Bmw X5 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW X5 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW X5 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW X5 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. 

BMW X5 Otomatik Şanzıman Sorunları

BMW X5 şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

BMW aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, artık en yakın servise gitme zamanınız gelmiştir. Kritik durumlarda otomatik şanzıman korumaya geçer. Otomatik şanzımanın korumaya geçmesi durumunda  araçta genellikle geri vites ve 4 veya 5.vites devrede kalır ve selenoidlere giden elektrik kesilir.

Arıza Lambasını Söndürmek Çözüm Değildir!

Arıza lambasının cihazla söndürülmesi birçok durumda arızayı gidermeyecektir. Örnek vermek gerekirse BMW otomatik şanzıman vuruntu yapıyorsa, cihazla arıza lambasını söndürmek, arıza sebebini çözmeyeceği için, yakın bir zamanda tekrar vuruntu ve şanzıman arıza lambası ile karşılaşmanız muhtemeldir.

Bmw şanzıman arızası durumunda, arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf arızasını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte selenoid valf arızasını tespit etmenin en garanti yöntemi selenoidlerin özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde test edilmesidir. Örnek selenoid test videomuzu izleyerek sizler de fikir sahibi olabilirsiniz:

Oldukça pahalı olan otomatik şanzıman selenoidlerinin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı selenoidin tespit edilmeden değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır. 

BMW X5 Otomatik Şanzıman Çeşitleri

BMW X5 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. Atco olarak bütün BMW X5 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW X5 grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW X5 (E53) ZF 5HP24 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX55HP24otomatiksanziman

    • BMW X5 (E53) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP19otomatiksanziman

    • BMW X5 (E53) ZF 6HP26 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP26otomatiksanziman

    • BMW X5 (E70) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP21otomatiksanzimannn

    • BMW X5 (E70) ZF 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri

Audi-Q5-ZF-6-ileri-6HP28-Otomatik-Sanziman-Tamiri-01

    • BMW X5 (E70) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw_F20_ZF_8HP45_Otomatik_Sanziman_Tamiri

    • BMW X5 (E70) ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW X5 (F15) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

Volkswagen Amarok_8_ileri_ZF_8HP45

    • BMW X5 (F15) ZF 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW X5 Tork Konvertörü Sorunları

6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW X5 araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Bir başka Bmw X5 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

                               

X5 Şanzıman Tamiri ve Dinamometre Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW X5 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW X5 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW X5 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW X5 otomatik şanzıman fiyatları ve revizyonlu Bmw X5 şanzıman fiyatları için (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızı arayabilirsiniz.

Bmw X5 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Bmw X5 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw X5 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw X5 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw X5 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

15 thoughts on “Bmw X5 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Tuncay
    Tuncay / Cevapla 9 Mart 2019 at 13:28

    kolay gelsin 2010 model x5 E70 aracım var. araç 6 ileri. araçta vuruntu vardı bir süredir. geçen yolda giderken araç korumaya aldı ardından arıza lambası yaktı. aracımdaki sorun ne olabilir. eğer şansıman sorunuysa bana ne kadara mal olur.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Mart 2019 at 21:27

      Tuncay Bey, aracınızda vuruntu olduğundan bahsetmişsiniz. Muhtemel bir hasar (valf gövdesi veya mekanik) mevcut ve bu camdaki çatlak gibi siz aracı kullandıkça ilerliyor. Daha net yorum yapabilmemiz için aracınızı test etmemiz gerekmektedir. Hangi şehirde olduğunuzu paylaşırsanız size yardımcı olmaya çalışalım

  2. Fatih
    Fatih / Cevapla 14 Mart 2019 at 15:09

    Merhaba benim aracım 2001 bmw x5 e53 bende bazen arac vitesten cıkıyor durdugum zaman mesela arac gaz yiyor ama ilerlemiyor kontak kapatıp acmam gerekiyor bu bazen rolantide giderkende kendiliginden olabiliyor ileri geri devamlı deneme yaptığımda aynı hataya düşüyor geriye taktığımdada aracın kaldıgı oluyor acaba neden olabilir tesekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Mart 2019 at 16:59

      Fatih Bey, aracınızda muhtemel bir valf-body, selenoid veya sensör arızası var. Aracınıza en yakın serviste arıza tespit cihazı bağlatıp bize arıza kodlarınızı gönderirseniz yardımcı olmaya çalışırız. Eğer İstanbul’a yakın iseniz, buyurun bir çayımızı için, arkadaşlarımzı ücretsiz ekspertiz gerçekleştirsinler.

  3. Mehmet Eren Alat
    Mehmet Eren Alat / Cevapla 21 Nisan 2019 at 08:07

    Hayırlı sabahlar öncelikle böylesi bir imkan için teşekkürler bmw e53 x5 3.0d 2005 model aracımda gaza bastığımda çok hafif titreme oluyor bazen de uzun yolda birdenbire şiddetli sarsıntı titreme tavana kadar hissettiriyor bu durumda aracı sağa çekip duruyorum direksiyon sağ sol yapınca arabada ki kasma rahatlıyor ve devam ediyorum birde don günlerde ikiden birinci vitese düşerken genelde frene basmak durmak üzereyken hafif bir uğultu ile geçiş oluyor sorunlar bunlar teşekkür ederim iyi çalışmalar

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 21 Nisan 2019 at 16:24

      Mehmet Eren Bey, titreme probleminiz tork problemi gibi gözüksede, direksiyonu sağ sol yapınca ortadan kalkması arızanın ön takım aksamı ile ilgili olabileceği intibasını da bırakmaktadır. İkinci vitesten bire geçerken meydana gelen uğultuyu dinlememiz ve test etmemiz gerekmektedir. Müsait olduğunuzda bizi ziyaret ederseniz aracınızda ücretsiz bir tespit işlemi gerçekleştirebiliriz.

  4. Cengiz
    Cengiz / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 23:28

    Merhabalar 2004 modèl x5 e53 aracim var. Arabada yok yok… 4×4 d’en cikmis arac. On sanzuman arzali arizayi gecistirmek icin fisleri cekmisler. Malesef farkrdemeden almis olduk araci. Yani arkadan cekisli bir araca donusmus… Bir yili gecti alali, simdi ise arkadan ugultu geliyor . Arka dingillere hareketi veren kutu dan geldigi soylendi.. ismi nedir bilmiyorum. Direksiyon da ciddi bir titreme var frene basinca virajlarda daha cok belli ediyor… yurdisinda yasiyorum ve siz turkiyedeki ustalarimin ellerinden opuyorum…Gercekten bu arabayi alinca anladimki bu ulkede ( Fransa) bir usta bulmak cok zor, varsada ben bulamadim. Yani laf uzar gider neyse…….. Aradtirirken burayi buldum yaziyim dedim, bi yorum yazarsaniz sevinirim… Cok tesekkurler, saygilar ustalarim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Haziran 2019 at 20:08

      Cengiz Bey, öncelikle geçmiş olsun. Difransiyel kutunuz dağılmış gibi gözüküyor. İki farklı tipi mevcuttur. Daha çok çıkma olarak temin ediyor müşterilerimiz. Şanzıman revizyonu tarafımızca çok yapıldı fakat difransiyel revizyonunu tarafımızca şu ana kadar hiç yapılmadı.

  5. Fatih
    Fatih / Cevapla 9 Haziran 2019 at 22:28

    2012 x5 30 d arac aldım araç 6 ay yatmış kalkışlarda gec kavrama oluyor. Vites gecişleri normal Araba ısınınca ugultulu bir ses geliyor ara ara cekiş düşüyor sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim herkez başka bir sey söylüyor kafamız iyice karıştı

    • Fatih
      Fatih / Cevapla 9 Haziran 2019 at 22:30

      Arac 2002 yanlıs yazmışız

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 13 Haziran 2019 at 22:18

        Fatih Bey, aracınızdaki uğultuyu dinlememiz gerekiyor. Kalkışlardaki geç kavrama ve çekiş düşüklüğü tork konvertörünüz kaynaklı olabilir. Çekiş düşüklüğü rampalarda ve tam yükte iken mi oluyor? Araç soğukken aynı problemleriniz var mıdır? Dilerseniz buyurun gelin aracınızı bir birlikte test edelim.

  6. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 21 Haziran 2019 at 19:50

    Aracım bmw e70 2009 model arac hafıf tıtreme yapıyor dıb gaz yaptıgımda ise 4 den 5 e gecerken sanzuman ısaregı gelıyo ve kendını kıtlıyo yol yapabılırmıyım boyle turkıyeye gelecem nasıpse ne dusunuyorsunuz hocam

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:33

      Ahmet Bey, aracınızda muhtemelen tork konvertörünüz bozuk. Bu şekilde aracı fazla dip gaz yapmadan Türkiye’ye getirirseniz, burada garantili olarak tamirini yapabiliriz.

  7. hakan
    hakan / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 00:03

    Aracim bmw x5 e70 3,0 diesel
    aracim hafifi titriyor göstergede sansuman hatasi veriyor kapatip tekrar calistirdigimda hata gidiyor
    Hata codu 4f85 manuel kullandigimda hic hata vermiyor aracta yanlis akü takiliydi yeni akü taktim artik arada hata veriyor yardimci olurmusunuz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:37

      Hakan Bey, şanzımanınız içerisinde mekanik arıza mevcut. Muhtemelen 2-3 vites geçişlerinde titremeyi biraz daha fazla hissedersiniz. Akü ile bir ilgisi bulunmuyor. En yakın zamanda servsimize uğrarsanız garantili tamir yöntemleri hakkında sizi bilgilendirmekten memnuniyet duyarız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.