Otomatik şanzımanlar çalışma ve kullanım koşullarından dolayı zaman içerisinde çeşitli arızalar verebilir. Sıklıkla rastlanılan otomatik şanzıman arızaları şunlardır:
- Tork konvertörü (şanzıman türbünü) arızası
- Mekanik arızalar (tas kırılması, balata yanması vb)
- Hidrolik arızalar (valf gövdesi – şanzıman beyni olarak ta geçen parçanın içerisinde yaşanabilen problemler)
- Otomatik şanzıman vuruntusu
- Otomatik şanzıman basınç kaybı – devir yükseltmesi
- Solenoid (selenoid) arızaları
- TMC Mekatronik arızaları
Otomatik Şanzıman Arıza Belirtileri
Otomatik şanzıman arızası yaşandığında kısa sürede arızaya müdahale edilmelidir. Yaşanan bu arızaları otomatik şanzıman kullanıcıları genellikle şu şikayetler ile dile getirmektedir:
• Şanzımandan aşırı ses gelmesi
• Yokuşlarda kalkışlarda şanzımanın titreme/silkeleme yapması
• İlk kalkışta aracın ağır hareket etmesi
• İlk kalkışlarda şanzımanın titreme/silkeleme yapması
• Geri viteste şanzımanın geri gitmemesi veya kaçırması
• Vites değişimlerinde ses/titreme yapması
• Vites değişimlerinde vuruntu yapması
• Vites değişimlerinde aracın devrinin çok yükselmesi (vitesin boşa düşmesi)
• Otomatik şanzımanın belirli viteslere geçmemesi
• Otomatik şanzıman vites değiştirmiyor – atmıyor
• Otomatik şanzıman vites geçiş sorunu
• Aracın belirli bir hızın üzerine çıkmaması
Otomatik şanzımanlar oldukça karmaşık yapıya sahip oldukları için normal yöntemler ile bu arızaların nedenlerini tespit edebilmek oldukça güçtür
Otomatik Şanzıman Testi
Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul, Ankara ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Atco Otomatik şanzıman merkezimizde araç üzerinde otomatik şanzıman arıza tespiti işlemini gerçekleştirmekteyiz. Konusunda uzman test personelimiz arıza tespitlerinde teşhisi büyük oranda yapabilmekte fakat nihai arıza tespiti bazı durumlarda şanzıman sökülüp incelendikten sonra yapılabilmektedir.
Ayrıca üretici bazında ortak ve üreticiye has olan arıza kodları, arıza tespitinde büyük kolaylık şağlamaktadır.
Otomatik Şanzıman Arızası ve Fiyat Bilgisi İçin: 0 850 640 06 85 – Dahili 16
Otomatik Şanzıman Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
2013 model Octavia aracım 58.000 km’de DSG mekatronik arızası verdi.
Mekatronik değişimi yapıldı.
3-4 ay sonra 60.000 km’ye geldiğinde, DSG arıza lambası yandı. Bir kez kapatıp çalıştırdım. Tekrar yandı. Tamircimi aradım. Sanayiye getirmemi istedi.
Yaklaşık 10 dakika sonra tekrar çalıştırdığımda, arıza lambası yanmadı.
Ustam, bilgisayardan arıza ve sürüş testi yaptı. Sorun göremedi.
Son günlerde, düşük hızlarda vites değişiminde, titremeye bir sesi fark eder olmuştum.
Ustacağım ne yapayım ne edeyim.
Dar gelirli hatta şimdilik işsiz biriyim. Mekatronik gibi ikinci bir pahalı arızayı kaldıramam.
Ne yapayım, size gelsem bir teşhis koyabilir misiniz?
Teşekkürler.
Kadir Bey, buyrun gelin, teşhisimiz ücretsizdir. Birlikte bir test edelim.
Selamun aleyküm aracım 2001 model honda accord geri viteste rampa da 3,4 metre gidiyor sonra kalıyor
Mehmet Ali Bey, muhtemelen geri vites tasınızda kaçırma mevcut. Atco olarak Honda grubuna henüz hizmet vermediğimiz için çok fazla yardımcı olamıyoruz.
Merhaba 2001 model Opel Astra 1.6 tam otomatik şanzımanlı aracımın kalkışta zaman zaman 2. viteste kalkıyormuş hissiyatı yaratıyor. yavaş hızlanıyor. gaz yemiyor. manuel 1 e aldığımda araç seri bir şekilde kalkışını yapıyor. ancak D vitesinde kalkışı ile Manuel 2. vitesteki kalkış süresi aynı sürelerde neredeyse. Sebebi ne olabilir. yardımcı olursanız sevinirim.
S.a kardeşim hayırlı işlerler benim aracım Hyundai grandeur yavaş giderken az gazda hız 50 60 gibi ötme seni var daha sonra herhangi bir ses yok sebebi nedir
Hayrettin Bey, öncelikle aks bilyalarınızı kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Daha sonra şanzıman difransiyelini inceletebilirsiniz.
Merhabalar peugeot 306 2001 model aracim bazen şanzuman kendini korumaya alıyor kış modülü birlikte spor modu ışıkları yanıp sönüyor. Araci durdurup çalıştırdığım zaman normale dönüyor. Sebebi ne olabilir
Oğuz bey, bu konu için Atco Peugeot 306 otomatik şanzıman tamiri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Aracım 93 model honda civic otomatik şanzuman.sorunum ilk kalkışta araç kalkiyo daga sora yavaş yavaş hareket etmeye başlıyo bu arada metal sürtmesine benzer bi ses geliyo sora hersey normale dönüyo sebebi nedir teşekkürler..
Haydar Bey, maalesef Atco olarak Honda araçlara hizmet vermiyoruz. Bu araçların şanzımanları konusunda da fazla bir bilgimiz bulunmuyor.
Merhabalar 2005 model Honda hrv aracımız sabahları vites d konumunda gaza sert basınca vuruntu yapıyor, gaza yavaş basınca sıkıntı yok..araç ısınınca sonrasında hiç bir şekilde gaza sert bassak bile sorun görünmüyor..sebebi nedir acaba kolay gelsin
Merhaba, Atco olarak maalesef Honda HRV araçlara hizmet sunmuyoruz.Genellikle bu tip arızalar şanzıman beyninden veya selenoidlerden kaynaklanabilmektedir.
Merhaba Kaan Bey , Honda grubu şanzımanlara Atco şanzıman merkezi olarak hizmet veremiyoruz . Arızanız için yorum yaparsak sizi yanlış yönlendirmiş oluruz.
İyi günler honda civic 2002 model aracımın ön kapu kilitleri otomatik açılmıyor. Sağ kapınıı düğmesi ise el ile çok zor açılıp kapanıyor. Arıza sebebi selenoitlermidir? Ankarada oturuyorum tavsiye edeceğiniz yer varsa adres tlf.no verirmisiniz.
Melek Hanım, bahsettiğiniz arızaların şanzıman selenoidleri ile bir ilişkisi bulunmamaktadır. Ankara’da Honda araçların bu tip bakımları ile uğraşan tanıdık bir servisimiz ise maalesef bulunmamaktadır.
Merhaba aracım 2001 model honda accord dik yokuşta geri viteste 3,4 metre gidiyor sonra kalıyor Düz yolda R ve D de Bi problem yok
Mehmet Ali Bey, muhtemelen geri vites tasınızda kaçırma mevcut. Atco olarak Honda grubuna henüz hizmet vermediğimiz için çok fazla yardımcı olamıyoruz.
Merhabalar,
2009 landrover freelander 2 aracım var.
ARAÇ 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇERKEN ŞANZIMAN HIRILTI YAPIYOR. NEDENİ NE OLABİLİR ?
Eyüp Bey, ses tork konvertöründen veya şanzımanın içinden olabilir. En yakın zamanda sesi dinletmek için sizi servisimize bekliyoruz.
Merhabalar
Öncelikle ilginiz için şimdiden teşekkür etmek istiyorum
Aracım 2013 model ford fiesta power shift 1.6
Aracım geri vitese geçmiyor Ve ileri viteslerde vuruntu yapıyor araç kontak kapatıp dinlendiği zaman normale dönüyor
Bir süre sonra tekrar aynı hatayı veriyor
Sebebi ne olabilir
Aykut bey, problem elektriksel gözüküyor. Büyük ihtimal ile şanzıman kontrol modülünüz (TCM) arızalıdır.
Merhabalar 2012 ford fiesta aracımda özellikle yokuş çıkarken araç 4 ten 3 e ve 3 ten 2 ye vites düşüreceği zaman kararsız kalıp titreme yapıyor gaza basar ve vites düşürmeye zorlarsam vurunltulu bir şekilde vites düşürüyor. Aracımı pek çok otomatik şanzımancıya götürdüm teşhis koyamadılar sıkıntım ne olabilir. İşinin ehli usta bulmak gerçekten zor. Teşekkür ederim.
Hasan Bey, aracınızı servisimize getirme şansınız var mıdır? Teknisyenlerimiz bu arızaya yol testi ile en doğru teşhisi koyabileceklerdir.
Merhabalar,öncelikle hayırlı işleriniz olsun. 1998 model S500 Mercedes araç sahibiyim. Üzerinde 722.6 model elektronik şanzıman mevcut. Şanzıman yağı , keçesi ,akış metresi 2 ay önce değişti. Yalnız geçen gün araç uzun yolda giderken bir anda 2. viteste kaldı ve bir üst vitese geçiş yapmadı. Yaptığım araştırmalardan da aracın şanzımanına belirli süreler de servis nezaretinde resetleme yapılması gerektiği belirtiliyor. Sizlerin de görüşünü almak isterim,yardımcı olabilir misiniz? Ümraniye de oturuyorum.
Şimdiden teşekkür eder,iyi çalışmalar dilerim.
Gökhan Bey, bahsettiğiniz işlem resetlenmeden ziyade adaptasyonlarının yapılmasıdır. Aracınız bu 2.viteste kalma olayını yapınca muhtemelen bir arıza kodu atmıştır. Ümraniye’de zaten çok yakınımızdasınız. Buyurun bir çayımızı için, biz aracın arızasını cihazla anlamaya çalışalım. Bu işlemler için bir ücret talep etmiyoruz.
merhabalar;
2016 model otomatik 1.5 tdci ford focus titanyum aracım ilk kalkışta titreme ve silkeleme yapıyor ancak giderken hiçbir sıkıntı yok hızlı bir şekilde kalkıncada sıkıntı yok bunun sebebi ne olarabilir yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.
Osman Bey, bahsettiğiniz klasik kavrama arızasıdır. Kavrama içerisindeki balatalar bir süre sonra aşınır. Aşınma olduğunda da yavaş kalkışlarda titreme ve silkeleme yaparlar. Sonra da genellikle ok gibi fırlarlar. Atco Otomatik Şanzıman olarak bu arızaları garantili olarak giderebiliyoruz.
Slm hoca benim arabam 2008 megan privilege yarı otomatik araç şehir içi dür kalklarda boşa düşüyor gaz verince yürümüyor ilk çalıştırmada sorunsuz fakat trafiğe girince yapıyor kışın pek olmuyor yazın oluyor şanzuman yağını değiştir diler sorun bulamadılar servis de cihaza bağladılar arıza vermiyor yardımcı olun lütfen
Hüseyin Bey, maalesef Renault grubundaki yarı otomatik şanzımanlara Atco olarak henüz hizmet vermemekteyiz.
2015, 1.4 TDİ, DSG polo aracım var. özellikle sabahları soğuk havalarda (çok nadir yapıyor) ilk çalıştırıp hareket ettikten sonra 600-700 m’ye kadar 50-60’ı geçmiyor, gaz yemiyor. Şanzıman hatası veriyor ısınınca düzeliyor. Vuruntu yapmıyor. Teşekkürler.
Orhan Bey, mekatronik içerisindeki akümülatörden kaynaklanabilir. Normalde bu şanzıman hatası verilince araca bir arıza kodu atar. Bu kodu bizimle paylaşabilir misiniz? Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun bir çayımızı için, master teknisyenlerimiz hem arıza tespit cihazı ile aracınıza bağlanıp elektronik diyagnosunu yapsınlar, hem de sürüş anında arızanızı tespit edelim. Bu işlemler için herhangi bir ücret almıyoruz.
Merhaba, 2001 model 2.5 V6 freelander sahibiyim, araç 1-2 arası sorunsuz geçiyor, 3 vitese geçmiyor. devir fazla yükseldiğinde (4000 ve üzeri) F4 hata kodu veriyor ve vites normal geçmeye devam ediyor. Bazen 3-4 geçişinde boşa düşüp devir yükseliyor. Genelde araç ısındıktan sonra herhangi bir sorun yaşamıyorum.
Merhaba, bende Fiesta 2012 1.4 Tam otomatik şanzımalı araç var, sadece 28000km yaptı.
Geçenlerde Şanzıman arıza ışığı yandı ve araba kapat aç yapınca kayboldu.
Birkaç gün sonra rampa yukarı bir yolda birkaç defa araba çekmedi ve daha sonra tak diye bir ses gelip hızlanmaya başladı.
Manuel olarak kullandım vitesler geçiyor, hatanın ne zaman geleceği belli olmuyor analiz için.
Bu şanzımanlarda ama sanki kronik sorun varmış.
Sizce sorun ne olabilir ve nasıl giderilebilir?
Izmit ten olduğumdan kolayca yanınıza gelemiyorum, ayrıca yolda başıma iş açar diye korkmuyor değilim.
Tamir gerekiyorsa işlem ne kadar sürer ve masrafı ne olur acaba?
Teşekkürler.
Mustafa Bey, bu aracın kronik sorunu TCM’dir. Arızanız hala devam ediyorsa, buyrun bir çayımızı için, ücretsiz olarak aracınızı inceleyelim.
MERHABA
2013 FLUENCE OTOMATİK ARAÇIM İLK KALKIŞTA SİLKELEME YAPIYOR SONRASINDA SIKINTI YOK SANIRIM BALATALARDA ANLADIĞIM KADARIYLA BUNUN İÇİN VİTES KUTUSUNU KONTROL ETTİRİNİZ UYARISI VERİR Mİ BAŞKA BİR PROBLEM Mİ VARDIR. YARDIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER..
Merhaba
2014 model c4 cactus 60000km de 1.6 e hdi aracım var son bir kaç aydır ilk kalkışlarda ve ara ara dur kalklarda gaza basmadan silkelenme yapıyor sorun kaynağı ne olabilir.
Teşekkürler.
Tekin Bey, maalesef Atco olarak yarı otomatik şanzımanlara hizmet sunmamaktayız. Bu şanzımanlar ve arızaları ile ilgili fazla bir bilgimiz de bulunmamaktadır.
Merhaba 2007 model v8 4.6 mustang gt aracım var 79 bin de. aracım bazen kalkışta ileri veye geri gelirken fark etmiyor gaza bassam da haraket etmiyor boşta kalıyor vitesi manual p ye alıp tekrar d ye yada 1 e alırsam haraket ediyor yada gaza basarak deviri 3000 lere getirirsem birden yürüyor araç ın vites geçişlerinde hiçbir vuruntu ses yok kavramada sorun yok sorun kalkış anı ve bunu ara sıra yapıyor. birde bir kaç kere seri hızlanmalar da 100 km hızı geçince O\D lambası yanmaya başlıyor şehir olarak Tokat tayım nasıl yardımcı olabilirsiniz.
Alper Bey, aracınızda Ford Ranger benzeri bir şanzıman var. İstanbul merkezimizde incelemeden bir yorum yapmamız yanlış olacaktır.
f30 316i aracım var. ısı eşanjörü patladığı için şanzuman su almış. Şanzumanın içindeki tüm parçalar değiştiridli conta,balata piston, tirbün tamiri. Ancak en ufak düzelme yok. Adaptasyonunu yaptırdım hala aynı.
Sorunlar:
Vites geçişleri artık eskisi gibi 2000 devirde sessiz geçmiyor bazen 2200 e kadar boş gaz verip atıyor bazen tertemiz vites değiştiriyor
Araç durmaya çok yakın çok seri ve sert şekilde vuruntu yapıyor
Durduktan sonra ara ara sebepsiz yere öne doğru vuruyor.
Durup 30-40 saniye bekleyip ayağını frendne çekip hareket ettiğinde titreyerek kalkıyor.
D-R vites geçişlerinde özellikle R ye geçerken biri arabaya arkadan şiddetli bir şekilde çarpmış gibi sallıyor. Bunu her zaman yapıyor.
Btün parçaları orjinal ZF ile değiştirip bir dünya para harcayıp soruna çözüm bulamadım.
Ali Bey, şanzıman beyninizi bize gönderirseniz sorununuzu çözebiliriz. Alternatif olarak aracınızı da bize getirebilirsiniz.
2012 model fulunce otomatık aracımda VİTES KUTUSUNU KONTROL EDİNİZ yazısı .çıkıyor .ESP kontrol ednız.bazende VİTES KUTUSU HARARET yazısı çıkmaktadır .araç hareket halinde iken herhangı bir ses veya motor aksamında bir sorun yok .yalnız bazen araç D.N.R.P İŞARETLERİ kayıp oluyor .kayıp olduğunda araç ileri ve geri gitmiyor.30 dk sonra aç kapa kilitle ile kendine geliyor ..şimden tşk ederim size ..Benı bu konuda aydınlatırsanız …saygılar…
MERHABA
2005 Kia Megantis 4 ileri otomatik vites aracım var.Aracım P (PARK) da iken aracı çalıştıramıyorum N(nötr) e aldığım zaman aracım çalışıyor onun haricinde birkere vites kolu haraket etmesine rağmen ekranda geçti ibaresini görmedim ve araç boşta gibi bişey oldu ama o birkere oldu.yardımcı olurmusunuz.
Yunus Bey, şanzıman pozisyon şalterinize baktırınız.
merhaba 2004 pejo 307 aracım 1.vitesten 2 ye geçerken boşa çıkma yapıyor birde yokuşta geri kaydırıyor geri giderkende çok hafif bir vuruntu oluyor km. 149000 de yardımcı olurmusunuz
Battal Bey, öncelikle şanzıman beyninizin sökülüp incelenmesi gerekmektedir.
merhaba 2013 megane 3 cvt şanzıman aracım manuel moda geçmiyor bi sıkıntı bi anormallik yok arıza koduda vermiyor sizce sorun ne olabilir ve bana kaça patlar
Osman Bey, manuel moda geçmemesi daha çok şanzımandan bağımsız elektriksel bir problemdir.
Merhaba, 2004 otomatik cliom var. Daha önceleri aracım tak diye vuruntu yaparak 2.viteste sabit kalıyor. Stop edip çalıştırınca düzeliyor, bir süre sonra tekrarlıyor. 2adet selenoid ve şanzıman yağı değişti. Düzeldi. Şimdi ise (neredeyse 2yıl oldu) araç çekişten düştü, kalkışta çekiş düştü, gazlı olmasına rağmen 45-50 kuruş yakıyor ve motor bağırıyor. Vites geçişleri 10 numara. Tork konvantörü diyorlar ama burada (Zonguldak) tam anlayan yok. Bu şikayetlere göre tahminen yardımcı olabilir misiniz? Ya da en kötü kaç gün sürüyor tamiratlarınız. Uzaktan Geleceğim çünkü
Kıvanç bey, şanzıman içerisinden basınç kaçaklarınız var gibi gözüküyor. Normal tamirat süremiz 3 ile 5 gün arasıdır fakat covid dolayısıyla eksik personelimiz var şu anda, o yüzden DPO revizyonlarına kısa bir süreliğine ara vermiş durumdayız.
Benim 2000 model 206 lpg li aracım 2 saat trafikte kaldım arac s lanbası kar lanbası yandı vitesleri karıştırdı geri gitmedi acaba ne gibi arıza olabilir.yardımcı olursanız memnun olurum
Eyüp Bey, bu konu ile ilgili 206 peugeot şanzıman tamiri sayfamızı incelediniz mi?
Selamın aleyküm 2003 Opel Vectra C 2.2 dti otomatik dizel elegance aracım var orjınal 207.000 de faal kullanıyorum.aracım 5 viteste bazende 4 viteste turbo kesiyor.kontak kapatıp açınca düzeliyor ve otomatik şanzıman arada vuruntu yapıyor otomatik şanzıman yağı nı elle değiştirdi kardeşim biraz hafifler gibi oldu vuruntu ama tamamen kesmedi turbo kesme sebebi selenoid valfi dediler dogrumu dur ve vuruntu yağ alıştıkça düzelir dediler yoksa şanzıman tamiri gerekir mi saygılar
Arif Bey, turbo kesme dediğiniz aracın 4.vitese alması ve sabit viteste gitmesi midir? Biz revizyon yapılan şanzımanlar hariç, uzun dönemde yağ alıştıkça düzelen bir vuruntu şikayeti ile karşılaşmadık.
selamlar.mercedes b150 aracım var.bir süre kullanımdan sonra vuruntu geliyor ve servise başvurun yazıyor.araç 60- 80 km yi geçmiyor.kontağı açıp kapatınca düzeliyor.sorun ne olabilir.teşekkürler
Merhaba Megane 2 Dizel Otomatik aracım var. Aracım ile seyir halinde giderken 2. viteste 2 defa vites değiştirir gibi yapıyor ama vites 2 de. 3 vitese geçtikten sonra normale dönüyor ve 4 dahil sorun yok. Aracın ne gibi bir problemi olabilir acaba ?
Cihan Bey, şanzıman beyni problemi gibi durmaktadır.
MERHABA ARACIM AUDİ 2010 Q5 2.0 TDİ GUATRO 170 HP S TRONİC 161 000 KM DE SABAH İLK KALKIŞDA BAZAN İSTOB EDİYOR TEKRAR ÇALIŞTIRIP DEVAM EDİYORUM BAZEN FREN YAPIP DURUNCA İSTOB EDİYOR BU GENELLİKLE SABAHLARI ARACIN İLK ÇALIŞTIRILMASI ZAMANLARINDA OLUYOR YAZIN BÖYLE BİR SORUN OLMAMIŞDI SOĞUK HAVA İLE İLGİSİ OLABİLİRMİ BİLGİ VERİRMİSİNİZ
Habib bey, şanzıman mekatroniğinden kaynaklanıyor olabilir.
merhabalar,
2008 ford ranger aracımda vites geçişlerinde vuruntu ve kasılmalar var, devirli kullanımda biraz daha iyi ancak sıfır olmuyor.
ne arızası veya tamiri nasıl olmalıdır bilgilendirirseniz mutlu edersiniz. teşekkürler.
Mahmut Bey, şanzıman beyni ve solenoidler ile ilgili gibi gözükmektedir.
Hyundai Accent Era 2008 1,4 aracım dik yokuşlarda geri kaçırma yapıyor, normal midir? Araç 190binde daha 150binde Hyundai servisinde şanzıman yağını değiştirdim. Bu km lerde revizyon gerektiğini söyledi şanzıman ustası, doğru mudur?
Mehmet Bey, geri kaçırma nedeni tork konvertörüdür. Kilometresinden ziyade kullanım şekli daha önemlidir.
98 model1.8 otomatik Mazda familia araç sıcakken 2 vitese geçişte vuruntu yapiyor ve rampada geri kaçirma var tamiri ne kadar olur
Araç 2014 xdriver
Hızlı modda hızlı giderken böyle vuruntu yapıyor tekleme gibi ama vites geçişleri falan mükemmel yüklenince yapıyor sadece araç f30 kasa xdriver sıkıntısı nedir sizce kronik bi arıza mı
Engin Bey, şanzımanın içerisinden gelmektedir. Kronik bir arıza değildir fakat şanzımana aşırı yüklenerek çalıştırılınca bu tip arızalar görülebilmektedir.
Merhabalar abi.. 2005 model Cerato 165 binde. araç 1.2. ve 3. vites geçişlerin hiçbir sıkıntı yoktur. lakin 4. vitese attığında 100 e kadar geliyor ondan sonra 3. vitese atıyor kendiliğinden . sonra arabaya biraz nefes verdiriyorum 4. vitese tekrar atıyor. daha sonra hiçbir şey yapmadan kendiliğinden tekrardan 3. vitese düşürüyor. anlayacağın abi araba adam akıllı 100 ü geçmiyor. Umarım anlatabilmişim
İlhan Bey, muhtemelen 4.vites tasınızda ciddi basınç kaybı mevcut, şanzıman revizyonu gerekebilir.
Öncelikle hayırlı bayramlar… Hayırlı işler..
2011 model chevrolet cruze marka otomatik vites bir aracım var. Araç ilk çalıştığında daha soğukken
5.vitesten 4 e düşerken küt diye vuruntu yapıyor. Üç-beş kilometre gittikten sonra normale dönüyor.
Son zamanlarda da kalkışlarda ileri veya geri fark etmiyor sanki ağır hareket ediyor gibi. Sonradan kavrama yapıyor gibi.
Epey bir zamandır otomatik şanzıman konusunda uzman tamirci araştırıyorum. Taktir edersiniz ki otomatik şanzıman konusu biraz hassas bir mevzu. Dinlediğim arkadaşların neredeyse tamamına yakını tamirden sonra şanzımanlarından memnun değildi. Doğal olarak iyi bir araştırma yapmak durumunda kaldım. Neticede firmanızı biraz daha güvenilir buldum. Bu yüzden yönlendirmenize göre hareket edeyim dedim.
Aracımdaki sorunu yukarıda kısaca bahsettim. Yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Zonguldak Alaplı da ikamet etmekteyim. Saygılarımla Bayram Şen
0 532 401 57 88