Renault Clio otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Clio araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Clio otomatik vites sorunu zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Clio otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Renault Clio Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Renault Clio Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Renault Clio araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
Renault Clio 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
Renault Clio 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
Renault Clio 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
Renault Clio 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Clio 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Clio 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
Renault Clio Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Renault Clio otomatik vites kutusunun aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.
Renault Clio AL4 DPO Otomatik Vites Sorunları:
Renault Clio araçların ilk üretimlerinde AL4 DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
Renault Clio DP0 AL4 Selenoid Valf Problemi:
Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Clio otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Renault Clio Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:
Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Clio araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Clio AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi
AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.
Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır.
Renault Clio Şanzıman Tamiri
Renault Clio araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Clio DPO/AL4, EDC ve CVT otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Maalesef Covid19 sebebi ile Renault Clio araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Renault Clio araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Clio şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Renault Clio Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
Renault Clio otomatik şanzıman fiyatları döviz ile ithal edilen parçalardan dolayı sürekli değişmektedir.
Renault Clio Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Renault Clio Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Renault Clio Şanzıman Yağı Değişimi
Renault Clio otomatik şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Clio otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Renault Clio şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Renault Clio şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Renault Clio Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Renault Clio aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
164 thoughts on “Renault Clio Otomatik Şanzıman Tamiri”
2006 model Clio 1.2 yarı OTOMATİK (joystick) aracım şehir içi biraz ısınınca kalkışlarda göğüsleme yapıyor. Titreme değil. Hani acemi biri manuel vites arabayı ilk kaldırırken göğüsleterek kaldırıyorya o şekil. Isınınca yapıyor. Bu neden olur acaba?
Sorunum, vites kutusunu kontrol ettir yazısı bazen otomatik 1 den 2 ye gecerken bazen 3 den 4 e gecerken bazende 4 den 5 gecerken yazıyor
220 bin km de ,Ariza hakkında bilgi verirmisiniz acaba lütfen, servise gittiğimde cok masraf olmasindan korkuyorum, bilmek isriyorum, cok tesekkurler.
Merhaba bende 2001 model clio 2 1.4 16v
Otımatik arac var arac trafikte durunca gaza basınca devir yükseliyor fakat vitese gecmiyor sonra aniden geciyor ve sanki arkadan vuruyorlar gibi kalkıyor aracım bu arızanın selenoidden dolayı olduğu söylendi bana . Bu arızanın tamiri ne kadara cıkar sizin fiyatlarınız nelerdir öğrenebilirmiyim.
Fırat Bey, biz bu araçlarda sadece selenoid ve yağ değişimi önermiyoruz. Bu işlemi sanayilerde yaptırabileceğiniz gibi bizde de yaptırabilirsiniz. Ücreti yaklaşık 800 TL ile 1.000 TL arasında olacaktır. Bu masrafı ettikten sonra %50 durumda arızanız düzelebilecektir.
İyi çalışmalar. 98 Model Vectra 2.0 otomatik şanzıman 197000 km de aracım var. Aracımın performansı herşeyi normal.
Fakat geri vitese taktığımda araç yürümüyor ve vites boştaykende araç viteste gibi ilerliyor. Sorun ne olabilir? Ne kadara patlar.
Meraba ankarada şubeniz varmi yada önerebileceğiz bir yer varmi benim clio 3 dizel otomatik vites kutusunu kontrol ettir diyordu yaptırdım fakat sorun giderildi ama şimdide yağ kaçırıyor acaba ne yammaliyim
Merhaba Cenk Bey Ankarada Atco olarak bir şubemiz yok fakat anlaşmalı servis noktalarımız mevcut. Bizimle irtibat bilgilerinizi paylaşabilirseniz size daha iyi yardımcı olabiliriz.
Mehtap hanım, eğer şanzımanın içerisinde veya hidrolik ünitenin içerisinde basınç kaçakları mevcut ise, boşu boşuna işlem yapmış olacaksınız. Biz önermiyoruz, müşterilerimiz isterlerse yapıyoruz. Doğrusu hidrolik ünitenin sökülerek test tezgahında basınç kaçaklarının kontrol edilmesidir.
Iyi akşamlar 2010 renault clio 1.5 otomatik vites aracımda renault orjinal programı clip te df078 hidrolik kumanda arızası almaktayım yagi yağ kutusundan geri tepiyor bir miktar eksilince de arızaya geçiyor ariza sebebi nedir ve nekadar tutar en uygun şekilde cozmemiz
Merhaba bende reno clio 2000 rte var şanzuman yağını değiştirdim değiştirmeden önce bi sorun yoktu değiştirdikten sonra araç çalışırken ısınınca gaz veriyor ama araç gitmiyor neden acaba teşekkür ederim
Merhabalar, 2010 Clio 3 yarı otomatik arabam var. Trafikte otomatik viteste iken durduğumda, bir süre sonra manuele geçiyor ve vites kutusunu kontrol ettirin uyarısını veriyor. Kapatıp açılınca düzeliyor. Sorun nedir ve tamir ücreti nedir acaba ? İyi günler.
Merhaba
Clio 2 1.4 16valf otomatik sanziman araç soğukken sabahları özellikle şanzıman hatası veriyor kontak açıp kapatınca arıza gidiyor araç isinana kadar 2_3,kez tekrarlıyor daha sonra gün boyu hata yok hata nedir acaba tavsiye edeceğiniz bir usta servis varmıdır
Merhaba 3 ay once , 2011 model renault clio 1.5 dci extreme arç satin aldım, yolda giderken kendiliğinden otomatik vitesten manüel vitese geçiyor. internette araştırıyorum bir çok kişi aküden veya bağlantı kablolarından diyor . akünün sebep olduğunu duşunmuyorum çünkü akü yenidir. . sizce bu arızannın sebebi nedir ve maliyeti nedir yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler
Merhaba, eğer aracınızda 4 ileri vites AL4/DPO şanzıman var ise, muhtemelen manuel vitese geçiş selenoidiniz problemli olup bu kanalı istem dışı açmaktadır. Eğer istanbul’da iseniz buyurun gelin bir de biz bakalım.
2003 Model Clio HB otomatik vites aracımda vites konumu uzun süre N ve P halinde beklerken ve uzun yolda giderken belli aralıklarla şanzuman arızası vermektedir. Aracımda kontağı açıp kapattıktan sonra klasik olarak bu arıza sönmektedir. Bunun için aracımdaki selenoidler, yağ değişimi, elektrovanalar ve şanzuman beynı değiştirildi fakat bu arıza hala devam etmektedir. Sizlerin çözüm noktasında bir yardımı olursa aracımı getirmek isterim
Mesut Bey, aracınıza takılan şanzıman beyni sıfır mıdır? Eğer durum böyle ise tesisat veya şanzımanın içerisinden arıza gelmektedir. Dilerseniz aracınızı bir getirin, teknisyen arkadaşlarımız incelesinler. Çıkacak olan sonuca göre değerlendirme yapalım. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba, 2005 model Clio HB 1.4 16V otomatik vites benzinli hiç tüp takılmamış aracım da rampa çıkarken gaz kesiyor şanzıman yağ ışığı yanıyor ve sanki şanzıman boşa düşüyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda şanzıman yağ ışığı sönüyor ve sorunsuz rampayı çıkıyorum. Araca 1 ayda 3 kez sol aks keçesinı değiştim. ve yıne ufakta olsa yağ kaçakları mevcut. Aracın nasıl bir sorunu var nasıl bu sorunu çözebilirim bilgi almak istiyorum.
teşekkür ederim iyi çalışmalar.
Ahmet Bey, şanzımanınız içerisinde yağ kaçağı mevcut, eğer keçedeki kaçaktan dolayı yağ eksik seviyede kalmıyorsa. Eğer durumunuz keçe değişiminden sonra devam ediyorsa, buyurun gelin, bir hidrolik ünite ve selenoidlerini test edip sonucuna bakalım. Muhtemelen bu parçalarda kaçağınız olabilir.
2008 model Renault Clio 3 1,2 otomatik aracım var. 1 hafta önce akü değişimi yaptırdım. Takılan akü 60 amper. Akü değişiminden yaklaşık 50 km sonra vites kutusunu kontrol ettir uyarısı alıyorum. Araç otomatik moda geçmiyor, manuel kullanımda bir sorun yok, vites geçişleri hissedilmiyor neredeyse. Nasıl yardımcı olabilirsiniz.
İyi geceler. Bende clio 2 1.4 16 valf otomatik vites .araçı kullandığımda 3.5 4 kilometre sonra gittiktrn sonra şanzıman sorunu veriyor ama gitmeye devam ettiği sürece vitesler 1 den 4 rahat geçiyor vuruntu sorun yapmıyor.uzun mesafe gittiktrn sonra yavaşlayınca birden kısa boğulma durumu yaşıyor ve kısa bir vuruntu yapuyor durunca gaza bastığında gidiyor.sizce bu sorunu ne yapabilir
2008 model 1.2 clio 3 aracım robotlu otomatik vites robopta sorun olduğu için tamir edildi 1700 tl ve şimdi bu robota yağ gönderen hidrolık pompa sürekli olarak yanıyor beş defa deyiştim ama sorun yine bitmiyor ve çok çaresisiz bir aydan beri aracım sanayi köşelerinde yatıyor nerdeyse umudu kesecem arabadan bir fikriniz varmı
İyi akşamlar. 2000 clio 2 1.6 otomatik aracım sabahları ilk çalışmada durduğu yerde 1 dakika bile olmadan şanzıman uyarı ışığı yanıyor ve korumaya alıyor kendini Kontagı açıp kapatınca ışık sönüyor araç hareket e geçiyor daha sonra gün içinde ışık yanmıyor ama yüksek hızda gaz tepki vermiyor .araçta LPG yok ..saygılar
Merhaba, 2008 model 160k km’de Clio 3 robotize şanzımanlı aracım var. 3. ve 4. viteste 2000 -3000 devir aralıklarında ve tüm vites geçişlerinde anormal ses çıkartmaya başladı. Sanayiye gidemeden( 50 km), kırmızı ışıkta durmak için yavaşlarken, 2.viteste tabiri caizse pat-küt sesler çıkartarak stop etti ve aracım bozuldu. Sebebi ne olabilir? Masrafımız yaklaşık ne olacaktır?
Erdem Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Ses probleminiz var ise büyük ihtimal mekanik parçalarınızda hasar mevcuttur.
1.2 2015 model benzinli, otomatik clio sahibiyim. Araç bazen vites kutusu kontrol ettiriniz uyarısı veriyor ve kısa süreli de olsa çekiş düşmüş gibi bir his veriyor bu arıza çok nadir de olsa cıkıyor zaman zaman ne önerirsiniz.
Adil Bey, aracınızda anlık olarak bir arıza oluşuyor. Bu gibi arızalarda şanzıman kontrol ünitesi hafızaya bir arıza kodu atar. Bu kodu öğrenip bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
merhabalar kolay gelsin 2000 model tam otomatik clıo rte aracım var aracımdaki arıza zaman zaman d lambası yanıp yanıp sönüyor auto arıza lambası yakıyor bu arıza neden kaynaklanmaktadır acaba teşekkürler (bı kaç usta vıtes kontaktörü değişecek dedi)
Hocam benim de eşimin kullandığı 2002 model clio var. Arabada motoru marş dinamosunu dizdirdim, şanzuman beynini değiştirdim. Rölanti motoru değişti, bujiler bobinler değişti. Ama araç d ye alındığında hem vurma yapıyor, hem stop ediyor, ve ekranda p de iken bazen yanıp sönüyo ve bundan kaynaklı marş basmadığı oluyor. Ne yapmalıyım hocam lütfen bir Öner’i verin
Bayram bey, aracınızda bir arıza kodu var mıdır? Bunu bir cihaza bağlatıp görebilirsiniz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba 2009 model Clio 3 100 bin.km deki LPG li 1.6 16 valf 110 beygir tam otomatik şanzıman li arabamınn P ve R harfleri otomatik şanzıman ekranında görünürken N ve D harfleri bazen gözüküyor bazen sönüyor.ayrica vites kutusunu kontrol ettiğiniz uyarısı çıktı daha sonra o ikaz kendiliğinden geçti.acaba sıkıntı nedir . teşekkürler iyi çalışmalar
Eğer tek sorununuz N ve D harfleri ile ilgili ise, bu sorun vites pozisyon şalterinden kaynaklanabilir. Bununla birlikte vites kutusunu kontrol ettiğiniz uyarısı çıkınca genellikle bir arıza kodu atar. Bu kodu bizimle paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu kodun tespiti konusunda biz de ücretsiz olarak destek sunabiliriz.
Merhaba ustam ben epey sanzumanciya gittim epey fiyat cikardilar ama bi tanidigim motorcuya goturdugumde sanzuman yag kacagi icin baktiginda aks kecelerinde sorun oldugunu ve onu degistirdikten sonrada az damlatmaya devam ettigini gordum bidaha soyledigimde sanzumandandir baska yere yonlendiriyor acaba sizin yeriniz nerde arabam clio 1 otomatik 98 modeldir fiyati felan yuksekmidir yapimi nasil yapabiliriz
merhaba,
2000 model orjinal bir clio araç satın aldım alırken şanzıman arızası vardı arızaya geçtiğinde önceki sahibi kontağı kapatmadan bu şekilde kullanmış ve araç hep 2 viteste kalkmış hidrolik ünite söküldü basınç ve konvertör kilit elektrovanaları değişti şanzıman yağı komple boşaltılıp castrol dex3 multivehicle yağ konuldu 200-300 km sonra boşaltıldı tekrar bi 3 litre yağ eklendi bir kaç sefer bu işlemi yaptırdım yağdaki karartı gitti yağ berraklaştı aracımı arızasız 5 aydır kullanıyorum ama özellikle 2 viteste yada 3 te yolda giderken gazı bırakıp tekrar bastığımda devir saati yükselip düşüyor.bunu gaza her bastığımda yapıyor sanki balata kaçırıyor.ve 2 vitese atarken sanki arkadan birisi ittiriyormuş gibi şanzıman yağı soğukken bunu yapıyor. bu sorunun sebebi nedir.
Murat Bey, bu problemin nedeni hidrolik beyindeki vites geçiş selenoidleri veya şanzıman içerisindeki balatalar olabilir. Özellikle soğuktaki arızalar daha çok mekanik arızalardır.
Merhaba aracim 2010 Clio 1.5 TomTom edition. Robot şanzımana sahip. 1 ve 2 vites arası ozelljkle büyük vuruntu yapıyor. Bazen geçişlerde bir vitesi atıyor sonra geri alıyor tekrar atıyor. Manuel kullanırken sorun teşkil etmese de birinci den 2 viteste geçerken araç bir vuruntu yapıp 2.vuruntunsonrasi gazı kavrıyor. Bazen vites kutusunu kontrol ettir yazıyor. Seleboid valve problemi mi vardır bu duruma göre?
Selahattin Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Bahsettiğiniz arıza selenoid veya kontrol modülü arızası gibi gözükmektedir.
1997 clio otomatik şanzıman aracım var arac geriye gidiyor ileri viteslere kullanılamıyor sanki boşta gibi durduk yere oldu. Araçta ne bi ses ne bi vurma var arıza ne olabilir ve fiyat ortalaması ne cıkar..
Aynı sorun bende de var yeni oldu 98 model 1.4 benzinli araç ileri 4 vitesi diye biliyorum. Araç anadolu yakasında epey uzaktayız yanı tahmini bir fiyat aralığı verebilir misiniz.
iyi günler 1997 otomatik clio1 ilk sahibiyim aracımda sıkıntı kontağı çevirdiğimde şanzıman ışığı yandığında araç çalışıyor bu normal ama bazen ilk kontakta şanzıman ışığı yanmıyor ve o zaman araç marş basmıyor. ışığın ne zaman yanıp söndüğünü takip ediyorum genellikle sıçak havalarda ışık yanmıyor ve araç çalışmıyor ama soğuk havada sabaha güneş görmeden ve akşamları marş basıyor. uzun yolda ise tek marşta basıp gidiyorum vites geçişlerinde bir sorun yok ama durup mola vermem gerektiğinde tekrar çalıştırmam gerektiğinde ışık yanmıyor ve marş basmıyor 1-2 saat veya daha fazla bekletiyor. şunu da fark etttim uzun yolda problemsiz gidiyorum ama ışıklarda fazla beklediğimde trafiğe girdiğimde araç fan açmaya başladığında şanzıman 3 cü viteste takılıp kalıyor problem nedir acaba. problemin ilk defa oluşunda viteste kaldığında şanzıman ışığı bir anlık yanıp sönmüştü ve hemen sanayi ye gidip şanzıman yağını değiştirdim keçelerde kaçak vardı keçeleri de değişti ama problemim devam ediyor yardımınızı bekliyorum teşekkürler. aracım 135.000 km.de.
selamlar kolay gelsin.. 99 cilo HB rte aracımda kalp atışı şeklinde olan elektronik hata uyarısı göstergesi yanmaya başladı. bu uyarı yandığı zaman araç sanki 2. viteste kalkıyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığım zaman uyarı sönüyor ve kalkışta sorunsuz olarak 1. viteste kalkıyor, ama bir müddet sonra tekrar uyarı yanıyor ve araç kalkışında sıkıntı yaratıyor. bu sorun ne olabilir
selamlar kolay gelsin.. 99 cilo HB rte tam otomatik aracımda kalp atışı şeklinde olan elektronik hata uyarısı göstergesi yanmaya başladı. bu uyarı yandığı zaman araç sanki 2. viteste kalkıyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığım zaman uyarı sönüyor ve kalkışta sorunsuz olarak 1. viteste kalkıyor, ama bir müddet sonra tekrar uyarı yanıyor ve araç kalkışında sıkıntı yaratıyor. bu sorun ne olabilir
Merhaba,
2001 model clio 1.4 otomatik şanzıman aracım var. Hes sabah araç soğukken , ilk 15 dakikada 2-3 kez araç silkeleyerek sarı ikaz işiğı yanıyor, gaz yemiyor. kenara çekip kontağı kapatıp açtığımda sarı şansıman ışığı sönüyor. daha sonra gün boyu bu arızayı yapmıyor.
arızanın nedeni ne olabilir acaba 15 dakikayı geçince bu arızayı tekrar yapmıyor.
Nekadar tutar dp0 otomatik sanziman =?
2002 1.4 rxt clioyu sahibiyim. Gösterge panelinde bazen D ‘de takılı kalıyo ve yanıp sönüyo. Sorun nedir acaba?
Safak bey benim aracimda da ayni sorun yasiyorum nasil bir bilgi aldiniz cozum buldunuz mu paylasirsaniz sevinirm
Bunun temel nedeni pozisyon şalteridir. Onun tesisatını kontrol ettirebilir misiniz?
Meraba ankarada şubeniz varmi yada önerebileceğiz bir yer varmi
2006 model Clio 1.2 yarı OTOMATİK (joystick) aracım şehir içi biraz ısınınca kalkışlarda göğüsleme yapıyor. Titreme değil. Hani acemi biri manuel vites arabayı ilk kaldırırken göğüsleterek kaldırıyorya o şekil. Isınınca yapıyor. Bu neden olur acaba?
Merhaba Şevket Bey, maalesef bu model şanzımana şu an için hizmet vermemekteyiz.
Clio 1.5 dizel ekstrem Otomatik 2009
Sorunum, vites kutusunu kontrol ettir yazısı bazen otomatik 1 den 2 ye gecerken bazen 3 den 4 e gecerken bazende 4 den 5 gecerken yazıyor
220 bin km de ,Ariza hakkında bilgi verirmisiniz acaba lütfen, servise gittiğimde cok masraf olmasindan korkuyorum, bilmek isriyorum, cok tesekkurler.
Merhaba Bülent Bey aracınızdaki mevcut şanzımana hizmet veremiyoruz. Aracınızın selenoid valf kontrolünü yaptırmanız gerekiyor.
DPO otomatik şanzıman komple revizyonlu şanzıman satış fiyatımız 5.000 TL+KDV’dir
Merhaba bende 2001 model clio 2 1.4 16v
Otımatik arac var arac trafikte durunca gaza basınca devir yükseliyor fakat vitese gecmiyor sonra aniden geciyor ve sanki arkadan vuruyorlar gibi kalkıyor aracım bu arızanın selenoidden dolayı olduğu söylendi bana . Bu arızanın tamiri ne kadara cıkar sizin fiyatlarınız nelerdir öğrenebilirmiyim.
Fırat Bey, biz bu araçlarda sadece selenoid ve yağ değişimi önermiyoruz. Bu işlemi sanayilerde yaptırabileceğiniz gibi bizde de yaptırabilirsiniz. Ücreti yaklaşık 800 TL ile 1.000 TL arasında olacaktır. Bu masrafı ettikten sonra %50 durumda arızanız düzelebilecektir.
merhaba fırat bey aynı modelde aynı sıkıntıyı yaşıyorum bir çözüm bulabildiniz mi ? bana da yardımcı olursanız sevinirim teşekkür ederim.
Aracim2015 clio4 2.4.6.ve geri vitese geçmiyor
İyi çalışmalar. 98 Model Vectra 2.0 otomatik şanzıman 197000 km de aracım var. Aracımın performansı herşeyi normal.
Fakat geri vitese taktığımda araç yürümüyor ve vites boştaykende araç viteste gibi ilerliyor. Sorun ne olabilir? Ne kadara patlar.
Meraba ankarada şubeniz varmi yada önerebileceğiz bir yer varmi benim clio 3 dizel otomatik vites kutusunu kontrol ettir diyordu yaptırdım fakat sorun giderildi ama şimdide yağ kaçırıyor acaba ne yammaliyim
Merhaba Cenk Bey Ankarada Atco olarak bir şubemiz yok fakat anlaşmalı servis noktalarımız mevcut. Bizimle irtibat bilgilerinizi paylaşabilirseniz size daha iyi yardımcı olabiliriz.
Clio 3 grandtour extreme aracta vites kutusu kontrol edin uyarısı var. Selonoit valf ve yag degisimi ücreti ne kaxar tutar. Tesekkur ederim.
Ali Bey, Selenoid valf ve yağ değişim ücretimiz 1000 TL civarındadır. Genellikle bu onarımı müşterilerimize tavsiye etmemekteyiz.
merhaba ben de aynı sıkıntıyı çekmekteyim ali bey ile yorumunuzu okudum selonoid valf değişimi ni önermiyormusunuz öğrenebilirmiyim rica etsem
Mehtap hanım, eğer şanzımanın içerisinde veya hidrolik ünitenin içerisinde basınç kaçakları mevcut ise, boşu boşuna işlem yapmış olacaksınız. Biz önermiyoruz, müşterilerimiz isterlerse yapıyoruz. Doğrusu hidrolik ünitenin sökülerek test tezgahında basınç kaçaklarının kontrol edilmesidir.
Iyi akşamlar 2010 renault clio 1.5 otomatik vites aracımda renault orjinal programı clip te df078 hidrolik kumanda arızası almaktayım yagi yağ kutusundan geri tepiyor bir miktar eksilince de arızaya geçiyor ariza sebebi nedir ve nekadar tutar en uygun şekilde cozmemiz
Mehmet Bey, hidrolik ünitenizin (valf body) test tezgahında test edilerek kontrol edilmesi gerekmektedir. İstanbul’da mı yaşıyorsunuz?
Evet kartalda yasamaktayim
Mehmet Bey, o zaman müsait bir zamanınızda sizleri Şerifali’deki tesisimize beklemekteyiz.
Merhaba bende reno clio 2000 rte var şanzuman yağını değiştirdim değiştirmeden önce bi sorun yoktu değiştirdikten sonra araç çalışırken ısınınca gaz veriyor ama araç gitmiyor neden acaba teşekkür ederim
Merhabalar, 2010 Clio 3 yarı otomatik arabam var. Trafikte otomatik viteste iken durduğumda, bir süre sonra manuele geçiyor ve vites kutusunu kontrol ettirin uyarısını veriyor. Kapatıp açılınca düzeliyor. Sorun nedir ve tamir ücreti nedir acaba ? İyi günler.
Merhaba
Clio 2 1.4 16valf otomatik sanziman araç soğukken sabahları özellikle şanzıman hatası veriyor kontak açıp kapatınca arıza gidiyor araç isinana kadar 2_3,kez tekrarlıyor daha sonra gün boyu hata yok hata nedir acaba tavsiye edeceğiniz bir usta servis varmıdır
Çözüm buldunmu kardeş
Aynısı bendede var ustam çözüm bulabildinizmi
Merhaba 3 ay once , 2011 model renault clio 1.5 dci extreme arç satin aldım, yolda giderken kendiliğinden otomatik vitesten manüel vitese geçiyor. internette araştırıyorum bir çok kişi aküden veya bağlantı kablolarından diyor . akünün sebep olduğunu duşunmuyorum çünkü akü yenidir. . sizce bu arızannın sebebi nedir ve maliyeti nedir yardımcı olursanız sevinirim. teşekkürler
Merhaba, eğer aracınızda 4 ileri vites AL4/DPO şanzıman var ise, muhtemelen manuel vitese geçiş selenoidiniz problemli olup bu kanalı istem dışı açmaktadır. Eğer istanbul’da iseniz buyurun gelin bir de biz bakalım.
Merhaba,
2003 Model Clio HB otomatik vites aracımda vites konumu uzun süre N ve P halinde beklerken ve uzun yolda giderken belli aralıklarla şanzuman arızası vermektedir. Aracımda kontağı açıp kapattıktan sonra klasik olarak bu arıza sönmektedir. Bunun için aracımdaki selenoidler, yağ değişimi, elektrovanalar ve şanzuman beynı değiştirildi fakat bu arıza hala devam etmektedir. Sizlerin çözüm noktasında bir yardımı olursa aracımı getirmek isterim
Mesut Bey, aracınıza takılan şanzıman beyni sıfır mıdır? Eğer durum böyle ise tesisat veya şanzımanın içerisinden arıza gelmektedir. Dilerseniz aracınızı bir getirin, teknisyen arkadaşlarımız incelesinler. Çıkacak olan sonuca göre değerlendirme yapalım. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba, 2005 model Clio HB 1.4 16V otomatik vites benzinli hiç tüp takılmamış aracım da rampa çıkarken gaz kesiyor şanzıman yağ ışığı yanıyor ve sanki şanzıman boşa düşüyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda şanzıman yağ ışığı sönüyor ve sorunsuz rampayı çıkıyorum. Araca 1 ayda 3 kez sol aks keçesinı değiştim. ve yıne ufakta olsa yağ kaçakları mevcut. Aracın nasıl bir sorunu var nasıl bu sorunu çözebilirim bilgi almak istiyorum.
teşekkür ederim iyi çalışmalar.
Ahmet Bey, şanzımanınız içerisinde yağ kaçağı mevcut, eğer keçedeki kaçaktan dolayı yağ eksik seviyede kalmıyorsa. Eğer durumunuz keçe değişiminden sonra devam ediyorsa, buyurun gelin, bir hidrolik ünite ve selenoidlerini test edip sonucuna bakalım. Muhtemelen bu parçalarda kaçağınız olabilir.
Merhaba,
2008 model Renault Clio 3 1,2 otomatik aracım var. 1 hafta önce akü değişimi yaptırdım. Takılan akü 60 amper. Akü değişiminden yaklaşık 50 km sonra vites kutusunu kontrol ettir uyarısı alıyorum. Araç otomatik moda geçmiyor, manuel kullanımda bir sorun yok, vites geçişleri hissedilmiyor neredeyse. Nasıl yardımcı olabilirsiniz.
Hakan Bey, aracınızdaki şanzıman tam otomatik mi, robotlu otomatik midir?
İyi geceler. Bende clio 2 1.4 16 valf otomatik vites .araçı kullandığımda 3.5 4 kilometre sonra gittiktrn sonra şanzıman sorunu veriyor ama gitmeye devam ettiği sürece vitesler 1 den 4 rahat geçiyor vuruntu sorun yapmıyor.uzun mesafe gittiktrn sonra yavaşlayınca birden kısa boğulma durumu yaşıyor ve kısa bir vuruntu yapuyor durunca gaza bastığında gidiyor.sizce bu sorunu ne yapabilir
Ercan Bey, problem vites geçiş selenoidlerinizden kaynaklanabilir.
2008 model 1.2 clio 3 aracım robotlu otomatik vites robopta sorun olduğu için tamir edildi 1700 tl ve şimdi bu robota yağ gönderen hidrolık pompa sürekli olarak yanıyor beş defa deyiştim ama sorun yine bitmiyor ve çok çaresisiz bir aydan beri aracım sanayi köşelerinde yatıyor nerdeyse umudu kesecem arabadan bir fikriniz varmı
Fırat Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik (robotlu) şanzıman tamiri yapmıyoruz bundan dolayı çok fazla bir fikrimiz bulunmamaktadır.
İyi akşamlar. 2000 clio 2 1.6 otomatik aracım sabahları ilk çalışmada durduğu yerde 1 dakika bile olmadan şanzıman uyarı ışığı yanıyor ve korumaya alıyor kendini Kontagı açıp kapatınca ışık sönüyor araç hareket e geçiyor daha sonra gün içinde ışık yanmıyor ama yüksek hızda gaz tepki vermiyor .araçta LPG yok ..saygılar
kardesım gecmıs olsun aynı sıkıntı bende de var bır cozum bula bıldın mı bende neredeyse 2 aydır ugrasıyorum bu sorunla
Merhaba aynı sorun bende de var bulabikdiniz mi acab
Merhaba, 2008 model 160k km’de Clio 3 robotize şanzımanlı aracım var. 3. ve 4. viteste 2000 -3000 devir aralıklarında ve tüm vites geçişlerinde anormal ses çıkartmaya başladı. Sanayiye gidemeden( 50 km), kırmızı ışıkta durmak için yavaşlarken, 2.viteste tabiri caizse pat-küt sesler çıkartarak stop etti ve aracım bozuldu. Sebebi ne olabilir? Masrafımız yaklaşık ne olacaktır?
Erdem Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Ses probleminiz var ise büyük ihtimal mekanik parçalarınızda hasar mevcuttur.
Merhaba,
1.2 2015 model benzinli, otomatik clio sahibiyim. Araç bazen vites kutusu kontrol ettiriniz uyarısı veriyor ve kısa süreli de olsa çekiş düşmüş gibi bir his veriyor bu arıza çok nadir de olsa cıkıyor zaman zaman ne önerirsiniz.
Adil Bey, aracınızda anlık olarak bir arıza oluşuyor. Bu gibi arızalarda şanzıman kontrol ünitesi hafızaya bir arıza kodu atar. Bu kodu öğrenip bizimle paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
merhabalar kolay gelsin 2000 model tam otomatik clıo rte aracım var aracımdaki arıza zaman zaman d lambası yanıp yanıp sönüyor auto arıza lambası yakıyor bu arıza neden kaynaklanmaktadır acaba teşekkürler (bı kaç usta vıtes kontaktörü değişecek dedi)
Hakan Bey, arızanız çok genel bir arıza olup birçok farklı nedeni olabilir. Cihaza bağlanıp verilen arıza koduna göre yorum yapmak sağlıklı olacaktır.
Hocam benim de eşimin kullandığı 2002 model clio var. Arabada motoru marş dinamosunu dizdirdim, şanzuman beynini değiştirdim. Rölanti motoru değişti, bujiler bobinler değişti. Ama araç d ye alındığında hem vurma yapıyor, hem stop ediyor, ve ekranda p de iken bazen yanıp sönüyo ve bundan kaynaklı marş basmadığı oluyor. Ne yapmalıyım hocam lütfen bir Öner’i verin
Bayram bey, aracınızda bir arıza kodu var mıdır? Bunu bir cihaza bağlatıp görebilirsiniz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba 2009 model Clio 3 100 bin.km deki LPG li 1.6 16 valf 110 beygir tam otomatik şanzıman li arabamınn P ve R harfleri otomatik şanzıman ekranında görünürken N ve D harfleri bazen gözüküyor bazen sönüyor.ayrica vites kutusunu kontrol ettiğiniz uyarısı çıktı daha sonra o ikaz kendiliğinden geçti.acaba sıkıntı nedir . teşekkürler iyi çalışmalar
Eğer tek sorununuz N ve D harfleri ile ilgili ise, bu sorun vites pozisyon şalterinden kaynaklanabilir. Bununla birlikte vites kutusunu kontrol ettiğiniz uyarısı çıkınca genellikle bir arıza kodu atar. Bu kodu bizimle paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz bu kodun tespiti konusunda biz de ücretsiz olarak destek sunabiliriz.
Merhaba ustam ben epey sanzumanciya gittim epey fiyat cikardilar ama bi tanidigim motorcuya goturdugumde sanzuman yag kacagi icin baktiginda aks kecelerinde sorun oldugunu ve onu degistirdikten sonrada az damlatmaya devam ettigini gordum bidaha soyledigimde sanzumandandir baska yere yonlendiriyor acaba sizin yeriniz nerde arabam clio 1 otomatik 98 modeldir fiyati felan yuksekmidir yapimi nasil yapabiliriz
merhaba,
2000 model orjinal bir clio araç satın aldım alırken şanzıman arızası vardı arızaya geçtiğinde önceki sahibi kontağı kapatmadan bu şekilde kullanmış ve araç hep 2 viteste kalkmış hidrolik ünite söküldü basınç ve konvertör kilit elektrovanaları değişti şanzıman yağı komple boşaltılıp castrol dex3 multivehicle yağ konuldu 200-300 km sonra boşaltıldı tekrar bi 3 litre yağ eklendi bir kaç sefer bu işlemi yaptırdım yağdaki karartı gitti yağ berraklaştı aracımı arızasız 5 aydır kullanıyorum ama özellikle 2 viteste yada 3 te yolda giderken gazı bırakıp tekrar bastığımda devir saati yükselip düşüyor.bunu gaza her bastığımda yapıyor sanki balata kaçırıyor.ve 2 vitese atarken sanki arkadan birisi ittiriyormuş gibi şanzıman yağı soğukken bunu yapıyor. bu sorunun sebebi nedir.
Murat Bey, bu problemin nedeni hidrolik beyindeki vites geçiş selenoidleri veya şanzıman içerisindeki balatalar olabilir. Özellikle soğuktaki arızalar daha çok mekanik arızalardır.
Peki şanzımanı söküp size getirsem bunun orjinal balataları ile toplamanız mümkünmü yoksa farklı bir marka balata ile mi revizyon yapıyorsunuz
Merhaba aracim 2010 Clio 1.5 TomTom edition. Robot şanzımana sahip. 1 ve 2 vites arası ozelljkle büyük vuruntu yapıyor. Bazen geçişlerde bir vitesi atıyor sonra geri alıyor tekrar atıyor. Manuel kullanırken sorun teşkil etmese de birinci den 2 viteste geçerken araç bir vuruntu yapıp 2.vuruntunsonrasi gazı kavrıyor. Bazen vites kutusunu kontrol ettir yazıyor. Seleboid valve problemi mi vardır bu duruma göre?
Selahattin Bey, Atco olarak şu anda yarı otomatik araçlara maalesef ki hizmet sunamıyoruz. Bahsettiğiniz arıza selenoid veya kontrol modülü arızası gibi gözükmektedir.
1997 clio otomatik şanzıman aracım var arac geriye gidiyor ileri viteslere kullanılamıyor sanki boşta gibi durduk yere oldu. Araçta ne bi ses ne bi vurma var arıza ne olabilir ve fiyat ortalaması ne cıkar..
Selçuk Bey, şanzımanınız 3 ileri vites midir?
Aynı sorun bende de var yeni oldu 98 model 1.4 benzinli araç ileri 4 vitesi diye biliyorum. Araç anadolu yakasında epey uzaktayız yanı tahmini bir fiyat aralığı verebilir misiniz.
iyi günler 1997 otomatik clio1 ilk sahibiyim aracımda sıkıntı kontağı çevirdiğimde şanzıman ışığı yandığında araç çalışıyor bu normal ama bazen ilk kontakta şanzıman ışığı yanmıyor ve o zaman araç marş basmıyor. ışığın ne zaman yanıp söndüğünü takip ediyorum genellikle sıçak havalarda ışık yanmıyor ve araç çalışmıyor ama soğuk havada sabaha güneş görmeden ve akşamları marş basıyor. uzun yolda ise tek marşta basıp gidiyorum vites geçişlerinde bir sorun yok ama durup mola vermem gerektiğinde tekrar çalıştırmam gerektiğinde ışık yanmıyor ve marş basmıyor 1-2 saat veya daha fazla bekletiyor. şunu da fark etttim uzun yolda problemsiz gidiyorum ama ışıklarda fazla beklediğimde trafiğe girdiğimde araç fan açmaya başladığında şanzıman 3 cü viteste takılıp kalıyor problem nedir acaba. problemin ilk defa oluşunda viteste kaldığında şanzıman ışığı bir anlık yanıp sönmüştü ve hemen sanayi ye gidip şanzıman yağını değiştirdim keçelerde kaçak vardı keçeleri de değişti ama problemim devam ediyor yardımınızı bekliyorum teşekkürler. aracım 135.000 km.de.
selamlar kolay gelsin.. 99 cilo HB rte aracımda kalp atışı şeklinde olan elektronik hata uyarısı göstergesi yanmaya başladı. bu uyarı yandığı zaman araç sanki 2. viteste kalkıyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığım zaman uyarı sönüyor ve kalkışta sorunsuz olarak 1. viteste kalkıyor, ama bir müddet sonra tekrar uyarı yanıyor ve araç kalkışında sıkıntı yaratıyor. bu sorun ne olabilir
Mehmet Bey, DPo şanzımanların bu tip arızalarını yukarıda detayları ile sizlere sunduk.
selamlar kolay gelsin.. 99 cilo HB rte tam otomatik aracımda kalp atışı şeklinde olan elektronik hata uyarısı göstergesi yanmaya başladı. bu uyarı yandığı zaman araç sanki 2. viteste kalkıyor. aracı istop edip tekrar çalıştırdığım zaman uyarı sönüyor ve kalkışta sorunsuz olarak 1. viteste kalkıyor, ama bir müddet sonra tekrar uyarı yanıyor ve araç kalkışında sıkıntı yaratıyor. bu sorun ne olabilir
Merhaba,
2001 model clio 1.4 otomatik şanzıman aracım var. Hes sabah araç soğukken , ilk 15 dakikada 2-3 kez araç silkeleyerek sarı ikaz işiğı yanıyor, gaz yemiyor. kenara çekip kontağı kapatıp açtığımda sarı şansıman ışığı sönüyor. daha sonra gün boyu bu arızayı yapmıyor.
arızanın nedeni ne olabilir acaba 15 dakikayı geçince bu arızayı tekrar yapmıyor.
Nedenini bulabildiniz mi