Peugeot 308 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 308 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 308 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 308 otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 308 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 308 araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:

  • Peugeot 308 Otomatik Şanzıman Tamiri – 4 ileri vites AL4/DPO 

  • Peugeot 308 1.6 THP Otomatik Şanzıman Revizyonu – AT6 6 ileri vites TF-80(AF40) 

  • Peugeot 308 EAT6 (TF-70) Otomatik Şanzıman Revizyonu – 6 ileri vites 

Peugeot 308 DPO Şanzıman Vuruntu Problemi

Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 308 aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 308 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Peugeot 308 AL4 Selenoid Valf Değişimi

Peugeot 308 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 308 otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 308 selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

  • bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 308 EAT6 Şanzıman Sorunları

2009-2012 yılları arasında üretilmiş olan 308 1.6 THP araçların bazılarında Aisin üretimli AF40 şanzıman, Peugeot adıyla EAT6 şanzıman, kullanılmaktadır. Bu şanzıman arızalandığında nadiren şanzıman arıza lambası yakmaktadır. Buna karşın kullanım ömrü sonlarına doğru özellikle ilk kalkışlarda ve geri viteste vuruntu sorunu ile karşılaşabilirsiniz. Bu problemi özellikle araç ısınınca dur kalklarda, örnek vermek gerekirse trafikte lambada durduktan sonra kalkarken yaşayabilirsiniz. Aracınız önce bir iki saniye bekleterek vitese geçecek ve ardından bir vuruntu ile hareket edecektir. Bazı durumlarda müşterilerimiz şiddetli vuruntularda “arkadan bir araç çarpmışçasına” ifadesini bile kullanabilmektedir.

Sıklıkla karşılaşılan bir başka Peugeot 308 otomatik şanzıman sorunu otomatik şanzımanda vuruntu olarak tanımlanabilir. Kilometre arttıkça, vites geçişlerinde zorluk kendisini sarsıntılar ile belli eder. Özellikle 4’ten 3’e, 3’ten 2’ye geçişlerde vuruntu yaşıyorsanız ve/veya benzer şekilde aynı vites geçişlerinde vites yükseltirken kaçırma/boşa düşme görüyorsanız şanzıman beyini revizyon edilmelidir. İstanbul genel merkezimizde ayrıca Atco otomatik şanzıman olarak geliştirdiğimiz makinamız ile “şanzımanınız sökülmeden” basınç testi yaparak şanzıman iç kısmındaki problemleri gözlemleyebilmekteyiz. Zira Aisin üretimi otomatik şanzımanlarda , selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Peugeot 308 AT6 Aisin şanzımanın bir başka bilinen problemi tork konvertör sorunlarıdır. Genellikle bu arıza yaşanmaya başladığında P0741 tork konvertör köprüleme hatası arızası ile karşılaşılır. En belirgin şekli rampada aracın vites değiştirmemesi ve yokuşta çekişte zorlanmasıdır. Bu durumlarda, eğer arıza bir süredir yaşanıyorsa, tek başına türbün revizyonu önermemekte, şanzıman beyninin kontrolünü de tavsiye etmekteyiz.

Peugeot 308 Robotlu Şanzıman Tamiri

ATCO Mühendislik olarak maalesef şu anda Peugeot 308 araçlarda bulunan robotlu şanzımanlara servis hizmeti sunamamaktayız. Robotlu şanzımanlara sahip 208 araç modelleri şunlardır:

  • 2011-2013 model 1.6 e-Hdi Peugeot 308 araçlar
  • 2008-2011 model 1.6 Hdi Peugeot 308 araçlar

Peugeot 308 Şanzıman Tamiri:

Peugeot 308 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 308 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 308 otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 308 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 308 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Peugeot 308 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 308 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 308 otomatik şanzıman yağı fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 308 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 308 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Peugeot 308 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer Peugeot 308 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

7 thoughts on “Peugeot 308 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. YILMAZ
    YILMAZ / Cevapla 12 Nisan 2019 at 21:52

    308 cc şanzıman beyni arıyorum,çıkma şasi no AS122421

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 13 Nisan 2019 at 09:36

      merhaba yılmaz bey. şanzıman AL4/DPO şanzımansa elimizde olması lazım. 0216 365 95 00 numaralı telefondan murat bey size yardımcı olmaya çalışacaklar.

  2. ORHAN SEMERCİ
    ORHAN SEMERCİ / Cevapla 11 Eylül 2019 at 16:40

    MERHABALAR HAYIRLI İŞLER.BENİM ARACIM 2008 MODEL PEUGEOT 308 VTİ OTOMATİK.ARACIMDA SON ZAMANLARDA HAREKET HALİNDE İKEN PRINT DİYE BİR UYARI VERİYOR ARAÇSPORT MODUNA GEÇİYOR.DURUP ARACI İSTOP ETTİKTEN SONRA TEKRAR ÇALIŞTIRIYORUM ARIZA DÜZELİYOR.BU ARIZAYI 80 90 KM HIZDA YAPIYOR.

  3. Kadir Tek
    Kadir Tek / Cevapla 25 Nisan 2020 at 10:39

    Merhaba bizim 2013 model dizel yarı otomatik peugoet aracımız var. Araç yolda giderken vites değiştirmiyor vites kutusu arızası ikazı veriyor bu esnada manueldede en fazla 3 atabiliyoruz daha ileri gitmiyor sorun yazılımsalmı yoksa mekanik i yardımcı olabilirmisiniz acaba şehirler arası yasaktan dolayı gelemiyoruz

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 24 Mayıs 2020 at 17:19

      Kadir Bey, maalesef Atco olarak şu anda yarı otomatik vites kutularına hizmet veremiyoruz.

  4. Ertem
    Ertem / Cevapla 24 Ağustos 2020 at 20:53

    2531.A2 şanzıman beyni bulunurmu sizde

  5. Kadir ba
    Kadir ba / Cevapla 13 Eylül 2020 at 16:20

    2015 308 sahibiyim, dur kalk trafikte giderken gözlemlediğim kadarıyla 2 den 1 e geçişlerde kosa süreli bir titreme oluyor. Sebebi şanzımanmıdır? Şanzımansa çözümü ne olarak düşünüyorusunuz. Teşekkürler.

YILMAZ için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.