Peugeot 307 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 307 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 307 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 307 otomatik şanzıman arızası zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 307 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 307 Araçlarda Garantili Olarak Tamir, Değişim Ve Satışlarını Gerçekleştirdiğimiz Otomatik Şanzıman Tipleri:

  • Peugeot 307 >> 4 vites AL4/DP0 Otomatik Şanzıman Tamiri

  • Peugeot 307 >> 6 vites AT6 – AF40 (TF-80SC) Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 307 Selenoid Valf Arızası

Peugeot 307 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, her Peugeot 307 “Automatic Gear Fault” arızasında, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir. Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Eğer aracınız düşük kilometrede ise ve aşağıdaki semptonların bir yada birden fazlasını yaşıyorsanız, yine de siz selenoid valf değişimi yaparak şansınızı deneyebilirsiniz.

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • 2-3 Bip sesinden sonra göstergede D işareti yerine Spor kar lambası yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Otomatik şanzıman arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Araç ekranınızda “Automatic Gear Fault” arızası yanıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Peugeot 307 selenoid valf değişimi aracınızı bir miktar daha (diğer parçaların ömrü ne kadar kaldıysa) problemsiz kullanmanıza imkan sağlayabilir. Peugeot 307 otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası

Sıklıkla karşılaşılan Peugeot 307 otomatik şanzıman arızaları şu şekilde özetlenebilir:

Peugeot 307 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 307 aracınızda aşağıda yukarıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, (ilk çalıştırmada vuruntu, arıza lambası, spor kar lambası yanması vb) muhtemelen Peugeot 307 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız. 

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır. Bir çok durumda selenoid değişimi sonrası vuruntu probleminini aynen devam ettiği, zira problemin hidrolik ünitede olduğu görülmüştür. 

Peugeot 307 Otomatik Şanzıman Beyni Arızası

2 adet valfin ve yağın değiştirilmesinin sonuç vermediği durumlarda, aracınızın hidrolik kontrol ünitesini test ettirmeniz gerekebilir. Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 307 şanzıman hidrolik beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra otomatik vites geri kaçırma sorunu var ise
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 307 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 307 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 307 Otomatik Vites Vuruntu Problemi:

Eğer üzerinde DPO şanzıman olan Peugeot 307 aracınızda otomatik vites takılması sorunu var ise öncelikle gaz kelebeğinizi ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bu vites takılma sorunu bazen kendini geri viteste vuruntu, bazende 1-2 vites arasında boşa çıkma olarak gösterebilir.

Piyasada çok bilinmediği hali ile, 307 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.

Peugeot 307 Otomatik Vites Revizyonu

Peugeot 307 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Peugeot 307 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 307 araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 307 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 307 otomatik şanzıman fiyatları ve yaşamakta olduğunuz Peugeot 307 otomatik vites sorunu ile ilgili (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 307 Şanzıman Yağ Seviyesi Ölçümü

Yağ ölçümü

Peugeot 307 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 307 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 307 otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 307 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 307 şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

13 thoughts on “Peugeot 307 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. ugur
    ugur / Cevapla 10 Nisan 2019 at 17:06

    iyi günler ben dün hiç baktırmadan 307 aldım araç düz yolda iken araç geriye boş misal gidiyor
    sorun ne olabilir ANKARA da bunu yapan tanıdığınız firma var mı

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 11 Nisan 2019 at 00:12

      Uğur bey, “geriye boş misal gidiyor” derken, ne kasttetmek istediniz? Biraz daha açıklayabilir misiniz?

  2. Hakan
    Hakan / Cevapla 13 Nisan 2019 at 20:50

    Slm aracım şehir içinde dur kalktan hararet yükseliyor ve vuruntu başlıyor şanzıman revizyon oldu seloid değişti termostat değişti hararet müşürü değişti ve hala ısınınca vuruntu yapmaya devam ediyor yardımcı olur musunuz teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 15 Nisan 2019 at 10:43

      Hakan Bey, muhtemelen hidrolik valf üniteniz bozuktur. Üniteyi söküp gönderebilirseniz, yardımcı olmaya çalışırız.

  3. TOLGA
    TOLGA / Cevapla 23 Nisan 2019 at 15:29

    MERABALAR ARACIM 2003 MODEL SW PEUGEOT 307
    ARAÇ İLK ÇALIŞTIRDIĞIMDA YANİ MOTOR SOĞUKKEN D YE ALDIĞIMDA AŞIRI SARSINTI OLUŞUYOR VE KALKIŞLARDA HAFİF TİTREME OLUŞUYOR FAKAT MOTOR ISINDIKTAN SONRA BU SORUN ORTADAN KALKIYOR SARSINTI PEK HİSSEDİLMİYOR BİR DE 1. VİTESTEN 2. VİTESE GEÇERKEN BOŞA ATIYOR GİBİ YAPIYOR BU NEDEN KAYNAKLABİLİR
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 27 Nisan 2019 at 19:08

      Tolga Bey, EVM ve EVLU selenoidleriniz, daha çok olarak ta şanzıman beyniniz (hidrolik ünite) arızalı gibi gözükmektedir. Eğer İstanbul’da iseniz birlikte test edip daha detaylı bilgi sunabiliriz.

  4. TOLGA
    TOLGA / Cevapla 29 Nisan 2019 at 15:38

    geri dönüşünüz için teşekkür ederim istanbul dışından amasyada ikamet ediyorum istanbula gelirsem uğramak isterim işyerinize

  5. ALİ
    ALİ / Cevapla 29 Nisan 2019 at 16:12

    Merhaba;

    Peugeot 307 2003 otomatik araç kullanmaktayım, aracımı kullanırken 1. vites 3000 devirde değiştiriyor ,2. vitese geçer geçmez 2800 lere düşüp hemen tekrar 3000 oluyor , ve bu aşamada hız anca 70 km yi görüyor, buji , gaz pedal sensörü ,abs ile alakalı sensör olabilir diye düşünüyorum, çünkü şanzumanım yeni revizyondan çıktı, geri kaydırma yok, ilk kalkışlarda ani hızlanma YOK.. sizin yorumunuz nedir acaba?

    teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Mayıs 2019 at 17:24

      Aracınızın yüksek devirlerde vites değiştirmesinin başlıca nedeni motor beyninin vites geçişi için yeterli tork değerini okumaması olabilir. Bu durumda öncelikle aracınızın motoruna ve ateşleme sistemine baktırmanızı tavsiye ederiz.

  6. Hayrullah
    Hayrullah / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 00:52

    Yeni 2003 307 1.6 xt aldım. Araç otomatik. Çok nadir vuruntu yapıyor ancak sorun şu, aracın hem çekişi düşük hemde araç 3.000 devire yaklaşınca ambulans gibi ses yapıyor. Gaza bastıkça ses yükseliyor. Sebebi nedir . Bide Manuel’e almaya çalıştığında d hiç gitmiyor. İstop edip çalıştırdığında değişiyor

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 12:20

      Hayrullah bey, aracınızdan gelen ses motor veya şanzımandan gelebilir. Dinlemeden bir yorum yapmamız yanlış olur. Manuelin çalışmaması elektriksel veya selenoid kaynaklı bir problem olduğunu göstermektedir.

  7. Mustafa Ertop
    Mustafa Ertop / Cevapla 8 Mayıs 2019 at 22:15

    aracım 307 SW otamatik dik yokuş çıkarken devir düşüyor araç neredeyse duracak gibi oluyor hemen durup geriye gidiyorum sebebi ne olabilir saygılar.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 10 Mayıs 2019 at 10:45

      Mustafa Bey, muhtemelen tork konvertör problemi yaşıyorsunuz. Müsait zamanınızda gelirseniz bizim buradaki test yokuşumuzda da test edebiliriz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.