Peugeot 208 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, Peugeot 208 otomatik vites araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 208 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 208 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Peugeot 208 Otomatik Vites Kronik Sorunları
Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:
Peugeot 208 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 208 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 208 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Peugeot 208 Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Peugeot 208 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.
Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:
Eğer Peugeot 208 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 208 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi
Peugeot 208 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 208 otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.
Peugeot 208 Robotlu Şanzıman Tamiri
ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 208 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:
2012-2016 model 1.6 e-Hdi Peugeot 208 araçlar
2012-2016 model 1.6 Hdi Peugeot 208 araçlar
2013-2015 model 1.2 Vti Peugeot 208 araçlar
2013-2015 model 1.4 Hdi Peugeot 208 araçlar
2013-2019 model 1.2 Puretech Peugeot 208 araçlar
Peugeot 208 Şanzıman Tamiri
Peugeot 208 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 208 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 208 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Peugeot 208 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 208 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 208 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.
Maalesef Covid19 sebebi ile Peugeot 208 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Peugeot 208 Şanzıman Yağı Değişimi
Peugeot 208 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 208 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 208 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Peugeot 208 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 208 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 208 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Peugeot 208 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 208 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Peugeot 208 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
9 thoughts on “Peugeot 208 Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhabalar,
208 2016 benzinli yarı otomatik aracım var. Şanzıman ile ilgili benimde sorunlarım var herkesin olduğu gibi ben İstanbul ikamet ediyorum. Siz ilgilenmiyorsunuz sanırım diğer meslektaşınızın bilgilerini paylaşabilir misiniz.? Teşekkürler
208 1.2 yari otomatik aracımız şar önden kaza yaptı tamir edilesi 3 gun hıc sorunsuz çalıştı üçüncü gün benzin aldim arava birdaha çalışmadı serviks akü değiştirdi olmadı simdi abs motoru değişecek diyor tekrar bilgisayara bağlayıp baska bi r arızası olu p olmadığına bakacağız diyor simdidenv14.000 tl borca girdik
208 tam otomatik 2016 model 3 silindir benzinli trafikte d konumundayken kalkış yaptığımda araç gaz yiyor ama gitmiyor araci kapatim calistirdigimda düzeliyor nedeni nedir
Pejo 208 1.6 dizel direksiyondan vites 3vitesten sonra artirmiyor sorun ñerden kaynaklaniyor
Osman Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzıman tamiri yapmıyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz sizi bir meslektaşımıza yönlendiririz.
Merhabalar,
208 2016 benzinli yarı otomatik aracım var. Şanzıman ile ilgili benimde sorunlarım var herkesin olduğu gibi ben İstanbul ikamet ediyorum. Siz ilgilenmiyorsunuz sanırım diğer meslektaşınızın bilgilerini paylaşabilir misiniz.? Teşekkürler
Merhaba 208 1.2 vti otomatik aracımda cozulemeyen bir sorun var İstanbul anadolu yakasında ikamet ediyorum yönlendirirseniz sevinirim
Murat bey, dilerseniz Kartal şubemize bir uğrayın. Yapabileceğimiz birşey ise yardımcı olalım.
208 1.2 yari otomatik aracımız şar önden kaza yaptı tamir edilesi 3 gun hıc sorunsuz çalıştı üçüncü gün benzin aldim arava birdaha çalışmadı serviks akü değiştirdi olmadı simdi abs motoru değişecek diyor tekrar bilgisayara bağlayıp baska bi r arızası olu p olmadığına bakacağız diyor simdidenv14.000 tl borca girdik
Merhaba Zeki Bey, maalesef aracınızdaki şanzımana şu an için hizmet vermemekteyiz.
208 tam otomatik 2016 model 3 silindir benzinli trafikte d konumundayken kalkış yaptığımda araç gaz yiyor ama gitmiyor araci kapatim calistirdigimda düzeliyor nedeni nedir
Merhaba, maalesef aracınızda bulunan robotlu şanzıman modeline hizmet vermemekteyiz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler