Chevrolet Cruze Otomatik Şanzıman Tamiri

Chevrolet Cruze otomatik vites şanzıman sorunu yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Atco Mühendislik olarak, Chevrolet Cruze araçların otomatik vites sorunlarına garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Chevrolet Cruze araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.

Chevrolet Cruze Otomatik Vites Sorunları

Chevrolet Cruze şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Cruze otomatik vites vuruntusu birçok kez selenoidlerin bozulması ile başlar ve eğer zamanında müdahale edilemezse şanzımanın içerisinde mekanik hasara yol açar.

Cruze araçlarda selenoid problemi yaşanmaya başlandığında TCM ilk olarak P0700 arıza kodu atar ve şanzıman arıza lambasını yakar.  Eğer aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, hiç vakit kaybetmeden en yakın servise gitmeniz gerekmektedir. Selenoidler veya şanzıman içerisindeki hasara göre şanzıman kendisini bu arızadan sonra korumaya alabilir. Bu durumda aracınızda sadece geri vites ve 5.vites devrede kalacaktır.

Chevrolet Cruze Selenoid Valf Arızası

Cruze araçlardaki 6T40 serisi (6T30, 6T40, 6T45) şanzımanlarda 6 adet PWM, 1 adet on-off solenoid bulunmaktadır. PWM Cruze otomatik şanzıman selenoid valflerinin 4 tanesinin görevi ilgili kavramalara yağı yönlendirmek iken, 1 tanesi tork konvertörü, 1 tanesi de genel yağ basıncı ayarlamaya yarar. Çalışma süresi içerisinde seleonid valfler bozulurlar.

Her ne kadar bu selenoid valflerin temizliği yapılsa da, selenoid valf temizleme işlemi yeterli yağ basıncı ile yapılmadığı için fayda etmeyecektir. Cruze selenoid valf arızasını tespit etmenin ve eğer temizleme yapıldı ise temizliğin sonuç verip vermediğini kontrol etmenin tek yöntemi özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde bu selenoid valflerin test edilmesidir. 

Oldukça pahalı olan otomatik şanzıman selenoidlerinin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı selenoidin tespit edilmeden değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.

Eğer belirtilen arıza kodlarından bir tanesini yaşıyorsanız, sizinde selenoid valflerinizde sıkıışma var demektir: P0741, P0742, P0776, P0777, P0796, P0797, P2714, P2715, P2723, P2724

Bunlar dışında olabilecek diğer arıza kodları, şanzıman kartı, şanzıman beyni veya şanzıman içerisinde mekanik arızayı işaret edebilir. Chevrolet Cruze otomatik şanzıman selenoid valf arızaları konularında uzman kişiler tarafından değerlendirilmezse, çok kısa süreler içerisinde arıza tekrarları gerçekleşebilir.

Firmamızda Cruze şanzıman tamirlerinde sadece arızalı selenoidler tespit edilip değiştirilmektedir. Bununla birlikte sıfır ve testleri gerçekleştirilmiş selenoidlerimiz satışa hazırdır. Sıfır ve test edilmiş otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu telefondan bizlere ulaşabilirsiniz.

Cruze Otomatik Şanzıman Beyni Arızası

Firmamızda Chevrolet Cruze şanzıman beyinleri özel test ünitelerinde test edilerek kontrol edilmektedir. Gerçekleştirilen testler sonucu kavramaya istenilen basınçta ve zamanda yağ göndermeyen valfler tespit edilebilmektedir.

Araç üzerindeki çalışma koşullarını simüle eden makinelerden çıkan test sonuçlarına göre şanzıman beyinleri uzman personlimiz tarafından tamir edilmektedir. Cruze şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Chevrolet Cruze şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz. Ayrıca her türlü Opel ve Chevrolet 6T40 şanzıman yedek parçaları için 0 216 365 95 00 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz. 

Cruze Otomatik Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Chevrolet Cruze otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Revizyonunu gerçekleştirdiğimiz Chevrolet Cruze şanzıman türleri:

    • GM 6T30 Otomatik Şanzıman

    • GM 6T40 Otomatik Şanzıman

ChervoletCruze6T40otomatiksanziman

    • GM 6T45 Otomatik Şanzıman

ChervoletCruze6T45otomatiksanziman

Chevrolet Cruze araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Chevrolet Cruze şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Chevrolet Cruze otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Chevrolet Cruze Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Chevrolet Cruze şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Chevrolet Cruze otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

55 thoughts on “Chevrolet Cruze Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Tarcab
    Tarcab / Cevapla 1 Nisan 2019 at 03:42

    2010 ls otomatik viteste P den R ye alirken küt diye bir ses ve sarsıntı yapıyor motor veya şanziman emin olmamakla birlikte ısınınca çekişten düşüyor ve vites geçişteri problem yaşıyorum sorun vites ya küçültmuyor yada büyütmüyor
    iki yere sordum biri beyin dedi diyeri selenoiten olabilir dedi guvenip yaptiramadim sizce sorun kaynagi ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Nisan 2019 at 23:09

      Aracınızdak arızanın birden fazla sebebi olabilir. Müsait olduğunuzda aracınızı getirirseniz, bir ekspertiz yapabiliriz.

  2. İlker
    İlker / Cevapla 12 Nisan 2019 at 00:56

    Merhaba 2011cruze 3tane arıza kodu verdi
    P0796 p2714 p2723 ne demek istiyor artı maliyet ne kadar olur tahmini

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Nisan 2019 at 08:07

      Aracınızda 3 adet selenoid sıkışmış olarak gözüküyor. Aracın diagnos mantığı birçok viteste vites dişli oranının yakalanmadığını gösteriyor. Bu da şanzımanınız içerisinde ciddi mekanik hasar mevcut (büyük ihtimalle kalkış tasıyla başlamıştır) olduğunu işaret etmektedir. Bu şekilde kullanmanız aracınızın şanzımanına daha çok hasar verecektir. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin size ücretsiz bir ekspertiz yapalım. Eğer şehir dışında iseniz size farklı şekilde yardımcı olmaya çalışalım.

      • Salim
        Salim / Cevapla 12 Haziran 2019 at 01:21

        Merhaba aracım 2012 model chevrolet cruze 1.6 motor lpg ve benzinli otomatik vites yolda giderken aracım 5.vitesten bi anda 1. Vitese düşürüyor sadece 5.viteste gösterge hız ibresi 80 km den bi anda 50 km hız göstetiyo ve 1. Vitese atıyor manuele aldığım zaman ise aynı şekilde yolda giderken 5. Viteste takılı kalıp D sürekli yanıp sönüyor ve ne manuele nede otomatiğe geçmiyor aracı soğutunca düzeliyor bununla ilgili bilgi verirseniz çünkü araştırmadığım yer kalmadı kime gitsem illa beyin değişicek diyolar ama beyinden olabileceğini düşünmüyorum.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Haziran 2019 at 07:44

          Salim Bey, sorun beyinden ziyade selenoid problemi olarak gözüküyor. Şanzımanınız muhtemelen bir selenoidin takılı kalması ile birlikte korumaya alıyor. LPG’nin aşırı yanma ısısı da bunu tetikliyor. Arkadaşlarımızda selenoidleri ve hidrolik üniteyi (şanzıman beyni) test edecek düzenek olmadığı için direk olarak size beyin değişimi demiş olabilirler.

  3. Van
    Van / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 16:57

    Vanda oturuyorum bana yardımcı olma şansınız varmı?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:22

      Tabi ki… Size nasıl yardımcı olabiliriz?

      • Van
        Van / Cevapla 3 Mayıs 2019 at 08:54

        Aracım ısınanan kadar vites düşürürken şiddetli şekilde vuruntu yapıyor problem ne olabilir acaba?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 11:25

          Aracınızı triptronicte kullandığınızda aynı problem devam ediyor mu?

          • Atif
            Atif / 6 Mayıs 2019 at 13:51

            Evet araba ısınana kadar devam ediyor

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 10 Mayıs 2019 at 10:41

            Aracınızı triptronicte kullandığınızda aynı problem devam ediyor mu

          • Arif
            Arif / 10 Mayıs 2019 at 12:04

            Evet devam ediyor.

          • AtcoAdmin
            AtcoAdmin / 11 Mayıs 2019 at 16:46

            Arif Bey, muhtemlen şanzımanınız içerisinde mekanik bir problem var. Daha ucuz yollu olan yöntem öncelikle selenoid grubunun sökülerek tarafımızca test edilmesidir.

  4. Metin
    Metin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 18:07

    Aracım da p0796 arıza kodu var. Tamiri nasıl gerçekleştirilebilir.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Mayıs 2019 at 22:06

      Metin Bey, aracınızda selenoid problemi yaşamaktasınız. Genellikle tıkalı kalmış, fonksiyonunu aksatan bir selenoid bu arızaya neden olmaktadır. Sizde Geri vites ve 4-5-6 tasını çalıştıran selenoid problemli gözüküyor. Bu şekilde kullanmanız kısa sürede şanzımanınızda büyük hasarlara yol açabilir. Tamir için öncelikle mekatronik ünite komple sökülmelidir. Söküm esnasında eğer yağda çapaklanma veya yanık kokusu var ise, şanzıman sökülmelidir.

  5. MUSTAFA KÜÇÜK
    MUSTAFA KÜÇÜK / Cevapla 16 Mayıs 2019 at 11:12

    aracım cruze 2011 model otomatik vites şanzumanı yeni yaptırtım sorunum geri vitese taktığım zaman rampada geri gitmiyordu ustaya götürdüm ilk başta baskı balataların bittiğini bununda en fazla 3 bin tl tutacağını söyledi açtıktan sanra 8,500 tl masraf cıktı yine yaptırdım ama geri vites sorunu bitti ama 7 aydır durduğum zaman araç hafiften ileri doğru ittiriyor vuruntu gibi gel git sıkıldım valla en son şanzuman beyninden kaynaklandığını söyledi çıkma bulursa takacak benim sorum sıkıntı ne olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Mayıs 2019 at 13:43

      Mustafa Bey, Sıkıntınız daha çok tork konvertöründen yaşanıyor gibi gözükmektedir. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız aracınızı birlikte test edip kesin teşhisi koyabiliriz.

  6. Yıldıray
    Yıldıray / Cevapla 1 Haziran 2019 at 23:01

    İyi akşamlar. 2012 Lpg ki cruze aracım 6 viteste giderken 5 inçi vitese aldı düz yolda hızım ortalama 140 civariydi bir daha 6 vitese geçmedi ben de Manuel’ olarak da alamadım. Herhangi bir arıza kodu vermedi. Durdurup tekrar çalıştırdım düzeldi ama 50 km sonra tekrar aynı sorunu yaptı sadece 6 vites de ne yapmalıyım. Bir de 15 bin km önce Şanzuman yapı değiştirildi.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 2 Haziran 2019 at 04:18

      Yıldıray Bey, ilginç bir arıza yaşıyorsunuz. 2.vitesinizde de benzer bir geçmeme problemi var mıdır?

  7. Yıldıray
    Yıldıray / Cevapla 2 Haziran 2019 at 17:15

    İlginizden dolayı çok teşekkür ederim öncelikle. Bazen ikiden üçe geçişde sarsıntı oluyor oda herzaman değil çoğunda da klima açıkken veya termostat açmışken rampa çıkarken yapıyor. Başka bir sorun yaşamadım şimdiye kadar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 01:01

      Yıldıray Bey, muhtemelen şanzımanınız ısınınca tork veya geçiş selenoidlerinizde problem başlıyor. Şanzıman beyninin (hidrolik ünitenin) sökülerek selenoidlerin makinede test edilmesi ve arızalı olanlarının değiştirilmesi büyük ihtimalle sorunlarınızın çözümü olacaktır.

  8. Alper
    Alper / Cevapla 7 Haziran 2019 at 15:54

    Merhaba;
    Aracım Cruze 2011, p0777 ve p2714 kodu alıyorum, yağı 1 kere değişti, 2 ile 3. vites arası sorun oluyor, ancak bu sorun araç ısınınca oluyor, ne yapılması gerekir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 01:08

      Alper Bey, şanzıman yağınız değiştirmeniz doğru fakat biraz geç bir hamle olmuş. Şu anda iki adet selenoidinizde problem gözüküyor. Isınınca işlevlerini kaybediyorlar. Bu şekilde kullanmanız şanzımanınızın mekanik olarak hasarlanmasına neden olacaktır. Yapılması gereken işlem şanzıman beyninin (TCM+hidrolik ünite) sökülerek bize gönderilmesi ve parçaların test makinelerinde test edilerek arızalı olanlarının değiştirilmesidir. Eğer İstanbul’da iseniz, sökme-takma işlemi de gerçekleştiriyoruz.

      • Erdal
        Erdal / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 23:34

        İyi günler 2013 cruze sport modeli aracım var. Uzun yol giderken yakıt v.s bi sebebten durdugumda kontağı kapattığımda bekleme süresi önemli değil aracı çalıştırıp devam ettiğimde yaklaşık 10 km 5 den 6 ya manuel bile zorlasam araç vites atmıyor 5.vitese kadar yüksek devirde atıyor fakat ne yaparsam yapayım 6.vitese geçmiyor. Devam ettikten sonra kendiliğinden düzeliyor bunu sadece uzun yolda yapıyor arıza kodu vermiyor. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler diliyorum.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:48

          Erdal Bey, aracınzın ısınma ile ilgili sorunları var. Bu 6.vites selenodinin sıkışmasına neden olabilir. Bir diğer neden dip pistonda olabilecek kılcak çatlaklardır. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyen arkadaşlarımız incelesinler.

  9. Samet
    Samet / Cevapla 7 Haziran 2019 at 23:10

    2010 model cruze u0101 kodu veriyor araba viteste kaliyor gidisi yavasliyor stop edince bazen calisiyor bazen calismiyor 15 dk sonra tekrar nor.al sekilde calisiyor 4- 5km sonra tekrar tcm ve esp lambasi yakiyor araba p n r d gosterge ekraninda gozukmuyor. Ne yapmamiz lazim

    • Samet
      Samet / Cevapla 7 Haziran 2019 at 23:14

      Birde bugun arkadas arabayi ustasina gotururken 4 km sonra ayni tcm ve esp lambasini yakmis stop ettirmemis vakit kaybolmasin diye belli bi muddet sonra normal halini almis.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 9 Haziran 2019 at 01:11

        Samet Bey, aracınızdaki U0101 kodu, aracın genel iletişim hattında (Can-bus hattı deriz) problem olduğunu göstermektedir. Bu problem sonucu araç şanzımanı da arıza atmaktadır. Öncelike araç üzerindeki Can hattındaki iletişim probleminin ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bunun için TCM’den başlayıp bütün hat üzerinde arıza araması yapılmalıdır. U0101 haricinde başka bir arıza kodu var mıdır?

  10. Samet
    Samet / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:17

    P2096 ile u0101 kodu vardi

  11. Samet
    Samet / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:19

    P0141 p2096 ve u0101 3 kod vardi

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:46

      Samet Bey, bu arızalarınız oksijen sensörü ve yakıt karışımı ile ilgili. Muhtemelen aracınızda LPG var. Bundan dolayı korumaya alıyor. Hangi ilde ikamet ediyorsunuz? Sizi iyi bir Opel servisine yönlendirelim, önce bu arızaları bir hallettirin, muhtemelen şanzıman sıkıntınız ortadan kalkacaktır. Devam ederse şanzıman ile ilgili çalışma yapalım…

    • Seyit Ahmet Boğaz
      Seyit Ahmet Boğaz / Cevapla 20 Haziran 2019 at 00:12

      İyi günler. 2012 model cruze sahibiyim. Benim sıkıntım uzun yolda kısa süreli dur kalk tan sonra (trafik lambası gibi) vites geçmiyor. Manuel de de 4 den 5 e geçmiyor. Bir süre dinlendirdikten sonra (15 dk.) sıkıntı gidiyor. Bundan yaklaşık iki yil önce bu sorunu yaşamaya başlamıştım. Araç yolda bıraktı ve Antalya aktif şanzumanda yaptırdık. Bir yıl geçti yenine bu sorun çıkmaya başladı. 350 km de üç dört kez yapıyor. Sadece uzun yolda yapıyor. motor arıza lambası yanıyor. Servis motorda sıkıntı yok diyor. Aracım LPG li 1 yıl önce afr ayarı yaptırdım. Yardımcı olabilir misiniz.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 22:58

        Seyit Bey, muhtemelen aşırı ısınmaya bağlı selenoid ve valf gövdesi problemi yaşıyorsunuz. Eğer probleminiz halen devam ediyorsa, hidrolik ünite ve selenoid grubunu söküp bize gönderin, bir test edip sonucuna bakalım.

  12. Samet
    Samet / Cevapla 10 Haziran 2019 at 13:56

    Kayseride ikamet ediyorum

  13. Mehmet Reşit
    Mehmet Reşit / Cevapla 14 Haziran 2019 at 12:28

    Hayırlı çalışmalar ve bol kazançlar. cruze 2012 otomatik. Aracımı sabah ilk çalıştırdığımda vites geçişlerinde ve vites küçültmesinde bayağı bir vuruntu oluyor. ne zaman vuruntu yapacağınıda anlıyorum. Araç hız kesiyor ve gazı bassamda deviri yükseltmede zorlandığında anlıyorum ki vuruntu yapıcak. Şanzıman yerinden çıkıcak diye korkuyorum. ısındıktan sonra bu sıkıntı gidiyor ama ısınınca da başka sorunlar başlıyor. ısınınca yokuşta mesela 1 veya 2. viteste araç birden devir yükseltiyor kendini öne doğru atıyor. ne olabilir sorun acaba ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Haziran 2019 at 10:44

      Mehmet Reşit Bey, muhtelemelen selenoidlerinizden 1 veya 2 tanesi arızalı. Bu durumdan kaynaklı da sıcak ve soğuk test sürüşlerinde farklı arızalar yaşıyorsunuz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  14. Furkan
    Furkan / Cevapla 15 Haziran 2019 at 17:36

    Kolay gelsin 15 ay önce aracı aldığım ilk gün şanzıman kartı yandı ve aldığım kişi ankarada yaptırdı arabayı. O günden beri 3 ve 5. Viteslere geçerken vuruntu yapıyor. Ama sogukken yapıyor. 2000 devirde geçerse sogukken vuruntu olmuyor. Yuksek devirde yapıyor ama ısınınca geçiyor. Şöyle birşey de var. Sabah motor sogukken ilk kez 3 ve 5. Viteste geçişte hissettiriyor araba. Tekrar 3 ve 5. Viteste geçişte o kadar sarsıntı olmuyor. Sadece 5. Viteste vuruntu kalıyor o da ısınınca geçiyor. Herhangi geri kaçırma ses uğultu yok. Sadece bu 3 ve 5. Viteste sıkıntı yaşıyorum. Ne kadar masraf çıkar acaba bana.

    • Furkan
      Furkan / Cevapla 15 Haziran 2019 at 17:54

      Şunu da ekliyim p0751 selenoid a arızası da veriyor cihaza bağlayınca. Ama ariza ışığı yakmıyor. Cihaza bağlayınca görüyorsun

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 16 Haziran 2019 at 19:03

      Furkan Bey, bahsettiğiniz arıza basit bir selenoid arızası olabileceği gibi şanzımanın mekanik parçalarındaki aşınmalardan da kaynaklanabilir. İlk etapta valf gövdesinin sökülerek selenoidlerin ve hidrolik ünitenin test edilmesini öneririz. Masraf için birşey diyemiyoruz, 750 TL’den başlar, eğer şanzıman revizyonu gerektirirse 6 ile 10 bin TL aralığına kadar gider. O yüzden öncelikle şüpheli selenoidlerin testi önemlidir.

  15. Süleyman çelik
    Süleyman çelik / Cevapla 16 Haziran 2019 at 02:57

    İyi günler kolay gelsin 2011 cruze olan aracımda 2 den 3 bazende 3 den 4 geçerken vuruntu yapıyor arıza kodu P0990 veriyor sizce sorun ne olabilir yanlız istanbulda oturmuyorum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 16 Haziran 2019 at 19:09

      Süleyman Bey, bir selenoidiniz veya hidrolik üniteniz takılı kalmış (sıkışmış) durumda. Hidrolik üniteyi selenoidler ile birlikte bize gönderirseniz testlerini gerçekleştirelim. Nerede ikamet ediyorsunuz?

      • Süleyman çelik
        Süleyman çelik / Cevapla 16 Haziran 2019 at 19:32

        Diyarbakır da kalıyorum tahmini masraf ne olur ?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 26 Haziran 2019 at 23:00

          Süleyman Bey, grup bize geldikten sonra selenoidler ve ünite test olacak. Ünite kolay kolay değişmez, değişirse 2.000-2.500 tL gibi fiyatı var (tedarikçilerden alıyoruz biz de). Selenoidlerin grubu 3.000 TL gibi, sıklıkla 1 veya 2 selenoidle arızaları çözmeye çalışıyoruz. 1000 ile 5.000 TL arasında düşünebilirsiniz.

  16. muhittin
    muhittin / Cevapla 19 Haziran 2019 at 18:30

    merhaba;
    2011 cruze araçta vites geçişlerinde vuruntu olması vede araç ısındıktan sonra vites değişiminin olmaması ayrıca şanzumandan uğultuya benzer bir ses gelmesi gibi sebepten dolayı şanzuman beyni değişti. İşlem sonrasında vites geçişleri normale bindi ama şanzumandan gelen uğultu tarzı ses daha da fazlalaştı. nedeni ne olabilir ne yapmam gerekli bunun için komple şanzumanın sökülmesi gerekiyor dediler maliyeti daha da arttı. bu konuda yardımcı olur mususnuz? iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 00:15

      Muhittin Bey, şanzıman beyninden dolayı şanzımanın içerisinden ses gelmez. Mekanik bir problem vardır. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir uğrayın, sesi bir de biz dinleyelim. Ona göre size yardımcı olmaya çalışalım. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.

  17. Muzaffer çelik
    Muzaffer çelik / Cevapla 24 Haziran 2019 at 02:06

    Aracım giderken 3 viteste 5000devire cıktı vites geçişi yapmadı arac yürümez hale geldi cekiciyle usta arkadaşıma getirdim araç ileri ve geri gitmiyor p0796 hata verdi 2012 chavrole curuze 1600 motor masrafı ne cıkabilir yaptığınız işe garanti veriyormusunuz teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Haziran 2019 at 00:18

      Muzaffer bey, aracınızda selenoid/hidrolik ünite problemi var. Karter açılınca masrafı netleşecektkir. Selenoid veya valf ünitesi ise 1000 ile 5 bin TL arasında masraf çıkar. Mekanik arıza varsa komple revizyonu 6 ile 9 bin tl arasında değilşecektir. Bütün işlemlerimiz garantilidir.

  18. Erhan
    Erhan / Cevapla 28 Haziran 2019 at 18:31

    Merhaba, 2013 Cruze 1.6L otomatik aracım ilk çalıştırdığımda 2’den 3’e geçerken motor yada şanzıman tarafından “trrr” diye hafif bir ses duyuyorum. Bu ses sadece ilk hareketten sonra oluyor, sonrasında olmuyor.
    Bir de araç ısındıktan sonra yine 2’den 3’e geçerken geçişte hafif bir boşluk oluyor, 1 sn kadar bekliyor, bu sırada devir hafif yükseliyor. Neden olabilir?

    • Erhan
      Erhan / Cevapla 30 Haziran 2019 at 22:07

      Bu arada “trrrr” sesini şöyle tarif edeyim; sürtme gibi değil de, daha çok gergin bir metali serbest bırakınca çıkan ses yada yayı gerip bırakınca çıkan ses gibi 🙂 Belirttiğim gibi ses sadece kontaktan sonra ilk 3. vitese geçince geliyor, sonra gelmiyor. Kontak kapat aç yapınca yine ilk 3. viteste geliyor.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:54

        Erhan Bey, problem hidrolik ünitenizden ve vites geçiş selenoidinizden kaynaklanıyor olabilir. 2’den 3’e geçerken vites tasınız gecikmeden dolayı devreden çıkmıyor ve ses bundan kaynaklanıyor.

  19. ahmet demir
    ahmet demir / Cevapla 1 Temmuz 2019 at 22:15

    merhabalar,

    20111 cruze aracımda vites D de iken frene basıp tarfik ışıklarında yada yavaşlayıp durduğum zaman yaklaşık 3-5 saniye sonra sanki arabaya birisi dokundurmuş gibi hafif bir sarsıntı oluyor. tahminim şanzıman frene bastığımdan dolayı boşa alırken bunu yapıyor. aynı şekilde frene basılı iken araba hafif hafif kendini ileri atıyor. sanzıman yağı gecen sene degişmişti. uzaktayım sizlere
    nedeni ve çözümü hakkında yardımlarınızı bekler iyi çalışmalar dilerim.
    herhangi bir hata kodu ve arıza ışığı yoktur.

    • Arif
      Arif / Cevapla 5 Temmuz 2019 at 20:20

      Aynı sorun bendede var sıkıntı ne olabilir acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 21:51

      Ahmet Bey, bu klasik bir 6T serisi selenoid ve hidrolik ünite (TCM) arızasıdır. Hidrolik üniteyi selenoidler ile birlikte bize gönderirseniz test edip sonuçları hakkında size bilgi verebiliriz.

  20. Adem Güngör
    Adem Güngör / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 13:51

    Merhaba 2011 cruze aracımda araçla D konumunda durduğum zaman araç şanzumandan tık sesi geliyor ve sanki araç kendini boşa alıyor ayağımı frenden çektiğim de 3-5 saniye sonra gene şanzumandan tık sesi gelip araç öyle harekete geçiyor ama triptonikte bu arızayı yapmıyor D ve R konumunda ilk kalkışta sürekli yapıyor sıkıntısı ne olabilir

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.