Mercedes S320 otomatik şanzıman tamiri için doğru yerdesiniz. W220 ve W221 Mercedes S320 ve S320 CDI otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Mercedes-Benz marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.
Mercedes S320 otomatik şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa , Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Mercedes-Benz S320/S320CDI W220 ve W221 otomatik şanzıman tipleri:
- Mercedes S320 W220 722.6 5 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes S320 W220 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes S320 CDI W220 722.6 5 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes S320 CDI W220 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes S320 CDI W221 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
722.6 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları
Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı, otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişleri esnasında, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.
5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.
Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kayıpları, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına neden olabilmektedir.
Şanzıman kartı bozulması bir başka 722.6 şanzıman arızasıdır. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.
722.9 7G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları
7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bilgisayar ile bağlandığınızda şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:
- P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
- P0718 – Faulty unit Y3/8n1
- P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
- P2768 – Faulty unit Y3/8n2
7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir.
Mercedes Şanzıman Resetleme
Mercedes 320 araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır.
Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş S320 araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.
Kısaca eğer Mercedes 320 aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.
S320 Otomatik Şanzıman Adaptasyonu
5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.
Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:
- Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
- Gaz pedalına sonuna kadar basın
- En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
- Kontağı kapatın
- Ayağınızı gaz pedalından çekin
- İki dakika bekleyin
- Aracı en az 15 dakika kullanın.
Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.
S320 Şanzıman Beyni ve Selenoid Testi
Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.
Garantili S320 Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Mercedes S320 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatı
Mercedes S320 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Mercedes S320 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Mercedes S320 Şanzıman Yağı Değişimi
Mercedes S320 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes S320 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Mercedes S320 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes S320 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Mercedes S320 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ. Bursa
Eğer Mercedes S320 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Merhabalar kolay gelsin.97 model s320 L var bende..ne yaptimsa nereye goturduysem şanzıman sorunu çözülmedi..araç 1 ve geriden başka vites görmüyor..kaç defa sokltuler taktılar kaç defa altbeyin denendi ama düzelmedi cihaza bağlandiginda arıza da atmıyor veya şanzımanı cihaz hiç görmüyor..nedir bu aracın sorunu yardımcı olur musunuz
Yunus Bey, aracınız tam geçiş yılında. Şanzımanınız 722.5 mi 722.6 mı, bilginiz var mıdır? Alternatif olarak 05305678991 nolu telefona şasiyi gönderirseniz, yardımcı olmaya çalışalım.
Yunus bey aynı sorun benim arabamdada var çözebildinizmi sorunu yardımcı olabilirmisiniz
Yusuf Bey, aracınız tam geçiş yılında. Şanzımanınız 722.5 mi 722.6 mı, bilginiz var mıdır? Alternatif olarak 05305678991 nolu telefona şasiyi gönderirseniz, yardımcı olmaya çalışalım.
2000 model mercedes s320 benzinli arabam var. Vitesi D’ye taktığımda vitese geçmesi 3-4 saniye sürüyor soğuk havalarda daha uzun sürebiliyor. Aynı zamanda araç seyir halindeyken vites 2’den 3’e geçerken devir saatinde 1 saniyelik boşluk oluyor bunu nasıl çözebilirim. Km 290 bin
iyi gunler mercedes 320 gl aracım var. bazen p de takılı kalıyor. yarım sat 1 saat sonra bakıca calısıyor.
akumuz hemen bıtıyor cok yok gıtmıyorum. arabanın hızlanmasıda ıstedıgım gıbı degıl. ne yapmalıyız tesekkur ederım
Merhaba Mehmet Bey aracınızdaki problemi yerimizde görmek isteriz. Aracınızdaki elektrıksel problem için mekanik bir kontrol gerekiyor. Dilerseniz ücretsiz yol ve cihaz testi için İstanbul, İzmir yada Ankara servis noktalarımıza bekleriz. Bu lokasyon noktalarına uzaksanız bizimle arıza kodlarınızı paylaşırsanız size yardımcı olmak isteriz. İrtibat numaramız 0530 567 8991
W220 2001 model
S 320 cdi
İyi günler benim aracımda vites düşüşlerinde vuruntu var bilgisayarda hata kodu da vermiyor adaptasyon yapıldı ve düzeldi birkaç gün kullandıktan sonra vuruntu tekrar başlıyor bilgisayardan resetleme yapılıncada düzeliyor fakat kullandıkça tekrar vuruntu başlıyor vites geçişlerinde hiçbir problem yok sadece düşüşlerde vuruntu yapıyor arızamız ne olabilir.Teşekkür ederim
Serhat Bey, tüm vites geçişlerinde bu vuruntuyu hissdiyor musunuz? Belirli vites geçişlerinde vuruntu şiddeti daha yüksek oluyor mu?
Slm kolay gelsin 2009 s320 long model türünün kaçırıyo bunla ilgili cevap alabilirmiyim ne yapmam gerekiyo
Yıldıray Bey, kaçırıyor derken rampada bir güç kaybı mı yaşıyorsunuz konuyu biraz daha detaylı şekilde açıklar mısınız?
Merhaba 1993 model, S320L Benzin Lpg li otomobilimi 1,5 aydır kullanıyorum. Otomtatik vites geçişlerini yeniden ayarlamak için “Şanzıman Adaptasyonu”nu uygulayabilir miyim
Uygulayabilirsiniz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler