Citroen C4 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Citroen C4 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Citroen C4 otomatik vites kutusu arızası zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir.
Citroen C4 otomatik vites arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz. Citroen C4 otomatik vites arıza kodları için otomatik şanzıman arıza kodları sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Citroen C4 Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Citroen C4 otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.
Citroen C4 AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:
Citroen C4 araçlarda kullanılan AL4 DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
Citroen C4 DP0 AL4 selenoid valf problemi:
Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, C4 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Citroen C4 otomatik şanzıman vuruntu problemi:
Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, C4 araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
C4 AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi
AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.
Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız C4 selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.
Citroen C4 Robotlu Şanzıman Tamiri
ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C4 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip C4 araç modelleri şunlardır:
2007-2016 model 1.6 Hdi C4 araçlar
2011-2012 model 1.6 THP araçların bir kısmı
2011-2016 model 1.6 e-Hdi C4 araçlar
Citroen C4 Şanzıman Tamiri
Citroen C4 araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün 4 ileri vites AL4/DPO, 6 ileri vites AT6 (TF-80, AF40), EAT6 (TF-70) ve Powershift MPS6i/DCT451 tip otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede C4 vites kutusu sorunlarına garantili olarak müdahale edilerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Citroen C4 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Citroen C4 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Maalesef Covid19 sebebi ile Citroen C4 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Citroen C4 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Citroen C4 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Citroen C4 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Citroen C4 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Citroen C4 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Citroen C4 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Citroen C4 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Citroen C4 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
112 thoughts on “Citroen C4 Otomatik Şanzıman Tamiri”
2012 model otomatik c4 kullanıcısıyım. Aracımda 1 haftadır vites kutusu arızası veriyor. N ye alıp tekrar otomatiğe aldığımda sorun gideriliyor. Fakat bugün sorun gidermedi ve aracım vitese geçmiyor. Sorun neyden kaynaklı olabilir?
Aykut Bey, muhtemelen vites kolunuzda yada pozisyon şalterinizde problem var. Şanzımanınızın sökülmesi gerekmez, boşuna masraf yapmayın. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun biz yardımcı olmaya çalışalım.
Merhabalar 2008 c4 Picasso aracım var 170000 km de araç yolda giderken geurbax faulty arızası verdi elektronikcide şanzıman beyni sensörler ve robot bakımı yapıldı ama ancak arıza geçmedi ve şanzıman üstü robot kısmının değişmesi gerektiği söyleniyor komple olarak araç sürekli beyin arızası sensör arızası verdi hala çözülemedi
Fatih Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
Merhabalar 2010 model yarı otomatik c4 üm var araç sanki biri arkadan turup bırakır gibi titreme şeklinde arıza yapıyor motorcu ve enjektörcü bir sıkıntı yok dedi fakat ekleme yaptı şanzıman dan yapabilir diye böyşe birşey söz konusu olabiliemi acaba
2007 model 1.6 Benz in lpg tam.otomatik.c 4 aracim by sogut havalarda d3 de takili kaliyor.. be kalkarken d3 de.kalkiyor stop edip tekrar calistirinca sorun duzeliyor.. sonra gidince sorun yine devam ediyor yardimci olursaniz bizde malatya da.ustadan kazik yemeyiz
Sayın ilgili benim c4 düz vites 2010 model c4 benzinli aracımda daha çok araba soğukken gz verdiğim de cık diye bir ses geliyor sürekli değil ama vites değişip tekrar gaz verince oluyor ve bir müddet sonra bu ses kesiliyor. Görüşlerinizi bekliyorum teşekkürler
2007 model C4 aracım var. İlk iki vites geçişinde metal sürtünme sesi gelmekte. Ayrıca selenoid valf arızasında bahsettiğimiz 1. Vitese geçişte ve vitesler arası geçişte vuruntu da bulunmakta. Acaba sadece selenoid valf sıkıntısı mı var. Yoksa başka bir sıkıntı da mevcut mu.
İyi günler benim 2006 Citroen C4 tam otomatik aracım var gidişinde hiçbir sıkıntı yok ama arada ekranda vides isarati gidiyor düz bir çizgi çıkıyor ve servis ışığı geliyor kontak kapatıp actigimda gidiyor fakat tekrar geri geliyor sıkıntı ne olabilir.
merhaba 2006 citröen c4 otomatik aracım var problemim arac özellikle motor soğukken 3. viteste kilitleniyor arac motoru ısındıktan sonra aracı tekrar calıitırdığımda bu arıza olmuyor birde spor moddo bu arızayı yapmıyor 4 ileri vites aracım.bugün bir şanzıman ustası bilgisayar takıp kontrol etti yağının değismesi gerektiğini ve 2 selenoidin değişmesi gerektiğini bundan sonrada yüzde 80 sorunun olmayacağını söyledi sizden yardım alabilirmiyim teşekkürler
Serhat Bey, muhtemelen 2 selenoid değişimi sorununuzu çözmeyecektir, zira aracınız artık korumaya alır duruma gelmiş, bunun nedeni de ısınınca oluşan basınç kayıplarıdır. Bununla birlikte selenoid değişimi her zaman denenmesi gereken ekonomik bir yöntemdir, bir zararı olmaz.
Merhaba iyi günler.C4 2006 otomatik 4 vites aracım var. Araç kısa mesafede hiç problem cikarmamakla birlikte uzun mesafede ısınınca vites geçişlerinde problem yaratıyor. Örneğin 100 km sonra bir ışıkta durunca 1 den 2 ye geçerken yüksek devirde motoru bagirtarak geçiyor. Daha sonrasında yine yüksek devirde geciyor. Aracı 30 dk falan dinlendirince vites geçişleri normale dönüyor. Isınınca yine aynı problem oluyor. Beyin kaynaklı yapar çıkma beyin degisimi yapariz 2000 TL falan masraf çıkarır dediler. Herkesin iyi usta olmadığı bilinciyle size danışmak istedim. Beyin kaynaklı olabilir mi ne yapmam gerekir. Van’da ikamet ediyorum. Yardımlarınızı görüşlerinizi bekliyorum. ( Ayrıca Araç her çalıştığında vites kutusu arızası veriyor ama belki 10 bilgisayara baglattim hiç birinde sanzumanda hata kodu bulmadı)
Halil Bey, sorun selenoidlerden, beyinden veya şanzımanın içerisinden kaynaklanabilir. Yukarıdaki yazıdaki semptomlardan sizin aracınızda olan var mıdır?
merhaba aracım 2012 c4 mcp dizel, araç 172 binde. sorun şu kalkışlarda 1. viteste ve rolantide hareket halinde ve geri viteste titreme ve lok diye motor kısmından titremeyle birlikte vuruntu sesini birlikte duyuyorum özelikle dar yerlerde manevra yaparken ve park ederken gaza fazla basamadığım yerlerde bu sorunu yaşıyorum. gaza tam bastığımda vuruntu ve titreme az oluyor. baskı balata,volan ve bilye hiç değişmemiş. araçta kaçırma yok. arıza ışığı yakma yok ama vuruntu ve titreme çok sıkıntı veriyor. ustalar titremeyi baskı ve volant yapar değişim zamanı çoktan gelmiş ama motordan gelen vurma sesi neden olduğunu anlayamadık şanzıman indirilince ortaya çıkar takozlardan vs bir sebebi var açınca görürüz diyorlar. takozlardan üst sağ ve alt sağ değişti sadece şanzuman takozu değişmedi. sorun sizce neden kaynaklı? teşekkürler
Özhan Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmuyoruz. Bununla birlikte eğer istanbul’da iseniz lütfen iletişim bilgilerinizi paylaşın, sizi bu konuda uzman bir arkadaşımıza yönlendirelim.
merhaba 2008 c4 grand picasso aracımla uzun yolda mazot aldıktan sonra istasyondan çıkarken araç arıza verip durdu gearbox uyarısı verdi kutup başını söküp takınca araç boşa alınıp çalıştı 2 km sonra gine hata verdi şuan normal çalışıyor bu olayı yapmadanda iki sefer boşa aldı vitesi kapatıp açınca aracı normale döndü sorun ne olabilir ne yapabilirim
Merhabalar aracım 2013 1.6 ehdi mcp6 c4 kilometresi 103 Binde arac sadece 2.vitesten 3 e geçerken ve 4.vitesen 3.vitese düşerken hafif vuruntu yapıyor onun harici diger viteslerde her hangi bir problem yok bu sorun için öneriniz nedir? TEŞEKÜRLER
Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
Burak Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
yarı otomatik mcp şanzıman koldan vitesli bilgisayara bağlattım şanzıman beyni hatası gözüktü ama şuanda normal çalışıyor bide gearbox uyarısı ile yağ basıncı uyarı bi sefer verdi daha vermedi
Hakan Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
Merhaba, 2011 c4 grand picasso aracımla hız 136 olduğunda vites kutusu arızası vermekte, hız 125’e düştüğünde normal yola devam etmekteyim. Bilgisayara bağlandığında herhangi bir hata mesajı düşmemekte ve neden olduğunu bulanamamaktadır.
Merhaba,
2012 c4 aracım vites kutusu arzızası verıyor. Bununla beraber kontak yarım acıkken veya ılk calıstırmada, otomatık el freni, abs, esp gıbı dıger arıza bilgilendirmelerinide yapıyor. Otomatik viteste sadece 1.vites bos ve geri vites kullanılırken f1 diye tabir ettiğimiz manuel viteste 3.vitese kadar kullanılabiliyorum. Konu hakkında yardımınızı rica ederim.
2015 c4 cactus marka aracım uzun yolda 120 130 arası giderken birden motor arıza yazdı ekranda ve arabayi yavaslattim.
İlk olarak 1 ve 2 .viteste sarsma yaptı ve vitesi otomatik olarak 4 ve5 attı araç 50km hızla bir dinlenme tesisine girdim.
Aracı dinlendirdimi ve boşta gaza basınca araç titriyor ve gaz yemiyor stop edecek gibi oluyordu.
20 25 dakika sonra normal bir şekilde yola devam ettim 80 90 km hızla döndük.
Kontrol ettirdim.pek birşey yok dediler.
Ama sanjiman elektroniğinde sıkıntı gözüküyor dediler.
Cıtroen C4 2009 1.6. Sxpk Benzin&Lpg
Otomatik vites araç bazen vites geçişlerinde vuruntu yapıyor.Ekranda uyarı olarak bu işaret (– S ve kış modu) uyarısı veriyor.Servis ışığı yanıyor. Konu hakkında desteğiniz rica eder teşekkür ederim.
Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
Aracım 2007 Citroen c4 sx otomatik vites .aracımda vites düşmelerinde tık diye küçükte olsa rahatsızlık verecek ses geliyor acaba sorun ne ile alakalıdır .yardımcı olursanız memnun olurum
merhaba 2008 c4 otomatik aracım şanzuman dan yağ ekslitiyordu contaları değiştirildi, ancak yağ eksiltirkende herhangi bir arıza vermememişti.gidişinde çekişinde vites geçişinde de sorun yoktu , yine aynı şekilde bir sorun olduğunu nasıl anlayabilirim ?
Dursun Dağdelen / Cevapla 31 Ağustos 2019 at 18:20
Merhabalar ,
Aracım 2012 1.6 E-hdi C4 otomatik comfort plus paketi , araç şuan 140 binde , araç vites kutusu arızası veriyordu , yetkili servisine götürdüm , frenin altında küçük bir alet var ismini hatıralayamıyorum maruz görün , sorunun bu parçadan olduğunu temassızlık oluduğunu belirttiler ve değiştirdiler , bir süre sonra tekrar aynı arızayı verdi , tekrar yetkili serviste yaptırdım , ve şuan tekrar çıktı , otomobil şuan N den A ya , R ye veya M ye geçmiyor , kapatıp açtığımda bazen geçiyor.
Sebebi ne olabilir , ön bilgi verebilir misiniz , akabinde gelecek cevaplara göre sizler ile çalışmak ve bu sorundan kurtulmak isterim.
Dönüşlerinizi rica eder , iyi günler dilerim.
İyi günler 2005 model citröen c4 sx pk otomatik vites aracım var sabahları motor ısınmadan vites geçişi yapmıyor kaç yere gösterdiysem şanzıman da sorun yok dediler yağ basınç arızası gösteriyor dediler şanzıman yağını da değiştirdim fayda etmedi servise de götürdüm onlarda sorunu anlayamadılar
2006 c4 otomatik vites.aracımı park edip.stop ettikten sonra p pozisyonuna alıyorum.p pozisyon ikazı ötüyor.p pozisyonunda çalıştırıp yürüdüğümde vites göstergesinde — işareti çıkıyor.vitesleri göstermiyor.bu konuda yardımcı olurmusumuz
İyi günler benim aracım 2016 c4 bluehdi EAT6 şanzıman
Vites geçişlerinde yada sürüş esnasında hiç bir problem olmamasına rağmen sıkışık trafikte dur kalk yaparken yada ilk kalkerken ve durmak üzere ilken hiç normal gelmeyen bir titreme oluyor biraz süre geçtikten sonra kesiyor sizce bir sorun olabilir mi aynı araçtan kullanan tanıdıklarıma sorduğumda böyle bir problem yaşamadıklarını söylüyorlar
merhabalar
2011 fluence 1.6 benzinli otomatik bva şanzumanlı aracım var
araç ısınınca 1. vitesten 2. vitese geçerken sanki banketli yoldan gecer gibi titreyerek geçiyor soğukken hiç bir arıza yok gaza çok yüklenmeden hareket edersem hiç bir anormallik yok ustalara sorduğumda selenoid ler ve yağ değişecek dediler arıza kaydı yok istanbul anadolu yakasındayım ustalığına güveneceğim biri olmadığı için sizden yardım talep ediyorum
2011 model 1.6 tam otomatik 4 ileri c4 aracımda gaza hafif basınca ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Gazdan ayağımı çekince veya gaza biraz daha sert basınca ses kesiliyor. Sebebi nedir acaba??
Merhaba aracım ds4 2012 model mcp şanzıman
Aracımdaki sıkıntı ileri taktıktan ve hareket ettikten sonra geri vitese takınca ekranda R yazması ve hiç hareket etmemesi ve sonrasında ekranda 1 yazınca ileri dahi gitmemesi baskı balatanın devreye girmemesi. Bazen isevites konumlarını değiştirdiğim halde ekrandaki R ve 1 yazılarının gelmemesi. Yardımcı olursanız sevinirim.
Merhaba,
2012 C4 Confort plus aracımda ara ara, özellikle kış ayında araç ilk hareket ederken sanki vitese zorla sokmuşum gibi bir vurma sesi geliyor ve yine ara ara vites kutusu arızası şeklinde uyarı veriyor. Bu uyarıyı verdikten sonra yola devam edersem ya da manuel’e alırsam herhangi bir sorun olmuyor ve devam edebiliyorum. Fakat problemin daha da büyüyüp çok masraf açmasını istemediğim için size danışmak istedim. Ne gibi bir yol izlemeliyim? Arıza nereden kaynaklanabilir?
iyi günler 2012 c4 comfort plus e-hdı model aracım var son 10 gündür sabahları çalıştırdığımda otomatikte ilk kalkışta araçta sert silkeleme oluyor gösterdiğim bir kaç usta baskı balatadan kaynaklı oluğunu ve değişmesi gerektiğini söylüyor sizce nasıl bir yol izlemeliyim şimdiden teşekkürler.
2006 1.6 Benzin LPG C4 aracım var bundan önce şanzuman yağı değişimi yaptım fakat selenoidlerin değişimini yapmadım yaz ayında hava ısısı ile beraberinde motor ısısı ile vites geçmelerde sorun yaşıyordum radyatörü değiştirim bu arada vites vurma sorunu sadece 1-2 geçerken oluyor araba soğukken özellikle ısındığında hafif bir vurma var bu evrede selenoidlerin değişmesi yarar sağlar mı yoksa şanzuman revize mi edilmesi gerekir. Teşekkürler.
2012 DS4 E-HDİ aracım ara ara motor arızası peşinden vites kutusu arızası verip çalışmıyor. Kontaktan anahtarı çıkarıp birsüre beklediğimde arıza kayboluyor ve araç çalışıyor bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Teşekkürler
Merhaba ds4 aracımda 12000 kö önce volan ile debriyaj balatanset olrak değişti.
3 ten 2 ye düştüğünde gaz verince 3 e geçti gözüküyorken mekanik olarak geç geçiyordu ve toparlanma titreme ile oluyordu. Alıştırma yaptırdılar şimdi her viteste ekranda geçti göZüküyor ama mekaniksel geç geçiyor araba geç toparlıyor. Servis tekrar volan balata dğişçek diyor. Yarı otomatik arabam
Mrb. 2012 C4 1.6 vti confort otomatik
Sorunu ;
Kar modu *ve S sport mod oluyor sanırım , ikisi beraber yanıp sönüyor kullanımda problem yok .ama kontağı açınca vites kutusu arızası uyarısı veriyor.nasil çözebiliriz
Merhaba Rıdvan Bey aracınızdaki mevcut şanzımana AL4 şanzımanlara şuanda pandemi dolayısıyla hizmet veremiyoruz. Selenoid ve hidrolik beyin testi yaptırmanız gerekiyor.
Merhaba 2007 c4 sx yarı otomatik aracım da 1den 2 geçerken bazen vuruntu sesi geliyor. 3den 4 geçerken ve 5den 6 gecerken gaz kesip N boşa alıyor vitesi araç. Service yazısı yanıp sönüyor Kontak aç kapa yaptıktan sonra sönüyor ara ara bu sıkıntı oluyor nedeni hakkında bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler.
2012 model otomatik c4 kullanıcısıyım. Aracımda 1 haftadır vites kutusu arızası veriyor. N ye alıp tekrar otomatiğe aldığımda sorun gideriliyor. Fakat bugün sorun gidermedi ve aracım vitese geçmiyor. Sorun neyden kaynaklı olabilir?
Aykut Bey, muhtemelen vites kolunuzda yada pozisyon şalterinizde problem var. Şanzımanınızın sökülmesi gerekmez, boşuna masraf yapmayın. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun biz yardımcı olmaya çalışalım.
Merhabalar 2008 c4 Picasso aracım var 170000 km de araç yolda giderken geurbax faulty arızası verdi elektronikcide şanzıman beyni sensörler ve robot bakımı yapıldı ama ancak arıza geçmedi ve şanzıman üstü robot kısmının değişmesi gerektiği söyleniyor komple olarak araç sürekli beyin arızası sensör arızası verdi hala çözülemedi
Fatih Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
Merhabalar 2010 model yarı otomatik c4 üm var araç sanki biri arkadan turup bırakır gibi titreme şeklinde arıza yapıyor motorcu ve enjektörcü bir sıkıntı yok dedi fakat ekleme yaptı şanzıman dan yapabilir diye böyşe birşey söz konusu olabiliemi acaba
2007 model 1.6 Benz in lpg tam.otomatik.c 4 aracim by sogut havalarda d3 de takili kaliyor.. be kalkarken d3 de.kalkiyor stop edip tekrar calistirinca sorun duzeliyor.. sonra gidince sorun yine devam ediyor yardimci olursaniz bizde malatya da.ustadan kazik yemeyiz
Merhaba, aracınızdaki DPO model şanzımana hizmet vermemekteyiz.
Selam cıtroen c4 2005 otomatı şanzımanım 4 vıdeste gıderken tıtreme yapıyor gaza bısınca arada sıra sadece 4 te yapıyor
Hasan Bey, sorunun birçok nedeni olabilir. Öncelikle aracın ön yürüyen aksamını kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Sayın ilgili benim c4 düz vites 2010 model c4 benzinli aracımda daha çok araba soğukken gz verdiğim de cık diye bir ses geliyor sürekli değil ama vites değişip tekrar gaz verince oluyor ve bir müddet sonra bu ses kesiliyor. Görüşlerinizi bekliyorum teşekkürler
Halim Bey, mekanik şanzımanda bu tip gaz verince gelen sesler genellikle difransiyel kaynaklıdır.İyi bir ustaya baktırmanızı tavsiye ederiz.
2007 model C4 aracım var. İlk iki vites geçişinde metal sürtünme sesi gelmekte. Ayrıca selenoid valf arızasında bahsettiğimiz 1. Vitese geçişte ve vitesler arası geçişte vuruntu da bulunmakta. Acaba sadece selenoid valf sıkıntısı mı var. Yoksa başka bir sıkıntı da mevcut mu.
Fatih Bey, sesi dinlememiz gerekmektedir.
İyi günler benim 2006 Citroen C4 tam otomatik aracım var gidişinde hiçbir sıkıntı yok ama arada ekranda vides isarati gidiyor düz bir çizgi çıkıyor ve servis ışığı geliyor kontak kapatıp actigimda gidiyor fakat tekrar geri geliyor sıkıntı ne olabilir.
merhaba 2006 citröen c4 otomatik aracım var problemim arac özellikle motor soğukken 3. viteste kilitleniyor arac motoru ısındıktan sonra aracı tekrar calıitırdığımda bu arıza olmuyor birde spor moddo bu arızayı yapmıyor 4 ileri vites aracım.bugün bir şanzıman ustası bilgisayar takıp kontrol etti yağının değismesi gerektiğini ve 2 selenoidin değişmesi gerektiğini bundan sonrada yüzde 80 sorunun olmayacağını söyledi sizden yardım alabilirmiyim teşekkürler
Serhat Bey, muhtemelen 2 selenoid değişimi sorununuzu çözmeyecektir, zira aracınız artık korumaya alır duruma gelmiş, bunun nedeni de ısınınca oluşan basınç kayıplarıdır. Bununla birlikte selenoid değişimi her zaman denenmesi gereken ekonomik bir yöntemdir, bir zararı olmaz.
Merhaba iyi günler.C4 2006 otomatik 4 vites aracım var. Araç kısa mesafede hiç problem cikarmamakla birlikte uzun mesafede ısınınca vites geçişlerinde problem yaratıyor. Örneğin 100 km sonra bir ışıkta durunca 1 den 2 ye geçerken yüksek devirde motoru bagirtarak geçiyor. Daha sonrasında yine yüksek devirde geciyor. Aracı 30 dk falan dinlendirince vites geçişleri normale dönüyor. Isınınca yine aynı problem oluyor. Beyin kaynaklı yapar çıkma beyin degisimi yapariz 2000 TL falan masraf çıkarır dediler. Herkesin iyi usta olmadığı bilinciyle size danışmak istedim. Beyin kaynaklı olabilir mi ne yapmam gerekir. Van’da ikamet ediyorum. Yardımlarınızı görüşlerinizi bekliyorum. ( Ayrıca Araç her çalıştığında vites kutusu arızası veriyor ama belki 10 bilgisayara baglattim hiç birinde sanzumanda hata kodu bulmadı)
Halil Bey, sorun selenoidlerden, beyinden veya şanzımanın içerisinden kaynaklanabilir. Yukarıdaki yazıdaki semptomlardan sizin aracınızda olan var mıdır?
merhaba aracım 2012 c4 mcp dizel, araç 172 binde. sorun şu kalkışlarda 1. viteste ve rolantide hareket halinde ve geri viteste titreme ve lok diye motor kısmından titremeyle birlikte vuruntu sesini birlikte duyuyorum özelikle dar yerlerde manevra yaparken ve park ederken gaza fazla basamadığım yerlerde bu sorunu yaşıyorum. gaza tam bastığımda vuruntu ve titreme az oluyor. baskı balata,volan ve bilye hiç değişmemiş. araçta kaçırma yok. arıza ışığı yakma yok ama vuruntu ve titreme çok sıkıntı veriyor. ustalar titremeyi baskı ve volant yapar değişim zamanı çoktan gelmiş ama motordan gelen vurma sesi neden olduğunu anlayamadık şanzıman indirilince ortaya çıkar takozlardan vs bir sebebi var açınca görürüz diyorlar. takozlardan üst sağ ve alt sağ değişti sadece şanzuman takozu değişmedi. sorun sizce neden kaynaklı? teşekkürler
Özhan Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmuyoruz. Bununla birlikte eğer istanbul’da iseniz lütfen iletişim bilgilerinizi paylaşın, sizi bu konuda uzman bir arkadaşımıza yönlendirelim.
5557201514 özhan bey müsaitseniz ararmısınız
merhaba 2008 c4 grand picasso aracımla uzun yolda mazot aldıktan sonra istasyondan çıkarken araç arıza verip durdu gearbox uyarısı verdi kutup başını söküp takınca araç boşa alınıp çalıştı 2 km sonra gine hata verdi şuan normal çalışıyor bu olayı yapmadanda iki sefer boşa aldı vitesi kapatıp açınca aracı normale döndü sorun ne olabilir ne yapabilirim
Hakan Bey, aracınız tam otomatik midir, yoksa yarı otomatik robotlu mcp’midir?
Merhabalar aracım 2013 1.6 ehdi mcp6 c4 kilometresi 103 Binde arac sadece 2.vitesten 3 e geçerken ve 4.vitesen 3.vitese düşerken hafif vuruntu yapıyor onun harici diger viteslerde her hangi bir problem yok bu sorun için öneriniz nedir? TEŞEKÜRLER
Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
Burak Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
yarı otomatik mcp şanzıman koldan vitesli bilgisayara bağlattım şanzıman beyni hatası gözüktü ama şuanda normal çalışıyor bide gearbox uyarısı ile yağ basıncı uyarı bi sefer verdi daha vermedi
Hakan Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
konusunda uzman birine yönlendirirseniz iyi olur teşekkür ederim
Hakan bey, 05336575922 nolu telefondan Ramazan Bey’e ulaşıp Atco tarafından yönlendirildiğinizi söyleyebilirsiniz.
Merhaba, 2011 c4 grand picasso aracımla hız 136 olduğunda vites kutusu arızası vermekte, hız 125’e düştüğünde normal yola devam etmekteyim. Bilgisayara bağlandığında herhangi bir hata mesajı düşmemekte ve neden olduğunu bulanamamaktadır.
Ali Bey aracınız tam otomatik mi, yarı otomatik midir?
Merhaba,
2012 c4 aracım vites kutusu arzızası verıyor. Bununla beraber kontak yarım acıkken veya ılk calıstırmada, otomatık el freni, abs, esp gıbı dıger arıza bilgilendirmelerinide yapıyor. Otomatik viteste sadece 1.vites bos ve geri vites kullanılırken f1 diye tabir ettiğimiz manuel viteste 3.vitese kadar kullanılabiliyorum. Konu hakkında yardımınızı rica ederim.
Akın Bey, aracınızı parka aldığınızda vites P’de mi N’de mi kalmaktadır?
2015 c4 cactus marka aracım uzun yolda 120 130 arası giderken birden motor arıza yazdı ekranda ve arabayi yavaslattim.
İlk olarak 1 ve 2 .viteste sarsma yaptı ve vitesi otomatik olarak 4 ve5 attı araç 50km hızla bir dinlenme tesisine girdim.
Aracı dinlendirdimi ve boşta gaza basınca araç titriyor ve gaz yemiyor stop edecek gibi oluyordu.
20 25 dakika sonra normal bir şekilde yola devam ettim 80 90 km hızla döndük.
Kontrol ettirdim.pek birşey yok dediler.
Ama sanjiman elektroniğinde sıkıntı gözüküyor dediler.
Fatih Bey, bu gibi arızalarda şanzıman genellikle bir arıza kodu atar. Bu arıza kodunu bizimle paylaşırsanız yardımcı olmaya .çalışırız.
Merhabalar,
Cıtroen C4 2009 1.6. Sxpk Benzin&Lpg
Otomatik vites araç bazen vites geçişlerinde vuruntu yapıyor.Ekranda uyarı olarak bu işaret (– S ve kış modu) uyarısı veriyor.Servis ışığı yanıyor. Konu hakkında desteğiniz rica eder teşekkür ederim.
C4 picasso aracım yarı otomatik yolda giderken vitesi boşa atıyor ne yapmam lazım
Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz konusunda uzman bir arkadaşımıza sizi yönlendirebiliriz.
Aracım 2007 Citroen c4 sx otomatik vites .aracımda vites düşmelerinde tık diye küçükte olsa rahatsızlık verecek ses geliyor acaba sorun ne ile alakalıdır .yardımcı olursanız memnun olurum
merhaba 2008 c4 otomatik aracım şanzuman dan yağ ekslitiyordu contaları değiştirildi, ancak yağ eksiltirkende herhangi bir arıza vermememişti.gidişinde çekişinde vites geçişinde de sorun yoktu , yine aynı şekilde bir sorun olduğunu nasıl anlayabilirim ?
Merhabalar ,
Aracım 2012 1.6 E-hdi C4 otomatik comfort plus paketi , araç şuan 140 binde , araç vites kutusu arızası veriyordu , yetkili servisine götürdüm , frenin altında küçük bir alet var ismini hatıralayamıyorum maruz görün , sorunun bu parçadan olduğunu temassızlık oluduğunu belirttiler ve değiştirdiler , bir süre sonra tekrar aynı arızayı verdi , tekrar yetkili serviste yaptırdım , ve şuan tekrar çıktı , otomobil şuan N den A ya , R ye veya M ye geçmiyor , kapatıp açtığımda bazen geçiyor.
Sebebi ne olabilir , ön bilgi verebilir misiniz , akabinde gelecek cevaplara göre sizler ile çalışmak ve bu sorundan kurtulmak isterim.
Dönüşlerinizi rica eder , iyi günler dilerim.
İyi günler 2005 model citröen c4 sx pk otomatik vites aracım var sabahları motor ısınmadan vites geçişi yapmıyor kaç yere gösterdiysem şanzıman da sorun yok dediler yağ basınç arızası gösteriyor dediler şanzıman yağını da değiştirdim fayda etmedi servise de götürdüm onlarda sorunu anlayamadılar
Hasan Bey, sorun şanzıman basınç kaptöründen olabilir.
2006 c4 otomatik vites.aracımı park edip.stop ettikten sonra p pozisyonuna alıyorum.p pozisyon ikazı ötüyor.p pozisyonunda çalıştırıp yürüdüğümde vites göstergesinde — işareti çıkıyor.vitesleri göstermiyor.bu konuda yardımcı olurmusumuz
YA basınç düşük arızası
Elektro pompa gurubu elektirik motoru kumanda arızası citroen c4 yari otomatik vites
Yavuz Bey, ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C3 araçlarda bulunana robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız.
İyi günler benim aracım 2016 c4 bluehdi EAT6 şanzıman
Vites geçişlerinde yada sürüş esnasında hiç bir problem olmamasına rağmen sıkışık trafikte dur kalk yaparken yada ilk kalkerken ve durmak üzere ilken hiç normal gelmeyen bir titreme oluyor biraz süre geçtikten sonra kesiyor sizce bir sorun olabilir mi aynı araçtan kullanan tanıdıklarıma sorduğumda böyle bir problem yaşamadıklarını söylüyorlar
Tansu Bey, bu tip arıza genellikle tork konvertör arızasının habercisidir.
merhabalar
2011 fluence 1.6 benzinli otomatik bva şanzumanlı aracım var
araç ısınınca 1. vitesten 2. vitese geçerken sanki banketli yoldan gecer gibi titreyerek geçiyor soğukken hiç bir arıza yok gaza çok yüklenmeden hareket edersem hiç bir anormallik yok ustalara sorduğumda selenoid ler ve yağ değişecek dediler arıza kaydı yok istanbul anadolu yakasındayım ustalığına güveneceğim biri olmadığı için sizden yardım talep ediyorum
2011 model 1.6 tam otomatik 4 ileri c4 aracımda gaza hafif basınca ıslık sesi gibi bir ses geliyor. Gazdan ayağımı çekince veya gaza biraz daha sert basınca ses kesiliyor. Sebebi nedir acaba??
Emrah Bey, sorun motordaki turbodan olabilir mi?
MERHABA SAYIN YETKİLİ C4 2012 MODEL ARACIM ARA SIRA VİTES KUTUSU ARIZASI YANIYOR BİRDE VİTES GEÇİŞLERİ ÇOK BELİRGİN OLMAYA BAŞLADI NADİR GÖRÜLEN BİDE KENDİNİ BIRAKIP TEKRARDAN DEVREYE GİRİYOR NASIL YARDIMCI OLABİLİRSİNİZ RİCA ETSEM 05337491128
Merhaba, aracınız tam otomatik midir, yoksa yarı otomatik robotlu mu?
Merhaba aracım ds4 2012 model mcp şanzıman
Aracımdaki sıkıntı ileri taktıktan ve hareket ettikten sonra geri vitese takınca ekranda R yazması ve hiç hareket etmemesi ve sonrasında ekranda 1 yazınca ileri dahi gitmemesi baskı balatanın devreye girmemesi. Bazen isevites konumlarını değiştirdiğim halde ekrandaki R ve 1 yazılarının gelmemesi. Yardımcı olursanız sevinirim.
Ahmet Bey, ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C4 araçlarda bulunana robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız.
Merhaba,
2012 C4 Confort plus aracımda ara ara, özellikle kış ayında araç ilk hareket ederken sanki vitese zorla sokmuşum gibi bir vurma sesi geliyor ve yine ara ara vites kutusu arızası şeklinde uyarı veriyor. Bu uyarıyı verdikten sonra yola devam edersem ya da manuel’e alırsam herhangi bir sorun olmuyor ve devam edebiliyorum. Fakat problemin daha da büyüyüp çok masraf açmasını istemediğim için size danışmak istedim. Ne gibi bir yol izlemeliyim? Arıza nereden kaynaklanabilir?
Merhaba, sayfada yukarıdaki arıza açıklamalarında bu konuda detaylı bilgilendirme yapılmıştır.
iyi günler 2012 c4 comfort plus e-hdı model aracım var son 10 gündür sabahları çalıştırdığımda otomatikte ilk kalkışta araçta sert silkeleme oluyor gösterdiğim bir kaç usta baskı balatadan kaynaklı oluğunu ve değişmesi gerektiğini söylüyor sizce nasıl bir yol izlemeliyim şimdiden teşekkürler.
Burak Bey, ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C4 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız.
Merhabalar,
2006 1.6 Benzin LPG C4 aracım var bundan önce şanzuman yağı değişimi yaptım fakat selenoidlerin değişimini yapmadım yaz ayında hava ısısı ile beraberinde motor ısısı ile vites geçmelerde sorun yaşıyordum radyatörü değiştirim bu arada vites vurma sorunu sadece 1-2 geçerken oluyor araba soğukken özellikle ısındığında hafif bir vurma var bu evrede selenoidlerin değişmesi yarar sağlar mı yoksa şanzuman revize mi edilmesi gerekir. Teşekkürler.
Sefa Bey, sayfadada yukarıdaki yazımızda bu konu detayları ile açıklanmıştır.
2012 DS4 E-HDİ aracım ara ara motor arızası peşinden vites kutusu arızası verip çalışmıyor. Kontaktan anahtarı çıkarıp birsüre beklediğimde arıza kayboluyor ve araç çalışıyor bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Teşekkürler
Murat Bey, ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C4 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız.
Merhaba ds4 aracımda 12000 kö önce volan ile debriyaj balatanset olrak değişti.
3 ten 2 ye düştüğünde gaz verince 3 e geçti gözüküyorken mekanik olarak geç geçiyordu ve toparlanma titreme ile oluyordu. Alıştırma yaptırdılar şimdi her viteste ekranda geçti göZüküyor ama mekaniksel geç geçiyor araba geç toparlıyor. Servis tekrar volan balata dğişçek diyor. Yarı otomatik arabam
Gökhan Bey, ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C4 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız.
Mrb. 2012 C4 1.6 vti confort otomatik
Sorunu ;
Kar modu *ve S sport mod oluyor sanırım , ikisi beraber yanıp sönüyor kullanımda problem yok .ama kontağı açınca vites kutusu arızası uyarısı veriyor.nasil çözebiliriz
Merhaba Rıdvan Bey aracınızdaki mevcut şanzımana AL4 şanzımanlara şuanda pandemi dolayısıyla hizmet veremiyoruz. Selenoid ve hidrolik beyin testi yaptırmanız gerekiyor.
Merhaba 2007 c4 sx yarı otomatik aracım da 1den 2 geçerken bazen vuruntu sesi geliyor. 3den 4 geçerken ve 5den 6 gecerken gaz kesip N boşa alıyor vitesi araç. Service yazısı yanıp sönüyor Kontak aç kapa yaptıktan sonra sönüyor ara ara bu sıkıntı oluyor nedeni hakkında bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler.
Merhaba, ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda C4 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız.