Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW 3.20i otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 3.20i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 3.20i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. BMW 3.20i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

BMW 3.20i Otomatik Şanzıman Çeşitleri

Bmw 3.20i araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 3.20i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

  • BMW 3.20i (E36) ZF5HP18 Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E46) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

        Bmw_318i_E91_ZF_6HP19_Otomatik_Sanziman_Tamiri

  • BMW 3.20i (E46) GM 5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E90) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

  • BMW 3.20i (E90) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

BmwX56HP21otomatiksanzimannn

  • BMW 3.20i (F30) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW E46 Otomatik Şanzıman Arızaları

BMW E46 şanzıman arızaları, araçlarda kullanılan ZF şanzıman ve GM şanzıman üzerinden iki farklı grupta incelenebilir.

BMW E46 Şanzıman Arıza Lambası Yanması: Her iki şanzıman türünde de sıklıkla karşılaşılabilecek bir arıza türüdür. Tecrübelerimiz çoğu zaman lamba yanma sebebinin devir sensörü arızası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte eğer arıza lambanız yanıyorsa, en yakın arıza tespit cihazından alacağınız arıza kodları size yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır.

BMW E46 Otomatik Şanzıman Beyni arızası: 5HP19 ZF şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmaktadır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi sorunlar kilometresi yüksek 3.20i araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir. GM şanzıman genellikle tork konvertör selenoidleri bozulurken, ZF 5HP19 şanzımanlarda EPC selenoid hatası şanzımanda vuruntuya neden olmaktadır. 

Bmw E46 Şanzıman Türbünü: 15 yaşın üzerinde olan E46 kasalarında kullanılan tork konvertörleri zaman içerisinde aşınmayla birlikte bozulurlar. Özellikle ilk kalkışlarda kendini belli eden tork konvertör arızaları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.

BMW E90 Şanzıman Sorunları

BMW E90 tork konvertörü arızası: 6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW E90 3.20i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.

Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size  kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.

Bir başka Bmw E90 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.

Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.

                               

BMW E90 Şanzıman Yağı Değişimi: BMW 3.20i 6 ileri vites araçlarda otomatik şanzıman beyni yağ kirlenmesine karşı oldukça hassastır. Yağın içerisindeki kirler ve tozlar, dur kalk sonucu ısınan  yağın balataları soğutamaması sonucu zaman içerisinde artış gösterirler. Bundan dolayı Atco Mühendislik E90 Bmw araçlarda olarak periyodik aralıklarla otomatik şanzıman yağı değişimini önermekteyiz. 

BMW F30 Şanzıman Arızaları

BMW F30 Şanzıman Vuruntu Sorunu: 8HP45 serisi şanzımanlarda daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi ile karşılaşılmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.

3.20i BMW F30 Titreme Sorunu: Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. BMW şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, sabit hızda devir dalgalanması gibi arızalar F30 BMW araçlarda da görülebilmektedir.

BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları

Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez. 

Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.

Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.

BMW ZF Otomatik Şanzıman Testi

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 3.20i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

BMW 3.20i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 3.20i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel BMW 3.20i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

İster E46, ister E90, ister F30 olsun, bütün BMW araçlar, şehir içi dur-kalk yaparak istenmeyen sıcaklıklarda çalışırlar. Yüksek sıcaklıklar şanzıman yağının daha çabuk bozulmasına ve şanzıman parçalarının daha hızlı aşınmasına, bu da otomatik şanzıman vuruntu problemine yol açacaktır.

En iyi tamir, önleyici bakımdır. Düzenli değiştirilen şanzıman yağı, şanzımanınızın ömrünü uzatacaktır. Servisimizde BMW 3.20i şanzıman yağı değişimi tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 3.20i otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

BMW 3.20i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw 3.20i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

31 thoughts on “Bmw 3.20i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Gökhan tekin
    Gökhan tekin / Cevapla 11 Mayıs 2019 at 17:57

    Merhaba f30 dizel aracım p den d ye d den n ye her harekette vuruntu oluyor yağ değişimi ve filtre değişimi yaptırdım ilk defa aracım 175.000 km de hala bu arıza geçmedi yardımcı olurmusunuz Denizli merkezde yaşıyorum teşekkür ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Mayıs 2019 at 14:51

      Gökhan Bey, F30 araçların üzerindeki 8HP şanzımanlarda genellikle mekanik aşınmalar sonucu bu problemler ile karşılaşmaktayız. Aracınızda bir arıza kodu var mıdır?

      • Önder oğul
        Önder oğul / Cevapla 8 Ekim 2019 at 10:49

        Merhaba Aracım 2001 md 320i Mekanik konvertör kilit kavrama gözlemi, vites gözlemi, devir gözlemi 4 hatalarını veriyor sorun ne olabilir

  2. Serkan
    Serkan / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 12:51

    Hocam merhaba iyi çalışmalar. BMW E46 2000 model 3.20i aracım var. Aracım çok sıkıştırınca D de iken arıza ışığı yakıyor ve sanki 5. viteste gibi çok zor gaz yiyor. Bunu manuel viteste kullanırken kendi kendine vites değiştirme yapıyor daha sonra arıza ışığı yakıyor. Bu arızaların başladığında ise özellikle araçta 3. vitesten 4. vites e geçişte sert vuruntu yapıyor. Bazen rampa da geri kaçırma yapıyor gaza basınca gitmiyor. Stop edip yeniden çalıştırdığımda ise düzeliyor her şey fakat bir müddet sonra tekrar yapıyor. Bilgisayara bağlattığımda Tork Konvektörü arızası gösteriyor. Sizce sebebi nedir maliyet ne çıkar. Acaba şanzıman da bir arıza var mıdır. Bulunduğum ilçede yapabilecek bir usta olduğunu düşünmüyorum. Sizin yer neresi. İrtibat numaram: 0532 343 9814 İyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 13:14

      Serkan Bey, aracınız ışığı yaktığı anda korumaya alır ve 4.viteste takılı kalır. Manuel viteste kendi kendine vites değişmesinin nedenleri şanzımanın devir kaçırması veya elektriksel hata olabilir. Rampa probleminiz ise tork konvertörü ile alakalı gözüküyor. Pazartesi günü size arızlalar ile ilgili arkadaşlarımız ulaşacaktır.

      • Goksel onsoy
        Goksel onsoy / Cevapla 17 Eylül 2019 at 23:29

        Merhaba! 2001 3.18 var bende arac bi veteste kalkiyor bitane vites atiyor triptonik hic calismiyor sanziman degistik ayni hic degisen bise yok vites atmiyor nedendir ve ne kadar maliyet cikar

  3. alper
    alper / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 12:07

    merhaba, 2001 model 320i e46 otomatik/triptronik araca sahibim. Aracım son günlerde 5 inci ve 4 üncü viteste hafif gazda giderken devir saati aşağı ve yukarı doğru salınım yapmaya başladı. Bu problemi yaptığı zaman gazdan ayağımı çekip tekrar bastığımda araç devrini aldığı için düzeliyor. Bu arızayı nereden yapar, bu problem aracın kavramasını ve performansını etkiliyor mu. Son olarak maaliyet olarak ne tutar, iyi çalışmalar dilerim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 9 Temmuz 2019 at 20:25

      Alper Bey, aracınızda tork konvertör problemi başlamış. Bu şekilde kullanım dönemsel problemler yaratabilecektir. Maliyet, sökme-takma, yağ, tork konvertör revizyonu yaklaşık 3.000 TL gibi bir maliyet olacaktır.

  4. Sevket
    Sevket / Cevapla 11 Temmuz 2019 at 10:30

    Iyi gunler hocam ben hollandadan benim problem ayni seri numarasi olan sanziman ile degisim olsa problem olurmu 530d Bmw aracin uzerindeki bozuk.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:32

      Şevket Bey, ZF şanzımanlarda 10 haneli bir rakam vardır. Genellikle 1060 veya 1070 ile başlar. Aynı kod olan şanzıman değişimi ile değişim yapabilirsiniz.

  5. yücel çelik
    yücel çelik / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 09:20

    2000 model 320İ (e46) aracım var, son zamanlarda vitesin yazdığı kısımda çark işareti çıkıyor ve araç çok zor hareketlenmeye başlıyor. aracı stop edip çalıştırdığımda uzun süre tekrar kullanıyorum. bilgisayara bağlattığımda (059) 3B Hız kesilmesi (P0720) arızası verdi. Nasıl bir işlem yapmamız gerekiyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 07:40

      Yücel Bey, şanzıman hız sensörünüzde elektriksel problem bulunmaktadır. Öncelikle hız sensörüne giden kablo tesisatı incelenmelidir. Eğer kablo tesisatında bir problem yok ise, sensör değişimi gerekecektir.

  6. Okan
    Okan / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 10:23

    Merhaba, 2009 model BMW 3.20i 170 hp araç almayı düşünüyorum. Alacağım araç 2. vitesten 3. vitese geçerken tutukluk yapıyormuş. Şanzıman problemi olduğu için fiyatı biraz uygun. Aracı alıp yeni bir şanzıman taktırsam maliyeti ne olur? ya da tamiri yapılabilirse ortalama ne kadar masrafı olur? Bilgilendirebilirseniz sevinirim. İyi çalışmalar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 15:12

      Okan bey, bu araçların yeni şanzımanları oldukça pahalıdır (30-40 bin TL gibi). Bu şanzımanların revizyonları ortalama 8 ila 10 bin TL arasında gerçekleşmektedir.

      • Harun
        Harun / Cevapla 14 Ağustos 2019 at 23:27

        Ustam selamlar , f10 5.20 d aracım var . Aracın şanzıman geçişleri sıkıntısız herşey stabil . Fakat aracım soğukkan sıkıntısız . Kısa mesafelerdede sorun yok , fakat yaklaşık 40-50 km gittıkten sonra , istop ettıgımızde joıstıck vıteste parka almıyor (N) yanıp sönüyor ve ekranda vires P konumunda değil yazıyor . 30-40 dkk gectıkten sonrada parka gecıyor . Ustam ne gibi bir sorun vardır sızce .

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:29

          Harun Bey, sorun şanzıman kartından veya elektronik park kilidinden kaynaklabilir.

  7. Serdar
    Serdar / Cevapla 28 Temmuz 2019 at 22:56

    Merhabalar benim de 1992 model 3.20ia otomatik şanzıman bmw var ve titreme yapıyor sivasta olduğum için kimse tamir yaptırma diyor bu konuda bana yardımcı olur musunuz nasıl bir yol izlemeliyim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:50

      Serdar Bey, titremeyi vites geçişlerinde mi yapıyor, yoksa rampada veya ilk kalkışta mı?

  8. Hasan
    Hasan / Cevapla 4 Ağustos 2019 at 01:20

    Slm bende bmw 318 i E 46 var arac kendi kendine stop etii ve geri calistirdim otamatik vites göstergesinin yaninda sanziman isigi yandi problem neden kaynaklaniyor aceba tesk ederim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:51

      Hasan Bey, aracınız bu durumda bir arıza kodu atar. Bu kodu bilgisayara bağlatıp öğrenmeniz gerekmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.

  9. Emrah A
    Emrah A / Cevapla 15 Ağustos 2019 at 07:36

    Merhaba 2014 model 320i ed aracım vites geçişlerinde sarsıntı yapıyor. Sanki böyle toyota,peugoet viteslerde olur ya onun gibi. Bide gazda. Ayağımı çektiğimde düz yolda sanki kavisli yola girmişim gibi sallıyor aracı. Eskişehirde usta bulamadım.öneriniz nedir? Birde arıza ne olabilir toplam maliyet ne olur?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:34

      Emrah Bey, aracın sallanmasının nedeni muhtemelen tork konvertörüdür. Vuruntular şanzıman içerisindeki boşluklardan veya hidrolik üniteden yapabilir. Eğer yolunuz İstanbul’a düşüyorsa biz yardımcı olmaya çalışırız. Çıkacak parçalar ile birlikte 4 ile 12 bin TL arasında bir maliyet düşünebilirsiniz.

  10. Turgay
    Turgay / Cevapla 25 Ağustos 2019 at 17:44

    Hocam 2008 3.20 i GM sanziman aracım var aracı D konuma aldığımda vurunutu yapıyor başkada hiçbir şey yok vites gecisler ve R konuma alsam bile mukaemmel birtek D konuma aldığımda vuruntu var sorun nedir teşekkürler

  11. Gökhan
    Gökhan / Cevapla 30 Ağustos 2019 at 19:35

    Merhaba ustam benim 2004 e46 330 i var otomatik şanzuman 2 den 3 e geçerken silkeleme yapıyor obur geçişler normal d den r ye alırken vuruntu oluyor şanzuman 25000 km önce komple revizyon yapıldı şanzuman beyninden yapar dediler dogrumudur acaba

    • türker
      türker / Cevapla 10 Eylül 2019 at 13:22

      sorunu bulduysanız benimlede paylaşırmısınız

  12. gökhan
    gökhan / Cevapla 4 Eylül 2019 at 17:50

    aracım f30 2017 7000km 318 benzinli. kalkarken veya hareket halinde normal olan araç ara ara trafik ışıklarında beklerken bir veya iki kez vuruntu ( ayağınızı gazdan hafif çekerde araç hareket etmeye başladığı anda fren yaparmış gibi) yapıyor. dediğim gibi hareket halinde hiç bir problem yok. şanzuman kaynaklı olabilir mi

  13. Taner
    Taner / Cevapla 5 Eylül 2019 at 18:50

    Merhaba benim bmw 316i otomatik vites arabam var calistirdigimda bi sure gttikten sonra d deyken devir 2ooo i gecmiyor gaza ne kadar bassam da gecmiyor stop edip calistrdigimda biraz duzeliyo sonra yine ayni olur neden acaba ?

    • Ahmet
      Ahmet / Cevapla 4 Ekim 2019 at 08:29

      Merhaba 2012 f30 km 90binde 316i şanzımana soğutucunun çatlaması sonucu su karıştı soğutucu değiştirildi ve yağ değişimi yapıldı ancak araç soğukken küçük viteslerde vuruntu meydana gelmeye başladı ayrıca frenle dururken vites d pozisyonunda araç kalkacakmış gibi yükleniyor 5-6 sn sonra tekrar bırakıyor ısınana kadar bu şekilde devamlı yapıyor ısındıktan sonra bi sorun kalmıyor vuruntuda kesiliyor sebebi nedir sizce? Masrafı ne olur

  14. Adem kilit
    Adem kilit / Cevapla 10 Eylül 2019 at 13:48

    Mhb kolay gelsin Bmw e 46 im var benim problemim şu seyir halinde giderken hz 180 . 160 misla giderken gazdan çekiyorum ayağımı araba vuruntu yapıyor ileri geri fites yapinca aynı sorun sürüyor ne yapmalıyım meliyat ne olur

  15. Özgür
    Özgür / Cevapla 12 Ekim 2019 at 06:44

    97 model e36 kasa 3.20 Manuel arabam var dün Ankaranın akşam yoğun trafiğinde birde rampada dur kalk dur kalk yapa yapa bir süre sonra aracım vitese geçmedi sadece geri vites, stop edip 1 nci viteste çalıştırdım aracı kenara çektim debriyajı pompaladım sonra bindim evin önüne geldim o halde baskı balata yeni değişti bu arada 3 4 ay kadar

  16. SERKAN AKILLI
    SERKAN AKILLI / Cevapla 14 Ekim 2019 at 17:19

    Merhaba 2012 f30 316i 130.000 KM DE aracım d ye alınca ileri sert şekilde vuruntu oluyor ama usinınca olmuyor. ve bu gün araçla biraz bastım ve ışıkta durunca (tam güçte kullanmak mümkün olmaya bilir servise gidiniz) mesaji cıktı ve araç şanzıman gösteriyor kayboldu sonra araç vites atmamaya başladı durdum stop edip calistirdim düzeldi aracın sorunu nedir maliyeti ne olur assa yukarı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.