BMW 3.20d şanzıman arızası yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 3.20d araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 3.20d otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. BMW 3.20d otomatik şanzıman sorunu için kesin çözüm üretmekteyiz.
BMW 3.20d Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ,Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
BMW 3.20d Otomatik Şanzıman Çeşitleri
BMW 3.20 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 3.20d grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:
BMW 3.20d (E46) GM 5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (E90) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (E90) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (E91) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (E91) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (E92) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (E93) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (F30) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 3.20d (F31) ZF 8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW E46 3.20d Otomatik Şanzıman Arızaları
BMW 3.20d E46 şanzıman arızaları, araçlarda kullanılan GM 5L40E şanzıman üzerinden incelenebilir.
Otomatik Şanzıman Arıza Lambası Yanması: Her iki şanzıman türünde de sıklıkla karşılaşılabilecek bir arıza türüdür. Tecrübelerimiz çoğu zaman lamba yanma sebebinin devir sensörü arızası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte eğer arıza lambanız yanıyorsa, en yakın arıza tespit cihazından alacağınız arıza kodları size yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır.
E46 ilk kalkışta gecikme problemi: Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata (92-Can Tork Arabirim) hatası oluyor ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini gösteriyor.
Vuruntu problemleri: D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise vites dişli oran arızası atmaktadır ve şanzımanın revizyon olması gerekir
Şalter hataları: Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı olabilir yılından dolayı tesisat konrolü yaptırmanız gerekir.
Bmw E46 Şanzıman Türbünü Tamiri
15 yaşın üzerinde olan E46 kasalarında kullanılan tork konvertörleri zaman içerisinde aşınmayla birlikte bozulurlar. Özellikle 80-90 km/h kendini titreme ve devir saati 1500-2000 devir aralığında devir saatini oynatarak kendini belli etmekte. Araç yaşı itibariyle karşılaşılabilecek şaft ve mafsal arızalarıda kendini ilk kalkışlarda vites ile orta konsol aralığında kendini belli eden bir titremesi vardır.
BMW E90 Tork Konvertör Sorunları
6HP serisi ZF şanzıman kullanan BMW E90 3.20d araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.
Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir. İlerleyen dönemde otomatik şanzıman basınç kaybı yaşayacaktır ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamında ciddi zarar oluşacaktır.
Bir başka bilinen 3.20d Bmw şanzman arızası, E90 ZF şanzıman alt devirlerde sarsıntı problemidir. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.
3.20d Tork Konvertör Tamiri
Gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri (E90 şanzıman türbünü), eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.
BMW E90 Şanzıman Yağı Değişimi: BMW 3.20d 6 ileri vites araçlarda otomatik şanzıman beyni yağ kirlenmesine karşı oldukça hassastır. Yağın içerisindeki kirler ve tozlar, dur kalk sonucu ısınan yağın balataları soğutamaması sonucu zaman içerisinde artış gösterirler. Bundan dolayı Atco Mühendislik E90 BMW araçlarda olarak periyodik aralıklarla otomatik şanzıman yağı değişimini önermekteyiz.
E90 3.20d Otomatik Şanzıman Arızaları
Bmw E90 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Bir başka E90 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir. Bu şanzıman içerisinde artan basınç kayıplarını işaret etmektedir ve akabinde şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:
4F85: Ratio monitoring
4F8A: 4-5 geçisi problemli
4F83: C Clutch Failure
4F57: Shift Monitoring 1-2
4F5B: Shift Monitoring 5-6
4F4E: Gear Monitoring
Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.
Makyajlı kasa E90 3.20d şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanması hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.
E90 vuruntu sorunu: E90 araçlarda meydana gelen bir diğer problem ise aracı D’ye veya R’ye aldığınızda karşılaşılan vuruntudur. Bununla birlikte sıklıkla karşılaşılan bir başka sorun motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:
4E8A Monitoring of valve position
507D Parking gear incorrectly disengage
Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.
BMW F30 Şanzıman Arızaları
BMW F30 Şanzıman Vuruntu Sorunu: 8HP45 serisi şanzımanlarda daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi ile karşılaşılmaktadır. Normalde keyifli şekilde cereyan eden F30 vites geçişleri, bu vuruntularla kullanıcılar tarafından net şekilde hissedilmektedir. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.
3.20d BMW F30 Titreme Sorunu: Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. BMW şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, sabit hızda devir dalgalanması gibi arızalar F30 BMW araçlarda da görülebilmektedir.
F30 yağ soğutucu patlaması:
Bmw F30 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.
BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları
Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.
BMW ZF Otomatik Şanzıman Testi
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 3.20d otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
BMW 3.20d Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
En iyi tamir, önleyici bakımdır. Düzenli değiştirilen şanzıman yağı, şanzımanınızın ömrünü uzatacaktır. Servisimizde BMW 3.20d şanzıman yağı değişimi tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 3.20d otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
BMW 3.20d şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 3.20d şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
BMW 3.20d Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
BMW 3.20d otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 3.20d şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
BMW 3.20d Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
BMW 3.20d Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Ustaya Sor – Bmw E90 ve F30 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer E90 ve F30 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
54 thoughts on “Bmw 3.20d Otomatik Şanzıman Tamiri”
Sa benim 320 d m47 n2 motor aracımın türübünden ses fazla geliyor oda rahatsız ediyor araç traktör gibi çalışıyor firesiz gecişlerde hiçbir sorun yok acaba tütübünde arıza ola bilirmi motordan fazla türübünden ses geliyor
Merhaba, F30 316i aracımda 40-60 km/s arasında ıslığa benzer bir ses geliyor. Gazdan ayak çekince gidiyor. Aynı şekilde geri geri gelirken de bu ses var ama gaza basmadan da bu ses geliyor. Şanzuman ile alakalı bir durum acaba? Öyleyse basit bir sorun mudur?
Muzaffer Bey, sesi dinlemeden sağlıklı bir yorum yapmamız doğru olmayacaktır. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, buyurun bir çayımızı için, ücretsiz bir test sürüşü ve ekspertiz yapalım.
F30 aracımda ısı eşanjörü patladığı için şanzuman su almış. ve çok vuruntu yapıyordu. Tüm balatalar,pistonlar,conta takımları değişti içinde orjinal ZF parçalarıyla. Ancak vuruntular hala devam ediyor. Özellikle R ye geçişlerde, ve durmaya yakın sanki araba stop edecekmiş gibi peş peşe 5-6 kez araba cok şiddetli şekilde sarsılıyor.
Ali Bey, sorun hidrolik ünitenizden ve selenoidlerinizden kaynaklanabilir. Hidrolik üniteyi gönderirseniz, testini gerçekleştirmeye yardımcı oluruz. Bu arada aracınızda bir arıza kodu var mıdır?
Merabalar aracımla sabit hızda giderken sirkeleme yapmaya başladı araç 320D e90 1 yıl öncede seloneid 4.5 vites geçiş hatası arzası yakmıştı ama sonra sıkıntısız kullandım son zamanlarda hafif rampa yukarı tırmanırken gazdaymen araç sanki sirkeleyip gazdan düşecek gibi hareketler yapmaya başladı birde acayip d v r takarken tak diye kendini öne atıyor ne yapmam lazım yardımcı olurmusunuz?
merhabalar f30 3.20d aracımda vitesi d ye alıp hiç gaz vermeden kendisi çok yavaş kalkıyor araba ve tahrik uyarısı veriyor sorun ne olabilir çekiştende düştü araba
Serdar Bey, aracınızda tahrik uyarısı varsa mutlaka bir arıza kodu beyine atılıyordur. Müsait olduğunuzda buyurun birlikte hem arıza kodunuza bakalım, hem arızanızı inceleyelim. Bu işlemler için bir ücret talep etmiyoruz.
Slm 2012 e 90 d aracım varşanzıman yağı ve filtresini yeni değiştirdim daha önce hiç sıkıntım yoktu şimdi 2 bin 3 bin devir arasında gaza yavaş bastığımda hafif titreme ve devir yavaş yavaş yükseliyor acaba neden oluyor aracım 194000 km rede teşekkür ederim
Kadir Bey, şanzıman yağınızı değiştirdiğinizde muhtemelen kavramaların arasındaki tortularda temizlendiği için kavrama boşluklarınız artmıştır. Biz Atco olarak yüksek kilometrelerdeki araçlara bu yüzden şanzıman yağı değişimi önermiyoruz. Aracınız adaptif öğrenme ile bu durumu bir süre içerisinde toparlayacaktır. Eğer toparlayamazsa, şanzımanın revizyon olması gerekecektir.
Slm 2012 model 3 20 d aracım var şanzıman yağı ve filitresini değiştirdim aracımda hiç sorun yoktu yağ demişti şimdi 2 bin 3 bin devir arasında gaza vavaş bastığımda devir saati oynamaya başlıyor sanki yola çakıl dökülmüş gibi araç titriyo çok az yapıyo ama rahatsız ediyo sorun nedir ve fiyatı ne olur acaba
2010 bmw x1 2.3d xdrive . araç 205000km. 190000 kmde ihtiyaten şanzıman yağı değiştirildi. 10000km sonra 1300-1900 devir aralığında araba kasisteymiş gibi silkeliyor. o arada km devir saati de titriyor. yağ değişimi teknik bir yerde yapılmadı. yardımcı olursanız sevinirim. 05323013942
İbrahim Bey, arkadaşlarımız sizinle irtibata geçecekler. Yüksek kilometrede araçlarda yağ değişimi yapıldıktan sonra bu tip vuruntu ve silkelemeler olabilmektedir.
2008 320cd e92 aracım var . araç 40-45 arası ve 80-85 km hızla sabit gidince araçta bir vuruntu oluyor vites kararsız gibi ibre bir artıp bir düşüyor. yani yavaş hızla haraket edince bu sorun hissediliyor ama hızlanırsanız birşey hisettirmiyor. sizce neyi var?
Uğur Bey, şanzımanınız içerisinde vites geçişlerinde kaçırmaya neden olacak mekanik hasarlanma mevcut. Müsait olduğunuzda İstanbul veya izmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrarsanız hem aracınızı ücretsiz test edebiliriz, hem de size daha faydalı bilgiler sunabiliriz.
Şefim bende 2011 200000 binde 184 lük 3.20d var. Şanzımanda hafif vuruntu vardı bende yağını değiştiririm. Sonrası da 1 kez 4 ten 5 e geçişte tahrik arızası verdi. Sildirdim 1 ay sonra yine verdi ne yapmamız gerekli . Arıza yine silindi şuan sıkıntısı yok
Mehmet Bey, geç kalınmış yağ değişimi maalesefki şanzıman içerisindeki boşlukları arttırmaktadır. Mekanik boşluklardan dolayı olan arıza kodlarını ise sildirirseniz, kısa süre sonra aynı koşullarda yine arıza kodunu atacak ve zamanla bu sıkılaşacaktır. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız aracınızı bir birlikte test etmek isteriz.
Selamlar. Bmw f20 8hp45 şanzıman birinci vitesten ikiye geçerken her zaman değil nadirende olsa hissedilir derecede öne atma yapıyor sanki manuel arabada debriyajdan hızlı çekmiş gibi yardımcı olursanız sevinirim
Merhabalar benim aracım 2011 BMW 320 E90 dizel 2000 motor araç önceden olmayan yaklaşık 4 ay önce 1 vitesten 2 ye geçerken bir tekleme oluşmaya başladı araç 150 binde ve anahtarı koyup calistirdigimda sanki öncesinden daha fazla olan bir titreme olmaya başladı ne yapmam gerekir şimdiden teşekkürler
Kolay gelsin E90 184lük 320d aracım var.Araç vites kaçırıyor vuruntulu atıyor 4 ten 5 e de ciddi problem yaratıyor boşa düşüp şanzıman hatalı diyor.Bu arızanın sebebi nedir hangi parçadır.(tork konvertörü değiştirildi.)
Merhaba 3.18 i 2007 model aracım var istanbul tuzladayım lpg geçişlerinde hafif bi vuruntu sesi fibi geliyor ama benzinde geçişler hissedilmiyor sanayideki bi arkadaş şanzıman yapının ve filtrelerin değişmesini söyledi ama formlara baktığım zaman kimse şanzıman yağının değişmesini tavsiye etmiyor bende arafq kaldım şimdi
merhabalar e90 320d aracım lci değil 177 lik motor yolda gelirken sarı dişli ve içinde ünlem var böyle bir ikaz çıktı 3. vitesten ne vites düşürdü ne de vites yükseltti aracı stop edip çalıştırtırdığımda sıkıntı kalktı neden olabilir
MERHABALAR\
2007 Model E90 aracim var sogukta vitesi D konumuna yada R konumuna alinca arac kalkmaya calisiyor stop edecek gibi oluyor ayagimi frenden cekmesem sanzimana zarar verecek gibi arac bagiriyor gaz verilmisde el freni cekili gibi sonra P ve tekrar D yaparsam yapmiyor
Merhaba 2007 model BMW 1.18 otomatik aracım var aracım 2. Ve 3.viteste geçişlerini hissettiriyor rampada salma boşa verme asla yok tek sorun geçişi belli etmesi neden olur acaba
Uğur Bey, sorununuzun nedeni şanzımanın içerisinde ki taslardan kaynaklı olabileceği gibi bu hatayı şanzımanınızın içerisinde ki valfbodyden’ de yapabilir. İstanbul Atco, Ankara Atco veya İzmir Atco şubelerimizden birisini ziyaret ederseniz ücretsiz bir şekilde arızanızı tespit edip, uzman ekibimiz tarafından ekspertiz hizmetimizden faydalanabilirsiniz.
Merhaba ustam 2011 bmw 320d lci 320d aracım var 183 bin kmde hafif gazla sabit hızla giderken hafif devir dalgalanması oluyor.(örneğin 1600-1650 devir arası bi oynama) Aracımda sanki giderken titreme oluyor gibi ama spor yay var onunla alakalıda olabilir. Okuduğum kadar ile türbin işlem görmesi gerekiyor tahmini masrafı nedir? Teşekkür ederim iyi çalışmalar.
Merhaba Ahmet Bey , aracınızdaki sorun motor kaynaklı , şanzımanda (türbin) , akis ve yay kısımlarındanda kaynaklabilir . Detaylı kontrol için İstanbul , Ankara ve İzmir şubelerimize gelerek önerilerimizden ve arıza tespitimizden ücretsiz faydalanabilirsiniz.Teşekkürler
Can Bey, müsait bir zamanınızda Atco İstanbul, Atco Ankara veya Atco İzmir servislerimizden birisine uğrarsanız, aracınıza ücretsiz bir ekspertiz yapar, arızanıza yardımcı olmaya çalışırız.
Erdi bey, sorun hidrolik ünite veya tork konvertöründen olabilir. Şu an konvertör arızalarını cihazlarımızla yol testinde bilgisayar ortamında tespit edebilmekteyiz. Hangi şehirdesiniz? Dilerseniz İstanbul Levent, Kartal, Ankara veya İzmir şubelerimizden bir tanesine ücretsiz tespit için uğrayabilirsiniz.
2008 3.20d aracım p’den başka bir vitese geçmiyor. Vites topuzunu kaldırıp dili yukarı kaldırarak vitesi p den cıkartıyorum r ye alırken geri vuruyor d ye alırken ileri vuruyor. D ye alıp hareket ettigim zaman vita ya 2 de yada 3 sabit gidiyor vites değişmiyor yani ve teiptonikte calısmıyor sarı şanzıman arıza lambası yanıyor. Sebebi ne olabilir ? Kayserideyim
Bi arac alma arefesindeyiz. Bmw e90 2012 model dizel otomatik
1 hafta önce aracı zf de sanzuman revizyon yaptırmış satan kişi araca. Faturası vs var gösterdi.
Revizyondan sonda zaten satacağım düşüncesi ile kullanmamis, ancak şöyle bir detay var. Vites p den R ye ve ya D ye gibi olduğu yerde geçişlerde bir vuruntu yapıyor. Bunu sorduk satan kişiye yeni revizyon yapılmış bu niye diye, kendisi de şöyle dedi revizyon sonrası ortalama 1000 km sakin kullanilmasini önermiş ZF, adaptasyon devam ediyor geçecek kendi kendine demiş. Ama bizde biraz tedirgin olduk. Bu açıklama doğru mudur ? Yeni revizyon yapılan sanzuman ilk baslarda P den R ye veya D ye gibi gecislerde bu vuruntuyu yaparmı ve dediği gibi geçecek mi gerçekten?
Merhaba,
2006 320d E90 aracımı ilk çalıştırdığımda R veya D aldığım zaman doğrudan yüke biniyor frende olduğu için stop ediyor, titreme başladığında boşa aşıp tekrar vitese taktığım zaman normalleşiyor, ışıklarda durduğum zaman vites geçişi yapar gibi atak yapıyor sonra normal şekilde beklemeye geçiyor. Yorumlarda benzer sorunların olduğunu gördüm ama arabayı M sport moduna alıp manuel kullandığım zaman bunların hiç biri olmuyor şanzıman olması gerektiği gibi davranıyor.
Merhaba, öncelikle bir servise uğrayıp cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor. Şanzımanın içinden ya da beyinden bir basınç kaçağı oluşmuş olabilir.
Talha enes salcanlıer / Cevapla 31 Mart 2024 at 06:37
2012 e90 şanzımanımda gaza yüklendiğim de bazen boşa atma bazen de kaçırma yapıyor sebebi nedir ve tamir ücretleri ne kadardır?
Merhaba, şanzıman beynindeki ve şanzıman içindeki basınç kaçağından dolayı yapabilir.
TALHA ENES SALCANLIER / Cevapla 31 Mart 2024 at 06:40
Merhabalar 2012 MODEL E90 ARACIMDA GAZA YÜKLENDİĞİM DE BAZEN BOŞA ATMA BAZEN DE KAÇIRMA YAPIYOR BİLGİSAYARA BAĞLATTIĞIM DA ŞANZUMAN DA ARIZA GÖZÜKMÜYOR SEBEBİ NE OLABİLİR VE TAMİR ÜCRETİ NE KADARDIR ?
Sa benim 320 d m47 n2 motor aracımın türübünden ses fazla geliyor oda rahatsız ediyor araç traktör gibi çalışıyor firesiz gecişlerde hiçbir sorun yok acaba tütübünde arıza ola bilirmi motordan fazla türübünden ses geliyor
Ramazan Bey, türbün sesi sürekli olarak geliyorsa acilen baktırmanızı tavsiye ederiz. Eğer İstanbul’da yaşıyorsanız, biz de yardımcı olabiliriz.
Merhaba, F30 316i aracımda 40-60 km/s arasında ıslığa benzer bir ses geliyor. Gazdan ayak çekince gidiyor. Aynı şekilde geri geri gelirken de bu ses var ama gaza basmadan da bu ses geliyor. Şanzuman ile alakalı bir durum acaba? Öyleyse basit bir sorun mudur?
Muzaffer Bey, sesi dinlemeden sağlıklı bir yorum yapmamız doğru olmayacaktır. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, buyurun bir çayımızı için, ücretsiz bir test sürüşü ve ekspertiz yapalım.
F30 aracımda ısı eşanjörü patladığı için şanzuman su almış. ve çok vuruntu yapıyordu. Tüm balatalar,pistonlar,conta takımları değişti içinde orjinal ZF parçalarıyla. Ancak vuruntular hala devam ediyor. Özellikle R ye geçişlerde, ve durmaya yakın sanki araba stop edecekmiş gibi peş peşe 5-6 kez araba cok şiddetli şekilde sarsılıyor.
Ali Bey, sorun hidrolik ünitenizden ve selenoidlerinizden kaynaklanabilir. Hidrolik üniteyi gönderirseniz, testini gerçekleştirmeye yardımcı oluruz. Bu arada aracınızda bir arıza kodu var mıdır?
Merabalar aracımla sabit hızda giderken sirkeleme yapmaya başladı araç 320D e90 1 yıl öncede seloneid 4.5 vites geçiş hatası arzası yakmıştı ama sonra sıkıntısız kullandım son zamanlarda hafif rampa yukarı tırmanırken gazdaymen araç sanki sirkeleyip gazdan düşecek gibi hareketler yapmaya başladı birde acayip d v r takarken tak diye kendini öne atıyor ne yapmam lazım yardımcı olurmusunuz?
Emre Bey, tork konvertörünüz sorunlu olabilir.
merhabalar f30 3.20d aracımda vitesi d ye alıp hiç gaz vermeden kendisi çok yavaş kalkıyor araba ve tahrik uyarısı veriyor sorun ne olabilir çekiştende düştü araba
Serdar Bey, aracınızda tahrik uyarısı varsa mutlaka bir arıza kodu beyine atılıyordur. Müsait olduğunuzda buyurun birlikte hem arıza kodunuza bakalım, hem arızanızı inceleyelim. Bu işlemler için bir ücret talep etmiyoruz.
Slm 2012 e 90 d aracım varşanzıman yağı ve filtresini yeni değiştirdim daha önce hiç sıkıntım yoktu şimdi 2 bin 3 bin devir arasında gaza yavaş bastığımda hafif titreme ve devir yavaş yavaş yükseliyor acaba neden oluyor aracım 194000 km rede teşekkür ederim
Kadir Bey, şanzıman yağınızı değiştirdiğinizde muhtemelen kavramaların arasındaki tortularda temizlendiği için kavrama boşluklarınız artmıştır. Biz Atco olarak yüksek kilometrelerdeki araçlara bu yüzden şanzıman yağı değişimi önermiyoruz. Aracınız adaptif öğrenme ile bu durumu bir süre içerisinde toparlayacaktır. Eğer toparlayamazsa, şanzımanın revizyon olması gerekecektir.
Slm 2012 model 3 20 d aracım var şanzıman yağı ve filitresini değiştirdim aracımda hiç sorun yoktu yağ demişti şimdi 2 bin 3 bin devir arasında gaza vavaş bastığımda devir saati oynamaya başlıyor sanki yola çakıl dökülmüş gibi araç titriyo çok az yapıyo ama rahatsız ediyo sorun nedir ve fiyatı ne olur acaba
Sorun çözümü bulundu mu?
2000 devirde titreşim sorunu ise bende de var ani gaz yüklenmesinde veya ara hızlanmalarda ara sıra yapıyor!?
Can Bey, eğer İstanbul’da iseniz, aracınızdaki bu problemi birlikte bir test etmek istiyoruz. Bu arızanız sabir devirde mi gerçekleşmektedir?
2010 bmw x1 2.3d xdrive . araç 205000km. 190000 kmde ihtiyaten şanzıman yağı değiştirildi. 10000km sonra 1300-1900 devir aralığında araba kasisteymiş gibi silkeliyor. o arada km devir saati de titriyor. yağ değişimi teknik bir yerde yapılmadı. yardımcı olursanız sevinirim. 05323013942
İbrahim Bey, arkadaşlarımız sizinle irtibata geçecekler. Yüksek kilometrede araçlarda yağ değişimi yapıldıktan sonra bu tip vuruntu ve silkelemeler olabilmektedir.
2008 320cd e92 aracım var . araç 40-45 arası ve 80-85 km hızla sabit gidince araçta bir vuruntu oluyor vites kararsız gibi ibre bir artıp bir düşüyor. yani yavaş hızla haraket edince bu sorun hissediliyor ama hızlanırsanız birşey hisettirmiyor. sizce neyi var?
2012 E90 kullanıyorum tork konvertörünü revze edin veya yenisini yakmanızı tavsiye ederim
Iyi gunler
2004 3.20 bmv benzinli devir gozlemi 2 ve 3 vites gosteriyo bilgisayarla baktirinca bu konuda ne yapmak gerekir nelere dikkat etmemiz lazim
Uğur Bey, şanzımanınız içerisinde vites geçişlerinde kaçırmaya neden olacak mekanik hasarlanma mevcut. Müsait olduğunuzda İstanbul veya izmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrarsanız hem aracınızı ücretsiz test edebiliriz, hem de size daha faydalı bilgiler sunabiliriz.
Şefim bende 2011 200000 binde 184 lük 3.20d var. Şanzımanda hafif vuruntu vardı bende yağını değiştiririm. Sonrası da 1 kez 4 ten 5 e geçişte tahrik arızası verdi. Sildirdim 1 ay sonra yine verdi ne yapmamız gerekli . Arıza yine silindi şuan sıkıntısı yok
Mehmet Bey, geç kalınmış yağ değişimi maalesefki şanzıman içerisindeki boşlukları arttırmaktadır. Mekanik boşluklardan dolayı olan arıza kodlarını ise sildirirseniz, kısa süre sonra aynı koşullarda yine arıza kodunu atacak ve zamanla bu sıkılaşacaktır. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız aracınızı bir birlikte test etmek isteriz.
Selamlar. Bmw f20 8hp45 şanzıman birinci vitesten ikiye geçerken her zaman değil nadirende olsa hissedilir derecede öne atma yapıyor sanki manuel arabada debriyajdan hızlı çekmiş gibi yardımcı olursanız sevinirim
Merhabalar benim aracım 2011 BMW 320 E90 dizel 2000 motor araç önceden olmayan yaklaşık 4 ay önce 1 vitesten 2 ye geçerken bir tekleme oluşmaya başladı araç 150 binde ve anahtarı koyup calistirdigimda sanki öncesinden daha fazla olan bir titreme olmaya başladı ne yapmam gerekir şimdiden teşekkürler
Kolay gelsin E90 184lük 320d aracım var.Araç vites kaçırıyor vuruntulu atıyor 4 ten 5 e de ciddi problem yaratıyor boşa düşüp şanzıman hatalı diyor.Bu arızanın sebebi nedir hangi parçadır.(tork konvertörü değiştirildi.)
Merhaba 3.18 i 2007 model aracım var istanbul tuzladayım lpg geçişlerinde hafif bi vuruntu sesi fibi geliyor ama benzinde geçişler hissedilmiyor sanayideki bi arkadaş şanzıman yapının ve filtrelerin değişmesini söyledi ama formlara baktığım zaman kimse şanzıman yağının değişmesini tavsiye etmiyor bende arafq kaldım şimdi
merhabalar e90 320d aracım lci değil 177 lik motor yolda gelirken sarı dişli ve içinde ünlem var böyle bir ikaz çıktı 3. vitesten ne vites düşürdü ne de vites yükseltti aracı stop edip çalıştırtırdığımda sıkıntı kalktı neden olabilir
MERHABALAR E90 2005 MODEL 320 D ARAC DRİVETROİN LAMBASI YANDI ARAC ISININCA TEKRAR GİDİYOR ARAC SORUNU NEDİR
MERHABALAR\
2007 Model E90 aracim var sogukta vitesi D konumuna yada R konumuna alinca arac kalkmaya calisiyor stop edecek gibi oluyor ayagimi frenden cekmesem sanzimana zarar verecek gibi arac bagiriyor gaz verilmisde el freni cekili gibi sonra P ve tekrar D yaparsam yapmiyor
Merhaba 2007 model BMW 1.18 otomatik aracım var aracım 2. Ve 3.viteste geçişlerini hissettiriyor rampada salma boşa verme asla yok tek sorun geçişi belli etmesi neden olur acaba
Uğur Bey, sorununuzun nedeni şanzımanın içerisinde ki taslardan kaynaklı olabileceği gibi bu hatayı şanzımanınızın içerisinde ki valfbodyden’ de yapabilir. İstanbul Atco, Ankara Atco veya İzmir Atco şubelerimizden birisini ziyaret ederseniz ücretsiz bir şekilde arızanızı tespit edip, uzman ekibimiz tarafından ekspertiz hizmetimizden faydalanabilirsiniz.
Merhaba ustam 2011 bmw 320d lci 320d aracım var 183 bin kmde hafif gazla sabit hızla giderken hafif devir dalgalanması oluyor.(örneğin 1600-1650 devir arası bi oynama) Aracımda sanki giderken titreme oluyor gibi ama spor yay var onunla alakalıda olabilir. Okuduğum kadar ile türbin işlem görmesi gerekiyor tahmini masrafı nedir? Teşekkür ederim iyi çalışmalar.
Merhaba Ahmet Bey , aracınızdaki sorun motor kaynaklı , şanzımanda (türbin) , akis ve yay kısımlarındanda kaynaklabilir . Detaylı kontrol için İstanbul , Ankara ve İzmir şubelerimize gelerek önerilerimizden ve arıza tespitimizden ücretsiz faydalanabilirsiniz.Teşekkürler
Merhaba ustam
BMW E46 3.18 ci
GM 5L40E otomatik şanzıman kaç litre yağ alıyor ve hangi marka ve özellikteki yağı koyuyorsunuz
Saygılarımla Mustafa mor
Mustafa Bey, aracınızın şanzımanı 9.5 litre yağı alıyor ve mobil marka 71141 cinsi yağı kullanıyoruz.
Sanzuman hatası verdi aramam e90 bmw 316 d ye alınca vuruntu yapıyor bazen
Can Bey, müsait bir zamanınızda Atco İstanbul, Atco Ankara veya Atco İzmir servislerimizden birisine uğrarsanız, aracınıza ücretsiz bir ekspertiz yapar, arızanıza yardımcı olmaya çalışırız.
2012 bmwf30 320 d aracım durmaya yakın bazen titreme oluyor neden olabılır
Erdi bey, sorun hidrolik ünite veya tork konvertöründen olabilir. Şu an konvertör arızalarını cihazlarımızla yol testinde bilgisayar ortamında tespit edebilmekteyiz. Hangi şehirdesiniz? Dilerseniz İstanbul Levent, Kartal, Ankara veya İzmir şubelerimizden bir tanesine ücretsiz tespit için uğrayabilirsiniz.
2008 3.20d aracım p’den başka bir vitese geçmiyor. Vites topuzunu kaldırıp dili yukarı kaldırarak vitesi p den cıkartıyorum r ye alırken geri vuruyor d ye alırken ileri vuruyor. D ye alıp hareket ettigim zaman vita ya 2 de yada 3 sabit gidiyor vites değişmiyor yani ve teiptonikte calısmıyor sarı şanzıman arıza lambası yanıyor. Sebebi ne olabilir ? Kayserideyim
Merhaba Sinan Bey, şanzıman kartınızı kontrol ettirmenizi ve öncelikle araca cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanızı öneriyoruz.
S.a hayırlı işler
Bi arac alma arefesindeyiz. Bmw e90 2012 model dizel otomatik
1 hafta önce aracı zf de sanzuman revizyon yaptırmış satan kişi araca. Faturası vs var gösterdi.
Revizyondan sonda zaten satacağım düşüncesi ile kullanmamis, ancak şöyle bir detay var. Vites p den R ye ve ya D ye gibi olduğu yerde geçişlerde bir vuruntu yapıyor. Bunu sorduk satan kişiye yeni revizyon yapılmış bu niye diye, kendisi de şöyle dedi revizyon sonrası ortalama 1000 km sakin kullanilmasini önermiş ZF, adaptasyon devam ediyor geçecek kendi kendine demiş. Ama bizde biraz tedirgin olduk. Bu açıklama doğru mudur ? Yeni revizyon yapılan sanzuman ilk baslarda P den R ye veya D ye gibi gecislerde bu vuruntuyu yaparmı ve dediği gibi geçecek mi gerçekten?
Merhaba Kerem Bey, araca cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanızı öneririz. Beyinsel bir problem olma ihtimali de var.
Tesekkur ediyorum
Merhaba,
2006 320d E90 aracımı ilk çalıştırdığımda R veya D aldığım zaman doğrudan yüke biniyor frende olduğu için stop ediyor, titreme başladığında boşa aşıp tekrar vitese taktığım zaman normalleşiyor, ışıklarda durduğum zaman vites geçişi yapar gibi atak yapıyor sonra normal şekilde beklemeye geçiyor. Yorumlarda benzer sorunların olduğunu gördüm ama arabayı M sport moduna alıp manuel kullandığım zaman bunların hiç biri olmuyor şanzıman olması gerektiği gibi davranıyor.
Merhaba, öncelikle bir servise uğrayıp cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor. Şanzımanın içinden ya da beyinden bir basınç kaçağı oluşmuş olabilir.
2012 e90 şanzımanımda gaza yüklendiğim de bazen boşa atma bazen de kaçırma yapıyor sebebi nedir ve tamir ücretleri ne kadardır?
Merhaba, şanzıman beynindeki ve şanzıman içindeki basınç kaçağından dolayı yapabilir.
Merhabalar 2012 MODEL E90 ARACIMDA GAZA YÜKLENDİĞİM DE BAZEN BOŞA ATMA BAZEN DE KAÇIRMA YAPIYOR BİLGİSAYARA BAĞLATTIĞIM DA ŞANZUMAN DA ARIZA GÖZÜKMÜYOR SEBEBİ NE OLABİLİR VE TAMİR ÜCRETİ NE KADARDIR ?
Merhaba, şanzıman beynindeki ve şanzıman içindeki basınç kaçağından dolayı yapabilir. Komple revizyon durumunda 50-60 bin arası fiyat çıkabilir.
Merhaba, şanzıman beynindeki ve şanzıman içindeki basınç kaçağından dolayı yapabilir. Komple revizyon durumunda 50-60 bin arası fiyat çıkabilir,
Merhaba, şanzıman beynindeki ve şanzıman içindeki basınç kaçağından dolayı yapabilir. Komple revizyon durumunda 50-60 bin arası fiyat çıkabiliyor.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler