Renault Laguna otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Renault Laguna araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Renault Laguna otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Renault Laguna otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.
Renault Laguna otomatik şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı‘daki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Renault Laguna Otomatik Şanzıman Çeşitleri
Renault Laguna araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
Renault Laguna 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
Renault Laguna 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO
Renault Laguna 2 Otomatik Şanzıman Tamiri- SU1 (Aisin AW-55-50)
Renault Laguna 3 Otomatik Şanzıman Tamiri- AJ0 6 Vites
Laguna Otomatik Şanzıman Isınma Problemi:
Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
Renault Laguna otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.
Renault Laguna Otomatik Vites Arızası:
Renault Laguna araçların ilk üretimlerinde DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid valflerin (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
Renault Laguna DP0 AL4 Selenoid Valf Problemi:
Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:
Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – 1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi
Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.
Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Laguna otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
Renault Laguna DPO Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:
Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Laguna araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
AL4 Şanzıman Selenoid Valf Değişimi
AL4 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve on-off selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.
Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır.
Laguna SU1 Otomatik Şanzıman Arızaları
SU1 şanzıman kullanan Renault Laguna 2.0T araçlarda en sık rastlanan şanzıman arızaları şunlardır:
Tork Konvektör (Tirbün) problemleri: Bu arıza olduğunda genellikle P0740, P0741 ve P2757 arıza kodu ile karşılaşırsınız. Sıklıkla karşılaşılan durumda yüksek hızda giderken, örnek 120-130 km/saat hızda 5. viteste, Esp on/off ışıkları ve abs ışıkları yanar ve araç kendisini 4.viteste korumaya alır. Durdurup tekrar kontağı açınca normal haline döner. Bu arıza olması durumunda tork konvektör (tirbün) revizyon işlemi gerçekleştirilirken şanzıman beyininde açılıp tamir olması gerekmektedir.
Vites D ve R’ye alındığında vuruntu: Aracı vitese aldığınızda geç doldurma, iki kez doldurma gibi arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.
Vites geçişlerinde vuruntu: Özellikle 3’ten 4’e geçerken boşa düşme veya sarsıntı en fazla karşılaşılan sorundur. İlk etapta selenoidler ve beyinin kontrol edilmesi gerekmektedir. Atco Otomatik Şanzıman olarak geliştirdiğimiz test makinamız ile şanzımanınız sökülmeden belli noktalardan basınç vererek içerisindeki problemleri tespit edilebilmektedir.
Firmamızda her türlü SU1 55-50 Aisin şanzıman arızası garantili olarak gerçekleştirilmektedir. Bununla birlikte LPG’li araçlara maalesef ki garanti verememekteyiz.
Renault Laguna Şanzıman Tamiri
Renault Laguna araçlardaki otomatik şanzımanların tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Renault Laguna otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede yaşamakta olduğunuz Renault Laguna otomatik vites sorunu garantili olarak çözülerek, otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Maalesef Covid19 sebebi ile Renault Laguna araçlardaki AL4 diğer adıyla DPO şanzımanlara hizmet sunamıyoruz. Anlayışınız için teşekkür ederiz!
Renault Laguna araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Renault Laguna şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır.
Renault Laguna Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatı
Renault Laguna otomatik şanzıman fiyatları döviz ile ithal edilen parçalardan dolayı sürekli değişmektedir.
Renault Laguna Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16Renault Laguna Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Renault Laguna Şanzıman Yağı Değişimi
Renault Laguna şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Renault Laguna otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Renault Laguna şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Renault Laguna şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Renault Laguna Otomatik Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ.
Eğer Renault Laguna aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
112 thoughts on “Renault Laguna Otomatik Şanzıman Tamiri”
S.A ÖNCELİKLE KOLAY GELSİN HAYIRLI İŞLER DİLİYORUM. SORUNUMA GELİNCE; BENDE MEGAN 1 1.6 16V OTOMATİK COUPE ARACIM VAR 2000 MODEL ARAÇDA GERİ VİTES VURUNTUSU YAŞIYORUM, ARAÇ İLK ÇALIŞMADA GERİYE TAKINCA BU SORUN YOK AMA BELLİ BİR SÜRE SONRA ISINDIKTAN SONRA GERİ VİTES VURUNTUSU VE GERİ VİTESE GEÇ GEÇME SORUNU VAR BİR İKİNCİ SORUNUM ARAÇ KIRMIZI IŞIKTA DURUP KALKTIKTAN SONRA 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇİP ARAÇ DAHA DEVİRİNİ ALMADAN 3 E GEÇİYOR YANİ 2. VİTESTE FAZLA DEVİR ALMADAN 3 E GEÇİŞ PROBLEMİ YAŞIYORUM
BİR CEVAP VEREBİLİRİSENİZ ÇOKSEVİNİRİM İYİ GÜNLER.
Hakan Bey, bahsettiğiniz sorunlar sıklıkla karşılaşılan Megane otomatik vites arızalarından farklılık göstermektedir. Müsait bir zamanınızda uğrayabilirseniz, aracınızı birlikte test etmek isteriz.
Ustalara sorduk devir dakika sensörüne bir bakın dedi kimisi aks dedi temizledik devir dakika sensörünü yerine taktık hiçbir değişme yok arabayı kaldırdık araba çalışır vaziyette N de tekerler dönüyo D ye aldığımız da yavaş yavaş hızlanıyor gaza bassak bile Hızlanmıyor tekeri ayağımızla tuttuğumuz da araba D de iken bile çok hafif zorluyor ama aracı R ye aldığımız da araba da hiçbir şey yok bi anda gaza dokununca hızlanıyor normal çalışıyor yani fakat normal yolda giderken araca %20 lik bir güç le hızlanmaya başlıyor bağırarak hızını buldukça vitesi değiştiriyor kendisi frene bastığımızda da düşürmesi gerektiği yerde düşürüyor araba çok bağırıyor gazı köklediğimiz halde bile çok yavaş gidiyor sıkıntı nedir sizce bize bi yardımcı olur musunuz lütfen
Laguna 1 2.00 motor var araba soğukken gaz yemiyor tekleme yapıyor biraz yokuşlarda zorluyor geçişler güzel ama 3 ten sonra görmüyor 3 te sabit kalıyor bu sorunları giderilmesi için bakım mı yoksa şanzıman değişmesi lazımmı değişim toplam ne kadar olur bakım ne kadar
Erol Bey, anlaşışdığı kadarı ile aracınız korumaya alıyor. Şanzıman revizyon ihtiyacı var gibi gözüküyor. Aracınız üzerindeki AD4 şanzımana Atco olarak hizmet vermiyoruz. O yüzden maliyet konusunda bir fikrimiz bulunmuyor.
Selamlar ustam 2000 model 8v otomatik lagunamız var bu araç ekranda auto yazısı ikazı olan lamba yandı ve araç geri gidiyor fakat ileri çok zorlanıyor gitmiyor da denebilir ne olabilir ustam
Merhaba Emrah bey Atco şanzıman ailesi olarak pandemi dolayısıyla DPO şanzımanlara şuan hizmet veremiyoruz. aracınızdaki arıza selenoid valf arızasıdır bu arıza S ve kar lambası ışığını yakar öncelikle şanzıman yağ ve selenoid kontrolünü yaptırmanız gerekiyor.
Iyi çalışmalar
Aracım laguna 2 faz2 2,0 Turbo 2006 model 5 ileri otomatik
Aracımda uzun yolda esp abs uyarısı verip gaz yememe problemi var
Bu ay türbün arızası tesbit edilip türbün garantili olarak tamir edildi yalnız aynı şikayetler devam ediyor bazen vites kolu N ye almama ragmen ekranda N ye almıyor R de tak diye ses yapıyor vites gecişleri sert
Bu şanzıman revizyon edilebilirmi edilirse masrafı nedir aracın olması gereklimi yoksa sadece şanzıman sökülüp gönderilse yeterlimi kabaca maliyeti ne tutar komple değiştirmek dahamı ucuz olur
Armağan Bey, vites kolu probleminiz vites kolundan, vites halatından veya şanzıman pozisyon şalterinden kaynaklanabilir. Diğer problemlerinizde bizim izlediğimiz yöntem şanzıman beyninin sökülerek kontrol ve gerekli görükürse revize edilmesi ve şanzıman iç basınç testlerinin yapılmasıdır. Aracınızda LPG var mıdır?
İyi günler arabam n ve d viteslerinde gösterle lambaları yanmıyor normal giderken birden vites düşürerek vuruntu oluyor daha sonra düzelir gibi olup tekrar yine aynı sorunla karşı karşıya geliyorum arabam 2004 model Renault laguna 2 otomatik
Erkan Bey, öncelikle vites pozisyon şalterinizi ve vites kolunuzu halatı ile birlikte kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Eğer sorununuz hala çözülmezse buyrun bir çayımızı için aracınız ile ilgili ücretsiz bir tespit gerçekleştirelim.
Selamu aleyküm hayırlı çalışmalar bir sorum olacaktı ben 2003 laguna2 aldım ama otomatik vites expertize soktum vites kutusunda vuruntu var vites kutusu kontrol demiş vites kutusu yağ kaçağı var kontrol demiş bunlar şanzuman lamı alakalı birde bazen vuruntu yapıp otomatik vites sorunu ışığı yanıyor ekranda mesela 50km hıza kadar üç in devirde güzel ama 50 km hızı geçtikten sonra dört bin veya beş bin devirde geçiş yapıyor neden yapar bunları bilgi verirmisiniz
Coşkun Bey, vites kutusu yağ kaçağınız ve vuruntu tamamen şanzıman ile alakalıdır. Öncelikle şanzıman yağ kaçaklarını gidermenizi, yağ seviyesini tamamlamanızı tavsiye ederiz. Eğer problemleriniz devam ederse, o zaman şanzıman parçalarına yönelmemiz gerekecektir.
Aracım 1998 model safrane rxe otomatik lpd ve benzin li araç hareket etmiyor park a alırken cartlama yapıyor ve d iken gaza basınca gösterge araç gidiyor gibi kalkıyor ama araç hareket etmiyor ekranda hangi vitese alsam o vitesi gösteriyor konum sensörü nu söktüm temizledim taktım beynini söktüm sıvı teması var mı diye ama onda da en ufak bir şey yok Arabanın motorunu yıkandıktan sonra oldu bunlar
İyi geceler Laguna 2 bu akşam vites sorunu yaşadım vites sadece N ve R ye geçiş yapıyor diğer lerine geçmiyor vites kolu hepsine geçiyor ama şanzıman geçmiyor ekran da sadece N ve R gösteriyor
S.aleyküm ustam 97 laguna 1 otomatik 2.0 renault motorlu araçta 2. Vitese geçişte vuruntu var ayrıca rampalarda çekmiyor çok zorlayınca yanık kokusu geliyo 1.5 yıldır bu şekilde kullanıyorum şanzıman revizyonmu istiyor yoksa selenoid vs bakımlarla giderilebilirmi
Şenol Bey, eğer AL4 DPO şanzıman varsa 6.500-7.000 TL gibi tutar. Eğer AD4 şanzımana sahipseniz bu şanzımana hizmet sunamıyoruz.
Şenol bilir / 26 Ağustos 2019 at 23:59
Ad4 şanzıman ustam yag seviye çubuğu yok bunun yağını nasıl tamamlarım çalışır vaziyet geri vitese takıp ust tapadan ekleyin diyolar doğrusu nedir bu işin
Selam aleyküm 2003 model laguna 2.0 motor otomatik vites 3. ve 4. viteslerde normal seyir halinde iken araç bazen vuruntu ile bazende vuruntusuz vitesden çıkıyor kontağı aç kapa yapınca düzelir gibi oluyor biraz gidince tekrarlıyor bunun sebebi ne olabilir
İsa Bey, eğer tek şikayetiniz bu ise muhtemelen şanzıman hidrolik üniteniz (şanzıman beyni) veya selenoidlerinizden 1-2 tanesi problemi gibi gözükmektedir. Vitesten çıkması demek şanzımanın korumaya almasıdır. kontak aç kapa ile bunu resetliyorsunuz ama bir süre sonra aynı koşullar tekrarlandığında yine arıza verecektir. Bu şekilde kullanım bir süre sonra şanzımanınıza ciddi zararlar verebilir.
Merhaba aracım Laguna 3 2.0 DCI otomatik vites. Bendeki sorun şu şanzımandan çıkan su borusundan su çıkmıyor aksamda tıkanıklık var. Bu sorunu nasıl çözebiliriz.
MERHABA KOLAY GELSİN. BENDE LAGUNA 2 2.0 VAR. ARACIMDA KARTI İLK TAKTIĞIMDA PARKTA OLMASINA RAĞMAN P VE N IŞIKLARI YANIYOR. NORMALDE FRENE BASMADAN ÇALIŞIYOR ARACIM. AMA BU ARIZAYI VERDİĞİNDE FRENE BASIP START TUŞUNU BASILI TUTMADAN ÇALIŞMIYOR. ÇALIŞTIĞINDA EKRANDA VİTES IŞIKLARI YANMIYOR. YANİ HANGİ VİTESTE OLDUĞUNU GÖSTERMİYOR. BAZEN DE ARTI TAKTIĞIMDA HERŞEY NORMAL OLARAK ÇALIŞIYOR. BU NEDEN OLUR ACABA
Bekir Bey, vites kolunuz veya şanzıman pozisyon şalteriniz ile ilgili bir arızanız var gözüküyor. Bu arızanın giderilmesi için şanzımanın sökülmesi gerekmez. Ayrıca frene basmadan çalışmasına istinaden fren müşürünüzü de kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Merhaba.
2008 model Renault laguna 3 2,0 dci otomatik vites kullanmaktayım benim sorunum sanzimanla ilgili sorunlar sırası ile bu sekilde.
1.Araç çekişlerde çok devir kaybetmekte
2.Manuele alınca vites bosa çıkmakta
3.Ani yüklenmelerde araba gazi keserek kendini korumaya alıyor
4.Bunları yaparken hiç bir sekilde ariza vermemekte
Sinan Bey, aracınızda kesinlikle hidrolik ünite (şanzıman beyni) ile ilgili bir sıkıntı mevcut. Çekişlerde devir kaybetmesi ise tork konvertöründen kaynaklanabilir. Dilerseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı birlikte inceleyelim.
Aracım laguna 2 2000 motor 16 valf araç şehir içinde yapmıyor ama özellikle otobanda otomatik vites arızası veriyor 3.vitese atıyor kendini stop edip çalıştırınca düzeliyor ama bi zaman sonra yine ikaz veriyor benzinde denedim bunu yapmıyor birde akü arızalı dediler bundanda kaynaklanabilirmi bilgisayara bağladıklrında mekanik arıza vermiyor anlayamadık yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler
Çetin Bey, aracın 3.viteste kalması, herhangi bir arıza oluşumundan dolayı şanzımanın kendini korumaya almasından kaynaklanmaktadır. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaki arıza silinir, bir daha aynı koşullar oluştuğunda yine arıza yaratır. Kök nedeni ortadan kaldırmadığınız müddetçe de, koşullar oluştuğu anda 3.vitese atma olayı devam edecektir. Eğer bu arızayı benzinde kesinlikle vermiyorsa, arıza LPG sisteminin bağlantılarındaki elektriksel hatalardan, özellikle yaz aylarında LPG yanma sıcaklığının benzine göre yüksek olması ve hem motoru hem şanzımanı aşırı ısıtmasından, şanzıman soğutma sisteminden ve şanzıman içerisindeki basınç kaçaklarından oluşabilir. Eğer uzun yolda akünüz yeterince voltaj sağlayamıyorsa (bu LPG sistemi yüzünden de olabilir) bu da arızaya neden olabilir.
Merhaba aracım 2009 Laguna 2.0T 170 beygir sıralı sistem LPG.
Bir kaç gün önce triger seti değiştirdim, daha önce böyle bir sorun yoktu. sonra araç yokuşta çıkarken hararet yapıyor gösterge paneli 90 dan sonraki büyük çizgiye geliyor bazen geçiyor. Düz yolda ise süratli gidersem 90 çizgisini çok az geçiyor veya hiç geçmiyor.
Acaba devir daim mi.veya başka bir sorun mu.
Merhaba, aracı incelemeden bir şey söylemek şu an için zor. Hararetin sebebi bir çok şey olabilir.
Hasan reyhanoğlu / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 15:33
Laguna 2 giderken bazı vites atması oluyor ayağımı gazdan çekip tekrar bastigimda araç yürümüyor ancak kontak çekip tekrar taktigimda duzeliyor belli aralıkla tekrar ediyor
Hasan Bey, şanzımanınız korumaya alıyor. En yakın serviste arıza tespit cihazına bağlatıp arıza koduna baktırıp bize söylerseniz size daha fazla yardımcı olabiliriz.
Kolay gelsin Laguna 1 3.0 v6 24 v 2000 model otomatik şanzıman lpg var aracında geriye aldığım zaman vurarak kasma yapıyor D ye aldığım zaman vurma yok fakat araç herhangi bir vitese geçiyor ve o viteste devam ediyor vites atmıyor ekranda şanzıman işareti çıkıyor birde devir ve kilometre göstergeleri sürekli hareket ediyor araç konuşan Laguna ve şunu söylüyor otomatik şanzıman güvenli modda diyor yardımcı olursanız sevinirim
Yasin Bey, aracınızın bir vitese alıp orada kalması, korumaya alması demektir. Aracı önce arıza tespit cihazına bağlatmanız ve arızalarına baktırıp bize kodu söylemeniz size yardım etmemizi kolaylaştıracaktır. Eğer İstanbul’da iseniz biz de yardımcı olabiliriz.
99 model Laguna otomatik vites aracım var ısınınca 3 üncü viteste kalıyor manuel e alıyorum 3 üncü viteste kalkıs yapıyor aracı stop edip biraz bekleyince düzeliyor
Mustafa Bey, aracınız korumaya almaktadır. Bunun birçok nedeni olabilir. Aracı bir arıza tespit cihazına bağlatıp kodunu paylaşırsanız daha fazla yardımcı olmaya çalışırız.
Laguna 2 2.0 T 2006 147 bin km aracım sadece 1. Viteste sıkıntı var N den D ye atıyorum kendini 10 cm gibi ileri atıyor gaz vermeden vuruntu deniyor sanırım buna. başka hiç sıkıntım yok neden yapar acaba yeriniz neresi bursadan yazıyorum
Merhaba 2005 model Laguna 2.0 otomatik aracım sabah ilk çalıştığında vitesleri normal atarken ısındıran hemen sonra sanki boşa düşüyor.Araç 90 km hızla hareket halinde iken ayağımı gazdan çektiğinde devir 1000 e düşüyor tekrar gaza bastığımda aniden 3000 3500 ve hatta yol yokuşşa 4000 devir e çıkıyor ve bir boş bağırma oluyor araçta.90 km hızla 3500 4000 devir e çıkıyor sabit düz yolda giderken YAĞINI DEĞİŞTİRDİM.GAZİANTEP DEKİ ŞANZIMANCILAR ŞAMZIMAN TAMİRİ DİYORLAR .Yardımcı olursanız sevinirim.
Merhaba, aracımda krank sensörü arızası var, uzun süre yolculuk yapınca/yoğun trafikte ve yokuş yukarı kullanımda yani aslında hararet artınca şanzıman arıza lambası yanıp şanzıman kendini korumaya alıyor, krank sensörü arızasını gidereceğim ancak sormak istediğim bu arıza şanzıman lambasını yaktırır mı, yani şanzıman kendisinde devir bilgisi gelmeyince arıza yapar mı ?
Benim laguna 2 2003 otomatik aracım var hiç bir sıkıntım yok sadece ani hızlanma yaptıgımda aracı süratli kullandığımda vites kutusunda sorun var diyor dururkende tak diye durma yapıyo fakat motor bi süre sakin kullanın cabsorun kalmıyor normalde hiç bir sıkıntım yok sadece motor sürat yapınca yapıyo
meraba,aracım 99 laguna.beklemede beya yavaşca gidişlerde vides boşa düşüyor vides geçmiyor kapatıp açınca düzeliyor seloitleri ve tesistı değişti ustam ama sorun devam ediyor.
Merhaba size Mersin’den yazıyorum.2009 model laguna coupe 2.0T benzinli bir arabam var.2 ay önce şanzıman kulakçığı kırıldı ve akisin üstüne düştü,akiste gidim şanzıman yağ soğutucumu deldi ve yerine yenisini takıp şanzıman yağınıda değiştirdik.Fakat arabam daha sonra özellikle sabahları gaza basıyorum hareket etsin diye ama devir saati yükselmesine rağmen hareket etmemeye başladı.Sonrasında toparlıyor ve normale dönüyor.Son 2-3 gündürde araba hareket halindeyken yapmaya başladı.Gaza basıyorum ama sadece bağırıyor fakat gitmiyor.Gaz kelebeğini temizlettim,bujileri yeniledim ama sorun hala devam ediyor.Düşünceniz nedir öğrenmek isterim.
Merhaba 2006 model laguna 2 2,0T aracımın şanzımanı ısındıktan sonra trafikte vites D konumundayken frenden ayağımı kaldırdığımda birsüre hareket etmeyip vuruntu yaparak hareket ediyor.birsüre sonra düzeliyor adapazarındayım ARTAN otomatik vites servisine aracımı gösterdim cihaza bağlandı herhangibir arıza görünmüyor fakat servisin söylediği sökülüp
selenoid kontrolü yapılacak sorun çözülmezse beyin kontrol edilecek diye bilgi verildi sizin tavsiyeniz nedir acaba aynı serviste
şanzıman yağını değiştirdim daha önce geri vitestede aynı şekilde vuruntu vardı düzeldi konu hakkında yardımlarınızı rica eder iyi çalışmalar dilerim
Merhaba.
99 2.0 RXE Laguna 1 aracım var. Aracı ilk çalıştırdığımda bir süre gittikten sonra şanzıman ışığı yanıyor ve araç 3.vitesten öteye gitmiyor. Tekrar çalıştırdığımda gün içinde, bu sorunu bir kez daha yapmıyor. Ayrıca vites geçişleri bazı viteslerde vuruntulu hissediliyor. Bu normal midir? Yaklaşık bir maliyet söylenebilir mı? Tamir süresi ne kadar olabilir? Aracı bırakmak mı gerekiyor? Teşekkürler.
Merhabalar aracım laguna3 2010 dizel otomatık bendeki problem arac vites düşürürken 3. Vitesten 2 ye gecerken öne dogru ufak bi yıgılma oluyo bu normalmidir birde yerinde beklerken geri vitese aldigim zaman titreme yapıyo ne yapmam gerek
98 model laguna 1 2.0 otomatik araca sahibim problemim araba 1 vites , geri vites , d , p geçiyor fakat d aldığımda 2 vites geçişinde vuruptu yapıp tekliyor. Ne yapmam gerek problem neyden kaynaklıdır.
Merhabalar 2003 2.0 laguna 2 sahibiyim. Arac seyir halindeyken cok şiddetli bir ses geliyor ve motor kendini korumaya aliyor sağa çekip kontağı açıp kapatınca düzeliyor sonra gene aynı sorunu yapiyor vites kutusunda sorun var arıza veriyor. Bu konu hakkında biraz bilgi verirseniz sevinirim.
S.A ÖNCELİKLE KOLAY GELSİN HAYIRLI İŞLER DİLİYORUM. SORUNUMA GELİNCE; BENDE MEGAN 1 1.6 16V OTOMATİK COUPE ARACIM VAR 2000 MODEL ARAÇDA GERİ VİTES VURUNTUSU YAŞIYORUM, ARAÇ İLK ÇALIŞMADA GERİYE TAKINCA BU SORUN YOK AMA BELLİ BİR SÜRE SONRA ISINDIKTAN SONRA GERİ VİTES VURUNTUSU VE GERİ VİTESE GEÇ GEÇME SORUNU VAR BİR İKİNCİ SORUNUM ARAÇ KIRMIZI IŞIKTA DURUP KALKTIKTAN SONRA 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇİP ARAÇ DAHA DEVİRİNİ ALMADAN 3 E GEÇİYOR YANİ 2. VİTESTE FAZLA DEVİR ALMADAN 3 E GEÇİŞ PROBLEMİ YAŞIYORUM
BİR CEVAP VEREBİLİRİSENİZ ÇOKSEVİNİRİM İYİ GÜNLER.
Hakan Bey, bahsettiğiniz sorunlar sıklıkla karşılaşılan Megane otomatik vites arızalarından farklılık göstermektedir. Müsait bir zamanınızda uğrayabilirseniz, aracınızı birlikte test etmek isteriz.
Ustalara sorduk devir dakika sensörüne bir bakın dedi kimisi aks dedi temizledik devir dakika sensörünü yerine taktık hiçbir değişme yok arabayı kaldırdık araba çalışır vaziyette N de tekerler dönüyo D ye aldığımız da yavaş yavaş hızlanıyor gaza bassak bile Hızlanmıyor tekeri ayağımızla tuttuğumuz da araba D de iken bile çok hafif zorluyor ama aracı R ye aldığımız da araba da hiçbir şey yok bi anda gaza dokununca hızlanıyor normal çalışıyor yani fakat normal yolda giderken araca %20 lik bir güç le hızlanmaya başlıyor bağırarak hızını buldukça vitesi değiştiriyor kendisi frene bastığımızda da düşürmesi gerektiği yerde düşürüyor araba çok bağırıyor gazı köklediğimiz halde bile çok yavaş gidiyor sıkıntı nedir sizce bize bi yardımcı olur musunuz lütfen
Koray Bey, aracınızın model yılı ve motor tipini belirtir misiniz?
Laguna 1 2.00 motor var araba soğukken gaz yemiyor tekleme yapıyor biraz yokuşlarda zorluyor geçişler güzel ama 3 ten sonra görmüyor 3 te sabit kalıyor bu sorunları giderilmesi için bakım mı yoksa şanzıman değişmesi lazımmı değişim toplam ne kadar olur bakım ne kadar
Erol Bey, anlaşışdığı kadarı ile aracınız korumaya alıyor. Şanzıman revizyon ihtiyacı var gibi gözüküyor. Aracınız üzerindeki AD4 şanzımana Atco olarak hizmet vermiyoruz. O yüzden maliyet konusunda bir fikrimiz bulunmuyor.
Selamlar ustam 2000 model 8v otomatik lagunamız var bu araç ekranda auto yazısı ikazı olan lamba yandı ve araç geri gidiyor fakat ileri çok zorlanıyor gitmiyor da denebilir ne olabilir ustam
2000model Laguna 1 reno motor aracımda S harfi çıktı sadece D de iken yanıyor nedir bu S ?
Merhaba Emrah bey Atco şanzıman ailesi olarak pandemi dolayısıyla DPO şanzımanlara şuan hizmet veremiyoruz. aracınızdaki arıza selenoid valf arızasıdır bu arıza S ve kar lambası ışığını yakar öncelikle şanzıman yağ ve selenoid kontrolünü yaptırmanız gerekiyor.
Iyi çalışmalar
Aracım laguna 2 faz2 2,0 Turbo 2006 model 5 ileri otomatik
Aracımda uzun yolda esp abs uyarısı verip gaz yememe problemi var
Bu ay türbün arızası tesbit edilip türbün garantili olarak tamir edildi yalnız aynı şikayetler devam ediyor bazen vites kolu N ye almama ragmen ekranda N ye almıyor R de tak diye ses yapıyor vites gecişleri sert
Bu şanzıman revizyon edilebilirmi edilirse masrafı nedir aracın olması gereklimi yoksa sadece şanzıman sökülüp gönderilse yeterlimi kabaca maliyeti ne tutar komple değiştirmek dahamı ucuz olur
Armağan Bey, vites kolu probleminiz vites kolundan, vites halatından veya şanzıman pozisyon şalterinden kaynaklanabilir. Diğer problemlerinizde bizim izlediğimiz yöntem şanzıman beyninin sökülerek kontrol ve gerekli görükürse revize edilmesi ve şanzıman iç basınç testlerinin yapılmasıdır. Aracınızda LPG var mıdır?
İyi günler arabam n ve d viteslerinde gösterle lambaları yanmıyor normal giderken birden vites düşürerek vuruntu oluyor daha sonra düzelir gibi olup tekrar yine aynı sorunla karşı karşıya geliyorum arabam 2004 model Renault laguna 2 otomatik
Erkan Bey, öncelikle vites pozisyon şalterinizi ve vites kolunuzu halatı ile birlikte kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Eğer sorununuz hala çözülmezse buyrun bir çayımızı için aracınız ile ilgili ücretsiz bir tespit gerçekleştirelim.
Selamu aleyküm hayırlı çalışmalar bir sorum olacaktı ben 2003 laguna2 aldım ama otomatik vites expertize soktum vites kutusunda vuruntu var vites kutusu kontrol demiş vites kutusu yağ kaçağı var kontrol demiş bunlar şanzuman lamı alakalı birde bazen vuruntu yapıp otomatik vites sorunu ışığı yanıyor ekranda mesela 50km hıza kadar üç in devirde güzel ama 50 km hızı geçtikten sonra dört bin veya beş bin devirde geçiş yapıyor neden yapar bunları bilgi verirmisiniz
Coşkun Bey, vites kutusu yağ kaçağınız ve vuruntu tamamen şanzıman ile alakalıdır. Öncelikle şanzıman yağ kaçaklarını gidermenizi, yağ seviyesini tamamlamanızı tavsiye ederiz. Eğer problemleriniz devam ederse, o zaman şanzıman parçalarına yönelmemiz gerekecektir.
Aracım 1998 model safrane rxe otomatik lpd ve benzin li araç hareket etmiyor park a alırken cartlama yapıyor ve d iken gaza basınca gösterge araç gidiyor gibi kalkıyor ama araç hareket etmiyor ekranda hangi vitese alsam o vitesi gösteriyor konum sensörü nu söktüm temizledim taktım beynini söktüm sıvı teması var mı diye ama onda da en ufak bir şey yok Arabanın motorunu yıkandıktan sonra oldu bunlar
Merhaba Sami Bey DPO şanzımanlara şuan pandemi dolayısıyla hizmet verememekteyiz. Araçtaki arızanın sebebi selenoid valf arızasıdır.
İyi geceler Laguna 2 bu akşam vites sorunu yaşadım vites sadece N ve R ye geçiş yapıyor diğer lerine geçmiyor vites kolu hepsine geçiyor ama şanzıman geçmiyor ekran da sadece N ve R gösteriyor
Muhammed Bey, problem pozisyon şalterinizden kaynaklanıyor olabilir.
S.aleyküm ustam 97 laguna 1 otomatik 2.0 renault motorlu araçta 2. Vitese geçişte vuruntu var ayrıca rampalarda çekmiyor çok zorlayınca yanık kokusu geliyo 1.5 yıldır bu şekilde kullanıyorum şanzıman revizyonmu istiyor yoksa selenoid vs bakımlarla giderilebilirmi
Şenol Bey, eğer aracınızdan yanık kokusu geliyorsa şanzımanınız revizyon istemektedir. Selenoid vs bakımlarla arızası giderilebilecek gibi değildir.
Ustam Ortalama revizyon işlemi ne kadar tutar
Şenol Bey, eğer AL4 DPO şanzıman varsa 6.500-7.000 TL gibi tutar. Eğer AD4 şanzımana sahipseniz bu şanzımana hizmet sunamıyoruz.
Ad4 şanzıman ustam yag seviye çubuğu yok bunun yağını nasıl tamamlarım çalışır vaziyet geri vitese takıp ust tapadan ekleyin diyolar doğrusu nedir bu işin
Selam aleyküm 2003 model laguna 2.0 motor otomatik vites 3. ve 4. viteslerde normal seyir halinde iken araç bazen vuruntu ile bazende vuruntusuz vitesden çıkıyor kontağı aç kapa yapınca düzelir gibi oluyor biraz gidince tekrarlıyor bunun sebebi ne olabilir
İsa Bey, eğer tek şikayetiniz bu ise muhtemelen şanzıman hidrolik üniteniz (şanzıman beyni) veya selenoidlerinizden 1-2 tanesi problemi gibi gözükmektedir. Vitesten çıkması demek şanzımanın korumaya almasıdır. kontak aç kapa ile bunu resetliyorsunuz ama bir süre sonra aynı koşullar tekrarlandığında yine arıza verecektir. Bu şekilde kullanım bir süre sonra şanzımanınıza ciddi zararlar verebilir.
Merhaba aracım Laguna 3 2.0 DCI otomatik vites. Bendeki sorun şu şanzımandan çıkan su borusundan su çıkmıyor aksamda tıkanıklık var. Bu sorunu nasıl çözebiliriz.
Emre Bey, şanzımandan çıkan su borusu dediğiniz, yağ soğutucusu mudur?
MERHABA KOLAY GELSİN. BENDE LAGUNA 2 2.0 VAR. ARACIMDA KARTI İLK TAKTIĞIMDA PARKTA OLMASINA RAĞMAN P VE N IŞIKLARI YANIYOR. NORMALDE FRENE BASMADAN ÇALIŞIYOR ARACIM. AMA BU ARIZAYI VERDİĞİNDE FRENE BASIP START TUŞUNU BASILI TUTMADAN ÇALIŞMIYOR. ÇALIŞTIĞINDA EKRANDA VİTES IŞIKLARI YANMIYOR. YANİ HANGİ VİTESTE OLDUĞUNU GÖSTERMİYOR. BAZEN DE ARTI TAKTIĞIMDA HERŞEY NORMAL OLARAK ÇALIŞIYOR. BU NEDEN OLUR ACABA
Bekir Bey, vites kolunuz veya şanzıman pozisyon şalteriniz ile ilgili bir arızanız var gözüküyor. Bu arızanın giderilmesi için şanzımanın sökülmesi gerekmez. Ayrıca frene basmadan çalışmasına istinaden fren müşürünüzü de kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Merhaba.
2008 model Renault laguna 3 2,0 dci otomatik vites kullanmaktayım benim sorunum sanzimanla ilgili sorunlar sırası ile bu sekilde.
1.Araç çekişlerde çok devir kaybetmekte
2.Manuele alınca vites bosa çıkmakta
3.Ani yüklenmelerde araba gazi keserek kendini korumaya alıyor
4.Bunları yaparken hiç bir sekilde ariza vermemekte
Sinan Bey, aracınızda kesinlikle hidrolik ünite (şanzıman beyni) ile ilgili bir sıkıntı mevcut. Çekişlerde devir kaybetmesi ise tork konvertöründen kaynaklanabilir. Dilerseniz buyurun bir çayımızı için, aracınızı birlikte inceleyelim.
Aracım laguna 2 2000 motor 16 valf araç şehir içinde yapmıyor ama özellikle otobanda otomatik vites arızası veriyor 3.vitese atıyor kendini stop edip çalıştırınca düzeliyor ama bi zaman sonra yine ikaz veriyor benzinde denedim bunu yapmıyor birde akü arızalı dediler bundanda kaynaklanabilirmi bilgisayara bağladıklrında mekanik arıza vermiyor anlayamadık yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler
Çetin Bey, aracın 3.viteste kalması, herhangi bir arıza oluşumundan dolayı şanzımanın kendini korumaya almasından kaynaklanmaktadır. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaki arıza silinir, bir daha aynı koşullar oluştuğunda yine arıza yaratır. Kök nedeni ortadan kaldırmadığınız müddetçe de, koşullar oluştuğu anda 3.vitese atma olayı devam edecektir. Eğer bu arızayı benzinde kesinlikle vermiyorsa, arıza LPG sisteminin bağlantılarındaki elektriksel hatalardan, özellikle yaz aylarında LPG yanma sıcaklığının benzine göre yüksek olması ve hem motoru hem şanzımanı aşırı ısıtmasından, şanzıman soğutma sisteminden ve şanzıman içerisindeki basınç kaçaklarından oluşabilir. Eğer uzun yolda akünüz yeterince voltaj sağlayamıyorsa (bu LPG sistemi yüzünden de olabilir) bu da arızaya neden olabilir.
Kolay gelsin benim sorunum şanzuman yag kacırıyor motor la şanzuman arasından
Fevzi Bey, şanzımanınızın sökülmesi gerekiyor.
Iyi günler laguna 2 2.0 şanzımandan yağ kaçağı var. Gidişte ve geçişte bir sorun yok. Şanzımanın tamiri ne kadar tutar?
Merhaba aracım 2009 Laguna 2.0T 170 beygir sıralı sistem LPG.
Bir kaç gün önce triger seti değiştirdim, daha önce böyle bir sorun yoktu. sonra araç yokuşta çıkarken hararet yapıyor gösterge paneli 90 dan sonraki büyük çizgiye geliyor bazen geçiyor. Düz yolda ise süratli gidersem 90 çizgisini çok az geçiyor veya hiç geçmiyor.
Acaba devir daim mi.veya başka bir sorun mu.
Merhaba, aracı incelemeden bir şey söylemek şu an için zor. Hararetin sebebi bir çok şey olabilir.
Laguna 2 giderken bazı vites atması oluyor ayağımı gazdan çekip tekrar bastigimda araç yürümüyor ancak kontak çekip tekrar taktigimda duzeliyor belli aralıkla tekrar ediyor
Hasan Bey, şanzımanınız korumaya alıyor. En yakın serviste arıza tespit cihazına bağlatıp arıza koduna baktırıp bize söylerseniz size daha fazla yardımcı olabiliriz.
Kolay gelsin Laguna 1 3.0 v6 24 v 2000 model otomatik şanzıman lpg var aracında geriye aldığım zaman vurarak kasma yapıyor D ye aldığım zaman vurma yok fakat araç herhangi bir vitese geçiyor ve o viteste devam ediyor vites atmıyor ekranda şanzıman işareti çıkıyor birde devir ve kilometre göstergeleri sürekli hareket ediyor araç konuşan Laguna ve şunu söylüyor otomatik şanzıman güvenli modda diyor yardımcı olursanız sevinirim
Yasin Bey, aracınızın bir vitese alıp orada kalması, korumaya alması demektir. Aracı önce arıza tespit cihazına bağlatmanız ve arızalarına baktırıp bize kodu söylemeniz size yardım etmemizi kolaylaştıracaktır. Eğer İstanbul’da iseniz biz de yardımcı olabiliriz.
99 model Laguna otomatik vites aracım var ısınınca 3 üncü viteste kalıyor manuel e alıyorum 3 üncü viteste kalkıs yapıyor aracı stop edip biraz bekleyince düzeliyor
Mustafa Bey, aracınız korumaya almaktadır. Bunun birçok nedeni olabilir. Aracı bir arıza tespit cihazına bağlatıp kodunu paylaşırsanız daha fazla yardımcı olmaya çalışırız.
1996 Model Laguna araç var. Şanzımanı AD4 müdür yoksa AL4 DPO mudur?
Ahmet Bey, bizdeki verilerde AD4 gözükmektedir.
laguna 1. 2000 model 2000 model otomatik araçım var .geri vitese aldığımda geri vites lanbararı yanmıyor
Laguna 2 2.0 T 2006 147 bin km aracım sadece 1. Viteste sıkıntı var N den D ye atıyorum kendini 10 cm gibi ileri atıyor gaz vermeden vuruntu deniyor sanırım buna. başka hiç sıkıntım yok neden yapar acaba yeriniz neresi bursadan yazıyorum
Merhaba aynı model ayni motor ayni km lerde benimde aracimda ayni problem var acaba sorun ile ilgili bir gelisme var mi
Merhaba 2005 model Laguna 2.0 otomatik aracım sabah ilk çalıştığında vitesleri normal atarken ısındıran hemen sonra sanki boşa düşüyor.Araç 90 km hızla hareket halinde iken ayağımı gazdan çektiğinde devir 1000 e düşüyor tekrar gaza bastığımda aniden 3000 3500 ve hatta yol yokuşşa 4000 devir e çıkıyor ve bir boş bağırma oluyor araçta.90 km hızla 3500 4000 devir e çıkıyor sabit düz yolda giderken YAĞINI DEĞİŞTİRDİM.GAZİANTEP DEKİ ŞANZIMANCILAR ŞAMZIMAN TAMİRİ DİYORLAR .Yardımcı olursanız sevinirim.
Merhaba, aracımda krank sensörü arızası var, uzun süre yolculuk yapınca/yoğun trafikte ve yokuş yukarı kullanımda yani aslında hararet artınca şanzıman arıza lambası yanıp şanzıman kendini korumaya alıyor, krank sensörü arızasını gidereceğim ancak sormak istediğim bu arıza şanzıman lambasını yaktırır mı, yani şanzıman kendisinde devir bilgisi gelmeyince arıza yapar mı ?
Yalçın Bey, yapar.
Benim laguna 2 2003 otomatik aracım var hiç bir sıkıntım yok sadece ani hızlanma yaptıgımda aracı süratli kullandığımda vites kutusunda sorun var diyor dururkende tak diye durma yapıyo fakat motor bi süre sakin kullanın cabsorun kalmıyor normalde hiç bir sıkıntım yok sadece motor sürat yapınca yapıyo
Volkan Bey, arıza yaptığında bir arıza kodu atar. Bu kodu belirtirseniz daha sağlıklı yorum yapabiliriz.
merhaba
98 laguna 1 otomatik şanjıman vites yükseltmiyor ayrıca devir saati çalışmıyor ilginize teşekkür ederim
Merhaba, maalsef Laguna 1 araçlardaki AD4 şanzımanlar konusunda hizmetimiz bulunmuyor.
meraba,aracım 99 laguna.beklemede beya yavaşca gidişlerde vides boşa düşüyor vides geçmiyor kapatıp açınca düzeliyor seloitleri ve tesistı değişti ustam ama sorun devam ediyor.
Merhaba size Mersin’den yazıyorum.2009 model laguna coupe 2.0T benzinli bir arabam var.2 ay önce şanzıman kulakçığı kırıldı ve akisin üstüne düştü,akiste gidim şanzıman yağ soğutucumu deldi ve yerine yenisini takıp şanzıman yağınıda değiştirdik.Fakat arabam daha sonra özellikle sabahları gaza basıyorum hareket etsin diye ama devir saati yükselmesine rağmen hareket etmemeye başladı.Sonrasında toparlıyor ve normale dönüyor.Son 2-3 gündürde araba hareket halindeyken yapmaya başladı.Gaza basıyorum ama sadece bağırıyor fakat gitmiyor.Gaz kelebeğini temizlettim,bujileri yeniledim ama sorun hala devam ediyor.Düşünceniz nedir öğrenmek isterim.
Merhaba problem tork konvertörünüzden olabilir.
Merhaba 2006 model laguna 2 2,0T aracımın şanzımanı ısındıktan sonra trafikte vites D konumundayken frenden ayağımı kaldırdığımda birsüre hareket etmeyip vuruntu yaparak hareket ediyor.birsüre sonra düzeliyor adapazarındayım ARTAN otomatik vites servisine aracımı gösterdim cihaza bağlandı herhangibir arıza görünmüyor fakat servisin söylediği sökülüp
selenoid kontrolü yapılacak sorun çözülmezse beyin kontrol edilecek diye bilgi verildi sizin tavsiyeniz nedir acaba aynı serviste
şanzıman yağını değiştirdim daha önce geri vitestede aynı şekilde vuruntu vardı düzeldi konu hakkında yardımlarınızı rica eder iyi çalışmalar dilerim
Merhaba aynı sorun benim 2001 model Laguna 1 2.0 RXE aracımda da başladı. Daha öce yoktu. Ne yapmamız gerekiyor. Cevaplarsanız seviniriz.
Slm iyi geceler benim 2001 otomatik laguna1 var araç soğukken çok auto şamzuman işareti veriyor. Birde gaza basıyorum ama araba bağırıyor gitmiyor
Merhaba.
99 2.0 RXE Laguna 1 aracım var. Aracı ilk çalıştırdığımda bir süre gittikten sonra şanzıman ışığı yanıyor ve araç 3.vitesten öteye gitmiyor. Tekrar çalıştırdığımda gün içinde, bu sorunu bir kez daha yapmıyor. Ayrıca vites geçişleri bazı viteslerde vuruntulu hissediliyor. Bu normal midir? Yaklaşık bir maliyet söylenebilir mı? Tamir süresi ne kadar olabilir? Aracı bırakmak mı gerekiyor? Teşekkürler.
Merhabalar aracım laguna3 2010 dizel otomatık bendeki problem arac vites düşürürken 3. Vitesten 2 ye gecerken öne dogru ufak bi yıgılma oluyo bu normalmidir birde yerinde beklerken geri vitese aldigim zaman titreme yapıyo ne yapmam gerek
Taner Bey, aracınızın üzerinde Jatco JF613 şanzıman var. Zaman içerisinde şanzıman beyninden kaynaklı bu tip arızalar yaşanabilmektedir.
Merhabalar,
98 model laguna 1 2.0 otomatik araca sahibim problemim araba 1 vites , geri vites , d , p geçiyor fakat d aldığımda 2 vites geçişinde vuruptu yapıp tekliyor. Ne yapmam gerek problem neyden kaynaklıdır.
Merhaba, maalesef Laguna 1 araçlardaki AD4 şanzımanlar konusunda hizmetimiz ve fazla bir bilgimiz bulunmuyor
Merhabalar 2003 2.0 laguna 2 sahibiyim. Arac seyir halindeyken cok şiddetli bir ses geliyor ve motor kendini korumaya aliyor sağa çekip kontağı açıp kapatınca düzeliyor sonra gene aynı sorunu yapiyor vites kutusunda sorun var arıza veriyor. Bu konu hakkında biraz bilgi verirseniz sevinirim.