Citroen C4 Otomatik Şanzıman Tamiri

Citroen-C4-AL4-DPO-6-ileri-vites-TF80-AF40

Citroen C4 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Citroen C4 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Citroen C4 otomatik vites kutusu arızası zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Citroen C4 otomatik vites arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz. Citroen C4 otomatik vites arıza kodları için otomatik şanzıman arıza kodları sayfamızı ziyaret edebilrsiniz.

Citroen C4 Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Citroen C4 otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

Citroen C4 AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:

Citroen C4 araçlarda kullanılan AL4 DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme,  vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.

Citroen C4 DP0 AL4 selenoid valf problemi:

Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
  • Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
  • Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
  • Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, C4 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Citroen C4 otomatik şanzıman vuruntu problemi:

Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, C4 araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

C4 AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi

AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. 

Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız C4 selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Citroen C4 Şanzıman Tamiri

Citroen C4 araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün 4 ileri vites AL4/DPO, 6 ileri vites AT6 (TF-80, AF40),  EAT6 (TF-70) ve Powershift MPS6i/DCT451 tip otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede C4 vites kutusu sorunlarına garantili olarak müdahale edilerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Citroen C4 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Citroen C4 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Citroen C4 vites kutusu fiyatlarımızı ve yenilenmiş Citroen C4 otomatik şanzıman fiyatlarını (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Citroen C4 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Citroen C4 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Citroen C4 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Citroen C4 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Citroen C4 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

33 thoughts on “Citroen C4 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Aykut saral
    Aykut saral / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 17:30

    2012 model otomatik c4 kullanıcısıyım. Aracımda 1 haftadır vites kutusu arızası veriyor. N ye alıp tekrar otomatiğe aldığımda sorun gideriliyor. Fakat bugün sorun gidermedi ve aracım vitese geçmiyor. Sorun neyden kaynaklı olabilir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 19:17

      Aykut Bey, muhtemelen vites kolunuzda yada pozisyon şalterinizde problem var. Şanzımanınızın sökülmesi gerekmez, boşuna masraf yapmayın. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun biz yardımcı olmaya çalışalım.

      • Fatih
        Fatih / Cevapla 9 Ağustos 2019 at 21:05

        Merhabalar 2008 c4 Picasso aracım var 170000 km de araç yolda giderken geurbax faulty arızası verdi elektronikcide şanzıman beyni sensörler ve robot bakımı yapıldı ama ancak arıza geçmedi ve şanzıman üstü robot kısmının değişmesi gerektiği söyleniyor komple olarak araç sürekli beyin arızası sensör arızası verdi hala çözülemedi

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 11:43

          Fatih Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.

  2. Halim
    Halim / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 07:50

    Sayın ilgili benim c4 düz vites 2010 model c4 benzinli aracımda daha çok araba soğukken gz verdiğim de cık diye bir ses geliyor sürekli değil ama vites değişip tekrar gaz verince oluyor ve bir müddet sonra bu ses kesiliyor. Görüşlerinizi bekliyorum teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:50

      Halim Bey, mekanik şanzımanda bu tip gaz verince gelen sesler genellikle difransiyel kaynaklıdır.İyi bir ustaya baktırmanızı tavsiye ederiz.

  3. serhat acar
    serhat acar / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:41

    merhaba 2006 citröen c4 otomatik aracım var problemim arac özellikle motor soğukken 3. viteste kilitleniyor arac motoru ısındıktan sonra aracı tekrar calıitırdığımda bu arıza olmuyor birde spor moddo bu arızayı yapmıyor 4 ileri vites aracım.bugün bir şanzıman ustası bilgisayar takıp kontrol etti yağının değismesi gerektiğini ve 2 selenoidin değişmesi gerektiğini bundan sonrada yüzde 80 sorunun olmayacağını söyledi sizden yardım alabilirmiyim teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 22:07

      Serhat Bey, muhtemelen 2 selenoid değişimi sorununuzu çözmeyecektir, zira aracınız artık korumaya alır duruma gelmiş, bunun nedeni de ısınınca oluşan basınç kayıplarıdır. Bununla birlikte selenoid değişimi her zaman denenmesi gereken ekonomik bir yöntemdir, bir zararı olmaz.

    • Halil
      Halil / Cevapla 1 Ekim 2019 at 16:14

      Merhaba iyi günler.C4 2006 otomatik 4 vites aracım var. Araç kısa mesafede hiç problem cikarmamakla birlikte uzun mesafede ısınınca vites geçişlerinde problem yaratıyor. Örneğin 100 km sonra bir ışıkta durunca 1 den 2 ye geçerken yüksek devirde motoru bagirtarak geçiyor. Daha sonrasında yine yüksek devirde geciyor. Aracı 30 dk falan dinlendirince vites geçişleri normale dönüyor. Isınınca yine aynı problem oluyor. Beyin kaynaklı yapar çıkma beyin degisimi yapariz 2000 TL falan masraf çıkarır dediler. Herkesin iyi usta olmadığı bilinciyle size danışmak istedim. Beyin kaynaklı olabilir mi ne yapmam gerekir. Van’da ikamet ediyorum. Yardımlarınızı görüşlerinizi bekliyorum. ( Ayrıca Araç her çalıştığında vites kutusu arızası veriyor ama belki 10 bilgisayara baglattim hiç birinde sanzumanda hata kodu bulmadı)

  4. özhan
    özhan / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 01:16

    merhaba aracım 2012 c4 mcp dizel, araç 172 binde. sorun şu kalkışlarda 1. viteste ve rolantide hareket halinde ve geri viteste titreme ve lok diye motor kısmından titremeyle birlikte vuruntu sesini birlikte duyuyorum özelikle dar yerlerde manevra yaparken ve park ederken gaza fazla basamadığım yerlerde bu sorunu yaşıyorum. gaza tam bastığımda vuruntu ve titreme az oluyor. baskı balata,volan ve bilye hiç değişmemiş. araçta kaçırma yok. arıza ışığı yakma yok ama vuruntu ve titreme çok sıkıntı veriyor. ustalar titremeyi baskı ve volant yapar değişim zamanı çoktan gelmiş ama motordan gelen vurma sesi neden olduğunu anlayamadık şanzıman indirilince ortaya çıkar takozlardan vs bir sebebi var açınca görürüz diyorlar. takozlardan üst sağ ve alt sağ değişti sadece şanzuman takozu değişmedi. sorun sizce neden kaynaklı? teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:06

      Özhan Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmuyoruz. Bununla birlikte eğer istanbul’da iseniz lütfen iletişim bilgilerinizi paylaşın, sizi bu konuda uzman bir arkadaşımıza yönlendirelim.

  5. hakan yılmaz
    hakan yılmaz / Cevapla 15 Temmuz 2019 at 20:07

    merhaba 2008 c4 grand picasso aracımla uzun yolda mazot aldıktan sonra istasyondan çıkarken araç arıza verip durdu gearbox uyarısı verdi kutup başını söküp takınca araç boşa alınıp çalıştı 2 km sonra gine hata verdi şuan normal çalışıyor bu olayı yapmadanda iki sefer boşa aldı vitesi kapatıp açınca aracı normale döndü sorun ne olabilir ne yapabilirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 21:50

      Hakan Bey, aracınız tam otomatik midir, yoksa yarı otomatik robotlu mcp’midir?

  6. burak
    burak / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 09:10

    Merhabalar aracım 2013 1.6 ehdi mcp6 c4 kilometresi 103 Binde arac sadece 2.vitesten 3 e geçerken ve 4.vitesen 3.vitese düşerken hafif vuruntu yapıyor onun harici diger viteslerde her hangi bir problem yok bu sorun için öneriniz nedir? TEŞEKÜRLER

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 21:52

      Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 13:18

      Burak Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.

  7. hakan yılmaz
    hakan yılmaz / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 08:11

    yarı otomatik mcp şanzıman koldan vitesli bilgisayara bağlattım şanzıman beyni hatası gözüktü ama şuanda normal çalışıyor bide gearbox uyarısı ile yağ basıncı uyarı bi sefer verdi daha vermedi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 23:30

      Hakan Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.

      • hakan yılmaz
        hakan yılmaz / Cevapla 19 Temmuz 2019 at 11:39

        konusunda uzman birine yönlendirirseniz iyi olur teşekkür ederim

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 21:55

          Hakan bey, 05336575922 nolu telefondan Ramazan Bey’e ulaşıp Atco tarafından yönlendirildiğinizi söyleyebilirsiniz.

    • Ali KILIÇ
      Ali KILIÇ / Cevapla 18 Ağustos 2019 at 05:20

      Merhaba, 2011 c4 grand picasso aracımla hız 136 olduğunda vites kutusu arızası vermekte, hız 125’e düştüğünde normal yola devam etmekteyim. Bilgisayara bağlandığında herhangi bir hata mesajı düşmemekte ve neden olduğunu bulanamamaktadır.

  8. Fatih Kırlangıç
    Fatih Kırlangıç / Cevapla 29 Temmuz 2019 at 16:49

    2015 c4 cactus marka aracım uzun yolda 120 130 arası giderken birden motor arıza yazdı ekranda ve arabayi yavaslattim.
    İlk olarak 1 ve 2 .viteste sarsma yaptı ve vitesi otomatik olarak 4 ve5 attı araç 50km hızla bir dinlenme tesisine girdim.
    Aracı dinlendirdimi ve boşta gaza basınca araç titriyor ve gaz yemiyor stop edecek gibi oluyordu.
    20 25 dakika sonra normal bir şekilde yola devam ettim 80 90 km hızla döndük.
    Kontrol ettirdim.pek birşey yok dediler.
    Ama sanjiman elektroniğinde sıkıntı gözüküyor dediler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:53

      Fatih Bey, bu gibi arızalarda şanzıman genellikle bir arıza kodu atar. Bu arıza kodunu bizimle paylaşırsanız yardımcı olmaya .çalışırız.

  9. Mehmet mutlu
    Mehmet mutlu / Cevapla 7 Ağustos 2019 at 15:22

    C4 picasso aracım yarı otomatik yolda giderken vitesi boşa atıyor ne yapmam lazım

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 09:54

      Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.

  10. Ömer aslan
    Ömer aslan / Cevapla 21 Ağustos 2019 at 14:44

    Aracım 2007 Citroen c4 sx otomatik vites .aracımda vites düşmelerinde tık diye küçükte olsa rahatsızlık verecek ses geliyor acaba sorun ne ile alakalıdır .yardımcı olursanız memnun olurum

  11. arif
    arif / Cevapla 31 Ağustos 2019 at 08:55

    merhaba 2008 c4 otomatik aracım şanzuman dan yağ ekslitiyordu contaları değiştirildi, ancak yağ eksiltirkende herhangi bir arıza vermememişti.gidişinde çekişinde vites geçişinde de sorun yoktu , yine aynı şekilde bir sorun olduğunu nasıl anlayabilirim ?

  12. Dursun Dağdelen
    Dursun Dağdelen / Cevapla 31 Ağustos 2019 at 18:20

    Merhabalar ,

    Aracım 2012 1.6 E-hdi C4 otomatik comfort plus paketi , araç şuan 140 binde , araç vites kutusu arızası veriyordu , yetkili servisine götürdüm , frenin altında küçük bir alet var ismini hatıralayamıyorum maruz görün , sorunun bu parçadan olduğunu temassızlık oluduğunu belirttiler ve değiştirdiler , bir süre sonra tekrar aynı arızayı verdi , tekrar yetkili serviste yaptırdım , ve şuan tekrar çıktı , otomobil şuan N den A ya , R ye veya M ye geçmiyor , kapatıp açtığımda bazen geçiyor.
    Sebebi ne olabilir , ön bilgi verebilir misiniz , akabinde gelecek cevaplara göre sizler ile çalışmak ve bu sorundan kurtulmak isterim.
    Dönüşlerinizi rica eder , iyi günler dilerim.

  13. Hasan EZBER
    Hasan EZBER / Cevapla 6 Eylül 2019 at 08:59

    İyi günler 2005 model citröen c4 sx pk otomatik vites aracım var sabahları motor ısınmadan vites geçişi yapmıyor kaç yere gösterdiysem şanzıman da sorun yok dediler yağ basınç arızası gösteriyor dediler şanzıman yağını da değiştirdim fayda etmedi servise de götürdüm onlarda sorunu anlayamadılar

  14. Bilal Avcı
    Bilal Avcı / Cevapla 11 Eylül 2019 at 19:24

    2006 c4 otomatik vites.aracımı park edip.stop ettikten sonra p pozisyonuna alıyorum.p pozisyon ikazı ötüyor.p pozisyonunda çalıştırıp yürüdüğümde vites göstergesinde — işareti çıkıyor.vitesleri göstermiyor.bu konuda yardımcı olurmusumuz

  15. Yavuz
    Yavuz / Cevapla 15 Ekim 2019 at 18:02

    YA basınç düşük arızası
    Elektro pompa gurubu elektirik motoru kumanda arızası citroen c4 yari otomatik vites

  16. Tansu Özkaya
    Tansu Özkaya / Cevapla 15 Ekim 2019 at 22:41

    İyi günler benim aracım 2016 c4 bluehdi EAT6 şanzıman
    Vites geçişlerinde yada sürüş esnasında hiç bir problem olmamasına rağmen sıkışık trafikte dur kalk yaparken yada ilk kalkerken ve durmak üzere ilken hiç normal gelmeyen bir titreme oluyor biraz süre geçtikten sonra kesiyor sizce bir sorun olabilir mi aynı araçtan kullanan tanıdıklarıma sorduğumda böyle bir problem yaşamadıklarını söylüyorlar

  17. mustafa
    mustafa / Cevapla 17 Ekim 2019 at 17:01

    merhabalar
    2011 fluence 1.6 benzinli otomatik bva şanzumanlı aracım var
    araç ısınınca 1. vitesten 2. vitese geçerken sanki banketli yoldan gecer gibi titreyerek geçiyor soğukken hiç bir arıza yok gaza çok yüklenmeden hareket edersem hiç bir anormallik yok ustalara sorduğumda selenoid ler ve yağ değişecek dediler arıza kaydı yok istanbul anadolu yakasındayım ustalığına güveneceğim biri olmadığı için sizden yardım talep ediyorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.