Skoda Octavia otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Skoda Octavia araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Skoda Octavia otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Skoda Octavia otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Skoda Octavia Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Skoda Octavia araçlara garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:
- Skoda Octavia 01M Otomatik Şanzıman Tamiri
- Skoda Octavia DSG Otomatik Şanzıman Tamiri (7 ileri 0AM)
Skoda ZF Şanzıman Arızaları
Skoda 2000-2008 yılları arasında Octavia araçlarında ZF üretimi 5HP19FL şanzımanı tercih etmiştir. ZF5HP19FL (01L) Skoda şanzımanların başlıca sorunları geri viteste vuruntu ve sarsıntı, geri viteste aracın gaz yememesi, D’ye alınca vuruntu, rampada aracın çekişten düşmesi, vites geçişlerinde vuruntu ve boşa düşmesi gibi arızalardır.
Birçoğu kilometreye bağlı bu arızaların büyük çoğunluğunun nedeni işlevini yitirmekte olan selenoid valfler ve aşınmış şanzıman beyin (hidolik) üniteleridir.
Eğer Skoda Octavia otomatik şanzımanınız yukarıda bahsedilen sorunlardan bir veya birkaç tanesine sahipse, en yakın serviste aracınıza arıza tespit cihazı bağlatıp, arıza kodlarını almanızı tavsiye ederiz. Skoda otomatik şanzıman arızaları hakkında her zaman 0 216 365 95 00 nolu telefonumuzdan destek alabilirsiniz.
Octavia Tork Konvertörü Arızası
5HP19 serisi ZF şanzıman kullanan Skoda araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.
Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır. Firmamızda her türlü ZF tork konvertörü tamiri garantili olarak yapılmaktadır.
Octavia DSG Şanzıman Arızaları
Dsg şanzıman kullanan Skoda Octavia araçlarda genellikle karşılaşılan arızalar:
- DSG mekatronik arızası
- Mekatronik kart arızası
- Kavrama arızası
- Aşırı ısınma problemi
- Yüksek kilometrelerde volantta ses
Olarak sıralanabilir. Aşağıda en sık rastlanan üç arıza, Octavia DSG mekatronik arızası, mekatronik kartı arızası ve Octavia kavrama arızası konularını sizler için ele aldık.
Octavia Mekatronik Tamiri
Sarsıntı, gürültülü ses, titreşim ve vites geçişlerinde gelmeye başlayan bir ses mekatronik probleminin habercisidir. Eğer aracınızı bu şekilde kullanmaya devam ederseniz, hasar artacak ve aracınız bir sabah marşa bastığınızda hareket etmeyecektir.
Octavia P189C P17BF Arıza Kodları
Skoda Octavia mekatronik arızası olduğunda genellikle şu arıza kodları ile karşılaşırsınız:
- P189C Yetersiz basınç oluşumu nedeni ile fonksiyon kısıtlaması
- P17BF Pompa koruması maksimum sınıra ulaştı
- P1604-00 Ünite arızası
- P0562-00 Gerilim beslemesi – gerilim çok küçük
Her durumda da şanzımanın mekatronik ünitesinin sökülmesi gerekmektedir. Türkiye’nin en büyük şanzıman merkezi olan firmamız ülke genelindeki servis ağı ile ilinizde sizlere mekatronik arızalarının çözümü hakkında yardımcı olmaktan memnuniyet duyacaktır.
Octavia Mekatronik Kart Arızası
Eğer ekranınızda PRND ışıkları yanıp sönüyor ise, büyük ihtimalle mekatronik kartı arızası yaşıyorsunuz.Bazen R’ye aldığınızda ekranda aracınız P konumunda gözükür, bazen D’ye aldığınızda ekranda aracınız N veya R konumunda gözükebilir. Ayrıca bir başka belirtisi vites konumuna aldığında ekranda anahtar işareti çıkmasıdır. Nadir durumlarda kartların içerisindeki yollar bozularak selenoid arızaları gibi arızaların DTC olarak araç bilgisayarında oluşturulduğu da uzman ekibimiz tarafından saptanmıştır.
Octavia Kavrama Arızaları
DSG kavrama kullanan araçlarda kavrama arızası, özellikle yokuşlarda araca gaz verilirken hızlanmama, çekişte zayıflık yada ilk hareket sırasında duran aracı yerinden güçlükle kaldırma şeklinde kendisini gösterebilir.
Eğer sorunlarınız devamlılık gösteriyorsa, muhtemelen kavrama balatalarınız incelmiştir ki bu da ani kavrama problemlerine yol açar ve siz bunu araç içerisinde vuruntu ve titreme olarak algılarsınız.
Bazı durumlarda Skoda araçlardaki DSG kavrama arızası kendisini P1741 arıza kodu ile belli edecektir. Firmamız İstanbul, Ankara ve İzmir’deki servis noktaları ile kavrama problemlerinize garantili servis hizmeti sunmaktadır.
Octavia Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Skoda Octavia otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Skoda Octavia araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Skoda Octavia otomatik şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Skoda Octavia Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatı
Otomatik şanzıman fiyatları dövize bağlı olarak değişebilmektedir.
Skoda Octavia Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Skoda Octavia Kavrama, Tork Kovertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Skoda Octavia Şanzıman Yağı Değişimi
Skoda Octavia şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Skoda Octavia otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Skoda Octavia şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Skoda Octavia şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Skoda Octavia Otomatik Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Skoda Octavia aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
Merhabalar, 2013 dizel otomatik skoda octavia için bugün serviste kavrama sorunu olduğunu söylediler. aracım 80.000 de ikinci sahibiyim. hep servis bakımlıydı. sizde bu işin maliyeti nedir acaba?
Merabalar. Arcim octive 2014 model otomatik dizel yakitli. Arcimi R ye aldigim kilitleniyor d de giderkenden. Bi seferligine mahsus arac yolun ortasinda kilitlendi
Merhaba Mahmut Bey aracınızdaki arızayı yerimizde görmek isteriz. Dilerseniz ücretsiz test için İstanbul yada izmir şubemize bekleriz. Aracınızdaki arıza elektrıksel bir problem olabilir test edilmesi gerekiyor daha sonrasında daha büyük arızalar çıkmaması için.
2000 model Octavia
Otomatik vites aracım 4. Vitesten 5 çok zor geçiyor. Hatta çoğu zaman geçmiyor
Şanzıman yağını ve filtresini değiştirdik ama aynı .
Cihazda 4 ve 6. Magnetventil hatası veriyor
Bu iki valfi mi değiştirmemiz gerekiyor
Tamiri zor mu
Valf fiyatları ne kadar
Merhaba Murat Bey aracınızdaki problem selenoid ve beyin arızasıdır, aracınızın beyin ve selenoidlerini kontrol ettiriniz.
Merhaba bende skdoda octavia 2009 model 1.6 benzinli otomatik aracım var. Aracımı yeni aldım. Şanzuman bakım ını yaptırmak istiyorum. Balıkesir de şubemiz varmı veya Balıkesire en yakın nerde şubeniz var.şanzumanla alakalı şuan için bir sorunum yok sadece düzenli olarak bakımlarını yaptırmak istiyorum. Bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.
Recep Bey, Balıkesir’e yakın olarak İzmir’deş servisimiz var. Bakım yaptırmak derken, yağ değiştirmek ve test sürüşü mü yaptırmak istiyorsunuz?
Merhaba skoda octavia 2009 model 1.6 benzinli otomatik aracımı ilk çalıştırdığım zaman arabanın motorundan bir uğultu sesi geliyor 15 sn ye bu ses devam ediyor daha sonrasında ses kesiliyor. Daha sonrasında yaptığım marşlarda bu ses gelmiyor sebebi nedir.arabada hiç bir arıza ışığı yanmıyor. Çalışmasında hiç bir problem yok. Bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.
2003 oktavia 1.6 benzin lpg
Dik rampalarda(yaklaşık 45 derece) frenleyip 10sn durduktan sonra, freni bırakınca geri kaçırma yapıyor ve D ve 1 ile bile kalkmıyor. Sizce sorun ne
Recep bey, sorun bozulmuş bir tork konvertörü olarak gözükmektedir.
Merhaba arkadaşlar benim 2003 skoda octavia otamatik vites aracım var. 6 ay önce aldım. Aldığıma bin pişman oldum. Aldığım arkadaş yeni yaptırdığını söylediği şanzıman çok kötü cıktı. Her gün ustaya gittim bir türlü şanzıman olmadı. Şimdi araba yerinden kalkmıyor. Yardımcı olabilecek biri varsa çok memnun olurum
Artık ustalardan bıktım.
Teşekkürler
merhaba hayırlı işler. 2008 octavia 2.0 tdı aracım var. 3 ten ikiye düşerken vuruntu sesi geliyor.trafikte 2.vitesle giderken sanki gaza basıp bırakıyormuş gibi kafa sallıyor.kalkışlarda herhangi bir sorun yok.manisa da şubeniz var mı teşekkürler iyi çalışmalar.
DSG 6 İLERİ ŞANZIMAN
merhaba 2003 octavıa var otomatik şanzıman ve D de sadece 3.vites işlem görüyor 4.vitese geçmiyor
2006 fsı otomatik şanzıman octavia aracım rampalarda devir olması gerektiği gibi yükselirken hızlanma yeterli değil. Örneğin araç sollama kesinlikle güven vermiyor. Hatta düz yolda bile çok yüksek devire çıkıyor 4 5 bin devirden bahsediyorum. 159.000 de aracım. Bayılma yaşıyor aracım.
Motorda hiçbir arıza kodu yok. Şanzıman problemi yinede olabilirmi aracımda Bursadayım ona göre inceleteceğim
2006 model
1.6 tsi
Benzinli
Arac otomatik vites ilk kalkista vuruntu yapiyor ve vites atmıyor sorunun ne olabilecegi hakkında bir bilgi alabilir miyim?
Gökberk Bey, aracınızda ZF5HP19 şanzıman türü bulunmaktadır şanzımanınızın içerisinde ki tasların aşınması, deforme olmasından yada valfbody içerisinden olabilir daha doğru bir tespit yapabilmemiz için aracınızı arıza tespit cihazına bağlayarak arıza kodlarını görmemiz gerekiyor.Sizin aracınızı ücretsiz bir şekilde ekspertiz uygulamamız ve arıza tespit cihazı bağlama işlemlerimiz için Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret etmeye davet ediyorum.
merhaba
skoda oktavya 2013 dsg 1,6 aracımın seyir halinde aniden pedalların direksiyonun çalışmama hali nedeni ile 2 ay önce çekici ile servise çekilip mekatronik arıza denilip 20 bin tl lik mekatronik parça değişimi yapıldı. ardından araçta yokuşlarda hafi meyillerde çok rahat 7 . viteste çıkabilecekken 5. ve 4. vitese kadar inmekte çekişten düşmektedir. servis elemanı ile telefon görüşmesi yaptığımda bana kavramadan olabileceği söylendi. mekatronik değişimi sonrası tüm testlerin normal olduğu onun için kavarama değişimi yapılmadığı söylendi. bilgi verebilirseniz sevinirim iyi bayramlar dilerim
Merhaba Recep Bey, aracınızda kavrama ile ilgili bir arıza var görünüyor. Yine de size en doğru bilgiyi verebilmek açısından aracınıza cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor. Takılan mekatronik ünitenin de düzgün çalışıyor olduğundan emin olmak gerekiyor. İkametinize göre dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
merhaba
skoda oktavya 2013 dsg 1,6 aracımın seyir halinde aniden pedalların direksiyonun çalışmama hali nedeni ile 2 ay önce çekici ile servise çekilip mekatronik arıza denilip 20 bin tl lik mekatronik parça değişimi yapıldı. ardından araçta yokuşlarda hafi meyillerde çok rahat 7 . viteste çıkabilecekken 5. ve 4. vitese kadar inmekte çekişten düşmektedir. servis elemanı ile telefon görüşmesi yaptığımda bana kavramadan olabileceği söylendi. mekatronik değişimi sonrası tüm testlerin normal olduğu onun için kavarama değişimi yapılmadığı söylendi. bilgi verebilirseniz sevinirim iyi bayramlar dilerim (araç 180 bin km)
Merhaba Recep Bey, aracınızda kavrama ile ilgili bir arıza var görünüyor. Yine de size en doğru bilgiyi verebilmek açısından aracınıza cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor. Takılan mekatronik ünitenin de düzgün çalışıyor olduğundan emin olmak gerekiyor. İkametinize göre dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
merhaba kolay gelsin 2006 model skoda octavia 1.6 fsi otomatik vites aracım da yukarıda yazmış olduğunuz rampada çekişte düşme geri vites de vuruntu viteş geçişlerinde vuruntu mevcuttur
Merhaba Nurullah Bey, aracınızda bulunan şanzıman modeli üzerinde şirket olarak şu an için çalışma içerisindeyiz. Öncelikle size önereceğimiz şey, bir servise uğrayıp aracınızın arıza kodlarına baktırmak olacaktır. Arıza kodlarına göre yaptırmanız gereken işlemler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Öngörü olarak şanzıman beyninizde bir problem söz konusu olabilir fakat komple kontrol ettirekte de fayda var.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler