Bmw 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 5.20i otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 5.20i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 5.20i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Atco olarak bütün BMW 5.20i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Bmw-520i-Otomatik-Sanziman-Tamir-Servisi

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Bmw 5.20 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 5.20i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • BMW 5.20i (E34) ZF5HP18 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.20i (E39) GM5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i5L40Eotomatiksanziman

    • BMW 5.20i (E39) ZF5HP18 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.20i (E39) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • BMW 5.20i (E60) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i6HP21otomatiksanzimannn

    • BMW 5.20i (E60) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw5.20i6HP19otomatiksanziman

    • BMW 5.20i (F10) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 5.20 Tork Konvertör Arızaları

Bmw E39 şanzımanlarda yaşanan en büyük sorunların başında tork konvertör arızası gelmektedir. E39 şanzıman türbünü sorunu, kullanım ömrü dolmaya yaklaşan tork konvertör balatalarının aşınması ile kendini belli eder. Özellikle ilk kalkışlarda ve sabit hızda devir oynamaları ile kendini belli eden 5.20i tork konvertör arızaları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw E60 5.20i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Şanzıman türbünü arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Bir başka Bmw E60 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

                               

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F10 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, sabit hızda devir dalgalanması gibi arızalar F10 Bmw araçlarda da görülebilmektedir.

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Sorunu

Bmw E39 otomatik şanzıman arızalarının başında, özellikle ZF 5HP19 şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmasıdır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi sorunlar kilometresi yüksek 5.20i araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir.GM şanzımanlarda genellikle tork konvertör selenoidleri bozulurken, ZF 5HP19 şanzımanlarda EPC selenoid hatası şanzımanda vuruntuya neden olmaktadır. 

Bmw E60 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem otomatik vites vuruntusudur. Özellikle vites geçişlerinde yaşanan vuruntu ve sarsıntılar bir süre sonra sürüş keyfini ciddi olarak bozmaktadır. 6HP serisi şanzımanların kullanıldığı E60 5.20i araçlarda vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Bmw F10 şanzıman olarakta bilinen 8HP45 serisi şanzıman sorunu daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi ile karşılaşılmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

BMW Otomatik Şanzıman Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 5.20i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 5.20i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 5.20i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 5.20i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

BMW 5.20i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 5.20i otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 5.20i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 5.20i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

37 thoughts on “Bmw 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Sedat baban
    Sedat baban / Cevapla 26 Mayıs 2019 at 23:42

    Merhaba. 2015 5.20i araca sahibim. 46000 kmde. Arac vites atarken ozelikle ust devirlerde vuruyor.3000devir ustu. Baya tekme atiyor. Ayrica al lt devirde gitmiyor sonra vites kucultup birden firliyor. Kavrama gibi hiseettiriyor. Sizde tahmini sorun ve yaklasik maliyet nedir?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Mayıs 2019 at 19:39

      Sedat Bey, bu araç İstanbul’da mıdır? Birlikte bir test etmek isteriz.

  2. İbrahim
    İbrahim / Cevapla 19 Haziran 2019 at 23:03

    2004 BMW 5 20 i standart. Normal giderken sanki vitese geceçekmiş te geçmiyor hafiften vuruntu gibi bir şey yapıyor. Devir saati hafiften aşağı doğru inip kalkıyor saniye nin onda biri kadar zaman da. İlk 5 km yapmıyor. Yeğenim motorcu şanzıman yağ filtresi den olabilir dedi ama. ..

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 09:30

      İbrahim Bey, arızanız şanzıman ile ilgili olabileceği gibi motordaki bir güç kaybı, manifoldtaki bir kaçak, kirlenmiş Maf sensörü vb de bu olayı tetikleyebilir. Şanzıman yağ fitresi ile ilgili olabileceğini düşünmüyoruz. Bu arada vitese geçecekmiş gibi vuruntu dediğiniz bütün viteslerde mi, yoksa sadece belirli viteslerde mi? Devir saati oynaması hangi devir aralıklarında yapıyor?

    • Kemal doganay
      Kemal doganay / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 17:05

      Selam 92 model 520i araci bilgisayar ile tam kapsamli olarak ariza gosterecek cihaziniz varmi acaba bayramdan sonra persembe gunu acikmisiniz

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:00

        Kemal Bey, maalesef elimizdeki arıza tespit cihazları 92 model araçlara giriş yapamamaktadır.

  3. Ümit
    Ümit / Cevapla 10 Temmuz 2019 at 23:22

    Mrb aracim.1den 3e kadar normal gecis sagliyor 4.vitese gectiginde tekrar 3e geri atiyor cihaza bagladigimizda delphi 100 devir gözlemi hatasi veriyor .arac 97 528 5hp18

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:26

      Aracınızda şanzıman beyni veya mekanik aksam ile ilgili problem bulunuyor. Bu şekilde çok kullanmamanızı tavsiye ederiz.

  4. Oğuzhan
    Oğuzhan / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 19:17

    İyi günler. Aracım 5.20 i 99 model. Benim sıkıntım aracın kalkışlarda ciddi hantal olmasıdır. Devir saati 4000leri bile bulsa bile ciddi bir ivmelenme hissedemiyorum. Vites geçişleri iyi uzun yolda hiç hissetmiyorum. Yokuş yukarı yığılma oluyor. Yardımcı olablirmsiniz?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 08:56

      Oğuzhan Bey, aracınızda tork konvertör problemi var gibi gözükmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

      • Oğuzhan
        Oğuzhan / Cevapla 30 Temmuz 2019 at 08:20

        Teşekkür ederim. Ben Sivas’ta yaşıyorum. Birde sormak istediğim şanzıman için hangi yağı tavsiye edersiniz..

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 10:01

          Oğuzhan Bey mümkünse ZF’nin orijinal yağını kullanın

  5. Emrah
    Emrah / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 23:13

    Merhabalar. Aracım 94 model e34 kasa bmw 520i otomatik şanzıman. Yolda giderken bazı zaman araç gaz yemiyor gibi viteslerde vuruntu yapıyor ve vites çubuğu aşırı sınıyor kontak kapatıp bir müddet bekleyip tekrar çalıştırdığımız zaman düzeliyor ve bunu bazen yapıyor her zaman yapmıyor muhtemel arızası ne olabilir şimdiden teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 21:50

      Emrah Bey, probleminiz aşırı ısınmadan kaynaklanabilir. Motor ve şanzımanın soğutma sistemini kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

  6. Cihan C
    Cihan C / Cevapla 20 Temmuz 2019 at 13:36

    Merhaba kolay gelsin 2013 520i 106.000 km de ki aracım da rahatsız etmeyen kısım bir ugultu var sanırım vitesden geliyor, vites geçişine kadar hafif artıyor vites geçişinden sonra rahatlıyor tekrar vites geçişinde gene aynısı oluyor ama yüksek viteslerde genelde yok ugultu… rolantide yavaş hızlarda 1-2 gibi vites geçişlerinde geliyor sizce sorun ne olabilir. (Ses tofaş şahin kartalların geri geri giderken çıkarttıkları ugultu tarzı gibi)

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 21:53

      Cihan Bey, aracınızda 8 ileri tam otomatik şanzıman mevcut diye anlıyoruz. 8 ileri şanzımanlarda maalesef zaman içerisinde özellikle 1’den 2’ye geçerken vuruntu yapabiliyor. Uğultu konusunda ise sesi mutlaka dinlememiz gerekiyor, zira uğultu ile çok fazla karşılaşmıyoruz. İstanbul’da mı ikamet ediyorsunuz?

      • Cihan c
        Cihan c / Cevapla 3 Ağustos 2019 at 21:01

        Evet istanbuldayım araç 8ilere araçta vuruntu yok düşük devirlerde fazlasıyla hissedilen işlik gibi ses var ve vites geçişleri biraz sertleşti birde araç 70km hıza çıkınca kasada direksiyonda titreme olmaya başladı balanslardan ve lastiklerden olmadığını şanzuman tuneli gibi birşey söylediler bilgi verirseniz memnun olurum

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:16

          Cihan Bey, bahsettiğimiz üzere sesi dinlememiz ve titremeyi test etmemiz daha doğru olacaktır. Müsait bir zamanınızda buyurun bir çayı için, biz de hem arıza tespit cihazı, hem de yol testi ile aracınızı kontrol edelim. Ekspertiz işlemlerimiz için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.

  7. Cengizhan kunt
    Cengizhan kunt / Cevapla 26 Temmuz 2019 at 13:24

    Merhabalar aracım 520i 1998 model araç manuelde sıkıntı yok otomatikte 2 vites yukarısına çıkmıyor sebebi nedir acaba iyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:17

      Cengizhan Bey, şanzıman hidrolik ünitenizde (şanzıman beyninde) problem var gözükmektedir. Söküp bize gönderirseniz revizyon işlemlerini gerçekleştirebiliriz.

  8. ramazan
    ramazan / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 12:31

    merhaba;
    ben 2001 2003 arası e39 almayı düşünüyorum . Nelere dikkat etmeliyim. Ya da almamalı mıyım. teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:18

      Ramazan Bey, E39 oldukça kullanımı keyifli bir kasa olup, almadan evvel yürüyen aksamlarını iyice kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

  9. Alperen
    Alperen / Cevapla 8 Ağustos 2019 at 15:15

    İyi günler kolay gelsin aracım bmw 5.20 i 1998 e 39 kasa aracımdaki sıkıntı 4 vitesden aşağıya düşmüyor bunun çözümü şanzımanın değişmesi mi yoksa tamir falan olur mu ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:19

      Alperen Bey, şanzımanınız tamir olabilir. Komple değişim neden demişler anlayamadık.

  10. selçuk durmuş
    selçuk durmuş / Cevapla 9 Ağustos 2019 at 19:54

    selamlar 2004 e60 525 benzinli 180 bin km de aracım,1-2-3 aralıklarında geçişler hissedilir derece de özellikle 1den 2 ye gecerken öne dogru ittirerek geçiyor aracın adaptasyon ayarlarını resetliyoruz bir müddet düzeliyor ama bir hafta geçince yine aynı hata devam ediyor.yağ değşimi iki 3 kez yaptım mobil lt 71141 marka yağ kullandık hep.filtre birkez değişti.1 ila 2 hız aralıgında yavaş giderken arac 2 ikiyemi geceyim bir demi kalayım diye kara veremiyor o anda da hataya düşüyor 4F57 değişim kontrol 1_2 hatası veriyor.bulundugum yerde şanzıoman konusunda pekte bilgili usta yok o yüzden kurcalattırmak istemedim.seri gidişlerde pek vuruntu hissedilmiyor.sizce hata ne olmalıdır nerden başlanılmalı ilginize teşekkür ederim saygılar.ısparta selçuk durmuş 05059353505

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:20

      Selçuk Bey, öncelikle bayramınız kutlu olsun. Bayram dönüşü danışman arkadaşlarımız size ulaşacaklar.

  11. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 10 Ağustos 2019 at 15:15

    Merhaba ,
    2008 model e60 kasa 520d 132000km de aracim var M47 kodlu motora ve joystick olmayan otomatik bir sanzimana sahip. Bu aralar kalkislarda vites gecislerinde bosluga duser gibi bir his ve vinlama seklinde bir ses duyuyorum. Bunun sebebi ne olabilir acaba.?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Ağustos 2019 at 17:22

      Mustafa Bey, boşluk hissiniz devir saatinin aşağıya gitmesi yerine yükselmesidir. Bunu sadece kalkış anında yapıyorsa, tork konvertörü olarak düşünebilirsiniz. Diğer viteslerde bu boşluk hissi veya vınlama sesi var mıdır?

      • Mustafa
        Mustafa / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 13:25

        Yola koyulduktan sonra böyle bir problem görülmüyor. Hatta otobanda 240 km/h e kadar hız görebiliyorum. Acaba konvertör de kavrama problemi başlangıcı mı yaşıyorum. Eğer durum buysa, çözümü nasıl olur, ben ığdır da yaşıyorum. Ayrıca masrafı konusunda bir bilgi alabilir miyim? Teşekkürler…

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 00:58

          Mustafa Bey, konvertör kalkışta kaçırıyor olabilir. Öncelikle aracınızı bir arıza tespit cihazına bağlamanızı ve orada çıkan hata kodlarını paylaşmanızı rica ederiz. Akabinde şanzımanı orada söktürüp sadece konvertörü bize kargo yapabilirsiniz. Yaklaşık 1.500 TL gibi ücreti olacaktır.

  12. Efe
    Efe / Cevapla 20 Ağustos 2019 at 16:49

    1997 model e39 520i sahibiyim aracımın 3. viteste kalkma sebebi nedir?

  13. Erhan Kurtoğlu
    Erhan Kurtoğlu / Cevapla 23 Ağustos 2019 at 23:58

    2004 520ia benzinli lpg li aracımı yeni aldım ankaradan İstanbula geldim hiç sıkıntı yok bu gün akşam sahilden gezmeden geliyorduk ve bayağı bir dik rampa vardı ama kısa idi rampa orda gaza birden asıldı gaz yemedi bir daha denedim araba boşa sarar gibi oldu ve şanzıman lambası yaktı… Normal kullanımda hiç bir şeyi yok neden yapabilir masrafı tuzlu mu çıkar

  14. Kenan
    Kenan / Cevapla 15 Eylül 2019 at 01:13

    Merhaba e60 510i aracım yolda giderken şanzıman ısı uyarı veriyor yeni radyötör değiştik ama 1 hafta sonra yine verdi aynı uyarı biraz soğuyunca geçti sebep ve Öner’iniz nedir saygılar

  15. Nail
    Nail / Cevapla 5 Ekim 2019 at 09:53

    Selamünaleyküm kolay gelsin 95 model bir e34 520ia sahibim aracım yolda giderken yada durmaya yaklaştığımda kendini 4 vitese atıyor aracı N alıp stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor sorun filtremi selonoidler mi yoksa basınç valflerindemi şimdiden teşekkürler

  16. Mustafa
    Mustafa / Cevapla 12 Ekim 2019 at 01:30

    İyi günler 2016 520i 60 binde aracım 90 km de başlayan ve kasa titremesi şeklinde olan bir şey yaşıyorum 3-4 ustaya gittim be balatalar diskler bilyalar ve şaft balansı dahi yapıldı sizce durum nedir randevu almak isterim Teşekkürler

  17. Eyüp
    Eyüp / Cevapla 26 Ekim 2019 at 00:14

    Bende BMW e 6o 2004 model var hidrolik şanzıman pistonu az bişey çizikler olmuş onu beyinni almak lazım yoksa pistonu değiştirsem olurmu

  18. Hamza
    Hamza / Cevapla 9 Kasım 2019 at 00:27

    Merhabalar 2001 model 520i aracim bazen ilk kalkislarda gaza basıyorum devir saati yükseliyor fakat gaza basıldığında ve çıkardığı sese göre yavaş gidiyor bu sırada kendiliğinden stop ediyor. Sorun neden olabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.