Peugeot 508 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 508 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 508 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 508 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Peugeot 508 otomatik şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Peugeot 508 Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Peugeot 508 araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
- Peugeot 508 >> 4 İleri Vites AL4/DPO Otomatik Şanzıman Revizyonu
- Peugeot 508 1.6 THP Otomatik Şanzıman Revizyonu – EAT6 6 İleri Vites TF-80(AF40)
- Peugeot 508 1.6 Vti Otomatik Şanzıman Revizyonu – EAT6 6 İleri Vites TF-80(AF40)
- Peugeot 508 2.0 Hdi Otomatik Şanzıman Revizyonu – EAT6 6 İleri Vites TF-80(AF40)
- Peugeot 508 >> 6 İleri Vites EAT6 (TF-70) Otomatik Şanzıman Revizyonu
Peugeot 508 DPO Otomatik Vites Sorunları:
5008 araçlarda kullanılan AL4 DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
Peugeot 508 DP0 AL4 selenoid valf problemi:
Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
- Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
- Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
- Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
- Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
- Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
- Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 508 aracınızın otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
- Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
- Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
- Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Peugeot 508 EAT6 Şanzıman Sorunları
2011-2015 yılları arasında üretilmiş olan 1.6 Vti, 1.6 THP ve 2.0 Hdi araçlarda Aisin üretimli AF40 şanzıman, Peugeot adıyla EAT6 şanzıman, kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.
Sıklıkla karşılaşılan bir başka Peugeot 508 otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.
508 AT6 Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.
Peugeot 508 Robotlu Şanzıman Tamiri
ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 508 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:
- 2011-2015 model 1.6 e-Hdi Peugeot 508 araçlar
Peugeot 508 Otomatik Vites Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 508 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Peugeot 508 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 508 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Peugeot 508 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatı
Peugeot 508 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Peugeot 508 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Peugeot 508 Şanzıman Yağı Değişimi
Peugeot 508 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 508 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Peugeot 508 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 508 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 508 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Peugeot 508 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Merhabalar,
Aracımı size getirmeyi düşünüyorum, ama öncesinde bir miktar vaktinizi alarak değerli fikirlerinizi almak isterim:
2011 model Peugeot 508 kullanıyorum. 2.0lt Tam otomatik Şanzuman var. Tahminimce Aisin AWTF-80 SC. Şuandaki kilometresi 178.000km
Yaşamış olduğum problemler:
1-Motor soğukken, arabayı ilk çalıştırdığımızda, hemen hareket edersek, 2 den 3 e geçişte, devir hafif yükselip 3 e sert kavrama yapması.
2-Nadir de olsa bazen Şanzumanın arıza mesajı çıkması ve şanzumanın kendini 3.vitese kitlemesi. (Kontağı kapatıp belli bir süre beklendiğinde bu arıza geçiyor.)
3-Çok Sıcak havalarda, veya motor harareti yüksek iken, Araç kendi haline yavaşlarken 5 ten 4 e düşüşte vuruntulu(sert) geçiş yaparak aracı sarsması. Diğer vites geçişlerinde (aşağı yada yukarı) bir problem yok.
4-Çok Sıcak havalarda, veya motor harareti yüksek iken, Araç kendi haline yavaşlarken 4ten 3 e düşüşte vuruntulu(sert) geçiş yaparak aracı sarsması. Diğer vites geçişlerinde (aşağı yada yukarı) bir problem yok.
5-Çok Sıcak havalarda, veya motor harareti yüksek iken, Araç kendi haline yavaşlarken 4ten 3 e düşüşte vuruntulu(sert) geçiş yaparak aracı sarsması. Diğer vites geçişlerinde (aşağı yada yukarı) bir problem yok.
6-Çok sıcak havalarda veya motor harareti yüksek iken, kırmız ışıkta beklediğimi farzedin, N den D ye alınca araç 1’e geçmiş gibi ekrandan görüyorum ancak fiziki olarak birkaç saniye sonra sert bir şekilde 1’e geçiyor.
Bunlara istinaden Yaklaşık 140.000 km civarında, yetkili servis Vites Kolu ve telinde problem olduğunu, Peugeot’un bunla ilgili bir duyurusu olduğunu söyledi. Değişimi yapıldı. Değişim yapıldıktan sonra 4 -5 ay bu arızaları vermedi. Ama sonra yine aynı arızaları yaşamaya başladım.
Bunun üzerinde yaptığım araştırmalar sonucunda araç 160.000 lerdeyken yağı değiştirmeye karar verdim. (Aslında çok önceden araç 90.000km deyken değiştirmek istedim ama yetkili servis, kesinlikle değişmesine gerek yok dedi.)
Yetkili serviste Şanzuman yağı değişti. Şanzuman yağı değişimi sonra hiçbir zaman şanzuman hatası vermedi. 3-4-5-6 nolu problemlerim oldukça azaldı. Hatta hiç olmadı diyebilirim.
Ancak şimdi bugünlerde, araca peryodik bakım yapıldı. Sonrasında 3-4-5-6 nolu problemleri tekrar yaşamaya başladım. Ayrıca Aracın şanzumanı çok seri tepki veriyor. Tahmin ediyorum ki, aracın yazılımını güncellediler, iyi tepki veriyor şanzuman ama benim şanzumanımda problem var ki bu yeni yazılımın dinamiğini kaldıramıyor diye düşünmeye başladım.
Size aracımı getirmeyi düşünüyorum.
-Arıza tespit ücretsiz mi?
-Gördüğüm kadarıyla Nissan ve Fiat araçlara hizmet veriyorsunuz. Peugeot/Volvo araçlarda Aisin AWTF-80 SC şanzuman üzerine deneyiminiz var mı?
-Almanya Peugeot dan bir tanıdığım, şanzuman yıkama(Yağ ile temizleme) yaptırmamı tavsiye etti. Bunun ücreti nedir?
-Selenoid değişimi olacak olursa ücreti nedir?
-Valf gövdesi(beyin) değişimi olacak olursa ücreti nedir?
Değerli görüş ve tavsiyelerinizi bekler, iyi çalışmalar dilerim.
Saygılarımla
Peugeot 508 im var. Araç sogukken otomatik vites çalışmıyor. Kontağı çevirdikten 3 sn sonra devriye giriyor. Araç sicakken hemen devreye giriyor ve araç çalışıyor. Baskı balata yağ yeni beyin sorgulamasında arıza görünmüyor. Sizce sorun ne olabilir
Ertuğrul Bey, aracınız yarı otomatik midir? Ona göre sizi ilgili arkadaşa yönlendireceğiz.
Lütfi Bey,
1. Arıza tespitimiz ücretsiz
2. Peugeot/Volvo/Citroen/Alfa/Opel grubunda şanzımanınız kullanılmaktadır ve sıklıkla revizyon yapmaktayız.
3. Şanzımanınız filtresi şanzımanın içinde olduğu için iç temizletme yapmak için filtre değiştirmeli, bunun için şanzıman sökülmelidir.
4. Şanzımanınız birinci nesil TF80 ise selenoidleriniz tamir edilebilir, bunlarda değişim yerine onarımına gidebilirsiniz. Fakat 6 nolu şikayetiniz kalkış tası (şanzıman içi mekanik arıza) ile alakalı, hızlı tepki vermesi tork konvertörü balatası ile alakalı, 1-3-4 nolu arızalar valf gövdesi ile alakalıdır.
5. Valf gövdesi değişimi sıfır gövde 5.000 TL, üzerine yağ ve işçilik toplamda 6.000 TL civarındadır. Yukarıda belirtilen mekanik problemlerinizi çözmeyebilir.
6. 4 ve 5 nolu problemleriniz aynı gözükmektedir.
7. 2 nolu arızanız şanzımanın vites dişli oranı kaçırmasından (şanzımanın mekanik kısmından) kaynaklanabilmektedir.
8. Yıllık izinlerden dolayı ancak dönüş yapabiliyoruz, lütfen kusurumuza bakmayınız.
Merhaba 508 access auto 6r araç sahibiyim geçen gün giderken birden vites i a- konumuna aldı gazı kesti ve otomatik şanzıman arızası yazdı çok korktum bi müddet bekledikten sonra normale döndü o olaydan sonra 2 gün normal sıkıntısız dı bugün yine aynı sorunu verdi ve şimdide bilgi ekranında motor arızası yazıyo sorun ne olabilir acaba
Yusuf Bey, robotize şanzımanınız ile ilgili sıkıntı var. Bu arızayı yaptığı zaman araç beyni içinde bir arıza kodu saklar. Arıza tespit cihazı ile araca bağlanıp bu koda bakılarak yapılması gerekenlerin belirlenmesi gerekiyor.
508 2011 tam otomtik 165000 km de aracım azen kalkış yaparken d ye aldığımda vuruntu yapıyor bi sefer uzun yolda vites kutusu arızası verdi 3 te kaldı biraz bekledim bidaha yapmadı bilgi verirseniz sevinirim
Bu süreçle ilgili bende aynı şeyi yaşadım yakın zamanda.
Çözüm üretebildini mi? Bende de 3 de takılı kalıp vites kutusu arızası verdi kontağı açıp kapattım geçti
Erkan Bey, 3.viteste kalması şanzımanın korumaya alması demektir. Kök neden ancak aracınız arıza tespit cihazına bağlandıktan sonra belli olacaktır.
Hasan Bey, AT6 şanzımanlar ısınınca D ve R’ye alınca vuruntu yapabilmektedir. Bu şanzımanın içerisindeki mekanik bir arızadır.
Merhaba, 2013 model 508 Allure yarı otomatik aracım var. Ara sıra arabayı çalıştırdığımda hemen bir uyarı veriyor. Vites kutusu arızası. Motoru tamir ettiriniz diye… Ancak araba çalışıyor ve vitese geçmiyor. 2-3 dakika bekleyip yeniden çalıştırıyorum, hiç bir sorun çıkarmadan yola gidiyorum.
Sorun ne olabilir fiyatı ile birlikte bilgi verirseniz memnun olurum. Yetkili servis net bir şey diyemedi. Sırasıyla şanzımanla ilgili her şeyi sırasıyla değiştirecek sanırım.
Yakup Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunamamaktayız.
Merhaba Yakup bey
Aynı sorun benim aracımda da mevcut acaba nasıl çözüme ulaştınız.
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
Merhaba,2012 model Peugeot 508 Auto 6R şanzımanlı bir aracım var. Şanzımanımda meydana gelen arıza şu şekilde başladı. Sabahları arabaya binerken Vites”A”da duruyor. Daha çalıştırmadan N ye alıyorum. Vites kutusundan N’ye geçtiğini görüyorum. Sonra frene basıp çalıştımaya kalkığımda kokpit ekranında “vites N ye almak” uyarısı veriyor. (vites kutusunda vites hala “N” de olmasına rağmen). Vitesi ileri geri hareket ettirdikten sonra tekrar “N” ye alıyorum kokpit ekranından da “N” ye geçtiğini görüyorum. Tekrar çalıştırdığımda araba çalışıyor.
Bu soruna istinaden arabayı “N” de bırakmaya başladım. İlk zamanlar normal çalışmasına rağmen sonra da “vites kutusu hatası” vermeye başladı. Araç motorunu durdurup belli bir süre bekledikten sonra da düzeldi.
Bu sabah da araç yine vitesi bir kaç kez ileri geri yaptıktan sonra çalıştı fakat araç bu sefer araç Manuel de kaldı ve otomatiğe geçemedi. Araba çalışır halde durdum gaza bastım bu sefer araba hareket etmedi. Motoru kapatıp bekledikten sonra düzeldi. Zonguldakta yaşıyorum. Aracı size getirmek istiyorum. Sorun ne olabilir.? Teşekkürler.
Alper Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunamamaktayız.
508 160000 km de yarı otamatik aracımın arızası
Arabayı calıstırırken N de olmasına ragmen vştesi N ye alın diyor ileri yada geri yapıp tekrar N ye alınca calısıyordu
Bugun ilkkez vites kutusu arızası yazdı akü kutup baslarını söküp taktıgımda düzeldi sizce sorn ne olabilir ve tahmini fiyat ne cıkabilir en son olarak aracı nekadar sürede tamir edilebilir aktif olarak kullandıgım için önrmli
Rıza Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunamamaktayız.
İyi günler 508 2.0 2011 araç sahibiyim aracımı sıfır aldım aracı çalıştırıp vites i p den de konuma veya r konumuma geçiş yaparken tak diye bir vuruntu oluyor şu aralar sıklaştı bazen yapmıyor sıkıntım nedir yardımcı olur musunuz ?
Arif Bey, yukarıda detayları açıkladığımız üzere kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Mekanik bir problemdir. Bazı şanzımancı arkadaşlar yağ değiştirip adaptasyon yaparak çok kısa bir süreliğine vuruntuyu giderdiklerini iddia etmektedirler fakat bizim tecrübemiz şanzıman revizyon zamanının geldiği yönündedir.
Aynı sorun bende de mevcut maliyeti ne olur ustam
Emrah Bey, genellikle bu arızalarda bir komple revizyon işlemi uyguluyoruz, zira problem şanzımanın içerisinden geliyor.
2013 2.0 hdi tam otomatik sadece d konumunda vuruntu yapıyor çok sık olmasa da ışıklarda hareket edeceğimde vitesi değiştirmeden kaşkışta vuruyor.Sorunum neden kaynaklanıyor acaba ?
Slm bende 508yarim otomotik var aracım videsler giderken saniyede manuel geçip a konumuna dönüyor hiç bir hatada vermiyor onun için kimse çözemedi neyapmam gerekiyor
Merhaba Murat Bey Atco otomatik şanzıman ailesi olarak yarı otomatik şanzıman grubuna hizmet veremiyoruz.Bilmediğimiz bir şanzıman içim yorum yapmak sağlıklı bir sonuç olmaz.
Merhaba
2011 model peugeot 508 1.6 thp aracimda vites p konumdan r ye gecerken cok sarsintili geciyo ama d konumdan r ye gecerken herhangi bi sorun yok sizce problem ne olabilir.simdiden cok tesekkur ederim.
Merhaba Erhan Bey aracınızdaki problem şanzıman içi mekaniksel bir arızadır. Dilerseniz ücretsiz yol ve cihaz testi için İstanbul, İzmir yada Ankara servis noktalarımıza bekleriz. Bu lokasyonlar size uzaksa aracınızın arıza kodlarını tarafımıza yollarsanız size yardımcı olmak isteriz. İrtibat numaramız 0530 567 8991
Merhaba
5325
5335
2 adet ariza kodu cikiyo
Araç 2011 model Peugeot 508 otomatik dizel access modeli yarı otomatik araç seyir halindeyken vites a konumundan m konumuna geçiyor ama aracın gidişinde vitesinde şunun da bunun da herhangi bir sıkıntı yok sadece ekranda bu oynamayı yapıyor sizce sorun ne olabilir Peugeot ustalarına götürdüm bilgisayara bağlattım şanzımanında herhangi bir sıkıntı olmadığını söylediler küçük bir not 200 kilometre önce baskı balata ve volant değişti
Merhabalar aracımın şanzıman yağını değiştirdim 3 sefer de oluyor dediler kışın bu sorunla karşılaşmazken havların ısınması ile bu sorun ortaya çıktı tekrardan
Aracımı çalıştırıyorum vitesi p konumundan d konumuna geçince vuruntu oluyor sonrasında ayağımı frenden çektiğim zAman da vuruntu oluyor bunun sorunu acaba tam olarak nedir aracım 2011 508 2.0 163 HP allure modelidir km si 119 bin dedir aracı 96 binde aldım ve 2. Sahibiyim
Arif Bey, aracınızda robotlu şanzıman bulunmaktadır şanzımanınız içerisinde ki mekanik bir sorundan bu hataları alıyor olabilirsiniz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler