Tork konvertörlü (şanzıman türbünü) parçasında sıklıkla karşılaşılan problemlerin başında balatalar gelmektedir. Zamanla aşınan ve yanan balatalar tork konvertöründe performans düşüklüğüne sebep olmaktadır.
Şanzıman türbününde sıklıkla arıza yapan diğer bir parça tek yönlü kavrama olan sprag’dır. Sprağın bozulması neticesinde tek yönlü kavramanın her iki yönde dönmesi neticesinde tork içerisindeki yağın çalışması bozulur ve araçta titreşimlere ve güç kaybına neden olur.
Bazı şanzımanlarda şanzımanlarda spragın bozulması yokuşlarda kaydırmaya veya geri vites ile rampa çıkışında problemlere neden olabilir.
Tork Konventörü tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Otomatik Şanzıman Tork Konvertörü Arızası Belirtileri:
Otomatik şanzıman tork konvertörü arızalarının en çok olarak karşılaşılan sorunların en başında balatalar gelir. Zamanla aşınmış yada yanmış olan balatalar tork konvertöründe bir performans düşüklüğüne neden olabilmektedir.
Otomatik şanzıman türbin arızası belirtileri
Aşınmış kaçıran balataların en belirgin özelliği aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır.
Tork konvertör arızaları genellike P0740, P0741 arıza kodları ve “mekanik konvertör köprüleme hatası” mesajı ile birlikte kendisini belli eder. Bazı araç gruplarında ise bu hata mesajları bile ekrana gelmez.
Tork konvertör arızasının başka bir belirtisi, aracınız düz bir yolda giderken zaman zaman size kasis üzerinden geçiyor hissi vermesidir. Bunun nedeni kaçıran şanzıman türbünü balatalarıdır.
Şanzıman türbininde sürekli olarak arıza yapan diğer parça da tek yönlü kavrama olan statordur. Statorun bozulması nedeniyle tek yönlü kavramanın değilde iki taraflı olarak dönmesi sonucunda tork içerisinde olan yağın çalışması bozulmaktadır ve araçta güç kaybı yada herhangi bir titreme meydana gelmektedir. Bazı şanzımanlarda statorun arıza yapması aracın yokuş alanlarda kaydırma yada geri vites ile rampaya çıkışlarda sorunlara neden olabilmektedir.
Atco Tork Konvertör Revizyon Makineleri
Aynı zamanda otomatik şanzıman tork arızaları genel olarak kilometresi yüksek olan arabalarda daha çok görülmektedir. O yüzden arızanın şanzımana aksetmesinden önce, tork konvertörünü revizyon yaptırmanızda fayda olacaktır. Unutulmamalıdır ki, şanzımanın kalbi olan tork konvertörü düzgün çalışmaz ise, otomatik şanzıman basınç kaybı oluşacak ve şanzımanınızın ömrü kısalacaktır.
Firmamızda başta Bmw, Audi, Range Rover grubu araçların tork konvertörleri olamka üzere ZF şanzıman tork konvertörü tamiri, Opel Active Select tork konvertör tamiri, Cruze tork konvertör tamiri ve her türlü tork konvertör arızası çözümü garantili olarak gerçekleştirilmektedir.
Tork Konvertör Fiyatları
Tork konvertör revizyon fiyatları şanzıman çeşitlerine göre değişmektedir. Örnek vermek gerekirse Cruze tork konvertör fiyatı, Insignia tork konvertör fiyatından farklıdır. Burada ZF tork konvertör fiyatlarına ayrı bir pencere açmak gerekir. Zira ZF şanzıman tork konvertörü, konvansiyonel tip ve gizli balata olmak üzere iki ayrı tiptir ve farklı işlemler gerektirmektedir.
Tork Konvertörü ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
selamlar bmw e46 3.20 aracım var. sabit bir hızda giderken devir saatinde oynama oluyor. bir ustaya baktırdım türbin arızası dedi. sorun türbin arızasımı acaba. türbin arızası ise türbin ne kadara tamir edersiniz.
Halil Bey, muhtemel bir türbün arızası yaşıyorsunuz. Eğer İstanbul’da iseniz, ücretsiz ekspertiz için müsait olduğunuzda sizi bekleriz. Sadece türbün tamiri fiyatımız yaklaşık 800 TL’dir.
bmw e60 2009 model aracim var benimde tribün arizam mevcut devir saati halay cekiyor . acaba tel alabilirmiyim . irtibata gecelim
Merhabalar 2004 Touareg Jeo kullanıyorum. Aracımın frenina sert yüklenerek durduğumda yeniden kalkış yapmak için gaza bastığımda araç 2-3 sanşyr kalkmıyor. Israrla gaza basardam kafa kaldırıyor ve bir sıçrama yapıyor. Sakin şekilde frene basarak durduğumda bunsorun olmuyor. Son aamanlarda ise araba sollamaya çıktığımda gaza yüklenşnce vites geçişinde zorlanma oluyor ve devir çok yükseliyor. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir.
merhaba, Murat bey aynı sorun bende de var aracım touareg 2006 2.5 tdi
acaba sorunu çözebildinizmi ? nerden kaynaklandığını bilmek ona göre iyi bir ustaya götürcem.
Merhaba benim opel antara otomatik vites var yokusta bağırıyor ama 80 90 gecmiyor ipre 4000 devire kadar cikiyor ama gitmiyor bazen düz yolda da devir 4000 de geciyor ama vites sonra atiyor sanki arkadan biri ilerliyor gibi bazende vites geçtiğinde arkadan vurmuşlar gibi oluyor simdiden tesekurler ederim yardımınız için
Merhaba,aracım 2000 model 520i M52 motor.Tıpkı sizin yazdığınız gibi ayak gazda sabitken 1500-2000 devirler de oynama ve bazen sanki kasise girmiş gibi oluyor.Trubin arızası olduğu açık.Sormak istediğim tamir maliyeti.Hayırlı işler
Merhaba, sadece türbünü getirirseniz yaklaşık 2.000-2.500 TL, eğer biz söküp takarsak 7.000 TL gibi bir maliyet çıkabilir.
Merhaba dik rampa da kalkarken titreme oluyor, ama onun haricinde bir sıkı tı yok vites geçişlerinde vites değişme esnasında hissettirme vuruntu v. S. Yok sadece dik rampa a kalkarken oluyor. Sizce şanzıman revizyona girmeli Mi yoksa türbün Müdür asıl konu?
Merhaba Fırat Bey, aracınızım marka, model ve motor tipi bilgilerinizi öğrenebilir miyiz?
Merhabalar benim aracım 2003 Nissan x trail benim aracım uzun yol giderken şanzıman falan ısınınca son vitese yani rahatlatma vitesine geçmiyor sebebi ne olabilir Bursa dan yazıyorum. Saygılar
Merhaba, Araca cihaz bağaltıp arıza kodlarına baktırmanızı öneririz. Şanzıman içinde bir basınç kaçaklığı olabilir.
merhabalar araçta herhangi bir arıza kodu vermiyor ve ara sıra genelde uzun rampa çıkışlarında veya uzun yol gidişlerinden sonra araç viteslere geçmemeye başladı. kendini 1. vitese alıyor vites büyültmüyor.kapatıp 5 dk kadar bekleyip çalıştırınca düzeliyor.Saygılar
Aynı olay bendede var. Sabit hızda giderken devir yükselmiyor düşüp kalkıyor. Bana türbin arızası dediler. Bende yaptıracağım ama arada aracı olmadan yaptırabilsek iyiydi fazla para vermedik.
Mehmet Bey, 05305678991nolu telefondan Ata Bey’e ulaşırsanız, aracısız olarak bu işlemi direk bizde yaptırabilirsiniz.
Bu numara yanlış kişiye bağlıyor
Tekrar numara verseniz çok iyi olurdu.
Bu numara yanlış kişiye bağlıyor
Tekrar numara verseniz çok iyi olurdu. Bu arada benim de araç BMW 320d 2003
Mehmet Bey, kusurumuza bakmayın yanlış olmuş. Doğru numara 05522901567 dir.
Iyi gunler 2002 e 270 mersedes otomotik viteste soyle sikinti olustu ilk baslarda duz yolda silkeleme yapiyodu aldiris etmedin kullanmaya devam ettim ve ensonunda vites yag bosaltti simdi sanzuman islevisini yitirdi artik araba yerinden cabalamiyor simdi sanzumani komplemi deyiscem yoksa sadece tirbunumu kolay gelsin iyi gunler
Araçta vites geçişlerinde sorun yok. Tüm vitesler vuruntu yapmadan geçiyor . Fakat R aldığımda vuruntu sesi gelmektedir. Her daim değil arada sırada olmaktadır . Çok nadir de D ye aldığımda bazen vuruntu yapmaktadır . Sorun neden kaynaklanıyor acaba ?
aracım 1999 model Ford Mondeo 2.0 benzinli,otomatik vites.şanzıman yeni revize edildi,ancak 50,60 km sonra o/d ışığı,overdirive lambası yanıp sönmeye başlıyor,yani araç ısınınca yanıp sönmeye başlıyor.aravı bilgisayara bağladığımızda tork çevresi,devriyaj devresi hatası veriyor.fakat araçta herhangi bir güç kaybı,vites geçişlerinde sorun yok,sarsıntı,vuruntu yok
Merhaba 2011 ford kuga dizel otomatik aracım var araçta TCM P1719 arızası motor tork sinyali diyor.
Güncel rakam ve tamir süresi öğrenebilir miyim?
Merhabalar,2006 model hyundai Tucson 4*4 dizel otomatik aracım var,130 bin km de.arıza lambası yandı bilg. Bağlattım tork konvertör kavrama arızası verdi vites geçişlerinde rahatsız edici bir sorun yok ama araç hızlanırken sanki bozuk bilye sesine benzer bir uğultu veya lokurtu gibi tuhaf sesler geliyor ama sadece gaz verince oluyor gazı bırakınca ses kesiliyor sizce tork konvertör arızasından mı kaynaklanıyor
Tork konvertörü, araç güç istediği zaman (yüksek viteslerde, gaza yüklenildiğinde, ilk kalkışlarda) devreye girmektedir. Anlattığınız kadarı ile konvertörünüzün içerisinde mekanik bir arıza bulunmaktadır. Müsait olur uğrarsanız beraber test edip kesin teşhisi koyabiliriz.
Benim bi arızam var
Range rover tam otomatik araç yokuşta çıkarken 50km/h hızda dört kez direksiyondan tak tak sesi geliyo sora kesiyo neden olabilir
Melih Bey, ses problemlerini yerinde dinlememiz gerekmektedir. Dilerseniz ücretsiz test ve arıza tespit için İstanbul, Ankara, İzmir şubelerimizden birisine uğrayabilirsiniz.
Merhabalar efendim; 2015 model 65,000km de dizel otomatik Mini Cooper F55 aracıma 50,000km de iken şanzımandan gelen uğultu sebebi ile komple revizyon yapıldı. Tek sorunum Hava sıcaklığı 0 derece ve altına düştüğünde (3/5 dk ısıtmadan) geri viteste hareket ettirmek istediğimde aracım gürültülü şekilde titreyerek stop ediyor. Şayet araç 3/5 dk arasında çalıştırarak hareket ettirdiğimde bir sorun olmuyor. Aracımın şanzımanını revize etmeye aracı olan özel bmw mini servisine bıraktım ancak 1 hafta boyunca hava sıcaklıklarından dolayı olacakki asla aynı arızayı yapmadığı söylendi. Bu sorunu soğuk havalarda ve sadece geri viteste yapıyor 🙁 Aracımın sorunu ne olabilir acaba? Geri dönüşünü ricası ile.. teşekkürler
S.a usta benim aracim 2013 kia ceed tork konvektorlu tam otomatik sorunum su rampa inerken arac 1.2. viteste yuke gelince ugultu sesi geliyor sorun neyden kaynaklaniyor masrafi nedir acaba simdiden tesekkurler
Merhaba, araçtaki ses şikayeti için inceleme yapmadan net bir şey söylemek zor olur. Şanzıman içindeki bir parça da dağılmış olabilir ya da filtre tıkanmış olabilir.
Merhaba ustam benim aracim 2013 kia ceed tork konvektorlu tam otomatik sorunum ise rampa inisinde kasise yaklastigim da araci yavaslattigimda yuke binince ugultu sesi gelior manuel olarakta denedigimde dusuk viteslerde yuke binince ugultu sesi tarzi ses oluyo sebebi nedir acaba maliyeti icin fiyat bilgisi verebilirmisiniz
Merhaba, araçtaki ses şikayeti için inceleme yapmadan net bir şey söylemek zor olur. Şanzıman içindeki bir parça da dağılmış olabilir ya da filtre tıkanmış olabilir.
Aracım 2010 model cruze 2 bin km önce yağını değiştim şimdi 10 dk yol gidince özellikle sıkışık trafikde 1. Ve 2. Viteslerde kalkerken kavrama ve 1500 ile 2000 devir arasında motorun gezinmesi var araç hızlanınca yüksek devirlerde bu problem yok acaba sorun nerede
merhaba benim aracım audi a6 2004 2,5 tdi araç 3. viteste sanki 2 kere vites atıyormuş gibi yapıyor sebebi ne olabilir acaba
Merhaba, aracınızda 5HP19FL şanzıman olup, bu şanzımanların hidrolik üniteleri (şanzıman beyinleri) genellikle zaman içerisinde bu tip problemlere neden olabilmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımız için, eksper ustalarımız ile birlikte bir test edelim.
Slm Süperb 2008 otomatik aracım zfhp519 şanzıman var sağukken geri vitese atinca araba stop ediyor veya stop eder gibi oluyor sorun ne olabilir
Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teşekkürler. Bende 2006 model 1.6 düz motor otomatik vites Audi A3 var. Sabahları veya iş çıkışı motor soğukken aracı ilk çalıştırmada yoğun ıslık sesine benzer bir ses mevcut. Lakin sadece gaza basarken geliyor. Araç dururkende yürürken de geliyor. Bir ustam türbin dedi ama şuanda bekliyoruz. Aynı zamanda şanzıman da çok hafif yağ kaçağı da var. Sizcen ne olabilir tahmini olarak masraf ne tutar cevaplarsaniz sevinirim kolaylıklar dilerim
Ahmet bey merhaba. aracınızda 09G (Tf-60) şanzıman var büyük ihtimalle. Bu şanzımanın tork konvertörünü tamir edebiliriz. Sadece torku söküp bize gönderirseniz 1000 TL gibi bir revizyon ücreti çıkabilir. Araç ile gelirseniz, torkun araç üzerinden sök/tak işlemini de biz yaparsak 2000 TL gibi bir masraf çıkabilir.
Bende bmw 3.20 1992 otoöatik var p ye aldım istop ettim çalıştırırken o de iken ccırrr diye dişli sesi geliyor sanki ve usta şanzımanı değiştirme kararı aldı ama eski türbün hakkında emin değiliz eski şanzıman dan çıkan türbünü revizyon ettirmeden test edilebiliyor mu yoksa temizlenmesi mi gerekiyor.
Aracım 1999 model 1.8 Passat araç şanzıman yeni yapıldı ama arab 60 ile 70 kilometre sonra aptallasiyor 4 geçmiyor bağırıyor kaç aydır bu sorunla uğraşıyorum tribün den çıktı türbin keçe değişti yine aynı arac istop Edip çalışıyorum biraz düzeliyor geri aynı arıza yi veriyor ustalar da anlamıyor yardım lütfen
Hacı Bay, eğer şanzımanın içerisini toplayan arkadaşlardan eminseniz, muhtemelen ısınınca şanzıman beyninizde problem oluyor. Dilerseniz ilk etapta şanzıman beyninizi söküp bize gönderin, biz burada valf gövdesi ve selenoid testlerini gerçekleştirelim. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun bir çayımızı için, o sırada aracın diagnozunu ücretsiz olarak yapalım.
Benim aracim da isindiginda 1800-2000 devir arasinda titreme yapiyor.gaza birden basarsam titreme yok ama yavas yavas yedire yedire basarsam titreme yapiyor.
Yılmaz Bey, tork konvertörünüz devreye girişi ile ilgili sıkıntı var gibi gözükmektedir. Konvertörünüz revizyon isteyebilir.
Aracım 2006 dizel otomotik ford focus aracım Kalkışlarda geç kalkıyor otomotik vites kutusu arza lambası yanıyor vites geçişlerinde Bi sıkıntı yok ama pefonması gayet iyi Kalkışlarda sıkıntı var
Merhaba. Golf otomatik vites aracim bazen düz alanda dahi kalkışta ileri gitmiyor yada hafif rampada kayıyor. Minik bir firene dokunmamla da silkeleyip kendini öne ufaktan itiyor. Bazan hizim düşükken ayağım gazda yada frende değilken ani hızlanıyor. Ornegin dönüş yapicam hızımi ayagimi gazdan cekip azalttim zaten hizim da azdi tam dönecekken aniden hızlandı. Burkac kez yasadim bunu donerken ve giderken.arada altinda ufak yag kaçakları da görüyordum. Dün oldukca fazla yag akitma oldu. Birsuru kişi birsuru sey söyledi. Ama ben hiç ses duymadim yolda. Bahsettikleri arıza da seslerdwn dw soz ediyorlar. Sizce neden kaynaklanıyor olabilir
Merhaba, öncelikle şanzıman yağ seviyenizi kontrol ettirmenizi ve yağınız eksikse tamamlatmanızı, problem devam ederse tarafımıza bildirmenizi rica ederiz.
ustam 1997 model w210 mercedesim var ootımatik vites araç 2.vitesten 3.vitese geçerken vuruntu yapıyor neden olabilir.teşekkürler
Kadir Bey, aracınızdaki vuruntuyu her zaman mı yapıyor, yoksa motor ısınınca mı?
Opel astra j kasa otomatik 2012 ,araç ilk kalkışta vuruntulu kalkıyor,duruşta da vuruntulu duruyor.
Önemli bir arızası varmıdır,arıza ışığı yakıyor,bilgisayarabağlandığı zaman tork konvektör arızası kodu veriyor, bazende balata sıkışması kodu veriyor.
Bunun masrafı ne kadar çıkar.(birde usatının birı janzuman yağını değiştirdi,bu arıza kesebilirdi dedi ama yinede arasıra yapıyor.
Şimdiden vereceğiniz bilgiler için teşekür ederim.
Adnan Bey, aracınızda selenoid arızası olması muhtemeldir. Yapılması gereken şanzımanın beyninin sökülerek hem beynin hem de selenoidlerin test edilmesidir. Bu esnada eğer çapaklanma var ise, muhtemel hasardan dolayı, şanzımanın da sökülmesi gerekebilir. Bu yüzden arızanınız gerçekten tork konvertöründen mi, balatalardan mı, ya da diğer etkenlerden mi anlayamadığımız için, size fiyat bilgisi de sunamıyoruz. Bize arıza kodlarınızı paylaşabilirseniz, veya eğer İstanbul’da yaşıyorsanız, müsait bir zamanınızda bize uğrarsanız, arıza kodlarına birlikte bakar, teşhis yapabiliriz.
İyi günler, 2010 model E90 kasa 320d otomatik aracım, 2 ve 3 viteslerde iken araç devir saati oynama yapıyor ve sanki araç dalgalanıyor aynı zamanda vites geçip geçmediğini tam karar veremiyor gibi, ancak yüksek hız ve ileriki viteslerde bu sorunum yok. Aracım görev gereği bulunduğum Şırnak ilinde bu arıza için İstanbula yerinize gelmem gerekli mi ve fiyat konusu ne kadardır maliyeti?
Yusuf Bey, bahsettiğiniz arıza tork konvertöründen ziyade aracın motoru veya hidrolik ünitesi ile ilgili olabilir. Eğer yolunuz İstanbul’a düşerse buyurun aracınızı getirin bir de biz bakalım. Aksi takdirde önce motor ve enjeksiyon sisteminizi kontrol ettirmenizi, sorununuz düzelmezse bize bildirmenizi rica ederiz.
Merhaba ustam 2003 honda accord 2.4 otomatik aracım ekrandaki d ışığı yanıp sönüyor bu olunca araç 3.vitese vuruntu yaparak geçiyor ve daha üst viteslere geçmiyor aynı zamanda geri vitese takıncada ne kadar gaz versende vites boştaymış gibi hiş hareket etmiyor stop ediyorum biraz zaman geçiyor çalıştırıyorum d ışığı sabit yanınca herşey normale dönüyor bilgisayara bağlattığımda hata kodu p0985 ab8 diye çıkıyor yardımcı olursanız sevinirim
Tuncay Bey, aracın korumaya alması (herhangi bir viteste sabit kalması), şanzıman mekanizmasında oluşan bir arıza oluşumundan dolayı şanzımanın kendini korumaya almasından kaynaklanmaktadır. Stop edip çalıştırınca geçici hafızadaki arıza silinir, bir daha aynı koşullar oluştuğunda yine arıza yaratır. maalesef Honda markası üzerine çalışmamız olmadığı için size daha fazla yardımcı olamıyoruz.
Merhaba, E87 120D otomatik aracım var 185 binde. yokuş aşağı motor kompresörde iken özellikle düşük viterlerde daha belirgin bir uğultu var. Boşa atınca ses kesiliyor. Yokuş yukarı da yapıyor fakat motor sesi bu uğultu sesini bastırdığı için herkez duyamıyor. Yağ değişimi 45bin km önce apıldı acaba yağ azalmış olabilir mi? Bir de hafif rampa çıkınca yada çok düşük devir ve yüklerde (800-1200 RPM) arası titreme oluyor. Motor takozu bozukken daha çok titriyordu değiştirdim titreme bariz azaldı fakat özellikle 3. viteste giderken çok yavaşlarsam devir 1000RPM e yaklaştıkça araç titriyor acaba şanzıman takozları da mı bozuk? yada tork konvertör yada yağ eksikse yaparmı? Bu arada aracın vites geçişleri vs gücü kusursuz, rampa da ışıklarda beklerken d konumda geri kaçırmıyor.
Hüseyin Bey, aracınızda yağ azalması durumunda vites geçişlerinde vuruntu hissedersiniz. Bununla birlikte düşük devirde titreme probleminiz tork konvertörü arızası olabileceği gibi bahsettiğiniz üzere şanzıman takozları ve motor, özellikle motor hava emiş sistemi problemi de olabilir. Eğer İstanbul’da iseniz buyun gelin, master teknisyenlerimiz aracınızı bir test etsinler, sizlere o zaman daha sağlıklı bilgiler sunabiliriz.
Merhabalar aracım Mercedes c220 cdi otomatik. Motor soğukken geri vitese aldığımda araç stop ediyor fakat motor ısındıktan sonra düzeliyor hiçbir sıkıntı olmuyor. Bir de araç devir ibaresi 2ye yaklaştığında araç hafif titriyor vites geçişi olduktan sonra sanki altta bir şeyler oluyor hava boşluğu veya uğultu gibi. Sorun acaba nedir? Tork konventor tamiri güncel olarak ne kadardır? İyi çalışmalar
Merhaba Barış Bey, aracın arızasını net teşhis edebilmek adına cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor. Tork revizyon ücreti , sök tak işçiliği ile birlikte yaklaşık 14-16 bin arasında çıkar.
Merhaba, 2005 model tork konvertörlü otomatik chevrolet lacetti aracımda düşük devirlerde(genelde trafikte dururken) stop etme ve emsallerine göre daha fazla yakıt tüketimi ve performans sorunu var. Bu sorunların otomatik şanzımanla ilgili olma ihtimali var mıdır?
Burak bey merhaba. İstanbul’da ikamet ediyorsanız buyurun gelin bakalım aracınızın durumuna. Aracı bir cihaza bağlayıp arıza koduna göre size yardımcı olmaya çalışalım. Aracınızın üzerinde büyük ihtimalle 6T30 şanzıman bulunuyor. Bu şanzımanlarda “Selenoid Valf Arızası” ile karşılaşıyoruz genelde. Bu selenoidlerden biri tork konvertörünün yağ basıncını ayarlar. Eğer bu selenoid bozuksa aracınızda tork konvertörü arızası yaşayabilirsiniz.
Merhabalar ben de 2009 hyundai tucson var araç birden arıza lambası yaktı arıza kaydı olarak iki arıza vermiş biri motor biri de şanzıman motor olan .P0700 kontrol ünitesi mil talebi. Şanzıman P0741.Tork konvertör kavraması devresi arıza kaydı verdi bana şanzıman arızalı dediler bir de yağı ve filitre değişmesini söylediler kararsız kaldım kimle görüştüysem sizi önerdi bu konu da yardımcı olurmusunuz
Hasan Bey, P0700 genel bir arıza kodudur. Orjinal cihazla baktırdığınızda ek olarak sadece P0741 arızası çıkıyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır ve revizyon olması gerekmektedir. Sadece yağ ve filtre değişmekle bu arızanın önüne geçemezsiniz. Müsaitsen olursanız aracınızın arızalarına birlikte bakmak daha uygun olacaktır.
Selamlar aracım 97 otomatik mazda lantis yolda giderken bir anda 4000 devirde gaz yemeye ve vites atmaya başladı sonra durdum be alttan yağ boşaldı ve daha sonra vitese geçmedi yağ tamamlayıp yürüttüm ama yine boşalarak yol aldı sorun acaba nedir ?
Murat Bey ,aracınızda yağ boşaldı ise, mutlaka keçelerinizden birisi patlamıştır. En yakın servise gitmenizi tavsiye ederiz.
Merhaba,
2008 model nissan note 1.6 motor otomatik vites aracımda,vites 2 den 3’e geçmiyor.Gaza bastıkça devir 4000-5000 civarında araba boşa geçiyor.Bu arıza meydana gelmeden önce yine 2 il 3. vites arasında bazen gaza basınca ön taraftan boşta dönen kayış sesine benze bir ses geliyor,vites attıktan sonra ses kesiliyordu.
Aracımı 2 tane şanzımancıya gösterdim,şanzımanın yanık olduğunu, revizyon yaptırmam gerektiğini söylediler.
Bu arada şanzıman yağında müthiş bir yanık kokusu var ve rengi simsiyah olmuş.
Sorum şu;şanzıman eğer revizyon istiyorsa minimum ve maksimum revizyon fiyatlarının aralığı nedir acaba?
Eğer komple revizyon isterse sıfır şanzıman taktırmak daha mı mantıklıdır?
Teşekkürler
Kenan Bey, şanzımanınız maalesef anlattığınız kadarı ile yanmış. Bu tip bir şanzımanın revizyonu yaklaşık 5.000 TL tutmaktadır. Bu şanzımanın sıfırını temin edebilmek oldukça güçtür. Bizim elimizde Infiniti versiyonu sıfır şanzıman mevcuttur. Dilerseniz detayları telefonda görüşebiliriz.
Ustam merabalar bende 2001 bmw 3.20 triptonik vites aracım var. Aracım vitesteyken fenden ayağımı çekince geri kaçırıyor… frende tutuncada araba gitmek isyiyor gibi sallıyor… ikinci vites hızında virajları dönerken hafif gaz verdigimde kendiliğinden 3-4-5 yükseliyor… küçülmeye çalışıyorum küçülmüyor sadece frene bastığım zaman küçültebiliyorum… aynı sorun yokuslarda 2 nci vitesteyken kendiliğinden 3-4-5 yükseliyor… balata kokusu geliyor… sonrada şanzıman ışığını yakıyor.. stop edip çalıştırınca düzeliyor…
Şanzımanciya gittim makineye taktı P0741 yada P0743 galiba öyle bi arıza verdi. İçi açılmadan bişey belli olmaz dedi.
Tahir Bey, aracınızda tork konvertör arızası olduğu belli oluyor. Bununla birlikte anlattıklarınızdan şanzımanın içerisinde de (şanzıman beyni veya mekanik kısımlarda) arıza olduğu anlaşılıyor. P0741 tork konvertör arızasıdır. Diğer kodları paylaşabilirseniz daha fazla yardımcı olmak isteriz.
Merhabalar ustam
Aracim 2012 dizel hyundai 4 ileri otomatik 88bin de km de aracim var. Arac bazen yolda giderken sanki arabayi arkadan asılır gibi oluyor. Servise gittiğimde mazota pislik olabilr egr veya partikülden kaynakli olabilr demislerdi. Ancak yukarıdaki açıklamalarda buna benzer sorunun olabileceği geldi. Acaba sorun tespiti bilgisayar ile mi yoksa kullanarak mi tespit ediyorsunuz..
Muharrem Bey, arıza tespitini hem bilgisayar ile hem de aracı kullanarak yapıyoruz. Müsait bir zamanınızda uğrarsanız, size de yardımcı olmaya çalışırız.
Merhabalar ustam. 2005 model honda vtec otomatik arabam var. 132 bin km de. Şanzuman Yagını en son 30 bin km önce ozel bir honda servisinde degiştirdim.arabayı calısyırıyorum geri vitese taktıgımda da demirin genleşmesi gibi ses geliyor daha açıkcası gıyyyyrttt gıbı.geri vitese taktıgımda geri geri giderken sag ön taraftan sanzumanın tarafından hafif gaza basıp bıraktığımda tıkır tıkır tıkır ses geliyor.aynı akis başı sıyırmış kaydırıyormuş gibi. Gaza sureklı basıp gerı gidersem o ses gelmiyor. Gazı bırakıp frene hafif dokunduğunmda tıkır tıkır tıkır ses geliyor. Öne dogru giderken boyle bir ses yok.sadece geri dogru giderken azcık gazverıp bıraktığımda bu sesi yapıyor. Tüm alt takımı kontrol ettirdim. Herhangi bisey yok dedi arkadaş. Kalkış yaptıgımda 1 den 2 ye gecerken sankı hissedilir sekılde gecıyor gıbı. Ama özelikle arac ısındıktan sonra herhangi bir sorun yok vites geçişlerinde. Dip gaz yapıyorum ani kalkmıs yapıyorum Herhangi bir sıkıntı yok. Bulunduğum yerde de sanzıman cı yok. Allah rızası için yardımcı olun. Sizce bu arızanın sebebi nedir. Sanzıman mı konvortormu. Hıc boyle bir arızaya rasladınız mı. Şimdiden çok teşekkür ederim ustam.