Mercedes marka aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Mercedes araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Mercedes otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Mercedes otomatik vites arızalarına kesin çözüm üretmekteyiz. Her türlü Mercedes otomatik şanzıman tamiri için, Türkiye’nin en modern tesisi olan firmamız ile irtibata geçebilirsiniz.
Mercedes Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa , Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Mercedes Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Mercedes araçlarda özellikle 722.6 W210 otomatik şanzıman arızalarını çözüme ulaştırma konusunda uzman kuruluşumuzda, garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz Mercedes otomatik şanzıman tipleri:
Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı, otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişlerinde vuruntu, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.
Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kaybı, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına ve otomatik vites geçiş sorununa neden olabilmektedir.
5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.
Mercedes şanzıman kartı arızası sıklıkla karşılaşılan bir başka 722.6 şanzıman arızasıdır. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.
Mercedes 722.9 Otomatik Şanzıman Sorunları
7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bilgisayar ile bağlandığınızda şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:
P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
P0718 – Faulty unit Y3/8n1
P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
P2768 – Faulty unit Y3/8n2
7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir.
Mercedes Otomatik Şanzıman Resetleme
Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır.
Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.
Kısaca eğer Mercedes aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.
Mercedes Otomatik Şanzıman Adaptasyonu
5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.
Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve Mercedes şanzıman adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:
Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
Gaz pedalına sonuna kadar basın
En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
Kontağı kapatın
Ayağınızı gaz pedalından çekin
İki dakika bekleyin
Aracı en az 15 dakika kullanın.
Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.
Mercedes Otomatik Şanzıman Beyni Testi
Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.
Mercedes Şanzıman Tamiri ve Testi
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Mercedes araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Mercedes şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Mercedes Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Ayrıca Mercedes şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Mercedes Şanzıman Yağı Değişimi
Mercedes şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Mercedes Otomatik Şanzıman Yağı Ne Zaman Değişir?
Eğer aracınızda vuruntu şikayetiniz yok ise, her 60.000 km’de bir, otomatik şanzıman yağınızı ve filtrenizi değiştirmenizi tavsiye etmekteyiz.
Ustaya Sor – Mercedes Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ. Bursa
Eğer Mercedes aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Merhaba mersedes 2011 C 180 kompresör aracım arada troptronic ve spedtronic çalışmıyor yazısı çıkıyor ve fiteslerde vuruntu yapıyor dün fark ettim şanzıman ustasına gittim cihaz bağladı bir kaç hata var dedi hataları sildi araç normale döndü 500 TL ile 1000 TL arası masraf çıkar dedi
Mrehaba, muhtemelen aracınızda yazılım ile ilgili bir sıkıntı var. Öncelikle mutlaka güncel yazılımı yükletip adaptasyonunu tamamlatmanız gerekiyor. Hata kodlarını görmeden maalesef daha fazla yardımcı olamıyoruz.
Merhaba. Gle 350 aracım var. 86000 km de . Aracım çekişten dustu ve stop etti. Servise götürdüm.sanziman beyni değişti. Sorunlar devam etti. Sonra tork konvertörü radyatör değişti. Kısmi olsada sorun çözüldü. 2 hafta sonra tekrar ayni sorun oldu. Baktığımda radyotorde sanziman yağı var. Sanziman değişimi önerdi servis. Sanziman değişmeden halledebilirmiyiz
Merhaba Murat bey ben size Moskova’dan yazıyorum Mercedes 2013 GL 350 dizel aracımın geri vites atarken vurma var özellikle soğukken oluyor ama yaklaşık 50 km yol yaptığında vurma gidiyor sorun ne olabilir?
iyi gunler 2004 vaneo aracim var birinci vitesten 2 ye gecmekte zorlaniyor ve bazen f arizasi veriyor gaza hizli basinca oluyor genelde sorun giderilir mj?
2003 W211 e200 cdi aracımın şanzımanını vuruntu ve geçişlerde problem nedeniyle komple revizyon yaptırdım şanzıman içindeki kart ta değişti tork konvektörü de revize oldu ama aracım sabahları soğukta ısınasıya kadar vites atışları biraz dengesiz oluyor normalde çoğu zaman vites geçişleri güzelken arada vuruntu yapıyor ve aracım rampa aşağı eğimli yollarda gazdan ayağımı çektiğimde eskisi gibi akmıyor eskiden gaza basmadan uzun süre akar giderdi
Merhaba Ahmet Bey aracınızdaki arıza şanzıman içi kaynaklanan bir basınç kaybından kaynaklanmaktadır. Dilerseniz İstanbul yada İzmir şubemize ücretsiz test için bekleriz.
Merhaba,aracım 1998 model mercedes slk 200 otomatik vites,benzinli.Araç zaman zaman hareket halinde tekerler kasıyor.Stop etmeden durup tekrar kalkınca ileri ve geri harekette zorlanıyor.Rampada veya düz yolda frene basmadan hareketsiz duruyor.Arıza şanzımandan olabilirmi,ne yapılması gerekiyor ve tahmini gider ne olur.
Merhaba Şafak Bey aracınızdaki arızayı yerimizde test etmek isteriz dilerseniz ücretsiz cihaz ve yol testi için sizi servisimizde misafir etmek isteriz. Servis noktalarımız İstanbul, İzmir ve Ankara dır. İrtibat numaramız 0530 567 8991
6 senedir kullandigim 2006 model x164 GL 420 cdi aracim son 2 aydir P konumun dan D ye aldigimda aracimda ileri geri gerceklesen vuruntu yada sarsinti…ayni sekilde D konumundan R ye aldigimda arkadan biri itmis gibi sarsinti olusuyor.. biri arkadas araca vurmus gibi arac kendini ileri atiyor…vites gecislerinde herhangi bir sorun yok… sizce aracimdaki sorunun sebebi ne olabilir ?
Selam aluyküm benim 2015 model Mercedes E 180 aracım var janzıman yağı dula karıstı janzıman soğutucu arkalı dedıler yaptırdım ama vıtes atışlarında hala vuruntular var nedendir acaba ne yapmam gerekiyor bu konu hakkında bana dönüş tapıla bılırmi
Hasan Bey, yağa su karışan araçlarda şanzıman içerisinde de hasarlanmalar olabilmektedir. Dilerseniz İstanbul, Ankara veya İzmir’deki servislerimizden herhangi bir tanesine uğrayın, vuruntuların ne boyutta olduğuna ve nasıl bir yol izleneceğine birlikte bakalım. Ekspertiz işlemlerimiz ücretsiz olup sıcak çayımız ikramımızdır.
Merhabalar aracımda 2 yıldır aldığımdan beri özellikle kışın soğukken kalkışta sarsıntılı bi vuruntu yapıyor ısınınca normale dönüyor bağzende durmaya yakım yavaşlarken gaza basımca hafif tekleme hissettiriyor, eski sahibi şanzıman parçalarını değiştirmiş am nasıl bilemiyorum çoğu usta teşhis koyamıyamıyor dibii bucağı gözükmüyor arıza tespit ve onarım imkanınız varsa size teslim etmek isterim
Muhammet Bey, Mercedes şanzımanlarının genelinde revizyon işlemi yapmaktayız. Aracınızın model yılını, silindir hacmini ve yakıt türünüzü bize yazarsanız sizi konu hakkında daha detaylı olarak bilgilendirebilirim. Dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza ücretsiz bir şekilde ekspertiz ve hata kodlarınıza bakarak arızanızın kaynağını, maliyetini ve onarım süreci hakkında bilgilendirme yapabiliriz.
Merhaba kolay higelsin Ankara’da ikamet etmekteyim, B150 aracım dün 5-6 saat park halinde olduktan sonra ilk harekette şanzıman servise başvurun yazdı, vites geçişleri sarsıntılı olmaya başladı, araç biraz gittikten sonra 2-3 defa aç kapa yaptım motor çalışma sıcaklığına ulaşınca herşey normale dönüyor, 3-4 saat sonra motor soğuyunca yine aynısını yapıyor fakat motor ısınınca normale dönüyor bunun sebebi nedir? Ne kadar sürede tamir olur? Tahmini masrafı ne tutar acaba teşekkürler?
Merhaba mersedes 2011 C 180 kompresör aracım arada troptronic ve spedtronic çalışmıyor yazısı çıkıyor ve fiteslerde vuruntu yapıyor dün fark ettim şanzıman ustasına gittim cihaz bağladı bir kaç hata var dedi hataları sildi araç normale döndü 500 TL ile 1000 TL arası masraf çıkar dedi
Mrehaba, muhtemelen aracınızda yazılım ile ilgili bir sıkıntı var. Öncelikle mutlaka güncel yazılımı yükletip adaptasyonunu tamamlatmanız gerekiyor. Hata kodlarını görmeden maalesef daha fazla yardımcı olamıyoruz.
Merhaba. Gle 350 aracım var. 86000 km de . Aracım çekişten dustu ve stop etti. Servise götürdüm.sanziman beyni değişti. Sorunlar devam etti. Sonra tork konvertörü radyatör değişti. Kısmi olsada sorun çözüldü. 2 hafta sonra tekrar ayni sorun oldu. Baktığımda radyotorde sanziman yağı var. Sanziman değişimi önerdi servis. Sanziman değişmeden halledebilirmiyiz
Murat Bey, şanzımanı değiştirmeden onararak tamiri mümkündür.
Merhaba Murat bey ben size Moskova’dan yazıyorum Mercedes 2013 GL 350 dizel aracımın geri vites atarken vurma var özellikle soğukken oluyor ama yaklaşık 50 km yol yaptığında vurma gidiyor sorun ne olabilir?
iyi gunler 2004 vaneo aracim var birinci vitesten 2 ye gecmekte zorlaniyor ve bazen f arizasi veriyor gaza hizli basinca oluyor genelde sorun giderilir mj?
2003 W211 e200 cdi aracımın şanzımanını vuruntu ve geçişlerde problem nedeniyle komple revizyon yaptırdım şanzıman içindeki kart ta değişti tork konvektörü de revize oldu ama aracım sabahları soğukta ısınasıya kadar vites atışları biraz dengesiz oluyor normalde çoğu zaman vites geçişleri güzelken arada vuruntu yapıyor ve aracım rampa aşağı eğimli yollarda gazdan ayağımı çektiğimde eskisi gibi akmıyor eskiden gaza basmadan uzun süre akar giderdi
Merhaba Ahmet Bey aracınızdaki arıza şanzıman içi kaynaklanan bir basınç kaybından kaynaklanmaktadır. Dilerseniz İstanbul yada İzmir şubemize ücretsiz test için bekleriz.
Merhaba,aracım 1998 model mercedes slk 200 otomatik vites,benzinli.Araç zaman zaman hareket halinde tekerler kasıyor.Stop etmeden durup tekrar kalkınca ileri ve geri harekette zorlanıyor.Rampada veya düz yolda frene basmadan hareketsiz duruyor.Arıza şanzımandan olabilirmi,ne yapılması gerekiyor ve tahmini gider ne olur.
Merhaba Şafak Bey aracınızdaki arızayı yerimizde test etmek isteriz dilerseniz ücretsiz cihaz ve yol testi için sizi servisimizde misafir etmek isteriz. Servis noktalarımız İstanbul, İzmir ve Ankara dır. İrtibat numaramız 0530 567 8991
Merhaba,
6 senedir kullandigim 2006 model x164 GL 420 cdi aracim son 2 aydir P konumun dan D ye aldigimda aracimda ileri geri gerceklesen vuruntu yada sarsinti…ayni sekilde D konumundan R ye aldigimda arkadan biri itmis gibi sarsinti olusuyor.. biri arkadas araca vurmus gibi arac kendini ileri atiyor…vites gecislerinde herhangi bir sorun yok… sizce aracimdaki sorunun sebebi ne olabilir ?
cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim..
Selam aluyküm benim 2015 model Mercedes E 180 aracım var janzıman yağı dula karıstı janzıman soğutucu arkalı dedıler yaptırdım ama vıtes atışlarında hala vuruntular var nedendir acaba ne yapmam gerekiyor bu konu hakkında bana dönüş tapıla bılırmi
Hasan Bey, yağa su karışan araçlarda şanzıman içerisinde de hasarlanmalar olabilmektedir. Dilerseniz İstanbul, Ankara veya İzmir’deki servislerimizden herhangi bir tanesine uğrayın, vuruntuların ne boyutta olduğuna ve nasıl bir yol izleneceğine birlikte bakalım. Ekspertiz işlemlerimiz ücretsiz olup sıcak çayımız ikramımızdır.
Merhabalar aracımda 2 yıldır aldığımdan beri özellikle kışın soğukken kalkışta sarsıntılı bi vuruntu yapıyor ısınınca normale dönüyor bağzende durmaya yakım yavaşlarken gaza basımca hafif tekleme hissettiriyor, eski sahibi şanzıman parçalarını değiştirmiş am nasıl bilemiyorum çoğu usta teşhis koyamıyamıyor dibii bucağı gözükmüyor arıza tespit ve onarım imkanınız varsa size teslim etmek isterim
Muhammet Bey, Mercedes şanzımanlarının genelinde revizyon işlemi yapmaktayız. Aracınızın model yılını, silindir hacmini ve yakıt türünüzü bize yazarsanız sizi konu hakkında daha detaylı olarak bilgilendirebilirim. Dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza ücretsiz bir şekilde ekspertiz ve hata kodlarınıza bakarak arızanızın kaynağını, maliyetini ve onarım süreci hakkında bilgilendirme yapabiliriz.
Merhaba kolay higelsin Ankara’da ikamet etmekteyim, B150 aracım dün 5-6 saat park halinde olduktan sonra ilk harekette şanzıman servise başvurun yazdı, vites geçişleri sarsıntılı olmaya başladı, araç biraz gittikten sonra 2-3 defa aç kapa yaptım motor çalışma sıcaklığına ulaşınca herşey normale dönüyor, 3-4 saat sonra motor soğuyunca yine aynısını yapıyor fakat motor ısınınca normale dönüyor bunun sebebi nedir? Ne kadar sürede tamir olur? Tahmini masrafı ne tutar acaba teşekkürler?
Merhabalar Haluk Bey, dilerseniz Ankara şubemize gidip ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler