Peugeot 308 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 308 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 308 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 308 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa , Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. Peugeot 308 araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
- Peugeot 308 Otomatik Şanzıman Tamiri – 4 ileri vites AL4/DPO
- Peugeot 308 1.6 THP Otomatik Şanzıman Revizyonu – AT6 6 ileri vites TF-80(AF40)
- Peugeot 308 EAT6 (TF-70) Otomatik Şanzıman Revizyonu – 6 ileri vites
Peugeot 308 DPO Şanzıman Vuruntu Problemi
Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 308 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 308 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Peugeot 308 AL4 Selenoid Valf Değişimi
Peugeot 308 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 308 otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 308 selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.
Peugeot 308 EAT6 Şanzıman Sorunları
2009-2012 yılları arasında üretilmiş olan 308 1.6 THP araçların bazılarında Aisin üretimli AF40 şanzıman, Peugeot adıyla EAT6 şanzıman, kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.
Sıklıkla karşılaşılan bir başka Peugeot 308 otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.
Peugeot 308 AT6 Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.
Peugeot 308 Robotlu Şanzıman Tamiri
ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 308 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:
- 2011-2013 model 1.6 e-Hdi Peugeot 308 araçlar
- 2008-2011 model 1.6 Hdi Peugeot 308 araçlar
Peugeot 308 Otomatik Şanzıman Tamiri:
Peugeot 308 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 308 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Peugeot 308 otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 308 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Peugeot 308 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
Otomatik şanzıman fiyatları döviz ile ithal edilen parçalardan dolayı sürekli değişmektedir.
Peugeot 308 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Peugeot 308 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz , Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Peugeot 308 Şanzıman Yağı Değişimi
Peugeot 308 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 308 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Peugeot 308 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 308 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 308 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Peugeot 308 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
308 cc şanzıman beyni arıyorum,çıkma şasi no AS122421
merhaba yılmaz bey. şanzıman AL4/DPO şanzımansa elimizde olması lazım. 0216 365 95 00 numaralı telefondan murat bey size yardımcı olmaya çalışacaklar.
2011 model 308 1.6dizel otomatik aracımda şu aralar sık sık vites kutusu arızası alıyorum ancak hemen arıza kalkıyo vites boşa geçip tekrar normale dönüyor sizce sorun nedir
Merhaba Sabri Bey, aracınızda robotlu şanzıman var, şirket olarak maalesef bu model şanzımana hizmet vermemekteyiz. Size önerimiz bir servise uğrayıp öncelikle aracınızı arıza tespit cihazına bağlattırmanız olacaktır.
2008 model 308 1. 6 aracımda sabahları soğukken vites geçişlerinde problem yaşıyorum araç ısındıktan sonra problem gidiyor
Merhaba Yusuf Bey, aracınızda bulunan DPO şanzıman modeline hizmet vermemekteyiz.
MERHABALAR HAYIRLI İŞLER.BENİM ARACIM 2008 MODEL PEUGEOT 308 VTİ OTOMATİK.ARACIMDA SON ZAMANLARDA HAREKET HALİNDE İKEN PRINT DİYE BİR UYARI VERİYOR ARAÇSPORT MODUNA GEÇİYOR.DURUP ARACI İSTOP ETTİKTEN SONRA TEKRAR ÇALIŞTIRIYORUM ARIZA DÜZELİYOR.BU ARIZAYI 80 90 KM HIZDA YAPIYOR.
Merhaba bizim 2013 model dizel yarı otomatik peugoet aracımız var. Araç yolda giderken vites değiştirmiyor vites kutusu arızası ikazı veriyor bu esnada manueldede en fazla 3 atabiliyoruz daha ileri gitmiyor sorun yazılımsalmı yoksa mekanik i yardımcı olabilirmisiniz acaba şehirler arası yasaktan dolayı gelemiyoruz
Kadir Bey, maalesef Atco olarak şu anda yarı otomatik vites kutularına hizmet veremiyoruz.
2531.A2 şanzıman beyni bulunurmu sizde
2015 308 sahibiyim, dur kalk trafikte giderken gözlemlediğim kadarıyla 2 den 1 e geçişlerde kosa süreli bir titreme oluyor. Sebebi şanzımanmıdır? Şanzımansa çözümü ne olarak düşünüyorusunuz. Teşekkürler.
Merhabalar
Aracım 308 comfort pack benzin LPG li arac yürürken bir defa sanziman arazasi uyarısı verdi saga çekip durdurdum kontağı açıp kapattım ve normal lesdi yardımcı olabilir misiniz
iyi günler benim 308 1.6 HDİ dizel 2011 model aracım vites geçişleri çok vuruntulu oluyor ayrıca klimayı açtığım zaman vuruntu şiddetleniyor. Kalkışlarda da zaman zaman geç algılayıp kalkış ağır oluyor aracı henüz bir yere göstermedim nedeni ne olabilir ?
İyi günler
2010 308 1.6 hdi dizel otomatik aracım vites kutusu arızası veriyor ve kalkışlarda bazen vuruntu yapıyor son zamanlardada sürekli kalkışlarda vites zor geçiyor gaza basıyorum devir 5 yada 6 binde bağırarak geçiyor sonra düzeliyor
Merhaba.2009 model 308 dizel auto6r aracım var.
Vites geçişlerinde boşa atıyor ve 2-3 saniye sonra vitese giriyor.
Baskı balata volant set olarak değişti, senkronizasyon-konfigürasyon yapıldı ama sorun devam ediyor. Yetkili servis şanzıman beyni değişmeli dedi ama herhangi bir arıza kodu beyinde görünmüyor.
Merhaba Zeydi Bey Atco şanzıman ailesi olarak robotlu sistem şanzımanlara hizmet veremiyoruz, bilmediğimiz bir konu hakkında yorum yapmamız çok sağlıklı olmaz.
2011 model 308 cc benzinli otomatik aracımız var.Aracımız hararet göstergesi 90 olduğunda 1 vitesten 2 geçerken aşırı bir vuruntu var.Sadece 1. Vitesten 2. Vitese ve motor sıcakken bu olayı yapıyor.Motor soğukken yok. selenoit valfları ve sanzuman yağı değişti yine devam ediyor.Ne yapmamız gerekiyor.Ordu ilindeyiz saygılar
Merhaba, şanzıman beyninizde problem olma ihtimali yüksektir.
Selamlar. 2015 model pejo 308 blue hdi eat6 otomatik şanzıman aracım var. Aracım 79 bin km de. Şanzımanda vuruntu vites atmama ses veya herhangi bir sorun yaşamıyorum ama km ye bakarak şanzıman yağı değişimi gerekli mi bunu öğrenmek istiyorum. Kime sorduysam sağlık bir cvp ve açıklama alamadım. Teşekkür ederim
Ufuk Bey, kilometrenizi daha da geçirmeden şanzıman yağınızı değiştirmenizi tavsiye ederiz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler