Mercedes C180 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız, doğru yerdesiniz. Mercedes C180 (W202, W203, W204) otomobillerinizin otomatik vites problemlerine garantili çözüm üretmekteyiz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman tamir merkezi olan firmamızda Mercedes-Benz marka araçların her çeşit otomatik şanzıman arıza tespit, bakım, tamir, yedek parça ve satış hizmetini üstün kalite anlayışımız ve alanında uzman teknik ekibimizle sizlere sunmaktayız.
Mercedes C180 Otomatik Şanzıman tamiri hizmetimiz İstanbul Ferhatpaşa ve Levent, Ankara, Bursa ve İzmir‘deki Atco bölge müdürlüklerinde kendi servislerimizce garantili olarak yapılmaktadır.
Mercedes C180 Hangi Şanzımanları Kullanıyor?
C180 araçlarda kullanılan ve firmamızda tamirini gerçekleştirdiğimiz Mercedes-Benz C180 otomatik şanzıman tipleri şunlardır:
Mercedes C180 W202 722.6 – Mercedes 5 ileri Otomatik Şanzıman Tamiri
Mercedes C180 W203 – 5G-Tronic Şanzıman Tamiri
W203Mercedes C180 – 7G-tronic 722.9 7 vites Otomatik Şanzıman Tamiri
Mercedes W204 C180 – 7G-tronic Otomatik Şanzıman Tamiri
722.6 5G-Tronic Otomatik Şanzıman Arızaları
Mercedes imali 722.6 serisi şanzımanlarda en belirgin sıkıntı, otomatik şanzıman vites geçiş sorunudur. Özellikle R ve D’ye alınca ve 1-2 vites geçişleri esnasında, şanzımanda müşterileri en fazla rahatsız eden arızaların başında gelmektedir.
5G-Tronic şanzımanların tork konvertörleri oldukça hassas olup, özellikle 80-90 km hızlarda kasada titreme yapmaktadır. Tork konvertör arızasının bir diğer belirtisi sabit hızda giderken devir saatinde gezintidir.
Ayrıca yüksek kilometrelerde otomatik şanzıman basınç kayıpları, gaza yüklenince aracın boşa düşmesine (devir saatinin yükselmesine) ve otomatik vites vuruntusuna sebep olmakta, bazı durumlarda soğukken her vites geçişinde 1500-2000 devir arası devir saatinin sürekli oynamasına neden olabilmektedir.
Şanzıman kartı bozulması bir başka 722.6 W202 W203 W204 şanzıman sorunudur. Bozulmuş olan kart üzerinde elektronik akımlar birbirine karışır ve doğru vites geçişi sağlanamaz. Kullanıcılar bu şikayeti istenilen vites yerine bir başka vitese geçme, vites karıştırma olarak tarif etmektedirler.
Mercedes 722.9 ve 722.6 Şanzıman Resetleme
Mercedes araçlarda kontrol ünitesi kullanıcının tarzını en son 40 vites geçişini inceleyerek ve vites geçiş sürelerini bu kullanım tarzına uygun hale getirerek adaptif bir şekilde öğrenmektedir. Örnek vermek gerekirse, siz sürekli yarış halinde gaza basarak kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 3.000 devire göre ayarlanırken, eğer nazikçe kullanıyorsanız, aracınızın vites geçiş komutları 1.800 devire göre ayarlanacaktır.
Yaygın ve yanlış olan bir kanı şanzıman resetleme işleminden sonra şanzıman kulanımının ilk günkü haline döneceğidir. Binlerce kilometre kullanılmış, içinde mekanik aşınmalar başlamış, selenoidleri yıpranmış bir şanzımandan bu sonucu beklemek biraz yanlıştır. Tecrübemiz göstermektedir ki sadece yeni revize edilmiş C180 araçlar bu adaptasyon ile ilk günkü haline gelmektedir. Eğer şanzımanınızda mekanik sorunlar ve aşınmalar var ise, bu işlem pek bir işe yaramayacaktır. Bazı durumlarda, hafızadaki program aracın problemli parçalarını gözönüne alarak çalıştığından, resetleme sonrası araçtaki vuruntuların değiştiği ve fazlalaştığı da görülmüştür.
Kısaca eğer Mercedes aracınız yüksek kilometrelerde ise, şanzıman resetleme ve adaptasyonu yaşadığınız C180 vites geçişleri sorunları, vitese geçişte sarsıntı, gaz yemiyor ve otomatik şanzıman vites atmıyor problemlerini büyük ihtimal ortadan kaldırmayacaktır.
C180 Şanzıman Adaptasyonu
5G-Tronic ve 7G-tronic şanzımanlarda adaptasyon iki farklı şekilde yapılabilmektedir. Bunların ilki diagnostik cihazı ile bağlanarak adaptif verilerin silinmesi ve aracın 15 dakika kullanılmasıdır. Bu işlemde beyin öğrenilmiş verinin tamamını silecek ve aracınız ilk günkü verileri kullanır haline dönecektir.
Sizin kendi başınıza yapabileceğiniz resetleme ve adaptasyon öğretisi ise şu 7 adımdan oluşmaktadır:
Kontağı 2 pozisyonuna getirin – Ekran ışıkları yanacak, motor çalışmayacaktır.
Gaz pedalına sonuna kadar basın
En az 10 saniye ayağınızı dip gazda tutun
Kontağı kapatın
Ayağınızı gaz pedalından çekin
İki dakika bekleyin
Aracı en az 15 dakika kullanın.
Bu kullanım esnasında aracınızı önünüzdeki dönem nasıl kullanmak istiyorsanız, o şekilde kullanmanız faydalı olacaktır. Bu işlem esnasında şanzımanınız resetlendiği için bu 15 dakikalık kullanımızda motor beyni (ECU) ve şanzıman beyni (TCM) kullanım tarzınızı öğrenerek adaptasyon işlemine tamamlayacaktır.
W204 C180 Şanzıman Sorunları
7G Tronic şanzımanların en bilinen arızaları şanzıman elektronik kartının üzerindeki hız sensörlerinin bozulmasıdır. Bozulan hız sensörlerinden araç bilgisayarınız doğru verileri alamazsa aracınızda şanzıman vuruntu sorunu başlaması ve vites geçişleri hissedilmeye başlaması normaldir. Bilgisayar ile bağlandığınızda şu arıza kodlarının bir veya birkaç tanesini görebilirsiniz:
P0717 – Signal from Y3/8n1 turbine sensor
P0718 – Faulty unit Y3/8n1
P2767 – Signal from Y3/8n2 turbine sensor
P2768 – Faulty unit Y3/8n2
7G Tronic şanzımanların bilinen bir başka problemi devir saatinde gezinmedir. Bir başka türbün problemi durmaya yakın titremedir. Tork konvertör tamiri ile bu problem ortadan kaldırılabilmektedir.
Mercedes-Benz literatüründe 7 G-Tronic şanzımanlarda valfgövdesi ve selenoidler tek bir parça olarak tanımlanmıştır ve tek başlarına değiştirilmesi önerilmez. C180 aracınızda tek bir selenoidin bozulmaya başlaması ile aracınız vites geçişlerinde sarsıntılar yapmaya başlayabilir.
C180 Selenoid Valf ve Şanzıman Beyni Testi
Arıza tespit cihazları otomatik şanzıman selenoid valf ve şanzıman beyni arızalarını elektriksel düzeyde tespit edebilir. Bununla birlikte fonksiyonel açıdan şanzıman beyninin ve selenoidlerin testi arıza tespit cihazları ile gerçekleştirilemez.
Atco Mühendislik, selenoid testi ve 3 adet şanzıman beyni testi cihazları ile Türkiye’nin en kapsamlı selenoid ve şanzıman beyni test merkezidir. Bu sayede müşterilerimiz sadece gerekli parçaların değişimine ödeme yaparlar ve sunabildiğimiz otomatik şanzıman fiyatları, garantili onarım için oldukça uygundur.
Oldukça pahalı olan selenoid valflerin ve şanzıman beyninin test edilmeden değiştirilmesi, gereksiz şanzıman tamir fiyatları ortaya çıkmasına, arızalı parçaların tespit edilmemesi ve değiştirilememesi ise arızanın devam etmesine neden olacaktır.
Garantili C180 Şanzıman Tamiri
Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Mercedes otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.
Mercedes C180 Otomatik Şanzıman Tamiri Fiyatları
Otomatik şanzıman fiyatları döviz ile ithal edilen parçalardan dolayı sürekli değişmektedir.
Mercedes C180 Tork Konvertörü, Şanzıman Beyni Arızaları ve Yedek Parçaları İçin: 0 850 640 0 685 – Dahili 17
1 Ocak 2023’ten itibaren, kalite standartlarımız uyarınca İstanbul Ferhatpaşa , İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz, Bursa Osmangazi ve İzmir Bayraklı servislerimiz tek bir telefon numarası üzerinden hizmet vermektedir:
0 850 640 0 685
Mercedes C180 Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi
Servisimizde Mercedes C180 şanzıman yağı değişimi tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Mercedes C180 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Mercedes C180 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Mercedes C180 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.
Ustaya Sor – Mercedes C180 Otomatik Şanzıman Arızaları
Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:
Aracınızın model yılı
Aracınızın motor hacmi
Aracınızın yakıt tipi
Varsa arıza kodunuz
Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak Ankara, İstanbul Levent, İstanbul Ferhatpaşa, Bursa Osmangazi ve İzmir’deki servislerimizde arıza tespiti ve test sürüşü yaptırabilirsiniz.TÜM SERVİSLERİMİZ RANDEVULU ÇALIŞMAKTADIR , LÜTFEN RANDEVU TALEP EDİNİZ. Bursa
Eğer Mercedes C180 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.
79 thoughts on “Mercedes C180 Otomatik Şanzıman Tamiri”
Merhaba. 2007 c180 sport edition arcımın şanzıman beynini değiştirdim. Sorun azaldı ama devam ediyor. Araç özellikle soğukken hızlanırken gazı al ver yapıyor buda irkilmeye neden oluyor. Bu beyini tamir edebilirmiyiz yada sizde uygun fiyata şanzıman beyni varmı
Kadir Bey, beyindeki basınç ayar valfi problemli olabileceği gibi arıza hava emiş sistemi ile alakalı da olabilir. Elimizde aracınıza ait beyin mevcut. Beyin tamirini de gerçekleştirebiliyoruz. Dilerseniz buyurun bir çayımızı için, detaylı olarak sizi bilgilendirelim.
Slm ustam 2005 Mercedes C180 komporosor w203 kasa aracım aracı ilk çalıştırdığı MFA araç sarsıntılı vites geçişi oluyor araç d attığında hareket ediyor ve vites değiştirme yapmıyor ayrıca d harfinin olduğu bölüm kaybolutor araç gidiyor ama d harfi gözükmüyor ayrıca araç çalışırken geri vitese geç motor parka alıp aracı tekrar calistirdigim da birdefa geri vitese geçiyor tekrar d ye alıp tekrar geri vitese geçmiyor araç bazende p hatfinde gözüküyor aslında vites d de araç hareket ediyor ama vites göstergesi p de aracın arızası neden acaba sanjuman yağı eksikse tamamlamak arza gider mi
Merhabalar 2009 model c180 kompresör aracım var araç soğukken yada şanzıman ısınanakadar 2 ile 3 cü vites arası vuruntu yapıyor bunun sebebi ne olabilir arıza falan vermiyor ısınınca düzeliyor
Merhaba Hüseyin Bey, aracınızın şanzıman beyninde problem olabilir. Şanzıman beyninde bulunan 2-3 arası solenoidinde arıza olabilir. İlk olarak beyin revizyonu denendikten sonra arıza devam ederse şanzıman içindeki tasta basınç kaçağı var demektir. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı’ da bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba aracım w204 Mercedes Benz C200 CDI 2009 model aracı geri vitese taktığımda hareket eder etmez kendi boşa atııyor ve tak diye ses geliyor sizce ne olmuş olabilir
Merhabalar ben size hollandadan yaziyorum
Benim 2011 model c200 w204 benzinli mercedes aracimin 7 otomatik sanzimanin da 4 den 5 e gecerken vuruntu oluyor digerlerinde yok gibi ama bu vuruntu arac sogukken hic hissedilmiyor ne zamanki arac 85 dereceye geliyor vuruntu basliyor ve gittikce artiyor aracimin bu yuzden 2 ay once komple sanziman icini temizletip filitre ve yag degisimi yaptirdim ama gene ayni problem devam ediyor sizce sorun nerde ve bu aracla izin yolu yapilirmi?
Merhaba, anladığımız kadarı ile aracınızda mekanik veya şanzıman beyninden kaynaklanan bir problem var. Problem çok büyük olsaydı, 2 ay önce yağı değiştirirken yanık yağdan şanzımanı indirmeniz gerekecekti. Bu problemler camdaki çatlak gibidir. Siz kullandıkça ilerler. Tahmin ediyoruz, aracınız sizi Türkiye’ye kadar getirir. Geldiğinizde biz burada teşhis ve onarım konusunda yardımcı olabiliriz.
Ustan merhaba;
Aracım 2012 c180 kompressor otomtk
Aracımdaki sorun şu; arac 1 den 2 ye gecişlerde vuruntu yapıyor. Sonrakı viteslerdede bazen zor atıyor bazende sıfır sorun yaşıyorum.. kırmızı ışıklarda duracağım zaman 2 den 1 e atarken , sanki arac gaza yuklenır gıbı devır saatını yukseltıp vitesi titreyerek düşüruyor.. daha önce aracı makıneye bağlattığımda’’ tork konvertor turbin inde aşırı güç çekişi var’ arızasıyla karsılastım. Ustam senın yorumun nedir, maliytli bi işmidir, ortalama nekadara çözebilirz bu durumu.
Faruk bey, merhaba.
Aynı problem benim aracımda da var, zaman zaman koku da yapıyor. Siz sorunu nasıl çözdünüz, kaç lira masraf yaptınız? Bana destek olabilirseniz çok sevinirim.
Çağlar bey merhaba,,aracı aynı şekilde kullanıyorum..uzun yolda motor ışığı yandı , söndürttüm hala bu sekıl kullanıyorum.konvertorun sıfır orjınalı 5 bin tl.. şimdılık bu parayı vermedım.
Merhaba Faruk Bey aracınızdaki arıza tork konvektör arızası mıdır? Aracınızdaki arızayı yerinde tespit etmek isteriz dilerseniz ücretsiz test için İstanbul yada izmir şubemize bekleriz.
Ustam merhaba,
w204 2010 model otomatik 1600 cc lpg’li aracım çok düşük hızda ilerlerken gaz vermediğim halde 2. vitese atıyor. hata kodu falan yok ama bunun için endişelenmeli miyim? cevabınız için şimdiden teşekkürler.
merhaba 2016 model w205 kasa 87 bin km de ki aracım 3. vitesten 2. vitese düşerken vuruntu yapmakta aynı olay manuel kullanımda yapmamakta.sebebi ne olabilir.teşekkur ederim.
merhaba,
sıfırdan itibaren bende olan 2015 model w204 c180 1.6 CGI coupe aracım var 92000 km de.
şanzuman yağı yaştan ötürü değişmesi gerek dediler değiştirdik.
ama o günden sonra vites P N D konumlarından R ye atınca aracım
R ye atarken hafif vuruntu yapıyor
cam açıkken gerilen bir mekanizma yada tel sesi geliyor
aracım dışarıdan biri sanki itelemeye çalışmış gibi sendeliyor
bir iki kere devir saatinin yükselip alçaldığını yakaladım
bunlar park halinde iken yapıyor normal kullanmada ise tepkime hızı gecikmeleri başladı
ve ben bu güne kadar aracımı önce boşa alıp sonra ayak frenine basıp P ye alıp park eden biriyim
bi yağ değişiminde ne değişir ne bozulur ne kırılır biri bana izah edebilirmi ????
2011 model, C180 1.8 CGI 7G-Tronic kullanıyorum. Şu an 205000km – vites 3 ten 4’e geçerken gaz verip yükseltiyor. Genel olarak bu sorun neden olur. Kimseye baktırmadım çünkü şehrimizde bu tarz araçtan anlayan usta maalesef yok.
w202 1993 model c180 aracım rolanti devri 6000 lerdeydi güzel çalışıyodu. ateşleme bobini değişirken akü başlığını söktüm işlem bittiğinde tekrar akü kutup başlığını taktım aracım 15000 devirde çalışmaya başladı. hafif 1. vites geçişinde vuruntu vardı. iş gereği 338 km yaptım memlekete dönüşte akşam üzeri 1. vites geçişim bianda 4000 devirde çok pis vuruntuyla 2. vitese geçti. araç son iki gündür aracım ısınınca 1. vites geçişim vuruntulu ve yüksek devirde geçiş sağlıyoe. diğer vites geçişlerim çok rahat.
Metin Bey, şanzıman içerisinde muhtemel bir basınç kaçağı mevcut. Hangi ildesiniz? Eğer İstanbul, Ankara veya İzmir’de iseniz uygun bir zamanda sizleri ücretsiz test için servis noktalarımıza beklemekteyiz.
Tuncay Bey, bu tip vuruntular genellikle şanzıman beynininden kaynaklanabilmektedir. Dilerseniz ücretsiz ekspertiz işlemimiz için şubelerimizden birisine uğrayabilirsiniz.
2010 model w204 kasa aracım var araç viteslere geç geçiyor yada hafifçe ayağınızı gazdan çekince yada gaza yüklenince geçmesi gereken devirde geçiyor ama vuruntu yada titreme vs vb gibi durum söz konusundeğil dir arıza neden. Kaynaklı acaba
Emre Bey, Şanzıman içerisinde ki hat basıncından kaynaklı olarak bu arızaları verebileceği gibi valfbody’ nin içerisinde ki pistonların geç doldurmasından kaynaklıda bu sorunu yaşayabilirsiniz daha doğru bir tespit yapabilmemiz için dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza ücretsiz bir biçimde ekspertiz ve hata kodu öğrenme işlemlerini yapabiliriz.
Bugün bi araç almaya niyetlendim 2011 c180 1.8 motor 7 ileri otomatik eksper Şanzıman adaptasyon kontrol önerdi acaba sorunlu bişeyin diye kafama takıldı
Ustam merhaba faydalı bilgiler için teşekkürler benim aracım c180 2012 model 110 km de
P de aracımı çalıştırdıktan soran D aldığımda araba zıplıyor aracı N de gaz bastığımda 2000 devir ile 3500 devir arası gaz yemiyor da gibi vuruntulu çalışıyor. Dün yaşadığım sorun ise 1.2. Vitese geçiyor sonra vites atmıyor gaza basıyorum 4000 devire çıkıyor gazdan çekip tekrar gaza basınca sanki aracı boşa almış gibi gaz boşa düşüyor sorun ne olabilir. Ankarda yeriniz nerde yaklaşık ne kadar masraf çıkar uykularım kaçtı Bilgi verirsen sevinirim.
Merhaba ustam aracım 2011 model 1.6 5 ileri benzinli c180 kompresör aracım 1. Viteste 2000 devre geldiğinde devir birden 1500 e düşüyor soğukken fazla yapıyor ısındıkça azalıyor sadece 1. Viteste yapıyor sorun ne olabilir?
Merhaba, araçtaki arızayı net tespit edebilmek için cihazla arıza koduna bakmak gerekiyor. Muhtemelen şanzıman içine inceleme gerekebilir ama öncelikle arıza tespiti yapılmalı.
Merhabalar,
W203 dizel otm aracım var. Rampaya karşı durduktan(kontak kapatmadan-trafik ışığı gibi) sonra ilk kalkışta vites büyümesi olmuyor. Vitesi N den tekrar D ye alınca sorun kalkıyor. Vites geçişleri normalde problemsiz. Bu sorunun sebebi ne olabilir acaba!
İbrahim bey, bu arıza şanzımanın kartından veya vites kolunun elektronik modülünden kaynaklanabilir. Hangi il ve ilçede olduğunuzu belirtirseniz size ona göre yardımcı olalım
İyi günler kolay gelsin.Denizlide ikamet etmekteyim.2009 MODEL C180 5 ileri otomatik aracım var.aracım birkaç gün önce durduğumuz yerden hareket ettiremedik.sanki boğulmuş gibi yerinden kaldıramadık.P konumuna aldığımda aracın çalışmasında herhangibir sarsıntı olmuyorken,D konumuna aldığımda sarsıntılı bir titreme ile zorlanarak kalktı.Aracım herhangi bir arıza kodu vermiyor.aracım 3 gündür sanayide ve en sonunda arızasının şarzumandan olduğunu söylediler.Denizlide daha önceki aracımda sarzuman sorunu yaşadım ve burda yaptırmak istemiyorum.Yardımcı olursanız çok sevinirim iyi günler.
Merhaba Mehmet Bey, daha önceden şanzıman işlem gördü mü? Belirttiğiniz şikayeti yaşamadan önce şanzımanla ilgili bir sorun(vuruntu veya titreme) yaşıyor muydunuz? Yakın zamanda motora işlem yapıldı mı? Belirttiğiniz şikayete göre ön görümüz tork ile alakalı görünüyo fakat şanzıman içine bakmalı ve şanzıman beyninin de testlerini yapmamız gerekmektedir. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için 0552 606 87 84 nolu telefon numarasından bize ulaşabilirsiniz.
2011 mercedes c180 kompresör 5 vites otomatik. Arabamın vites geçişleri bugun ara ara gecmemeye başladı. Manuel kullanılmadı. 1. Vites kalkış zorlamaya baskadi.
Merhaba İsmaİL Bey, şanzıman içinde basınç kaçağı olabilir bundan dolayı şanzımanın açılıp incelemeye alınması gerekiyor. Fakat size ilk önerimiz aracınıza cihaz bağlatıp arıza kodu verip vermediğine bakmanız olacaktır. Eğer arıza kodu veriyorsa, o arıza koduna göre size yapılması gereken işlem hakkında bilgi verebiliriz. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Ustam merhaba, 5G tronic w204 aracımda vitesi 3ten 2ye düşerken çok hafif bir sarsıntı yapıyor yani vitesin düştüğünü hissediyorum. Bu kadar az sarsıntı normal midir bilmiyorum ama hiç sarsıntısız mı geçmesi gerekiyor acaba? Eğer bu bir sorun ise yeni başlamışken sorun büyümeden hallettirmek isterim. Şanzıman yağının değişimi mi gerekir? Onun dışında vites geçişlerinde bir sorun yok. Teşekkürler
Merhaba, Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp diagnos ile ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba Kanen, Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp diagnos ile ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhba Ali Bey, şanzıman beyninde bulunan ve 4. vitesi çalıştıran beyin selenoidi düzgün çalışmadığından kaynaklı olabileceği gibi şanzıman içindeki ünitelerin görevini yerine getirememesinden de kaynaklanabilir. Daha net bir teşhis için dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp diagnos ile ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba. Aracım 2010 1.6 k araç 320 binde. Benzinli. Uzun yolda kullanılmış bir araç. Soğuk havalarda ilk çalıştırdığımda aracı d veya r konumunda hareket ettirince stop ediyor. Ancak aracı çalıştrıp hareket ettirmeden hararet 60 derece civarına geldiğinde hareket edince herhangi bir sorun olmuyor. Sıcak havalarda sorun olmuyor yani.
Merhaba. 2010 c180 1.6 k benzinli. Araç 319 binde uzun yolda kullanıldı. Motor soğukken ilk çalıştırmada hareket ettirince stop ediyor. Ancak durduğu yerde hararet 50-60 derece civarına gelince her şey normal. Gün içerisindede herhangi bir sorun olmuyor. Soğuk adaptasyon ile bu sorun giderilir mi?
Merhabalar 2008 model w204 kasa c 220 cdi aracımda yokuşlarda yavaş kalkışlarda sadece ,2 bin devire geliyor ve 1900 lere düşüp 2200 gibi 2 . vitese atıyor soğukken bunu yapmıyor ve bazen yokuşlarda vitesi yükselttiğinde 1500 e iniyor sonra 1200 e inip devam ediyor. Bunun sebebi nedir acaba gaz pedalına az bastığım için mi? şanzıman kartı, ve şanzıman yağı,türbin seloidi değişti.Bunlar dışında bir problemim yok bunlar normal mi acaba? stabil kullanımlarda hissedilmez sadece çok yavaş kalkışlarda dikkat çekiyor.
Merhaba, 2015 model slk 250d 2.2 motor dizel 44 binde aracim var. 1. Vitesten 2 ye gecerken vuruntu yapiyor. Diger viteslerde ya da kuculmede hic bir sorun yoktur. Sorun ne olabilir?
Merhaba. 2007 c180 sport edition arcımın şanzıman beynini değiştirdim. Sorun azaldı ama devam ediyor. Araç özellikle soğukken hızlanırken gazı al ver yapıyor buda irkilmeye neden oluyor. Bu beyini tamir edebilirmiyiz yada sizde uygun fiyata şanzıman beyni varmı
Kadir Bey, beyindeki basınç ayar valfi problemli olabileceği gibi arıza hava emiş sistemi ile alakalı da olabilir. Elimizde aracınıza ait beyin mevcut. Beyin tamirini de gerçekleştirebiliyoruz. Dilerseniz buyurun bir çayımızı için, detaylı olarak sizi bilgilendirelim.
Meraba c180 şanzımanda vites gecislerinde yüksek hızlanmaya geçtimi sarsıntılı vuruntulu vites geçişi oluyo rahatsız edıcı sekilde lütfen çözüm nedir
Merhaba, şanzıman beyninde basınç kaçağı oluşmuş olabilir. Ya da basıncı alan clutclarda bir problem olabilir. Arıza kodlarına baktırmanızı öneririz.
Aracim ani hizlanmalarsa vuruntu yapiyor sanki biri arkadan tekme atar gibi
Merhaba, şanzıman içinde bir problem olabilir. Öncelikle cihaz bağlayıp arıza tespiti yapılması gerekiyor.
Slm ustam 2005 Mercedes C180 komporosor w203 kasa aracım aracı ilk çalıştırdığı MFA araç sarsıntılı vites geçişi oluyor araç d attığında hareket ediyor ve vites değiştirme yapmıyor ayrıca d harfinin olduğu bölüm kaybolutor araç gidiyor ama d harfi gözükmüyor ayrıca araç çalışırken geri vitese geç motor parka alıp aracı tekrar calistirdigim da birdefa geri vitese geçiyor tekrar d ye alıp tekrar geri vitese geçmiyor araç bazende p hatfinde gözüküyor aslında vites d de araç hareket ediyor ama vites göstergesi p de aracın arızası neden acaba sanjuman yağı eksikse tamamlamak arza gider mi
Merhaba, aracınızın şanzıman kartı bozulmuş gibi duruyor. Büyük ihtimalle kartı değiştirdiğinizde sorununuz ortadan kalkacaktır.
Merhabalar
2010 model otomatik c180 kompressor aracımın türbün ve arka burçlarında sorun var tamir ücreti ortalama nekadar olur bilgi rica ediyorum
İbrahim Bey, bu şanzımanlarda burç arızası pek yaşanmaz. Bu tespitleri nerede koydurdunuz?
Aracım 2013 C 180 204 model şanzıman soğutucu patlamış ve şanzıman su dolmuş şanzımanı açmadan yağ ve filitreyi değiştirsek düzelirmi?
Mürsel bey, maalesef su balatalarınıza zarar vermiştir. Büyük ihtiaml ile düzelmez.
Merhabalar 2009 model c180 kompresör aracım var araç soğukken yada şanzıman ısınanakadar 2 ile 3 cü vites arası vuruntu yapıyor bunun sebebi ne olabilir arıza falan vermiyor ısınınca düzeliyor
Merhaba Hüseyin Bey, aracınızın şanzıman beyninde problem olabilir. Şanzıman beyninde bulunan 2-3 arası solenoidinde arıza olabilir. İlk olarak beyin revizyonu denendikten sonra arıza devam ederse şanzıman içindeki tasta basınç kaçağı var demektir. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara Şaşmaz ve İzmir Bayraklı’ da bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Aracim c180 2015 benzinli
Sanzuman icindeki beyin tamiri yapabiliyormusunuz
Merhaba, aracınız 7G-Tronic mi?
Merhaba aracım w204 Mercedes Benz C200 CDI 2009 model aracı geri vitese taktığımda hareket eder etmez kendi boşa atııyor ve tak diye ses geliyor sizce ne olmuş olabilir
Merhaba, şanzıman içiyle alakalı bir sorun olabilir. Cihaz bağlatıp arıza kodlarına baktırmanız gerekiyor.
Merhabalar ben size hollandadan yaziyorum
Benim 2011 model c200 w204 benzinli mercedes aracimin 7 otomatik sanzimanin da 4 den 5 e gecerken vuruntu oluyor digerlerinde yok gibi ama bu vuruntu arac sogukken hic hissedilmiyor ne zamanki arac 85 dereceye geliyor vuruntu basliyor ve gittikce artiyor aracimin bu yuzden 2 ay once komple sanziman icini temizletip filitre ve yag degisimi yaptirdim ama gene ayni problem devam ediyor sizce sorun nerde ve bu aracla izin yolu yapilirmi?
Merhaba, anladığımız kadarı ile aracınızda mekanik veya şanzıman beyninden kaynaklanan bir problem var. Problem çok büyük olsaydı, 2 ay önce yağı değiştirirken yanık yağdan şanzımanı indirmeniz gerekecekti. Bu problemler camdaki çatlak gibidir. Siz kullandıkça ilerler. Tahmin ediyoruz, aracınız sizi Türkiye’ye kadar getirir. Geldiğinizde biz burada teşhis ve onarım konusunda yardımcı olabiliriz.
Ustan merhaba;
Aracım 2012 c180 kompressor otomtk
Aracımdaki sorun şu; arac 1 den 2 ye gecişlerde vuruntu yapıyor. Sonrakı viteslerdede bazen zor atıyor bazende sıfır sorun yaşıyorum.. kırmızı ışıklarda duracağım zaman 2 den 1 e atarken , sanki arac gaza yuklenır gıbı devır saatını yukseltıp vitesi titreyerek düşüruyor.. daha önce aracı makıneye bağlattığımda’’ tork konvertor turbin inde aşırı güç çekişi var’ arızasıyla karsılastım. Ustam senın yorumun nedir, maliytli bi işmidir, ortalama nekadara çözebilirz bu durumu.
Faruk Bey, tork konvertör problemi gibi gözüküyor. Ortalama 3.500-4.000 TL maliyeti olacaktır.
Faruk bey, merhaba.
Aynı problem benim aracımda da var, zaman zaman koku da yapıyor. Siz sorunu nasıl çözdünüz, kaç lira masraf yaptınız? Bana destek olabilirseniz çok sevinirim.
Çağlar bey merhaba,,aracı aynı şekilde kullanıyorum..uzun yolda motor ışığı yandı , söndürttüm hala bu sekıl kullanıyorum.konvertorun sıfır orjınalı 5 bin tl.. şimdılık bu parayı vermedım.
Merhaba Faruk Bey aracınızdaki arıza tork konvektör arızası mıdır? Aracınızdaki arızayı yerinde tespit etmek isteriz dilerseniz ücretsiz test için İstanbul yada izmir şubemize bekleriz.
Ustam merhaba,
w204 2010 model otomatik 1600 cc lpg’li aracım çok düşük hızda ilerlerken gaz vermediğim halde 2. vitese atıyor. hata kodu falan yok ama bunun için endişelenmeli miyim? cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Ahmet Bey, araca LPG takılmış. Bu esnada yapılan yazılım yüklemesi nedeni ile bahsettiğiniz düşük devirde vites geçişi meydana gelebilir.
merhaba 2016 model w205 kasa 87 bin km de ki aracım 3. vitesten 2. vitese düşerken vuruntu yapmakta aynı olay manuel kullanımda yapmamakta.sebebi ne olabilir.teşekkur ederim.
Hayrettin Bey, manuelde yapmayın otomatikte yapan arıza direk olarak şanzıman beyni ile alakalıdır.
Merhaba w204 K. Yokuşları çıkmıyor vites geçişleri düzensiz çoğu zaman yüksek devirlerde vites geçişi yapıyor yakıt 15 lt çıktı. Nedir bunun derdi
2010 mercedes c 180 ustam devir daima yag karıştırıyor nasıl bilgi alabilirim
merhaba,
sıfırdan itibaren bende olan 2015 model w204 c180 1.6 CGI coupe aracım var 92000 km de.
şanzuman yağı yaştan ötürü değişmesi gerek dediler değiştirdik.
ama o günden sonra vites P N D konumlarından R ye atınca aracım
R ye atarken hafif vuruntu yapıyor
cam açıkken gerilen bir mekanizma yada tel sesi geliyor
aracım dışarıdan biri sanki itelemeye çalışmış gibi sendeliyor
bir iki kere devir saatinin yükselip alçaldığını yakaladım
bunlar park halinde iken yapıyor normal kullanmada ise tepkime hızı gecikmeleri başladı
ve ben bu güne kadar aracımı önce boşa alıp sonra ayak frenine basıp P ye alıp park eden biriyim
bi yağ değişiminde ne değişir ne bozulur ne kırılır biri bana izah edebilirmi ????
2011 model, C180 1.8 CGI 7G-Tronic kullanıyorum. Şu an 205000km – vites 3 ten 4’e geçerken gaz verip yükseltiyor. Genel olarak bu sorun neden olur. Kimseye baktırmadım çünkü şehrimizde bu tarz araçtan anlayan usta maalesef yok.
Mercedes C180 204 kasa vites geçişlerinde uzatma yapıyor motor soğukken bir den ikiye geçişte vuruntu yapıyor ne yapmam gerekiyor
w202 1993 model c180 aracım rolanti devri 6000 lerdeydi güzel çalışıyodu. ateşleme bobini değişirken akü başlığını söktüm işlem bittiğinde tekrar akü kutup başlığını taktım aracım 15000 devirde çalışmaya başladı. hafif 1. vites geçişinde vuruntu vardı. iş gereği 338 km yaptım memlekete dönüşte akşam üzeri 1. vites geçişim bianda 4000 devirde çok pis vuruntuyla 2. vitese geçti. araç son iki gündür aracım ısınınca 1. vites geçişim vuruntulu ve yüksek devirde geçiş sağlıyoe. diğer vites geçişlerim çok rahat.
Ustam merhaba , w205 c180 127 binde aracım vites geçişlerini ayağım gazdan hafif çektiğimde yada tek düze sakin kullanımda yapıyor.gaza yüklendiğimde vites büyümüyor yüksek devirlere kadar çıkıyor problem nedir acaba?
Metin Bey, şanzıman içerisinde muhtemel bir basınç kaçağı mevcut. Hangi ildesiniz? Eğer İstanbul, Ankara veya İzmir’de iseniz uygun bir zamanda sizleri ücretsiz test için servis noktalarımıza beklemekteyiz.
Merhaba aracım 2010 model c180 w 204
Üçten ikiye düşerken vuruntu yapıyor sebebi hakkında görüş bildirebilirmisiniz
Tuncay Bey, bu tip vuruntular genellikle şanzıman beynininden kaynaklanabilmektedir. Dilerseniz ücretsiz ekspertiz işlemimiz için şubelerimizden birisine uğrayabilirsiniz.
2012 1600 benzin 123 viteslerde sorun yok 4cu vitese geçmiyor
Abdullah Bey, manuel olarak 4. vitese atabaliyor musunuz? 4. vites üstlerine geçiş sağlayabiliyor musunuz?
2010 model w204 kasa aracım var araç viteslere geç geçiyor yada hafifçe ayağınızı gazdan çekince yada gaza yüklenince geçmesi gereken devirde geçiyor ama vuruntu yada titreme vs vb gibi durum söz konusundeğil dir arıza neden. Kaynaklı acaba
Emre Bey, Şanzıman içerisinde ki hat basıncından kaynaklı olarak bu arızaları verebileceği gibi valfbody’ nin içerisinde ki pistonların geç doldurmasından kaynaklıda bu sorunu yaşayabilirsiniz daha doğru bir tespit yapabilmemiz için dilerseniz Atco İstanbul, Atco Ankara yada Atco İzmir şubelerimizden birisini ziyaret ederek aracınıza ücretsiz bir biçimde ekspertiz ve hata kodu öğrenme işlemlerini yapabiliriz.
Bugün bi araç almaya niyetlendim 2011 c180 1.8 motor 7 ileri otomatik eksper Şanzıman adaptasyon kontrol önerdi acaba sorunlu bişeyin diye kafama takıldı
Tufan bey bu araçlar akıllı öğrenim ile adaptasyon gerçekleştirirler, sorun teşkil etmemektedir.
Ustam merhaba faydalı bilgiler için teşekkürler benim aracım c180 2012 model 110 km de
P de aracımı çalıştırdıktan soran D aldığımda araba zıplıyor aracı N de gaz bastığımda 2000 devir ile 3500 devir arası gaz yemiyor da gibi vuruntulu çalışıyor. Dün yaşadığım sorun ise 1.2. Vitese geçiyor sonra vites atmıyor gaza basıyorum 4000 devire çıkıyor gazdan çekip tekrar gaza basınca sanki aracı boşa almış gibi gaz boşa düşüyor sorun ne olabilir. Ankarda yeriniz nerde yaklaşık ne kadar masraf çıkar uykularım kaçtı Bilgi verirsen sevinirim.
Ferhat bey, Ankara’da yerimiz Şaşmaz’da Çağdaş marketin arkasındayız. Dilerseniz getirin aracınızı birlikte bir bakalım.
Merhaba ustam aracım 2011 model 1.6 5 ileri benzinli c180 kompresör aracım 1. Viteste 2000 devre geldiğinde devir birden 1500 e düşüyor soğukken fazla yapıyor ısındıkça azalıyor sadece 1. Viteste yapıyor sorun ne olabilir?
Merhaba, araçtaki arızayı net tespit edebilmek için cihazla arıza koduna bakmak gerekiyor. Muhtemelen şanzıman içine inceleme gerekebilir ama öncelikle arıza tespiti yapılmalı.
Merhabalar,
W203 dizel otm aracım var. Rampaya karşı durduktan(kontak kapatmadan-trafik ışığı gibi) sonra ilk kalkışta vites büyümesi olmuyor. Vitesi N den tekrar D ye alınca sorun kalkıyor. Vites geçişleri normalde problemsiz. Bu sorunun sebebi ne olabilir acaba!
Nurettin bey, aracın kalkış tası yeterli basınçta doldurmuyor olabilir.
2012 C 180 7 G TRONİC
GÖSTERGEDE P ve vites değiştirirken R N D YANMIYOR BU YÜZDEN ARAÇ ÇALIŞMIYOR
İbrahim bey, bu arıza şanzımanın kartından veya vites kolunun elektronik modülünden kaynaklanabilir. Hangi il ve ilçede olduğunuzu belirtirseniz size ona göre yardımcı olalım
İyi günler kolay gelsin.Denizlide ikamet etmekteyim.2009 MODEL C180 5 ileri otomatik aracım var.aracım birkaç gün önce durduğumuz yerden hareket ettiremedik.sanki boğulmuş gibi yerinden kaldıramadık.P konumuna aldığımda aracın çalışmasında herhangibir sarsıntı olmuyorken,D konumuna aldığımda sarsıntılı bir titreme ile zorlanarak kalktı.Aracım herhangi bir arıza kodu vermiyor.aracım 3 gündür sanayide ve en sonunda arızasının şarzumandan olduğunu söylediler.Denizlide daha önceki aracımda sarzuman sorunu yaşadım ve burda yaptırmak istemiyorum.Yardımcı olursanız çok sevinirim iyi günler.
Merhaba Mehmet Bey, daha önceden şanzıman işlem gördü mü? Belirttiğiniz şikayeti yaşamadan önce şanzımanla ilgili bir sorun(vuruntu veya titreme) yaşıyor muydunuz? Yakın zamanda motora işlem yapıldı mı? Belirttiğiniz şikayete göre ön görümüz tork ile alakalı görünüyo fakat şanzıman içine bakmalı ve şanzıman beyninin de testlerini yapmamız gerekmektedir. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için 0552 606 87 84 nolu telefon numarasından bize ulaşabilirsiniz.
2011 mercedes c180 kompresör 5 vites otomatik. Arabamın vites geçişleri bugun ara ara gecmemeye başladı. Manuel kullanılmadı. 1. Vites kalkış zorlamaya baskadi.
Merhaba İsmaİL Bey, şanzıman içinde basınç kaçağı olabilir bundan dolayı şanzımanın açılıp incelemeye alınması gerekiyor. Fakat size ilk önerimiz aracınıza cihaz bağlatıp arıza kodu verip vermediğine bakmanız olacaktır. Eğer arıza kodu veriyorsa, o arıza koduna göre size yapılması gereken işlem hakkında bilgi verebiliriz. Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Ustam merhaba, 5G tronic w204 aracımda vitesi 3ten 2ye düşerken çok hafif bir sarsıntı yapıyor yani vitesin düştüğünü hissediyorum. Bu kadar az sarsıntı normal midir bilmiyorum ama hiç sarsıntısız mı geçmesi gerekiyor acaba? Eğer bu bir sorun ise yeni başlamışken sorun büyümeden hallettirmek isterim. Şanzıman yağının değişimi mi gerekir? Onun dışında vites geçişlerinde bir sorun yok. Teşekkürler
Merhaba, Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp diagnos ile ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba Kanen, Dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp diagnos ile ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Ustam kolay gelsin benzinli 2010 c180 kompresör 4.viteste iken araçtan vuruntu sesi geliyor 5.vitese geçince o ses kesiliyor nedeni ne olabilir ?
Merhba Ali Bey, şanzıman beyninde bulunan ve 4. vitesi çalıştıran beyin selenoidi düzgün çalışmadığından kaynaklı olabileceği gibi şanzıman içindeki ünitelerin görevini yerine getirememesinden de kaynaklanabilir. Daha net bir teşhis için dilerseniz İstanbul Kartal, İstanbul Levent, Ankara ve İzmir’de bulunan servislerimize uğrayıp diagnos ile ücretsiz arıza tespiti yaptırabilirsiniz.
Merhaba. Aracım 2010 1.6 k araç 320 binde. Benzinli. Uzun yolda kullanılmış bir araç. Soğuk havalarda ilk çalıştırdığımda aracı d veya r konumunda hareket ettirince stop ediyor. Ancak aracı çalıştrıp hareket ettirmeden hararet 60 derece civarına geldiğinde hareket edince herhangi bir sorun olmuyor. Sıcak havalarda sorun olmuyor yani.
Merhaba Serdar Bey, aracınızın arıza kodlarına baktırmanızı öneririz. Şanzıman beyniyle alakalı bir sorun yaşıyor olabilirsiniz.
Merhaba. 2010 c180 1.6 k benzinli. Araç 319 binde uzun yolda kullanıldı. Motor soğukken ilk çalıştırmada hareket ettirince stop ediyor. Ancak durduğu yerde hararet 50-60 derece civarına gelince her şey normal. Gün içerisindede herhangi bir sorun olmuyor. Soğuk adaptasyon ile bu sorun giderilir mi?
Merhaba Serdar Bey, aracınızın arıza kodlarına baktırmanızı öneririz. Şanzıman beyniyle alakalı bir sorun yaşıyor olabilirsiniz.
Merhabalar 2008 model w204 kasa c 220 cdi aracımda yokuşlarda yavaş kalkışlarda sadece ,2 bin devire geliyor ve 1900 lere düşüp 2200 gibi 2 . vitese atıyor soğukken bunu yapmıyor ve bazen yokuşlarda vitesi yükselttiğinde 1500 e iniyor sonra 1200 e inip devam ediyor. Bunun sebebi nedir acaba gaz pedalına az bastığım için mi? şanzıman kartı, ve şanzıman yağı,türbin seloidi değişti.Bunlar dışında bir problemim yok bunlar normal mi acaba? stabil kullanımlarda hissedilmez sadece çok yavaş kalkışlarda dikkat çekiyor.
Merhaba Bahadır Bey, şu anki güncel yaşadığınız şikayetin ardından servise uğrayıp arıza koduna baktırdınız mı?
Baktırdım bir arza kaydı yok
Merhaba, 2015 model slk 250d 2.2 motor dizel 44 binde aracim var. 1. Vitesten 2 ye gecerken vuruntu yapiyor. Diger viteslerde ya da kuculmede hic bir sorun yoktur. Sorun ne olabilir?
Merhaba, Şanzıman içi ya da şanzıman beyniyle alakalı bir basınç kaçağı olabilir. Aracın arıza kodlarına baktırmanızı öneririz.