Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Arıza kodları şanzımanın içerisinde arızalı olan spesifik bir noktayı gösterebildiği gibi, dolaylı yoldan başka arızaları da işaret edebilmektedir! O yüzden arıza kodunun uygun ve güncel bir cihaz ile diagnos testi yapılmalıdır. ATCO Otomatik şanzıman merkezi olarak, otomatik şanzıman arıza kodlarının tespiti ve yorumlanması konusunda elektronik test cihazlarımızla destek hizmeti sağlamaktayız.
Üniversal Şanzıman Arıza Kodları ve Açıklamaları:
P0700: Şanzıman Kontrol Sistem Arızası P0701: Şanzıman Kontrol Sistem Sınırı/Performansı P0702: Şanzıman Kontrol Sistemi/Elektrikli P0703: Fren Düğmesi Giriş Arızası www.atco.com.tr P0704: Kavrama Düğmesi Giriş Devre Arızası P0705: Şanzıman Sınır Sensoru Devre Arızası P0706: Şanzıman Sınır Sensoru Devre Sınırı/Performansı P0707: Şanzıman Sınır Sensoru Devre Düşük Giriş P0708: Şanzıman Sınır Sensoru Devre Yüksek Giriş P0709: Şanzıman Sınır Sensoru Devre Aralıkları P0710: Şanzıman Sıvısı Isı Sensoru Devre Arızası P0711: Şanzıman Sıvısı Isı Sensoru Devre Sınırı/Performansı P0712: Şanzıman Sıvısı Isı Sensoru Devre Düşük Girişi P0713: Şanzıman Sıvısı Isı Sensoru Devre Yüksek Girişi P0714: Şanzıman Sıvısı Isı Sensoru Devre Aralıkları P0715: Türbin Hız Sensor Devre Arızası P0716: Türbin Hız Sensor Devre Sınırı/Performansı P0717: Turbin Hız Sensor Devresi Sinyal Yok P0718: Türbin Hız Sensor Devre Aralıkları P0719: Tork Konvertor/Fren Düğmesi B Devresi Düşük P0720: Çıkış Saftı Hız Sensoru Devre Arızası P0721: Çıkış Saftı Hız Sensoru Performans Yok P0722: Çıkış Saftı Hız Sensoru Sinyal Yok P0723: Çıkış Saftı Hız Sensoru Aralıkları P0724: Tork Konvertor/Fren Düğmesi B Devresi Yüksek P0725: Motor Hız Giriş Devre Arızası P0726: Motor Hız Giriş Devre Sınırı/Performansı P0727: Motor Hız Giriş Devresi Sinyal Yok P0728: Motor Hız Giriş Devre Aralıkları P0730: Yanlış Vites Oranı P0731: Vites 1 Yanlış Oran P0732: Vites 2 Yanlış Oran www.atco.com.tr P0733: Vites 3 Yanlış Oran P0734: Vites 4 Yanlış Oran P0735: Vites 5 Yanlış Oran P0736: Geri Vites Yanlış Oran P0740: Tork Konvertor Kavraması Devre Arızası P0741: Tork Konvertor Kavraması Sistem Performansı Arızası P0742: Tork Konvertor Kavraması Devresi Yapışıp Kalması P0743: Tork Konvertor Kavrama Sistemi/Elektrikli P0744: Tork Konvertor Kavrama Devre Aralıkları P0745: Basınç Kontrol Selenoid A ARIZASI P0746: Basınç Kontrol Selenoid A Performans Veya Yapışıp Çıkması P0747: Basınç Kontrol Selenoid A Yapışıp Kalması P0748: Basınç Kontrol Selenoid A Elektrikli P0749: Basınç Kontrol Selenoid A Aralıkları
ATCO Otomatik Şanzıman Servisi
P0750: Vites Değiştirme Selenoid A Arızası P0751: Vites Değiştirme Selenoid A Performansı P0752: Vites Değiştirme Selenoid A Yapışıp Kalması P0753: Vites Değiştirme Selenoid A Elektrikli P0754: Vites Değiştirme Selenoid A Aralıkları P0755: Vites Değiştirme Selenoid B Arızası P0756: Vites Değiştirme Selenoid B Performans P0757: Vites Değiştirme Selenoid B Yapışıp Kalmak P0758: Vites Değiştirme Selenoid B Elektrikli P0759: Vites Değiştirme Selenoid B Aralıkları P0760: Vites Değiştirme Selenoid C Arızası P0761: Vites Değiştirme Selenoid C Performans P0762: Vites Değiştirme Selenoid C Yapışıp Kalması P0763: Vites Değiştirme Selenoid C Elektrikli P0764: Vites Değiştirme Selenoid C Aralıkları P0765: Vites Değiştirme Selenoid D Arızası P0766: Vites Değiştirme Selenoid D Performans P0767: Vites Değiştirme Selenoid D Yapışıp Kalmak P0768: Vites Değiştirme Selenoid D Elektrikli P0769: Vites Değiştirme Selenoid D Aralıkları P0770: Vites Değiştirme Selenoid E Arızası P0771: Vites Değiştirme Selenoid E Performans P0772: Vites Değiştirme Selenoid E Yapışıp Kalmak P0773: Vites Değiştirme Selenoid E Elektrikli P0774: Vites Değiştirme Selenoid E Aralıkları P0775: Basınç Kontrol Selenoid B Arızası P0776: Basınç Kontrol Selenoid B Performans P0777: Basınç Kontrol Selenoid B Yapışıp Kalmak P0778: Basınç Kontrol Selenoid B Elektrikli P0779: Basınç Kontrol Selenoid B Aralıkları P0780: Vites Değiştirme Hatası P0781: 1-2 Vites Değiştirme Hatası P0782: 2-3 Vites Değiştirme Hatası P0783: 3-4 Vites Değiştirme Hatası P0784: 4-5 Vites Değiştirme Hatası P0785: Vites Değiştirme/Zamanlama Selenoid Arızası P0786: Vites Değiştirme/Zamanlama Selenoid Sınırı/Performansı P0787: Vites Değiştirme/Zamanlama Selenoid Düşük P0788: Vites Değiştirme/Zamanlama Selenoid Yüksek P0789: Vites Değiştirme/Zamanlama Selenoid Aralıkları
Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Otomatik Şanzıman arıza kodu diagnos randevusu almak için bölge müdürlüklerimiz telefonlarından bize ulaşabilirsiniz. Ayrıca dilerseniz otomatik şanzıman arıza belirtileri sayfamızı da ziyaret edebilirsiniz.
Otomatik Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Otomatik Şanzıman Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
ATCO – Türkiye’nin en iyi otomatik şanzıman tamir ustası!
Kolay gelsin iyi çalışmalar 2001 e 46 3 .20i aracımız otomatık sanzıman arızası verıyor cihaza bagladıgımızda ise P0700 -P1761 Arıza kodu çıkıyor. Yeni sanzıman beyni ile denedik bu hatayı aldık
Serdar bey, probleminiz selenoidlere giden tesisat veya TCM’den kaynaklanmaktadır. Selenoid hattında devamlılık ölçümü yaptırmanızı, bir sorun görmezseniz TCM’nizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Merhabalar, 2012 model fluence 1.5 dci yarı otomatik aracımda dik bi rampadan çıkarken yavaşladığımda araç birden bi boşa düşüyor ve bildirim ekranında vites kutusunu kontrol ettriniz mesajı oluşuyor, daha sonrasında Kontak aç kapa yapınca bildrim kayboluyor. Bununla ilgili gitmediğim usta kalmadı sıfır beyin takıldı aynı kavraması değişti yine aynı bildirim ara ara geliyor. Bununla ilgili sorumu cevaplar iseniz sevinirim.
Passat 2012 1.6 Tdi dsg aracın vites gösteren ekranda arıza simgesi yanıyor aracın mekatorinik değişti mekatorinik kartta değişti hala düzelmedi araç bu haldeyken 2 4 6 vitesleri görüyo 1 3 5 7 vitesler devre dışı kalıyo neden olabilir başka arıza kodlarını bunları değiştiren ustadan isteyecem aracı cihaza bagladıgımızda 3 vites sinyal ara sıra arızası yazıyordu buna dayanarak bunları değiştiler faklı bişey olabilirmi kavramadan yaparmı teşekkürler
Murat Bey, aracınızın mekatroniği sıfır olarak mı takıldı? Eğer öyle ise şanzıman çatallarında veya kavramada problem olabilir. Bizimle arıza kodlarını paylaşabilir misiniz?
Merhaba, aracım nissan micra otomatik. P0705 arızası verdi, seyir halindeyken de D harfi arada bi gidip geliyor . Bazen tam D harfi gittiği anda da silkeliyor ama hep değil. Nasıl bi yol izlemeliyim? Can sıkıcı:(
AtcoAdmin / 20 Kasım 2019 at 06:02
Gizem hanım, pozisyon şalteriniz ile ilgili sıkıntı var. Çok büyük bir sorun değil. Gün içerisinde uğrarsanız arkadaşlarımız yardımcı olmaya çalışırlar.
kadir / 1 Nisan 2020 at 16:34
gizem hanım aynı araç aynı sorun probleminiz çözüldüm acaba
İyi çalışmalar aracımı ustama götürdüm cıhaza bagladı arızalarına bakım sildi hata gecmedi tcm takım tekrardan deneme yaptı hata yıne sılınmedı sonra asama olarak vıtes kulesını oldugu bölümü soktu orada cıft soketlı bı koblo oksıtlenmıs oldugunu gordu tekrardan onarım yerıne taktı aynı arıza devam edınce olcum yaptı vıtes kulesının arızalı oldugunu ve degısım olmasını gerektıgını soledı ben o ara arıza kodlarını cektım P0700 P1761 P0740 P2761 P0741 Aklıma takılın nokta sadece kule degısım olunca bu hatalar ortadan kalkar mı tekrardan sanzıman onarım gorurmu nasıl bı yol ızlememız gerekıyor ıyı calısmalar saygılar ustam ANTALYA
Selonoid,shiftlock (P0700,P1761)
Converter lockup clutch excessive slip ( P0740_P2761_P0741)
Cihaza bağlandığında bu şekilde hata çıkmıştır .Sizin için biraz daha açıklayıcı olacağını düşündüm. Saygılar sunarım.
Ordu Fatsa da yaşıyorum.Volvo XC90 2007 D5 motor Geartronic vites TCM 0092 arızası gösteriyor bilgisayar bağlanınca. Araba uyarı Ekranında vites seçici servis gerek yazıyor. Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim… Yaklaşık 5 bin km önce şanzıman yağı değişti. Yağ daha önce zannımca hiç değişmemiş..Başlangıçta vites topuzundan elle yapılan vites geçişleri yumuşaktı şimdi biraz sertleşme oldu sanki..
Saffet Bey, aranızın problemi şanzıman ile ilgili değil, vites kolu kartı gibi gözüküyor. Eğer bu değilse selenoidlerinizin kontrol edilmesi gerekmektedir.
Bugün aracın şanzıman yağı değişti.kirli bir yağ çıktı.vites seçici servis gerek yazısı bir görünüyor bir kayboluyor.bu şekilde devam etsem zamanla duzelebilirmi?vites kolu kartı tamir edilir bir parçamı? Selenoid belli ömrü olan bir parça olduğu icin bozulmuş olabilir mi? Teşekkürler ..cevaplarsaniz memnun olurum.. iyi çalışmalar..
Saffet Bey, Vites kolu ile ilgili sorunu uzman bir Volvo servisine göstemeniz gerekmektedir. Kablolardakibasit bir oksitlenme veya temassızlık bu arızayı yaptırabilir. Selenoid ise genellikle kirlenir ve aşınır. Eğer takılıyorsa, bu tip bir arızaya neden olabilir.
ustam hayırlı işler. 2000 model otomat8k brava var..d konumundayken 100 metre ilerleyince arac gaz kesio sanzuman ariza lambası yanıyor.. sanzuman yagi var motor yağışa değişti. sebebi nedir sizce. normal hızda giderken sorun yok 100 120 km hızla gidiyor. durduğum zaman kalkışsa zorlanıyor vites geçmiyor. stop edip tekrar çalıştırıp yola ole devam ediyorum teskkurler
Melih Bey, arızanız basit bir sensör arızası olabileceği gibi şanzımanın içerisiden de kaynaklanabilir. Arıza lambası yaktığı anda araç hafızasına arıza kodu düşer. 2000 model olduğu için aracınız, buna ancak o döneme girebilen bir arıza tespit cihazı ile baktırmanız ve bize çıkacak arıza kodunu paylaşmanız durumunda size daha fazla yardımcı olabiliriz.
yakup 850 volvo / Cevapla 13 Haziran 2019 at 13:48
USTAM merhaba yorum ve yardımlarınızı hep okudum bu öz veri için size teşekkür ederim
benim 1996 850 t5 volvo aracım var aracım da şanzuman da P0731 P0732: P0733 Vites Yanlış Oran hata kodu alıyorum sanzuman 3 viteste kalıyor kontagı açıp kapadıgımda normale dönüyor sorna bu hata gün i,çerisin de çogalıyor ilgi ve alakanız için teşekkür ederim
Yakup Bey, şanzımanınızda mekanik bir problem var. En kısa süre içerisinde şanzımanınızı bakıma aldırmanızı tavsiye ederiz, aksi durumda bu camdaki çatlağın yürüyeceği gibi ilerleyip şanzımanda daha büyük hasarlara yol açacaktır.
Ustam hayırlı günler hayırlı işler bende 2007 honda civic sedan fd6 otomatik şanzıman araç var sürekli olmamakla beraber 2.vitesten 3 e geçerken düşük devirde yapıyor bunu metalik sürtünmesine benzer bir ses geliyor sizce neyden kaynaklanıyor bu ses yardıminiz için şimdiden teşekkür ederim
Hüseyin Bey, muhtemelen geçiş esnasında selenoidiniz takılı kalıyor ve bu mekanik gecikmeye neden oluyor. Honda şanzıman tamiri yapmadığımız için size yardımcı olamıyoruz. İşinin ehli bir Honda servisine gitmenizi tavsiye ederiz.
merhaba ustan tam otomatik corsa d kasa aracım var 3 ten 4 gecerken düşük devirde kararsız kalıyor azda orsa o arada vuruntu yapıyor karşılaştınızmı daha önce.
saygılarımla.
merhaba burak kardeşim sorununuz halledebildiniz mi ? aynı sorun bende de vardı önemsemedim, ateşleme bobinden tekleme hissettiğimden dolayı şimdi ise araba kararsızlığı bıraktı ve 3 den 4 e geçmiyor. 2 de 3 e geçerken de kaçırma ile geçip araç kendini korumaya alıp 3 de kalıyor ve 4 e geçmiyor. sıkıntı büyüdü umarım seninde aynı olmamıştır. Antalya da bu işi kime yaptıracağımıda bilemiyorum. arç gibi kararsız kaldık kafayı yiyeceğim. Manuel 1-2-3 ile acil ihtiyacta işimiz görüp didip geliyoruz ama bakalım. Sonunda kime yaptıracağız. yardımlarınız için görüş bekliyorum.
Merhaba,
Aracım 2015 Corsa E, 1.3 dizel,
Park esnasında Ön tarafını lastiğe kadar kaldırama yavaşçasürtüp bidirdim. Çok yüksek değildi. Geri çıkınca ŞANZIMAN SERVİS UYARISI VERDİ. Daha sonra aracı sürdüm. Yolda birdaha verdi. Ancak iki gündür bir uyarı yok.
Servise gittim. Alttan kontrol ettiler bişey yok. Cihaza bağlayınca “ şanzıman aralığı seçme kolu pozisyonu sensörü düşükte takılı kalmış” uyarısı verdi. Usta silmeye çalıştı. Silemedi. Cihazda Ayrıca “TCM T76 AT OBD” arıza kodunu verdi.
Usta beyinde sorun var dedi. Biz yapamayız yetkili servise git dedi. Bayram olunca servis kapalıydı. Yola çıkmam lazım. Bir sorun teşkil eder mi.
Aracın sürüşünde, vites değişiminde ve çekişinde bir sorun fark etmedim
Bana ne tavsiye edersiniz?
Merhabalar.. Ford fiesta 2015 model otomatik vites arabam.. 60 dan yukarı çıkarken ya da vites geçişlerinde devir yükseliyor ancak araba gitmiyor sanayiye zor gittim onlarda bir cihaza sokup p0700 hata kodunu söylediler . Bizim yapabileceğimiz birşey yok bizi aşar dediler.. 4-5 bin gibi fiyat biçiyorlar.. ayrıca R ye aldığımda araba gaz almıyor kapatıp tekrar açtığımda R çalışıyor . Sorun ne olabilir lütfen söyleyin herkes ayrı bir şey söylüyor
2012 jeep 2.8 crd aracim P0741 ariza kodu veriyor, iki sefer tork konvertoru revize edilmesine ragmen sorun giderilemedi ayni ariza kodunu veriyor. Sizin fikriniz nedir sorun ile ilgili, tesekkurler
merhaba; aracım grand picasso 6 vites koldan vitesli dizel triptonik.
Araç yolda giderken frene bastığımda 3 viteste stop etti. kontağı açtığımda N konumuna geçmiyor sürekli 3. viteste görünüyor. O yüzden tekrar çalıştıramadım. Frene bastığımda algılamadı ve ekranda frene basın uyarısı çıkıyor. Ayrıca kontak açıkken frene basmadan stop lambaları sürekli yanıyor. arızası ne olabilir yardımcı olabilirmisiniz.
Güven Bey, aracınız korumaya almış durumda. Muhtemelen fren pedalı müşüründen kaynaklanabilir, otomatik şanzıman arızası olmama ihtimali yüksek. En yakın servise giderek cihaza bağlatmanızı ve arıza kodunu paylaşmanızı rica ederiz. Zaten müşür arızası ise servisteki arkadaşlarımız hızlı şekilde teşhis koyacaklardır.
Cumali bey, aracınız korumaya alıyor. Sorun şanzıman tesisatında olabileceği gibi body computer ve tesisatta da olabilir. Şanzımandan evvel önce iyi bir araç elektronikçisine göstermenizi tavsiye ederiz.
Merhaba , Aracım dsg şanzıman 7 ileri . 2-4-6-R viteslere geçişler mevcut fakat 1-3-5-7 viteslere geçişleri gerçekleştirmiyor . Sorun kavrama ve çataldan olabilir mi ? Kavraması bir hayli kötüydü zıplıyordu yokuşlarda bazen araç .
Merhaba , Yok mekatronik kart değilmiş . Sıkıntı kavramaymış 🙂 Değiştirdik halloldu .
Burdan da anlamış olalım her dsg arızası , her vites geçmemesi mekatronik değilmiş.
Teşekkürler.
Fatih Mehmet BULUT / Cevapla 12 Temmuz 2019 at 12:14
slmlar.2013 Ford focus 3 1.6 benzinli otomatik aracım ( P0902 Debraj kumandası devresi düşük ) uyarı veriyor.Aracın çekişi,vites geçişleri ve hızlanmasında problemler yaşıyorum.Bulunduğum ilçede henüz bir çözüm üretemediler.Bu konu ile ilgili bilgilendirirseniz memnun olurum teşk.Kolay gelsin.
selam 2001 astra G otomatik aracımın sanzıman yag degisiminden sonra belli bir mesafe sonrasında 4 viteste kalıyor arza lambası yanıyor kalkıslarda araç yıgılp kalıyor yurumuyor istop ettikten sonra arıza lambası sönüyor ama belli bir sürat yada mesafede yine aynısını yapıyor bu arada harerette yükseliyor tabii sorun ne olabilir,…….tşk,
İlker Bey, aracınız kendisini korumaya alıyor. Bu koruma esnasında mutlaka şanzıman bir arıza kodu atar. Eğer bu arıza kodunu bize söylerseniz daha fazla yardımcı olabiliriz.
Passat 1.4 TSİ dsg aracının ekranın da 9-10 km gittikten sonra anahtar işareti yanıp sönüyor, vites geçiş lerinde herhangi bir sorun yok, çalışmada da yok, cihaza baglattim P177c Kavrama 2, p177b kavrama 1, p17bf hidrolik pompa hatası veriyor, usta pompa değişen diyor, başka bir usta pompa, mekatronik değişecek diyor, konu hakkında yardım eder misiniz, arıza hangi si
Hakan Bey, ustalarımızın pompa dediği akümülatör zaten mekatronik üzerindedir. DSG 7 ileri araçlarda bu gövde klasik olarak çatlar. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin garantili olarak onarımını yapabiliyoruz.
Merhabalar.. chevrolet cruze 2011 LS paket aracıma sıfır komple şanzıman değişimi yaptırdım.. sıfır sanzimandaki kartlar bazen uyum göstermiyor dediler uymadı ve bende aracımın şase numarasına göre arayıp sıfır kart buldum ve taktırdım.. adaptasyon yapıldı sorunsuzca.. servis öyle söyledi online olarak yaptılar.. fakat şimdi şanzıman hız sensörü hatası veriyor ve araç yürümüyor.. şanzıman hız sensörü hatası sıfır şanzımanda da verebilir mi.. aracın yurumemesi buna bağlı mıdır..
İlhan Bey, muhtemelen hız sensörü kablonuz, kart değişimi esnasında sıkıştırılarak kopmuştur. Şanzıman giriş veya çıkış hızını okumazsa yürümez. Bu yüzden takan arkadaşlarımız şanzıman karterini açarak sensörü değiştirirlerse problem ortadan kalkacaktır.
Usta iyi günler, Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160HP aracım var. Aracı R ye alıyorum ekrandada vitesin R ye geçtiği gözüküyor fakat gaz verince geriye gitmiyor.Aynı şekilde 2-4-6. viteslere geçmiyor bu vitesleri atlaya atlaya 1-3-5-7 diye geçiyor. Sorun ne olabilir? Ayrıca arabada ekranda vitesin üstünde tamir anahtarı işareti yanıp sönüyor. Bilgilendirirseniz sevinirim
Kerem Bey, kavrama mekanizmanız arızalanmıştır. Kavrama değişimi ile sorununuz ortadan kalkacaktır. Eğer İstanbul’da iseniz biz de yardımcı olabiliriz.
Merhaba, aracım 2012 Chevrolet Cruze 2.0 dizel. 6T45 GM şanzıman bulunmakta. Aracım şehir içi yüksek ısıya ulaştığında kırmızı ışık sonrası kalkışlarda gaza basıyorum devir yükseliyor fakat 1 2 saniye sonra devir yüksekken küt diye vurarak kalkıyor. Bazen de 3ten 4e geçerken vuruntu yapıyor. Yağı değiştirdim ama Motul Atf6 ile ama sorun hala devam ediyor. Hatta ısınınca kalkış sorunu daha da arttı diyebilirm. Tamir için birkaç ay daha beklemem gerekiyor maddi olarak. Sorun nedir tahmini, masraf ne kadar olabilir, birkaç ay dikkat ederek kullanırsam sorun olur mu ? Teşekkürler.
Ali Rıza bey, sorun şanzıman selenoidlerinden veya hidrolik üniteden kaynaklanmaktadır. Biz bu gibi durumlarda selenoidleri tek tek test edip değiştiriyoruz, maliyeti düzeltmek adına. Komple değişimi 4.000 TL civarandadır. Bu şekilde kullanmanız uzun dönemde şanzıman içerisindeki mekanik parçaların bozulmasına neden olacaktır.
Ali Rıza ben ustam. yukarıda yazmıştım cruze 2.0 dizel otomatik aracım. Yukarıdaki kalkış arızasını heralde o kadar ısınmadığı için bir daha yaşamadım. Ama 3ten 4 geçerkenki vuruntu yağ değişiminden sonra yumuşadı. Yağ değişirken filtre değişmedi. 6t45 şanzımanda yağ filtresi oluyor mu? Bir daha yağ ve filtre değişimi önerir misiniz? Bir de telefonumdan baktığımda aracım P0776, P077C P07BF arıza kodlarını veriyor. Ama sorun görünmüyor kullanımda şuan. 3-4 arası çok nadir vuruntu var sadece. Ayda 1 2 kez olur. Eğer biraz da bu şekilde kullanmak sorun olmazsa İstanbula gelme planımı öne almak istemiyorum. Bir iki aya geleceğim size uğrayacağım normalde. Teşekkür ediyorum ilginizden dolayı.
Kolay gelsin iyi çalışmalar 2001 e 46 3 .20i aracımız otomatık sanzıman arızası verıyor cihaza bagladıgımızda ise P0700 -P1761 Arıza kodu çıkıyor. Yeni sanzıman beyni ile denedik bu hatayı aldık
Serdar bey, probleminiz selenoidlere giden tesisat veya TCM’den kaynaklanmaktadır. Selenoid hattında devamlılık ölçümü yaptırmanızı, bir sorun görmezseniz TCM’nizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.
Merhabalar iyi çalışmalar 2015 model nissan gasgai aracim ekspertiz raporunda P17F0 hatasi verdi ne yapmam lazım masrafı ne kadar olur…
Edc şanzıman tanımsız hata görünüyor neden olabilir
Kolay gelsin p578e hata kodu var bilgi alabilrimiyim
Gökhan bey, aracınızın marka, model ve model yılı nedir acaba?
Merhabalar, 2012 model fluence 1.5 dci yarı otomatik aracımda dik bi rampadan çıkarken yavaşladığımda araç birden bi boşa düşüyor ve bildirim ekranında vites kutusunu kontrol ettriniz mesajı oluşuyor, daha sonrasında Kontak aç kapa yapınca bildrim kayboluyor. Bununla ilgili gitmediğim usta kalmadı sıfır beyin takıldı aynı kavraması değişti yine aynı bildirim ara ara geliyor. Bununla ilgili sorumu cevaplar iseniz sevinirim.
Merhaba Opel Astra g kasa otomatik vites aracım p0773 Ariza kodu veriyor bu kod önemlimidir yardımcı olurmusunuz
Vermiş olduğunuz bilgi için teşekkür ederim. En kısa zamanda kontrol de aracı kontrol ettirince size de bilgi vereceğim iyi çalışmalar .
Passat 2012 1.6 Tdi dsg aracın vites gösteren ekranda arıza simgesi yanıyor aracın mekatorinik değişti mekatorinik kartta değişti hala düzelmedi araç bu haldeyken 2 4 6 vitesleri görüyo 1 3 5 7 vitesler devre dışı kalıyo neden olabilir başka arıza kodlarını bunları değiştiren ustadan isteyecem aracı cihaza bagladıgımızda 3 vites sinyal ara sıra arızası yazıyordu buna dayanarak bunları değiştiler faklı bişey olabilirmi kavramadan yaparmı teşekkürler
Murat Bey, aracınızın mekatroniği sıfır olarak mı takıldı? Eğer öyle ise şanzıman çatallarında veya kavramada problem olabilir. Bizimle arıza kodlarını paylaşabilir misiniz?
Merhaba, aracım nissan micra otomatik. P0705 arızası verdi, seyir halindeyken de D harfi arada bi gidip geliyor . Bazen tam D harfi gittiği anda da silkeliyor ama hep değil. Nasıl bi yol izlemeliyim? Can sıkıcı:(
Gizem hanım, pozisyon şalteriniz ile ilgili sıkıntı var. Çok büyük bir sorun değil. Gün içerisinde uğrarsanız arkadaşlarımız yardımcı olmaya çalışırlar.
gizem hanım aynı araç aynı sorun probleminiz çözüldüm acaba
Merhaba Murat Bey , Sorununuz kavrama ile çözüldü mü acaba ?
benim aracımda da aynı sorun var
murat bey sorun nasil cözüldü ?
Iyı akşamlar aynı arıza bendede mevcut cozumunu bulabıldınız mi tşkler
Uzun yol yaptıktan sonra araç altıdan beşe alıyor ve sonradan altıya geçmiyor
İyi çalışmalar aracımı ustama götürdüm cıhaza bagladı arızalarına bakım sildi hata gecmedi tcm takım tekrardan deneme yaptı hata yıne sılınmedı sonra asama olarak vıtes kulesını oldugu bölümü soktu orada cıft soketlı bı koblo oksıtlenmıs oldugunu gordu tekrardan onarım yerıne taktı aynı arıza devam edınce olcum yaptı vıtes kulesının arızalı oldugunu ve degısım olmasını gerektıgını soledı ben o ara arıza kodlarını cektım P0700 P1761 P0740 P2761 P0741 Aklıma takılın nokta sadece kule degısım olunca bu hatalar ortadan kalkar mı tekrardan sanzıman onarım gorurmu nasıl bı yol ızlememız gerekıyor ıyı calısmalar saygılar ustam ANTALYA
Kolay gelsin golf 6 dsg aracımın vites arada yanıp sonuyor 2-4-6 ve R geciyor 1.3.5 gecmiyor istop edıp calıstırdıgımda duZelıyor bı muttet makınaya bagladıgımda p 173c dıye bı arıza koduyla karsılastım 1ve3 sensorde problem oldugu bu okuyucu goslerını onune mıkanatıslara capak gelmıs oldugundan yaparmı yrdımcı sizce
Merhabalar benim 2013 ford fiesta powershift kuru kavrama aracımda sanziman arızası servise götürün uyarısi alıyorum 4-5 kez sildirdim arızayi arıza PCM tcm iletim kesildi diyor tcm değişmeli mi yoksa tamirati mümkün müdür?
Oktay bey, TCM’nin tamiri mümkün değildir.
Selonoid,shiftlock (P0700,P1761)
Converter lockup clutch excessive slip ( P0740_P2761_P0741)
Cihaza bağlandığında bu şekilde hata çıkmıştır .Sizin için biraz daha açıklayıcı olacağını düşündüm. Saygılar sunarım.
Serdar Bey, bu kadar kod atıyorsa sorun sadece vites kulesinden olmayabilir. kuleyi değiştirdiniz mi? Arızalar devam etmekte midir?
İyi akşamlar Bmw e46 3.20 2000 model aracım p0740 arıza kodu vermekte çözüm ve maliyeti ne olur saygılar
Ordu Fatsa da yaşıyorum.Volvo XC90 2007 D5 motor Geartronic vites TCM 0092 arızası gösteriyor bilgisayar bağlanınca. Araba uyarı Ekranında vites seçici servis gerek yazıyor. Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim… Yaklaşık 5 bin km önce şanzıman yağı değişti. Yağ daha önce zannımca hiç değişmemiş..Başlangıçta vites topuzundan elle yapılan vites geçişleri yumuşaktı şimdi biraz sertleşme oldu sanki..
Saffet Bey, aranızın problemi şanzıman ile ilgili değil, vites kolu kartı gibi gözüküyor. Eğer bu değilse selenoidlerinizin kontrol edilmesi gerekmektedir.
Merhaba 2011 c4 picasso grand aracim vites kutusu hatasi veriyor ve vites degistirmiyor sebebi nedir yardımcı olurmusunuz
Yakup Bey, aracınızda şanzıman tam otomatik 4 vites midir, yoksa yarı otomatik 6 vites mi? Ona göre yardımcı olmaya çalışalım.
Bugün aracın şanzıman yağı değişti.kirli bir yağ çıktı.vites seçici servis gerek yazısı bir görünüyor bir kayboluyor.bu şekilde devam etsem zamanla duzelebilirmi?vites kolu kartı tamir edilir bir parçamı? Selenoid belli ömrü olan bir parça olduğu icin bozulmuş olabilir mi? Teşekkürler ..cevaplarsaniz memnun olurum.. iyi çalışmalar..
Saffet Bey, Vites kolu ile ilgili sorunu uzman bir Volvo servisine göstemeniz gerekmektedir. Kablolardakibasit bir oksitlenme veya temassızlık bu arızayı yaptırabilir. Selenoid ise genellikle kirlenir ve aşınır. Eğer takılıyorsa, bu tip bir arızaya neden olabilir.
ustam hayırlı işler. 2000 model otomat8k brava var..d konumundayken 100 metre ilerleyince arac gaz kesio sanzuman ariza lambası yanıyor.. sanzuman yagi var motor yağışa değişti. sebebi nedir sizce. normal hızda giderken sorun yok 100 120 km hızla gidiyor. durduğum zaman kalkışsa zorlanıyor vites geçmiyor. stop edip tekrar çalıştırıp yola ole devam ediyorum teskkurler
Melih Bey, arızanız basit bir sensör arızası olabileceği gibi şanzımanın içerisiden de kaynaklanabilir. Arıza lambası yaktığı anda araç hafızasına arıza kodu düşer. 2000 model olduğu için aracınız, buna ancak o döneme girebilen bir arıza tespit cihazı ile baktırmanız ve bize çıkacak arıza kodunu paylaşmanız durumunda size daha fazla yardımcı olabiliriz.
USTAM merhaba yorum ve yardımlarınızı hep okudum bu öz veri için size teşekkür ederim
benim 1996 850 t5 volvo aracım var aracım da şanzuman da P0731 P0732: P0733 Vites Yanlış Oran hata kodu alıyorum sanzuman 3 viteste kalıyor kontagı açıp kapadıgımda normale dönüyor sorna bu hata gün i,çerisin de çogalıyor ilgi ve alakanız için teşekkür ederim
Yakup Bey, şanzımanınızda mekanik bir problem var. En kısa süre içerisinde şanzımanınızı bakıma aldırmanızı tavsiye ederiz, aksi durumda bu camdaki çatlağın yürüyeceği gibi ilerleyip şanzımanda daha büyük hasarlara yol açacaktır.
Ustam hayırlı günler hayırlı işler bende 2007 honda civic sedan fd6 otomatik şanzıman araç var sürekli olmamakla beraber 2.vitesten 3 e geçerken düşük devirde yapıyor bunu metalik sürtünmesine benzer bir ses geliyor sizce neyden kaynaklanıyor bu ses yardıminiz için şimdiden teşekkür ederim
Hüseyin Bey, muhtemelen geçiş esnasında selenoidiniz takılı kalıyor ve bu mekanik gecikmeye neden oluyor. Honda şanzıman tamiri yapmadığımız için size yardımcı olamıyoruz. İşinin ehli bir Honda servisine gitmenizi tavsiye ederiz.
merhaba ustan tam otomatik corsa d kasa aracım var 3 ten 4 gecerken düşük devirde kararsız kalıyor azda orsa o arada vuruntu yapıyor karşılaştınızmı daha önce.
saygılarımla.
Burak Bey, aracınızdaki AF13 şanzıman valf gövdesi aşındıkça bu tip arızalar gösterebilir. Selenodi ve hidrolik ünitenin test edilmesi gerekmektedir.
merhaba burak kardeşim sorununuz halledebildiniz mi ? aynı sorun bende de vardı önemsemedim, ateşleme bobinden tekleme hissettiğimden dolayı şimdi ise araba kararsızlığı bıraktı ve 3 den 4 e geçmiyor. 2 de 3 e geçerken de kaçırma ile geçip araç kendini korumaya alıp 3 de kalıyor ve 4 e geçmiyor. sıkıntı büyüdü umarım seninde aynı olmamıştır. Antalya da bu işi kime yaptıracağımıda bilemiyorum. arç gibi kararsız kaldık kafayı yiyeceğim. Manuel 1-2-3 ile acil ihtiyacta işimiz görüp didip geliyoruz ama bakalım. Sonunda kime yaptıracağız. yardımlarınız için görüş bekliyorum.
Merhaba,
Aracım 2015 Corsa E, 1.3 dizel,
Park esnasında Ön tarafını lastiğe kadar kaldırama yavaşçasürtüp bidirdim. Çok yüksek değildi. Geri çıkınca ŞANZIMAN SERVİS UYARISI VERDİ. Daha sonra aracı sürdüm. Yolda birdaha verdi. Ancak iki gündür bir uyarı yok.
Servise gittim. Alttan kontrol ettiler bişey yok. Cihaza bağlayınca “ şanzıman aralığı seçme kolu pozisyonu sensörü düşükte takılı kalmış” uyarısı verdi. Usta silmeye çalıştı. Silemedi. Cihazda Ayrıca “TCM T76 AT OBD” arıza kodunu verdi.
Usta beyinde sorun var dedi. Biz yapamayız yetkili servise git dedi. Bayram olunca servis kapalıydı. Yola çıkmam lazım. Bir sorun teşkil eder mi.
Aracın sürüşünde, vites değişiminde ve çekişinde bir sorun fark etmedim
Bana ne tavsiye edersiniz?
Merhabalar.. Ford fiesta 2015 model otomatik vites arabam.. 60 dan yukarı çıkarken ya da vites geçişlerinde devir yükseliyor ancak araba gitmiyor sanayiye zor gittim onlarda bir cihaza sokup p0700 hata kodunu söylediler . Bizim yapabileceğimiz birşey yok bizi aşar dediler.. 4-5 bin gibi fiyat biçiyorlar.. ayrıca R ye aldığımda araba gaz almıyor kapatıp tekrar açtığımda R çalışıyor . Sorun ne olabilir lütfen söyleyin herkes ayrı bir şey söylüyor
Büşra Hanım, öncelikle yetkili serviste aracınıza yazılım güncellemesi yaptırın. Akabinde sorun düzelmezse tekrar görüşelim.
2012 jeep 2.8 crd aracim P0741 ariza kodu veriyor, iki sefer tork konvertoru revize edilmesine ragmen sorun giderilemedi ayni ariza kodunu veriyor. Sizin fikriniz nedir sorun ile ilgili, tesekkurler
Haşim Bey, sorun büyük ihtimalle tork selenoidenden, değilse hidrolik ünitedendir. Valf gövdesini söküp gönderirseniz yardımcı olabiliriz.
merhaba; aracım grand picasso 6 vites koldan vitesli dizel triptonik.
Araç yolda giderken frene bastığımda 3 viteste stop etti. kontağı açtığımda N konumuna geçmiyor sürekli 3. viteste görünüyor. O yüzden tekrar çalıştıramadım. Frene bastığımda algılamadı ve ekranda frene basın uyarısı çıkıyor. Ayrıca kontak açıkken frene basmadan stop lambaları sürekli yanıyor. arızası ne olabilir yardımcı olabilirmisiniz.
Güven Bey, aracınız korumaya almış durumda. Muhtemelen fren pedalı müşüründen kaynaklanabilir, otomatik şanzıman arızası olmama ihtimali yüksek. En yakın servise giderek cihaza bağlatmanızı ve arıza kodunu paylaşmanızı rica ederiz. Zaten müşür arızası ise servisteki arkadaşlarımız hızlı şekilde teşhis koyacaklardır.
selamın aleyküm aracım 2007 ford mondeo yarı otamatik R YE ALINCA ARAÇ HAREKET ETMİYOR BOŞTAYMIŞ GİBİ DURUYOR SIKINTI NE OLABİLİR
Ali Bey, problem vites kolu, vites halatı, şanzıman beyni veya şanzımanın içerisinden mekanik olarak kaynaklanabilir. Aracınız nerededir?
P0545 (sanziman elektroniginde kisa devre) arac 3 vitese kitleniyor 3 le kalkiyor 3 le gidiyor 3 le duruyor. Arac golf 2002 otomatik konforline
Cumali bey, aracınız korumaya alıyor. Sorun şanzıman tesisatında olabileceği gibi body computer ve tesisatta da olabilir. Şanzımandan evvel önce iyi bir araç elektronikçisine göstermenizi tavsiye ederiz.
Merhaba , Aracım dsg şanzıman 7 ileri . 2-4-6-R viteslere geçişler mevcut fakat 1-3-5-7 viteslere geçişleri gerçekleştirmiyor . Sorun kavrama ve çataldan olabilir mi ? Kavraması bir hayli kötüydü zıplıyordu yokuşlarda bazen araç .
Furkan Bey, genellikle mekatronik kart arızasıdır. Nadiren çatallardan kaynaklanabilir.
Merhaba , Yok mekatronik kart değilmiş . Sıkıntı kavramaymış 🙂 Değiştirdik halloldu .
Burdan da anlamış olalım her dsg arızası , her vites geçmemesi mekatronik değilmiş.
Teşekkürler.
slmlar.2013 Ford focus 3 1.6 benzinli otomatik aracım ( P0902 Debraj kumandası devresi düşük ) uyarı veriyor.Aracın çekişi,vites geçişleri ve hızlanmasında problemler yaşıyorum.Bulunduğum ilçede henüz bir çözüm üretemediler.Bu konu ile ilgili bilgilendirirseniz memnun olurum teşk.Kolay gelsin.
Fatih Bey, aracınızda elektriksel olarak bir problem yoksa vites aktüatörlerinizden birisi arızalı demektir.
Teşk.Ederim ilginize.Kolay gelsin.
Teşk.Ederim ilginize.Kolay gelsin.
selam 2001 astra G otomatik aracımın sanzıman yag degisiminden sonra belli bir mesafe sonrasında 4 viteste kalıyor arza lambası yanıyor kalkıslarda araç yıgılp kalıyor yurumuyor istop ettikten sonra arıza lambası sönüyor ama belli bir sürat yada mesafede yine aynısını yapıyor bu arada harerette yükseliyor tabii sorun ne olabilir,…….tşk,
İlker Bey, aracınız kendisini korumaya alıyor. Bu koruma esnasında mutlaka şanzıman bir arıza kodu atar. Eğer bu arıza kodunu bize söylerseniz daha fazla yardımcı olabiliriz.
Passat 1.4 TSİ dsg aracının ekranın da 9-10 km gittikten sonra anahtar işareti yanıp sönüyor, vites geçiş lerinde herhangi bir sorun yok, çalışmada da yok, cihaza baglattim P177c Kavrama 2, p177b kavrama 1, p17bf hidrolik pompa hatası veriyor, usta pompa değişen diyor, başka bir usta pompa, mekatronik değişecek diyor, konu hakkında yardım eder misiniz, arıza hangi si
Hakan Bey, ustalarımızın pompa dediği akümülatör zaten mekatronik üzerindedir. DSG 7 ileri araçlarda bu gövde klasik olarak çatlar. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin garantili olarak onarımını yapabiliyoruz.
Merhabalar.. chevrolet cruze 2011 LS paket aracıma sıfır komple şanzıman değişimi yaptırdım.. sıfır sanzimandaki kartlar bazen uyum göstermiyor dediler uymadı ve bende aracımın şase numarasına göre arayıp sıfır kart buldum ve taktırdım.. adaptasyon yapıldı sorunsuzca.. servis öyle söyledi online olarak yaptılar.. fakat şimdi şanzıman hız sensörü hatası veriyor ve araç yürümüyor.. şanzıman hız sensörü hatası sıfır şanzımanda da verebilir mi.. aracın yurumemesi buna bağlı mıdır..
İlhan Bey, muhtemelen hız sensörü kablonuz, kart değişimi esnasında sıkıştırılarak kopmuştur. Şanzıman giriş veya çıkış hızını okumazsa yürümez. Bu yüzden takan arkadaşlarımız şanzıman karterini açarak sensörü değiştirirlerse problem ortadan kalkacaktır.
Usta iyi günler, Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160HP aracım var. Aracı R ye alıyorum ekrandada vitesin R ye geçtiği gözüküyor fakat gaz verince geriye gitmiyor.Aynı şekilde 2-4-6. viteslere geçmiyor bu vitesleri atlaya atlaya 1-3-5-7 diye geçiyor. Sorun ne olabilir? Ayrıca arabada ekranda vitesin üstünde tamir anahtarı işareti yanıp sönüyor. Bilgilendirirseniz sevinirim
Kerem Bey, kavrama mekanizmanız arızalanmıştır. Kavrama değişimi ile sorununuz ortadan kalkacaktır. Eğer İstanbul’da iseniz biz de yardımcı olabiliriz.
Merhaba, aracım 2012 Chevrolet Cruze 2.0 dizel. 6T45 GM şanzıman bulunmakta. Aracım şehir içi yüksek ısıya ulaştığında kırmızı ışık sonrası kalkışlarda gaza basıyorum devir yükseliyor fakat 1 2 saniye sonra devir yüksekken küt diye vurarak kalkıyor. Bazen de 3ten 4e geçerken vuruntu yapıyor. Yağı değiştirdim ama Motul Atf6 ile ama sorun hala devam ediyor. Hatta ısınınca kalkış sorunu daha da arttı diyebilirm. Tamir için birkaç ay daha beklemem gerekiyor maddi olarak. Sorun nedir tahmini, masraf ne kadar olabilir, birkaç ay dikkat ederek kullanırsam sorun olur mu ? Teşekkürler.
Ali Rıza bey, sorun şanzıman selenoidlerinden veya hidrolik üniteden kaynaklanmaktadır. Biz bu gibi durumlarda selenoidleri tek tek test edip değiştiriyoruz, maliyeti düzeltmek adına. Komple değişimi 4.000 TL civarandadır. Bu şekilde kullanmanız uzun dönemde şanzıman içerisindeki mekanik parçaların bozulmasına neden olacaktır.
Ali Rıza ben ustam. yukarıda yazmıştım cruze 2.0 dizel otomatik aracım. Yukarıdaki kalkış arızasını heralde o kadar ısınmadığı için bir daha yaşamadım. Ama 3ten 4 geçerkenki vuruntu yağ değişiminden sonra yumuşadı. Yağ değişirken filtre değişmedi. 6t45 şanzımanda yağ filtresi oluyor mu? Bir daha yağ ve filtre değişimi önerir misiniz? Bir de telefonumdan baktığımda aracım P0776, P077C P07BF arıza kodlarını veriyor. Ama sorun görünmüyor kullanımda şuan. 3-4 arası çok nadir vuruntu var sadece. Ayda 1 2 kez olur. Eğer biraz da bu şekilde kullanmak sorun olmazsa İstanbula gelme planımı öne almak istemiyorum. Bir iki aya geleceğim size uğrayacağım normalde. Teşekkür ediyorum ilginizden dolayı.