Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 3.20i otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 3.20i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 3.20i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. BMW 3.20i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW 3.20i Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Bmw 3.20i araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 3.20i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

  • BMW 3.20i (E36) ZF5HP18 Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E46) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

        Bmw_318i_E91_ZF_6HP19_Otomatik_Sanziman_Tamiri

  • BMW 3.20i (E46) GM 5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E90) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E90) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP21otomatiksanzimannn

  • BMW 3.20i (F30) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW E46 Otomatik Şanzıman Arızaları

BMW E46 şanzıman arızaları, araçlarda kullanılan ZF şanzıman ve GM şanzıman üzerinden iki farklı grupta incelenebilir.

BMW E46 Şanzıman Arıza Lambası Yanması: Her iki şanzıman türünde de sıklıkla karşılaşılabilecek bir arıza türüdür. Tecrübelerimiz çoğu zaman lamba yanma sebebinin devir sensörü arızası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte eğer arıza lambanız yanıyorsa, en yakın arıza tespit cihazından alacağınız arıza kodları size yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır.

BMW E46 Otomatik Şanzıman Beyni arızası: 5HP19 ZF şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmaktadır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi sorunlar kilometresi yüksek 3.20i araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir. GM şanzıman genellikle tork konvertör selenoidleri bozulurken, ZF 5HP19 şanzımanlarda EPC selenoid hatası şanzımanda vuruntuya neden olmaktadır. 

Bmw E46 Şanzıman Türbünü: 15 yaşın üzerinde olan E46 kasalarında kullanılan tork konvertörleri zaman içerisinde aşınmayla birlikte bozulurlar. Özellikle ilk kalkışlarda kendini belli eden tork konvertör arızaları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

BMW E90 Şanzıman Sorunları

BMW E90 tork konvertörü arızası: 6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW E90 3.20i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Bir başka Bmw E90 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

                               

BMW E90 Şanzıman Yağı Değişimi: BMW 3.20i 6 ileri vites araçlarda otomatik şanzıman beyni yağ kirlenmesine karşı oldukça hassastır. Yağın içerisindeki kirler ve tozlar, dur kalk sonucu ısınan  yağın balataları soğutamaması sonucu zaman içerisinde artış gösterirler. Bundan dolayı Atco Mühendislik E90 Bmw araçlarda olarak periyodik aralıklarla otomatik şanzıman yağı değişimini önermekteyiz. 

BMW F30 Şanzıman Arızaları

BMW F30 Şanzıman Vuruntu Sorunu: 8HP45 serisi şanzımanlarda daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi ile karşılaşılmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

3.20i BMW F30 Titreme Sorunu: Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. BMW şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, sabit hızda devir dalgalanması gibi arızalar F30 BMW araçlarda da görülebilmektedir.

BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

BMW ZF Otomatik Şanzıman Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 3.20i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 3.20i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 3.20i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 3.20i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

İster E46, ister E90, ister F30 olsun, bütün BMW araçlar, şehir içi dur-kalk yaparak istenmeyen sıcaklıklarda çalışırlar. Yüksek sıcaklıklar şanzıman yağının daha çabuk bozulmasına ve şanzıman parçalarının daha hızlı aşınmasına, bu da otomatik şanzıman vuruntu problemine yol açacaktır.

En iyi tamir, önleyici bakımdır. Düzenli değiştirilen şanzıman yağı, şanzımanınızın ömrünü uzatacaktır. Servisimizde BMW 3.20i şanzıman yağı değişimi tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 3.20i otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 3.20i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw 3.20i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

8 thoughts on “Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Gökhan tekin
    Gökhan tekin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 17:57

    Merhaba f30 dizel aracım p den d ye d den n ye her harekette vuruntu oluyor yağ değişimi ve filtre değişimi yaptırdım ilk defa aracım 175.000 km de hala bu arıza geçmedi yardımcı olurmusunuz Denizli merkezde yaşıyorum teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Mayıs 2019 at 14:51

      Gökhan Bey, F30 araçların üzerindeki 8HP şanzımanlarda genellikle mekanik aşınmalar sonucu bu problemler ile karşılaşmaktayız. Aracınızda bir arıza kodu var mıdır?

  2. Serkan
    Serkan / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 12:51

    Hocam merhaba iyi çalışmalar. BMW E46 2000 model 3.20i aracım var. Aracım çok sıkıştırınca D de iken arıza ışığı yakıyor ve sanki 5. viteste gibi çok zor gaz yiyor. Bunu manuel viteste kullanırken kendi kendine vites değiştirme yapıyor daha sonra arıza ışığı yakıyor. Bu arızaların başladığında ise özellikle araçta 3. vitesten 4. vites e geçişte sert vuruntu yapıyor. Bazen rampa da geri kaçırma yapıyor gaza basınca gitmiyor. Stop edip yeniden çalıştırdığımda ise düzeliyor her şey fakat bir müddet sonra tekrar yapıyor. Bilgisayara bağlattığımda Tork Konvektörü arızası gösteriyor. Sizce sebebi nedir maliyet ne çıkar. Acaba şanzıman da bir arıza var mıdır. Bulunduğum ilçede yapabilecek bir usta olduğunu düşünmüyorum. Sizin yer neresi. İrtibat numaram: 0532 343 9814 İyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:14

      Serkan Bey, aracınız ışığı yaktığı anda korumaya alır ve 4.viteste takılı kalır. Manuel viteste kendi kendine vites değişmesinin nedenleri şanzımanın devir kaçırması veya elektriksel hata olabilir. Rampa probleminiz ise tork konvertörü ile alakalı gözüküyor. Pazartesi günü size arızlalar ile ilgili arkadaşlarımız ulaşacaktır.

  3. alper
    alper / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 12:07

    merhaba, 2001 model 320i e46 otomatik/triptronik araca sahibim. Aracım son günlerde 5 inci ve 4 üncü viteste hafif gazda giderken devir saati aşağı ve yukarı doğru salınım yapmaya başladı. Bu problemi yaptığı zaman gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda araç devrini aldığı için düzeliyor. Bu arızayı nereden yapar, bu problem aracın kavramasını ve performansını etkiliyor mu. Son olarak maaliyet olarak ne tutar, iyi çalışmalar dilerim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 20:25

      Alper Bey, aracınızda tork konvertör problemi başlamış. Bu şekilde kullanım dönemsel problemler yaratabilecektir. Maliyet, sökme-takma, yağ, tork konvertör revizyonu yaklaşık 3.000 TL gibi bir maliyet olacaktır.

  4. Sevket
    Sevket / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 10:30

    Iyi gunler hocam ben hollandadan benim problem ayni seri numarasi olan sanziman ile degisim olsa problem olurmu 530d Bmw aracin uzerindeki bozuk.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:32

      Şevket Bey, ZF şanzımanlarda 10 haneli bir rakam vardır. Genellikle 1060 veya 1070 ile başlar. Aynı kod olan şanzıman değişimi ile değişim yapabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.