Bmw E81 ve F20 1.18i aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Bmw 1.18i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Bmw 1.18i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Bmw 1 serisi araçlarında ZF şanzıman kullanmaktadır. Bmw 1.18i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
BMW 1.18i Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Bmw 1.18i Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Bmw 1.18i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:
Bmw 1.18 (E81) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri
Bmw 1.18 (E87) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri
Bmw 1.18 (E87) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri
Bmw 1.18 (F20) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 1.18i Otomatik Şanzıman Sorunları
2012 model yılına kadar Bmw 1.18i araçlarda otomatik şanzıman olarak ZF 6HP serisi şanzımanlar ve GM üretimli 6L45 şanzımanlar kullanılmaktaydı. Bmw E81 serilerindeki 6HP19 ve 6HP21 şanzımanların sorunlarının başında tork konvertörü (şanzıman türbünü) arızası gelmektedir. Gizli balataya sahip bu şanzımanarda sabit hızda giderken devir saatinde gezinme, yüksek hızda giderken kasisin üzerinden geçiyormuş hissi gibi titreme problemleri görülmektedir.
Bmw 1.18i şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğer bu arızalar ilerlerse, otomatik şanzıman basınç kaçakları izin verilir limitlerin üzerine çıkar ve ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.
Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:
4E8A Monitoring of valve position
507D Parking gear incorrectly disengage
Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.
Bmw 8 ileri otomatik şanzıman arızaları
Gerek E81, gerekse 2012 yılı sonrası Bmw F20 otomatik şanzıman olan 8HP45 ZF şanzımana sahip 1.16i araçların bir başka şanzıman şikayeti otomatik şanzıman vuruntu problemidir. Özellikle D ve 1-2.vites yükseltme ve düşürme esnasında olan vuruntuların nedeni şanzıman beynidir. Diğer vuruntuların nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki balatalardaki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.
Bmw 1.18i F20 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.
BMW 1.18i Tork Tamiri
Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F30 Bmw araçlarda da görülebilmektedir. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.
Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir. Türkiye’nin en gelişmiş tork konvertör revizyon atölyesine sahip firmamızda yapılan işlemler ile ilgili kısa tanıtım videomuzu izleyebilirsiniz.
Garantili 1.18 Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Bmw 1.18i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Bmw 1.18i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Bmw 1.18i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Bmw 1.18i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Bmw E81 ve F20 1.18i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw 1.18i otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Bmw 1.18i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw 1.18i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Bmw 1.18i Otomatik Şanzıman Fiyatları
Bmw 1.18i otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Bmw 1.18İ şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
BMW 1.18i Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
BMW 1.18i Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Ustaya Sor – Bmw E81 ve F20 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer E81 ve F20 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
13 thoughts on “Bmw 1.18i Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhaba;
2007 Model 118i aracım için GM 6L45 tipli otomatik şanzıman beyni gerekiyormuş. Çıkma vs. uygun fiyatlı bulabilir miyiz?
İlginiz için teşekkürler.
Süleyman Bey, bazı arızaları anlık olarak atar ve hafızaya alır. Daha kritik arızalarda araç kendisini korumaya alır ve gitmez. Sizde ilk tip arıza oluşmuş. Bir cihaza bağlatıp arıza koduna baktırmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak size destek sağlayabiliriz.
Merhaba
2007 E87 GM şanzıman da 2 den 3 e geçişte vuruntu sorunu yaşıyorum, triptoniği de kaybettik ve özellikle son sıcak havalarda ekranda şanzıman ve şanzıman hararek uyarıları veriyor; daha önce hidrolik beynin değişmesi gerektiği söylenmiş ve çıka beyin takılmasına rağmen yine de sonuç alamamıştık… Aracı seviyorum ve bu rakamlara bu güvenlikleri veren araç kalmadı fakat bu arıza beni yoruyor, bana yardımcı olur musunuz
Kamil Bey, 6 ileri 6L45 GM şanzımanlar konusunda çok fazla bir tecrübemiz yok zira kısıtlı sayıda araçta bu şanzıman çıkıyor. İstanbul genel merkezimizde geliştirdiğimiz yeni bir arıza tespit cihazımız mevcut. Bu cihazla problemin beyinden mi şanzımanın içinden mi olduğu büyük ölçekte tespit edilebiliyor. Müsait bir zamanınızda İstanbul merkez servisimize uğrayıp Emre beyi sorarsanız, kendisi size yardımcı olacaktır.
2008 model 1,18i aracım manuel vitesi görmüyor. D de bir sıkıntı yok. Usta şalter arızası diyor. Tamiri mümkünmüdür? Ortalama ne maliyetle karşılaşabilirim?
BMW 1.18 2005 model otomatik aracım var.Yaklaşık 1 yıldır sorun yaşıyorum.Düşük devirlerde ani gazlamada veya yokuş yukarı çıkarken gaz tepkimelerinde şanzıman boşa çıkıyor ve vuruntu oluyor.Boşa çıktığında ESP ışığı yanıyor ve D simgesi sönüp yanıyor.Şanzıman değiştirilse de sorun bir türlü bulunamadı.Başka şanzımanlarda da aynı sorunu yaşıyoruz.KKKC’de yaşadığım için size de getiremiyorum.Sizde sorun ne olabilir yardımcı olabilir misiniz lütfen?
Atakan Bey, arızalı şanzımanınız değiştirildikten sonra tekrar aynı arızayı yaşıyorsanız muhtemelen ECU modülünüzde ters giden bir durum vardır yada aracınızın elektrik tesisatını kontrol ettirdiniz mi yüksek akım yada düşük akımda çekiyor olabilir.
merhaba 2008 118 i aracım var 2den 3e geçerken vuruntu var position valve arızası verdi motor arıza lambası yandı sarı renk daha sonra valvetronik arızası verdi çanzımandan dolayı arıza verirmi bşrde sabit hızda devir saati dalgalanma yapıyor çözüm için fikir verebilirmisiniz
Merhaba Ferhat Bey, verdiğiniz arıza bilgilerine göre şanzıman içindeki tas c1 ve c2 basınç kaçırıyor olabilir. Beyin içindeki bir valve düzgün çalışmıyor ve bundan dolayı araç bu tarz sorunlar çıkarıyor. Şanzıman revizyon gerekebilir. Dilerseniz İstanbul, Ankara ve İzmir şubelerimizde ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz. Size hizmet vermekten memnuniyet duyarız. detaylı bilgi için 0552 606 87 84 ve 0553 902 88 14 numaralarını arayabilirsiniz.
Merhaba;
2007 Model 118i aracım için GM 6L45 tipli otomatik şanzıman beyni gerekiyormuş. Çıkma vs. uygun fiyatlı bulabilir miyiz?
İlginiz için teşekkürler.
Merhabalar 2015 118i 70bin km aracimla ışıklarda durduğunda 2 saniyelik şanzıman arızası verdi söndü bidaha hiç yakmadı herhangibi titreme vesayrede olmadı problem olsaydı arıza ışığı yanmaya devam ederdi demi
Süleyman Bey, bazı arızaları anlık olarak atar ve hafızaya alır. Daha kritik arızalarda araç kendisini korumaya alır ve gitmez. Sizde ilk tip arıza oluşmuş. Bir cihaza bağlatıp arıza koduna baktırmanız gerekmektedir. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz ücretsiz olarak size destek sağlayabiliriz.
Merhaba
2007 E87 GM şanzıman da 2 den 3 e geçişte vuruntu sorunu yaşıyorum, triptoniği de kaybettik ve özellikle son sıcak havalarda ekranda şanzıman ve şanzıman hararek uyarıları veriyor; daha önce hidrolik beynin değişmesi gerektiği söylenmiş ve çıka beyin takılmasına rağmen yine de sonuç alamamıştık… Aracı seviyorum ve bu rakamlara bu güvenlikleri veren araç kalmadı fakat bu arıza beni yoruyor, bana yardımcı olur musunuz
Kamil Bey, 6 ileri 6L45 GM şanzımanlar konusunda çok fazla bir tecrübemiz yok zira kısıtlı sayıda araçta bu şanzıman çıkıyor. İstanbul genel merkezimizde geliştirdiğimiz yeni bir arıza tespit cihazımız mevcut. Bu cihazla problemin beyinden mi şanzımanın içinden mi olduğu büyük ölçekte tespit edilebiliyor. Müsait bir zamanınızda İstanbul merkez servisimize uğrayıp Emre beyi sorarsanız, kendisi size yardımcı olacaktır.
Teşekkür ederim, Sakarya dan pandemi süreci bitince uğramak istiyorum
Problem kronik olabilir mi ben ve tanıdığım gm şanzıman kullanan bir arkadaşımda da 2 sen 3 e geçişte vuruntu var
2008 model 1,18i aracım manuel vitesi görmüyor. D de bir sıkıntı yok. Usta şalter arızası diyor. Tamiri mümkünmüdür? Ortalama ne maliyetle karşılaşabilirim?
Vural Bey, sorun yazılımsal veya şalterden kaynaklanabilir. Biz bunların tamirini yapmıyoruz.
BMW 1.18 2005 model otomatik aracım var.Yaklaşık 1 yıldır sorun yaşıyorum.Düşük devirlerde ani gazlamada veya yokuş yukarı çıkarken gaz tepkimelerinde şanzıman boşa çıkıyor ve vuruntu oluyor.Boşa çıktığında ESP ışığı yanıyor ve D simgesi sönüp yanıyor.Şanzıman değiştirilse de sorun bir türlü bulunamadı.Başka şanzımanlarda da aynı sorunu yaşıyoruz.KKKC’de yaşadığım için size de getiremiyorum.Sizde sorun ne olabilir yardımcı olabilir misiniz lütfen?
Atakan Bey, arızalı şanzımanınız değiştirildikten sonra tekrar aynı arızayı yaşıyorsanız muhtemelen ECU modülünüzde ters giden bir durum vardır yada aracınızın elektrik tesisatını kontrol ettirdiniz mi yüksek akım yada düşük akımda çekiyor olabilir.
merhaba 2008 118 i aracım var 2den 3e geçerken vuruntu var position valve arızası verdi motor arıza lambası yandı sarı renk daha sonra valvetronik arızası verdi çanzımandan dolayı arıza verirmi bşrde sabit hızda devir saati dalgalanma yapıyor çözüm için fikir verebilirmisiniz
Merhaba Ferhat Bey, verdiğiniz arıza bilgilerine göre şanzıman içindeki tas c1 ve c2 basınç kaçırıyor olabilir. Beyin içindeki bir valve düzgün çalışmıyor ve bundan dolayı araç bu tarz sorunlar çıkarıyor. Şanzıman revizyon gerekebilir. Dilerseniz İstanbul, Ankara ve İzmir şubelerimizde ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz. Size hizmet vermekten memnuniyet duyarız. detaylı bilgi için 0552 606 87 84 ve 0553 902 88 14 numaralarını arayabilirsiniz.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler