Peugeot 306 otomatik vites sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Her türlü Peugeot 306 otomatik vites arızası konusunda uzman usta personelimiz ve modern ekipmanlarımızla garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Peugeot marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.
Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Arızaları
Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:
Peugeot 306 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid sorunu yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
Spor kar lambası yanıp sönmeye başlıyorsa
Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
Otomatik şanzıman arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 306 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Peugeot 306 Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Peugeot 306 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.
Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:
Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 306 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 306 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
Peugeot 306 Selenoid Valf Değişimi
Peugeot 306 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 306 otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır.
Peugeot 306 Şanzıman Tamiri:
Peugeot 306 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4/DPO otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede her türlü Peugeot 306 şanzıman sorunu garantili olarak çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Maalesef Covid19 sebebi ile Peugeot 306 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Peugeot 306 Şanzıman Yağı Değişimi
Peugeot 306 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 306 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Peugeot 306 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 306 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Peugeot 306 Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Maalesef Covid19 süreci sonrasında Peugeot 306 araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Eğer Peugeot 306 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
60 thoughts on “Peugeot 306 Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhaba atcoadmin.peugeot 306 2000 model 1.6 benzin LPG 140000 km li araç sahibiyim. Aracım da herhangi bir arıza lambası yanmamakta ve vites geçişlerinde herhangi bir problem yasamamaktayim. Fakat aracı 1 aydır kullaniyorum ara ara araç D konumunda iken boşa düşüyor. Gaza bastıktan sonra vuruntuyla beraber vitese geçiyor. Bu durumu yokuş aşağı inişlerde ve kırmızı ışık yanarken yeşile dönüp gaza bastigimda ayriyetten yokus aşağı inerken ayağımı frenden çekerken araç 2. Vitese geçişinde yapıyor. Sizin yorumunuz nedir? İzmir’de yaşıyorum onerebileceginiz bir servis varmıdır?İstanbul a mi gelmek gerekir. İyi çalışmalar saygılarımla.
1998 Peugeot 306 xr1.8 8V
Otomatik vitesi araba soğukken 2. Vitesten 3. Vitese çok devirsiz geçiş yapıyor.Araba biraz kullandıktan sonra düzeliyor.sorun ne olabilir
Merhaba Fatih Bey şuan pandemi dolayısıyla AL4 şanzımanlara hizmet veremiyoruz. Bahsetmiş olduğunuz arıza selenoid beyin arızasıdır selenoidlerinizi kontrol ettiriniz.
Merhabalar Aracım 2001 model otomatik şanzıman ilk marşta kalkarken boğuluyor gaz yemiyor sonrasında boşa atıp yeniden d konumuna getirince düzeliyor ısınıncada ilerlerken şanzıman boşa düşmüş gibi oluyor devir yükseliyor araç bağırıyor ama gitmiyor nedendir acaba
Merhabalar Aracım 2001 model otomatik şanzıman ilk marşta kalkarken boğuluyor gaz yemiyor sonrasında boşa atıp yeniden d konumuna getirince düzeliyor ısınıncada ilerlerken şanzıman boşa düşmüş gibi oluyor devir yükseliyor araç bağırıyor ama gitmiyor nedendir acaba
Merhaba Çağrı Bey. Aracınızda birden fazla arıza olabilir. Bunun temel nedeni LPG bağlatılırken araçta yanlış şasileme veya LPG sonrası aşırı ısınma olabilir. Aracı bir müddet LPG’siz kullanıp, arıza meydana gelip gelmediği konusunda bilgi verebilir misiniz?
Merhabalar
Aracım 1.8 306 otomatik motor üst kapağı contası değişim için bıraktığım aracımda otomatik geçişlerde herhangi bir sorun yoktu. Fakat tamir bitip aracıma binice otomatikte 3 ve 4 vitese gitmediğini ve manuel de 3 e girmediğini farkettim. Ustaya geri gittiğimde bizimle alakası yok şanzıman arızalı diyor. Elektriksel bir sıkıntı olabilir mi sizce lütfen yardım edin.ne yapmalıyım.
Merhaba Nuri Bey, maalesef bu model araçlara şu an için hizmet vermemekteyiz. Arızanızla ilgili önerebileceğimiz şey şu olur: Öncelikle bir cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırın, ardından yapılması gereken işlemler size sunulacaktır.
Merhabalar
Aracım 1.8 306 otomatik motor üst kapağı contası değişim için bıraktığım aracımda otomatik geçişlerde herhangi bir sorun yoktu. Fakat tamir bitip aracıma binice otomatikte 3 ve 4 vitese gitmediğini ve manuel de 3 e girmediğini farkettim. Ustaya geri gittiğimde bizimle alakası yok şanzıman arızalı diyor. Elektriksel bir sıkıntı olabilir mi sizce lütfen yardım edin.ne yapmalıyım.ustelik şanzıman yağı da değişti aynı günlerde. İzmit’ten yazıyorum hayırlı bayramlar
Merhaba Nuri Bey, maalesef bu model araçlara şu an için hizmet vermemekteyiz. Arızanızla ilgili önerebileceğimiz şey şu olur: Öncelikle bir cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırın, ardından yapılması gereken işlemler size sunulacaktır.
Merhabalar Aracım 2001 model otomatik şanzıman ilk marşta soğukken araç gaz yemiyor sonrasında boşa atıp yeniden d konumuna getirince düzeliyor ısınıncada ilerlerken şanzıman boşa düşmüş gibi oluyor devir yükseliyor araç bağırıyor ama gitmiyor nedendir acaba
Merhaba, aracınızda bulunan DPO model şanzıman hizmet vermemekteyiz.
Halil ibrahim özer / Cevapla 30 Mayıs 2019 at 23:15
Merhaba 2000 model peugeot 306 otomatik vites kullanıyorum yaklaşık 1 aydır aracı çalıltırıp hareket ettikten sonra araç vites değiştirmemeye başladı kalktığı viteste gidiyor değiştirme yapmıyor aracı stop edip tekrar çalıltırdığımda düzeliyor bunun nedeni ne olabilir acaba şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler
Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımanını korumaya alıyor. Bunun birçok nedeni olabilir. Eğer bir arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodunuzu paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, ücretsiz olarak arıza tespitinizi birlikte yapalım.
Merhabalar Peugeot 306 2000 model arabam in kontak calismadi ilk once Direksiyon u sag sol cevirince xalisti ancak vites gecislerde park halime iken D ye aldigim zaman cizzzzzzzz site toz bir ses yapiyor kontagi kapatana kadar.
Merhaba aracım 98 model 1.8 306 xr Aracımın devir saati yükseliyor ama hızlanmıyor düz vites arabadaki debriyaj balatası bitmiş gibi Ayriyetten 2000 3000 devir arasi attığı vitesi 3500 4500 devir arasinda iken atıyor ilk çalıştırdığımda soğukken yapmıyor 1 kilometre yol aldıktan sonra yavaş yavaş iyiden kötüye ve en kötüsü ne kadar gidiyor en sonunda araba boştaymış gibi gaz veriyorum gitmek istiyor ama gidemiyor acaba sorunu ve ortalama maliyeti nedir bilgi verirseniz sevinirim
Ali Bey, muhtemelen sizde de aynı sorun var. Araçları test edersek daha kesin yorum yapabiliyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, biz de aracınızı ücretsiz test edelim.
Tarık Bey, aracınızda tork konvertör problemi olduğu kesin. Bununla birlikte içeride muhtemel yağ kaçakları var ve yağ ısınıp incelince bu kaçaklar kendini belli ediyor. Biz DPO şanzımanları garantili olarak 5.000 TL’ye revize ediyoruz.
Hasan Bey, şanzıman revizyonlu olarak 5.000 TL’den satıştadır. Sizin şanzımanınızı revize edersekte benzer bir fiyat çıkacaktır. Eğer araç ile gelecekseniz sökme-takma, yağ, çıkabilecek ek işçilikler ve parçalar ayrıca değerlendirilmelidir.
Merhaba 2000 model 306 aracım var lpg li 150bin km de aracın termostatını sökmüş benden önceki sahibi hararet 70 den yukarı çıkmıyor. Sıkışık trafikte 90 a gelince de kalkışlarda freni bırakınca geri kaçma ve gaz verince de vuruntu ile ileri fırlama yapıyor selenoid değişimi ile yada yağ değişimi ile sorun çözülürmü. Maliyeti ne olur. Teşekkürler
Slm ustam iyi calismalar bende sanziman sıkıntısı çekiyorum aracım 306 sedan benzinli araçta bazen olma kaydıyla kar ve spor ışıkları yanıyor sönüyor ışık yanıp sönerken geri kaymada yapıyor 3.veya 4. Vitese geçtiğinde sönüyor normale dönüyor.bunun sebebi ve maliyeti ne olurdu
Hasan Hüseyin KARAYOKUS / Cevapla 7 Ekim 2019 at 16:12
Kolay gelsin 1.6 otomatik 306 var bende 167 binde bazen genellikle sabahları oluyor araç hareket ettikten sonra kar ve spor işaretleri yanıp sönüyor stop edip çalıştırdıktan sonra gün içinde bir daha arıza yapmıyor bunun nedeni nedir ve fiyat ne çıkar şanzıman yağı değişti…
Peugeot 306 1.8 otomatik şanzıman aracımın balata dedikleri parçalar degişti yaklaşık 200 km yol yaptım aracım 2 vitesten dördüncü vitese geçiyor yada 1-2-3 vites yapıp dördüncü vitese geçmiyor yaklaşık 80 km hıza gelince 2 den 4 e veya 2-den 3 e geçiyor geçerken vuruyor neyse aracımı 200 km den sonra park ettim sabah kalktığımda yaklaşık 1 lt kadar yargı damlatmış durumda buldum başka bir ustaya götürdüm keçeden kaçırıyor dedi yagı boşalttı bir gün önceden konulan yangın rengi metalik gri rengini almıştı sorun ne olabilir teşekkür ederim şimdiden not aracı şehir dışında yapttırmak zorunda kaldım gösterdim usta farklı bir ustaydı
Pejo 306 1,6 otomatik vites aracım rampada kalkmıyor geri viteste rampada on numara bi sıkıntı yok ama d de rampada durdugu zaman kalkmıyor aracı stop edip çalıştırınca sıkıntıda kalmıyor
Merhaba iyi aksamlar peugeot 306 xr otomatik vites araç sahibiyim bir hafta önce abim arabayı cok dik bir yokuştan geri geri cıkmaya calısırken araba birden durdu ve içerden koku gelmeye basladı arabayı sanayiye götürdüğümğxde kimi balataları yanmıs kimi yag bittiği için şanzımanın içi yanmıs dedi araba gidiyor on dakika sonra ısındıgı için duruyor bir saat soguyor sonra geri calısıyor ama yine on dakika calısıyor aracta ne olmjs olabilir lütfen yardımcı olur musunuz şanzımanı yanmış ise maliyeti ne kadar olur
mrb. 2000 model peugeot 306 1.6 bva otomatik vites aracım var. araçta soğukken birşey yok ısınınca ışıklarda dururken vitesi boşa atıyor gaza yüklenince ikibin devire gelip vites atıp küt diye kalkıyor. sorun nedir acaba.saygılar
iyi günler. 2000 model otomatik vites 306 model bir aracım var. vites geçişlerinde vuruntu mevcut. ayrıca bayıra doğru çıkışlarda 30 devire geldiği vites geçisi sağlanamıyor, araç teklemeye başlıyor. sorun nedir. çözüm için ne kadar masrafımız olur
MERHEBA ARACIM 1994 MODEL OTOMATİK VİTES 1,8 ARACIM DA GEÇ ÇALIŞMA DISINDA HİÇ BİR SIKINTI YOKTU DÜN BİRAZ YAVAŞLAMA OLDU GAZA BASTIGIM HALDE GİTMİYODU STOP ETTİM VE TEKRAR ÇALISTIRMAK İSTEDİM ÇALIŞMADI SİZCE SIKINTI NE OLABİLİR YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM
peugeot 306 sedan otomatik 1,6 xr 2000 model aracım var
sorun şehiriçi kısa mesafede hiç sorun yok ancak uzun yolda (D viteste) 4. viteste giderken (80-90 km hızla) aniden durunca vites boşta kalıyor. gaz verince yürüyecekmiş gibi oluyor sonra vites 1 e geçerek arkadan çarpmış gibi öne doğru fırlıyor vuruntu yapıyor. bu şekilde yaptığında kar düğmesine basarsam vitese geçiyor. ani durmalarda sanzıman boşta kalıyor hiçbir vitese geçmiyor. gaz verince ani kalkış yapıyor. ben nazilli de yaşıyorum bilgi verirseniz sevinirim.teşekkürler…
Ömer Bey, sorununuz şanzıman ısınınca selenoidlerin doğru zamanda açma kapama yapmamasından kaynaklanıyor olabilir. Biz Atco olarak pandemi nedeniyle, DPO şanzıman türüne şuan için bakmıyoruz. Size tavsiyemiz daha büyük masraflar açmaması için en kısa zamanda şanzımanınızı gösteriniz.
Ömer Lütfi ünay / Cevapla 20 Haziran 2021 at 19:12
Merhaba peugeot 306 otomatik vites 2000 model 1.6 (dpo al4) sahibiyim aracım durmalarda vitesteyken ayağım frende ileri gitmek istiyor ve silkeliyor ne yapabilirim iyi çalışmalar
1997 Peugeot 306 otomatik 1.8 motor aracım frene basmadan P-N-D-R viteslere geçiyor en kötüsü kalkıştan sonra hiçbir şekilde vites yükselmiyor… dik yokuşları inerken harika sorunsuz sanki vitesi boşa atmış gibi iniyor ama yokuş çıkarken düz yolda 40 km hızı gecemiyorum vites yükselmiyor cihaza bağladık sorun görünmüyor…ekranda kaçıncı viteste olduğunu gösteren hiç bir göstergede yok bu modelde…
Selamünaleyküm arabamın ön sağ tarafından özellikle ara ara tıkır tıkır ses gelio tamirci akslarda sıkıntı yok şanzumanı acmamiz lazım diyor dogrumuduracaba
Merhaba hayırlı günler. Benim aracım 1.8 xr otomatik 4hp14 şanzıman. Şanzıman revizyon gördü ve şuanda şanzıman ısınınca bir yerde durduğunuzda ilerlemiyor sadece geriye gidiyor . Ustanın dediğine göre soğuyunca tekrar gidiyomuş. Sizce sıkıntı nedir ? Usta beyin dedi biraz araştırdım o beyin değil içini yapamamışlar dedi. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhaba hayırlı günler. Benim aracım 1.8 xr otomatik 4hp14 şanzıman. Şanzıman revizyon gördü ve şuanda şanzıman ısınınca bir yerde durduğunuzda ilerlemiyor sadece geriye gidiyor . Ustanın dediğine göre soğuyunca tekrar gidiyomuş. Sizce sıkıntı nedir ? Usta beyin dedi biraz araştırdım o beyin değil içini yapamamışlar dedi. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhaba atcoadmin.peugeot 306 2000 model 1.6 benzin LPG 140000 km li araç sahibiyim. Aracım da herhangi bir arıza lambası yanmamakta ve vites geçişlerinde herhangi bir problem yasamamaktayim. Fakat aracı 1 aydır kullaniyorum ara ara araç D konumunda iken boşa düşüyor. Gaza bastıktan sonra vuruntuyla beraber vitese geçiyor. Bu durumu yokuş aşağı inişlerde ve kırmızı ışık yanarken yeşile dönüp gaza bastigimda ayriyetten yokus aşağı inerken ayağımı frenden çekerken araç 2. Vitese geçişinde yapıyor. Sizin yorumunuz nedir? İzmir’de yaşıyorum onerebileceginiz bir servis varmıdır?İstanbul a mi gelmek gerekir. İyi çalışmalar saygılarımla.
Tam otomatik 306 geri vites harici çalışmıyor sorun nedir masraf tahmini kaça çıkar
1998 Peugeot 306 xr1.8 8V
Otomatik vitesi araba soğukken 2. Vitesten 3. Vitese çok devirsiz geçiş yapıyor.Araba biraz kullandıktan sonra düzeliyor.sorun ne olabilir
Merhaba Fatih Bey şuan pandemi dolayısıyla AL4 şanzımanlara hizmet veremiyoruz. Bahsetmiş olduğunuz arıza selenoid beyin arızasıdır selenoidlerinizi kontrol ettiriniz.
Merhabalar Aracım 2001 model otomatik şanzıman ilk marşta kalkarken boğuluyor gaz yemiyor sonrasında boşa atıp yeniden d konumuna getirince düzeliyor ısınıncada ilerlerken şanzıman boşa düşmüş gibi oluyor devir yükseliyor araç bağırıyor ama gitmiyor nedendir acaba
Merhaba, aracınızda bulunan DPO şanzıman modeline hizmet vermemekteyiz.
Merhabalar Aracım 2001 model otomatik şanzıman ilk marşta kalkarken boğuluyor gaz yemiyor sonrasında boşa atıp yeniden d konumuna getirince düzeliyor ısınıncada ilerlerken şanzıman boşa düşmüş gibi oluyor devir yükseliyor araç bağırıyor ama gitmiyor nedendir acaba
Merhaba, aracınızda bulunan DPO şanzıman modeline hizmet vermemekteyiz.
Merhaba Çağrı Bey. Aracınızda birden fazla arıza olabilir. Bunun temel nedeni LPG bağlatılırken araçta yanlış şasileme veya LPG sonrası aşırı ısınma olabilir. Aracı bir müddet LPG’siz kullanıp, arıza meydana gelip gelmediği konusunda bilgi verebilir misiniz?
Merhabalar
Aracım 1.8 306 otomatik motor üst kapağı contası değişim için bıraktığım aracımda otomatik geçişlerde herhangi bir sorun yoktu. Fakat tamir bitip aracıma binice otomatikte 3 ve 4 vitese gitmediğini ve manuel de 3 e girmediğini farkettim. Ustaya geri gittiğimde bizimle alakası yok şanzıman arızalı diyor. Elektriksel bir sıkıntı olabilir mi sizce lütfen yardım edin.ne yapmalıyım.
Merhaba Nuri Bey, maalesef bu model araçlara şu an için hizmet vermemekteyiz. Arızanızla ilgili önerebileceğimiz şey şu olur: Öncelikle bir cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırın, ardından yapılması gereken işlemler size sunulacaktır.
Merhabalar
Aracım 1.8 306 otomatik motor üst kapağı contası değişim için bıraktığım aracımda otomatik geçişlerde herhangi bir sorun yoktu. Fakat tamir bitip aracıma binice otomatikte 3 ve 4 vitese gitmediğini ve manuel de 3 e girmediğini farkettim. Ustaya geri gittiğimde bizimle alakası yok şanzıman arızalı diyor. Elektriksel bir sıkıntı olabilir mi sizce lütfen yardım edin.ne yapmalıyım.ustelik şanzıman yağı da değişti aynı günlerde. İzmit’ten yazıyorum hayırlı bayramlar
Merhaba Nuri Bey, maalesef bu model araçlara şu an için hizmet vermemekteyiz. Arızanızla ilgili önerebileceğimiz şey şu olur: Öncelikle bir cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırın, ardından yapılması gereken işlemler size sunulacaktır.
Merhabalar Aracım 2001 model otomatik şanzıman ilk marşta soğukken araç gaz yemiyor sonrasında boşa atıp yeniden d konumuna getirince düzeliyor ısınıncada ilerlerken şanzıman boşa düşmüş gibi oluyor devir yükseliyor araç bağırıyor ama gitmiyor nedendir acaba
Merhaba, aracınızda bulunan DPO model şanzıman hizmet vermemekteyiz.
Merhaba 2000 model peugeot 306 otomatik vites kullanıyorum yaklaşık 1 aydır aracı çalıltırıp hareket ettikten sonra araç vites değiştirmemeye başladı kalktığı viteste gidiyor değiştirme yapmıyor aracı stop edip tekrar çalıltırdığımda düzeliyor bunun nedeni ne olabilir acaba şimdiden teşekkür ederim hayırlı işler
Halil İbrahim Bey, aracınız şanzımanını korumaya alıyor. Bunun birçok nedeni olabilir. Eğer bir arıza tespit cihazına bağlatıp arıza kodunuzu paylaşırsanız daha fazla yardımcı olabiliriz. Alternatif olarak eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, ücretsiz olarak arıza tespitinizi birlikte yapalım.
Merhabalar Peugeot 306 2000 model arabam in kontak calismadi ilk once Direksiyon u sag sol cevirince xalisti ancak vites gecislerde park halime iken D ye aldigim zaman cizzzzzzzz site toz bir ses yapiyor kontagi kapatana kadar.
Merhaba aracım 98 model 1.8 306 xr Aracımın devir saati yükseliyor ama hızlanmıyor düz vites arabadaki debriyaj balatası bitmiş gibi Ayriyetten 2000 3000 devir arasi attığı vitesi 3500 4500 devir arasinda iken atıyor ilk çalıştırdığımda soğukken yapmıyor 1 kilometre yol aldıktan sonra yavaş yavaş iyiden kötüye ve en kötüsü ne kadar gidiyor en sonunda araba boştaymış gibi gaz veriyorum gitmek istiyor ama gidemiyor acaba sorunu ve ortalama maliyeti nedir bilgi verirseniz sevinirim
Ayni sorunu ben de yasiyorum ama cevaplayan yok
Ali Bey, muhtemelen sizde de aynı sorun var. Araçları test edersek daha kesin yorum yapabiliyoruz. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, biz de aracınızı ücretsiz test edelim.
Tarık Bey, aracınızda tork konvertör problemi olduğu kesin. Bununla birlikte içeride muhtemel yağ kaçakları var ve yağ ısınıp incelince bu kaçaklar kendini belli ediyor. Biz DPO şanzımanları garantili olarak 5.000 TL’ye revize ediyoruz.
merhaba 306 2001 model otomatik şanzımanın önemli tüm parçlarında değişimi söylendi, sizin öngördüğünüz işçilik dahil toplam maliyeti nedir.
Hasan Bey, şanzıman revizyonlu olarak 5.000 TL’den satıştadır. Sizin şanzımanınızı revize edersekte benzer bir fiyat çıkacaktır. Eğer araç ile gelecekseniz sökme-takma, yağ, çıkabilecek ek işçilikler ve parçalar ayrıca değerlendirilmelidir.
Merhaba 2000 model 306 aracım var lpg li 150bin km de aracın termostatını sökmüş benden önceki sahibi hararet 70 den yukarı çıkmıyor. Sıkışık trafikte 90 a gelince de kalkışlarda freni bırakınca geri kaçma ve gaz verince de vuruntu ile ileri fırlama yapıyor selenoid değişimi ile yada yağ değişimi ile sorun çözülürmü. Maliyeti ne olur. Teşekkürler
Tamer Bey, selenoid ve yağ değişimi ile bu tip arızaların sadece %40’ı düzelebilmektedir. İşlem ücreti yaklaşık 900 TL’dir.
Slm 1999 1″8 otomatik şanzımandan küt küt ses gelmeye başladı genelde düşük viteste yapıyor arıza için bilgi alabilirmiyim
1996 model Peugeot 306 1.8 xt otomatik vites halatı gövde bağlantı kulakları lazım nasıl tedarik ederiz
Çözüm buldunuz mu aynı sorunu bende yaşıyorum
Aracın 1998 xr şanzıman sorunum var araç yolda vites değiştirmiyor ve bir süre sonra boşa çıkıyor
Slm ustam iyi calismalar bende sanziman sıkıntısı çekiyorum aracım 306 sedan benzinli araçta bazen olma kaydıyla kar ve spor ışıkları yanıyor sönüyor ışık yanıp sönerken geri kaymada yapıyor 3.veya 4. Vitese geçtiğinde sönüyor normale dönüyor.bunun sebebi ve maliyeti ne olurdu
Merhaba usta 1999model pejo otomatikar acim var spor ve kar lambasi yanıyor isinnincada vuruntu yapiyor acaba maliyet nekadar tutar
Usta araçın arızasına çözüm bulabildin mi
Merhaba Hasan Bey sizin aracınızdaki arıza nedir.
Kardes arizani giderdinmi ayni sorun bendede var
Kolay gelsin 1.6 otomatik 306 var bende 167 binde bazen genellikle sabahları oluyor araç hareket ettikten sonra kar ve spor işaretleri yanıp sönüyor stop edip çalıştırdıktan sonra gün içinde bir daha arıza yapmıyor bunun nedeni nedir ve fiyat ne çıkar şanzıman yağı değişti…
Peugeot 306 1.8 otomatik şanzıman aracımın balata dedikleri parçalar degişti yaklaşık 200 km yol yaptım aracım 2 vitesten dördüncü vitese geçiyor yada 1-2-3 vites yapıp dördüncü vitese geçmiyor yaklaşık 80 km hıza gelince 2 den 4 e veya 2-den 3 e geçiyor geçerken vuruyor neyse aracımı 200 km den sonra park ettim sabah kalktığımda yaklaşık 1 lt kadar yargı damlatmış durumda buldum başka bir ustaya götürdüm keçeden kaçırıyor dedi yagı boşalttı bir gün önceden konulan yangın rengi metalik gri rengini almıştı sorun ne olabilir teşekkür ederim şimdiden not aracı şehir dışında yapttırmak zorunda kaldım gösterdim usta farklı bir ustaydı
Pejo 306 1,6 otomatik vites aracım rampada kalkmıyor geri viteste rampada on numara bi sıkıntı yok ama d de rampada durdugu zaman kalkmıyor aracı stop edip çalıştırınca sıkıntıda kalmıyor
99 model 306 otomatik vites 1.8 motor . Aracımız 3vitesten sonra boşa atıyo. Gaza yüklenince 3.vitese geri alıyo.
Merhaba iyi aksamlar peugeot 306 xr otomatik vites araç sahibiyim bir hafta önce abim arabayı cok dik bir yokuştan geri geri cıkmaya calısırken araba birden durdu ve içerden koku gelmeye basladı arabayı sanayiye götürdüğümğxde kimi balataları yanmıs kimi yag bittiği için şanzımanın içi yanmıs dedi araba gidiyor on dakika sonra ısındıgı için duruyor bir saat soguyor sonra geri calısıyor ama yine on dakika calısıyor aracta ne olmjs olabilir lütfen yardımcı olur musunuz şanzımanı yanmış ise maliyeti ne kadar olur
mrb. 2000 model peugeot 306 1.6 bva otomatik vites aracım var. araçta soğukken birşey yok ısınınca ışıklarda dururken vitesi boşa atıyor gaza yüklenince ikibin devire gelip vites atıp küt diye kalkıyor. sorun nedir acaba.saygılar
2.vitese dört bin devri geçince geçiyor
iyi günler. 2000 model otomatik vites 306 model bir aracım var. vites geçişlerinde vuruntu mevcut. ayrıca bayıra doğru çıkışlarda 30 devire geldiği vites geçisi sağlanamıyor, araç teklemeye başlıyor. sorun nedir. çözüm için ne kadar masrafımız olur
MERHEBA ARACIM 1994 MODEL OTOMATİK VİTES 1,8 ARACIM DA GEÇ ÇALIŞMA DISINDA HİÇ BİR SIKINTI YOKTU DÜN BİRAZ YAVAŞLAMA OLDU GAZA BASTIGIM HALDE GİTMİYODU STOP ETTİM VE TEKRAR ÇALISTIRMAK İSTEDİM ÇALIŞMADI SİZCE SIKINTI NE OLABİLİR YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM
Benimde pejo 306 xr 2000 model otamatik aracım var. Sadece geri vitesde çalışıyor araba ileri vitesde çalışmıyor sorun ne olabilir acaba.
Nilüfer Hanım, şanzımanın ileri vites kavramaları bozulmuştur.
peugeot 306 sedan otomatik 1,6 xr 2000 model aracım var
sorun şehiriçi kısa mesafede hiç sorun yok ancak uzun yolda (D viteste) 4. viteste giderken (80-90 km hızla) aniden durunca vites boşta kalıyor. gaz verince yürüyecekmiş gibi oluyor sonra vites 1 e geçerek arkadan çarpmış gibi öne doğru fırlıyor vuruntu yapıyor. bu şekilde yaptığında kar düğmesine basarsam vitese geçiyor. ani durmalarda sanzıman boşta kalıyor hiçbir vitese geçmiyor. gaz verince ani kalkış yapıyor. ben nazilli de yaşıyorum bilgi verirseniz sevinirim.teşekkürler…
Ömer Bey, sorununuz şanzıman ısınınca selenoidlerin doğru zamanda açma kapama yapmamasından kaynaklanıyor olabilir. Biz Atco olarak pandemi nedeniyle, DPO şanzıman türüne şuan için bakmıyoruz. Size tavsiyemiz daha büyük masraflar açmaması için en kısa zamanda şanzımanınızı gösteriniz.
Merhaba peugeot 306 otomatik vites 2000 model 1.6 (dpo al4) sahibiyim aracım durmalarda vitesteyken ayağım frende ileri gitmek istiyor ve silkeliyor ne yapabilirim iyi çalışmalar
Ömer Bey, maalesef pandemi başından beri dpo şanzıman grubuna hizmet sunamıyoruz.
Merhabalar benim aracim pejo 306 sanzimanimda yag kacagi var yag kacagi motorla sanzimanin birlestigi yerfen geliyor bu tur kacak neyden olabilir
İzmirde yariniz varmi
Merhaba Ferhat Bey, keçelerde bir deforme söz konusu olabilir. Kontrol ettirmeniz gerekir.
1997 Peugeot 306 otomatik 1.8 motor aracım frene basmadan P-N-D-R viteslere geçiyor en kötüsü kalkıştan sonra hiçbir şekilde vites yükselmiyor… dik yokuşları inerken harika sorunsuz sanki vitesi boşa atmış gibi iniyor ama yokuş çıkarken düz yolda 40 km hızı gecemiyorum vites yükselmiyor cihaza bağladık sorun görünmüyor…ekranda kaçıncı viteste olduğunu gösteren hiç bir göstergede yok bu modelde…
Merhaba Harun Bey, aracınızda bulunan DPO şanzıman modeline maalesef hizmet vermiyoruz.
Selamünaleyküm arabamın ön sağ tarafından özellikle ara ara tıkır tıkır ses gelio tamirci akslarda sıkıntı yok şanzumanı acmamiz lazım diyor dogrumuduracaba
Merhaba Hüseyin Bey, sesin nereden geldiğini tespit etmeden net bir şey söylemek zor maalesef.
Merhaba hayırlı günler. Benim aracım 1.8 xr otomatik 4hp14 şanzıman. Şanzıman revizyon gördü ve şuanda şanzıman ısınınca bir yerde durduğunuzda ilerlemiyor sadece geriye gidiyor . Ustanın dediğine göre soğuyunca tekrar gidiyomuş. Sizce sıkıntı nedir ? Usta beyin dedi biraz araştırdım o beyin değil içini yapamamışlar dedi. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhaba, 4HP14 yaptığımız bir şanzıman modeli değil maalesef.
Merhaba hayırlı günler. Benim aracım 1.8 xr otomatik 4hp14 şanzıman. Şanzıman revizyon gördü ve şuanda şanzıman ısınınca bir yerde durduğunuzda ilerlemiyor sadece geriye gidiyor . Ustanın dediğine göre soğuyunca tekrar gidiyomuş. Sizce sıkıntı nedir ? Usta beyin dedi biraz araştırdım o beyin değil içini yapamamışlar dedi. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
Merhaba, 4HP14 yaptığımız bir şanzıman modeli değil maalesef.
Son Yazılar
Son Yorumlar
Arşivler
Kategoriler
Meta
Haberler