Ford Focus otomatik şanzıman arızası yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Ford Focus araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Ford Focus otomatik şanzıman sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Ford Focus otomatik vites problemleri için kesin çözüm üretmekteyiz.
Ford Focus Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Ford Focus Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Ford Focus araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
Ford Focus 4F27E 4 Vites Otomatik Şanzıman Tamiri – 2012 öncesi benzinli araçlarda bulunur
Ford Focus Powershift Şanzıman Tamiri (6DCT250 Kuru kavrama) – 2012 sonrası benzinli araçlarda bulunur
Ford Focus Powershift Otomatik Şanzıman Tamiri (6DCT450 Islak kavrama) – 2015 sonrası dizel araçlarda bulunur
Ford Focus 6F35 Otomatik Şanzıman Tamiri – 2016 sonrası benzinli araçlarda bulunur
Focus Otomatik Şanzıman Arızaları
2012 yılına kadar üretilmiş olan benzinli Focus araçlarda bulunan 4F27E otomatik şanzıman oldukça sıkıntısız bir şanzıman çeşitidir. Kilometreye bağlı olarak vites geçişlerinde devir yükselmesi, vitese geçmeme, dip gazda arıza moduna geçme, R’de ve D’de geç doldurma ve otomatik vites vuruntusu gibi sorunları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır. Ayrıca Ford Fiesta, 4 ileri 4F27E Otomatik Şanzımanı ve Ford Focus 4 İleri 4F27E şanzımanı Sıfır olarak stoklarımızda mevcuttur. Sıfır şanzıman satışı için 0552 606 87 84 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Focus Ecoboost Şanzıman Arızaları
Ford Ecoboost otomatik şanzıman araçlarda bulunan 6F35, Ford tarafından Opel’in tasarımı üzerine geliştirilmiş bir şanzımandır. 2016 model ve üstü benzinli Ecoboost araçlarda bulunan bu şanzıman ise daha çok selenoid arızalarından dolayı müşterilerini mutsuz etmekte, bu arızalar vites geçiş vuruntu problemleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Tübitak destekli geliştirdiğimiz selenoid ve valf body test ünitelerimiz bu sorunları rahatlıkla ortalıktan kaldırabilmektedir.
Ford Focus Kavrama Problemi
Focus Powershift şanzımanlarda yaşanan kavrama problemlerini, benzinli araçlarda bulunan kuru kavrama ve dizel araçlarda bulunan ıslak kavrama olarak ikiye ayırmak faydalı olacaktır:
Benzinli Focus kavrama problemleri:
Benzinli Focus powershift araçlarda (DPS250) şehir trafiğinde şanzımanın aşırı ısınması ile beraber “şanzıman çok ısındı” ve “güvenli durun” uyarısı ekranda belirebilir. Vites kutusu arızası uyarısı ile birlikte araçta R kaybolur, aracımız D’de araç yavaş hareket eder. Genellikle de kontağı açıp kapatınca araç kendi haline döner. Atco Mühendislik olarak bu tip arızalarda müşterilerimize ilk olarak araca yazılım güncellemesi yaptırılmasını önermekteyiz.
Eğer aracınızda ilk kalkışta, 2.viteste titreme, 2’den 3’e geçerken silkeleme varsa, büyük ihtimal powershift kuru kavramanızın değişmesi gerekmektedir. Bazı durumlarda şanzıman adaptasyonu yaparak nispeten iyileştirmeler olduğu ise görülmüştür. Güncel Focus kavrama seti fiyatı için her zaman bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Dizel Focus kavrama problemleri:
Ford Focus 1.5Tdci Powershift şanzımanların en büyük sorunu kalkışta titreme problemidir. Özellikle yokuşta aracın birkaç saniye geç kavrayıp aniden ileri gitmesi kullanıcıları rahatsız edebilmektedir.
Ford Focus Powershift Beyin Problemi
Focus Powershift şanzımanlarda yaşanan beyin, bir diğer adıyla TCM veya mekatronik problemlerini, benzinli araçlarda bulunan kuru kavrama ve dizel araçlarda bulunan ıslak kavrama olarak ikiye ayırmak faydalı olacaktır:
Benzinli Focus Powerhift TCM Problemi:
İlk Focus Powershift araçlarda TCM üniteleri gerçekten çok problemliydi. O kadar problemliydi ki, birçok yazılım güncellemesi yanı sıra, ünitenin kendisinde de bizim tespitimiz 10 farklı versiyon sürülerek iyileştirmeler gerçekleştirildi.
Sıklıkla karşılaşılan arızalar:
Aracın parktan çıkmaması,
İleri ve geri vitesin kaybolması,
Otomatik vites geçmemesi,
P yanıp sönmesi
Ekranda PRNDS ışıklarının karışması
Motor arıza lambasının yanması
Vites geçişlerinde ses
Spor moda geçmeme sayılabilir.
İlk TCM ünitelerinin en çok karşılaşılan arızaları P0607, P06B8, P0884 arıza kodlarıdır. Zaman içerisinde Ford mühendisleri P0606 diye bir kodu aktif kullanmaya başlayarak TCM çökecek diye erken uyarı sistemi kurmayı uygun gördüler.
Bugün ise o günlerden geriye sadece sıklıkla karşılaşılan P0900 Cluth actuator open circuit ( kavrama aktüatör açık devre ) arızası kalmıştır. Bu arıza TCM (şanzıman beyni) ile alakalı bir arızadır ve elektronik beyin ünitesinin değişmesi gerekir.
Dizel Focus Mekatronik sorunları:
6DCT451 Powershift şanzımanların TCM ünitesi (şanzıman beyni) arızalanınca araç geri viteste hemen tepki vermemeye ve ısınınca geri vites kaybolmaya başlar. Uzun kullanımlarda şanzıman ısınınca ekranda düşük şanzıman performansı” çıkar, şanzıman arızası uyarısı yanar ve rampa çıkarken devir saatinde dalgalanma gözlemlenir. Aracın vites geçişlerinde sert sarsıntılar meydana gelebilir. Genellikle arıza tespit cihazına bağlanıldığında şu arıza kodları gözlemlenir:
P0766 – Shift Solenoid D Performans
P0796 – Basınç Kontrol Selenoidi C Performans
P1761 – Selenoid C Düşük Peformans
P2714 – Basınç Kontrol Solenoidi D Performans
Ayrıca bazı durumlarda P0715 ve P1715 gibi arıza kodları da gerçekleşebilir.
Yetkili servislerde oldukça pahalı olan bu üniteler, Atco mühendisleri tarafından oluşturulan tamir yöntemleri ile firmamızda garantili ortadan kaldırılarak onarılmaktadır. Revizyonlu ve yeni Focus otomatik şanzıman beyni fiyatları için tarafımızla irtibata geçebilirsiniz.
Ford Focus Powershift Arızalarına Kesin Çözüm
Uzun yıllardır Avis gibi Türkiye’nin en büyük Ford araç parkına sahip filosunun şanzıman arızaları konusundaki çözüm ortağı olan firmamızda Ford Focus Powershift otomatik şanzıman tamiri garantili olarak yapılmaktadır. Özellikle kalkışta titreme problemi yaşayan Ford Focus araçların sorunları kuru kavramalı araçlarda kavrama kiti değişimi, ıslak kavramalı araçlarda kavrama kiti tamiri yapılarak, garantili olarak çözülmektedir. Ford Focus Powershift kavrama fiyatı ve Focus Powershift kavrama değişimi fiyatı için 0 216 365 95 00 nolu telefondan tarafımıza ulaşabilirsiniz.
Ford Focus CVT Şanzıman Arızaları
Ford Focus 1.6 Tdci ve 2.0 Tdci araçlarda kullanılan CVT şanzımana ayrı bir başlık açmak gerekmektedir ki, firmamızda bu şanzımanın tamiri yapılmamaktadır.
Garantili Ford Focus Otomatik Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Ford Focus otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede Ford Focus otomatik vites sorunları garantili olarak ortadan kaldırılacak şekilde otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Ford Focus araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Ford Focus şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Ford Focus Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
Ford Focus Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Ford Focus Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Ford Focus Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Ford Focus şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Ford Focus otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ford Focus şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Ford Focus şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Ford Focus Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Ford Focus aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
223 thoughts on “Ford Focus Otomatik Şanzıman Tamiri”
2010 model 4 ileri otomatik vites ford focus aracım var vites geçişleri ve yürüründe hiçbir problem yok vitesi park konumundan r ye ve d ye alınca ara sıra göstergede geçişleri göstermiyor ve p harfi yanıp sönüyor ama yine de araç gidiyor sadece göstergede yanlış gösteriyor daha önce böyle bir problemle karşılaştınız mı sorun nedir ayrıca bilgisayar bağlandı hiçbir arıza vermedi hem elektrik hem de şanzıman
Benzer arızalara Ford Focus şanzımanlarda değil, farklı marka araçlarda rastladık. Şanzımanınızda bir sıkıntı yok gibi gözükmektedir. Şanzımanın üzerinde (dışında) vites pozisyon şalteri dediğimiz parçayı kontrol ettiriniz. Giriş çıkış bağlantıları veya elektriksel bir arızası olabilir.
Pozisyon şalterini de kontrol ettirdim onda da problem yok internet ten araştırdığım kadarıyla bu vitesin hemen altında küçük micro bi swiçh varmış konsola doğru giden sorun onun bozulması veya yerinden çıkması veya oksitlenmesi olduğunu söyleyenler var
İstanbul yoğun olduğu için kimse de uğraşmak istemiyor
Merhaba iyi çalışmalar 2012 Focus 3 otomatik benzin+LPG aracımda vites geçişlerinde hafif bir sarsıntı oluyor.motor fazla ısınmadan nadiren yapıyor fakat uzun yolda km yaptıkça vites geçişlerinde ki sarsıntı daha fazla belirginlesiyor
Merhaba focus 1 benzinli otomatik aracim var vites dususlerinde vuruntu yapiyor 4 ten 3 e 3 ten 2 ye sadece 2 defa alt begin degisti problem duzelmedi yan tarftan acildi sanjiman hic bir hata bulunmadi sizde sorunu nedir maliyet ne kadar olur tesekkurler
Merhaba Yasin Bey aracınızdaki problem yaptığınız işlemler sonucunda değişim sağlanmadıysa aracınızın tork konvektörüne baktırmanız gerekiyor. Şanzıman yan kısımdan kontrolden hariç komple iç mekanik kontrol yapılması gerekiyor.
Merhabalar, ford focus 2016 1.5 powershift aracımda iniş aşağı farkında olmadan p konumuna alıp freni bıraktım. Tekrar d ye alırken p den çok zor çıktı vites ve şanzımandan ciddi bir tak sesi geldi. Bir sorun yaşarmıyım baya canımı sıkan bir durumdu.
Merhaba Halil Bey, sorununuz hala devam ediyor mu ? Yani vites geçişi yaptığınızda aynı sesi duyuyor musunuz? Eğer normale döndüyse bir problem olmaz. Yokuşta yüke bindiği için geçiş dişlilerinin ayrılmasında o tarz bir ses olabilir. Ama devam ediyorsa şanzımana bakmakta fayda var.
Merhabalar, 2008 focus makyajlı kasa sedan otomatik aracım, sırasıyla motor arızası ardından vites kutusu arızası son olarak da hızlanma azaltıldı uyarısı veriyor. Aracım 182 binde kilometresi. Ne yapmam gerekiyor acaba? Teşekkürler şimdiden.
Merhaba, öncelikle bir servise uğrayıp cihaz bağlayıp arıza kodlarına baktırmanızı öneririz. Çıkan arıza koduna göre ve araçtaki semptoma göre daha net bir teşhis konulabilir. Dilerseniz size en yakın servisimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba;
Size Muş tan yazmaktayım. Focus 2009 model benzinli otomatik şanzıman aracım var. Aracımın uzun yolda giderken triptoniğe geçirdiğimde topuz geçmesine rağmen ekranda D olarak yazmaktaydı ve hiç bir şekilde manuele geçmedi. Ayrıca ilk 2 vitesin haricinde 3 ve 4. Vitese de geçmedi. Yolda bir sanayide usta alt tarafta yer alan hidroliklerin kutum bağladığını belirterek söktü benzinle ve hava ile temizledi. Memleketime aracı zorlamadan geldim. Ama sonra bir gün aracı çalıştırdığımda vites kutusu arızası ve motor arızası uyarıso verdi ve söndü. Şu anda triptonic veya vites değiştirme sorunum yok fakat araç d ye alınırken hafif vurma yapıyor ve ses çıkarmakta buralarda otomatik şanzımandan anlayan yok. Bir usta yağ değişimi önerdi yardımınızı talep ediyorum. Araçta herhangi bir hata kodu bulunmamaktadır. Şimdiden teşkkürlerimi iletirim.
Murat Bey, yağ değişimi araçtaki vuruntuyu engellememektedir. Arıza kodu olmaması problemin mekanik olarak şanzımanın içerisinde olduğunu işaret etmektedir. Aracı şanzımandan anlayan birinin test sorunu bildirmesi daha faydalı olacaktır. Biz mesela hidroliklerin kutum bağlamasının ne olduğunu anlayamadık…
Merhaba, 2006 Focus benzinli 4 ileri otomatik aracım var 98.000 km de. Vites D de iken 2 dk civarı frende beklerken, önce motor sesi değişiyor. Sonra motor stop edecek gibi rölanti düşüyor. Sonra stop ediyor. İnternette tork konvertöründe sorun olabileceğini okudum. Size de göstermek istiyorum.
Tamer Bey, tork konvertörün salgılı çalışmasından bahsettiğiniz arıza gerçekleşiyor olabilir. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız, birlikte test edebiliriz.
Slm 2009 model otomatik şanzımanlı focus aaracim var benzin LPG ile kullanmaktayım son günlerde araç ile uzun yola çıktım ve devir yükseldikçe vitese gecemiyor yada boşta gaza basiyomussunuz gibi devir saati bı anda yükseliyor bunun sebebi nedir acaaba yaşayan var mi
Şaban Bey, şanzıman içerisinden kaçırıyor olabilir. LPG’yi iptal edip aynı sorun devam ediyor mu bir bakın. Eğer devam ediyorsa buyurun gelin ücretsiz bir teşhis ve test yapalım.
Merhabalar ankaradan yazmaktayım
Aracım focus titanium 2011 benzinli otomatik geçen sene yoğun yağmurlardan sonra göstergede d,n,r,p harflerini göstermemeye başladı sadece p olarak gösteriyor ve sürekli yanıp sönüyor aracın gidişince veyahut başka hiçbir yerinde sorun yok fakat göstergede p yanıp yanıp sönüyor vites şalteri değiştirildi fakat bir işe yaramadı sorun nedir nasıl çözülebilir sizce ?
Merhaba Gökdeniz Bey, öncelik olarak yetkili servisinizde şanzıman yazılımınızı güncelletin. TCM’niz de oksitlenmiş olabilir. Kart değişimi gerekebilir.
Kaya bey, aracınız korumaya almış durumdadır. Bu durumda kullanmanız araca ve şanzımana daha fazla hasar verecektir. Aracınızı herhangi bir arıza tespit cihazına bağlattınız mı?
Merhaba 2006 focus 2 otomatik vites aracı alalı 2 ay oldu geçenler çok dik bir rampa çıkarken boğuldu ve motor arızası lambası yandı ve 1gun sonra o gitti ve otomatik vites kutusu arızası uyarısı çıktı araç motor ısısı normal seviyeye gelince uyarı veriyor motor korumaya alıyor yavaşlıyor
stop edip tekrar çalıştırınca aracı normale dönüyor ancak bir süre sonra tekrar arıza veriyor lütfen yardımcı olabilir misiniz
Son zamanlarda ilk çalıştırmada Otomatik Vites Kutusu Arızası veriyor, fakat sonraki çalıştırmada bu hata geçiyor, göstermiyor. Aracın gidişinde bir problem yok.
Volkan Bey, çok problemii bir şanzımanınız var. Ford Otosan bu araçları 10 yıl boyunca toplattı, en sonunda da hiçbir garantisi kalmadığını servislere duyurdu. Biz Atco olarak bu şanzımanı yapmıyoruz. O yüzden yardımcı olamayacağız.
Merhaba 2012 kodel focus benzinli powershift aracim var arac bazen 1 den 2 ye alirken titriyor amam sakin kalkislarda sorun yapmiyor birde kapali otoparktan cikarken arac rampa boyunca titrenlme yapti ve sanzimandan tik tik sesler geldi sorun ne gibi gorunuyor masrafi ne cikar saygilar
Iyi gunler 2012 model power shift focus aracim şanzuman arizasi servise gidin uyarisi veriyor. Araci stop edip tekrar calistirinca sorun geciyor uyari vermiyor. Sebebi ne olabilir? Tesekkurler..
Abdullah Bey, araç kendisini korumaya aldığında arıza bildirimi yapar. Kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. En yakın servise gidip arıza kodunuzu bilgisayardan okutmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak bu hizmeti biz sunabiliriz.
2013 focus benzin-lpg li aracımın otomatik şanzımanında sıkıntı vardı makinaya bağlattım 090C hatasını verdi. Aracımı şuanlık kullanmıyorum iyi bir usta arıyorum. Bu hatası halledildikten sonra tekrar aynı sıkıntıyı yaşar mıyım
Aracım 2010 model ford focus çarşıdan evinmin önüne geldim aracımı garajina koymak için biraz ileri gidip geri geri garaja girmek istiyordum biraz ileri gittikten sonra geri moduna almak istedigimde geri moduna geçmedi tekrar ileri geri yapayım dedim her iki konuma p konumunada geçişte çok zorlayarak geçti. Bir de şunu gördüm vites başlığının altindaki metal kısım ile plastik aksam arsında açıklık oluşmuş. Aracı zorla D ve R konumuna geçtiğinde hareket ediyor. Böyle servise kada gidersem başka zararlara daha buyk zarara yol açar mı.
Slm bende 2006 fokus var dizel 1.6 bunda sabah ilk calıştırdıgımda şanzıman arızası veriyor stop edip 3. 4 defa sonra düzeliyor gün icinde hic bir sıkıntı yok
Merhabalar, 2013 model benzinli otomatik şanzıman focus aracım var trend X arabam 87.500 km de 1.5 yıldır kullanıyorum. Bugüne kadar herhangi bir sorunum yoktu, fakat son 2 haftadır özellikle trafikte dur-kalklar sırasında “şanzıman ısındı 5 dk bekle” ve “güvenli durun” uyarısı vermekte. Son yolculuğumda 30 dk trafikte kaldığımda araç yine aynı uyarıyı verip, R ile geriye hiç hareket etmeyip D ile yavaşça öne ilerledi.Park edip 5 dk dinlendirdikten sonra sorun düzeldi.Bir süre trafikte ilerledikten sonra aracın çekişinde yine sorunlu bir sürüş yaşadım,uyarı vermediği halde. Konu hakkında nasıl bir yol izlemeliyiz. araç ihtiyacım olduğu için arıza tespit ve iyileştirme sürelerim hakkında da bilgi verebilir misiniz?
Hakan Bey, DCT250 tip şanzımanlara Ford tarafından birçok güncellenme geldi. En yakın yetkili serviste son sürümü yükletmenizi tavsiye ederiz. Eğer bundan sonra probleminiz devam ediyorsa, buyurun gelin, birlikte aracınıza bir ekspertiz yapalım (bunun için bir bedel talep etmiyoruz), siz de tahmini maliyet hakkında daha net bilgilere sahip olabilirsiniz.
Merhaba 2013 model benzinli otomatik şanzıman focusla aynı problemi bende yaşıyorum. Size Bakuden yazıyorum. Acaba son sürümün versiyonu, ismi hakklnda bilgi vere bilir misiniz?
merhabalar ustam ford focus 3.5 2015 model dizel bir aracim var aracimi alali ortalama bir sene oldu alirkende bu ariza kodu cikiyodu su anda aracimi kullaniyorum vites gecislerinde hizlanmasinda filan herhangi bir sikinti yok P2855 hata kodu vermekte bunun nedeni nedir ileride bir sikinti yaratirmi bir senedir kullaniyorum sanziman yag bakimlarini filan aldigimda yaptirmistim
Merhabalar 2012 focus 1.6 otomatik 112 binde aracım 1.ile 2 arasında ara ara hissettiğim titreme oluyor ama kronikmiş bunu eledim bu hafta 2 defa yaptı normal seyir halen de giderken şanzıman aşırı sıcak 5 dk bekle uyarısı verdi sonra normale dönüyor tabi bunun nedeni nedir sıkıntı çıkarır mı bilgi verirseniz çok sevinirim hayırlı günler
2013 model benzinli powersifft sanzimana sahio ford fokus 3 aracimda uzun yolda vites gecisl gec kalma ve s pozisyonuna gecmeme r geriye gecmedigi gibi sorunlar yasadim arac 78000 km de arizasina bilgisayardan baktirdim b motoru arizasi vermis oldugu goruldu ,ariza verdiginde kontagi kapatip actigimda resetleniyor simdilik bir soru yasamiyorum sizin oneriniz tesekkurler.
2015 Model Focus Trend X Otomatik 152.000 km de aracım var. Yaklaşık 1 Ay oldu alalı. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Ancak şanzıman yağ durumu nedir bilemiyoruz. Yetkili servis kayıtlarına göre 90.000 km de ikinci şanzıman bakımı yapılmış. ondan sonra özel serviste şanzıman bakımı yapılmış mı yapılmamış mı bilemiyoruz. Şanzıman yağı seviyesini nasıl kontrol edebilirim. bu araçlarda şanzıman yağ çubuğu varmı. ben motor kısmında bulamadım. birde Şanzıman Yağ bakımı ücreti ne kadar. bunlar hakkında bilgi alabilirmiyim?
Aykut Bey, yazlık izinlerden dolayı aksamalarımız var, lütfen kusura bakmayınız. Şanzımanınızda yağ çubuğu bulunmamaktadır. Şanzıman yağ seviyesi yağ tapasından ölçülebilir. Yağ bakım ücreti 900 TL civarındadır, eğer şanzımanınız DCT250 tipi ise bu ücret 500 TL civarında olacaktır. Sağlıklı bilgilendirme için şasi numarası gerekmektedir.
Merhabalar 2004 otomatik focus benzin&lpg 125000 km de 120000 km deyken şanzuman yağını değiştirdim aracımla yağ değişiminden sonra uzun yol yaptım malum yaz olduğundan klimada açıktı aracımın sol ön teker davlumbazına yağ sıçramıştı ama yere damlatmıyordu dönüş yolundayken mola verdiğim yerde aracı kontrol ettığimde yerede yağ damlattı aracın alt tarafında karterde akıntı yoktu hava filtresini söküp baktığımda şanzumanın üstünde yağ birinkitileri vardı eve vardığımda davlumbazı sıvama yağ kaplamış ve aracın sol alt kısmı arka tampona kadar yağ lekesi olmuştu budurumda şanzumana bir zarar gelmişmidir ve öneriniz nedir? Teşekkürler.
Merhabalar. Aracım 2020 model dizel otomatik focus. Araç vites geçişlerinde biraz karasız kalıyor gibi, silkeleme olarak geçiyor. Özellikle 2-3-4 e geçerken. Aracı cihaza bağlayınca hiç bir hata kodu vermiyor ve arıza ışığı yanmıyor. Sizce be yapmalıyım
Merhaba, 2012 otomatik benzin lpg li aracım 58 bin km de .
Tirger değişimi ne zaman olur.
Birde şanzıman engellerden geçtiğimde gaza basınca bir iki sn kadar baza bassamda hemen algılamıyor. Bazende sallama yapıyor .
Yokuş aşağı durup ilerlediğinde anı gaza başar isem veya yine kristen geçerken gaza hızlı basarsam sallama yapıyor.
Motoru çalıştırıp aracılarla aldığımda içeride motor kısmından gelen vuvvvv vuvvvv diye bşr ses var bu ses hareket et edince de oluyor ama düşük hızda iken sanki birinci viteste iken oluyor.
Sadık Bey, şanzımanınızda rulman problemi var sanki. Bir test etmemiz gerekiyor. Triger için http://www.motorrevizyonu.com sitesindeki arkadaşlarımıza danışabilirsiniz.
Merhaba;
2008 Ford focus titanyum otomatik aracım dün sağa yanaşırken stop etti, vites’i D den P ye alıp çalıştırdım ancak sonrasında P pozisyonundan diğer konumlara geçirmeme rağmen vites geçişi olmuyor ve P yanıp sönüyor. Araç p konumunda olduğu için hareket ettirilemiyor. Henüz cihaz bağlatamadım ancak ekrana herhangi bir arıza düşmüyor. Olay şanzıman sorunu mu yoksa elektronik mi aceba, tecrübeleriniz den faydalanabilir miyiz?
İlginiz için teşekkürler, arıza vites kumanda kablosundan kaynaklıymış, işlevini yerine getiremediği için şanzıman kumanda almamış.
Araç benzinli MK2.5 2008-2011 kasa. Şanzıman yağ değişiminde filtreyi de değiştiriyor musunuz? Sadece makine ile yağ mı değiştiriyorsunuz? Maliyet konusunda bilgi alabilir miyim? Mail adresim yasinsayan@gmail.com.
Kolay gelsin
Yasin Bey, şanzıman yağ değişiminde filtreyi değiştiriyoruz. Yağı müşterinin tercihine göre makine ile veya konvensiyonel yöntem ile değiştiriyoruz. Makine ile yaklaşık 800 TL, geleneksel yöntemle 450 TL gibi bir ücreti vardır.
2013 otomatik vites benzinli Kuga aracım var.Son bir haftadır,40-80 km hız arasında düşük devirde iken,hafif gaz verdiğimde takırtı sesi geliyor.devirli kullanırken bu ses olmuyor.Servise götürdüm usta şanzumandan geliyor dedi..herhangi bir ölçüm yapılmadan sökülecek dedi ve masraf ve arıza konusunda net bir şey diyemediler..ne yapabilirim..Bu arada şase numarsından bakıp şanzumanın power schit olmadığını diğer model olduğunu söylediler.
Hüseyin Bey, aracınızda 6F35 şanzıman var. Ses, mekanik bir problemi işaret etmektedir. Bu tork veya şanzımanın içerisinden olabileceği gibi volantdan da olabilir. Dilerseniz ücretsiz ekspertiz ve diyagnoz için servisimize uğrayabilirsiniz.
Iyi günler 2014 ford focus powersift aracım var arabada 60 km hızdan sonra sürtunme sesi geliyor baskı balatayla alakalı bi durum değil servis şanzuman diyor sizce sorun nedir ayrıca frene basınca veya boşa atınca değişen bisey olmuyor
merhabalar ben 2009 model 1.6 hatcback benzinli yarı otomatik ford focus kullanıyorum aracım 120 km/s hıza çıkınca 4. vitesten 3. vitese geri çekiyor sorun ne olabilir şimdiden teşekkür ederim ( zeki yılmaz)
2010 model 4 ileri otomatik vites ford focus aracım var vites geçişleri ve yürüründe hiçbir problem yok vitesi park konumundan r ye ve d ye alınca ara sıra göstergede geçişleri göstermiyor ve p harfi yanıp sönüyor ama yine de araç gidiyor sadece göstergede yanlış gösteriyor daha önce böyle bir problemle karşılaştınız mı sorun nedir ayrıca bilgisayar bağlandı hiçbir arıza vermedi hem elektrik hem de şanzıman
Benzer arızalara Ford Focus şanzımanlarda değil, farklı marka araçlarda rastladık. Şanzımanınızda bir sıkıntı yok gibi gözükmektedir. Şanzımanın üzerinde (dışında) vites pozisyon şalteri dediğimiz parçayı kontrol ettiriniz. Giriş çıkış bağlantıları veya elektriksel bir arızası olabilir.
Pozisyon şalterini de kontrol ettirdim onda da problem yok internet ten araştırdığım kadarıyla bu vitesin hemen altında küçük micro bi swiçh varmış konsola doğru giden sorun onun bozulması veya yerinden çıkması veya oksitlenmesi olduğunu söyleyenler var
İstanbul yoğun olduğu için kimse de uğraşmak istemiyor
Merhaba benim 2014 ford focus otomatik aracım var arac 2 kere sanzuman çok ısındı 5dk bekleyin diyor neden olabilir
Alper Bey, şehiriçi trafikte çok fazla dur kalkta yaşanan bir sorundur.
Merhaba iyi çalışmalar 2012 Focus 3 otomatik benzin+LPG aracımda vites geçişlerinde hafif bir sarsıntı oluyor.motor fazla ısınmadan nadiren yapıyor fakat uzun yolda km yaptıkça vites geçişlerinde ki sarsıntı daha fazla belirginlesiyor
Merhaba focus 1 benzinli otomatik aracim var vites dususlerinde vuruntu yapiyor 4 ten 3 e 3 ten 2 ye sadece 2 defa alt begin degisti problem duzelmedi yan tarftan acildi sanjiman hic bir hata bulunmadi sizde sorunu nedir maliyet ne kadar olur tesekkurler
Merhaba Yasin Bey aracınızdaki problem yaptığınız işlemler sonucunda değişim sağlanmadıysa aracınızın tork konvektörüne baktırmanız gerekiyor. Şanzıman yan kısımdan kontrolden hariç komple iç mekanik kontrol yapılması gerekiyor.
Merhabalar, ford focus 2016 1.5 powershift aracımda iniş aşağı farkında olmadan p konumuna alıp freni bıraktım. Tekrar d ye alırken p den çok zor çıktı vites ve şanzımandan ciddi bir tak sesi geldi. Bir sorun yaşarmıyım baya canımı sıkan bir durumdu.
Merhaba Halil Bey, sorununuz hala devam ediyor mu ? Yani vites geçişi yaptığınızda aynı sesi duyuyor musunuz? Eğer normale döndüyse bir problem olmaz. Yokuşta yüke bindiği için geçiş dişlilerinin ayrılmasında o tarz bir ses olabilir. Ama devam ediyorsa şanzımana bakmakta fayda var.
Merhabalar, 2008 focus makyajlı kasa sedan otomatik aracım, sırasıyla motor arızası ardından vites kutusu arızası son olarak da hızlanma azaltıldı uyarısı veriyor. Aracım 182 binde kilometresi. Ne yapmam gerekiyor acaba? Teşekkürler şimdiden.
Merhaba, öncelikle bir servise uğrayıp cihaz bağlayıp arıza kodlarına baktırmanızı öneririz. Çıkan arıza koduna göre ve araçtaki semptoma göre daha net bir teşhis konulabilir. Dilerseniz size en yakın servisimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba;
Size Muş tan yazmaktayım. Focus 2009 model benzinli otomatik şanzıman aracım var. Aracımın uzun yolda giderken triptoniğe geçirdiğimde topuz geçmesine rağmen ekranda D olarak yazmaktaydı ve hiç bir şekilde manuele geçmedi. Ayrıca ilk 2 vitesin haricinde 3 ve 4. Vitese de geçmedi. Yolda bir sanayide usta alt tarafta yer alan hidroliklerin kutum bağladığını belirterek söktü benzinle ve hava ile temizledi. Memleketime aracı zorlamadan geldim. Ama sonra bir gün aracı çalıştırdığımda vites kutusu arızası ve motor arızası uyarıso verdi ve söndü. Şu anda triptonic veya vites değiştirme sorunum yok fakat araç d ye alınırken hafif vurma yapıyor ve ses çıkarmakta buralarda otomatik şanzımandan anlayan yok. Bir usta yağ değişimi önerdi yardımınızı talep ediyorum. Araçta herhangi bir hata kodu bulunmamaktadır. Şimdiden teşkkürlerimi iletirim.
Ayrıca aracım eskiden N veya P de çalışırken şu anda sadece P de çalışmaktadır.
İlk olarak vites pozisyon şalterinde korozyon var mı yok mu onu kontrol etmeniz faydalı olabilir.
Murat Bey, yağ değişimi araçtaki vuruntuyu engellememektedir. Arıza kodu olmaması problemin mekanik olarak şanzımanın içerisinde olduğunu işaret etmektedir. Aracı şanzımandan anlayan birinin test sorunu bildirmesi daha faydalı olacaktır. Biz mesela hidroliklerin kutum bağlamasının ne olduğunu anlayamadık…
Merhaba, 2006 Focus benzinli 4 ileri otomatik aracım var 98.000 km de. Vites D de iken 2 dk civarı frende beklerken, önce motor sesi değişiyor. Sonra motor stop edecek gibi rölanti düşüyor. Sonra stop ediyor. İnternette tork konvertöründe sorun olabileceğini okudum. Size de göstermek istiyorum.
Tamer Bey, tork konvertörün salgılı çalışmasından bahsettiğiniz arıza gerçekleşiyor olabilir. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız, birlikte test edebiliriz.
Selam şanzuman sıcak uyarısı veriyor ve titrme silkeleme yapıyor
Ferhat Bey, aracınızın marka model yılı ve motor tipi nedir?
Slm 2009 model otomatik şanzımanlı focus aaracim var benzin LPG ile kullanmaktayım son günlerde araç ile uzun yola çıktım ve devir yükseldikçe vitese gecemiyor yada boşta gaza basiyomussunuz gibi devir saati bı anda yükseliyor bunun sebebi nedir acaaba yaşayan var mi
Şaban Bey, şanzıman içerisinden kaçırıyor olabilir. LPG’yi iptal edip aynı sorun devam ediyor mu bir bakın. Eğer devam ediyorsa buyurun gelin ücretsiz bir teşhis ve test yapalım.
Merhabalar ankaradan yazmaktayım
Aracım focus titanium 2011 benzinli otomatik geçen sene yoğun yağmurlardan sonra göstergede d,n,r,p harflerini göstermemeye başladı sadece p olarak gösteriyor ve sürekli yanıp sönüyor aracın gidişince veyahut başka hiçbir yerinde sorun yok fakat göstergede p yanıp yanıp sönüyor vites şalteri değiştirildi fakat bir işe yaramadı sorun nedir nasıl çözülebilir sizce ?
Merhaba Gökdeniz Bey, öncelik olarak yetkili servisinizde şanzıman yazılımınızı güncelletin. TCM’niz de oksitlenmiş olabilir. Kart değişimi gerekebilir.
Merhaba. 2010 otomatik benzinli titanyum aracim var. arac calisiyor ama vites değişmiyor. kitlenmis gibi. sorun nedir?
Kaya bey, aracınız korumaya almış durumdadır. Bu durumda kullanmanız araca ve şanzımana daha fazla hasar verecektir. Aracınızı herhangi bir arıza tespit cihazına bağlattınız mı?
Merhaba 2006 focus 2 otomatik vites aracı alalı 2 ay oldu geçenler çok dik bir rampa çıkarken boğuldu ve motor arızası lambası yandı ve 1gun sonra o gitti ve otomatik vites kutusu arızası uyarısı çıktı araç motor ısısı normal seviyeye gelince uyarı veriyor motor korumaya alıyor yavaşlıyor
stop edip tekrar çalıştırınca aracı normale dönüyor ancak bir süre sonra tekrar arıza veriyor lütfen yardımcı olabilir misiniz
Vakkas Bey, aracınız dizel mi benzinli mi?
Merhaba,
2006 model Focus dizel Cvt model aracım var.
Son zamanlarda ilk çalıştırmada Otomatik Vites Kutusu Arızası veriyor, fakat sonraki çalıştırmada bu hata geçiyor, göstermiyor. Aracın gidişinde bir problem yok.
Bu hata neden meydana geliyor?
Teşekkürler
Volkan Bey, çok problemii bir şanzımanınız var. Ford Otosan bu araçları 10 yıl boyunca toplattı, en sonunda da hiçbir garantisi kalmadığını servislere duyurdu. Biz Atco olarak bu şanzımanı yapmıyoruz. O yüzden yardımcı olamayacağız.
Merhaba 2012 kodel focus benzinli powershift aracim var arac bazen 1 den 2 ye alirken titriyor amam sakin kalkislarda sorun yapmiyor birde kapali otoparktan cikarken arac rampa boyunca titrenlme yapti ve sanzimandan tik tik sesler geldi sorun ne gibi gorunuyor masrafi ne cikar saygilar
Ersin Bey, sorun kavramadan gibi gözükmektedir.
Iyi gunler 2012 model power shift focus aracim şanzuman arizasi servise gidin uyarisi veriyor. Araci stop edip tekrar calistirinca sorun geciyor uyari vermiyor. Sebebi ne olabilir? Tesekkurler..
Abdullah Bey, araç kendisini korumaya aldığında arıza bildirimi yapar. Kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. En yakın servise gidip arıza kodunuzu bilgisayardan okutmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak bu hizmeti biz sunabiliriz.
2013 focus benzin-lpg li aracımın otomatik şanzımanında sıkıntı vardı makinaya bağlattım 090C hatasını verdi. Aracımı şuanlık kullanmıyorum iyi bir usta arıyorum. Bu hatası halledildikten sonra tekrar aynı sıkıntıyı yaşar mıyım
Muharrem Bey ,arıza kodunuz p0900 olabilir mi?
Aracım 2010 model ford focus çarşıdan evinmin önüne geldim aracımı garajina koymak için biraz ileri gidip geri geri garaja girmek istiyordum biraz ileri gittikten sonra geri moduna almak istedigimde geri moduna geçmedi tekrar ileri geri yapayım dedim her iki konuma p konumunada geçişte çok zorlayarak geçti. Bir de şunu gördüm vites başlığının altindaki metal kısım ile plastik aksam arsında açıklık oluşmuş. Aracı zorla D ve R konumuna geçtiğinde hareket ediyor. Böyle servise kada gidersem başka zararlara daha buyk zarara yol açar mı.
Necmettin Bey, anlaşıldığı kadarı ile vites kolunuzda problem var. Bir servise göstermenizi tavsiye ederiz.
Slm bende 2006 fokus var dizel 1.6 bunda sabah ilk calıştırdıgımda şanzıman arızası veriyor stop edip 3. 4 defa sonra düzeliyor gün icinde hic bir sıkıntı yok
Sedat bey, Ford cvt şanzıman var aracınızda ve çok problemli bir şanzımandır. Atco olarak biz bu şanzımana hizmet sunmuyoruz.
Merhabalar, 2013 model benzinli otomatik şanzıman focus aracım var trend X arabam 87.500 km de 1.5 yıldır kullanıyorum. Bugüne kadar herhangi bir sorunum yoktu, fakat son 2 haftadır özellikle trafikte dur-kalklar sırasında “şanzıman ısındı 5 dk bekle” ve “güvenli durun” uyarısı vermekte. Son yolculuğumda 30 dk trafikte kaldığımda araç yine aynı uyarıyı verip, R ile geriye hiç hareket etmeyip D ile yavaşça öne ilerledi.Park edip 5 dk dinlendirdikten sonra sorun düzeldi.Bir süre trafikte ilerledikten sonra aracın çekişinde yine sorunlu bir sürüş yaşadım,uyarı vermediği halde. Konu hakkında nasıl bir yol izlemeliyiz. araç ihtiyacım olduğu için arıza tespit ve iyileştirme sürelerim hakkında da bilgi verebilir misiniz?
Hakan Bey, DCT250 tip şanzımanlara Ford tarafından birçok güncellenme geldi. En yakın yetkili serviste son sürümü yükletmenizi tavsiye ederiz. Eğer bundan sonra probleminiz devam ediyorsa, buyurun gelin, birlikte aracınıza bir ekspertiz yapalım (bunun için bir bedel talep etmiyoruz), siz de tahmini maliyet hakkında daha net bilgilere sahip olabilirsiniz.
Merhaba 2013 model benzinli otomatik şanzıman focusla aynı problemi bende yaşıyorum. Size Bakuden yazıyorum. Acaba son sürümün versiyonu, ismi hakklnda bilgi vere bilir misiniz?
Merhaba, kardaş Azerbaycana sevgiler! Son versiyonu inanın biz de bilmiyoruz. Yetkili serviste güncelletirseniz çok daha iyi olacaktır.
merhabalar ustam ford focus 3.5 2015 model dizel bir aracim var aracimi alali ortalama bir sene oldu alirkende bu ariza kodu cikiyodu su anda aracimi kullaniyorum vites gecislerinde hizlanmasinda filan herhangi bir sikinti yok P2855 hata kodu vermekte bunun nedeni nedir ileride bir sikinti yaratirmi bir senedir kullaniyorum sanziman yag bakimlarini filan aldigimda yaptirmistim
Davut Bey, şanzımanınızda A selenoidinizde problem var. Mekatronik tamiri firmamızda yapılabilmektedir. Bu şekilde kullanırsanız kavramayı bozarsınız.
Merhabalar 2012 focus 1.6 otomatik 112 binde aracım 1.ile 2 arasında ara ara hissettiğim titreme oluyor ama kronikmiş bunu eledim bu hafta 2 defa yaptı normal seyir halen de giderken şanzıman aşırı sıcak 5 dk bekle uyarısı verdi sonra normale dönüyor tabi bunun nedeni nedir sıkıntı çıkarır mı bilgi verirseniz çok sevinirim hayırlı günler
Ozan bey, muhtemelen kavramanız artık işlevini yitirmeye başlamış. Kavramanın komple değişmesi gerekebilir.
2013 model benzinli powersifft sanzimana sahio ford fokus 3 aracimda uzun yolda vites gecisl gec kalma ve s pozisyonuna gecmeme r geriye gecmedigi gibi sorunlar yasadim arac 78000 km de arizasina bilgisayardan baktirdim b motoru arizasi vermis oldugu goruldu ,ariza verdiginde kontagi kapatip actigimda resetleniyor simdilik bir soru yasamiyorum sizin oneriniz tesekkurler.
Merhaba Ali İhsan Bey, aracınızda bulunan 6Dct250 şanzımanına şirket olarak şu an için hizmet vermemekteyiz.
Merhaba hayırlı işler
2004 model fokus aracım yağ damlatıyor ne yapmalıyım?
Şeref Bey, en yakın servise giderek yağ damlatmasını engelletmeniz gerekmektedir.
2015 Model Focus Trend X Otomatik 152.000 km de aracım var. Yaklaşık 1 Ay oldu alalı. Hiç bir sıkıntı yaşamadım. Ancak şanzıman yağ durumu nedir bilemiyoruz. Yetkili servis kayıtlarına göre 90.000 km de ikinci şanzıman bakımı yapılmış. ondan sonra özel serviste şanzıman bakımı yapılmış mı yapılmamış mı bilemiyoruz. Şanzıman yağı seviyesini nasıl kontrol edebilirim. bu araçlarda şanzıman yağ çubuğu varmı. ben motor kısmında bulamadım. birde Şanzıman Yağ bakımı ücreti ne kadar. bunlar hakkında bilgi alabilirmiyim?
AtcoAdmin bizi unuttun.
Aykut Bey, yazlık izinlerden dolayı aksamalarımız var, lütfen kusura bakmayınız. Şanzımanınızda yağ çubuğu bulunmamaktadır. Şanzıman yağ seviyesi yağ tapasından ölçülebilir. Yağ bakım ücreti 900 TL civarındadır, eğer şanzımanınız DCT250 tipi ise bu ücret 500 TL civarında olacaktır. Sağlıklı bilgilendirme için şasi numarası gerekmektedir.
Merhabalar 2004 otomatik focus benzin&lpg 125000 km de 120000 km deyken şanzuman yağını değiştirdim aracımla yağ değişiminden sonra uzun yol yaptım malum yaz olduğundan klimada açıktı aracımın sol ön teker davlumbazına yağ sıçramıştı ama yere damlatmıyordu dönüş yolundayken mola verdiğim yerde aracı kontrol ettığimde yerede yağ damlattı aracın alt tarafında karterde akıntı yoktu hava filtresini söküp baktığımda şanzumanın üstünde yağ birinkitileri vardı eve vardığımda davlumbazı sıvama yağ kaplamış ve aracın sol alt kısmı arka tampona kadar yağ lekesi olmuştu budurumda şanzumana bir zarar gelmişmidir ve öneriniz nedir? Teşekkürler.
Merhabalar. Aracım 2020 model dizel otomatik focus. Araç vites geçişlerinde biraz karasız kalıyor gibi, silkeleme olarak geçiyor. Özellikle 2-3-4 e geçerken. Aracı cihaza bağlayınca hiç bir hata kodu vermiyor ve arıza ışığı yanmıyor. Sizce be yapmalıyım
Merhaba, aracınız kaç ileri? şanzıman içinde basınç kaçağı olabilir.
Merhaba, 2012 otomatik benzin lpg li aracım 58 bin km de .
Tirger değişimi ne zaman olur.
Birde şanzıman engellerden geçtiğimde gaza basınca bir iki sn kadar baza bassamda hemen algılamıyor. Bazende sallama yapıyor .
Yokuş aşağı durup ilerlediğinde anı gaza başar isem veya yine kristen geçerken gaza hızlı basarsam sallama yapıyor.
Motoru çalıştırıp aracılarla aldığımda içeride motor kısmından gelen vuvvvv vuvvvv diye bşr ses var bu ses hareket et edince de oluyor ama düşük hızda iken sanki birinci viteste iken oluyor.
Sadık Bey, şanzımanınızda rulman problemi var sanki. Bir test etmemiz gerekiyor. Triger için http://www.motorrevizyonu.com sitesindeki arkadaşlarımıza danışabilirsiniz.
Merhaba;
2008 Ford focus titanyum otomatik aracım dün sağa yanaşırken stop etti, vites’i D den P ye alıp çalıştırdım ancak sonrasında P pozisyonundan diğer konumlara geçirmeme rağmen vites geçişi olmuyor ve P yanıp sönüyor. Araç p konumunda olduğu için hareket ettirilemiyor. Henüz cihaz bağlatamadım ancak ekrana herhangi bir arıza düşmüyor. Olay şanzıman sorunu mu yoksa elektronik mi aceba, tecrübeleriniz den faydalanabilir miyiz?
Yasin Bey, aracınız dizel mi benzinli mi? Bilgi verirseniz ona göre yardımcı olmaya çalışalım
İlginiz için teşekkürler, arıza vites kumanda kablosundan kaynaklıymış, işlevini yerine getiremediği için şanzıman kumanda almamış.
Araç benzinli MK2.5 2008-2011 kasa. Şanzıman yağ değişiminde filtreyi de değiştiriyor musunuz? Sadece makine ile yağ mı değiştiriyorsunuz? Maliyet konusunda bilgi alabilir miyim? Mail adresim yasinsayan@gmail.com.
Kolay gelsin
Yasin Bey, şanzıman yağ değişiminde filtreyi değiştiriyoruz. Yağı müşterinin tercihine göre makine ile veya konvensiyonel yöntem ile değiştiriyoruz. Makine ile yaklaşık 800 TL, geleneksel yöntemle 450 TL gibi bir ücreti vardır.
2013 otomatik vites benzinli Kuga aracım var.Son bir haftadır,40-80 km hız arasında düşük devirde iken,hafif gaz verdiğimde takırtı sesi geliyor.devirli kullanırken bu ses olmuyor.Servise götürdüm usta şanzumandan geliyor dedi..herhangi bir ölçüm yapılmadan sökülecek dedi ve masraf ve arıza konusunda net bir şey diyemediler..ne yapabilirim..Bu arada şase numarsından bakıp şanzumanın power schit olmadığını diğer model olduğunu söylediler.
Hüseyin Bey, aracınızda 6F35 şanzıman var. Ses, mekanik bir problemi işaret etmektedir. Bu tork veya şanzımanın içerisinden olabileceği gibi volantdan da olabilir. Dilerseniz ücretsiz ekspertiz ve diyagnoz için servisimize uğrayabilirsiniz.
Iyi günler 2014 ford focus powersift aracım var arabada 60 km hızdan sonra sürtunme sesi geliyor baskı balatayla alakalı bi durum değil servis şanzuman diyor sizce sorun nedir ayrıca frene basınca veya boşa atınca değişen bisey olmuyor
Ali Bey, sesi dinlemeden yorum yapmamız sağlıklı olmayacaktır.
merhabalar ben 2009 model 1.6 hatcback benzinli yarı otomatik ford focus kullanıyorum aracım 120 km/s hıza çıkınca 4. vitesten 3. vitese geri çekiyor sorun ne olabilir şimdiden teşekkür ederim ( zeki yılmaz)