BMW 5.20i otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites BMW 5.20i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. BMW 5.20i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Atco olarak bütün BMW 5.20i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
BMW 5.20i Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Bmw 5.20 serisi araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. BMW 5.20i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:
BMW 5.20xi (E39) GM5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 5.20i (E39) ZF5HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 5.20i (E60) ZF 6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 5.20i (E60) ZF 6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 5.20i (F10) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri
BMW 5.20 Tork Konvertör Arızaları
Bmw E39 şanzımanlarda yaşanan en büyük sorunların başında tork konvertör arızası gelmektedir. E39 şanzıman türbünü sorunu, kullanım ömrü dolmaya yaklaşan tork konvertör balatalarının aşınması ile kendini belli eder. Özellikle ilk kalkışlarda ve sabit hızda 1500-2000 devirde seyrederken devir oynamaları ile kendini belli eden 5.20i tork konvertör arızaları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.
6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw E60 5.20i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.
Şanzıman türbünü arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar.
Bir başka Bmw E60 ZF şanzıman arızası alt devirlerde sarsıntıdır. Özellikle 1000-2000 devir arasında aracınızda sarsıntı hissediyorsanız muhtemel bir şanzıman türbünü arızası bulunmaktadır.
5.20i Tork Konvertör Tamiri
Bmw E39 şanzıman türbünü, yüksek titizlikle revizyon edilmesi gereken bir tork konvertörü çeşitidir. Ayrıca gizli balata (captive-clutch) sistemine sahip 6HP serisi tork konvertörleri, eğer firmamızda olduğu gibi, ön yükleme test cihazı yardımı ile revize edilmezse, kısa süre sonra tekrar problem yaşamanız muhtemeldir. Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir.
Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F10 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F10 Bmw araçlarda da görülebilmektedir.
BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Sorunu
Bmw E39 otomatik şanzıman arızalarının başında, özellikle ZF 5HP19 şanzıman kullanan araçlarda, şanzıman beyni kanallarının aşınması sonucu otomatik vites geçişlerinde vuruntu yaşanmasıdır. Geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi sorunlar kilometresi yüksek 5.20i araçlarda sıklıkla karşılaşılan problemlerdir.
GM şanzımanlarda genellikle tork konvertör selenoidleri bozulurken, ZF 5HP19 şanzımanlarda EPC selenoid hatası şanzımanda vuruntuya neden olmaktadır. GM şanzımanlarda karşılaşılan başka bir sorunda aracın geç kalkmasıdır.
Bmw E60 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:
4F85: Ratio monitoring
4F8A: 4-5 geçisi problemli
Eğer aracınızda bu yukarıdaki iki arıza mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır. Bir başka E60 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Genellikle şu arıza kodlarını atar:
4F83: C Clutch Failure
4F57: Shift Monitoring 1-2
4F5B: Shift Monitoring 5-6
4F4E: Gear Monitoring
Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.
Otomatik Vites Vuruntusu
E60 ZF şanzımanların bir diğer problemi otomatik vites vuruntusudur. Özellikle vites geçişlerinde yaşanan vuruntu ve sarsıntılar bir süre sonra sürüş keyfini ciddi olarak bozmaktadır. 6HP serisi şanzımanların kullanıldığı E60 5.20i araçlarda vuruntunun nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir. Firmamızda selenoid ve beyin testleri TÜBİTAK projesi ile hayata geçirdiğimiz özel makinelerde yapılmakta, firmamız bu konuda yurtdışındaki teknolojinin Türkiye’ye kazandırılmasında da örnek bir rol üstlenmektedir.
Bmw Şanzıman Kartı Arızaları
Bununla birlikte E60 araçlarda bazen 5088 şanzıman switch arızası ve L1-L4 arızaları görülebilmektedir. Bu problem ancak şanzıman şalterinin değişmesi ile düzelebilmektedir.
Bmw F10 şanzıman olarakta bilinen 8HP45 serisi şanzımanın karşılaşlan en büyük sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.
Bunun haricinde F10 şanzıman sorunları daha çok mekanik aksamlarda (kavrama tasları) yaşanan aşınmalardan dolayı vuruntu problemi, titreme, devir saatinde alıp verme, aniden yığılma sorunları ve D ve R’ye alınınca vuruntu olarak karşımıza çıkmaktadır. Uzman teknisyenlerimiz ile şanzımanınız garantili olarak revize edilmekte ve vuruntu problemi ortadan kaldırılmaktadır.
BMW ZF Şanzıman Selenoid Valf Sorunları
Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Firmamızda:
ZF 5HP19 – selenoid ve şanzıman beyni testi
GM 5L40E – selenoid ve şanzıman beyni testi
ZF 6HP19 – selenoid ve şanzıman beyni testi
ZF 6HP21 – selenoid ve şanzıman beyni testi
ZF 8HP45 – selenoid ve şanzıman beyni testi
Konusunda uzman mühendislerimiz yönetimindeki ekibimizce yapılabilmekte, bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Otomatik şanzıman selenoid testi ve şanzıman beyni videolarımızı www.sanzimanbeyni.com sitemizden izleyebilirsiniz.
BMW Otomatik Şanzıman Testi
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün BMW 5.20i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
BMW 5.20i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz BMW 5.20i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
BMW 5.20i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. BMW 5.20i otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
BMW 5.20i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve BMW 5.20i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
BMW 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
BMW 5.20i otomatik şanzıman fiyatları döviz ile ithal edilen parçalardan dolayı sürekli değişmektedir.
BMW 5.20i Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
BMW 5.20i Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz , Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Ustaya Sor – Bmw E39-E60-E61-F10 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer E39-E60-E61-F10 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
159 thoughts on “Bmw 5.20i Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhaba 97 model e39 5.20 sahibiyim. Araç ilk kalkışta ikinci vitese kadar atıyor sonrasında ikide kalıyor spor moda alırsam 1 2 yapıyor araç devirlenip devir sona geldiğinde 3 e atıyor sonra 4 5 yapıyor ama vites düşürdüğünde yine 2 de kalıyor manuel kullanımda bir problem yok sizce sorun nedir ?
2004 BMW 5 20 i standart. Normal giderken sanki vitese geceçekmiş te geçmiyor hafiften vuruntu gibi bir şey yapıyor. Devir saati hafiften aşağı doğru inip kalkıyor saniye nin onda biri kadar zaman da. İlk 5 km yapmıyor. Yeğenim motorcu şanzıman yağ filtresi den olabilir dedi ama. ..
İbrahim Bey, arızanız şanzıman ile ilgili olabileceği gibi motordaki bir güç kaybı, manifoldtaki bir kaçak, kirlenmiş Maf sensörü vb de bu olayı tetikleyebilir. Şanzıman yağ fitresi ile ilgili olabileceğini düşünmüyoruz. Bu arada vitese geçecekmiş gibi vuruntu dediğiniz bütün viteslerde mi, yoksa sadece belirli viteslerde mi? Devir saati oynaması hangi devir aralıklarında yapıyor?
İyi günler aracım 1999 model 520ia modelidir araç 1500-2000 devirlerinde devirde dalgalanma ve 5inci vitesten 4 e duserken vuruntu yapıyor sebebi nedir?
2005 model 5.20i standart paket aracım var aracı park ettikten sonra tekrar çalıştıracağım zaman ekranda şanzıman iletim hatası orta deracede kullanın diye bir şey çıkıyo ve araç çalışmıyor bir belli bir süre sonra çalışıyor sizce nedendir
Ali bey, aracınızı bir cihaza bağlatıp arıza kodunu öğrenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz sizin için bu işlemi ücretsiz olarak yapabiliriz.
Merhaba lar 520i e34 1991 model bmv otomatik vites üçüncü viteste takılı kaldı sanırım vites atmıyor geriye geçiyor sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim
Merhaba aracım 2001 5.20 benzinli otomatik. Araç şanzıman beyni, selenoidler, tesisat ve birçok şeyi değişti fakat hala çözüm bulamadık. Araç onarım işlemi yapılıyor arıza gidiyor belirli bir süre kullandıktan sonra araç şanzıman ışığı yakıyor ve 4. Viteste takılı kalıyor. Defalarca işlem yapıldı ama sonuç aynı Pressure actuator 2 (P0700, P0778) arıza kodu geliyor.
Mrb aracim.1den 3e kadar normal gecis sagliyor 4.vitese gectiginde tekrar 3e geri atiyor cihaza bagladigimizda delphi 100 devir gözlemi hatasi veriyor .arac 97 528 5hp18
İyi günler. Aracım 5.20 i 99 model. Benim sıkıntım aracın kalkışlarda ciddi hantal olmasıdır. Devir saati 4000leri bile bulsa bile ciddi bir ivmelenme hissedemiyorum. Vites geçişleri iyi uzun yolda hiç hissetmiyorum. Yokuş yukarı yığılma oluyor. Yardımcı olablirmsiniz?
Oğuzhan Bey, aracınızda tork konvertör problemi var gibi gözükmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
2005 model 5.20i standart paket aracım var aracı park ettikten sonra tekrar çalıştıracağım zaman ekranda şanzıman iletim hatası orta deracede kullanın diye bir şey çıkıyo ve araç çalışmıyor bir belli bir süre sonra çalışıyor sizce nedendir
Merhabalar. Aracım 94 model e34 kasa bmw 520i otomatik şanzıman. Yolda giderken bazı zaman araç gaz yemiyor gibi viteslerde vuruntu yapıyor ve vites çubuğu aşırı sınıyor kontak kapatıp bir müddet bekleyip tekrar çalıştırdığımız zaman düzeliyor ve bunu bazen yapıyor her zaman yapmıyor muhtemel arızası ne olabilir şimdiden teşekkür ederim
Merhaba kolay gelsin 2013 520i 106.000 km de ki aracım da rahatsız etmeyen kısım bir ugultu var sanırım vitesden geliyor, vites geçişine kadar hafif artıyor vites geçişinden sonra rahatlıyor tekrar vites geçişinde gene aynısı oluyor ama yüksek viteslerde genelde yok ugultu… rolantide yavaş hızlarda 1-2 gibi vites geçişlerinde geliyor sizce sorun ne olabilir. (Ses tofaş şahin kartalların geri geri giderken çıkarttıkları ugultu tarzı gibi)
Cihan Bey, aracınızda 8 ileri tam otomatik şanzıman mevcut diye anlıyoruz. 8 ileri şanzımanlarda maalesef zaman içerisinde özellikle 1’den 2’ye geçerken vuruntu yapabiliyor. Uğultu konusunda ise sesi mutlaka dinlememiz gerekiyor, zira uğultu ile çok fazla karşılaşmıyoruz. İstanbul’da mı ikamet ediyorsunuz?
Evet istanbuldayım araç 8ilere araçta vuruntu yok düşük devirlerde fazlasıyla hissedilen işlik gibi ses var ve vites geçişleri biraz sertleşti birde araç 70km hıza çıkınca kasada direksiyonda titreme olmaya başladı balanslardan ve lastiklerden olmadığını şanzuman tuneli gibi birşey söylediler bilgi verirseniz memnun olurum
Cihan Bey, bahsettiğimiz üzere sesi dinlememiz ve titremeyi test etmemiz daha doğru olacaktır. Müsait bir zamanınızda buyurun bir çayı için, biz de hem arıza tespit cihazı, hem de yol testi ile aracınızı kontrol edelim. Ekspertiz işlemlerimiz için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.
Cengizhan Bey, şanzıman hidrolik ünitenizde (şanzıman beyninde) problem var gözükmektedir. Söküp bize gönderirseniz revizyon işlemlerini gerçekleştirebiliriz.
Hayırlı günler kolay gelsin. 1994 model 5.20 otomatik aracım kalkışlar da çok ağır. 1. Veya 2. Vites yok 3. Vites ile kalkış yapıyor gibi bir izlenim veriyor. Ayrıca harekete geçmeden R veya D ye getirdiğimizde vuruntu yapıyor doldurma aşamasında. Bir anda olan bir sorun bu. Hiç bir arıza belirtisi göstermedi zamanla. Sebebi ne olabilir. Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.
İyi günler kolay gelsin aracım bmw 5.20 i 1998 e 39 kasa aracımdaki sıkıntı 4 vitesden aşağıya düşmüyor bunun çözümü şanzımanın değişmesi mi yoksa tamir falan olur mu ?
Kolay gelsin aracım bmw 520i 1991 model e34 otomaik vites 3 te takılı kalıyor ve aracı istop edip tekrar çalıştırdığımda bir süre gidiyor ve aynı sorunla karşılaşıyorum şanzıman ısınıyor
Merhaba ustam bmw 5.20 1990 model otomatik e34 aldım vites atmıyor . Biraz yol yaptıktan sonra zorlatınca vites atıyor normale dönüyor ama soğukken vites ne ileri ne geri atmıyor neden acaba
selamlar 2004 e60 525 benzinli 180 bin km de aracım,1-2-3 aralıklarında geçişler hissedilir derece de özellikle 1den 2 ye gecerken öne dogru ittirerek geçiyor aracın adaptasyon ayarlarını resetliyoruz bir müddet düzeliyor ama bir hafta geçince yine aynı hata devam ediyor.yağ değşimi iki 3 kez yaptım mobil lt 71141 marka yağ kullandık hep.filtre birkez değişti.1 ila 2 hız aralıgında yavaş giderken arac 2 ikiyemi geceyim bir demi kalayım diye kara veremiyor o anda da hataya düşüyor 4F57 değişim kontrol 1_2 hatası veriyor.bulundugum yerde şanzıoman konusunda pekte bilgili usta yok o yüzden kurcalattırmak istemedim.seri gidişlerde pek vuruntu hissedilmiyor.sizce hata ne olmalıdır nerden başlanılmalı ilginize teşekkür ederim saygılar.ısparta selçuk durmuş 05059353505
Merhaba ,
2008 model e60 kasa 520d 132000km de aracim var M47 kodlu motora ve joystick olmayan otomatik bir sanzimana sahip. Bu aralar kalkislarda vites gecislerinde bosluga duser gibi bir his ve vinlama seklinde bir ses duyuyorum. Bunun sebebi ne olabilir acaba.?
Mustafa Bey, boşluk hissiniz devir saatinin aşağıya gitmesi yerine yükselmesidir. Bunu sadece kalkış anında yapıyorsa, tork konvertörü olarak düşünebilirsiniz. Diğer viteslerde bu boşluk hissi veya vınlama sesi var mıdır?
Yola koyulduktan sonra böyle bir problem görülmüyor. Hatta otobanda 240 km/h e kadar hız görebiliyorum. Acaba konvertör de kavrama problemi başlangıcı mı yaşıyorum. Eğer durum buysa, çözümü nasıl olur, ben ığdır da yaşıyorum. Ayrıca masrafı konusunda bir bilgi alabilir miyim? Teşekkürler…
Mustafa Bey, konvertör kalkışta kaçırıyor olabilir. Öncelikle aracınızı bir arıza tespit cihazına bağlamanızı ve orada çıkan hata kodlarını paylaşmanızı rica ederiz. Akabinde şanzımanı orada söktürüp sadece konvertörü bize kargo yapabilirsiniz. Yaklaşık 1.500 TL gibi ücreti olacaktır.
Selamun Aleykum Aracim 99 model 520i sanzuman kendini korumaya aliyor 5 viteste takili kaliyor bilgisayar baglayip sifirlayinca duzeliyor fakat zaman zaman yine yapiyir bu ara cok sık yapmaya basladı yardimci olabilir misiniz
Cevat Bey, bilgisayara bağlandığınızda arızayı silmeden evvel arıza kodunu alıp bizimle paylaşır mısınız? İsterseniz bize uğradığınızda bu konuda ücretsiz olarak biz de yardımcı olabiliriz.
2004 520ia benzinli lpg li aracımı yeni aldım ankaradan İstanbula geldim hiç sıkıntı yok bu gün akşam sahilden gezmeden geliyorduk ve bayağı bir dik rampa vardı ama kısa idi rampa orda gaza birden asıldı gaz yemedi bir daha denedim araba boşa sarar gibi oldu ve şanzıman lambası yaktı… Normal kullanımda hiç bir şeyi yok neden yapabilir masrafı tuzlu mu çıkar
Merhaba e60 510i aracım yolda giderken şanzıman ısı uyarı veriyor yeni radyötör değiştik ama 1 hafta sonra yine verdi aynı uyarı biraz soğuyunca geçti sebep ve Öner’iniz nedir saygılar
Selamünaleyküm kolay gelsin 95 model bir e34 520ia sahibim aracım yolda giderken yada durmaya yaklaştığımda kendini 4 vitese atıyor aracı N alıp stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor sorun filtremi selonoidler mi yoksa basınç valflerindemi şimdiden teşekkürler
Fatih Bey, araç kendisini korumaya aldıklarında kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. Bu esnada beyne de bi arıza kodu atar. Bu arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.
İyi günler 2016 520i 60 binde aracım 90 km de başlayan ve kasa titremesi şeklinde olan bir şey yaşıyorum 3-4 ustaya gittim be balatalar diskler bilyalar ve şaft balansı dahi yapıldı sizce durum nedir randevu almak isterim Teşekkürler
Selamlar,
Bende de benzer bir sıkıntı var.
Serviste diferansiyel takozu değişimi sonrası başladı.Araça 90km sonrası kabin içerisinde bir ugultu olulturuyor. Bir çözüme ulaştıysanız lütfen cevaplayın.
Teşekkürler
Merhaba 2011 5.20 d aracım var
Aracimin kalkışlarda bir problem yok ama düşüşte 5.vitese gelince bi vuruntu yapıyor.
5.vites selüloit arızası olabilir dediler.eger durum buysa fiyat ne kadar çıkar..fiyata göre randevu alıp getiricem size aracimi
Merhabalar 2001 model 520i aracim bazen ilk kalkislarda gaza basıyorum devir saati yükseliyor fakat gaza basıldığında ve çıkardığı sese göre yavaş gidiyor bu sırada kendiliğinden stop ediyor. Sorun neden olabilir.
Merhabalar önlecelikle bu şekilde burdan bizi aydınlattığnız için çok teşekkür ederim. Benim sorunum şöyleki; Aracım 1997 model bmw 5.20i otomatik vites aracımda ne vites geçişlerinde nede başka bi şeyinde sorum yok yanlızca 2. Vitesten 3. Vitese normal seyrindeylen atmıyo 6 bin devirde atıyo. Manuelde bi sıkıntı yok çok güzel atıyo. Yanlızca 2 den 3 e geçeceği zaman 6 bin devirde atıyo vitesi. Bi aydınlatırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşşekür ederim
Merahabalar benim aracim 2004 e60 520i
Aracla trafik isiklarinda durdugum zaman, veya kisa sureli viteste beklemelerde d pozisyonunda iken arac silkeleme yapiyor sanzuman da bir vuruntu var. Arac sanki ileri gidecekmis gibi vurmalar oluyor. Birde araci cok sikistirdigimda 3-5 arka arkaya roket actirma mi deniyor dip gaz yapinca balata kokusu gibi bir koku geliyor. Yardimci olirsaniz sevinirim. Calismalariniz da basarilar.
Merhaba. 2015 5.20i araca sahibim. 46000 kmde. Arac vites atarken ozelikle ust devirlerde vuruyor.3000devir ustu. Baya tekme atiyor. Ayrica al lt devirde gitmiyor sonra vites kucultup birden firliyor. Kavrama gibi hiseettiriyor. Sizde tahmini sorun ve yaklasik maliyet nedir?
Sedat Bey, bu araç İstanbul’da mıdır? Birlikte bir test etmek isteriz.
Merhaba 97 model e39 5.20 sahibiyim. Araç ilk kalkışta ikinci vitese kadar atıyor sonrasında ikide kalıyor spor moda alırsam 1 2 yapıyor araç devirlenip devir sona geldiğinde 3 e atıyor sonra 4 5 yapıyor ama vites düşürdüğünde yine 2 de kalıyor manuel kullanımda bir problem yok sizce sorun nedir ?
Merhaba Ali Bey, bu araca şuanda hizmet verememekteyiz.
2004 BMW 5 20 i standart. Normal giderken sanki vitese geceçekmiş te geçmiyor hafiften vuruntu gibi bir şey yapıyor. Devir saati hafiften aşağı doğru inip kalkıyor saniye nin onda biri kadar zaman da. İlk 5 km yapmıyor. Yeğenim motorcu şanzıman yağ filtresi den olabilir dedi ama. ..
İbrahim Bey, arızanız şanzıman ile ilgili olabileceği gibi motordaki bir güç kaybı, manifoldtaki bir kaçak, kirlenmiş Maf sensörü vb de bu olayı tetikleyebilir. Şanzıman yağ fitresi ile ilgili olabileceğini düşünmüyoruz. Bu arada vitese geçecekmiş gibi vuruntu dediğiniz bütün viteslerde mi, yoksa sadece belirli viteslerde mi? Devir saati oynaması hangi devir aralıklarında yapıyor?
İyi günler aracım 1999 model 520ia modelidir araç 1500-2000 devirlerinde devirde dalgalanma ve 5inci vitesten 4 e duserken vuruntu yapıyor sebebi nedir?
Şafak Bey, devir dalgalanmanız tork konvertöründen, 5-4 vuruntusu şanzıman beyninden kaynaklanmaktadır.
Selam 92 model 520i araci bilgisayar ile tam kapsamli olarak ariza gosterecek cihaziniz varmi acaba bayramdan sonra persembe gunu acikmisiniz
Kemal Bey, maalesef elimizdeki arıza tespit cihazları 92 model araçlara giriş yapamamaktadır.
2005 model 5.20i standart paket aracım var aracı park ettikten sonra tekrar çalıştıracağım zaman ekranda şanzıman iletim hatası orta deracede kullanın diye bir şey çıkıyo ve araç çalışmıyor bir belli bir süre sonra çalışıyor sizce nedendir
Ali bey, aracınızı bir cihaza bağlatıp arıza kodunu öğrenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz sizin için bu işlemi ücretsiz olarak yapabiliriz.
sorun bulundumu aynisi bende var
Merhaba lar 520i e34 1991 model bmv otomatik vites üçüncü viteste takılı kaldı sanırım vites atmıyor geriye geçiyor sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim
Abi nerde arıza varmış, aynı sorun benim araçtada var ne yapmam lazım
Merhaba aracım 2001 5.20 benzinli otomatik. Araç şanzıman beyni, selenoidler, tesisat ve birçok şeyi değişti fakat hala çözüm bulamadık. Araç onarım işlemi yapılıyor arıza gidiyor belirli bir süre kullandıktan sonra araç şanzıman ışığı yakıyor ve 4. Viteste takılı kalıyor. Defalarca işlem yapıldı ama sonuç aynı Pressure actuator 2 (P0700, P0778) arıza kodu geliyor.
Merhaba Faruk Bey, bu araca maalesef hizmet vermemekteyiz.
Mrb aracim.1den 3e kadar normal gecis sagliyor 4.vitese gectiginde tekrar 3e geri atiyor cihaza bagladigimizda delphi 100 devir gözlemi hatasi veriyor .arac 97 528 5hp18
Aracınızda şanzıman beyni veya mekanik aksam ile ilgili problem bulunuyor. Bu şekilde çok kullanmamanızı tavsiye ederiz.
İyi günler. Aracım 5.20 i 99 model. Benim sıkıntım aracın kalkışlarda ciddi hantal olmasıdır. Devir saati 4000leri bile bulsa bile ciddi bir ivmelenme hissedemiyorum. Vites geçişleri iyi uzun yolda hiç hissetmiyorum. Yokuş yukarı yığılma oluyor. Yardımcı olablirmsiniz?
Oğuzhan Bey, aracınızda tork konvertör problemi var gibi gözükmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
Teşekkür ederim. Ben Sivas’ta yaşıyorum. Birde sormak istediğim şanzıman için hangi yağı tavsiye edersiniz..
Oğuzhan Bey mümkünse ZF’nin orijinal yağını kullanın
Merhaba. Aracım e39 1998ia bmw aracım vites geçişlerini çok geç atıyor 4bin deviri buluyor 3. viteste. Sorun ne olabilir ustam acaba .
2005 model 5.20i standart paket aracım var aracı park ettikten sonra tekrar çalıştıracağım zaman ekranda şanzıman iletim hatası orta deracede kullanın diye bir şey çıkıyo ve araç çalışmıyor bir belli bir süre sonra çalışıyor sizce nedendir
Merhabalar. Aracım 94 model e34 kasa bmw 520i otomatik şanzıman. Yolda giderken bazı zaman araç gaz yemiyor gibi viteslerde vuruntu yapıyor ve vites çubuğu aşırı sınıyor kontak kapatıp bir müddet bekleyip tekrar çalıştırdığımız zaman düzeliyor ve bunu bazen yapıyor her zaman yapmıyor muhtemel arızası ne olabilir şimdiden teşekkür ederim
Emrah Bey, probleminiz aşırı ısınmadan kaynaklanabilir. Motor ve şanzımanın soğutma sistemini kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Merhaba kolay gelsin 2013 520i 106.000 km de ki aracım da rahatsız etmeyen kısım bir ugultu var sanırım vitesden geliyor, vites geçişine kadar hafif artıyor vites geçişinden sonra rahatlıyor tekrar vites geçişinde gene aynısı oluyor ama yüksek viteslerde genelde yok ugultu… rolantide yavaş hızlarda 1-2 gibi vites geçişlerinde geliyor sizce sorun ne olabilir. (Ses tofaş şahin kartalların geri geri giderken çıkarttıkları ugultu tarzı gibi)
Cihan Bey, aracınızda 8 ileri tam otomatik şanzıman mevcut diye anlıyoruz. 8 ileri şanzımanlarda maalesef zaman içerisinde özellikle 1’den 2’ye geçerken vuruntu yapabiliyor. Uğultu konusunda ise sesi mutlaka dinlememiz gerekiyor, zira uğultu ile çok fazla karşılaşmıyoruz. İstanbul’da mı ikamet ediyorsunuz?
Evet istanbuldayım araç 8ilere araçta vuruntu yok düşük devirlerde fazlasıyla hissedilen işlik gibi ses var ve vites geçişleri biraz sertleşti birde araç 70km hıza çıkınca kasada direksiyonda titreme olmaya başladı balanslardan ve lastiklerden olmadığını şanzuman tuneli gibi birşey söylediler bilgi verirseniz memnun olurum
Cihan Bey, bahsettiğimiz üzere sesi dinlememiz ve titremeyi test etmemiz daha doğru olacaktır. Müsait bir zamanınızda buyurun bir çayı için, biz de hem arıza tespit cihazı, hem de yol testi ile aracınızı kontrol edelim. Ekspertiz işlemlerimiz için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.
Merhabalar aracım 520i 1998 model araç manuelde sıkıntı yok otomatikte 2 vites yukarısına çıkmıyor sebebi nedir acaba iyi çalışmalar.
Cengizhan Bey, şanzıman hidrolik ünitenizde (şanzıman beyninde) problem var gözükmektedir. Söküp bize gönderirseniz revizyon işlemlerini gerçekleştirebiliriz.
merhaba;
ben 2001 2003 arası e39 almayı düşünüyorum . Nelere dikkat etmeliyim. Ya da almamalı mıyım. teşekkürler
Ramazan Bey, E39 oldukça kullanımı keyifli bir kasa olup, almadan evvel yürüyen aksamlarını iyice kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Hayırlı günler kolay gelsin. 1994 model 5.20 otomatik aracım kalkışlar da çok ağır. 1. Veya 2. Vites yok 3. Vites ile kalkış yapıyor gibi bir izlenim veriyor. Ayrıca harekete geçmeden R veya D ye getirdiğimizde vuruntu yapıyor doldurma aşamasında. Bir anda olan bir sorun bu. Hiç bir arıza belirtisi göstermedi zamanla. Sebebi ne olabilir. Şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.
İyi günler kolay gelsin aracım bmw 5.20 i 1998 e 39 kasa aracımdaki sıkıntı 4 vitesden aşağıya düşmüyor bunun çözümü şanzımanın değişmesi mi yoksa tamir falan olur mu ?
Alperen Bey, şanzımanınız tamir olabilir. Komple değişim neden demişler anlayamadık.
Kolay gelsin aracım bmw 520i 1991 model e34 otomaik vites 3 te takılı kalıyor ve aracı istop edip tekrar çalıştırdığımda bir süre gidiyor ve aynı sorunla karşılaşıyorum şanzıman ısınıyor
Merhaba Murat Bey, maalesef bu model araçalara şirket olarak hizmet vermemekteyiz.
aynı sorun bendede var çözdüysen bilgi verirmisin
Merhaba ustam bmw 5.20 1990 model otomatik e34 aldım vites atmıyor . Biraz yol yaptıktan sonra zorlatınca vites atıyor normale dönüyor ama soğukken vites ne ileri ne geri atmıyor neden acaba
Muhammet bey, büyük ihtimalle şanzımanınızda mekanik bir arıza mevcut.
selamlar 2004 e60 525 benzinli 180 bin km de aracım,1-2-3 aralıklarında geçişler hissedilir derece de özellikle 1den 2 ye gecerken öne dogru ittirerek geçiyor aracın adaptasyon ayarlarını resetliyoruz bir müddet düzeliyor ama bir hafta geçince yine aynı hata devam ediyor.yağ değşimi iki 3 kez yaptım mobil lt 71141 marka yağ kullandık hep.filtre birkez değişti.1 ila 2 hız aralıgında yavaş giderken arac 2 ikiyemi geceyim bir demi kalayım diye kara veremiyor o anda da hataya düşüyor 4F57 değişim kontrol 1_2 hatası veriyor.bulundugum yerde şanzıoman konusunda pekte bilgili usta yok o yüzden kurcalattırmak istemedim.seri gidişlerde pek vuruntu hissedilmiyor.sizce hata ne olmalıdır nerden başlanılmalı ilginize teşekkür ederim saygılar.ısparta selçuk durmuş 05059353505
Selçuk Bey, öncelikle bayramınız kutlu olsun. Bayram dönüşü danışman arkadaşlarımız size ulaşacaklar.
Merhaba ,
2008 model e60 kasa 520d 132000km de aracim var M47 kodlu motora ve joystick olmayan otomatik bir sanzimana sahip. Bu aralar kalkislarda vites gecislerinde bosluga duser gibi bir his ve vinlama seklinde bir ses duyuyorum. Bunun sebebi ne olabilir acaba.?
Mustafa Bey, boşluk hissiniz devir saatinin aşağıya gitmesi yerine yükselmesidir. Bunu sadece kalkış anında yapıyorsa, tork konvertörü olarak düşünebilirsiniz. Diğer viteslerde bu boşluk hissi veya vınlama sesi var mıdır?
Yola koyulduktan sonra böyle bir problem görülmüyor. Hatta otobanda 240 km/h e kadar hız görebiliyorum. Acaba konvertör de kavrama problemi başlangıcı mı yaşıyorum. Eğer durum buysa, çözümü nasıl olur, ben ığdır da yaşıyorum. Ayrıca masrafı konusunda bir bilgi alabilir miyim? Teşekkürler…
Mustafa Bey, konvertör kalkışta kaçırıyor olabilir. Öncelikle aracınızı bir arıza tespit cihazına bağlamanızı ve orada çıkan hata kodlarını paylaşmanızı rica ederiz. Akabinde şanzımanı orada söktürüp sadece konvertörü bize kargo yapabilirsiniz. Yaklaşık 1.500 TL gibi ücreti olacaktır.
Selamun Aleykum Aracim 99 model 520i sanzuman kendini korumaya aliyor 5 viteste takili kaliyor bilgisayar baglayip sifirlayinca duzeliyor fakat zaman zaman yine yapiyir bu ara cok sık yapmaya basladı yardimci olabilir misiniz
Cevat Bey, bilgisayara bağlandığınızda arızayı silmeden evvel arıza kodunu alıp bizimle paylaşır mısınız? İsterseniz bize uğradığınızda bu konuda ücretsiz olarak biz de yardımcı olabiliriz.
1997 model e39 520i sahibiyim aracımın 3. viteste kalkma sebebi nedir?
2004 520ia benzinli lpg li aracımı yeni aldım ankaradan İstanbula geldim hiç sıkıntı yok bu gün akşam sahilden gezmeden geliyorduk ve bayağı bir dik rampa vardı ama kısa idi rampa orda gaza birden asıldı gaz yemedi bir daha denedim araba boşa sarar gibi oldu ve şanzıman lambası yaktı… Normal kullanımda hiç bir şeyi yok neden yapabilir masrafı tuzlu mu çıkar
Merhaba e60 510i aracım yolda giderken şanzıman ısı uyarı veriyor yeni radyötör değiştik ama 1 hafta sonra yine verdi aynı uyarı biraz soğuyunca geçti sebep ve Öner’iniz nedir saygılar
Merhaba Kenan bey, şanzıman yağ seviyesini kontrol etmenizi öneririz.
Selamünaleyküm kolay gelsin 95 model bir e34 520ia sahibim aracım yolda giderken yada durmaya yaklaştığımda kendini 4 vitese atıyor aracı N alıp stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor sorun filtremi selonoidler mi yoksa basınç valflerindemi şimdiden teşekkürler
Cozdunuz mu sorunu acaba bendedeayni sorun var
Fatih Bey, araç kendisini korumaya aldıklarında kontağı açıp kapatmanız anlık reset sağlasa da, koşullarının ilk tekrarında aynı kod atacaktır. Bu esnada beyne de bi arıza kodu atar. Bu arıza kodunuzu biliyor musunuz? Eğer bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine uğrayıp ücretsiz olarak öğrenebilirsiniz. Bu kodu bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz.
İyi günler 2016 520i 60 binde aracım 90 km de başlayan ve kasa titremesi şeklinde olan bir şey yaşıyorum 3-4 ustaya gittim be balatalar diskler bilyalar ve şaft balansı dahi yapıldı sizce durum nedir randevu almak isterim Teşekkürler
Selamlar,
Bende de benzer bir sıkıntı var.
Serviste diferansiyel takozu değişimi sonrası başladı.Araça 90km sonrası kabin içerisinde bir ugultu olulturuyor. Bir çözüme ulaştıysanız lütfen cevaplayın.
Teşekkürler
Bende BMW e 6o 2004 model var hidrolik şanzıman pistonu az bişey çizikler olmuş onu beyinni almak lazım yoksa pistonu değiştirsem olurmu
Merhaba 2011 5.20 d aracım var
Aracimin kalkışlarda bir problem yok ama düşüşte 5.vitese gelince bi vuruntu yapıyor.
5.vites selüloit arızası olabilir dediler.eger durum buysa fiyat ne kadar çıkar..fiyata göre randevu alıp getiricem size aracimi
Merhabalar 2001 model 520i aracim bazen ilk kalkislarda gaza basıyorum devir saati yükseliyor fakat gaza basıldığında ve çıkardığı sese göre yavaş gidiyor bu sırada kendiliğinden stop ediyor. Sorun neden olabilir.
Hamza Bey, kalkış tasınızın içerisinde basınç kaçağı var gibi gözüküyor.
Merhabalar önlecelikle bu şekilde burdan bizi aydınlattığnız için çok teşekkür ederim. Benim sorunum şöyleki; Aracım 1997 model bmw 5.20i otomatik vites aracımda ne vites geçişlerinde nede başka bi şeyinde sorum yok yanlızca 2. Vitesten 3. Vitese normal seyrindeylen atmıyo 6 bin devirde atıyo. Manuelde bi sıkıntı yok çok güzel atıyo. Yanlızca 2 den 3 e geçeceği zaman 6 bin devirde atıyo vitesi. Bi aydınlatırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşşekür ederim
Cihangir Bey, mekanik olarak tasınızda kaçak var, veya selenoidlerinizin bir tanesi takılı kalıyor.
nasıl giderilir selenoid nedir?
Yusuf Bey, ilgili sayfamızda bilgiler mevcuttur: https://atco.com.tr/selenoid-nedir/
Merahabalar benim aracim 2004 e60 520i
Aracla trafik isiklarinda durdugum zaman, veya kisa sureli viteste beklemelerde d pozisyonunda iken arac silkeleme yapiyor sanzuman da bir vuruntu var. Arac sanki ileri gidecekmis gibi vurmalar oluyor. Birde araci cok sikistirdigimda 3-5 arka arkaya roket actirma mi deniyor dip gaz yapinca balata kokusu gibi bir koku geliyor. Yardimci olirsaniz sevinirim. Calismalariniz da basarilar.