetim mekanizmasını sağladığından DSG şanzımanların beyni demek yerinde bir ifade olacaktır.

DSG Şanzıman Çalışma Prensibi

DSG şanzımanlarda çift kavrama olarak ifade edilen özellik, kavramalardan biri fiilen çalışırken diğerinin verilecek yeni vites komutuna hazır olmasını anlamına gelmektedir. DSG şanzıman sistemindeki bu özellik diğer CVT, EDC ve tam otomatik şanzımanlardan ayıran bir özellik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sistemde çift kavrama olduğundan vites boşluğu olmaz dolayısıyla vites geçişlerini hissetmezsiniz. Ayrıca DSG şanzımanlara sahip araçlarda geri kaçırma gibi bir durumda söz konusu değildir. DSG şanzımanlar kullanım kılavuzunda belirlen kurallara göre uygun kullanıldığında kolay kolay arıza yapmaz. Genel olarak DSG şanzımanlarındaki arıza mekatronikten kaynaklanmaktadır. DSG şanzıman tamiri usta kişiler tarafından yapıldığı takdirde şanzımanınızı  uzun yıllar sorunsuz kullanma imkânı sunmaktadır.

DSG’nin geleneksel otomatik şanzımanlara göre avantajı DSG daha hafif, daha kompakt, daha ekonomik, daha hızlı çalışır,  otomatik olanlardan daha ucuzdur.

DSG Şanzımanın Ömrü

Manuel şanzımanda olduğu gibi, DSG şanzımanın debriyaj ünitesi aşınma ve yıpranmaya maruz kalır. Bunun yoğunluğu, çalışma koşullarına bağlıdır. Güvenilirlik açısından, elektrohidrolik kontrol sistemi, geleneksel otomatik şanzımanlarla karşılaştırılabilir. DSG’nin üreticiye göre kullanım ömrü sınırsızdır fakat kullanım stilinize bağlı olarak değişkenlik gösterir, aracınızın bakım periyodlarını düzenli takip edip, zamanında yaptırmanıza etkili diğer bir faktördür. Nizami ve ortalama sertlikte bir sürüş ve düzenli bakımlarla 180-200 bim km leri sorunsuz geçebilirken, agresif bir sürüş tarzıyla, ani kalkış ve duruşlar içeren bir sürüş stili ile 20 bin km de arıza veren modellerde olmuştur.