Renault Scenic otomatik şanzıman – otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Renault marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız. Renault Scenic otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Scenic otomatik vites arızası için kesin çözüm üretmekteyiz.
Renault Scenic Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Renault Scenic otomatik şanzıman tipleri:
- Renault Scenic 1 >> AL4/DPO Otomatik Şanzıman Tamiri
- Renault Scenic 2 >> AL4/DPO Otomatik Şanzıman Tamiri
- Renault Scenic 3 >> EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
- Renault Scenic 3 >> CVT Otomatik Şanzıman Tamiri
- Renault Scenic 3 >> AJ0/JF613 Otomatik Şanzıman Tamiri
- Renault Scenic 4 >> EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Scenic Otomatik Şanzıman Arızaları
Scenic Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Renault Scenic otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.
Renault Scenic AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:
Renault Scenic araçların ilk üretimlerinde AL4 DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
Renault Scenic DP0 AL4 selenoid valf problemi:
Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
- Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
- Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
- Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
- Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
- Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
- Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Scenic otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
- Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
- Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
- Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Renault Scenic otomatik şanzıman vuruntu problemi:
Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Scenic araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Scenic AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi
AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.
Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır.
Maalesef Covid19 sebebi ile Renault Scenic araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Renault Scenic Şanzıman Tamiri
Renault Scenic araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Scenic otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Renault Scenic Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Renault Scenic Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Renault Scenic Şanzıman Yağı Değişimi
Renault Scenic şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Scenic otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Renault Scenic şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Renault Scenic şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Renault Scenic Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
- Aracınızın model yılı
- Aracınızın motor hacmi
- Aracınızın yakıt tipi
- Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Renault Scenic aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
sayın yetkili benim aracım senic şanjıman da sorunlar yaşıyorum aracın cekişi düşük şimdide p ve d
ekranda gorünmüyor ama arac yürüyor bunu yaparsanız ne kadar fiyat olur
Yavuz Bey, şanzımanınızda pozisyon şalteri veya TCM arızası olabilir. Şanzımanınızı revize ettirmeniz boşuna masraf açabilir. Öncelikle bu iki aksam üzerine uzman bir servise gitmenizi tavsiye ederiz. Eğer istanbul’da iseniz dilerseniz biz de yardımcı olabiliriz.
2001 scenic 1.6 benzin LPG li aracım viteslere geçerken vuruntu yapıyor ses çıkarıyor sebebi ne olabilir
Merhabalar benim aracım 2001 scenic 1 2000 CC 16 walf.aracım 4. Vitesde 2000 devirde vuruntu yapıyor devir yükselttiğimde kesiyor.tekrar aynı devire düştüğünde vuruntu yapıyor sebebi ne olabilir.
İyi günler benim 1999 model 2.0 motor otomatik vites aracım var. Benim sorunum araç düz yolda giderken kendini viteste attı. Hangi vitese alırsam alayım sadece geri vitesindeymiş gibi davranıyor geri gidiyor.
Nihat Bey, vites pozisyon şalter mekanizmanız veya şanzımanının içerisindeki mekanik kısımlarda arıza var. Araç İstanbul’da mıdır?
Scenic 2 aracımda şanzıman yağ kaçağı ve yağ eksiltme var.
Bu sorunun çözümü kaça ve nasıl yapılır?
2007 scenic 1.6 16V aracım D konumuna alınca hırlama yapıyor hafif sebebi ne olabilir.
Bu arada araç LPG Lİ
Merhaba Uğur Bey, aracınızda DPO şanzıman var maalesef bu model şanzımana şu an için hizmet vermemekteyiz.
Merhaba Uğur Bey, aracınızda DPO şanzıman var maalesef bu model şanzımana şu an için hizmet vermemekteyiz.
iyi günler benim araç ta 1 senedir problem var. 6 ay önce şanzıman arızası yüzünden rektefe gibi bişey yapıldı ama sürekli hata alıyorum yolda giderken aniden şanzıman arızası verip vites düşürüp bağırmaya başlıyor. Kontak kapatıp açınca düzeliyor bir müddet sonra tekrar. yapılan tamirat tribün ve yağ soğutucu değişimi ve yağ değişimi . bobin değiştirdim buji değiştirdim. ama devam ediyor hala, konya dayım ne yapmam gerekir acaba.
Hakan Bey, bu arızanın iki nedeni olabilir, şanzıman beyni veya şanzımanın içindeki mekanik parçalar. Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp gönderin bakıp test edelim, dilerseniz komple şanzımanı veya aracınızı bize yönlendirin.
Teşekkür ederim ayarlamaya çalışayım
Merhaba benim aracim 2001 scenic problem su duz yolda giderken ya ekranda sanziman arizasi yaniyor veya once bir vuruntu yapiyor araba gidebiliyor ancak stop edip rekrar calistiryorsunuz ariza lambasi sonuyor akabinde valfler degisim yapildi yag degisti epey maseaf yapildi ne yapabilirom trabzondayim
Halit Bey, yukarıda bahsettiğimiz üzere her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Şanzımanın hidrolik ünitesini (beyni) söktürüp bize gönderirseniz, arızanın kaynağını size söyleyebiliriz.
İyi günler,
Bizde 2002 Renault scenic var. Araçla giderken önce 5. Vitese geçerken sorun yaşamaya başladım 5 vitese geçmeden aracı boşa düşürüyor en son giderken yağ boşalttı sorun ne olabilir. Teşekkür ederim 🙂
Al4 şanzuman 1 ve 2 de hareket ediyor d de yürümüyor masraf ne kadar çıkar
Merhaba Şafak Bey şuan pandemi dolayısıyla DPO şanzımanlara hizmet veremiyoruz. Şuanda hizmet vermediğimiz bir şanzıman olduğu için fiyat vermem çok sağlıklı olmıyacaktır.
Selamaleykum hayirli bayramlar..
Scenic 1 2001moxel 1.6 16v otomatik
Arac ilk çalıstığında 2.vitese geciş olmuyor
Stop edip calistirdigimda gecişler olmaya basliyor
Ve isiklarda durdugunda arac 2vitesde kalkiyor gibi..
Cihaza baglattim hic bir ariza kaydi cikmadi
Öncelikle Merhabalar benim aracım Renault Scenic 1 2000 model 1.6 16 valf otomatik vites geçişlerinde vuruntu var ve 3000 devirde vites geçiyor vuruntu valfini değiştirdim selonoid sensörleri değişti şanzıman yağı değişti bunun dışında sebep neden kaynaklanabilir
Yunus bey, sorun vites geçiş selonoidlerinizden, hidrolik üniteden (şanzıman beyni) ve şanzıman içerisindeki mekanik arızalardan kaynaklanabilir. Dilerseniz üzerinde selenoidler olan şanzıman beyninizi komple söktürüp bize gönderin, test edip sonucunu size bildirelim.
merhaba efendim
aracımı ilk caşlıtırdıgımda 10 15 gün önce arac boşta iken gaza basınca son devire gelmiyordu aldııgım gaza kabahat buldum shele gittim
arabayı ototmatik d ye alınca titremeler başladı
şimdi ise yaptıgı arıza normal gazda yerinden kalkamıyor ama gazı souna basınca asvaltı yolduruyor
normal gaza tekrar cekince araba neredeyse durma noktına geliyor
şanzıman arızası desek arac son gazda neden acayip hızlanıyor
motor arızası desek gene aynı son gazda neden araba bişey yokmus gibi gidiyor ?
Ali Bey, problem motor ve enjeksiyon üniteniz ile ilgilidir. Gaz sisteminizi de kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Merhaba! Aracım 2007 Scenic 2 1.6 Aracımı çalıştırıp yola çıktığımda 1 km gittikten sonra çok sert vuruntu yapıyor ve arabayı sarsıyor. Kendi tamircim yaptığı kontrollerde şanzıman içi basınç arızası aldığını (yanlış hatırlamıyorsam atc arızası dediler) şanzıman revizyon görmesi gerektiği söyleniyor. Bu sorun ayrıca gazdayken daha fazla oluyor. Sizce sorun nedir? Teşekkür ederim
Fatih Bey, şanzımanın ısınması ile birlikte basınç kaçaklarınız başlıyor. Bu arızanın iki nedeni olabilir, şanzıman beyni veya şanzımanın içindeki mekanik parçalar. Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp gönderin bakıp test edelim, dilerseniz komple şanzımanı veya aracınızı bize yönlendirin.
merhabalar, aynı sorunu bende yaşıyorum, 4-5 aydır. Siz nasıl bir çözüm buldunuz?
Dün itibariyle yokuşlarda zorlanınca ne kadar gaza basarsam basayım otomatik vites geçişi yapmıyor yaklaşık 2500 devir de sabit hız ve D vitesinde yavaş yavaş hareket ediyor. Vitesi sağa çekip manuel gibi kullanmak istesem bile D ekranında kalıyor bana vites geçirme imkanı vermiyor. Oldukça yavaş bir seyir hızında devam ediyor. Ayrıca ekranda SERVICE ışığı yanıyor. Sizce neden olmuş olabilir ayrıca Ankaradayım nerenen yaptırabilirim.
Hasan Efe bey aracın korumaya alması (herhangi bir viteste sabit kalması), şanzıman mekanizmasında oluşan bir arıza oluşumundan dolayı şanzımanın kendini korumaya almasından kaynaklanmaktadır. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaki arıza silinir, bir daha aynı koşullar oluştuğunda yine arıza yaratır. 05522901567 nolu telefona bir mesaj atarsanız, bayram dönüşü sizi bir servisimize yönlendirebiliriz.
2001Scenic 1.6 rxt otomatik bir aracımız var. Babama ait ilk günden beri bizimle. Brc seq24 sistem takılı son 20 bin km dir. 150bin km de. Genel olarak sadece yokuş yukarı giderken 3 ten 4 e geçmiyor( bu belki normaldir bilmiyorum) bir de normal düz yolda da 3 ten 4 e geçerken devir saati 3500d/dk yı buluyor, bu durum sadece 3 ve 4 arasında , diğer viteslerdehiç sıkıntı yok. Bu gün ilk kez otomatik vites arıza ışığı yandı, sanki motor sesine göre torkda azaldı. Kenara çekip stop edip çalıştırdım sorun düzeldi. Sorun LPG sıcaklığından olamaz çünkü evden çıktıktan sonra 10 dakika henüz olmuştu. 3 ten 4 e geçiş te yaşanan sıkıntı LPG öncesi de vardı. Babam şanzımana düzenli bakım yaptırırdı hep. Bana öneriniz var mı?
İyi akşamlar benim 2000 model otomatik vites 1.6 scenic aracım var aracımda farklı sorunlar var .15 gün önce aldım fakat aracımı ilk çalıştırdığımda vites R yi görüyor fakat D yi görmüyor 4 – 5 defa istop edip çalıştırdıktan sonra normale dönüyor. Aracım ısındıktan sonra hiç sorun kalmıyor vites geçişleri gayet normal çalışıyor. Birde sabahları ilk çalıştırdığımda 2000 devirde çalışıyor vites değişince 1000 devire düşüyor. Bu arızalar neden olur acaba yardımcı olursanız sevinirim.
Halil Bey, vitesin D’yi görmemesi pozisyon şalterinizden kaynaklanıyor olabilir.
2001 scenic otomatik aracımda kimi zaman 20 km de kimi zaman 80 km bir sanzuman ikazı yanıyor arabayı durdurup kontak ac kapa yapınca düzeliyor ikaz yandıktan sonra araçta herhangibir vites geçişlerinde sıkıntı güçten düşme olmuyor.bilgisayara bağlandığında konverter irtibat kayması ve çok işlevli p/n kontağı arızası veriyor yağ basıncı düşük dediler bi arada eski yağ ikazı veriyordu.nasil bir yol izlemeliyim.
mrb benim bir sorum olucak 2005 renault scenick 2 var araci sogukken calistirip hareket ettikden 5 dak sonra kut diye bir ses cikiyor sonra ekranda vites kutusu kontrol ve elektronik ariza yazisi cikiyor neden acaba o yazi araci istop edip calistirdikdan sonra gidiyir
Selonoid arızası. Epeydir buradan cevap vermiyorlar. Benzer durum bende vardı selonoid valfleri değişti bitti sorun.
Öncelikle kolay gelsin istanbuldaki yerinize geldiğimde tatil nedeni ile yetkili kimse ile görüşemedim benim aracım 2003 scenic I otomatik vites daha önce selonoidleri değişti ancak bazen 1 ci vites ile 2 ci vites arasında hafif bir vuruntu oluyor ne yapılabilir teşekkürler
Öncelikle merhaba;
Aracim 2004 model scenic 2 1.6 16v al4/dp0 şanzıman 2 yıldır kullaniyorum ama bir sıkıntım var arac sogukken isinana kadar az tepki veriyor mesela 4 te gaza basiyorum devir artiyor ama hiz artmiyor 3000 devirde 65-70 km/h e kadar cikiyor ama isininca normale dönüyor ve 100-105km/h ile gidiyor bir sefer yag değişimi yaptim degisen birsey olmadi saygilar…
Selam ben im sorunum sadece yokuş çikarken çok zorlanıyor ve auto lambasi yaniyoraraç scenic 16 model 2001
Yavuz Bey, tork konvertörünüz ve tork konvertör selenoidiniz kontrol edilmelidir.
Merhabalar. 2006 scenic 1.6 otomatik aracım. Bugün çalıştırdım ve geri vitese taktığımda hırlama gibi ses çıkarttı. D ye yada boşa alınca ses kesildi. D ye alıp ilerleyince bi sorun yok. Sorun ne olabilir. İstanbuldayım. Aracı size getirebilirim
Volkan Bey, bu tip ses arızalarını en iyi test ve liftte inceleme ile çözebilmekteyiz. Müsaitseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı birlikte inceleyelim.
İyi Günler İyi Çalışmalar! Aracım 2003 1,6 16V Otomatik Scenic Dynamique
İlk çalıştırmada ve ilerlemede sorun yok, gayet normal gidiyor, vites D iken tam olarak durduktan sonra hafif çırpma hareketi yapıyor. Ardından gaza bastığımda yine vuruntu ile araba kendini kasarak ağır hareket ediyor ve normalden yavaş ve sesli gidiyor. Bundan sonraki bütün dur kalklarda aynı sorun devam ediyor. Belli bir süre sonra Otomatik vites arıza lambası yanıyor, Bilgisayara bağlattığımızda “19G – Şanzıman giriş hız sensörü devresi, kırık veya tutarsızlık” arızas kadu görünüyor. Kontağı kapatıp açtıktan sonra kalkış ve hareket normale dönüyor, durmadan önce boşa alıp durduğumda sorun olmuyor. Sorun neden olabilir sizce? 05443718611 numaradanda ulaşabilirsiniz. teşekkürler iyi işler…
Şahin Bey, sensörünüzde problem gözüküyor. İyi bir elektrikçi bu arızayı 1 saat gibi bir sürede çözer. Boşuna şanzımanınıza elletmeyin.
ne sensörü bu arıza. aynısı bende de var da!
Scenic 2 otomatik vites araç rektefiyeci sanzuman sanzumanci motordan dedi. Sorun ise sanki boş kuya taş koyup salladigin zaman tıkır tıkır ses geliyo vites geçişlerinde sorun yok vuruntu yok çekiş gayet normal tamirci sanzuman dedi pek inanasim yok araç gidiyo sadece ses var alttan geliyo cevap
Ramazan Bey, sesi dinlememiz gerekiyor.
Merhaba, 2003 Scenic 1 1.6 Otomatik. Benzin LPG li.
Geçen sene arıza lambası yanıyordu ve şanzıman kendini korumaya alıp hızlanmıyor ve 4. vitese atmıyordu. Ayrıca durduktan 5-10 saniye sonra arkadan araba çarpmış gibi şanzıman vuruyordu. kontak açıp kapatınca bir süreliğine düzeliyordu.Hız sensörü ve pozisyon şalteri değişti. Sorun kalmamıştı.
Bu yıl Şehir içi trafikte uzun süre kullanınca yada uzun yolda bir süre süratli gittikten sonra (ısınınca diye düşünüyorum ) örneğin ışıklarda duruyorum. 5-10 saniye sonra arkadan araba çarpmış gibi şanzıman vuruyor. ama bu defa farklı olarak Arıza ışığım hiç yanmıyor ve çekişinde gidişinde hiç sorun olmuyor. Sadece vurma sorunu yaşıyorum. Günlük işe gidiş gelişlerimde hiç sıkıntı yok. Ne yapabilirim.
Şimdiden çok teşekkür ederim.
Kenan Bey, öncelikl hidrolik ünitenin kontrol edilmesi gerekmektedir. akabinde şanzıman revizyon isteyebilir.
Diğer arkadaşlara bilgi olması açısından yazıyorum. Şanzuman da 1 lt fazla yağ varmış. boşalttık. Hiçbir sıkıntı kalmadı. (50 TL) İyi çalışmalar .
2 yıl sonra tekrar merhaba. 2 yıl sorunsuz sürüşten sonra araçta ısınınca vurma sorunu tekrar başladı. şanzıman yağını geçen ay kalın yağ ile değiştirttim ama düzelmedi.
Sorun sadece yavaşladığımda yada durduğumda 5 saniye kadar sonra vurma oluyor. Sanıyorum 1. vitese geçerken vuruyor. Ne yapılması gerekir. Teşekkürler.
ustalarimiza slmlar simdiden. ben ingiltereden yaziyorum adim ozcan. 2011 mk3 scenic dci 1.5 automatik arac aldim. bagzen 1 ile 2 vites arasinda geciste hafif bir vurma ile basladi simdi arac isininca, eps kontrol et, otomatik sansimani kontrol et, sansiman cok isinti deyip vitesi d ile durerken birden natural e atiyor duruyorum biraz hemen arac biraz soguduktan sonra tekrar calisiyor hic bisey olmamis gibi yola devam ediyorum. buradaki garaja sizin bilgileri cevirtip gosterdim diyorlarki bu modelde selonoid valve yok ve sizin yazdiklariniz bir onceki modeller icinmis. isin icinden cikamiyorlar.varmi bize yardimci olacak. arac gelebilseydi direk size geliyordum ama olmadi.
Ozcan merhaba. Bende de 2011 yarı otomatik scenic 1.5 Privilege var. Otomatik vites kutusunu kontrol ettir uyarısı verdi. Oto viteste gaz yemiyor. Manuele alınca uyarı var ama araç gidiyor. Sanırım otomatikte üçüncü vitese geçişte zorluyor. Götürdüm tanıdık servise makinaya baglayıp, (*clutch gitmiş* kavrama ile alakalı sanırım) vites kutusu değişmesi gerek dedi. Buradaki masrafı bilirsin. Kimse renault ile uğraşmak istemediğinden (belki de işi bilmediklerinden) böyle söylüyorlar. Memleketimizdeki sanayiden yetişme usta hiç yok burada. İşi yapanlarda makinaler ne diyorsa onu takip ediyor. Kimse tecrübesi ile hareket etmiyor maalesef. Usta bu mesajı okuduysa ne der merak ediyorum. Kolay gelsin.
Merhaba Fatih Bey arcınızdaki problem şanzıman beyin kaynaklı bir arızadır aracınızın ilk etapta şanzıman beyni kontrol ettiriniz. Mevcut arıza beyin kaynaklı çıkmazsa aracınızın şanzımanını kontrol ettirmeniz gerekiyor mekanik bir kontrol.
Merhabalar ben Abdullah Renault Megane scenic 1999 model otomatik vites aracım ilk çalıştığında normal . Ama 20 30 km gittiğinde arıza ışığı yanıyor. Vites geçişleri 3500 devirde yapıyor ve bağırıyor . Usta elektirik sorunu yada sanzuman rektefe yapılacak dedi. Öneriniz nedir.
Slm benim renault scenic2 2006 otomatik vites okumuyor 1.6 aracım soğukken çalıştırınca hiç bir sorun yok sürüşe geçince belirbir kilometre gitikden sonra ısınınca sorunbaşlıyor yavaşlayıp gaza basınca vites geçişlerinde problem oluyor geçerkende vuruntu oluyor ve benzinde gidersem bu problem okadar yaşamıyorum ama yinede azcık oluyor acaba sorun nedir teşekkür ederim
Scenic2 araç vites geçişlerinde sorun yok yokuşta geri kaydırmaya yok vites geçişlerinde vuruntuda yok ama çekiş çok zayıf sebebini ogrenebilirmiyim
Mrb kolay gelsin 2001 scenic 1.6 otomatik vites arac soguk ken hiç bir sıkıntı yok yaklaşık 70 80 km yol gidince ariza lambası sürekli yanip yanip sönüyor vites geçişleri yüksek devirde oluyor cekisinde bir sıkıntı olmuyor selonoid valfleri değiştirdim düzelmedi kimi ustalar revizyon dedi ama kullanıcı arkadaslar yağ soğutucu sıcaklık konvertörü gibi arizalardan bahsettiler bana da mantıklı geldi kısa mesafede gayet iyi bir sıkıntı yok ama uzun mesafede arac ısınınca saptıyor lütfen yardım şimdiden teşekkür ederim
Selalmlar 2001 model scenic 1 aracim var . Ilk olarak aracimda kalkarken cok siddetli bir vuruntu oldu gecti biraz ilerledikten sonra rampayi cikmaya baslayinca arac gitmemeye basladi ve geri kaydi. Ustaya goturdugumde seloniid walflerin degismesi gerektigini soyledi degistirdim ama her 1.vitesden 2 gecerken vuruntu yapmiya basladi ve ekranda sanzuman arizasi isigi yanmakta baska bir ustaya sordugumda once elektiksel soruni halletmelisin dedi direk sanzumani indirmesinler dedi usta sanzumanin komple inmesi gerektigini soyledi sizce sorun ne olabilir tesekkur ederim
Öncelikle merhaba kolay gelsin.
Aracım renault scenic 2001 1.6 16 valf rxt otomatik model atiker lpg li bir araçtır.
Aracım normal seyir halindeyken kendi kendine D3 vitese geçiyor. Bazen D3 e geçip biraz kalıyor sonra D3 den çıkıyor, bazen de sürekli bir geçiyor bir çıkıyor.
Vites kolundaki D3 düğmesine bastığımda bazen D3 den çıkarabiliyorum ama bazen çıkmıyor. D3 düğmesi de çalışıyor mu çalışmıyor mu anlamıyorum zira bastığımda çıt çıt diye tam bir mandal sesi çıkarmıyor. Bu problemin çözümü hakkında yardım ve öneri rica ediyorum.
Bu bahse konu D3 vites geçişini iptal edemez miyiz? Çünklü bildiğim kadarı ile D3 vitesi sollamalarda, rampa inerken motor freni yapmak için ve rampa çıkarken aracı bayıltmadan çıkarken kullanıyoruz. İptal edip devirli kullanmaktan vazgeçsek mümkün mü acaba?
İki soruma vereceğiniz cevaplar için şimdiden çok teşlekkür ederim.
İyi çalışmalar.
Merhaba Cem Bey aracınızdaki mevcut DPO şanzımana şuan pandemi dolayısıyla hizmet verememekteyiz. Araçtaki arıza içinde selenoid valf kontrolü yapılması gerekiyor.
Saygıdeğer yetkili;
Aracım 2013 model scenic 1.5 dci
66.000 km. de.
Sık sık motor hasar riski uyarısı ile beraber ekranda
Yokuş kalkış destek kontrol ettiriniz.
Esc kontrol ettiriniz uyarısı nedeniyle renault servise gittiğimde Ustalar enjektörlerin arızalnadığını onunda yüksek devirde kullanma ve enjektör temizleyicisi ile çözüleceğini söylediler.
Probelemim halen çözülmedi tekrar gittiğimde hatalar ekranında aşağıdaki uyarılar vardı.
DTC 00292 AKIŞ SEVİYESİ KONT VALFİ (SÜREKLİ)
DTC 008923 YAKIT HATTI BASINÇ DÜZENLEYİCİ İŞLEMİ (ARALIKLI)
DTC 1780 VİTES DEĞİŞİM KASNAĞI (ARALIKLI)
AKTÜATÖR SIKIŞARAK AÇILMIŞ
Saygıdeğer yetkili;
Bu uyarılar nedeniyle aracımın arızasının tam ne olduğunu bir türlü öğrenemedim..
Sizden ricam aracımın arızasını tam olarak öğrenebilir miyim ?
Bu arızanın kesin giderilmesi mümkün müdür?
mümkün ise bedeli hakkında bir bilgi alabilir miyim?
Teşekkür ederim. saygılarımla .Konya. Öğretmen.
Merhaba Buğra Bey aracınızdaki problemlerin çoğunluğu mekaniksel bir arızadır öncelikle aracınızın motor mekanik arızalarını onarmanız gerekiyor. Bu tarz arızalar şanzımanınızın elektrık hat sistemini etkiler, bu durum aracınızın arızalı bir şekilde davranmasını sağlar. Dilerseniz ücretsiz yol ve cihaz testimiz için Atco Ankara servisimize sizi yönlendirmek isteriz .
Aracım 2003 Renault Scenic otomatik. P konumunda çalışmıyor N de çalışıyordu son 2 gündür N de de hata var. Kontağı çevirip P N birkaç defa yaptığımda çalışıyor. Günlük 100 km yol yapıyorum ve yolda sorun yok. Bazen çekişte zorlanıyor, yokuşta sürekli değil zorluyor. Ana sorun çalışmama bu konuda öneri nedir?
Uğur Bey, sorununuz aracınız vites şalterinin konumunu görmemesinden kaynaklanabilir.
Selâm un aleyküm 2005renault scenic al4 otomati şanzıman Sabah ncalistirmada ilk10/15 dakika içinde vites geçişleri vurma.yapiuor ısınınca hiç bir sıkıntı yok yağ değişimi yapıldı nfark etmedi sorun neresi olabilir, teşekkürler şimdiden
Merhaba Cevat Bey, aracınızda selenoid arızası olabilir. Selenoid arızalıysa yağ değişimi vuruntu probleminin geçmesine değil yağ inceldiği için artmaya bile sebebiyet verebilir. Biz teşekkür ederiz.
selamlar
benim 2000 model scnick otomtik (Benzin+LPG) aracım var. sizlerin belirttigi gibi 4 kişi ile yolculuk veya 2 kişi ile yokuş çıkmalarında (buradaki yokuş yuzde 1-2) hızda aşırı bir düşüş vardır. Özellikle sıcak aylarda vites geçişlerinde vuruntu olmaktadır. Bu durum aşırı yakıt sarfiyatıda yapıyor. benzin ve LPG’de 10-11 lt.
Ankarada oturuyorum. Nasıl yardımcı olabilirsiniz.
Ferdal Bey, Pandemi nedeniyle sizin aracınızın şanzıman türlerinde onarım ve revizyon işleri yapmamaktayız.
Merhabar Scenic 1 faz 2 1.6 benzin LPG li otomatik şanzıman aracım var , çekiş sorunu vites boşa düşme ve vuruntu sorunu yaşıyordum akabinde aracım birden bire şiddetli bir vuruntuyla birlikte şanzıman arıza ışığı yaktı ve korumaya geçti.. getirdigim serviste her seferinde ayrı arıza kodu vererek kronik olarak ifade edilen selenoid valf değişimleri ve şanzıman yağı değişimi yapıldı bir hafta sorun olmadı sonrasında yine birden bire arıza ışığı yakıp aynı sorunlari yaşamaya devam ettim, usta şanzıman BALATALARInin sıkıntılı olduğunu özellikle 3. Viteste kaçırma olduğunu ve şanzıman balatalari kötü olduğu icin zorlanmaya bağlı arıza ışığı yakıyor ve bu şikayetler devam ediyor dedi.. bugünde tekrar bilgisayara bagladik vites kutusu çıkış kaptoru arızası verdi ve bu arızanın şanzıman balatası ula alakalı olduğunu soyledi.. en iyi ihtimalle şanzıman balatalari değişecek veyahut komple revizyon yapılması gerekiyor dedi.. Sizin görüşleriniz neler olur yardımcı olursanız memnun olurum
Merhaba 2001 scenic otomatik 1.6 lpg li aracım var ilk başlarda çok ısındığında dururken ve kalkarken vuruntu yapıyordu şimdi ise sanki viitesler kaydırılıyor ve biraz ilerlendiğinde şanzuman arıza lambası yanıyor ve hızlanma azalıyor gösterdim ustaya tribun arızası dedi ve 7 bin tl fiyat verdi normalmi sizce selenoid valf olabilirmi teşekkürler
Hasan Bey, muhtemelen gösterdiğiniz usta şanzıman komple revizyon yaptırmayı teklif etmiştir çünkü sadece tork revizyonu oratalama 1000TL civarı tutmaktadır. Sorununuzu şanzıman beyninden kaynaklı olarak yaşayabilirsiniz.
Scenic2 2005 model otomatik vites rampada bazen geri kaçırma birde birden ikiye gecercek tepme meydana geliyor sebebi nedir söylerseniz sevinirim saygilar