Valf Gövdesi Arızaları

Otomatik şanzıman valf gövdeleri genel olarak alüminyum bloklar ve selenoidlerden oluşmaktadır. Bloklar içerisinde yağı dağıtan labirentler ve bunları yönlendiren bir takım valflerden bulunmaktadır.
Zamanla çalışan metal parçaların aşınmasından kaynaklı boşluk oluşması veya kavrama balatalarından dökülen tortu ve tozların şanzıman yağını kirletmesinden kaynaklı valflerin sıkışması gibi nedenlerden dolayı valf gövdesi anormal çalışarak şanzımanın çalışma yapısını bozmaktadır. Bunun sonucu vuruntu, geç vites değiştirme, hiç vites değiştirmeme gibi çeşitli arızalar ortaya çıkabilmektedir.
Elektriksel olarak bakıldığında valf gövdesi üzerinde çalışan selenoidler zamanla işlevselliğini yitirdiği gibi, yağın kirlenmesinden kaynaklı selenoidlerin çalışma hareketlerinin kısıtlanması veya selenoid burçlarının aşınmasından kaynaklı nedenlerden ötürü yine şanzımanın anormal çalışmasına sebep olmaktadır.