Ford Fiesta otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Ford Fiesta araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz.
Ford Fiesta otomatik şanzıman sorunu (vuruntu, kalkışta titreme, arıza lambası yanması, vites geçişinde zorluk, vitese geçmeme, P0700 arıza kodu, şanzıman arıza uyarısı yakması) zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra daha büyük masraflar açabilir. Bu yüzden Ford Fiesta şanzıman arıza lambası yakıyorsa veya Fiesta vites kutusu arızası yaşıyorsanız, en kısa zamanda servisinize danışmanızı tavsiye etmekteyiz.
Ford Fiesta Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır. Ayrıca Ford Fiesta, 4 ileri 4F27E Otomatik Şanzımanı ve Ford Focus 4 İleri 4F27E şanzımanı Sıfır olarak stoklarımızda mevcuttur. Sıfır şanzıman satışı için 0552 606 87 84 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
Ford Fiesta Şanzıman Çeşitleri
Ford Fiesta araçlarda tam otomatik ve Powershift şanzımanlar kullanılmaktadır. Firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Ford Fiesta otomatik şanzıman tipleri:
Ford Fiesta 4 ileri 4F27E Otomatik Şanzıman Tamiri
Ford Fiesta Powershift Şanzıman Tamiri (6DCT250 Kuru kavrama)
Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Sorunları
2012 yılına kadar üretilmiş olan benzinli Focus araçlarda bulunan 4F27E otomatik şanzıman oldukça sıkıntısız bir şanzıman çeşitidir. Kilometreye bağlı olarak vites geçişlerinde devir yükselmesi, vitese geçmeme, dip gazda arıza moduna geçme, R’de ve D’de geç doldurma problemleri olmaktadır. Ford Fiesta otomatik şanzıman vuruntu problemi ise en bilinenidir. Fiesta otomatik vites vuruntusu gibi sorunları firmamızda garantili olarak çözüme kavuşturulmaktadır.
Fiesta Powershift Şanzıman Sorunları
2012 Model ve üzeri Ford Fiesta araçlarda Powershift kuru kavrama (DCT250) şanzımanlar kullanılmıştır. Fiesta Powershift şanzıman sorunlarını, tam otomatik 4F27E Fiesta şanzımanlardan ayrı bir şekilde incelemekte fayda bulunmaktadır.
Fiesta Powershift şanzıman gibi kuru kavramaya sahip otomatikleştirilmiş şanzımanlar, özellikle şehir içi dur kalk trafikte problem yaratırlar. Bunun temel nedeni kavramanın soğuması için yağlama düzeneği bulunmaması ve kavramanın aşırı ısınmasıdır. Zaman içerisinde aşırı ısınan kavrama balataları işlevlerini kaybeder ve halk arasında Powershift vites sorunu veya Fiesta Powershift titreme sorunu olarak bilinen, özellikle yokuşta ve ilk kalkışta titreme veya silkeleme olarak adlandırılan arıza ile karşı karşıya kalırız. Bu vites kutusu arızasını gidermenin en sağlıklı yolu Powershift kavrama kitinin değiştirilmesidir.
Ford Fiesta Kavrama Değişimi
Ford Fiesta Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Ford Fiesta Kavrama, Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Fiesta TCM Problemleri
Tam otomatik 4F27E araçlarda yaşanan TCM problemleri araçta P1746 Basınç solenoidi A açık devre arızası attırabilmektedir. Bu arıza özellikle araç ısınınca meydana gelir. Önce tesisat ve selenoid kontrol edilmeli, ardından TCM ünitesine bakılmalıdır.
Powershift TCM Problemi:
İlk üretilen Fiesta Powershift araçlardaki TCM üniteleri gerçekten çok problemlidir. Birçok yazılım güncellemesi yanı sıra, ünitenin kendisinde de bizim tespitimiz en az 10 farklı versiyon sürülerek iyileştirmeler gerçekleştirilmiştir.
Sıklıkla karşılaşılan arızalar:
Aracın parktan çıkmaması,
İleri ve geri vitesin kaybolması,
Otomatik vites geçmemesi,
P yanıp sönmesi
Ekranda PRNDS ışıklarının karışması
Motor arıza lambasının yanması
Vites geçişlerinde ses
Spor moda geçmeme sayılabilir.
İlk TCM ünitelerinin en çok karşılaşılan arızaları P0607, P06B8, P0884 arıza kodlarıdır. Zaman içerisinde Ford mühendisleri P0606 diye bir kodu aktif kullanmaya başlayarak TCM çökecek diye erken uyarı sistemi kurmayı uygun görmüşlerdir.
Bugün ise o günlerden geriye sadece sıklıkla karşılaşılan P0900 Cluth actuator open circuit ( kavrama aktüatör açık devre ) arızası kalmıştır. Bu arıza TCM (şanzıman beyni) ile alakalı bir arızadır ve elektronik beyin ünitesinin değişmesi gerekir.
Garantili Fiesta Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Ford Fiesta otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Ford Fiesta otomatik vites şanzıman test videolarımızı aşağıda izleyebilirsiniz:
Ford Fiesta Şanzıman Yağı Değişimi
Ford Fiesta şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Ford Fiesta otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Ford Fiesta Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Ford Fiesta aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
94 thoughts on “Ford Fiesta Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhaba 2013 model ford fiesta aracım var benzin LPGLİ powershift 105 bg aracım ilk kalkış ve 2 den 3 e geçerken sirkeleme yapıyor ve vites geçişleri sanki şanzımanın içinden bir vida çıkmışta araba hareket edince sağa sola vuruyor gibi ses geliyor bu durum için ne yapılması gerekiyor bir
Kaç kişiye sordum normal bu kronik sorun dediler kesin giderilirmi bu durum
Merhabalar, 2012 model 42 binde 1.4 otomatik titanium x araca sahibim. Araç yokuşlarda gaza birden basınca ve düz yolda 4 bin devir üstüne çıkınca vites geçişlerinde silkeleme yapmakta. Şanzıman yağı değişti fakat sorun hala devam etmekte. Ne yapabilirim?
Merhaba aracım 2006 model yarı otomatik ford fiesta bu gün aracıma bindiğimde çalıştırmadan önce aracının şanzuman arızası ile ilgili uyarı verdiğini gördüm önce bir kez marşa basdım çalışmadı bir daha da marşa başladım hem sesli hemde ikaz lambası yanıyordu bu sorunun ne olduğunu ve fiyat bilgisi alabilir miyim teşekkür ederim
Merhaba aracım 2011 model fiesta titanyum otm Seyir halinde bir yere kadar vites yükseliyor sonra 4 bin devire geliyor ama yükselmiyor vites ayrıca manuel vitesede geçmiyor aşırı sıcaklık oluştu araçta arıza tespiti ayrıca çoktan arıza için fiyat bilgisi almak istiyorum.
Merhaba, şanzıman içinde ya da beyinde bir basınç kaçağı olabilir. 4F27E şanzımanı elimizde sıfır olarak mevcut, işçiliği ile birlikte 45 ile 55 arası bir masraf çıkabilir.
2007 model , Ford Fiesta 1.6 /16 V benzin + LpG’li aracım , şanzuman yağı değiştikten sonra , 3 vitesten 4 vitese geçmemeye başladı. Bezen 4500 devirin üzerinde geçiyor. Manyak fazla yakıt harcıyor. ( 11.7 lt. civarı. Daha 85.000 km.de. ) Ne sebepten olabilir. ( şanzuman yağı : 75/80 castrol ford için otomatik şanzuman yağı )
Hüseyin Bey, şanzımanın içerisinde bir veya birkaç balata grubu kaçırıyor olabilir. Müsaitseniz İzmir veya İstanbul’daki servislerimizden birisine buyurun gelin. Birlikte bir ekspertiz yapıp aracı cihaza bağlayalım. Bu işlem için bir ücret almıyoruz.
2004 model 1.4 tdci asm şamzımanlı fiesta aracım çok kolay şanzuman ısınma moduna giriyor. 10-15 dakika sonra arıza ışığı sönüyor. Bunun normal olduğunu söylüyorlar ama benim aracımda çok kolay giriyor bu moda. Rampada kalkarken bile hemen giriyor mesela. Sizce sorun ve çözüm öneriniz nedir? Teşekkürler
merhaba;
2012 fiesta 1.4 benzin 4 ileri otomatik şanzıman
Hem D hem manuel kullanımda 3. viteste kavrama sağlamıyor, 4. vitese geç geçiyor, yokuşta vuruntulu şekilde 2’ye düşürüyor.
Olası problem nedir?
Kavrama değişim ücreti ne kadar tutar?
merhaba aracım 2012 otomotik ford fiesta aracı ilk çalıstirdıgimda gaza bastıgimda gaz pedalınin oralardan gerilme sesi geliyor.servis kavramadan oldugunu soyledi ..sizce sorun ne olabilir.ücret nekadar çıkar.teşekkürler.
Selman Bey, bu şanzımanda geri vites tası ile 2-4 bandı aynı yerde olup, muhtemelen burada bir sıkıntınız var. Daha detaylı yorumu anca aracınızı inceledikten sonra söyleyebiliriz. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba benim 2012 fiesta 1.4 benzin otomatik vites arabam var. Aracımda şöyle bir sorun var 1. ve 3. Viteslerde herhangi bi sorun yok fakat 2. ve 4. Viteste gaza bastığımda devir artıyor ama arabaya geç gücü verip ilerletiyor. Neden kaynaklana bilir? 1-2 sn bekleyip sonra vites devreye giriyor
Mustafa Bey, sorununuz valf gövdesindeki bir selenoidten kaynaklanabileceği gibi, servo pistonunuzda olabilir. Daha sağlıklısı aracınızı test etmemiz olacaktır. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba, 2011 model Ford Fiesta 1.4 trend otomatik aracım 1-2 arasında vuruntu yapıyor. Vites düşerken ise aynı sorun 4-3 arasında var. Ne yapmak gerekir?
Ramazan Bey, problem selenoid veya mekanik kaynaklı olabilir. Aracınızı bir birlikte test etmememiz gerekiyor. Aynı zamanda arıza kodlarınıza bakarız. Bu işlemler için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.
Yıldırım Bey, problem şanzıman beyninden veya şanzımanın içerisinden olabilir. Herhangi bir arıza kodunuz var mıdır? Eğer arıza kodunuzu bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine uğrarsanız ücretsiz olarak aracınızı diyagnoza bağlayıp arıza kodunuz üzerinden sağlıklı bir neden ve maliyet bildirimi yapabiliriz. Bu işlemler için ücret almıyoruz.
Merhabalar , 2009 Ford fiesta 1.4 otomatik benzin Lpg li aracımı 1 yıl oldu alalı , şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim , Vites kolunun altında revizyon dedikleri dişlerin geçtiği yerlerin temizliğini de yaptırdım , fakat 1-2 ay sürdü geçişlerde rahatlık , Rampa çıkarken , trafikde olduğumda 1 an hızlanıp durmaya bağlı vites geçişlerinde vurmaları mevcut , bazen kol kırar gibi hızlı giderken vurması mevcut, tahmini tamir süresi ve masrafı ne kadar çıkabilir
Sefa Bey, öncelikle problemin mekanik mi yoksa hidrolik ünite (şanzıman beyni) ve selenoid mi kaynaklı onu tespit etmemiz gerekmektedir. İstanbul ve İzmir servislerimizde arıza tespitimiz ücretsizdir. Siz nerede ikamet etmektesiniz?
İyi günler. 2011 1.4 otomatik fiesta kullanıyorum. Araba zorlandığında 3. Vitesten 2. Vitese geçerken sert bir vuruntu yapıyor. Bunun sebebi neyden kaynaklı olabilir? Aracı bilgisayara bağlattığımda arıza kodu vermedi.
Onur Bey, şanzıman içerisindeki servo pistonu ile ilgili sıkıntı olabilir. Eğer İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine gelirseniz, siz bir çayımızı içerken, biz aracınızı ücretsiz olarak inceler, size daha net bir cevap verebiliriz.
Onur Bey, bu işlem için şanzımanın inmesi ve komple dağılması gerekmektedir. Bu maliyetli bir işlemdir. Bizce bundan önce aracın bir uzmanımız tarafından test edilmesi gerekmektedir.
merhaba benim de 2011 1.4 otomatik fiestam var ve bende de 3’ten 2’ye düşerken sanki biri arkadan vurmuşçasına silkelemeli vuruntu sesi geldikten sonra vites 2 ye geçiyor. Otomatikte olduğu gibi manuelde de rampa yukarı ayağımı gazdan çekmeden vitesi 3’ten 2 ye aldığımda aynı vuruntu sesi ve araba silkelemesi gerçekleşiyor. Ben ankaradayım fakat kesin çözüm önerebilirseniz istanbula gelebilirim
2013 ford fiesta titanium otomatik şanzıman arabam var. Uzun yoldan geldikten sonra, şanzıman hatası veriyordu. Bende, Sinopta ford servis olmadığı için, arızanın nedenin bulunması için tamirciye gittim. vites geçişlerinde gecikmeler oluyordu. devir 3000 üstüne çıkmasına rağmen 2. vitesten 3. vitese geçemede gecikme oluyordu.
Fakat, ford ait olmaya bir hata kontrolü yapıldı ve şanzıman beyninde sorun olduğu iletildi ve hata kodu resetlendi.
Arabayı 1 hafta kullanmadım. Yeniden çalıştırdım ve hata kodu vermedi. menüden araç testini çalıştırdığımda da bir hata vermedi ve vites geçişlerinde sorun yapmıyor.
Ne yapmam gerektiği ile kafam karışık
Fiestada aldığım şanzıman hatasını resetlettim.
sonra arabanın menüsündeki kontrolü çalıştırdığımda sorun olmadığını yazdı.
Arabayı çalıştırdığımda da şanzıman hatası vermiyor.
Resetlettiğim için mi almıyorum hatayı
Ersel Bey, size tavsiyemiz, arıza tekrarlayana kadar aracı kullanmanız, tekrar arıza kodu verdiğinde bir özel serviste (Bosch car serviste olabilir) arıza kodunu öğrenerek ivedilikle tarafımıza iletmenizdir. Canınızı sıkmayın, bu şanzımanlarda sıklıkla bu tip durumlar ile karşılaşılmaktadır.
Merhaba, 2011 Ford Fiesta 1.4 trend otomatik benzin&LPG aracımda 1-2 arası geçişler hissedilir derecede vuruntu yapıyor. Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Çözüm için randevuyla yardımcı olur musunuz?
Ramazan Bey, problem selenoid veya mekanik kaynaklı olabilir. Aracınızı bir birlikte test etmememiz gerekiyor. Aynı zamanda arıza kodlarınıza bakarız. Bu işlemler için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.
Ramazan Bey, ön inceleme için herhangi bir randevu almanıza gerek yok. Aracınızı bırakacaksanız muhtemelen bir hafta hiçbir şekilde müdahale edemeyeceğimiz için yoğunluğumuzdan bahsetmiş arkadaşımız. Buyrun gelin.
Merhaba, 2009 fiesta benzinli otomatik. Araba çalışıyor ancak vites kilitlendi ve vitesi değiştiremiyorum. Düğme basıyor ama şanzıman d ye geçmiyor. Problem ne olabilir? Saygılar
Merhaba Emre Bey aracınızdaki problem vites kolunun altındaki konum sensöründen kaynaklanıyor. Sensör takılı kaldığında yada arızalandığında vitesi o anki konumda sabit bırakır.
Ramazan Bey,sorun beyinden veya şanzımanın içerisinden kaynaklanıyor olabilir. Aracın test edilmesi gerekmektedir. Araç testlerimiz ücretsiz olup randevu almanıza gerek yoktur. Eğer aracınıza müdahale edilmeye karar verilirse, randevu o etapta oluşturulabilir.
iyi günler benim 2013 Ford fiesta 1.6 benzinli otomatik powershift aracım var dün geri vitese girmedi bu gün ise 2 ye dahi girmiyior ve aracı belli süre bekledikten sonra araç normale dönüyor ve motor arıza ışığa sönüyor problem ne olabilir
Bende de aynı model araç var neredeyse aynı problemler. Arıza ışığı yandığı an vites geçişleri hissedilir duruma geliyor, 1 den 2 ye geçerken yüksek devirde geçiyor; r vitese alınca boşa düşüyor ve araç 2,3 dk dinlenince normale dönüyor. Motor arıza ışığı bi süre sonra sönebiliyor. Aynı döngü arıza ışığı yanmasıyla başlıyor. Güven vermiyor. Tuhaf bi durum. En ekonomik nasıl halledilir bilmiyorum.
iyi günler.. 2014 model fiesta 1.6 trendX powershift aracımın 2 ay önce serviste şanzıman beyninin yenisiyle değiştiği söylendi(araç geri vitese geçmiyordu, arar marş basmıyordu, takır tukur sesler geliyordu) servisten geldikten 1 hafta sora Ara ara arıza ışığını yaktı ama kendiliğinden gidiyordu.Bu gün aracımı çalıştırdım arıza ışığını yaktı ama geri vitese geçmedi. Anahtarı kontağa takıp çevirdikten 10 saninye sonra motorun alt kısmından takır, tuku sesler geliyor. üstelik araç çalışmıyorken yapıyor. Araç 2 ay önce ki arızasına gerdi döndü.
2014 MODEL FORD FİESTA 1.6 OTOMATİK BENZİN&LPG Lİ BİR ARACIM VAR. ANKARA DA YAŞIYORUM. ARACIMIN SORUNU İSE TRAFİKTE YARIM SAAT ARAÇ KULLANDIKTAN SONRA ÖN PANELDE ‘MOTOR İŞARETİ’ GÖSTERİYOR VE ARAÇ DURUYOR BU ESNADA MOTOR ÇALIŞIYOR AMA ARAÇ GİTMİYOR. ARACI YOLUN SAĞINA ÇEKİP 15 DAKİKA BEKLİYORUM SONRA IŞIK SÖNÜYOR ARAÇ HAREKET EDİYOR. BASKI BALATA SETİNİ DEĞİŞTİRDİM 3 GÜN SONRA YİNE AYNI ARIZAYI YAPTI. BU KONUDAKİ ÖNERİNİZİ ACİLEN BEKLİYORUM ÇOOK TEŞEKKÜR EDERİM. FORD UN VERMEDİĞİ HİZMETİ VERİYORSUNUZ TEBRİK EDERİM KEŞKE ANKARA DA ŞUBENİZ OLSAYDI.
İyi günler,
Ford Fiesta 1.4 otomatik vites aracım var(4 vites)aracım normal şartlarda problem vermiyor yalnız çok dik ve uzun rampalarda
3 vitesten 2 vitese düşünce çok şiddetli bir vuruntu yapıyor. Başka hiçbir koşulda bu olmuyor.Problemin kaynağı nedir ve maliyeti ne kadardır?Başka bir şehirde arıza tespit için makineye bağladıklarında bir problem vermemişti.şimdiden yardımınız için teşekkür ederim.
Kolay gelsin 2011 model 1.4 benzinli otomotik vites fiesta sahibiyim araç park halindeyken p den d ye atıldığında vuruntu oluyor kalkıştan sonra 2. Vitese geçeçeği zaman 3 bin devirde gaz kesiyor sonra birden alıyor. Şanzıman aracı öne atıyor sizce ne yapmamız gerekiyor tahmini masrafı ne kadar tutar ?
Merhaba Onur Bey aracınızdaki arıza mekaniksel bir arızadır. dilerseniz istanbul yada izmir servis noktamızda ücretsiz test ve çay ikramımız için bekleriz. maliyeti arızayı tam tespit etmeden konuşmak çok sağlıklı olmayabilir.
merhabalar
aracım ford fiesta 2017 model 1.6 benzinli titanyum powershif şanzıman
1-araç orta ekranda şanzıman arızası veriyor rampalara cıkarken ve normal giderken birden gaza basınca gazı 3-4 saniye kesiyor araba yıgılıp kalıyor sonra toparlıyor.
2-geriye takıp biraz ilerleyince araçta silkeleme başlıyor
3-vitesler 2 den 3 e geçerken geç geçiyor 3.500 devirlerde anca atıyor
aracı cihaza bağlattım
——-TANIM – P0715
——-türbin\giriş mili devir algılayıcısı A devresi
arızası veriyor herkes farklı birşey söylüyor şanzumanı bile indirecekler nerdeyse –sizce problemim nedir. Teşekkür ederim
Merhaba Recai Bey aracınızdaki problem kavrama odaklı bir arıza gibi gözüküyor fakat aracınızın vermiş olduğu arıza tork selenoid arızası . Dilerseniz İstanbul yada İzmir şubemizde ücretsiz test için misafir etmek isteriz.
öncelikle hızlı cevapladığınız için teşekkür ederim.
ben ankaradayım önüzdeki hafta içi istanbulda olacagım ve test için mutlaka uğrayacağım
tekrar teşekkür ederim.
(istanbul şubenize geldiğimde kimi görmem gerekli ilk olarak)
AtcoAdmin / 5 Ocak 2021 at 12:55
Recai bey öncelikle bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Önümüzdeki hafta Atco Ankara olarak hizmet vermeye başlıyacağız sizi Ankara şubemizde misafir etmek isteriz yada madem İstanbula gelecekseniz sizi bekleriz.
2004 model yarı otmatik ford fiestam var. Aracımın ekranında vitesler N-1-2-3-4-5 görünmüyor Boş ekran görünüyor ve marş basmıyor. neden olabilir acaba. hiçbirşey yokken bir sabah arabaya bindiğimde böyle oldu.
Benimde 2004 yarı otomatik var. Işıkta frene basılı tutuyorum ayağımı normal olarak ancak 10 saniye sonra ekranda 1 rakamı siliniyor auto kalıyor. Hareket ediyorum 2 ye geçecek iken 3 saniye gaz kesiyor yığılıyor sonra ekrana 2 rakamı çıkıyor sonra sorunsuz devam ediyor.
Ömer Bey, maalesef Atco otomatik şanzıman merkezi olarak yarı otomatik araçlara hizmet sunamıyoruz. Bilmediğimiz bir şanzımanın arızası konusunda yorum yapmamız sağlıklı olmayacaktır.
Merhaba, 2014 otomotik Fiesta 1.0 gdti aracım aku bittiği için takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım. Sonra akü değişimi sonrasında “transmission malfunction service now” yazısı çıktı ve vites sanki son vitese çıkmadan arac yüksek devirde gidiyor. Ayrıca S moduna da geçmemektedir. Ekranda da arıza ışığı yanmaktadır. Ne yapılması gerekiyor acaba?
Merhaba 2013 model ford fiesta aracım var benzin LPGLİ powershift 105 bg aracım ilk kalkış ve 2 den 3 e geçerken sirkeleme yapıyor ve vites geçişleri sanki şanzımanın içinden bir vida çıkmışta araba hareket edince sağa sola vuruyor gibi ses geliyor bu durum için ne yapılması gerekiyor bir
Kaç kişiye sordum normal bu kronik sorun dediler kesin giderilirmi bu durum
Aynı sorun benim aracımda da var, problemi çözebildiniz mi ?
Engin Bey, önce yazılımını güncellettin, olmadı kavrama problemi gibi gözüküyor.
Merhabalar, 2012 model 42 binde 1.4 otomatik titanium x araca sahibim. Araç yokuşlarda gaza birden basınca ve düz yolda 4 bin devir üstüne çıkınca vites geçişlerinde silkeleme yapmakta. Şanzıman yağı değişti fakat sorun hala devam etmekte. Ne yapabilirim?
Merhaba aracım 2006 model yarı otomatik ford fiesta bu gün aracıma bindiğimde çalıştırmadan önce aracının şanzuman arızası ile ilgili uyarı verdiğini gördüm önce bir kez marşa basdım çalışmadı bir daha da marşa başladım hem sesli hemde ikaz lambası yanıyordu bu sorunun ne olduğunu ve fiyat bilgisi alabilir miyim teşekkür ederim
Merhaba, maalesef aracınızdaki şanzıman modeline müdahele edemiyoruz.
Merhaba aracım 2011 model fiesta titanyum otm Seyir halinde bir yere kadar vites yükseliyor sonra 4 bin devire geliyor ama yükselmiyor vites ayrıca manuel vitesede geçmiyor aşırı sıcaklık oluştu araçta arıza tespiti ayrıca çoktan arıza için fiyat bilgisi almak istiyorum.
Merhaba, şanzıman içinde ya da beyinde bir basınç kaçağı olabilir. 4F27E şanzımanı elimizde sıfır olarak mevcut, işçiliği ile birlikte 45 ile 55 arası bir masraf çıkabilir.
2007 model , Ford Fiesta 1.6 /16 V benzin + LpG’li aracım , şanzuman yağı değiştikten sonra , 3 vitesten 4 vitese geçmemeye başladı. Bezen 4500 devirin üzerinde geçiyor. Manyak fazla yakıt harcıyor. ( 11.7 lt. civarı. Daha 85.000 km.de. ) Ne sebepten olabilir. ( şanzuman yağı : 75/80 castrol ford için otomatik şanzuman yağı )
Hüseyin Bey, şanzımanın içerisinde bir veya birkaç balata grubu kaçırıyor olabilir. Müsaitseniz İzmir veya İstanbul’daki servislerimizden birisine buyurun gelin. Birlikte bir ekspertiz yapıp aracı cihaza bağlayalım. Bu işlem için bir ücret almıyoruz.
Merhaba,
2004 model 1.4 tdci asm şamzımanlı fiesta aracım çok kolay şanzuman ısınma moduna giriyor. 10-15 dakika sonra arıza ışığı sönüyor. Bunun normal olduğunu söylüyorlar ama benim aracımda çok kolay giriyor bu moda. Rampada kalkarken bile hemen giriyor mesela. Sizce sorun ve çözüm öneriniz nedir? Teşekkürler
2009 tam otomatik fiesta hangi şanşımanı kullanıyor.
4F27E
merhaba;
2012 fiesta 1.4 benzin 4 ileri otomatik şanzıman
Hem D hem manuel kullanımda 3. viteste kavrama sağlamıyor, 4. vitese geç geçiyor, yokuşta vuruntulu şekilde 2’ye düşürüyor.
Olası problem nedir?
Kavrama değişim ücreti ne kadar tutar?
merhaba aracım 2012 otomotik ford fiesta aracı ilk çalıstirdıgimda gaza bastıgimda gaz pedalınin oralardan gerilme sesi geliyor.servis kavramadan oldugunu soyledi ..sizce sorun ne olabilir.ücret nekadar çıkar.teşekkürler.
Murat Bey, problem kavramadansa 4.000 TL gibi bir masraf çıkabilir
İyi gunler otomatik 2011 Fiesta kullanıyorum. İkiden üçe geçerken içten içten bir kırrtt diye ses geliyor. Aynı ses geriden ileri alınca da geliyor.
Selman Bey, bu şanzımanda geri vites tası ile 2-4 bandı aynı yerde olup, muhtemelen burada bir sıkıntınız var. Daha detaylı yorumu anca aracınızı inceledikten sonra söyleyebiliriz. Ekspertiz için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba benim 2012 fiesta 1.4 benzin otomatik vites arabam var. Aracımda şöyle bir sorun var 1. ve 3. Viteslerde herhangi bi sorun yok fakat 2. ve 4. Viteste gaza bastığımda devir artıyor ama arabaya geç gücü verip ilerletiyor. Neden kaynaklana bilir? 1-2 sn bekleyip sonra vites devreye giriyor
Mustafa Bey, 2-4 servo pistonunda problem var gözüküyor. 1-2 sn bekleyip vitese girme bu viteslerde mi yoksa D ve R’de midir?
D ve R de herhangi bir sorun yada gecikme yok sadece 2 ve 4 vitese geçtiğinde bu sorunla karşılaşıyorum.
Mustafa Bey, sorununuz valf gövdesindeki bir selenoidten kaynaklanabileceği gibi, servo pistonunuzda olabilir. Daha sağlıklısı aracınızı test etmemiz olacaktır. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba, 2011 model Ford Fiesta 1.4 trend otomatik aracım 1-2 arasında vuruntu yapıyor. Vites düşerken ise aynı sorun 4-3 arasında var. Ne yapmak gerekir?
Ramazan Bey, problem selenoid veya mekanik kaynaklı olabilir. Aracınızı bir birlikte test etmememiz gerekiyor. Aynı zamanda arıza kodlarınıza bakarız. Bu işlemler için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.
Merhaba 2010 1.4 otomatik aracım özellikle 4. Vitese geçerken vuruntu yapıyor neden olabilir ve maliyeti nedir?
Yıldırım Bey, problem şanzıman beyninden veya şanzımanın içerisinden olabilir. Herhangi bir arıza kodunuz var mıdır? Eğer arıza kodunuzu bilmiyorsanız İstanbul veya İzmir’deki servislerimizden birisine uğrarsanız ücretsiz olarak aracınızı diyagnoza bağlayıp arıza kodunuz üzerinden sağlıklı bir neden ve maliyet bildirimi yapabiliriz. Bu işlemler için ücret almıyoruz.
Ariza kodu vermiyor kısa zamanda yanınıza uğrayacağım teşekkür ederim
Merhabalar , 2009 Ford fiesta 1.4 otomatik benzin Lpg li aracımı 1 yıl oldu alalı , şanzıman yağ ve filtresini değiştirdim , Vites kolunun altında revizyon dedikleri dişlerin geçtiği yerlerin temizliğini de yaptırdım , fakat 1-2 ay sürdü geçişlerde rahatlık , Rampa çıkarken , trafikde olduğumda 1 an hızlanıp durmaya bağlı vites geçişlerinde vurmaları mevcut , bazen kol kırar gibi hızlı giderken vurması mevcut, tahmini tamir süresi ve masrafı ne kadar çıkabilir
Sefa Bey, öncelikle problemin mekanik mi yoksa hidrolik ünite (şanzıman beyni) ve selenoid mi kaynaklı onu tespit etmemiz gerekmektedir. İstanbul ve İzmir servislerimizde arıza tespitimiz ücretsizdir. Siz nerede ikamet etmektesiniz?
Merhaba 2004 fiestam var triptonik vites. Işıkta beklerken ayağımı 10 saniye frene basılı tutunca ekrandaki 1 rakamı kayboluyor auto kalıyor. Hareket ediyorum 1 den 2 ye geçerken 3 4 saniye gaz kesiyor ekrana 2 rakamı geliyor düzeliyor. Işıkta beklerken vitesi boşa alınca bu sorun olmuyor. Nedeni nedir?
Slmlar bendede aynı problem var çözebıldınızmı
İyi günler. 2011 1.4 otomatik fiesta kullanıyorum. Araba zorlandığında 3. Vitesten 2. Vitese geçerken sert bir vuruntu yapıyor. Bunun sebebi neyden kaynaklı olabilir? Aracı bilgisayara bağlattığımda arıza kodu vermedi.
Onur Bey, şanzıman içerisindeki servo pistonu ile ilgili sıkıntı olabilir. Eğer İstanbul veya İzmir’deki servis noktalarımızdan birisine gelirseniz, siz bir çayımızı içerken, biz aracınızı ücretsiz olarak inceler, size daha net bir cevap verebiliriz.
Eğer servo pistonu ile ilgili bir problemse maliyeti ne kadar olur ?
Onur Bey, bu işlem için şanzımanın inmesi ve komple dağılması gerekmektedir. Bu maliyetli bir işlemdir. Bizce bundan önce aracın bir uzmanımız tarafından test edilmesi gerekmektedir.
merhabalar, problemi çözebildiniz mi ?
merhaba benim de 2011 1.4 otomatik fiestam var ve bende de 3’ten 2’ye düşerken sanki biri arkadan vurmuşçasına silkelemeli vuruntu sesi geldikten sonra vites 2 ye geçiyor. Otomatikte olduğu gibi manuelde de rampa yukarı ayağımı gazdan çekmeden vitesi 3’ten 2 ye aldığımda aynı vuruntu sesi ve araba silkelemesi gerçekleşiyor. Ben ankaradayım fakat kesin çözüm önerebilirseniz istanbula gelebilirim
Merhabalar, problem devam ediyor mu ? çözebildiniz mi ?
2013 ford fiesta titanium otomatik şanzıman arabam var. Uzun yoldan geldikten sonra, şanzıman hatası veriyordu. Bende, Sinopta ford servis olmadığı için, arızanın nedenin bulunması için tamirciye gittim. vites geçişlerinde gecikmeler oluyordu. devir 3000 üstüne çıkmasına rağmen 2. vitesten 3. vitese geçemede gecikme oluyordu.
Fakat, ford ait olmaya bir hata kontrolü yapıldı ve şanzıman beyninde sorun olduğu iletildi ve hata kodu resetlendi.
Arabayı 1 hafta kullanmadım. Yeniden çalıştırdım ve hata kodu vermedi. menüden araç testini çalıştırdığımda da bir hata vermedi ve vites geçişlerinde sorun yapmıyor.
Ne yapmam gerektiği ile kafam karışık
Fiestada aldığım şanzıman hatasını resetlettim.
sonra arabanın menüsündeki kontrolü çalıştırdığımda sorun olmadığını yazdı.
Arabayı çalıştırdığımda da şanzıman hatası vermiyor.
Resetlettiğim için mi almıyorum hatayı
Evet, resetlediğiniz zaman bir daha aynı koşullar gerçekleşene kadar arızayı almazsınız. Koşullar gerçekleşince ekranda yine o hatayı görürsünüz.
Ersel Bey, size tavsiyemiz, arıza tekrarlayana kadar aracı kullanmanız, tekrar arıza kodu verdiğinde bir özel serviste (Bosch car serviste olabilir) arıza kodunu öğrenerek ivedilikle tarafımıza iletmenizdir. Canınızı sıkmayın, bu şanzımanlarda sıklıkla bu tip durumlar ile karşılaşılmaktadır.
Merhaba, 2011 Ford Fiesta 1.4 trend otomatik benzin&LPG aracımda 1-2 arası geçişler hissedilir derecede vuruntu yapıyor. Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir? Çözüm için randevuyla yardımcı olur musunuz?
Ramazan Bey, problem selenoid veya mekanik kaynaklı olabilir. Aracınızı bir birlikte test etmememiz gerekiyor. Aynı zamanda arıza kodlarınıza bakarız. Bu işlemler için herhangi bir ücret talep etmiyoruz.
Sayın admin, randevu için aradım ama yoğun olduğunuzu söyledi cevaplayan kişi. Herhangi bir zamanda gelsem sorun olur mu?
Ramazan Bey, ön inceleme için herhangi bir randevu almanıza gerek yok. Aracınızı bırakacaksanız muhtemelen bir hafta hiçbir şekilde müdahale edemeyeceğimiz için yoğunluğumuzdan bahsetmiş arkadaşımız. Buyrun gelin.
Merhaba, 2009 fiesta benzinli otomatik. Araba çalışıyor ancak vites kilitlendi ve vitesi değiştiremiyorum. Düğme basıyor ama şanzıman d ye geçmiyor. Problem ne olabilir? Saygılar
Merhaba Emre Bey aracınızdaki problem vites kolunun altındaki konum sensöründen kaynaklanıyor. Sensör takılı kaldığında yada arızalandığında vitesi o anki konumda sabit bırakır.
Ramazan Bey,sorun beyinden veya şanzımanın içerisinden kaynaklanıyor olabilir. Aracın test edilmesi gerekmektedir. Araç testlerimiz ücretsiz olup randevu almanıza gerek yoktur. Eğer aracınıza müdahale edilmeye karar verilirse, randevu o etapta oluşturulabilir.
Arıyorum telefondan çalmıyor bana ulaşabilirmisiniz 0541 529 34 35
iyi günler benim 2013 Ford fiesta 1.6 benzinli otomatik powershift aracım var dün geri vitese girmedi bu gün ise 2 ye dahi girmiyior ve aracı belli süre bekledikten sonra araç normale dönüyor ve motor arıza ışığa sönüyor problem ne olabilir
Bende de aynı model araç var neredeyse aynı problemler. Arıza ışığı yandığı an vites geçişleri hissedilir duruma geliyor, 1 den 2 ye geçerken yüksek devirde geçiyor; r vitese alınca boşa düşüyor ve araç 2,3 dk dinlenince normale dönüyor. Motor arıza ışığı bi süre sonra sönebiliyor. Aynı döngü arıza ışığı yanmasıyla başlıyor. Güven vermiyor. Tuhaf bi durum. En ekonomik nasıl halledilir bilmiyorum.
Bu durumun aynısını bir haftada iki kez yaşadım. Yok mu cevap ?
iyi günler.. 2014 model fiesta 1.6 trendX powershift aracımın 2 ay önce serviste şanzıman beyninin yenisiyle değiştiği söylendi(araç geri vitese geçmiyordu, arar marş basmıyordu, takır tukur sesler geliyordu) servisten geldikten 1 hafta sora Ara ara arıza ışığını yaktı ama kendiliğinden gidiyordu.Bu gün aracımı çalıştırdım arıza ışığını yaktı ama geri vitese geçmedi. Anahtarı kontağa takıp çevirdikten 10 saninye sonra motorun alt kısmından takır, tuku sesler geliyor. üstelik araç çalışmıyorken yapıyor. Araç 2 ay önce ki arızasına gerdi döndü.
MERHABA BEN ERDAL
2014 MODEL FORD FİESTA 1.6 OTOMATİK BENZİN&LPG Lİ BİR ARACIM VAR. ANKARA DA YAŞIYORUM. ARACIMIN SORUNU İSE TRAFİKTE YARIM SAAT ARAÇ KULLANDIKTAN SONRA ÖN PANELDE ‘MOTOR İŞARETİ’ GÖSTERİYOR VE ARAÇ DURUYOR BU ESNADA MOTOR ÇALIŞIYOR AMA ARAÇ GİTMİYOR. ARACI YOLUN SAĞINA ÇEKİP 15 DAKİKA BEKLİYORUM SONRA IŞIK SÖNÜYOR ARAÇ HAREKET EDİYOR. BASKI BALATA SETİNİ DEĞİŞTİRDİM 3 GÜN SONRA YİNE AYNI ARIZAYI YAPTI. BU KONUDAKİ ÖNERİNİZİ ACİLEN BEKLİYORUM ÇOOK TEŞEKKÜR EDERİM. FORD UN VERMEDİĞİ HİZMETİ VERİYORSUNUZ TEBRİK EDERİM KEŞKE ANKARA DA ŞUBENİZ OLSAYDI.
İyi günler,
Ford Fiesta 1.4 otomatik vites aracım var(4 vites)aracım normal şartlarda problem vermiyor yalnız çok dik ve uzun rampalarda
3 vitesten 2 vitese düşünce çok şiddetli bir vuruntu yapıyor. Başka hiçbir koşulda bu olmuyor.Problemin kaynağı nedir ve maliyeti ne kadardır?Başka bir şehirde arıza tespit için makineye bağladıklarında bir problem vermemişti.şimdiden yardımınız için teşekkür ederim.
Kolay gelsin 2011 model 1.4 benzinli otomotik vites fiesta sahibiyim araç park halindeyken p den d ye atıldığında vuruntu oluyor kalkıştan sonra 2. Vitese geçeçeği zaman 3 bin devirde gaz kesiyor sonra birden alıyor. Şanzıman aracı öne atıyor sizce ne yapmamız gerekiyor tahmini masrafı ne kadar tutar ?
Merhaba Onur Bey aracınızdaki arıza mekaniksel bir arızadır. dilerseniz istanbul yada izmir servis noktamızda ücretsiz test ve çay ikramımız için bekleriz. maliyeti arızayı tam tespit etmeden konuşmak çok sağlıklı olmayabilir.
merhabalar
aracım ford fiesta 2017 model 1.6 benzinli titanyum powershif şanzıman
1-araç orta ekranda şanzıman arızası veriyor rampalara cıkarken ve normal giderken birden gaza basınca gazı 3-4 saniye kesiyor araba yıgılıp kalıyor sonra toparlıyor.
2-geriye takıp biraz ilerleyince araçta silkeleme başlıyor
3-vitesler 2 den 3 e geçerken geç geçiyor 3.500 devirlerde anca atıyor
aracı cihaza bağlattım
——-TANIM – P0715
——-türbin\giriş mili devir algılayıcısı A devresi
arızası veriyor herkes farklı birşey söylüyor şanzumanı bile indirecekler nerdeyse –sizce problemim nedir. Teşekkür ederim
Merhaba Recai Bey aracınızdaki problem kavrama odaklı bir arıza gibi gözüküyor fakat aracınızın vermiş olduğu arıza tork selenoid arızası . Dilerseniz İstanbul yada İzmir şubemizde ücretsiz test için misafir etmek isteriz.
öncelikle hızlı cevapladığınız için teşekkür ederim.
ben ankaradayım önüzdeki hafta içi istanbulda olacagım ve test için mutlaka uğrayacağım
tekrar teşekkür ederim.
(istanbul şubenize geldiğimde kimi görmem gerekli ilk olarak)
Recai bey öncelikle bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Önümüzdeki hafta Atco Ankara olarak hizmet vermeye başlıyacağız sizi Ankara şubemizde misafir etmek isteriz yada madem İstanbula gelecekseniz sizi bekleriz.
2004 model yarı otmatik ford fiestam var. Aracımın ekranında vitesler N-1-2-3-4-5 görünmüyor Boş ekran görünüyor ve marş basmıyor. neden olabilir acaba. hiçbirşey yokken bir sabah arabaya bindiğimde böyle oldu.
Benimde 2004 yarı otomatik var. Işıkta frene basılı tutuyorum ayağımı normal olarak ancak 10 saniye sonra ekranda 1 rakamı siliniyor auto kalıyor. Hareket ediyorum 2 ye geçecek iken 3 saniye gaz kesiyor yığılıyor sonra ekrana 2 rakamı çıkıyor sonra sorunsuz devam ediyor.
Bertuğ Bey, maalesef Atco otomatik şanzıman merkezi olarak yarı otomatik araçlara hizmet sunamıyoruz.
Bendede aynısını yapıyor sorunu çözdunuzmu acaba
Merhaba Fahrettin Bey aracınızdaki genel problem nedir bizimle paylaşmanızı rica ederiz.
Ömer Bey, maalesef Atco otomatik şanzıman merkezi olarak yarı otomatik araçlara hizmet sunamıyoruz. Bilmediğimiz bir şanzımanın arızası konusunda yorum yapmamız sağlıklı olmayacaktır.
Merhaba, 2014 otomotik Fiesta 1.0 gdti aracım aku bittiği için takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım. Sonra akü değişimi sonrasında “transmission malfunction service now” yazısı çıktı ve vites sanki son vitese çıkmadan arac yüksek devirde gidiyor. Ayrıca S moduna da geçmemektedir. Ekranda da arıza ışığı yanmaktadır. Ne yapılması gerekiyor acaba?