Peugeot 307 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 307 otomatik şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 307 otomatik şanzıman arızası zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 307 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Peugeot 307 Araçlarda Garantili Olarak Tamir, Değişim Ve Satışlarını Gerçekleştirdiğimiz Otomatik Şanzıman Tipleri:
Peugeot 307 >> 4 vites AL4/DP0 Otomatik Şanzıman Tamiri
Peugeot 307 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 307 “Automatic Gear Fault” arızasında, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır.
Eğer aracınız düşük kilometrede ise ve aşağıdaki semptonların bir yada birden fazlasını yaşıyorsanız, yine de siz selenoid valf değişimi yaparak şansınızı deneyebilirsiniz.
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
2-3 Bip sesinden sonra göstergede D işareti yerine Spor kar lambası yanıp sönmeye başlıyorsa
Otomatik şanzıman arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Araç ekranınızda “Automatic Gear Fault” arızası yanıyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Peugeot 307 selenoid valf değişimi aracınızı bir miktar daha (diğer parçaların ömrü ne kadar kaldıysa) problemsiz kullanmanıza imkan sağlayabilir.
Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası
Sıklıkla karşılaşılan Peugeot 307 otomatik şanzıman arızaları şu şekilde özetlenebilir:
Peugeot 307 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:
Peugeot 307 aracınızda aşağıda yukarıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, (ilk çalıştırmada vuruntu, arıza lambası, spor kar lambası yanması vb) muhtemelen Peugeot 307 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız.
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır. Bir çok durumda selenoid değişimi sonrası vuruntu probleminini aynen devam ettiği, zira problemin hidrolik ünitede olduğu görülmüştür.
Peugeot 307 Otomatik Şanzıman Beyni Arızası
2 adet valfin ve yağın değiştirilmesinin sonuç vermediği durumlarda, aracınızın hidrolik kontrol ünitesini test ettirmeniz gerekebilir. Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 307 şanzıman hidrolik beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra otomatik vites geri kaçırma sorunu var ise
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Peugeot 307 Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Peugeot 307 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.
Peugeot 307 Otomatik Vites Vuruntu Problemi:
Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 307 aracınızda otomatik vites takılması sorunu var ise öncelikle gaz kelebeğinizi ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bu vites takılma sorunu bazen kendini geri viteste vuruntu, bazende 1-2 vites arasında boşa çıkma olarak gösterebilir.
Piyasada çok bilinmediği hali ile, 307 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Peugeot 307 Otomatik Vites Revizyonu
Peugeot 307 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 307 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Peugeot 307 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 307 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Maalesef Covid19 sebebi ile Peugeot 307 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Peugeot 307 Şanzıman Yağı Değişimi
Peugeot 307 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 307 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Peugeot 307 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 307 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 307 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Maalesef Covid19 süreci sonrasında Peugeot 307 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Eğer Peugeot 307 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
188 thoughts on “Peugeot 307 Otomatik Şanzıman Tamiri”
iyi günler ben dün hiç baktırmadan 307 aldım araç düz yolda iken araç geriye boş misal gidiyor
sorun ne olabilir ANKARA da bunu yapan tanıdığınız firma var mı
mrb aracım 2004 model pegeuot xt selenoid valf degişim yaptım ama spor modu ve kar modu çalışmıyor şuan neden olabilir herkes birşeyler söylüyor teşekkür ederim
2004 model 1.6 LPG li. Arıza kodu P0067. Araç ilk çalıştığın da P den zor geçiyor. Giderken sorun yapmıyor. Fakat yolda giderken R yanıp yanıp sönüyor . Yağmurlu havada uzun yol yaptım su kaçmış olabilir mi. Araç 205 bin km de. Şanzıman yağ 10 000 km önce değişti
Selamlar 307 otomatik vites aracımda 1. Vitesten 2. Vitese geçişte ve vites düşüşlerinde aşırı vuruntu mevcut. Valfleri bujileri hava filtresi şanzıman yağı değişti fakat sorunum devam etmekte asıl sebep ne olabilir ?
Selamlar aracım pejo 307 245binde iki günden beri vites d deyken ayağım frendeyken kalkış yapicakken sanki boşta gaza basiyorum tık yapıp gidiyo sorun ne olabilir
Öncelikle hayırlı günler kolay gelsin iyi çalışmalar pejo 307 aracımda geri vitese taktıgımda vuruntu yapıyor bide arada bir durduğu yerde hızlanıyor araç
Merhaba,
Peugeot 307 2004 model xt LPG li 1.6 aracım var, kalkışta ağır kalkıyor, auto gear fault uyarısı yanıyor, 2-3 bip sesinden sonra ekranda D gidiyor, araç hareket halindeyken gazdan düşüyor aracı kaptıp açınca düzeliyor, nasıl yardımcı olabilirsiniz, gerekirse il dışındayım gelirim.
Slm aracım şehir içinde dur kalktan hararet yükseliyor ve vuruntu başlıyor şanzıman revizyon oldu seloid değişti termostat değişti hararet müşürü değişti ve hala ısınınca vuruntu yapmaya devam ediyor yardımcı olur musunuz teşekkürler.
s.a bugun aracimla seyir halindeyken 120 130 ile yaklasik yarim saat yol gittim sehir icine girince yavasladigimda asiri derecede bir vuruntu oldu ve arac 1. viteste kaldi bi bosa atti sonra devam etti 4 bin devire gelince 2. vitese atti bu sekilde yaklasik 10 km yol gittim ama aracta herhangi bir ariza lambasi yada uyari yazisi cikmadi 1 ay once sanzuman yagini degistirttim neden olabilir yardimci olabilirmisiniz
Merhaba Can Bey, aracınızda yapmış olduğunuz yağ değişimini yapmadan önce yağ kontrolü yapıldıktan sonra değişimini öneririz. Eğer içinde çapaklanma varsa yağ değişimi önermiyoruz. Şanzıman yağının içindeki eski yağ ile yeni yağ farklı olacağından vites geçişlerinde uzama görülmesi doğaldır. Fakat şu an için şanzıman revize edilmesi gerekiyor gibi görünüyor. Aracınızda DPO şanzımanı var. Biz şu an için bu model şanzımanlara hizmet vermemekteyiz.
MERABALAR ARACIM 2003 MODEL SW PEUGEOT 307
ARAÇ İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA YANİ MOTOR SOĞUKKEN D YE ALDIĞIMDA AŞIRI SARSINTI OLUŞUYOR VE KALKIŞLARDA HAFİF TİTREME OLUŞUYOR FAKAT MOTOR ISINDIKTAN SONRA BU SORUN ORTADAN KALKIYOR SARSINTI PEK HİSSEDİLMİYOR BİR DE 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇERKEN BOŞA ATIYOR GİBİ YAPIYOR BU NEDEN KAYNAKLABİLİR
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
Tolga Bey, EVM ve EVLU selenoidleriniz, daha çok olarak ta şanzıman beyniniz (hidrolik ünite) arızalı gibi gözükmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz birlikte test edip daha detaylı bilgi sunabiliriz.
Merhaba 307 aracimla 10 km kadar yol yaptiktan sonra vuruntu başlıyor yani aracla ne kadar yol yaparsam isindikca vuruntu artıyor 1 den 2ye geçişte sert vuruntu yapiyor 2-3 de cok hafif hissettiriyor 200 km yol yaptiktan sonra arac ikinci vitese gecemedi gaza bastikca arac 10 km hizi geceme di arac iki kez bosa düştü sadece ve manuel e aldigimda d de takili kaldi gecmedi parkdayken p işareti yanip söndü sadece herhangi bir ariza işareti vermiyor cihaza bagladik herhangi bir hata kodu vermedi basınçlar normal yagi değişti arac lpg li 4 vites 2004 model simdiden cevabiniz icin teşekkür ederim
Merhaba,
Peugeot 307 1,6 benzinli aracımımın 5-6 ay kadar önce selenoid ve yağ değişimi yapıldı. Sorunsuz bir şekilde aracımı kullanmaktayken havaların soğumasıyla beraber sabah ilk çalıştırma sonrası vites atmada isteksizlik ve bir süre sürüşten sonra gearbox hatası vererek manuel moda aldığımda bile D modunda kaldığını görmeye başladım. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda hata düzelmekte ve gün içinde genellikle bir daha sorun çıkarmamakta, özellikle araç ısındıktan sonra sürüş sorunsuz, geriye kaçırma yok. Sizce sorun ne olabilir.
2004 307 otomatik vites aracım kar ve spor modu yanıp – işareti çıkıyor. Stop edip çalıştırıyorum düzeliyor ama geri aynı hatayı veriyor. Bilgisyarda herhangi bir arıza vermiyor
Sorun ile ilgili ne olabilir ankaradayım
Peugeot 307 2003 otomatik araç kullanmaktayım, aracımı kullanırken 1. vites 3000 devirde değiştiriyor ,2. vitese geçer geçmez 2800 lere düşüp hemen tekrar 3000 oluyor , ve bu aşamada hız anca 70 km yi görüyor, buji , gaz pedal sensörü ,abs ile alakalı sensör olabilir diye düşünüyorum, çünkü şanzumanım yeni revizyondan çıktı, geri kaydırma yok, ilk kalkışlarda ani hızlanma YOK.. sizin yorumunuz nedir acaba?
Aracınızın yüksek devirlerde vites değiştirmesinin başlıca nedeni motor beyninin vites geçişi için yeterli tork değerini okumaması olabilir. Bu durumda öncelikle aracınızın motoruna ve ateşleme sistemine baktırmanızı tavsiye ederiz.
2003 model otomatik pejom var arabanda PC arıza gözükmüyor şehir için yada düz yolda hiçbir sorunu yok ana büyük rampalarda korumaya alıyor şanjımandan yağ kaçırıyor 4. Vitesten 3 alıyor Manuel’e geçmiyor şanjuman soğutucuyu büyüğüyle değiştirdim radyöteride değişti ama sorun çözülmedi hata konuda vermiyor ne yapacam düz yolda 400 km yaptım ve sıcak havada sorun yapmadı ama rampada sorun oluyor
Yeni 2003 307 1.6 xt aldım. Araç otomatik. Çok nadir vuruntu yapıyor ancak sorun şu, aracın hem çekişi düşük hemde araç 3.000 devire yaklaşınca ambulans gibi ses yapıyor. Gaza bastıkça ses yükseliyor. Sebebi nedir . Bide Manuel’e almaya çalıştığında d hiç gitmiyor. İstop edip çalıştırdığında değişiyor
Hayrullah bey, aracınızdan gelen ses motor veya şanzımandan gelebilir. Dinlemeden bir yorum yapmamız yanlış olur. Manuelin çalışmaması elektriksel veya selenoid kaynaklı bir problem olduğunu göstermektedir.
Merhaba bende 2004 1.6 benzinli otomatik sw 307 var sorunum dik bir yokuşa iyice yavaşlayıp vurunca araç gazı ne kadar köklesemde vitesi 1 e düşürmüyor iki de iyice bayılıyor , yine aynı şekilde yokuş yukarı geri geri çıkmak istediğimde yavaşça gaz verince gaz yemiyor ve gitmiyor ama freni bırakıp anı haz verince hareket ediyor , yokuş aşağı kaydırıyor aracım 3 ten 4 e vites geçişi de 2-3 saniye sürüyor araç anca biraz yumulup 4 e geçiyor sorun ne olabilir
aracimin sabahlari genelde yapiyor arabayi calistiriyorum biraz ilerledikten sonra ikaz sesi sonra ekran ? s yazyor vites devir dusukse 3 vitese geciiyor.kontak acip kapayinca normale donuyor.selonid diye dusunuyorum ben.
Bünyamin Bey, şanzımanınız koruma moduna geçmiş ve kilitlemiş. En kısa zamanda bir servise giderek öncelikle arıza kodlarına baktırmanız gerekmektedir.
İyi günler 307 otomatik LPG aracımda hararet normal 90 çıkınca özellikle yokuşları çıkarken hızlanmıyor çekiş düşüyor gaza yüklenince şanzımandan uğultu gibi ses geliyor
Yasin Bey, aracınızda büyük ihtimalle bir tork veya hidrolik ünite basınç problemi mevcut. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, o esnada masterteknisyen arkadaşlarımız aracınızın arıza tespitlerini yapsınlar. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
Muharrem Bey, öncelikle aracınızı bir servise götürüp arıza kodlarına baktırmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun biz ücretsiz olarak yardımcı olalım.
Mrb.
Otomatik 307 aracım yokuşta çıkmıyor.. Geri vites de dahil.. Olduğu yerden kımıldamıyor.. Türibün arızası denildi 2500 fiyat verdiler..
Sizin görüşünüz nedir acaba
Hayirli isler.Aracim 2004 Peugeot 307 1.6 xt BVA AL4 otomatik.. Arac sogukken bir problem yok ancak biraz isindiginda vites D de iken durdugumda frenden ayagimi ceksemde hic hareket etmiyor sanki vites bosa atilmis gibi gaza bastigimdada 3-4 sn sonra ya kut diye vurarak hareketleniyor yada vurmuyor ama disli siyiriyor gibi cok zor gidiyor 1. viteste 2ye atinca sorun yok sonra 2-3-4 normal gidiyor 1. viteste zor gittigi zaman geri vitestede ayni sekilde cok zor gidiyor..Sizce sorun nedir ?
Emrah Bey, kalkış tası ile ilgili probleminiz var gibi gözükmektedir. Bir diğer ihtimal tork konvertörünüzde sıkıntı olabilir. Aracı bu şekilde kullanmanız uzun dönemde daha büyük masraflara neden olabilir. Eğer İstanbul’daysanız buyrun gelin bir çayımızı için, teknisyenlerimiz arıza tespitini gerçekleştirsinler. Arıza tespiti için ücret almıyoruz.
Merhaba benim 2004 307 xt otomatik aracım var aracımda sıfırdan kalkıştı vuruntu var bu vuruntu direksiyon saga sola dönükken daha fazla oluyor birde àracim 1 den 2 gecislerde Manuel araçlarda baskı balata bitikken kaçırma yapar gibi yapıyor
Merhabalar .Aracım 307 sw203 model 260,00km de 4 sene kadar önce otomatik şanjumanda sıkıntı vardı tamir ettirdim.Bu güne kadar hiç sıkıntı yaşamadım fakat son zamanlar test ettiğim kadarıyla şu problem var;Aracım özellikle güneş altında sıcağa maruz kaldığı zaman yolda devir artıyor fakat vites çok geç artıyor.mesela 90 km de giderken devir 3500-4000 lere dayanıyor.ilginçtir bu arazayı kış dönemi ve serin havlaarda ve araç güneşte kalmadığı zamanlarda yapmıyor.Bir kaç kişi şanzuman yağından olabilir dedi bir ustamızda vites sensörü var o arızalıdır dedi.Bu konuda yorumunuz nedir nasıl bir yol ilemem gerekir.(Eğer sensör değişecek ise sizden temin edebiliyormuyuz bedeli ne kadrdır)Teşekkürler.
Aracımla 100 km hıza çıkıp tekrar tekrar yavaşlayıp kırmızı ışıkta durduğumda bir vuruntu oluyor araç sanki 3 viteste takılı kalır gibi ağar kalkıyor işk başta gaz yemiyor yavaş yavaş hızlanıyor kontağı kapatıp açınca düzeliyordu dün araçla ilerlerken banktım ABS ışığı yandı araç gaz yemiyor istop ettim tekrar çalıştırdım manule aldığımda 4 vitesi gösteriyor vites büyültüp küçültürken şanzımanın işinden zııııııı diye bir ses geliyor N veya P ye aldığımda kesiliyor D ye aldığımda fazla hızlanmıyor ABS ışığı sönmüyor hiç 307cc araç 2005
307 2005 otomobilim var.40 dakika sıcakta 100 veya 120 km süratle gidince vites 3 tekilitliyor.manuele geçmiyor.istop Edip bekleyince duzeliyor.yag soğutucu şunu yeni modelle degistirttim.yagini da termal dedikleri bir yağla değiştirdiler.degistirmefen önce daha iyiydi.izmirdeyim ne tavsiye edersiniz.vites geçişlerinde problem yok.
Tolga Bey, yağ soğutucudan sonra radyatörünüze de baktırmanızı öneririz. Termal yağ diye bir yağ bilmiyoruz. Eğer sorununuz radyatör tıkanıklığınız yoksa ve devam ediyorsa muhtemelen aşırı ısınınca hidrolik ünitenizde veya mekanik parçalarınızda ısıdan dolayı kaçak oluşmaktadır. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyninin) test edilmesi gerekmektedir.
merhaba aracım Peugeot 307 1.6 lpg li İstanbul bolu arası tesislerde durmadan tek seferde boluya ulaşamıyorum şanzıman korumaya alıyor stop edip çalıştırınca düzeliyor şanzıman yağ soğutucusunuda değiştim yine çözüm olmadı vites geçişlerinde hiçbir sıkıntı yok sizin fikrinizi alabilirmiyim teşekkürler
Merhabalar,aracım 307 2005 otomatik.160.000 de.uzun yolda yazın vites 3 ye kiltleniyor,manuele geçmiyordu.durup tekrar kalkınca boşta gibi bağırıp tşk diye vurup kalkiyordu..baxands 3000 devirde 90 yapıyor sonra düzenliyordu.istop Edip calistirinca uzunca süre yapmıyordu.tavsiye üzerine yağ soğutucusu nu buyuguyle değiştireyim.yagini da termal yağ isinmaz deyip tenekeden koydular .,1000 TL ödedim.simdi aynı sorunu 40 km gidince yapıyor.izmirdeyim tavsiyeniz nedir.izmirde çalıştığınız usta varmi
Tolga Bey, yağ soğutucudan sonra radyatörünüze de baktırmanızı öneririz. Termal yağ diye bir yağ bilmiyoruz. Eğer sorununuz radyatör tıkanıklığınız yoksa ve devam ediyorsa muhtemelen aşırı ısınınca hidrolik ünitenizde veya mekanik parçalarınızda ısıdan dolayı kaçak oluşmaktadır. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyninin) test edilmesi gerekmektedir. İzmir’de sök-tak yapan anlaşmalı iki servis noktamız bulunmaktadır.
2003 model otomatik pejom var arabanda PC arıza gözükmüyor şehir için yada düz yolda hiçbir sorunu yok ana büyük rampalarda korumaya alıyor şanjımandan yağ kaçırıyor 4. Vitesten 3 alıyor Manuel’e geçmiyor şanjuman soğutucuyu büyüğüyle değiştirdim radyöteride değişti ama sorun çözülmedi hata konuda vermiyor ne yapacam düz yolda 400 km yaptım ve sıcak havada sorun yapmadı ama rampada sorun oluyor
Kolay gelsin aracım şehir içinde dur kalklarda hararet çok yüksekti ve automatic gear fault yazısı çıkıyor viteslerde herhangi bir vuruntu yok yazı çıkınca kitlemede olmuyor radyatör termostat yeni değişti araç 307
Bahadır Bey, eğer radyatör ve termostat yeni değişti ise soğutucunuza baktırmanızı ardından hidrolik üniteyi sökerek tarafımıza göndermenizi ve kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
iyi günler ben dün hiç baktırmadan 307 aldım araç düz yolda iken araç geriye boş misal gidiyor
sorun ne olabilir ANKARA da bunu yapan tanıdığınız firma var mı
Uğur bey, “geriye boş misal gidiyor” derken, ne kasttetmek istediniz? Biraz daha açıklayabilir misiniz?
mrb aracım 2004 model pegeuot xt selenoid valf degişim yaptım ama spor modu ve kar modu çalışmıyor şuan neden olabilir herkes birşeyler söylüyor teşekkür ederim
2004 model 1.6 LPG li. Arıza kodu P0067. Araç ilk çalıştığın da P den zor geçiyor. Giderken sorun yapmıyor. Fakat yolda giderken R yanıp yanıp sönüyor . Yağmurlu havada uzun yol yaptım su kaçmış olabilir mi. Araç 205 bin km de. Şanzıman yağ 10 000 km önce değişti
Merhaba Koray Bey, aracınızda bulunan DPO/AL4 şanzıman modeline hizmet vermemekteyiz.
Selamlar 307 otomatik vites aracımda 1. Vitesten 2. Vitese geçişte ve vites düşüşlerinde aşırı vuruntu mevcut. Valfleri bujileri hava filtresi şanzıman yağı değişti fakat sorunum devam etmekte asıl sebep ne olabilir ?
Selamlar aracım pejo 307 245binde iki günden beri vites d deyken ayağım frendeyken kalkış yapicakken sanki boşta gaza basiyorum tık yapıp gidiyo sorun ne olabilir
Merhaba Erhan Bey, aracınızda bulunan DPO/AL4 şanzıman modeline hizmet vermemekteyiz.
Öncelikle hayırlı günler kolay gelsin iyi çalışmalar pejo 307 aracımda geri vitese taktıgımda vuruntu yapıyor bide arada bir durduğu yerde hızlanıyor araç
Merhaba, aracınız kaç model?
Merhaba,
Peugeot 307 2004 model xt LPG li 1.6 aracım var, kalkışta ağır kalkıyor, auto gear fault uyarısı yanıyor, 2-3 bip sesinden sonra ekranda D gidiyor, araç hareket halindeyken gazdan düşüyor aracı kaptıp açınca düzeliyor, nasıl yardımcı olabilirsiniz, gerekirse il dışındayım gelirim.
Merhaba, araçtaki şanzıman modeline hizmet vermemekteyiz.
Slm aracım şehir içinde dur kalktan hararet yükseliyor ve vuruntu başlıyor şanzıman revizyon oldu seloid değişti termostat değişti hararet müşürü değişti ve hala ısınınca vuruntu yapmaya devam ediyor yardımcı olur musunuz teşekkürler.
Hakan Bey, muhtemelen hidrolik valf üniteniz bozuktur. Üniteyi söküp gönderebilirseniz, yardımcı olmaya çalışırız.
Hakan sorununu çözebildin mi ??
şanzıman yağını extra soğutmanız lazım ayrı bir radyotör ile..
Merhaba .benim 1.6 otomatik 2005 model 307 im var .şanzimanim ısınınca .sadece 1den 2 ye gecerken vurma yapiyor .ne yapmam gerekiyor
Ferhat Bey, yukarıda sayfamızda bu arızayı detayları ile anlatmış bulunuyoruz.
s.a bugun aracimla seyir halindeyken 120 130 ile yaklasik yarim saat yol gittim sehir icine girince yavasladigimda asiri derecede bir vuruntu oldu ve arac 1. viteste kaldi bi bosa atti sonra devam etti 4 bin devire gelince 2. vitese atti bu sekilde yaklasik 10 km yol gittim ama aracta herhangi bir ariza lambasi yada uyari yazisi cikmadi 1 ay once sanzuman yagini degistirttim neden olabilir yardimci olabilirmisiniz
aynı sorun bende de var 2005 model 307. çözüm bulabildiniz mi?
Merhaba Can Bey, aracınızda yapmış olduğunuz yağ değişimini yapmadan önce yağ kontrolü yapıldıktan sonra değişimini öneririz. Eğer içinde çapaklanma varsa yağ değişimi önermiyoruz. Şanzıman yağının içindeki eski yağ ile yeni yağ farklı olacağından vites geçişlerinde uzama görülmesi doğaldır. Fakat şu an için şanzıman revize edilmesi gerekiyor gibi görünüyor. Aracınızda DPO şanzımanı var. Biz şu an için bu model şanzımanlara hizmet vermemekteyiz.
MERABALAR ARACIM 2003 MODEL SW PEUGEOT 307
ARAÇ İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA YANİ MOTOR SOĞUKKEN D YE ALDIĞIMDA AŞIRI SARSINTI OLUŞUYOR VE KALKIŞLARDA HAFİF TİTREME OLUŞUYOR FAKAT MOTOR ISINDIKTAN SONRA BU SORUN ORTADAN KALKIYOR SARSINTI PEK HİSSEDİLMİYOR BİR DE 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇERKEN BOŞA ATIYOR GİBİ YAPIYOR BU NEDEN KAYNAKLABİLİR
ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
Tolga Bey, EVM ve EVLU selenoidleriniz, daha çok olarak ta şanzıman beyniniz (hidrolik ünite) arızalı gibi gözükmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz birlikte test edip daha detaylı bilgi sunabiliriz.
Merhaba 307 aracimla 10 km kadar yol yaptiktan sonra vuruntu başlıyor yani aracla ne kadar yol yaparsam isindikca vuruntu artıyor 1 den 2ye geçişte sert vuruntu yapiyor 2-3 de cok hafif hissettiriyor 200 km yol yaptiktan sonra arac ikinci vitese gecemedi gaza bastikca arac 10 km hizi geceme di arac iki kez bosa düştü sadece ve manuel e aldigimda d de takili kaldi gecmedi parkdayken p işareti yanip söndü sadece herhangi bir ariza işareti vermiyor cihaza bagladik herhangi bir hata kodu vermedi basınçlar normal yagi değişti arac lpg li 4 vites 2004 model simdiden cevabiniz icin teşekkür ederim
Merhaba,
Peugeot 307 1,6 benzinli aracımımın 5-6 ay kadar önce selenoid ve yağ değişimi yapıldı. Sorunsuz bir şekilde aracımı kullanmaktayken havaların soğumasıyla beraber sabah ilk çalıştırma sonrası vites atmada isteksizlik ve bir süre sürüşten sonra gearbox hatası vererek manuel moda aldığımda bile D modunda kaldığını görmeye başladım. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda hata düzelmekte ve gün içinde genellikle bir daha sorun çıkarmamakta, özellikle araç ısındıktan sonra sürüş sorunsuz, geriye kaçırma yok. Sizce sorun ne olabilir.
birebir aynı sorun bende de var. çözümü nedir acaba?
2004 307 otomatik vites aracım kar ve spor modu yanıp – işareti çıkıyor. Stop edip çalıştırıyorum düzeliyor ama geri aynı hatayı veriyor. Bilgisyarda herhangi bir arıza vermiyor
Sorun ile ilgili ne olabilir ankaradayım
Aracım 2004 model pejo 307 otomatik vites 1 den 2 ye geçerken boşa çıkıyo vızlıyo diğer viteslerde sorun yok bunun çözümü nedir nekadar tutar
İsmail bey, maalesef pandemi sürecinde bu aracın üzerindeki şanzıman grubuna hizmet vermeyi durdurduk. O yüzden fiyat bilgimiz maalesef bulunmuyor.
geri dönüşünüz için teşekkür ederim istanbul dışından amasyada ikamet ediyorum istanbula gelirsem uğramak isterim işyerinize
Merhaba;
Peugeot 307 2003 otomatik araç kullanmaktayım, aracımı kullanırken 1. vites 3000 devirde değiştiriyor ,2. vitese geçer geçmez 2800 lere düşüp hemen tekrar 3000 oluyor , ve bu aşamada hız anca 70 km yi görüyor, buji , gaz pedal sensörü ,abs ile alakalı sensör olabilir diye düşünüyorum, çünkü şanzumanım yeni revizyondan çıktı, geri kaydırma yok, ilk kalkışlarda ani hızlanma YOK.. sizin yorumunuz nedir acaba?
teşekkürler
Aracınızın yüksek devirlerde vites değiştirmesinin başlıca nedeni motor beyninin vites geçişi için yeterli tork değerini okumaması olabilir. Bu durumda öncelikle aracınızın motoruna ve ateşleme sistemine baktırmanızı tavsiye ederiz.
2003 model otomatik pejom var arabanda PC arıza gözükmüyor şehir için yada düz yolda hiçbir sorunu yok ana büyük rampalarda korumaya alıyor şanjımandan yağ kaçırıyor 4. Vitesten 3 alıyor Manuel’e geçmiyor şanjuman soğutucuyu büyüğüyle değiştirdim radyöteride değişti ama sorun çözülmedi hata konuda vermiyor ne yapacam düz yolda 400 km yaptım ve sıcak havada sorun yapmadı ama rampada sorun oluyor
Merhaba, tork konvertör problemi yaşıyor olabilirsiniz. Ayrıca şanzımandan ne kadar yağ kaçırıyor?
Yeni 2003 307 1.6 xt aldım. Araç otomatik. Çok nadir vuruntu yapıyor ancak sorun şu, aracın hem çekişi düşük hemde araç 3.000 devire yaklaşınca ambulans gibi ses yapıyor. Gaza bastıkça ses yükseliyor. Sebebi nedir . Bide Manuel’e almaya çalıştığında d hiç gitmiyor. İstop edip çalıştırdığında değişiyor
Hayrullah bey, aracınızdan gelen ses motor veya şanzımandan gelebilir. Dinlemeden bir yorum yapmamız yanlış olur. Manuelin çalışmaması elektriksel veya selenoid kaynaklı bir problem olduğunu göstermektedir.
aracım 307 SW otamatik dik yokuş çıkarken devir düşüyor araç neredeyse duracak gibi oluyor hemen durup geriye gidiyorum sebebi ne olabilir saygılar.
Mustafa Bey, muhtemelen tork konvertör problemi yaşıyorsunuz. Müsait zamanınızda gelirseniz bizim buradaki test yokuşumuzda da test edebiliriz.
Merhaba bende 2004 1.6 benzinli otomatik sw 307 var sorunum dik bir yokuşa iyice yavaşlayıp vurunca araç gazı ne kadar köklesemde vitesi 1 e düşürmüyor iki de iyice bayılıyor , yine aynı şekilde yokuş yukarı geri geri çıkmak istediğimde yavaşça gaz verince gaz yemiyor ve gitmiyor ama freni bırakıp anı haz verince hareket ediyor , yokuş aşağı kaydırıyor aracım 3 ten 4 e vites geçişi de 2-3 saniye sürüyor araç anca biraz yumulup 4 e geçiyor sorun ne olabilir
Adem Bey, gerçeği söylemek gerekirse aracınızda hem mekanik hem hidrolik problemler olduğu anlaşılmaktadır. Aracınızda LPG var mıdır?
aracimin sabahlari genelde yapiyor arabayi calistiriyorum biraz ilerledikten sonra ikaz sesi sonra ekran ? s yazyor vites devir dusukse 3 vitese geciiyor.kontak acip kapayinca normale donuyor.selonid diye dusunuyorum ben.
307nin otomatik d gaz verdiği mde kalmyor manuelde 3 vitese gecince kalkyor
Bünyamin Bey, şanzımanınız koruma moduna geçmiş ve kilitlemiş. En kısa zamanda bir servise giderek öncelikle arıza kodlarına baktırmanız gerekmektedir.
İyi günler 307 otomatik LPG aracımda hararet normal 90 çıkınca özellikle yokuşları çıkarken hızlanmıyor çekiş düşüyor gaza yüklenince şanzımandan uğultu gibi ses geliyor
Yasin Bey, aracınızda büyük ihtimalle bir tork veya hidrolik ünite basınç problemi mevcut. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, o esnada masterteknisyen arkadaşlarımız aracınızın arıza tespitlerini yapsınlar. Bu işlem için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhabalar aracım 2004 Peugeot 307 1.6 otomatik . Son günlerde sık sık automatic gear fault uyarısı alıyorum . Öncelikle yapmam gereken nedir
Muharrem Bey, öncelikle aracınızı bir servise götürüp arıza kodlarına baktırmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun biz ücretsiz olarak yardımcı olalım.
Mrb.
Otomatik 307 aracım yokuşta çıkmıyor.. Geri vites de dahil.. Olduğu yerden kımıldamıyor.. Türibün arızası denildi 2500 fiyat verdiler..
Sizin görüşünüz nedir acaba
Hayirli isler.Aracim 2004 Peugeot 307 1.6 xt BVA AL4 otomatik.. Arac sogukken bir problem yok ancak biraz isindiginda vites D de iken durdugumda frenden ayagimi ceksemde hic hareket etmiyor sanki vites bosa atilmis gibi gaza bastigimdada 3-4 sn sonra ya kut diye vurarak hareketleniyor yada vurmuyor ama disli siyiriyor gibi cok zor gidiyor 1. viteste 2ye atinca sorun yok sonra 2-3-4 normal gidiyor 1. viteste zor gittigi zaman geri vitestede ayni sekilde cok zor gidiyor..Sizce sorun nedir ?
Emrah Bey, kalkış tası ile ilgili probleminiz var gibi gözükmektedir. Bir diğer ihtimal tork konvertörünüzde sıkıntı olabilir. Aracı bu şekilde kullanmanız uzun dönemde daha büyük masraflara neden olabilir. Eğer İstanbul’daysanız buyrun gelin bir çayımızı için, teknisyenlerimiz arıza tespitini gerçekleştirsinler. Arıza tespiti için ücret almıyoruz.
Meraba sorunu buldunuzmu
Soner Bey, tork arızası olabilir. Aracı görmemiz gerekmektedir. Sadece türbün revizyonu için 2.500 TL normal bir fiyattır.
307 2003 otomatik şanzıman aracı da 1. Ve 2. Viteslerde kaçırma yapıyor yani 2 kademede çalışıyormuş gibi oluyor bide şanzıman ısınınca vites geçmiyor
Merhaba benim 2004 307 xt otomatik aracım var aracımda sıfırdan kalkıştı vuruntu var bu vuruntu direksiyon saga sola dönükken daha fazla oluyor birde àracim 1 den 2 gecislerde Manuel araçlarda baskı balata bitikken kaçırma yapar gibi yapıyor
Faruk Bey, şanzımanınızda basınç kaçağı var. Bu gibi durumlar için 3 adımlı bir tamir yöntemi önermekteyiz.
Merhabalar .Aracım 307 sw203 model 260,00km de 4 sene kadar önce otomatik şanjumanda sıkıntı vardı tamir ettirdim.Bu güne kadar hiç sıkıntı yaşamadım fakat son zamanlar test ettiğim kadarıyla şu problem var;Aracım özellikle güneş altında sıcağa maruz kaldığı zaman yolda devir artıyor fakat vites çok geç artıyor.mesela 90 km de giderken devir 3500-4000 lere dayanıyor.ilginçtir bu arazayı kış dönemi ve serin havlaarda ve araç güneşte kalmadığı zamanlarda yapmıyor.Bir kaç kişi şanzuman yağından olabilir dedi bir ustamızda vites sensörü var o arızalıdır dedi.Bu konuda yorumunuz nedir nasıl bir yol ilemem gerekir.(Eğer sensör değişecek ise sizden temin edebiliyormuyuz bedeli ne kadrdır)Teşekkürler.
Lütfü bey, öncelikle radyatörünüz ve şanzıman eşanjörünü değiştirmenizi tavsiye ederiz. Vites sensörü gibi gözükmemektedir.
Aracımla 100 km hıza çıkıp tekrar tekrar yavaşlayıp kırmızı ışıkta durduğumda bir vuruntu oluyor araç sanki 3 viteste takılı kalır gibi ağar kalkıyor işk başta gaz yemiyor yavaş yavaş hızlanıyor kontağı kapatıp açınca düzeliyordu dün araçla ilerlerken banktım ABS ışığı yandı araç gaz yemiyor istop ettim tekrar çalıştırdım manule aldığımda 4 vitesi gösteriyor vites büyültüp küçültürken şanzımanın işinden zııııııı diye bir ses geliyor N veya P ye aldığımda kesiliyor D ye aldığımda fazla hızlanmıyor ABS ışığı sönmüyor hiç 307cc araç 2005
307 2005 otomobilim var.40 dakika sıcakta 100 veya 120 km süratle gidince vites 3 tekilitliyor.manuele geçmiyor.istop Edip bekleyince duzeliyor.yag soğutucu şunu yeni modelle degistirttim.yagini da termal dedikleri bir yağla değiştirdiler.degistirmefen önce daha iyiydi.izmirdeyim ne tavsiye edersiniz.vites geçişlerinde problem yok.
Tolga Bey, yağ soğutucudan sonra radyatörünüze de baktırmanızı öneririz. Termal yağ diye bir yağ bilmiyoruz. Eğer sorununuz radyatör tıkanıklığınız yoksa ve devam ediyorsa muhtemelen aşırı ısınınca hidrolik ünitenizde veya mekanik parçalarınızda ısıdan dolayı kaçak oluşmaktadır. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyninin) test edilmesi gerekmektedir.
merhaba aracım Peugeot 307 1.6 lpg li İstanbul bolu arası tesislerde durmadan tek seferde boluya ulaşamıyorum şanzıman korumaya alıyor stop edip çalıştırınca düzeliyor şanzıman yağ soğutucusunuda değiştim yine çözüm olmadı vites geçişlerinde hiçbir sıkıntı yok sizin fikrinizi alabilirmiyim teşekkürler
Merhabalar,aracım 307 2005 otomatik.160.000 de.uzun yolda yazın vites 3 ye kiltleniyor,manuele geçmiyordu.durup tekrar kalkınca boşta gibi bağırıp tşk diye vurup kalkiyordu..baxands 3000 devirde 90 yapıyor sonra düzenliyordu.istop Edip calistirinca uzunca süre yapmıyordu.tavsiye üzerine yağ soğutucusu nu buyuguyle değiştireyim.yagini da termal yağ isinmaz deyip tenekeden koydular .,1000 TL ödedim.simdi aynı sorunu 40 km gidince yapıyor.izmirdeyim tavsiyeniz nedir.izmirde çalıştığınız usta varmi
Tolga Bey, yağ soğutucudan sonra radyatörünüze de baktırmanızı öneririz. Termal yağ diye bir yağ bilmiyoruz. Eğer sorununuz radyatör tıkanıklığınız yoksa ve devam ediyorsa muhtemelen aşırı ısınınca hidrolik ünitenizde veya mekanik parçalarınızda ısıdan dolayı kaçak oluşmaktadır. Hidrolik ünitenin (şanzıman beyninin) test edilmesi gerekmektedir. İzmir’de sök-tak yapan anlaşmalı iki servis noktamız bulunmaktadır.
İzmir’deki çalıştığınız servislerin adını ve adresini alabilirmiyim
05522791288 nolu telefondan Ege bölge sorumlumuz Çağdaş Bey’e ulaşabilirsiniz. Kendisi size yardımcı olacak
2003 model otomatik pejom var arabanda PC arıza gözükmüyor şehir için yada düz yolda hiçbir sorunu yok ana büyük rampalarda korumaya alıyor şanjımandan yağ kaçırıyor 4. Vitesten 3 alıyor Manuel’e geçmiyor şanjuman soğutucuyu büyüğüyle değiştirdim radyöteride değişti ama sorun çözülmedi hata konuda vermiyor ne yapacam düz yolda 400 km yaptım ve sıcak havada sorun yapmadı ama rampada sorun oluyor
Merhaba, tork konvertör problemi yaşıyor olabilirsiniz. Ayrıca şanzımandan ne kadar yağ kaçırıyor?
Kolay gelsin aracım şehir içinde dur kalklarda hararet çok yüksekti ve automatic gear fault yazısı çıkıyor viteslerde herhangi bir vuruntu yok yazı çıkınca kitlemede olmuyor radyatör termostat yeni değişti araç 307
Bahadır Bey, eğer radyatör ve termostat yeni değişti ise soğutucunuza baktırmanızı ardından hidrolik üniteyi sökerek tarafımıza göndermenizi ve kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.