Range Rover otomatik şanzıman problemi yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Land Rover Range Rover araçlarınızın otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Range Rover marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arızası tespiti, bakımı, tamiri, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.
Range Rover Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, BursaOsmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Range Rover Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Range Rover serisi araçlarda GM şanzıman ve ZF şanzıman çeşitleri kullanılmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Range Rover ZF otomatik şanzıman tipleri:
Range Rover 4.4i 5HP24 Otomatik Şanzıman Tamiri
Range Rover 3.0 TD6 5L40E GM Otomatik Şanzıman Tamiri
Range Rover 3.6 TDV8 6HP26 ve 6HP28 Otomatik Şanzıman Tamiri
Range Rover 4.4 TDV8 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri
Range Rover 3.0 TDV6 8HP70 Otomatik Şanzıman Tamiri
Range Rover 2.0 TD4 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri
Range Rover Tork Konvertör Arızaları
Range Rover 3.0 TD6 GM Otomatik Şanzıman Arızaları
GM 5L40E şanzıman araçlarda en fazla karşılaşılan Range Rover şanzıman problemi şunlardır:
Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata P0741 arıza kodlu tork konvertör köprüleme hatasıdır ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini gösteriyor.
D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise vites dişli oran arızası atmaktadır ve şanzımanın revizyon olması gerekir
Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı olabilir yılından dolayı tesisat konrolü yaptırmanız gerekir.
Range Rover 3.6 TDV8 Şanzıman Arızaları
Rangerover 3.6 TDV8 araçlarda kullanılan 6HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:
Vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artması: Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.
Pozisyon şalteri problemleri: Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Bazen araç lambada dururken kendisini boşa veya parka alabilir.
Range Rover tribün problemi: 1500-2000 devirde sabit hızda giderken devir saatinde gezinti ve 80-90 km’de araçta titreme en belirgin tork konvertör arızalarıdır. Kalkışta viteste titreme – özellikle rampada tork balatasının bittiğini göstermektedir. Tork konvektör revizyonlarında ileriye dönük problemler olmaması için şanzıman beynininde işlemler esnasında test edilmesini önermekteyiz.
Range Rover 8 İleri Otomatik Şanzıman Arızaları
Rangerover TDV6 – TDV8 araçlarda kullanılan 8HP serisi şanzımanların ortak arızaları şunlardır:
Eşanjör ( Yağ soğutucusu) patlaması: Şüphesiz şanzımanın başına gelen en kötü şeydir. Şanzıman içerisi su karışır. Bazı servisler şanzıman yağının değiştirilmesi önersede maalesef bu işlem çözüm değildir. Bu olay başımıza geldiğinde şanzımanın iç kısmına giren su balataların şişmesine ve şanzıman beynin ara contasının işlevini yitirmesine sebebiyet vererek vites geçişlerinde vuruntular, durmaya yakın vuruntular, aracın vites konumlarını D ve R olarak değiştirdiğimizde vuruntu-çift doldurma gibi problemlere sebebiyet verir. Yapılması gereken şanzımanın açılması ve giren suyun verdiği zararın gözlemlenmesi buna bağlı olarak şanzımanın revizyon edilmesi.
Tork arızası: 1300-2000 devir arası silkemele, 70 km hızda kasa titretme ve devirde dalgalanma en belirgin tork konvektör (türbin) arızalarıdır. Tork konvertörünün revizyon olması ve ileriye dönük sıkıntılar olmaması için şanzıman beyni kontrollerinin yapılmasını önermekteyiz.
Range Rover 6HP ve 8HP ZF Tork Konvertör Problemleri
6HP serisi ZF şanzıman kullanan Land Rover Range Rover araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.
Range Rover şanzıman türbünü arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.
Bir başka Range Rover şanzıman türbini arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.
8 ileri ZF otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Range rover 4 şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar 2012 sonrası Rangerover araçlarda da görülebilmektedir.
Range Rover Tork Konvertör Tamiri
Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir.
Türkiye’nin en büyük ve modern otomatik şanzıman merkezi olarak Range rover tork konvertör tamiri firmamızda garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Range rover konvertör revizyonu, sıfır konvertör fiyatlarına göre çok daha makuldur ve kullanım süresi aynıdır. Güncel Range Rover tork konvertör tamir fiyatı bilgisi için 02163659500 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Range Rover Şanzıman Tamiri
Range Rover vites kutusu arızası hakkında tecrübe ve deneyimlerizi sizinle paylaşmaya hazırız. Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Range Rover ZF otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Range Rover Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Range Rover Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Land Rover Range Rover Şanzıman Yağı Değişimi
Land Rover Range Rover şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Land Rover Range Rover otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Land Rover Range Rover şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Land Rover Range Rover şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Land Rover Range Rover Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Land Rover Range Rover aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
9 thoughts on “Range Rover Otomatik Şanzıman Tamiri”
2005 model range rover 4.4 v8 benzinli aracım var. Hafif sabit gazla ilerlerken araba titreme yapıyor. O anda biraz gazı arttırınca titreme kesiliyor ve araç hızlanıyor. Bu durumda nasıl bir arızam vardır. Benimle iletişime geçerseniz fiyatlandırıp gerekli tamiri yaptırmak istiyorum. 0532 653 95 79
Merhabalar 2003 MODEL RANGE ROVER VOGUE 4.4 ARACIM VAR SOĞUKKEN ŞANZIMAN VE VİTES GEÇİŞLER NİZAMİ ARAÇ ISINDIKTAN SONRA EKRANDA TRANMİSSİON OVER HEAT YAZIP GEÇ VİTES ATMAYA BAŞLIYOR VE ARAZİ MODUNA KENDİLİĞİNDEN GEÇİYOR. BUNUN SEBEBİ NEDİR BİLGİ ALABİLİRMİYİM?
Mehmet Bey, yağınızın ısındığında bu hatayı almanızın birçok nedeni olabilir dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza ücretsiz bir şekilde ekspertiz ve hata kodu öğrenme işemlerimizi yaparak size bu konu hakkında daha fazla yardımcı olmak isteriz.
S.a hayirli isler abi aracimda vites kuculturken bazen vuruntu yapiyor
rampa cikarken zorlaniyomus gibi geliyor bu bana oyle geliyor olabilir kontrol ettirmek istedem bi sorun olup olmadigini kontrol icin herhangi bi ucret odemem gerekiyormu 05423239307
Yasin Bey Merhaba, dışardan gelen şanzımanlara da müdahele ediyoruz. Bize getirilen araçlara da ancak bizim sökmemiz daha avantajlı oluyor çünkü en ufak bir sorunda bile müdahale etmemiz çok rahat ve etkin oluyor. İstanbul , Ankara , İzmir bayilerimizden birine uğrayarak hem arıza tespitini ücretsiz bir şekilde yaptırırsınız. Hem de detaylı bilgi almış olursunuz. Teşekkürler.
Merhaba 2012 model range evoq benzilli aracım var.Son bir haftada D ye aldığımda araç vuruntu yapıyor.Araç kalkıştan sonra vites geçişlerinde vuruntu yapmıyor ama hız kesildiği zaman çok azda olsa bazen yapıyor.Yardımcı olursanız sevinirim.05301556452
Merhaba Musa Bey, öncelikle aracın mekanik olarak aks boşluğu ve şaftın boşluğu kontrol edilmelidir. Ardından şanzıman için öncelikle diagnos yapılıp arıza kodları incelenmelidir. Şanzıman içerisinde bu problemi oluşturacak olan bölüm D ye aldığımızda aktif olan clutchlar ve bu clutchlara basıncı ileten hidrolik beyin incelenmelidir. Bu arızanın temel sebebi bu iki ünitenin görevini düzgün yapamamasından kaynaklanır. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba.
2005 model range rover 4.4 v8 benzinli aracım var. Hafif sabit gazla ilerlerken araba titreme yapıyor. O anda biraz gazı arttırınca titreme kesiliyor ve araç hızlanıyor. Bu durumda nasıl bir arızam vardır. Benimle iletişime geçerseniz fiyatlandırıp gerekli tamiri yaptırmak istiyorum. 0532 653 95 79
Merhabalar 2003 MODEL RANGE ROVER VOGUE 4.4 ARACIM VAR SOĞUKKEN ŞANZIMAN VE VİTES GEÇİŞLER NİZAMİ ARAÇ ISINDIKTAN SONRA EKRANDA TRANMİSSİON OVER HEAT YAZIP GEÇ VİTES ATMAYA BAŞLIYOR VE ARAZİ MODUNA KENDİLİĞİNDEN GEÇİYOR. BUNUN SEBEBİ NEDİR BİLGİ ALABİLİRMİYİM?
Mehmet Bey, yağınızın ısındığında bu hatayı almanızın birçok nedeni olabilir dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza ücretsiz bir şekilde ekspertiz ve hata kodu öğrenme işemlerimizi yaparak size bu konu hakkında daha fazla yardımcı olmak isteriz.
S.a hayirli isler abi aracimda vites kuculturken bazen vuruntu yapiyor
rampa cikarken zorlaniyomus gibi geliyor bu bana oyle geliyor olabilir kontrol ettirmek istedem bi sorun olup olmadigini kontrol icin herhangi bi ucret odemem gerekiyormu 05423239307
Ahmet Bey Merhaba, öncelikle aracınız marka model yıl ve motor hacmini öğrenebilirsem daha iyi yardımcı olabilirim. Teşekkürler.
Merhaba
Arızalı şanzıman tamiri için şanzıman servisinizde sökülüpmü yapılıyor yada dışarda bir yerde sökülüpmü gelmesi gerekiyor.
Yasin Bey Merhaba, dışardan gelen şanzımanlara da müdahele ediyoruz. Bize getirilen araçlara da ancak bizim sökmemiz daha avantajlı oluyor çünkü en ufak bir sorunda bile müdahale etmemiz çok rahat ve etkin oluyor. İstanbul , Ankara , İzmir bayilerimizden birine uğrayarak hem arıza tespitini ücretsiz bir şekilde yaptırırsınız. Hem de detaylı bilgi almış olursunuz. Teşekkürler.
Merhaba 2012 model range evoq benzilli aracım var.Son bir haftada D ye aldığımda araç vuruntu yapıyor.Araç kalkıştan sonra vites geçişlerinde vuruntu yapmıyor ama hız kesildiği zaman çok azda olsa bazen yapıyor.Yardımcı olursanız sevinirim.05301556452
Merhaba Musa Bey, öncelikle aracın mekanik olarak aks boşluğu ve şaftın boşluğu kontrol edilmelidir. Ardından şanzıman için öncelikle diagnos yapılıp arıza kodları incelenmelidir. Şanzıman içerisinde bu problemi oluşturacak olan bölüm D ye aldığımızda aktif olan clutchlar ve bu clutchlara basıncı ileten hidrolik beyin incelenmelidir. Bu arızanın temel sebebi bu iki ünitenin görevini düzgün yapamamasından kaynaklanır. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler