Chevrolet Cruze otomatik vites şanzıman sorunu yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Atco Mühendislik olarak, Chevrolet Cruze araçların otomatik vites sorunlarına garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Chevrolet Cruze otomatik şanzıman çeşitlerinin arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.
Chevrolet Cruze Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Chevrolet Cruze Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Revizyonunu gerçekleştirdiğimiz Chevrolet Cruze şanzıman türleri:
GM 6T30 Otomatik Şanzıman Tamiri
Cruze 1.6 Benzinli Otomatik Şanzıman – 6T40
Cruze2.0 Dizel Otomatik Şanzıman Tamiri – GM 6T45
Chevrolet Cruze Otomatik Vites Sorunları
Chevrolet Cruze şanzıman sorunlarının başında otomatik şanzıman vuruntu problemi gelmektedir. Cruze otomatik vites vuruntusu birçok kez selenoidlerin bozulması ile başlar ve eğer zamanında müdahale edilemezse şanzımanın içerisinde mekanik hasara yol açar.
Cruze araçlarda selenoid problemi yaşanmaya başlandığında TCM ilk olarak P0700 arıza kodu atar ve şanzıman arıza lambasını yakar. Eğer aracınızda şanzıman arıza lambası yanıyorsa, hiç vakit kaybetmeden en yakın servise gitmeniz gerekmektedir. Selenoidler veya şanzıman içerisindeki hasara göre şanzıman kendisini bu arızadan sonra korumaya alabilir. Bu durumda aracınızda sadece geri vites ve 5.vites devrede kalacaktır.
Chevrolet Cruze Selenoid Valf Arızası
Cruze araçlardaki 6T40 serisi (6T30, 6T40, 6T45) şanzımanlarda 6 adet PWM, 1 adet on-off solenoid bulunmaktadır. PWM Cruze otomatik şanzıman selenoid valflerinin 4 tanesinin görevi ilgili kavramalara yağı yönlendirmek iken, 1 tanesi tork konvertörü, 1 tanesi de genel yağ basıncı ayarlamaya yarar. Çalışma süresi içerisinde seleonid valfler bozulurlar.
Her ne kadar bu selenoid valflerin temizliği yapılsa da, selenoid valf temizleme işlemi yeterli yağ basıncı ile yapılmadığı için fayda etmeyecektir. Cruze selenoid valf arızasını tespit etmenin ve eğer temizleme yapıldı ise temizliğin sonuç verip vermediğini kontrol etmenin tek yöntemi özel tasarlanmış selenoid test makinelerinde bu selenoid valflerin test edilmesidir.
Oldukça pahalı olan otomatik şanzıman selenoidlerinin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı selenoidin tespit edilmeden değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.
Cruze Selenoid Arıza Kodları
Eğer belirtilen arıza kodlarından bir tanesini yaşıyorsanız, sizinde selenoid valflerinizde sıkışma var demektir:
P0776 – P0777: PC2 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
P0796 – P0797: PC3 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
P2714 – P2715: PC4 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
P2723 – P2724: PC5 Selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
P0752 – P0753: SS1 selenoidi takılı kalmış
P0741 – P0742: TCC selenoidi Kapalı/Açık Sıkışmış
Bunlar dışında olabilecek diğer arıza kodları, şanzıman kartı, şanzıman beyni veya şanzıman içerisinde mekanik arızayı işaret edebilir. Şanzıman kartı ve kart üzerindeki şalter arızalarının çoğunluğu elektrik arızalarıdır ve silinmez, silinsede kısa bir süre sonra tekrar arızaya düşer. Bunlar Şasiye kısa devre (Short circuit), açık/yüksek direnç, voltaj kısa arızaları olabilir.
Eğer bu arızalar selenoid performans arızaları ile birlikte atıyorsa, bir ihtimal selenoid değişimi ile düzelir. Aksi durumda kart değişimi gerekir. Şalter elektrik arızaları: P0973, P0974, P0976, P0977 Selenoid elektrik arızaları: P0961, P0962, P0963, P0965, P0966, P0967, P0970, P0971, P0973, P0974, P2719, P2720, P2721, P2728, P2729, P2730, P2762, P2763, P2764
Ayrıca şalter elektrik arızası atmadan aşağıdaki şu arızaları da atabilir: P0842, P0843, P0872, P0873, P0877, P0878, P0989, P0990 … Bu arıza kodları takılı kalmış switchler, takılı kalmış selenoidler, bozuk valf gövdesi veya karttan olabilir.
Bunlar dışında olabilecek diğer arıza kodları, şanzıman kartı, şanzıman beyni veya şanzıman içerisinde mekanik arızayı işaret edebilir. Chevrolet Cruze otomatik şanzıman selenoid valf arızaları konularında uzman kişiler tarafından değerlendirilmezse, çok kısa süreler içerisinde arıza tekrarları gerçekleşebilir.
Firmamızda Cruze şanzıman tamirlerinde sadece arızalı selenoidler tespit edilip değiştirilmektedir. Bununla birlikte sıfır ve testleri gerçekleştirilmiş selenoidlerimiz satışa hazırdır. Sıfır ve test edilmiş otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu telefondan bizlere ulaşabilirsiniz.
Cruze Otomatik Şanzıman Beyni Arızası
Firmamızda Chevrolet Cruze şanzıman beyinleri özel test ünitelerinde test edilerek kontrol edilmektedir. Gerçekleştirilen testler sonucu kavramaya istenilen basınçta ve zamanda yağ göndermeyen valfler tespit edilebilmektedir.
Araç üzerindeki çalışma koşullarını simüle eden makinelerden çıkan test sonuçlarına göre şanzıman beyinleri uzman personlimiz tarafından tamir edilmektedir. Cruze şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Chevrolet Cruze şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz. Ayrıca her türlü Opel ve Chevrolet 6T40 şanzıman yedek parçaları için 0 216 365 95 00 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Cruze Otomatik Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Chevrolet Cruze otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Chevrolet Cruze araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Chevrolet Cruze şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Cruze Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
Chevrolet Cruze Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Chevrolet Cruze Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:0 850 640 0 685
Chevrolet Cruze Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Chevrolet Cruze şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Chevrolet Cruze otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Chevrolet Cruze Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Chevrolet Cruze aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
241 thoughts on “Chevrolet Cruze Otomatik Şanzıman Tamiri”
2010 ls otomatik viteste P den R ye alirken küt diye bir ses ve sarsıntı yapıyor motor veya şanziman emin olmamakla birlikte ısınınca çekişten düşüyor ve vites geçişteri problem yaşıyorum sorun vites ya küçültmuyor yada büyütmüyor
iki yere sordum biri beyin dedi diyeri selenoiten olabilir dedi guvenip yaptiramadim sizce sorun kaynagi ne olabilir
İyi günler , 1.6 cruze 2012 aracom var . Aracım soğukken vites geçilleri sarsıntılı geçiyor. Şanzıman yağını değiltirdim yine düzelmedi nasıl bir yol izlemeliyim
Merhabalar kolay gelsin. Aracım 2012 model cevrolet cruze 1.6 lpg li kullanıyorum. 7-8000 km önce şanzıman yağını motul ile değiştirdim. Araç r ve d konumlarında dururken garip bir ses yapıyor. Ankara çevre yolunda 150 160 km civarı yüksek devirde sıkıştırarak kullanırken 5 6 km sonra arıza veriyor vites göstergesindeki d ibaresi kayboluyor birşey yazmıyor. Sağa çekip stop edip 3 5 dk sonra çalıştırdığımda sorun ortadan kalkıyor. 120 130km 4000 4500 devir bandını geçmediğim sürece herhangi bir sorun yaşamıyorum sorun yaşamıyorum.
Hata kodları
P0634
U0101
P0700
Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
Merhaba Oğuzhan Bey, eğer P0634 arızası yağ değişiminden sonra çıktıysa şanzıman yağ seviyesini ve yağ soğutucusunu tekrar kontrol ettirin. Şanzıman yağı aşırı ısındığında araç kendisini korumaya alıyor. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Aracim 4 den 5 gecerken baya bi vuruntu oluyor fakat triptonik aldigimda 4 den 5 atarken ayagimi gazdan cekip attigimda vuruntu olmuyor fakat triptonikde de 1 2 3 vitese bazen atiyo bazen atmiyor otm aldigimda 30 km hizda iken 3 vitese gecmis oluyor o ara triptonige alip devam ediyorum aracimi size getiricem zaten fakat bu olay canimi sıkıyor sebebi nedir tahmini ona gore hazirlanip gelcem
Arac seyir hakinde iken lambalarda dur kalkta gaz aliyor fakat ilerlemiyor seyir halinde gaza fazla yuklenildiğinde bazen aşırı gaz aliyor fakat vites geçişi olmuyor bazen geri vitese taktığında da aynı sorunla karşılaşıyorum. 2010 cruz ls modeli. Sizce sorun şanzumanmi? Aracı lpg ile kullanıyorum! Benzin ve lpg de yaşıyorum bu sorunu
Merhabalar 2012 2.0 diesel otomatik cruze kullanıyorum 130 bin km de araç. Ara ara geçişlerde vuruntu oluyor. İlk kalkışta 40 km hıza çıkana kadar araç silkeleme yapıyor nedeni ne olabilir ?
Usta kolay gelsin
2011 ls plus otomatik Chevrolet Cruze
Yolda 120 km ile giderken bı anda fren yapar gibi oldu vites düşürür gibi oldu
Km saati arada dalgalanıyor yeni fark ettim sorun ne olabilir
Aracınızda 3 adet selenoid sıkışmış olarak gözüküyor. Aracın diagnos mantığı birçok viteste vites dişli oranının yakalanmadığını gösteriyor. Bu da şanzımanınız içerisinde ciddi mekanik hasar mevcut (büyük ihtimalle kalkış tasıyla başlamıştır) olduğunu işaret etmektedir. Bu şekilde kullanmanız aracınızın şanzımanına daha çok hasar verecektir. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin size ücretsiz bir ekspertiz yapalım. Eğer şehir dışında iseniz size farklı şekilde yardımcı olmaya çalışalım.
Merhaba aracım 2012 model chevrolet cruze 1.6 motor lpg ve benzinli otomatik vites yolda giderken aracım 5.vitesten bi anda 1. Vitese düşürüyor sadece 5.viteste gösterge hız ibresi 80 km den bi anda 50 km hız göstetiyo ve 1. Vitese atıyor manuele aldığım zaman ise aynı şekilde yolda giderken 5. Viteste takılı kalıp D sürekli yanıp sönüyor ve ne manuele nede otomatiğe geçmiyor aracı soğutunca düzeliyor bununla ilgili bilgi verirseniz çünkü araştırmadığım yer kalmadı kime gitsem illa beyin değişicek diyolar ama beyinden olabileceğini düşünmüyorum.
Salim Bey, sorun beyinden ziyade selenoid problemi olarak gözüküyor. Şanzımanınız muhtemelen bir selenoidin takılı kalması ile birlikte korumaya alıyor. LPG’nin aşırı yanma ısısı da bunu tetikliyor. Arkadaşlarımızda selenoidleri ve hidrolik üniteyi (şanzıman beyni) test edecek düzenek olmadığı için direk olarak size beyin değişimi demiş olabilirler.
Aracınızı triptronicte kullandığınızda aynı problem devam ediyor mu?
Atif / 6 Mayıs 2019 at 13:51
Evet araba ısınana kadar devam ediyor
AtcoAdmin / 10 Mayıs 2019 at 10:41
Aracınızı triptronicte kullandığınızda aynı problem devam ediyor mu
Arif / 10 Mayıs 2019 at 12:04
Evet devam ediyor.
AtcoAdmin / 11 Mayıs 2019 at 16:46
Arif Bey, muhtemlen şanzımanınız içerisinde mekanik bir problem var. Daha ucuz yollu olan yöntem öncelikle selenoid grubunun sökülerek tarafımızca test edilmesidir.
Hayırlı geceler 2010 ls otomatik cruzum var kalkısları serı deyıl ama yolu aldınmı gidiyor rampada cok yavas gitmiyor sanırım vites dusurmuyor d de kullanıyorum Manuel de denedim vitesi dusurmuyor sanırım bilgi verir seniz sevinirim
Chevrolet Cruze 2013 sport plus aracımda vites geçişlerinde hafif sarsıntı mevcut ve buna ek olarak araç geri vitese alındığında normal şartlarda frenden ayak çekildiğinde araç hareket ermesi gerek lakin hareket etmiyor gaza basıldığında 2-3 saniye gaz yemiyor ardından birden patinaj ile kendini geri atıyor. Bunu motor sogukken yapmıyor ısındıktan sonra yapıyor Araç ekranında herhan0gi bir arıza kodu gözükmüyor şanzıman yagi yaklaşık 4-5 bin km önce motul atf ile değiştirildi. sorun ne olabilir.
İyi günler kolay gelsin. Aracım 2011 Cruze otomatik. Sorunum şu şekilde araç 6.vitesten 5.vitese düşerken vuruntu oluyor. Yağını yeni değiştirdim. Sorun ne olabilir?
Metin Bey, aracınızda selenoid problemi yaşamaktasınız. Genellikle tıkalı kalmış, fonksiyonunu aksatan bir selenoid bu arızaya neden olmaktadır. Sizde Geri vites ve 4-5-6 tasını çalıştıran selenoid problemli gözüküyor. Bu şekilde kullanmanız kısa sürede şanzımanınızda büyük hasarlara yol açabilir. Tamir için öncelikle mekatronik ünite komple sökülmelidir. Söküm esnasında eğer yağda çapaklanma veya yanık kokusu var ise, şanzıman sökülmelidir.
aracım cruze 2011 model otomatik vites şanzumanı yeni yaptırtım sorunum geri vitese taktığım zaman rampada geri gitmiyordu ustaya götürdüm ilk başta baskı balataların bittiğini bununda en fazla 3 bin tl tutacağını söyledi açtıktan sanra 8,500 tl masraf cıktı yine yaptırdım ama geri vites sorunu bitti ama 7 aydır durduğum zaman araç hafiften ileri doğru ittiriyor vuruntu gibi gel git sıkıldım valla en son şanzuman beyninden kaynaklandığını söyledi çıkma bulursa takacak benim sorum sıkıntı ne olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim
Mustafa Bey, Sıkıntınız daha çok tork konvertöründen yaşanıyor gibi gözükmektedir. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız aracınızı birlikte test edip kesin teşhisi koyabiliriz.
Selam bende 2010 otomatik cruze var geçen şehirler arası yola çıktım d işareti yanıp sönmeye başladı araç devirden düştü sabit bir devirde vites atmadan gitti durup 15 dk dinlendirdikten sonra normale bindi Tokat ilçesinde ertesi gün tamirciye gittim hiç bir sıkıntısı yok normal geçiyor dedi yarım saat sonra aynı sorun tekrarladı araç sogukken bir sıkıntı çıkmıyor bilgisayara baglattım birinci vites selonoidi arza verdini söyledi sivastayım nasıl yardımcı olursunuz
İyi akşamlar. 2012 Lpg ki cruze aracım 6 viteste giderken 5 inçi vitese aldı düz yolda hızım ortalama 140 civariydi bir daha 6 vitese geçmedi ben de Manuel’ olarak da alamadım. Herhangi bir arıza kodu vermedi. Durdurup tekrar çalıştırdım düzeldi ama 50 km sonra tekrar aynı sorunu yaptı sadece 6 vites de ne yapmalıyım. Bir de 15 bin km önce Şanzuman yapı değiştirildi.
Yıldıray Bey, ilginç bir arıza yaşıyorsunuz. 2.vitesinizde de benzer bir geçmeme problemi var mıdır?
osman atakan TÜRKYILMAZ / Cevapla 14 Eylül 2019 at 17:37
aracım 5 viteste giderken birden 1nci vitese düşüyor ve 10,15 dk bekleyip hareket edince sorun ortadan kalkıyor. selonoid dediler, komple takımı değiştirdik. 350 km yok yaptık gayet iyiydi ve bu esnada tekrar aynı sorunu yaptı. şimdi 30, 40 km gidiyor sonra yine bulunduğu vitesten birinci vitese düşüyor.
Kolay gelsin 2010 otomatik cruze arabamda bugün 150 km yaptiktan sonra trafige girdim ve araç birinci vitesten 2 vitese erken atma yapti ve atarkende one dogru bir atlama ayapti araba bu sarsintinin daha azini 3 e gecerkende yasadim ancak diger viteslerde herhangi bir sorun yok araçta çekiş kaybi yada viteste takili kalma gibi bir sorunda yok
İlginizden dolayı çok teşekkür ederim öncelikle. Bazen ikiden üçe geçişde sarsıntı oluyor oda herzaman değil çoğunda da klima açıkken veya termostat açmışken rampa çıkarken yapıyor. Başka bir sorun yaşamadım şimdiye kadar
Yıldıray Bey, muhtemelen şanzımanınız ısınınca tork veya geçiş selenoidlerinizde problem başlıyor. Şanzıman beyninin (hidrolik ünitenin) sökülerek selenoidlerin makinede test edilmesi ve arızalı olanlarının değiştirilmesi büyük ihtimalle sorunlarınızın çözümü olacaktır.
Merhaba;
Aracım Cruze 2011, p0777 ve p2714 kodu alıyorum, yağı 1 kere değişti, 2 ile 3. vites arası sorun oluyor, ancak bu sorun araç ısınınca oluyor, ne yapılması gerekir?
Alper Bey, şanzıman yağınız değiştirmeniz doğru fakat biraz geç bir hamle olmuş. Şu anda iki adet selenoidinizde problem gözüküyor. Isınınca işlevlerini kaybediyorlar. Bu şekilde kullanmanız şanzımanınızın mekanik olarak hasarlanmasına neden olacaktır. Yapılması gereken işlem şanzıman beyninin (TCM+hidrolik ünite) sökülerek bize gönderilmesi ve parçaların test makinelerinde test edilerek arızalı olanlarının değiştirilmesidir. Eğer İstanbul’da iseniz, sökme-takma işlemi de gerçekleştiriyoruz.
İyi günler 2013 cruze sport modeli aracım var. Uzun yol giderken yakıt v.s bi sebebten durdugumda kontağı kapattığımda bekleme süresi önemli değil aracı çalıştırıp devam ettiğimde yaklaşık 10 km 5 den 6 ya manuel bile zorlasam araç vites atmıyor 5.vitese kadar yüksek devirde atıyor fakat ne yaparsam yapayım 6.vitese geçmiyor. Devam ettikten sonra kendiliğinden düzeliyor bunu sadece uzun yolda yapıyor arıza kodu vermiyor. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler diliyorum.
Erdal Bey, aracınzın ısınma ile ilgili sorunları var. Bu 6.vites selenodinin sıkışmasına neden olabilir. Bir diğer neden dip pistonda olabilecek kılcak çatlaklardır. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyen arkadaşlarımız incelesinler.
Merhaba, Chevrolet Cruze 2010 1.6 LS Plus Aracım var. Aracım 2. Viteste 3. Vitese atarken sanki boştaymış gibi devirlenip aniden vites atıyor. Aynısını 4. Ve 5. Vitese geçerkende yapıyor. Yardımlarınız İçin teşekkür ederim.
Merhaba Aracım 2011 Cruze benzin LPG yokuş çıkarken her zaman değil ama arada gaz yemiyor bunun uzerine usyYa gittim. Şanzuman arızası dedi hiçbir arıza göstergesi yanmadı sebep ne olabilir
2010 model cruze u0101 kodu veriyor araba viteste kaliyor gidisi yavasliyor stop edince bazen calisiyor bazen calismiyor 15 dk sonra tekrar nor.al sekilde calisiyor 4- 5km sonra tekrar tcm ve esp lambasi yakiyor araba p n r d gosterge ekraninda gozukmuyor. Ne yapmamiz lazim
Birde bugun arkadas arabayi ustasina gotururken 4 km sonra ayni tcm ve esp lambasini yakmis stop ettirmemis vakit kaybolmasin diye belli bi muddet sonra normal halini almis.
Samet Bey, aracınızdaki U0101 kodu, aracın genel iletişim hattında (Can-bus hattı deriz) problem olduğunu göstermektedir. Bu problem sonucu araç şanzımanı da arıza atmaktadır. Öncelike araç üzerindeki Can hattındaki iletişim probleminin ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bunun için TCM’den başlayıp bütün hat üzerinde arıza araması yapılmalıdır. U0101 haricinde başka bir arıza kodu var mıdır?
Samet Bey, bu arızalarınız oksijen sensörü ve yakıt karışımı ile ilgili. Muhtemelen aracınızda LPG var. Bundan dolayı korumaya alıyor. Hangi ilde ikamet ediyorsunuz? Sizi iyi bir Opel servisine yönlendirelim, önce bu arızaları bir hallettirin, muhtemelen şanzıman sıkıntınız ortadan kalkacaktır. Devam ederse şanzıman ile ilgili çalışma yapalım…
Seyit Ahmet Boğaz / Cevapla 20 Haziran 2019 at 00:12
İyi günler. 2012 model cruze sahibiyim. Benim sıkıntım uzun yolda kısa süreli dur kalk tan sonra (trafik lambası gibi) vites geçmiyor. Manuel de de 4 den 5 e geçmiyor. Bir süre dinlendirdikten sonra (15 dk.) sıkıntı gidiyor. Bundan yaklaşık iki yil önce bu sorunu yaşamaya başlamıştım. Araç yolda bıraktı ve Antalya aktif şanzumanda yaptırdık. Bir yıl geçti yenine bu sorun çıkmaya başladı. 350 km de üç dört kez yapıyor. Sadece uzun yolda yapıyor. motor arıza lambası yanıyor. Servis motorda sıkıntı yok diyor. Aracım LPG li 1 yıl önce afr ayarı yaptırdım. Yardımcı olabilir misiniz.
Seyit Bey, muhtemelen aşırı ısınmaya bağlı selenoid ve valf gövdesi problemi yaşıyorsunuz. Eğer probleminiz halen devam ediyorsa, hidrolik ünite ve selenoid grubunu söküp bize gönderin, bir test edip sonucuna bakalım.
merhaba aracim 2012 t300 kasa 6 ileri oranli otm aveo. aracın 3 ay once sanjiman yagi gm dexsos6 ile 4.5 lt yag bosaltilip eklendi. 2 hafta kadar araci sehir icinde rampalarda.dur kalk kullandik. arac geri vitese atinca vuruntu yapiyor ileri gecislerdede motor devri yuksekse yapiyor. ancak kendim + – ile gecis saglarsam cok vuruntu yapmiyor. ama geri vitea rolantide bile vuruntu yapiyor gaza basarsam geri gitmek icin kut diye vuruyor. aracin alt motor kulagindan suphelendiler degistik ama cok bir duzelme olmadi.
Hayırlı çalışmalar ve bol kazançlar. cruze 2012 otomatik. Aracımı sabah ilk çalıştırdığımda vites geçişlerinde ve vites küçültmesinde bayağı bir vuruntu oluyor. ne zaman vuruntu yapacağınıda anlıyorum. Araç hız kesiyor ve gazı bassamda deviri yükseltmede zorlandığında anlıyorum ki vuruntu yapıcak. Şanzıman yerinden çıkıcak diye korkuyorum. ısındıktan sonra bu sıkıntı gidiyor ama ısınınca da başka sorunlar başlıyor. ısınınca yokuşta mesela 1 veya 2. viteste araç birden devir yükseltiyor kendini öne doğru atıyor. ne olabilir sorun acaba ?
Mehmet Reşit Bey, muhtelemelen selenoidlerinizden 1 veya 2 tanesi arızalı. Bu durumdan kaynaklı da sıcak ve soğuk test sürüşlerinde farklı arızalar yaşıyorsunuz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
mehmet emin teyfur / Cevapla 10 Aralık 2019 at 16:22
merhaba bu problemin hemen hemen aynısını yaşıyorum. bi çözüm buldunuz mu? bulduysanız paylaşabilir misiniz?
Kolay gelsin 15 ay önce aracı aldığım ilk gün şanzıman kartı yandı ve aldığım kişi ankarada yaptırdı arabayı. O günden beri 3 ve 5. Viteslere geçerken vuruntu yapıyor. Ama sogukken yapıyor. 2000 devirde geçerse sogukken vuruntu olmuyor. Yuksek devirde yapıyor ama ısınınca geçiyor. Şöyle birşey de var. Sabah motor sogukken ilk kez 3 ve 5. Viteste geçişte hissettiriyor araba. Tekrar 3 ve 5. Viteste geçişte o kadar sarsıntı olmuyor. Sadece 5. Viteste vuruntu kalıyor o da ısınınca geçiyor. Herhangi geri kaçırma ses uğultu yok. Sadece bu 3 ve 5. Viteste sıkıntı yaşıyorum. Ne kadar masraf çıkar acaba bana.
Furkan Bey, bahsettiğiniz arıza basit bir selenoid arızası olabileceği gibi şanzımanın mekanik parçalarındaki aşınmalardan da kaynaklanabilir. İlk etapta valf gövdesinin sökülerek selenoidlerin ve hidrolik ünitenin test edilmesini öneririz. Masraf için birşey diyemiyoruz, 750 TL’den başlar, eğer şanzıman revizyonu gerektirirse 6 ile 10 bin TL aralığına kadar gider. O yüzden öncelikle şüpheli selenoidlerin testi önemlidir.
İyi günler kolay gelsin 2011 cruze olan aracımda 2 den 3 bazende 3 den 4 geçerken vuruntu yapıyor arıza kodu P0990 veriyor sizce sorun ne olabilir yanlız istanbulda oturmuyorum
2010 ls otomatik viteste P den R ye alirken küt diye bir ses ve sarsıntı yapıyor motor veya şanziman emin olmamakla birlikte ısınınca çekişten düşüyor ve vites geçişteri problem yaşıyorum sorun vites ya küçültmuyor yada büyütmüyor
iki yere sordum biri beyin dedi diyeri selenoiten olabilir dedi guvenip yaptiramadim sizce sorun kaynagi ne olabilir
Aracınızdak arızanın birden fazla sebebi olabilir. Müsait olduğunuzda aracınızı getirirseniz, bir ekspertiz yapabiliriz.
ustam 2011 cruze 1.6 ls aracim var. arac sogukken 2den 3 e gecerken hafif bi vurumtu yapiyor isininca geciyor sebebi ne olabilir.
İyi günler , 1.6 cruze 2012 aracom var . Aracım soğukken vites geçilleri sarsıntılı geçiyor. Şanzıman yağını değiltirdim yine düzelmedi nasıl bir yol izlemeliyim
Merhabalar kolay gelsin. Aracım 2012 model cevrolet cruze 1.6 lpg li kullanıyorum. 7-8000 km önce şanzıman yağını motul ile değiştirdim. Araç r ve d konumlarında dururken garip bir ses yapıyor. Ankara çevre yolunda 150 160 km civarı yüksek devirde sıkıştırarak kullanırken 5 6 km sonra arıza veriyor vites göstergesindeki d ibaresi kayboluyor birşey yazmıyor. Sağa çekip stop edip 3 5 dk sonra çalıştırdığımda sorun ortadan kalkıyor. 120 130km 4000 4500 devir bandını geçmediğim sürece herhangi bir sorun yaşamıyorum sorun yaşamıyorum.
Hata kodları
P0634
U0101
P0700
Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
Merhaba Oğuzhan Bey, eğer P0634 arızası yağ değişiminden sonra çıktıysa şanzıman yağ seviyesini ve yağ soğutucusunu tekrar kontrol ettirin. Şanzıman yağı aşırı ısındığında araç kendisini korumaya alıyor. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Aracim 4 den 5 gecerken baya bi vuruntu oluyor fakat triptonik aldigimda 4 den 5 atarken ayagimi gazdan cekip attigimda vuruntu olmuyor fakat triptonikde de 1 2 3 vitese bazen atiyo bazen atmiyor otm aldigimda 30 km hizda iken 3 vitese gecmis oluyor o ara triptonige alip devam ediyorum aracimi size getiricem zaten fakat bu olay canimi sıkıyor sebebi nedir tahmini ona gore hazirlanip gelcem
Bu arada aracim cruze 1.ls
Arac seyir hakinde iken lambalarda dur kalkta gaz aliyor fakat ilerlemiyor seyir halinde gaza fazla yuklenildiğinde bazen aşırı gaz aliyor fakat vites geçişi olmuyor bazen geri vitese taktığında da aynı sorunla karşılaşıyorum. 2010 cruz ls modeli. Sizce sorun şanzumanmi? Aracı lpg ile kullanıyorum! Benzin ve lpg de yaşıyorum bu sorunu
Ayni sorunu bende yaşıyorum sebebi ni oğrenebildinizmi
Merhabalar 2012 2.0 diesel otomatik cruze kullanıyorum 130 bin km de araç. Ara ara geçişlerde vuruntu oluyor. İlk kalkışta 40 km hıza çıkana kadar araç silkeleme yapıyor nedeni ne olabilir ?
Reis aynı sıkıntı bende de var. 536 973 72 25 bu numaradan bana ulaşabilir misin hallettiysen
Usta kolay gelsin
2011 ls plus otomatik Chevrolet Cruze
Yolda 120 km ile giderken bı anda fren yapar gibi oldu vites düşürür gibi oldu
Km saati arada dalgalanıyor yeni fark ettim sorun ne olabilir
Merhaba 2011cruze 3tane arıza kodu verdi
P0796 p2714 p2723 ne demek istiyor artı maliyet ne kadar olur tahmini
Aracınızda 3 adet selenoid sıkışmış olarak gözüküyor. Aracın diagnos mantığı birçok viteste vites dişli oranının yakalanmadığını gösteriyor. Bu da şanzımanınız içerisinde ciddi mekanik hasar mevcut (büyük ihtimalle kalkış tasıyla başlamıştır) olduğunu işaret etmektedir. Bu şekilde kullanmanız aracınızın şanzımanına daha çok hasar verecektir. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin size ücretsiz bir ekspertiz yapalım. Eğer şehir dışında iseniz size farklı şekilde yardımcı olmaya çalışalım.
Merhaba aracım 2012 model chevrolet cruze 1.6 motor lpg ve benzinli otomatik vites yolda giderken aracım 5.vitesten bi anda 1. Vitese düşürüyor sadece 5.viteste gösterge hız ibresi 80 km den bi anda 50 km hız göstetiyo ve 1. Vitese atıyor manuele aldığım zaman ise aynı şekilde yolda giderken 5. Viteste takılı kalıp D sürekli yanıp sönüyor ve ne manuele nede otomatiğe geçmiyor aracı soğutunca düzeliyor bununla ilgili bilgi verirseniz çünkü araştırmadığım yer kalmadı kime gitsem illa beyin değişicek diyolar ama beyinden olabileceğini düşünmüyorum.
Salim Bey, sorun beyinden ziyade selenoid problemi olarak gözüküyor. Şanzımanınız muhtemelen bir selenoidin takılı kalması ile birlikte korumaya alıyor. LPG’nin aşırı yanma ısısı da bunu tetikliyor. Arkadaşlarımızda selenoidleri ve hidrolik üniteyi (şanzıman beyni) test edecek düzenek olmadığı için direk olarak size beyin değişimi demiş olabilirler.
Vanda oturuyorum bana yardımcı olma şansınız varmı?
Tabi ki… Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Aracım ısınanan kadar vites düşürürken şiddetli şekilde vuruntu yapıyor problem ne olabilir acaba?
Aracınızı triptronicte kullandığınızda aynı problem devam ediyor mu?
Evet araba ısınana kadar devam ediyor
Aracınızı triptronicte kullandığınızda aynı problem devam ediyor mu
Evet devam ediyor.
Arif Bey, muhtemlen şanzımanınız içerisinde mekanik bir problem var. Daha ucuz yollu olan yöntem öncelikle selenoid grubunun sökülerek tarafımızca test edilmesidir.
Hayırlı geceler 2010 ls otomatik cruzum var kalkısları serı deyıl ama yolu aldınmı gidiyor rampada cok yavas gitmiyor sanırım vites dusurmuyor d de kullanıyorum Manuel de denedim vitesi dusurmuyor sanırım bilgi verir seniz sevinirim
Chevrolet Cruze 2013 sport plus aracımda vites geçişlerinde hafif sarsıntı mevcut ve buna ek olarak araç geri vitese alındığında normal şartlarda frenden ayak çekildiğinde araç hareket ermesi gerek lakin hareket etmiyor gaza basıldığında 2-3 saniye gaz yemiyor ardından birden patinaj ile kendini geri atıyor. Bunu motor sogukken yapmıyor ısındıktan sonra yapıyor Araç ekranında herhan0gi bir arıza kodu gözükmüyor şanzıman yagi yaklaşık 4-5 bin km önce motul atf ile değiştirildi. sorun ne olabilir.
aynı sıkıntı bendede var problemi çözebildinizmi
Beyler halletyiyseniz 5369737225 numaram bu burdan da bana ulaşabilir msiniz
Merhabalar aracim 2. Viteste takili kalihor cok zor atiyor ve 6.vitestede bosta gibi davraniyor sorun neden olabilir
Aynı sorun bende de var çözüm bulabilirseniz söyler misiniz
İyi günler kolay gelsin. Aracım 2011 Cruze otomatik. Sorunum şu şekilde araç 6.vitesten 5.vitese düşerken vuruntu oluyor. Yağını yeni değiştirdim. Sorun ne olabilir?
Aracım da p0796 arıza kodu var. Tamiri nasıl gerçekleştirilebilir.
Metin Bey, aracınızda selenoid problemi yaşamaktasınız. Genellikle tıkalı kalmış, fonksiyonunu aksatan bir selenoid bu arızaya neden olmaktadır. Sizde Geri vites ve 4-5-6 tasını çalıştıran selenoid problemli gözüküyor. Bu şekilde kullanmanız kısa sürede şanzımanınızda büyük hasarlara yol açabilir. Tamir için öncelikle mekatronik ünite komple sökülmelidir. Söküm esnasında eğer yağda çapaklanma veya yanık kokusu var ise, şanzıman sökülmelidir.
aracım cruze 2011 model otomatik vites şanzumanı yeni yaptırtım sorunum geri vitese taktığım zaman rampada geri gitmiyordu ustaya götürdüm ilk başta baskı balataların bittiğini bununda en fazla 3 bin tl tutacağını söyledi açtıktan sanra 8,500 tl masraf cıktı yine yaptırdım ama geri vites sorunu bitti ama 7 aydır durduğum zaman araç hafiften ileri doğru ittiriyor vuruntu gibi gel git sıkıldım valla en son şanzuman beyninden kaynaklandığını söyledi çıkma bulursa takacak benim sorum sıkıntı ne olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim
Mustafa Bey, Sıkıntınız daha çok tork konvertöründen yaşanıyor gibi gözükmektedir. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız aracınızı birlikte test edip kesin teşhisi koyabiliriz.
Selam bende 2010 otomatik cruze var geçen şehirler arası yola çıktım d işareti yanıp sönmeye başladı araç devirden düştü sabit bir devirde vites atmadan gitti durup 15 dk dinlendirdikten sonra normale bindi Tokat ilçesinde ertesi gün tamirciye gittim hiç bir sıkıntısı yok normal geçiyor dedi yarım saat sonra aynı sorun tekrarladı araç sogukken bir sıkıntı çıkmıyor bilgisayara baglattım birinci vites selonoidi arza verdini söyledi sivastayım nasıl yardımcı olursunuz
Selim bey, şanzımanınız üzerindeki selenoid grubunu komple söküp tarafımıza gönderirseniz yardımcı olmaya çalışırız.
Aynı sorun bendede var ne yaptın Selim kardeş 0536-511-88-94 bilgi verirmisin
İyi akşamlar. 2012 Lpg ki cruze aracım 6 viteste giderken 5 inçi vitese aldı düz yolda hızım ortalama 140 civariydi bir daha 6 vitese geçmedi ben de Manuel’ olarak da alamadım. Herhangi bir arıza kodu vermedi. Durdurup tekrar çalıştırdım düzeldi ama 50 km sonra tekrar aynı sorunu yaptı sadece 6 vites de ne yapmalıyım. Bir de 15 bin km önce Şanzuman yapı değiştirildi.
Yıldıray Bey, ilginç bir arıza yaşıyorsunuz. 2.vitesinizde de benzer bir geçmeme problemi var mıdır?
aracım 5 viteste giderken birden 1nci vitese düşüyor ve 10,15 dk bekleyip hareket edince sorun ortadan kalkıyor. selonoid dediler, komple takımı değiştirdik. 350 km yok yaptık gayet iyiydi ve bu esnada tekrar aynı sorunu yaptı. şimdi 30, 40 km gidiyor sonra yine bulunduğu vitesten birinci vitese düşüyor.
Kolay gelsin 2010 otomatik cruze arabamda bugün 150 km yaptiktan sonra trafige girdim ve araç birinci vitesten 2 vitese erken atma yapti ve atarkende one dogru bir atlama ayapti araba bu sarsintinin daha azini 3 e gecerkende yasadim ancak diger viteslerde herhangi bir sorun yok araçta çekiş kaybi yada viteste takili kalma gibi bir sorunda yok
İlginizden dolayı çok teşekkür ederim öncelikle. Bazen ikiden üçe geçişde sarsıntı oluyor oda herzaman değil çoğunda da klima açıkken veya termostat açmışken rampa çıkarken yapıyor. Başka bir sorun yaşamadım şimdiye kadar
Yıldıray Bey, muhtemelen şanzımanınız ısınınca tork veya geçiş selenoidlerinizde problem başlıyor. Şanzıman beyninin (hidrolik ünitenin) sökülerek selenoidlerin makinede test edilmesi ve arızalı olanlarının değiştirilmesi büyük ihtimalle sorunlarınızın çözümü olacaktır.
Aynı sorunu ben de yaşıyorum birebir aynısı sebebi ne olabilir
Merhaba;
Aracım Cruze 2011, p0777 ve p2714 kodu alıyorum, yağı 1 kere değişti, 2 ile 3. vites arası sorun oluyor, ancak bu sorun araç ısınınca oluyor, ne yapılması gerekir?
Alper Bey, şanzıman yağınız değiştirmeniz doğru fakat biraz geç bir hamle olmuş. Şu anda iki adet selenoidinizde problem gözüküyor. Isınınca işlevlerini kaybediyorlar. Bu şekilde kullanmanız şanzımanınızın mekanik olarak hasarlanmasına neden olacaktır. Yapılması gereken işlem şanzıman beyninin (TCM+hidrolik ünite) sökülerek bize gönderilmesi ve parçaların test makinelerinde test edilerek arızalı olanlarının değiştirilmesidir. Eğer İstanbul’da iseniz, sökme-takma işlemi de gerçekleştiriyoruz.
İyi günler 2013 cruze sport modeli aracım var. Uzun yol giderken yakıt v.s bi sebebten durdugumda kontağı kapattığımda bekleme süresi önemli değil aracı çalıştırıp devam ettiğimde yaklaşık 10 km 5 den 6 ya manuel bile zorlasam araç vites atmıyor 5.vitese kadar yüksek devirde atıyor fakat ne yaparsam yapayım 6.vitese geçmiyor. Devam ettikten sonra kendiliğinden düzeliyor bunu sadece uzun yolda yapıyor arıza kodu vermiyor. Yardımcı olursanız sevinirim iyi günler diliyorum.
Erdal Bey, aracınzın ısınma ile ilgili sorunları var. Bu 6.vites selenodinin sıkışmasına neden olabilir. Bir diğer neden dip pistonda olabilecek kılcak çatlaklardır. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı master teknisyen arkadaşlarımız incelesinler.
Merhaba, Chevrolet Cruze 2010 1.6 LS Plus Aracım var. Aracım 2. Viteste 3. Vitese atarken sanki boştaymış gibi devirlenip aniden vites atıyor. Aynısını 4. Ve 5. Vitese geçerkende yapıyor. Yardımlarınız İçin teşekkür ederim.
2012 Cruze 2.0d aracım özellikle ısınınca geri kaçırıyor ve kalkarken bir süre durup birden fırlıyor. Maliyeti yüklü mü? Teşekkürler.
Merhaba Aracım 2011 Cruze benzin LPG yokuş çıkarken her zaman değil ama arada gaz yemiyor bunun uzerine usyYa gittim. Şanzuman arızası dedi hiçbir arıza göstergesi yanmadı sebep ne olabilir
2010 model cruze u0101 kodu veriyor araba viteste kaliyor gidisi yavasliyor stop edince bazen calisiyor bazen calismiyor 15 dk sonra tekrar nor.al sekilde calisiyor 4- 5km sonra tekrar tcm ve esp lambasi yakiyor araba p n r d gosterge ekraninda gozukmuyor. Ne yapmamiz lazim
Birde bugun arkadas arabayi ustasina gotururken 4 km sonra ayni tcm ve esp lambasini yakmis stop ettirmemis vakit kaybolmasin diye belli bi muddet sonra normal halini almis.
Samet Bey, aracınızdaki U0101 kodu, aracın genel iletişim hattında (Can-bus hattı deriz) problem olduğunu göstermektedir. Bu problem sonucu araç şanzımanı da arıza atmaktadır. Öncelike araç üzerindeki Can hattındaki iletişim probleminin ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bunun için TCM’den başlayıp bütün hat üzerinde arıza araması yapılmalıdır. U0101 haricinde başka bir arıza kodu var mıdır?
P2096 ile u0101 kodu vardi
P0141 p2096 ve u0101 3 kod vardi
Samet Bey, bu arızalarınız oksijen sensörü ve yakıt karışımı ile ilgili. Muhtemelen aracınızda LPG var. Bundan dolayı korumaya alıyor. Hangi ilde ikamet ediyorsunuz? Sizi iyi bir Opel servisine yönlendirelim, önce bu arızaları bir hallettirin, muhtemelen şanzıman sıkıntınız ortadan kalkacaktır. Devam ederse şanzıman ile ilgili çalışma yapalım…
İyi günler. 2012 model cruze sahibiyim. Benim sıkıntım uzun yolda kısa süreli dur kalk tan sonra (trafik lambası gibi) vites geçmiyor. Manuel de de 4 den 5 e geçmiyor. Bir süre dinlendirdikten sonra (15 dk.) sıkıntı gidiyor. Bundan yaklaşık iki yil önce bu sorunu yaşamaya başlamıştım. Araç yolda bıraktı ve Antalya aktif şanzumanda yaptırdık. Bir yıl geçti yenine bu sorun çıkmaya başladı. 350 km de üç dört kez yapıyor. Sadece uzun yolda yapıyor. motor arıza lambası yanıyor. Servis motorda sıkıntı yok diyor. Aracım LPG li 1 yıl önce afr ayarı yaptırdım. Yardımcı olabilir misiniz.
Seyit Bey, muhtemelen aşırı ısınmaya bağlı selenoid ve valf gövdesi problemi yaşıyorsunuz. Eğer probleminiz halen devam ediyorsa, hidrolik ünite ve selenoid grubunu söküp bize gönderin, bir test edip sonucuna bakalım.
Kayseride ikamet ediyorum
merhaba aracim 2012 t300 kasa 6 ileri oranli otm aveo. aracın 3 ay once sanjiman yagi gm dexsos6 ile 4.5 lt yag bosaltilip eklendi. 2 hafta kadar araci sehir icinde rampalarda.dur kalk kullandik. arac geri vitese atinca vuruntu yapiyor ileri gecislerdede motor devri yuksekse yapiyor. ancak kendim + – ile gecis saglarsam cok vuruntu yapmiyor. ama geri vitea rolantide bile vuruntu yapiyor gaza basarsam geri gitmek icin kut diye vuruyor. aracin alt motor kulagindan suphelendiler degistik ama cok bir duzelme olmadi.
Hayırlı çalışmalar ve bol kazançlar. cruze 2012 otomatik. Aracımı sabah ilk çalıştırdığımda vites geçişlerinde ve vites küçültmesinde bayağı bir vuruntu oluyor. ne zaman vuruntu yapacağınıda anlıyorum. Araç hız kesiyor ve gazı bassamda deviri yükseltmede zorlandığında anlıyorum ki vuruntu yapıcak. Şanzıman yerinden çıkıcak diye korkuyorum. ısındıktan sonra bu sıkıntı gidiyor ama ısınınca da başka sorunlar başlıyor. ısınınca yokuşta mesela 1 veya 2. viteste araç birden devir yükseltiyor kendini öne doğru atıyor. ne olabilir sorun acaba ?
Mehmet Reşit Bey, muhtelemelen selenoidlerinizden 1 veya 2 tanesi arızalı. Bu durumdan kaynaklı da sıcak ve soğuk test sürüşlerinde farklı arızalar yaşıyorsunuz. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
merhaba bu problemin hemen hemen aynısını yaşıyorum. bi çözüm buldunuz mu? bulduysanız paylaşabilir misiniz?
Kolay gelsin 15 ay önce aracı aldığım ilk gün şanzıman kartı yandı ve aldığım kişi ankarada yaptırdı arabayı. O günden beri 3 ve 5. Viteslere geçerken vuruntu yapıyor. Ama sogukken yapıyor. 2000 devirde geçerse sogukken vuruntu olmuyor. Yuksek devirde yapıyor ama ısınınca geçiyor. Şöyle birşey de var. Sabah motor sogukken ilk kez 3 ve 5. Viteste geçişte hissettiriyor araba. Tekrar 3 ve 5. Viteste geçişte o kadar sarsıntı olmuyor. Sadece 5. Viteste vuruntu kalıyor o da ısınınca geçiyor. Herhangi geri kaçırma ses uğultu yok. Sadece bu 3 ve 5. Viteste sıkıntı yaşıyorum. Ne kadar masraf çıkar acaba bana.
Şunu da ekliyim p0751 selenoid a arızası da veriyor cihaza bağlayınca. Ama ariza ışığı yakmıyor. Cihaza bağlayınca görüyorsun
Furkan Bey, bahsettiğiniz arıza basit bir selenoid arızası olabileceği gibi şanzımanın mekanik parçalarındaki aşınmalardan da kaynaklanabilir. İlk etapta valf gövdesinin sökülerek selenoidlerin ve hidrolik ünitenin test edilmesini öneririz. Masraf için birşey diyemiyoruz, 750 TL’den başlar, eğer şanzıman revizyonu gerektirirse 6 ile 10 bin TL aralığına kadar gider. O yüzden öncelikle şüpheli selenoidlerin testi önemlidir.
İyi günler kolay gelsin 2011 cruze olan aracımda 2 den 3 bazende 3 den 4 geçerken vuruntu yapıyor arıza kodu P0990 veriyor sizce sorun ne olabilir yanlız istanbulda oturmuyorum