Otomatik vites Megane aracınızda şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Megane araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Megane otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Megane otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Renault Megane Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Renault Megane araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
Renault Megane 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
Renault Megane 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
Renault Megane 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – JF613E 6 vites
Renault Megane 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Megane 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Megane 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Megane Otomatik Vites Sorunu:
Renault Megane 1 ve Megane 2 araçlarda DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:
Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa -1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, bir çok durumda selenoid değişimi sonrası vuruntu probleminini aynen devam ettiği görülmüştür.
Bu gibi arızaların kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, olay sadece selenoid valf arızası olmayıp, arızalı parça aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Megane otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Renault Megane Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Renault Megane otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:
Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Megane araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Değişimi
Megane 1 ve Megane 2 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.
Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Megane selenoid valf fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.
Renault Megane 3 1.6 CVT Vites Arızaları
CVT şanzıman sahip Renault Megane araçlarda viteste titreme problemi, devir saatinde dalgalanma, rampadayken veya motor ısındığında daha belli olmaktadır.
Renault Megane Şanzıman Tamiri
Renault Megane araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Megane otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Renault Megane araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Megane şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Renault Megane Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
Renault Megane otomatik şanzıman fiyatları döviz ile ithal edilen parçalardan dolayı sürekli değişmektedir.
Renault Megane Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Renault Megane Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Maalesef Covid19 sebebi ile Renault Megane 1 ve Megane 2 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara şu an hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Renault Megane Şanzıman Yağı Değişimi
Renault Megane şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Megane otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Renault Megane şanzıman beyni tamiri, Renault Megane I otomatik şanzıman beyni fiyatı ve Renault Megane II otomatik şanzıman beyni fiyatı ile ilgili bilgilere, sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Renault Megane Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Renault Megane aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
277 thoughts on “Renault Megane Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhaba bilgi almak istediğim bir konu var ;
Megane 2 Dynamic 2004 model 2000 motor triptonik vites aracım var. Aracım son zamanlarda şu şekilde bir durum içinde ; ilk kalkışta gaza normal seviyede basınca araç sallanmaya başlıyor, bir iki saniye şurup geçiyor. Sallanmaktan kasıt , titreme sanki gitmede zorlanma gibi anlatabilirim. Bunun süresi maximum iki üç saniye. Sonra bir şey yok normale dönüyor. Gaza çok çok hafif basınca kalkış anında bu anlattığımi kesinlikle yapmıyor. Sadece yapmamasi için gaza çok çok hafif basmak gerekiyor. Aksi halde bu sallama titremeyi yapıyor. Görüş ve bilgilerinizi rica ederim. Saygılarımla
Merhaba 2000 megane coupe 1.6 16 valf aracimda 1 vitesten 2 vitese geçerken vuruntu var ayrica yokuslarda geri geri geri cikarken kaydırma yapiyor sizce sebebi ne olabilir
merhaba aynı sorun benımd ebaşımdaydı auto yanınca arac agır kalkıyor kut dıye bı ses yapıyordu selenoıdler degıştı basıns sensor kablosu degıştı şanjıman yağı değişti vıtes kaptör devresı değişti şu anda arıza vermıyor ıkı bınlırayı buldu
2013 Megane 3 Araccım var. Cvt 6 ileri benzin Lpg li aracın. Şanzumanı aracı satın aldıktan yarım saat sonra uzun yola çıkınca anladım ki bozuk.devir saati sürekli inip kalkıyo gaz sabit şekilde basıncada yapıyo her türlü yapıyo. Bu sorun daha önceden de varmıdır. Çözümü nedir kimisi yağını değiştir diyor ustayla konuştum ankarada şanzumancılarla beyin arızalı dediler. Şanzumana çapak attıysa sorun dahada büyük olduğunu söylediler. Bilgilendirirseniz sevinirim. Makinaya baglattım orada da basınc düzensizliği var dedi.
Mustafa bey, yağ değiştirmek ile bu sorun çözülmez. Maalesef ki şanzımanın revizyon olması gerekmektedir. Sorun beyinden veya kasnak-zincir mekanizmasından kaynaklanabilir.
MUSTAFA / 11 Temmuz 2020 at 14:09
BEYIN TAKIP DENEMEKTE FAYDA VARMIDIR. BI ARKADASIMDA BEYIN VAR SAGLAM. ONU DENEYIP GORMEK MANTIKLI MI ? BEYIN VE KASNAK AYNI ANDA BOZULABILIR MI ? SİZDE MASRAFI NE KADARDIR ACABA ? SADECE BEYINE 3.000 TL ISTEDI ARKADASIM
AtcoAdmin / 17 Temmuz 2020 at 14:01
Mustafa Bey, beyin takıp deneyebilirsiniz. Beyin ve kasnak mekanizması aynı anda bozulabilir. Komple revizyon ücreti yaklaşık 8.000 TL civarındadır.
Merhaba ben murat bende 2004 megan 2 1.6 16 valf oto.sanzuman arac var suan sanzumanda sorun var devamli “vites kutusunu kontrol edin” yazisi cikiyo ekranda ve vites yukselmesi gerceklesmiyor.suan aracim tamircide ve tribune kadar hasar var dedi bi kac parca degismesi gerekiyor diyo ve karar veremedim yada izmirde var ise subeniz yada anlasmali servis lutfen yarfimci olurmusunuz.suan arac yurumez durumda
Merhaba; yüksek sabit hızda giderken ona bakmak benimde aklıma gelmişti . Hayır yok oynama yapmamakta. Rampada çok hafif geri kaçırma var evet. Ama o hemen hemen hep var gibi bir şeydi. Çok minik kaçırma yapıyor yüksek rampalarda ama.
… Ayrıca rölanti de çalışırken devir 1000 nin altında aşağı yukarı 800 de falan. Bunu da belirteyim. Aklıma şu da geliyor, acaba bu sorunum gaz pedalınin ayarsizligi ile ilgili de olabilir mi?
Emre Bey, sorununuz direk olarak tork konvertörü ile alakalı gözükmüyor. Zaman içerisinde DPO şanzımanlarda basınç kaybından dolayı problemler yaşanıyor ama sizinkisi sanki aracın motoru ve daha çok sizin bahsettiğiniz üzere gaz pedalı ile alakalı gibi duruyor.
1-2-3-4 normal kullanimda gecislerimde sorun yok. 1-2-3 viteslerde 6 bin deviri cok rahat gorurken , 4 gecmiyor(155km/sa kaliyor). 4ncu vites yine ayni sekilde 4200 devirden sonra gitmiyor (155km/sa hizi gecmiyor)
Megane 3 / 2011 moldel priv.
Selamunaleykum ustam bende megan 2 2010 model 1/6 motor otomatik vites benzin ve lpg li aracim arabam küçük yokuşları bile çıkmıyor çok uzun olursa yokuş uzakdan kaldırırsam ancak çıkıyor vites geçişlerinde bazen vuruntu yapıyor ama hiç bir arzalambasi yanmiyor
Mrblar 2004 model LPG li scenic marka aracımda clip cihazına bagladığımızda DF018-KÖPRÜLEME KAYMADI arıza kodu çıkıyor. 200 km de falan vites kutusunu kontrol edin uyarısı çıkıyor aracı kapatıp tekrar çalıştırdığımda arıza uyarısı gidiyor vites geçişlerinde bir problem yok ama aracın çekişi düşük yardımcı olursanız minnettar olurum kolay gelsin iyi çalışmalar
Merhaba 2001 Scenic 1.6 16v rxt Otomatik aracım var. Araba 213000 km’de. Araç sabahları ilk çalıştırdığımda beklemeden motor soğukken hareket edince hafif rampa yada hızımı arttırınca otomatik vites arıza lambası yanıyor. Yandığında kapatıp açıyorum ve düşük hızda motor ısınıncaya kadar gidersem birşey çıkmıyor.
Merhaba,megane2 aracim yolda giderken birden vites bosa cikti,gaz yemedi durdum p konumuna aldim tekrar d konumuna aldim 2 saniye gecikmeyle tak diye arkadan birsey vurmus gibi ses geldi vitese geciş sesi araci kapatip tekrar calistirdim bir daha yapmadi sorun ne olabilir teskler
Mahmut Bey, sorun hidrolik üniteniz üzerindeki vites geçiş selenoidlerinden veya şanzıman yağınızın fazla ısınmasından dolayı olabilir. Aracınızda LPG var mıdır?
Öncelikle slm benim 2009 model dizel otomatik vites megan 2 var arac soğukken çok güzel ısınınca rampalarda bağırıyor vites değiştirmeye calışıyor değiştiremiyor ve atlama yapıyor selonoit leri değiştirdiler Şanzıman yağını değişdirdiler olmada bu hareketi yaptığında fan motoru yüksek calışıyor stop ettiğim takdirde durmuyor anca Kontağı açıp kapayınca duruyor soğukken çok güzel ısınınca çok kötü oluyor şanzumanın üstündeki yağ soğutucusunada baktılar acık nedir aba bu arza rica etsem bilkiverebilrmisiniz tşkr ederim
Merhaba, 2009 model 180000 km Megane 2 aracımın son zamanlarda vites geçişleri daha hissedilir hale gelirken dik rampaları çıkarken balata kokusu gelmeye başladı. Düz yolda herhangi bir koku gelmesi durumu söz konusu değil. Bu durum ile ilgili görüşünüzü öğrenmek istiyorum. Saygılar sunarım…
Fatih Bey, aracınızda rampa çıkarken balata kokusu geliyorsa tork konvertörünüzü revizyon ettirmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca şu anda muhtemelen şanzıman yağınızda da kararma mevcuttur. Yağınızı kontrol ettirme şansınız var mıdır?
2011 model dpo şanzımanlı megan 3 1.6 motor. daha 20000 kmdearacımda 2. vitese geçerken az gaz verdiğinde hafif 2 yada 3 saniye sallama hissediyorum .biraz fazla gaz verirsen hissetmiyosun.öbür viteslerde birşey yok.fikir verirseniz sevinirim.teşekkür ederim.
Merhaba benim aracım 2004 Megane 2 1.6 16 v otomatik,sorunum şu vites geçişlerinde özellikle ikinci vitese geçerken zorlanıyor birde yokuş çıkarken zorladınmı arabada sert sarsıntılar oluyor şiddetli biçimde,şanzıman beynine baktılar bi sorun çıkmadı 145000 de yağıda hiç değişmedi değiştirmelimiyim onuda bilmiyorum,birde tüp taktıralı bir sene oldu tüpten öncede yapıyordu
Megan 2 2008 otomatik 190000 km arac soguk iken vites gecislerinde hic ama hic sorun yok kısın 1saatlik kullanim sonrasi 1nci viteste 2 ye gecerken arkadan sert vuruntu yapiyor yazin 10 dakikalik kullanim sonrasi basliyor ancak rampalarda geri kaydirma yok ama zayif duruyor hata msj yok herkez farki seyler soyluyor deneme yanilmadan bahsediyorlar deneme yanilma tamirciye ait olsun ve tecrube etmis olurlar bilgi kendilerine kalir biz yapilan isleme para verelim deneme yanilmalara degil net cevabi ihtiyacim var tskler.
Oskan Bey, DPO şanzımanlarda hidrolik basınç kaçağından kaynaklanan bir durumdur. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyni) sökülerek test cihazına bağlanması gerekmektedir. Kaçaklar selenoid kaynaklı mı, gövde kaynaklı mı, yoksa şanzımanın içerisinden mekanik kaynaklı mı o zaman belli olacaktır.
2004 1.6 16 valf benzin&lpg otomatik bva dp0 al4 kodlu megane 2 aracımı alalı 3 ay oluyor aracı ilk aldığımda p-r-n-d ve manuel +/- modları sorunsuz çalışıyordu aracın yağ kaçakları için motor şanzıman indi ve aracı teslim aldım p-r-n-d sorunsuz çalışıyor ancak manuel moda getirdiğimde ekranda gözükmüyor işlevde görmüyor. Aracın tamirini yıllarca renault yetkili servisinde çalışmış kendi özel servisini açmış bi usta yaptı. Usta komple elektrik tesisatını, vites kolunun olduğu körüğünü ve akünün arkasından ulaşılan vites yerini inceledi sorunu bulunamadı sorunun en son halatlı vites kolu mekanizması yani vites çanağı olduğuna kanaat getirdi. Usta ben vitesi hiç ellemedim diyor suçu üstlenmiyor. Benim araştırmalarımda ve sizin sayfanızda yazan yazılardanda okuduğum kadarıyla aracımın manuel modunun çalışmama sebebi selenoid valf arızası yada vites seçim sensörü yada vites kaptürü olabilir mi ne yapmalıyım yardımınıza ihtiycım var hiç bi yerde benim bu sorunumla karşılaşılan emsal bir durum bulamadım yardım ederseniz sevinirim teşekkürler
Merhaba Eray Bey şuan pandemi dolasıyla DPO şanzımanlara hizmet veremiyoruz. Bu tarz arızaları genellikle şanzıman üstündeki vites konum şalteri veya selenoidlerden yapabiliyor o kısımlara bakmanızı öneriyoruz.
Slm. 2000 model Renault megan 1 Coupe otomatik vites aracım var; aracım aşırı derecede geri vites vuruntusu yasıyorum yalnız araba soğukken asla ve asla geri vuruntu olayı yaşamıyorum ama araç ısındıktan sonra geri vites gecikmeli olarak vuruntulu bir şekilde oturuyor ve uzun yola çıktığımda bazen kırmızı ışıkta beklemelerde araç D pozisyonundayken hareket etmiyor boşa çıkıyor biraz gaz verip 4 yada 5 saniye sonra vuruntulu bir sekilde kalkıyor ama bunu arasıra yapıyor geri vites ise arabayı aldım alalı var yardımcı olabilirsiniz sevinirim iyi günler kolay gelsin
Slm abi benim 2009 mld Megan 2 ben yağını ve selenoid leri demişti ama vites geçişleri çok az hıssediyorum bazen de 3 veya 4 duncu vites hafıf vuruntulu geçiyor birde de gaza basıp veya çekerken araç selam veriyor gibi oluyor
merhaba 2013 Megane 3 cvt 1.6 atmosferik motor , frene bastıktan sonra kalkış için gazı köklememe rağmen tepki vermiyor sonradan yavaş yavaş kalkıp normale dönüyor sebebi ne olabilir acaba?
Murat Bey, CVT şanzımana sahip bu araçlarda yüksek çalışma basıncından dolayı hidrolik ünite ve tamburlar zaman içerisinde işlevlerini kaybediyorlar. İstanbul (Levent veya Kartal), İzmir veya Ankara’daki servislerimizden birisine uğrayabilirseniz, aracınıza hem diyagnoz cihazı bağlarız, hem de ücretsiz şekilde arıza tespitinizi gerçekleştirebiliriz.
Kolay gelsin
2003 model Megan 1 aracım bazen vites geçişleri vuruntulu oluyor. Bu aralar çok sık yapmaya başladı 4. Vitesten küt diye 3.vitese düşüyor ve bir daha 4. Vitese geçmiyor. Aracı durdurup stop Edip yeniden kalkış yapmak zorunda kalıyorum. Sorun ne olabilir ve ne kadar masrafı olur teşekkürler.
Şahin Bey, sorun vites geçiş selenoidlerinizden veya şanzımanın içerisindeki mekanik parçalardan olabilir. Bu şekilde kullanmanız tamir maliyetini arttıracaktır. Selenoid arızaları için öncelikle elektriksel arıza incelemesi yapılmalı buna göre değişime gidilmelidir. Arıza maliyeti 500 TL’den başlar komple revizyon ücreti 6.500 TL’ye kadar gidebilir, aracı test etmeden birşey söylemek oldukça güçtür.
2002 otomatik Megane 1 dynamiq 178000de araç bayır yukarı çıkarken otomatik arıza lambasini yaktı selenoid leri değiştirdik herşey mükemmel fakat bu seferde vites gistegesinde ara sıra geçişler olmuyor yani yukardan aşağıya doğru çok nadir olmakla birlikte özellikle aşağıdan yukarıya doğru yani 1 de 2 ye ordan d ye aldığımda vites konum ışığı yanıp sönüyor ve bı gariplik daha aşağıdan yukarıya direk r ye aldığımda veya p ye bu sorun olmuyor. Selenoidler arizalidir diye garantiden onları tekrar değiştirdik ama sorun bı oncekine nazaran daha az ollsada devam ediyor çekiş yakıt geçişler çok güzel maşallah da bu sorun kaldı bı tek şimdiden teşekkürler
İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.
Slm. 2009 megan 2 otomatik vites aracim 4.vites sonrası 5 e geçmiyor.gaza yüklendiğimde araç sanki boşa geçiyor.devir 4000 üzeri motor bağırıyor.gazı kestigimde normale dönüyor. Bu ciddi bir sorun mu? Şanzıman da hafif yağ kaçağı var ama yağı normal seviyede. Bilgi verirseniz memnun olurum.ne yapmalıyım?
merhaba .Aracım 2004 megan 2 dinamik otm.Aracım çalıştıktan sonra 3.-5 saniye devirden düşüyor motor titriyor sonra normale dönüyo , beyinine bakıldu oksijen sensörü dediler..ayrıca araç çekiçten düşmeye başladı,rampada geri vitese takıyorum gitmiyor.düz yoldada eskisi gibi fırlamıyor sabnki boşa gaz veriyormuş gibi….şanzıman kaçırıyor dediler ..motordaki bu titremeylemi alakalı acaba yoksa şanzımanda ayrı bir sıkıntımı var
Saner Bey, aracınızda motor ile ilgili bir problem (hava emiş veya çekiş problemi) var ise, öncelikle bunun giderilmesi gerekmektedir. Arızalı bir motorla şanzımanınız gerekli tork ve motor gücünü alamazsa, kaçırıyor gibi tepki verebilir. Öncelikle motordaki titremeyi gidermenizi tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyenlerimiz test etsinler. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhabalar, aracım 2013 model 1.6 115 HP otomatik Fluence.
Yolda giderken bir kaç defa “P” ye alın komutu geldi. Motoru durdurup tekrar çalıştırdım düzeldi ama ilerde daha büyük sıkıntı olur mu, neden kaynaklanıyor acaba!
Cihan demircioglu / Cevapla 9 Haziran 2019 at 17:59
Merhaba megan 2 araç hendekte kaldı otomotikci burada yok fakat tamirci selenoidlerde olabilir diye soktu temizledi selenoidleri 12 voltla çalıştırdı çalıştığını söyledi bu şekilde topladi. Ama araç gaz yiyor geri gitmiyor ileri viteste hizlanmiyor vites atmiyor 2000 devirden sonra vites kendini boşa atıyor vites kutusunu kontrol edin uyarısı veriyor.Bu konuda yardimlarini zi bekliyorum. Selonoidlerin olduğu parçayı söktürüp getittirsem olurmu.
Cihan Bey, dilerseniz selenoidlerin olduğu parçayı (hidrolik ünite) selenoidleri ile birlikte söktürüp bize kargo yapın, burada test makinelerinde test edip gerekli ise revizyonunu yapalım. Fakat anlattıklarınız kadarı ile şanzımanın veya aracın gelmesi daha sağlıklı olacaktır.
Selamunaleykum ustam bende 2010 megan 2 otomatik vites var yokuslari hic cikmiyor ne gaz nede benzinde cekmiyor duz yolda iyi gidiyor ama yokuslarda fis isparta da yim anlayanda hic yok sonuna kadar basi yorum gaza ilk kalkisdada yavas ama sonra iyi
Merhabalar scenic 2 al4 şanzımanlı aracımda soğuk iken gaz verdiğimde hızlanmadını fark ettim hararet göstergem 1 kademe yükselince herşey yolunda ama soğukken sanki cvt şanzımanlı bir araç kullanıyormuşum gibi geliyor sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim
Merhaba. Aracım 2013 Megane 3 CVT 1.6 benzin lpg sistemlidir. Sorunum D’de seyir halinde iken uyarı ekranında ”Vitesi N’ye alınız” yazması. Motor bu esnada çalışıyor ama D’de gaza basılsa da gitmiyor. Sorunumun nedeni nedir acaba hiçbir yerde bulamadım cevabını.. Şimdiden değerli yorumlarınız için Teşekkürler iyi çalışmalar.
Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımandan dolayı korumaya alıyor. Bu durumda bir arıza kodu atması gerekiyor. Aracınızı bir Clip cihazına bağlatıp arıza kodunu paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu işlem için biz de yardımcı olabiliriz.
Merhaba megan 2 exp aracının vites geçişlerinde vuruntu vardı bazan boşa çıkma vardı yağını bostancidadegistim. 2litre otomatik 2 litre normal sanjuman hafif kalın yağla karıştırıp değiştiler herşey düzeldi.1sene sonra yani 7 ayda aracım hafif rampada manueldeyken arıza verdi vites numaraları yazmadı arac yavaşladı. Kontak kapatıp açtım düzeldi. Düz yolda sorun yok.4 defa yaptı şanzuman i soğutucu dedi ama gittiğin yol 500 metre idi aşırı ısınamaz tereddütteyim sıkıntı ne olabilir
Hocam selamlar araç 1999 megane 2000 motor.rxe çok sıcak havada seyir halinde sorun yok ama kırmızı ışıklarda kalkmak isteyince araçta devir yükseliyor fakat yurumuyor 5-6saniye sonra kendini ileriye atıyor.ama gece veta sabah serinde kullanınca sorun yok.nedir sebep sizce?
Merhaba bilgi almak istediğim bir konu var ;
Megane 2 Dynamic 2004 model 2000 motor triptonik vites aracım var. Aracım son zamanlarda şu şekilde bir durum içinde ; ilk kalkışta gaza normal seviyede basınca araç sallanmaya başlıyor, bir iki saniye şurup geçiyor. Sallanmaktan kasıt , titreme sanki gitmede zorlanma gibi anlatabilirim. Bunun süresi maximum iki üç saniye. Sonra bir şey yok normale dönüyor. Gaza çok çok hafif basınca kalkış anında bu anlattığımi kesinlikle yapmıyor. Sadece yapmamasi için gaza çok çok hafif basmak gerekiyor. Aksi halde bu sallama titremeyi yapıyor. Görüş ve bilgilerinizi rica ederim. Saygılarımla
Merhaba 2000 megane coupe 1.6 16 valf aracimda 1 vitesten 2 vitese geçerken vuruntu var ayrica yokuslarda geri geri geri cikarken kaydırma yapiyor sizce sebebi ne olabilir
Doğuş Bey, hidrolik ünitenizde basınç kaybı mevcut. Şanzıman beyninizin sökülerek revize olması gerekmektedir.
Merhaba benim 2002model Megane 1 otomatik aracım var araçta auto ışığı yanıyor sürekli vites atmıyor arızası ne olabilir
merhaba aynı sorun benımd ebaşımdaydı auto yanınca arac agır kalkıyor kut dıye bı ses yapıyordu selenoıdler degıştı basıns sensor kablosu degıştı şanjıman yağı değişti vıtes kaptör devresı değişti şu anda arıza vermıyor ıkı bınlırayı buldu
2013 Megane 3 Araccım var. Cvt 6 ileri benzin Lpg li aracın. Şanzumanı aracı satın aldıktan yarım saat sonra uzun yola çıkınca anladım ki bozuk.devir saati sürekli inip kalkıyo gaz sabit şekilde basıncada yapıyo her türlü yapıyo. Bu sorun daha önceden de varmıdır. Çözümü nedir kimisi yağını değiştir diyor ustayla konuştum ankarada şanzumancılarla beyin arızalı dediler. Şanzumana çapak attıysa sorun dahada büyük olduğunu söylediler. Bilgilendirirseniz sevinirim. Makinaya baglattım orada da basınc düzensizliği var dedi.
Mustafa bey, yağ değiştirmek ile bu sorun çözülmez. Maalesef ki şanzımanın revizyon olması gerekmektedir. Sorun beyinden veya kasnak-zincir mekanizmasından kaynaklanabilir.
BEYIN TAKIP DENEMEKTE FAYDA VARMIDIR. BI ARKADASIMDA BEYIN VAR SAGLAM. ONU DENEYIP GORMEK MANTIKLI MI ? BEYIN VE KASNAK AYNI ANDA BOZULABILIR MI ? SİZDE MASRAFI NE KADARDIR ACABA ? SADECE BEYINE 3.000 TL ISTEDI ARKADASIM
Mustafa Bey, beyin takıp deneyebilirsiniz. Beyin ve kasnak mekanizması aynı anda bozulabilir. Komple revizyon ücreti yaklaşık 8.000 TL civarındadır.
Merhaba ben murat bende 2004 megan 2 1.6 16 valf oto.sanzuman arac var suan sanzumanda sorun var devamli “vites kutusunu kontrol edin” yazisi cikiyo ekranda ve vites yukselmesi gerceklesmiyor.suan aracim tamircide ve tribune kadar hasar var dedi bi kac parca degismesi gerekiyor diyo ve karar veremedim yada izmirde var ise subeniz yada anlasmali servis lutfen yarfimci olurmusunuz.suan arac yurumez durumda
Merhabalar Megane 2004 1.6 otomatik aracımda yokuş yukarı çıkarken vites küçültmede vuruntu oluyor araç arıza uyarısı vermiyor ne yapmam gerek
Emre Bey, yüksek hızda sabit hızda giderken devir saatinizde oynama var mıdır? Ya da rampada geri kaçırma gibi bir probleminiz var mıdır?
Merhaba; yüksek sabit hızda giderken ona bakmak benimde aklıma gelmişti . Hayır yok oynama yapmamakta. Rampada çok hafif geri kaçırma var evet. Ama o hemen hemen hep var gibi bir şeydi. Çok minik kaçırma yapıyor yüksek rampalarda ama.
… Ayrıca rölanti de çalışırken devir 1000 nin altında aşağı yukarı 800 de falan. Bunu da belirteyim. Aklıma şu da geliyor, acaba bu sorunum gaz pedalınin ayarsizligi ile ilgili de olabilir mi?
Emre Bey, sorununuz direk olarak tork konvertörü ile alakalı gözükmüyor. Zaman içerisinde DPO şanzımanlarda basınç kaybından dolayı problemler yaşanıyor ama sizinkisi sanki aracın motoru ve daha çok sizin bahsettiğiniz üzere gaz pedalı ile alakalı gibi duruyor.
Tahmini ne kadar bi masrafı olabilir peki
1-2-3-4 normal kullanimda gecislerimde sorun yok. 1-2-3 viteslerde 6 bin deviri cok rahat gorurken , 4 gecmiyor(155km/sa kaliyor). 4ncu vites yine ayni sekilde 4200 devirden sonra gitmiyor (155km/sa hizi gecmiyor)
Megane 3 / 2011 moldel priv.
Göksel Bey, tork konvertörünüzde problem olabilir.
Scenic 1.6 otomatik aracımda d3 yazdı nedemek
Selamunaleykum ustam bende megan 2 2010 model 1/6 motor otomatik vites benzin ve lpg li aracim arabam küçük yokuşları bile çıkmıyor çok uzun olursa yokuş uzakdan kaldırırsam ancak çıkıyor vites geçişlerinde bazen vuruntu yapıyor ama hiç bir arzalambasi yanmiyor
Mrblar 2004 model LPG li scenic marka aracımda clip cihazına bagladığımızda DF018-KÖPRÜLEME KAYMADI arıza kodu çıkıyor. 200 km de falan vites kutusunu kontrol edin uyarısı çıkıyor aracı kapatıp tekrar çalıştırdığımda arıza uyarısı gidiyor vites geçişlerinde bir problem yok ama aracın çekişi düşük yardımcı olursanız minnettar olurum kolay gelsin iyi çalışmalar
Merhaba Murat Bey, Maalesef LPG li araçlara hizmet vermemekteyiz.
Merhaba 2001 Scenic 1.6 16v rxt Otomatik aracım var. Araba 213000 km’de. Araç sabahları ilk çalıştırdığımda beklemeden motor soğukken hareket edince hafif rampa yada hızımı arttırınca otomatik vites arıza lambası yanıyor. Yandığında kapatıp açıyorum ve düşük hızda motor ısınıncaya kadar gidersem birşey çıkmıyor.
Eray Bey, şanzımanınızda basınç ile ilgili problem mevcut. Öncelikle selenoid değişimi yaptırmanızı tavsiye ederiz.
Merhaba,megane2 aracim yolda giderken birden vites bosa cikti,gaz yemedi durdum p konumuna aldim tekrar d konumuna aldim 2 saniye gecikmeyle tak diye arkadan birsey vurmus gibi ses geldi vitese geciş sesi araci kapatip tekrar calistirdim bir daha yapmadi sorun ne olabilir teskler
Mahmut Bey, sorun hidrolik üniteniz üzerindeki vites geçiş selenoidlerinden veya şanzıman yağınızın fazla ısınmasından dolayı olabilir. Aracınızda LPG var mıdır?
Öncelikle slm benim 2009 model dizel otomatik vites megan 2 var arac soğukken çok güzel ısınınca rampalarda bağırıyor vites değiştirmeye calışıyor değiştiremiyor ve atlama yapıyor selonoit leri değiştirdiler Şanzıman yağını değişdirdiler olmada bu hareketi yaptığında fan motoru yüksek calışıyor stop ettiğim takdirde durmuyor anca Kontağı açıp kapayınca duruyor soğukken çok güzel ısınınca çok kötü oluyor şanzumanın üstündeki yağ soğutucusunada baktılar acık nedir aba bu arza rica etsem bilkiverebilrmisiniz tşkr ederim
Merhaba, 2009 model 180000 km Megane 2 aracımın son zamanlarda vites geçişleri daha hissedilir hale gelirken dik rampaları çıkarken balata kokusu gelmeye başladı. Düz yolda herhangi bir koku gelmesi durumu söz konusu değil. Bu durum ile ilgili görüşünüzü öğrenmek istiyorum. Saygılar sunarım…
Fatih Bey, aracınızda rampa çıkarken balata kokusu geliyorsa tork konvertörünüzü revizyon ettirmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca şu anda muhtemelen şanzıman yağınızda da kararma mevcuttur. Yağınızı kontrol ettirme şansınız var mıdır?
En kısa zamanda kontrol ettireceğim. Revizyon için de size uğrayacağım. Yorumunuz için teşekkür ederim..
2011 model dpo şanzımanlı megan 3 1.6 motor. daha 20000 kmdearacımda 2. vitese geçerken az gaz verdiğinde hafif 2 yada 3 saniye sallama hissediyorum .biraz fazla gaz verirsen hissetmiyosun.öbür viteslerde birşey yok.fikir verirseniz sevinirim.teşekkür ederim.
İlhan Bey, Bu şanzıman basınç problemidir. Yukarıda detayları ile anlatmaya çalıştık. 3 adımlı bir tamirat yöntemi vardır.
Merhaba benim aracım 2004 Megane 2 1.6 16 v otomatik,sorunum şu vites geçişlerinde özellikle ikinci vitese geçerken zorlanıyor birde yokuş çıkarken zorladınmı arabada sert sarsıntılar oluyor şiddetli biçimde,şanzıman beynine baktılar bi sorun çıkmadı 145000 de yağıda hiç değişmedi değiştirmelimiyim onuda bilmiyorum,birde tüp taktıralı bir sene oldu tüpten öncede yapıyordu
Yunus Bey, şanzıman beynini nasıl test ettirdiniz? Genellikle bu arızalar selenoidler ve şanzıman beyninden kaynaklanmaktadır.
Megan 2 2008 otomatik 190000 km arac soguk iken vites gecislerinde hic ama hic sorun yok kısın 1saatlik kullanim sonrasi 1nci viteste 2 ye gecerken arkadan sert vuruntu yapiyor yazin 10 dakikalik kullanim sonrasi basliyor ancak rampalarda geri kaydirma yok ama zayif duruyor hata msj yok herkez farki seyler soyluyor deneme yanilmadan bahsediyorlar deneme yanilma tamirciye ait olsun ve tecrube etmis olurlar bilgi kendilerine kalir biz yapilan isleme para verelim deneme yanilmalara degil net cevabi ihtiyacim var tskler.
Oskan Bey, DPO şanzımanlarda hidrolik basınç kaçağından kaynaklanan bir durumdur. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyni) sökülerek test cihazına bağlanması gerekmektedir. Kaçaklar selenoid kaynaklı mı, gövde kaynaklı mı, yoksa şanzımanın içerisinden mekanik kaynaklı mı o zaman belli olacaktır.
2004 1.6 16 valf benzin&lpg otomatik bva dp0 al4 kodlu megane 2 aracımı alalı 3 ay oluyor aracı ilk aldığımda p-r-n-d ve manuel +/- modları sorunsuz çalışıyordu aracın yağ kaçakları için motor şanzıman indi ve aracı teslim aldım p-r-n-d sorunsuz çalışıyor ancak manuel moda getirdiğimde ekranda gözükmüyor işlevde görmüyor. Aracın tamirini yıllarca renault yetkili servisinde çalışmış kendi özel servisini açmış bi usta yaptı. Usta komple elektrik tesisatını, vites kolunun olduğu körüğünü ve akünün arkasından ulaşılan vites yerini inceledi sorunu bulunamadı sorunun en son halatlı vites kolu mekanizması yani vites çanağı olduğuna kanaat getirdi. Usta ben vitesi hiç ellemedim diyor suçu üstlenmiyor. Benim araştırmalarımda ve sizin sayfanızda yazan yazılardanda okuduğum kadarıyla aracımın manuel modunun çalışmama sebebi selenoid valf arızası yada vites seçim sensörü yada vites kaptürü olabilir mi ne yapmalıyım yardımınıza ihtiycım var hiç bi yerde benim bu sorunumla karşılaşılan emsal bir durum bulamadım yardım ederseniz sevinirim teşekkürler
Merhaba Eray Bey şuan pandemi dolasıyla DPO şanzımanlara hizmet veremiyoruz. Bu tarz arızaları genellikle şanzıman üstündeki vites konum şalteri veya selenoidlerden yapabiliyor o kısımlara bakmanızı öneriyoruz.
MEGAN 2 OTOMATİK BENZİN LPG SON ZAMANDA ENJEKSİYON ARIZA GÜSTERİYORDU 4 SEFER TAMİCİME GÜTÜRDÜM YAPTIM DEDİ YİNE ARIZA VERDİ DÜNDE GİDERKEN YOLDA BİRDEN TOK TUK SESLER BİLGİSAYARA SOKTUM ŞANZIMANDAN GÜSTERİYOR
Hikmet Bey, enjeksiyon arızası şanzıman arızasını tetikleyebilir. Bilgisayarda şanzıman ile ilgili nasıl bir arıza kodu vermiştir?
Slm. 2000 model Renault megan 1 Coupe otomatik vites aracım var; aracım aşırı derecede geri vites vuruntusu yasıyorum yalnız araba soğukken asla ve asla geri vuruntu olayı yaşamıyorum ama araç ısındıktan sonra geri vites gecikmeli olarak vuruntulu bir şekilde oturuyor ve uzun yola çıktığımda bazen kırmızı ışıkta beklemelerde araç D pozisyonundayken hareket etmiyor boşa çıkıyor biraz gaz verip 4 yada 5 saniye sonra vuruntulu bir sekilde kalkıyor ama bunu arasıra yapıyor geri vites ise arabayı aldım alalı var yardımcı olabilirsiniz sevinirim iyi günler kolay gelsin
Hakan Bey, araçta muhtemel selenoid arızaları yaşıyorsunuz. Şanzıman beyninizin sökülüp test edilmesi gerekmektedir.
Slm abi benim 2009 mld Megan 2 ben yağını ve selenoid leri demişti ama vites geçişleri çok az hıssediyorum bazen de 3 veya 4 duncu vites hafıf vuruntulu geçiyor birde de gaza basıp veya çekerken araç selam veriyor gibi oluyor
Fatih Bey, selenodileriniz değişti ise, hidrolik ünitenizin valf body test tezgahında test edilerek kontrol edilmesi gerekmektedir.
Merhaba ,
Megane 2 2007 , 1.6 lpg otomatik vites
Aracim vites gecislerinde hissedilir ufak vuruntular var bu vuruntular bazen 2den 3 gecerkrn arkadan ittiryormussu gibi oluyor sebebi ne olabilir?
Mahir Bey, muhtemel bir valf gövdesi – selenoid problemi yaşamaktasınız.
merhaba 2013 Megane 3 cvt 1.6 atmosferik motor , frene bastıktan sonra kalkış için gazı köklememe rağmen tepki vermiyor sonradan yavaş yavaş kalkıp normale dönüyor sebebi ne olabilir acaba?
Murat Bey, CVT şanzımana sahip bu araçlarda yüksek çalışma basıncından dolayı hidrolik ünite ve tamburlar zaman içerisinde işlevlerini kaybediyorlar. İstanbul (Levent veya Kartal), İzmir veya Ankara’daki servislerimizden birisine uğrayabilirseniz, aracınıza hem diyagnoz cihazı bağlarız, hem de ücretsiz şekilde arıza tespitinizi gerçekleştirebiliriz.
Kolay gelsin
2003 model Megan 1 aracım bazen vites geçişleri vuruntulu oluyor. Bu aralar çok sık yapmaya başladı 4. Vitesten küt diye 3.vitese düşüyor ve bir daha 4. Vitese geçmiyor. Aracı durdurup stop Edip yeniden kalkış yapmak zorunda kalıyorum. Sorun ne olabilir ve ne kadar masrafı olur teşekkürler.
Şahin Bey, sorun vites geçiş selenoidlerinizden veya şanzımanın içerisindeki mekanik parçalardan olabilir. Bu şekilde kullanmanız tamir maliyetini arttıracaktır. Selenoid arızaları için öncelikle elektriksel arıza incelemesi yapılmalı buna göre değişime gidilmelidir. Arıza maliyeti 500 TL’den başlar komple revizyon ücreti 6.500 TL’ye kadar gidebilir, aracı test etmeden birşey söylemek oldukça güçtür.
2002 otomatik Megane 1 dynamiq 178000de araç bayır yukarı çıkarken otomatik arıza lambasini yaktı selenoid leri değiştirdik herşey mükemmel fakat bu seferde vites gistegesinde ara sıra geçişler olmuyor yani yukardan aşağıya doğru çok nadir olmakla birlikte özellikle aşağıdan yukarıya doğru yani 1 de 2 ye ordan d ye aldığımda vites konum ışığı yanıp sönüyor ve bı gariplik daha aşağıdan yukarıya direk r ye aldığımda veya p ye bu sorun olmuyor. Selenoidler arizalidir diye garantiden onları tekrar değiştirdik ama sorun bı oncekine nazaran daha az ollsada devam ediyor çekiş yakıt geçişler çok güzel maşallah da bu sorun kaldı bı tek şimdiden teşekkürler
İlyas Bey, muhtemelen hidrolik üniteniz problemli olabilir. İkinci ihtimal şanzımanın içerisindeki mekanik aşınmadır. Dilerseniz hidrolik ünitenizi (şanzıman beyni) söküp gönderin, burada test edelim.
Slm. 2009 megan 2 otomatik vites aracim 4.vites sonrası 5 e geçmiyor.gaza yüklendiğimde araç sanki boşa geçiyor.devir 4000 üzeri motor bağırıyor.gazı kestigimde normale dönüyor. Bu ciddi bir sorun mu? Şanzıman da hafif yağ kaçağı var ama yağı normal seviyede. Bilgi verirseniz memnun olurum.ne yapmalıyım?
Fatih Bey, aracınızın 4 ileri vites olması gerekiyor.
merhaba .Aracım 2004 megan 2 dinamik otm.Aracım çalıştıktan sonra 3.-5 saniye devirden düşüyor motor titriyor sonra normale dönüyo , beyinine bakıldu oksijen sensörü dediler..ayrıca araç çekiçten düşmeye başladı,rampada geri vitese takıyorum gitmiyor.düz yoldada eskisi gibi fırlamıyor sabnki boşa gaz veriyormuş gibi….şanzıman kaçırıyor dediler ..motordaki bu titremeylemi alakalı acaba yoksa şanzımanda ayrı bir sıkıntımı var
Saner Bey, aracınızda motor ile ilgili bir problem (hava emiş veya çekiş problemi) var ise, öncelikle bunun giderilmesi gerekmektedir. Arızalı bir motorla şanzımanınız gerekli tork ve motor gücünü alamazsa, kaçırıyor gibi tepki verebilir. Öncelikle motordaki titremeyi gidermenizi tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyenlerimiz test etsinler. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhabalar, aracım 2013 model 1.6 115 HP otomatik Fluence.
Yolda giderken bir kaç defa “P” ye alın komutu geldi. Motoru durdurup tekrar çalıştırdım düzeldi ama ilerde daha büyük sıkıntı olur mu, neden kaynaklanıyor acaba!
Uğur Bey, aracınız benzinli midir, dizel midir?
Merhaba megan 2 araç hendekte kaldı otomotikci burada yok fakat tamirci selenoidlerde olabilir diye soktu temizledi selenoidleri 12 voltla çalıştırdı çalıştığını söyledi bu şekilde topladi. Ama araç gaz yiyor geri gitmiyor ileri viteste hizlanmiyor vites atmiyor 2000 devirden sonra vites kendini boşa atıyor vites kutusunu kontrol edin uyarısı veriyor.Bu konuda yardimlarini zi bekliyorum. Selonoidlerin olduğu parçayı söktürüp getittirsem olurmu.
Cihan Bey, dilerseniz selenoidlerin olduğu parçayı (hidrolik ünite) selenoidleri ile birlikte söktürüp bize kargo yapın, burada test makinelerinde test edip gerekli ise revizyonunu yapalım. Fakat anlattıklarınız kadarı ile şanzımanın veya aracın gelmesi daha sağlıklı olacaktır.
Selamunaleykum ustam bende 2010 megan 2 otomatik vites var yokuslari hic cikmiyor ne gaz nede benzinde cekmiyor duz yolda iyi gidiyor ama yokuslarda fis isparta da yim anlayanda hic yok sonuna kadar basi yorum gaza ilk kalkisdada yavas ama sonra iyi
Nurettin Bey, muhtemelen tork konvertör probleminiz var.
Merhabalar scenic 2 al4 şanzımanlı aracımda soğuk iken gaz verdiğimde hızlanmadını fark ettim hararet göstergem 1 kademe yükselince herşey yolunda ama soğukken sanki cvt şanzımanlı bir araç kullanıyormuşum gibi geliyor sebebi nedir yardımcı olursanız sevinirim
Merhaba. Aracım 2013 Megane 3 CVT 1.6 benzin lpg sistemlidir. Sorunum D’de seyir halinde iken uyarı ekranında ”Vitesi N’ye alınız” yazması. Motor bu esnada çalışıyor ama D’de gaza basılsa da gitmiyor. Sorunumun nedeni nedir acaba hiçbir yerde bulamadım cevabını.. Şimdiden değerli yorumlarınız için Teşekkürler iyi çalışmalar.
Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımandan dolayı korumaya alıyor. Bu durumda bir arıza kodu atması gerekiyor. Aracınızı bir Clip cihazına bağlatıp arıza kodunu paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu işlem için biz de yardımcı olabiliriz.
Admin bey ikametim İzmir. İlk fırsatta dediğinizi yapıp kodu öğreneceğim.
Merhaba megan 2 exp aracının vites geçişlerinde vuruntu vardı bazan boşa çıkma vardı yağını bostancidadegistim. 2litre otomatik 2 litre normal sanjuman hafif kalın yağla karıştırıp değiştiler herşey düzeldi.1sene sonra yani 7 ayda aracım hafif rampada manueldeyken arıza verdi vites numaraları yazmadı arac yavaşladı. Kontak kapatıp açtım düzeldi. Düz yolda sorun yok.4 defa yaptı şanzuman i soğutucu dedi ama gittiğin yol 500 metre idi aşırı ısınamaz tereddütteyim sıkıntı ne olabilir
Hocam selamlar araç 1999 megane 2000 motor.rxe çok sıcak havada seyir halinde sorun yok ama kırmızı ışıklarda kalkmak isteyince araçta devir yükseliyor fakat yurumuyor 5-6saniye sonra kendini ileriye atıyor.ama gece veta sabah serinde kullanınca sorun yok.nedir sebep sizce?
Merhaba aracim megane 2 2004 model benzinli ot. Vts benim sorum arabam vites gecislerini 3.5 devirde yapoyor 3- 4 gecerken bi skntidan mi kaynakli tskler