DSG Şanzıman Tamiri

DSG Şanzıman Nedir?

Yarı ve tam otomatik, çift kavramalı, kuru ve ıslak kavramalı şanzımanlar üretici firmaların kullandıkları teknolojiye göre DSG, DCT, CVT, EDC, Tiptronik, ZF ve Poweshift olarak adlandırılmaktadır. DSG şanzıman diğer otomatik şanzımanlara göre çift kavrama özelliği ile öne çıkan otomatik şanzımanlar arasında yer almaktadır. Volkswagen grubu markalarda kullanılan şanzıman türü 2008-2012 yılları arasında üretilen modelleri ile sık arıza veren bir yapıya sahip olsa da, kullanıcıları, DSG şanzımanın yaşattığı konfor karşısında yaşadıkları arızlardan çok memnun olmasalar da vazgeçmek istemezler. DSG’nin mekanik kısmı, manuel vites şanzımanlarla güvenilirlik açısından karşılaştırılabilir.

DSG Şanzıman Nasıl Çalışır?

DSG şanzımanlarda çift kavrama olarak ifade edilen özellik, kavramalardan biri fiilen çalışırken diğerinin verilecek yeni vites komutuna hazır olmasını anlamına gelmektedir. DSG şanzıman sistemindeki bu özellik diğer CVT, EDC ve tam otomatik şanzımanlardan ayıran bir özellik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sistemde çift kavrama olduğundan vites boşluğu olmaz dolayısıyla vites geçişlerini hissetmezsiniz. Ayrıca DSG şanzımanlara sahip araçlarda geri kaçırma gibi bir durumda söz konusu değildir. DSG şanzımanlar kullanım kılavuzunda belirlen kurallara göre uygun kullanıldığında kolay kolay arıza yapmaz. Genel olarak DSG şanzımanlarındaki arıza mekatronikten kaynaklanmaktadır. DSG şanzıman tamiri usta kişiler tarafından yapıldığı takdirde şanzımanınızı  uzun yıllar sorunsuz kullanma imkânı sunmaktadır.

DSG’nin geleneksel otomatik şanzımanlara göre avantajı DSG daha hafif, daha kompakt, daha ekonomik, daha hızlı çalışır,  otomatik olanlardan daha ucuzdur.

DSG Mekatronik Tamir ve Revizyonu

DSG şanzımanların en önemli parçalarından biri mekatronik parçasıdır. Bu parçanın temel işlevi elektronik sinyali ya da veriyi mekanik hareket oluşumuna çeviren ve DSG şanzımanda vites geçişlerini gerçekleştiren robotik bir sistemdir. Bu parça tüm yönetim mekanizmasını sağladığından DSG mekatronik ünitesine şanzımanların beyni demek yerinde bir ifade olacaktır. Dsg mekatronik ünite, aşırı sıcaklıkları sevmez ve arıza verebilir. Özellikle dur-kalklı trafik ortamları şanzımanın ısısının aşırı yükselmesine ve akabinde mekatronik ünitenin arızalanmasına neden olabilir. Her türlü DSG mekatronik tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz.

DSG Şanzıman Arızaları

Manuel şanzımanda olduğu gibi, DSG şanzımanın debriyaj ünitesi aşınma ve yıpranmaya maruz kalır. Bunun yoğunluğu, çalışma koşullarına bağlıdır. Güvenilirlik açısından, elektrohidrolik kontrol sistemi, geleneksel otomatik şanzımanlardaki tork konvertörü ile karşılaştırılabilir. DSG’nin üreticiye göre kullanım ömrü sınırsızdır fakat kullanım stilinize bağlı olarak değişkenlik gösterir. Aracınızın bakım periyodlarını düzenli takip edip, zamanında yaptırmanıza etkili diğer bir faktördür. Nizami ve ortalama sertlikte bir sürüş ve düzenli bakımlarla 180-200 bim km leri sorunsuz geçebilirken, agresif bir sürüş tarzıyla, ani kalkış ve duruşlar içeren bir sürüş stili ile 20 bin km de arıza veren modellerde olmuştur.

DSG şanzıman arızaları 4 ana başlık altında özetlenebilir:

1 DSG Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle şehiriçi trafikte, yoğun dur-kalk yapılması durumunda DSG araçlarda arıza lambasının yanması sıklıkla görülebilen bir durumdur. Bu durumda yapılabilecek en iyi şey, aracı bir kenara çekerek kavramanın soğumasını beklemektir. Benzer bir durum uzun süreli şekilde yokuşlarda dur kalk yaparak ta meydana gelebilir.

2. DSG Titreme Problemi:

Özellikle düşük devirlerde ve düşük viteslerde, 2.viteste titreme olarak hissedeceğiniz bu arıza, daha çok 2012 Şubat öncesi üretimli DSG şanzımanlarda görülür. Eğer aracınızda benzer bir şikayet hissediyorsanız, öncelikle yetkili serviste yazılım güncellemesi olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederiz. Zira VW sıklıkla bu tip problemleri giderebilmek adına güncelleme yazılımı göndermektedir. Yeni nesil kavramaya geçildikten sonra sürüş esnasında titreme yönündeki şikayetler ciddi oranda ortadan kaybolmuştur. Bununla birlikte ışıklar ve ilk kalkışlarda titreme, DSG kavramanın kullanım ömrünün bittiğini göstermektedir.

3. DSG Şanzıman Kavrama Problemi:

Kavramadaki kaçırma özellikle yokuşlarda araca gaz verilirken hızlanmama, çekişte zayıflık yada ilk hareket sırasında duran aracı yerinden güçlükle kaldırma şeklinde kendisini gösterebilir.

Eğer sorunlarınız devam ediyorsa, muhtemelen kavrama balatalarınız incelmiştir ki bu da ani kavrama problemlerine yol açar ve siz bunu araç içerisinde vuruntu ve titreme olarak algılarsınız.

Aracınızda herhangi bir şekilde kavrama problemi var ise en yakın servis noktasına giderek aracı bir uzmanına test ettirmenizi önemle tavsiye etmekteyiz. Aksi durumlarda oluşacak olan masraflar bütçenizi daha da zorlayacaktır.

4. DSG Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer DSG şanzımanınızda vites geçişlerinde vuruntu hissediyorsanız, mekatronik ünitenizde problem başlamış demektir. Aracın bu şekilde kullanılması problemin büyümesine neden olacaktır. DSG Vuruntu sorunu ve mekatronik arızaları için uzman ekibimiz ile irtibata geçebilirsiniz. 

DSG Şanzıman Tamiri

Audi, VW, Seat, Skoda… Markası ne olursa olsun DSG şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük şanzıman revizyon merkezi olan firmamızda DSG şanzıman tamiri garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Servis danışmanlarımız 0 216 365 95 00 nolu telefondan sizlere destek sağlamaya her zaman hazırdır.

2 thoughts on “DSG Şanzıman Tamiri

  1. arslan
    arslan / Cevapla 16 Mart 2019 at 23:45

    merhaba benim megan 2 1.5 dci otomatik 2009 model arabam var araç kalkarkan çok yavaş kalkıyor
    bazen sabah giderken bir vuruntu oluyor bazen D konumunda ekranda D işareti kayboluyor vites değiştirmiyor D ve N konum işikları yanmıyor bazende sorunsuz çalışiyor bir yanıyor bir yanmıyor her usta bir başka birşey diyor kafam karıştı birde kalkarken çok titreme yapıyor yardımcı olurmusunuz çözümü varmı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mart 2019 at 01:39

      Megane otomatik şanzımanlarda klasik 1’den 2’ye geçerken vuruntu, yokuşlarda çekmeme gibi problemler, otomatik şanzıman selenoidlerinden kaynaklanabilmektedir. Fakat bu arızalar daha çok araç şehiriçi trafikte kaldığında, şanzıman çok ısındığında gerçekleşmektedir. Kalkarken aşırı titreme ve çok yavaş kalkma daha çok bir kalkış tası veya tork konvertör arızasını işaret etmektedir. Atco Otomatik merkezi olarak bu arızaları garantili olarak giderebilmekteyiz. Doğru yöntem tamirattan önce, aracınıza doğru teşhisi koyabilmek için test etmek olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.