Mercedes E250 CGI ve E250 CDI W212 otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Mercedes-Benz marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz W212 Mercedes E250 otomatik şanzıman tipleri:
- Mercedes E250CGI W212 722.6 5 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
- Mercedes E250cDI W212 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
Mercedes E250 Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
E250CGI 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları
Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı, otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişleri esnasında, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.
5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.
Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kayıpları, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına neden olabilmektedir.
Şanzıman kartı bozulması bir başka 722.6 şanzıman arızasıdır. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.
E250CDI 722.9 7G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları
7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bilgisayar ile bağlandığınızda şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:
- P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
- P0718 – Faulty unit Y3/8n1
- P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
- P2768 – Faulty unit Y3/8n2
7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir.
Mercedes E250 Şanzıman Resetleme
Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır.
Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş Mercedes E250 araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.
Kısaca eğer Mercedes E250 aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.
E250 Otomatik Şanzıman Adaptasyonu
5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.
Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:
- Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
- Gaz pedalına sonuna kadar basın
- En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
- Kontağı kapatın
- Ayağınızı gaz pedalından çekin
- İki dakika bekleyin
- Aracı en az 15 dakika kullanın.
Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.
E250 Şanzıman Beyni Testi
Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.
Garantili E250 Şanzıman Tamiri
Özellikle Mercedes W212 otomatik şanzıman arızaları üzerine uzmanlaşmış firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Mercedes E250 Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Mercedes E250 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa,İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Mercedes E250 Şanzıman Yağı Değişimi
Mercedes E250 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes E250 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Mercedes E250 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes E250 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Mercedes E250 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ. Bursa
Eğer Mercedes E250 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Benim araçım 2010 E 250 elagans aracım sabahları çalıştığında vitese takdığım an istop ediyo bi kackez şanzıman Torku beyni tamiri oldu ama düzelmedi 5 km kadar yol yaptığımda düzeliyor acaba yardımcı olabilirmisiniz?
merhabalar naci bey konuyla ilgili irtibatta olalim istedim ayni sorun benim aracimdada var. bir mail adresiniz var ise bana ulasirsaniz sevinirim benim mail adresim : sedlovina@gmail.com
merhabalar naci beyin aracindaki sorunun aynisi benim e250 cdi de de var. bunun ile ilgili daha önce sikayet aldinizmi. aracim her sabah calistirdigimda hareket etmek icin vitese takiyorum ve frenin brakmamin ardindan stop ediyor bu islemi 3 veya 4 defa tekrarladiktan sonra hareket ediyor ve o gun icerisinde ayni hatayi tekrarlamiyor ilginiz icin tesekkur ederim.
Can Bey, bu arıza ile karşılaşmadık.,Genelde bu bir tork problemi olarak gözükmek ile birlikte, elektronik kart ve akü problemi de olabilir. Dilerseniz getirin aracınızı ücretsiz olarak bir inceleyelim.
İyi günler arızayı cözdünüzmü size bir türlü ulaşamadım aynı sorun bendede var bana dönüş yapabilirmisiniz aykut-kocak08@hotmail.com
2011 model e250 cdi 7 ileri koldan vites aracım bazen N konumuna kendini atıyor boşa düşüyor tekrar vitese takınca araç düzeliyor şanzıman yağ değiştim 1 ay oldu arıza 1 hafta oldu böyle yapalı selwnoid valflerinden kaynaklanıyor bu arıza nasıl yardımcı olabilirsiniz
Faruk Bey, şanzıman hidrolik beynini, komple selenoidleri ile bize gönderirseniz, yardımcı olabiliriz. Bununla birlikte bize arıza kodlarınızı da göndermeniz gerekmektedir. Eğer arıza kodlarınızı bilmiyorsanız İstanbul (Levent veya Kartal), İzmir veya Ankara’daki servislerimizden birisine uğrayabilir ve ücretsiz tespit yaptırabilirsiniz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler