Bmw 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 5.20i otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 5.20i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 5.20i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Atco olarak bütün BMW 5.20i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Bmw-520i-Otomatik-Sanziman-Tamir-Servisi

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Bmw 5.20 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 5.20i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW 5.20i (E34) ZF5HP18 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.20i (E39) GM5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i5L40Eotomatiksanziman

    • BMW 5.20i (E39) ZF5HP18 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.20i (E39) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.20i (E60) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i6HP21otomatiksanzimannn

    • BMW 5.20i (E60) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i6HP19otomatiksanziman

    • BMW 5.20i (F10) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 5.20 Tork Konvertör Arızaları

Bmw E39 şanzımanlarda yaşanan en büyük sorunların başında tork konvertör arızası gelmektedir. E39 şanzıman türbünü sorunu, kullanım ömrü dolmaya yaklaşan tork konvertör balatalarının aşınması ile kendini belli eder. Özellikle ilk kalkışlarda ve sabit hızda devir oynamaları ile kendini belli eden 5.20i tork konvertör arızaları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw E60 5.20i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Şanzıman türbünü arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Bir başka Bmw E60 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

                               

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F10 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, sabit hızda devir dalgalanması gibi arızalar F10 Bmw araçlarda da görülebilmektedir.

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Sorunu

Bmw E39 otomatik şanzıman arızalarının başında, özellikle ZF 5HP19 şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmasıdır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi sorunlar kilometresi yüksek 5.20i araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir.GM şanzımanlarda genellikle tork konvertör selenoidleri bozulurken, ZF 5HP19 şanzımanlarda EPC selenoid hatası şanzımanda vuruntuya neden olmaktadır. 

Bmw E60 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem otomatik vites vuruntusudur. Özellikle vites geçişlerinde yaşanan vuruntu ve sarsıntılar bir süre sonra sürüş keyfini ciddi olarak bozmaktadır. 6HP serisi şanzımanların kullanıldığı E60 5.20i araçlarda vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Bmw F10 şanzıman olarakta bilinen 8HP45 serisi şanzıman sorunu daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi ile karşılaşılmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

BMW Otomatik Şanzıman Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 5.20i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 5.20i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 5.20i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 5.20i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

BMW 5.20i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 5.20i otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 5.20i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 5.20i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

7 thoughts on “Bmw 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Sedat baban
    Sedat baban / Cevapla 26 Mayıs 2019 at 23:42

    Merhaba. 2015 5.20i araca sahibim. 46000 kmde. Arac vites atarken ozelikle ust devirlerde vuruyor.3000devir ustu. Baya tekme atiyor. Ayrica al lt devirde gitmiyor sonra vites kucultup birden firliyor. Kavrama gibi hiseettiriyor. Sizde tahmini sorun ve yaklasik maliyet nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:39

      Sedat Bey, bu araç İstanbul’da mıdır? Birlikte bir test etmek isteriz.

  2. İbrahim
    İbrahim / Cevapla 19 Haziran 2019 at 23:03

    2004 BMW 5 20 i standart. Normal giderken sanki vitese geceçekmiş te geçmiyor hafiften vuruntu gibi bir şey yapıyor. Devir saati hafiften aşağı doğru inip kalkıyor saniye nin onda biri kadar zaman da. İlk 5 km yapmıyor. Yeğenim motorcu şanzıman yağ filtresi den olabilir dedi ama. ..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:30

      İbrahim Bey, arızanız şanzıman ile ilgili olabileceği gibi motordaki bir güç kaybı, manifoldtaki bir kaçak, kirlenmiş Maf sensörü vb de bu olayı tetikleyebilir. Şanzıman yağ fitresi ile ilgili olabileceğini düşünmüyoruz. Bu arada vitese geçecekmiş gibi vuruntu dediğiniz bütün viteslerde mi, yoksa sadece belirli viteslerde mi? Devir saati oynaması hangi devir aralıklarında yapıyor?

  3. Ümit
    Ümit / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 23:22

    Mrb aracim.1den 3e kadar normal gecis sagliyor 4.vitese gectiginde tekrar 3e geri atiyor cihaza bagladigimizda delphi 100 devir gözlemi hatasi veriyor .arac 97 528 5hp18

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:26

      Aracınızda şanzıman beyni veya mekanik aksam ile ilgili problem bulunuyor. Bu şekilde çok kullanmamanızı tavsiye ederiz.

  4. Oğuzhan
    Oğuzhan / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 19:17

    İyi günler. Aracım 5.20 i 99 model. Benim sıkıntım aracın kalkışlarda ciddi hantal olmasıdır. Devir saati 4000leri bile bulsa bile ciddi bir ivmelenme hissedemiyorum. Vites geçişleri iyi uzun yolda hiç hissetmiyorum. Yokuş yukarı yığılma oluyor. Yardımcı olablirmsiniz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.