Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Peugeot 206 araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Peugeot 206 otomatik vites sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa, bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Peugeot 206 otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Peugeot 206 Otomatik Vites Kronik Sorunları

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:

Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız: 

  • Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
  • Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
  • Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
  • Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
  • Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa

Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

Peugeot AL4/DP0 Selenoid Valfi

Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız, Peugeot 206 otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:

  • Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
  • Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
  • Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa

Peugeot 206 Şanzıman Isınma Problemi:

Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.

Peugeot 206 otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.

Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, varsa aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de bütün bu masraflardan sonra sorununuz çözülemeyebilir.

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

Eğer Peugeot 206 aracınızda otomatik vites geçişlerinde vuruntu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akünüzü ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, 206 üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-off selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır. 

Peugeot AL4/DP0 Otomatik Şanzıman

Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Selenoid Değişimi

Peugeot 206 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-off selenoid valf bulunmaktadır. Piyasada yaygın olan kanı, bütün arıza koşullarında 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.  Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid valfin içerisinde olabilecek bozulmalar ve şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid valf fiyatları için 0216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz.

Peugeot 206 Şanzıman Tamiri

Peugeot 206 otomatik şanzıman tamirinde doğru yöntem, selenoidlerin, valf gövdesinin ve şanzıman iç parçalarının teknik şartnamelere uygunluklarının gerekli teknolojik ekipmanlar (selenoid test makineleri ve valfbody test cihazları) ile test edilmesidir. Aksi durumda defaatle selenoidleri, valf gövdesini ve şanzımanı söküp takmak zorunda kalabilirsiniz.

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün AL4 DP0 Peugeot 206 otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili olarak 206 otomatik vites arızası çözülerek otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Peugeot 206 araçların otomatik vites arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Peugeot 206 şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Peugeot 206 otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 numaralı destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

Peugeot 206 Şanzıman Yağı Değişimi

Peugeot 206 şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Peugeot 206 otomatik şanzıman yağı fiyatları ve Peugeot 206 otomatik şanzıman selenoid fiyatı için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Peugeot 206 şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Peugeot 206 otomatik şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

66 thoughts on “Peugeot 206 Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:15

    İyi günler 2009 model Peugeot 207 al4 şanzımana sahip bir aracım var arabamın problemi yukarda anlattığınız gibi araç çalıştıktan sonra ki bir iki dakikada küt diye bir ses ekranda spor ve kar işareti yanıp sönüyor vites kutusu arızası diyor ancak aracı Yedi 8 dakika ısıtın o şekilde yola çıkarsak Herhangi bir problem olmuyor Bunun dışında çekişinde vites geçişlerinde de hissedilir bir sıkıntı yok sorun selenoid midir tamir fiyatı ne kadardır Antalya dan yazıyorum yardımcı olursanız sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:25

      Emre Bey, bu arıza için 3 adımlı onarım önermekteyiz. Öncelikle şanzımanınızın yağını ve ECP-TCC selenoidlerini değiştirebilirsiniz. Bunu Antalya’da birçok yerde yaptırabilirsiniz. Dilerseniz bu konuda da yardımcı olabiliriz. Eğer bu değişim ile sorununuz çözülmez ise, hidrolik ünite (şanzıman beyninin) sökülüp bize gönderilmesi gerekmekte. Eğer hidrolik ünite revizyonundan sonra da sıkıntınız devam ediyorsa, o zaman şanzıman sökülerek revize olmak durumunda. Birinci adım güncel fiyatlarla 800 ile 1000 TL arasında tutacaktır. Biz şanzıman beyni test makinelerimiz olduğu için merkezimizde direk 2.adım üzerinden işlemlere başlamaktayız.

  2. Emre İSPİR
    Emre İSPİR / Cevapla 23 Mart 2019 at 18:59

    Hocam siz kurumsal bir firma olduğunuz için sizin referansınız ile 1.adımı antalya da nereye yatırabilirim malum sanzuman komplike bir sistem ve herkese güvenip emanet edemiyoruz.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Mart 2019 at 19:04

      Size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05305678991 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, Pazartesi günü gerekli organizasyonu sağlayabiliriz.

      • Çetin evcümen
        Çetin evcümen / Cevapla 2 Temmuz 2019 at 23:25

        İygünler Antalya’da yönlendirme yapabilirmisiniz lütfen

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 09:05

          Çetin Bey, size ulaşabileceğimiz bir telefon numarası ile 05305678991 nolu telefon numarasına kısa bir whatsup mesajı gönderebilirseniz, gerekli yönlendirmeyi sağlayabiliriz.

      • Recep Tayyip ateş
        Recep Tayyip ateş / Cevapla 3 Eylül 2019 at 23:36

        İyi günler. Peugeot 206 2005 model otomatik vites aracım var. Aracımın şamzıman yağı yeni değişti. Bir hafta sonra arkadan küt diye bir ses geldi ve kar modu ve s modu yanıp söndü ve araç bu sıkıntıyı yapınca manuele geçmiyor , 3 viteste kitliyor. Aracı
        Şanzıman testine soktuk ve 2 tane arıza verdi 1.si konvektör 2.si basınç arızası verdi. Bu sıkıntı yağ değiştirdikten sonra başladı ve devam ediyor. Fiyat olarak ne kadar ücret çıkar. Ve gaziantepte nereye götürebilirim.

  3. Suat Pınarbaşı
    Suat Pınarbaşı / Cevapla 4 Mayıs 2019 at 02:24

    Selam 2000 model peugeot 206 model aracım s ve p mod ışıkları yanıyor. Araç çekişten düşüyor. Aracı stp edip tekrar çalıştırıyorum,düzeliyor.özellikle yokuş cıkarken ve inerken yapıyor. Sanki vites yükselmiyor veya düşürmüyor.
    Sorun ne olabilir. Ayrıca fiyatı kaça çıkabilir.
    Birde arıza teşhis ücreti ne kadar alıyorsunuz. Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Mayıs 2019 at 12:11

      Suat Bey, selenoidlerinizde veya hidrolik ünitenizde (şanzıman beyni) problem gözükmektedir. Arıza teşhis için bir ücret almıyoruz. Dilerseniz buyrun bir çayımızı için, aracınızı birlikte bir test edelim.

  4. ahmet
    ahmet / Cevapla 28 Mayıs 2019 at 05:18

    merhaba 2000 model pejo marka otomatik aracım var.yukarda bahsetiğiniz vuruntu olayını 3 aydır görmekteyim 3 viteste kalıyor çekiş düşüyor.Aracın kontagı acıp kapadıgımda sorun ortadan kalkıyor ne yapmam gerekir bilgi alabilirmiyim maliyet ne tutuar selenoid valfler değiştiğinde sorun ortadan kalkarmı teşekürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 18:58

      Ahmet Bey, sorun sadece selenoid kaynaklı olmayabilir zira aracınız korumaya alıyor. Eğer İstanbul’da iseniz, bir uğrarsanız, arkadaşlarımız aracınızı bir test etsinler, net fiyat söyleyebiliriz.

      • Hakan
        Hakan / Cevapla 28 Ağustos 2019 at 23:21

        Kolay gelsin 2005 model 206 var bende geri vitese taktığımda 2-3 saniye geçikmeli geçiyo yani gaza basıyorum birden tak diye alıyor ve bazen herzaman değil vites geçişleri sert oluyor istanbul başakşehirdeyim burda yardımcı olabileceğiniz bir yer varmı

        • Coşkun aydın
          Coşkun aydın / Cevapla 4 Eylül 2019 at 00:00

          Merhabalar 2003 xt paket otomatik vites 174 binde araç 140 binde lpg takılmış almak istiyorum ama vuruntu yapıyor araç bursa da lpg yi iptal etmeden veya yoksa aracı alsam lpg iptal edip gösterebileceğim yer varsa maliyeti hakkında kaba taslak masraf tahminde bulunurmusunuz telefonda destek sağlarsanız araca bakıp gerekirse size de getirebilirim

  5. Engin
    Engin / Cevapla 29 Mayıs 2019 at 14:56

    Merhaba, 2006 model benzinli 206 otomatik aracım 3 e ve 4 e geçerken 4 bin devri geçiyor; yokuşlarda çekişten düşme var, geri kaçırması yok, bazen kar ve spor mod lambaları aynı anda yanıyor, kontağı açıp kapatınca düzeliyor, geçen sene şanzıman yağını değiştirmiştik iyiydi, bir ustaya çalışmama sorununu yaptırdım aynı gün gelirken bu geç vites atma problemi çıktı, Kütahyada oturuyorum, nedir problemi maliyeti ne olur

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 18:59

      Engin Bey, anlattıklarınız kadarı ile şanzımanınızın revizyon olması gerekmektedir. Bu şekilde kullanmanız sadece problemin artmasına neden olacaktır.

  6. Ertan
    Ertan / Cevapla 29 Mayıs 2019 at 23:06

    Hocam bende ayni sorunlari uasiyorum yeriniz nerde acaba ben bursadayim yol gosterir misiniz 0553503111 telefonum

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 1 Haziran 2019 at 19:00

      Ertan Bey, yerimiz İstanbul’dadır. Telefon numaranızı eksik yazmışsınız. 05550135682 nolu telefondan servis yöneticimiz Burak Bey’e ulaşabilirsiniz.

  7. Uğur
    Uğur / Cevapla 5 Haziran 2019 at 00:04

    İyi günler. Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir 2003 model otomatik aracımda bazen 1. Vitesten 2. Vitese geçiş 3000 dv/dk meydana gelmekte. Ama çoğu zamanda bu devrin altında geçmekte. Özellikle rampalara girerkendd 2. Vitese 3000 dv dk da girme durumuda mevcut. Bu durum normalmi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 8 Haziran 2019 at 18:27

      Uğur Bey, şanzımandan ziyade gaza basma pedalına TCM’nin verdiği reaksiyon ile ilgili gözükmektedir. Aracınız için bu normal olabiir.

  8. lütfü bozkurt
    lütfü bozkurt / Cevapla 18 Haziran 2019 at 16:20

    İyi çalışmalar. 2004 model otomatik 206 aracımda 1-2 ay önce yağı değiştirildi. Vites geçişlerinde her zaman olmasa da vuruntulu geçiyor. Her hangi bir arıza ibaresi yada gitmekle ilgili sorunum yok. Fakat yoğun trafikte hararet yükseldiğinde rölantide dalgalanma oluyor. Bazen stop ediyor. Arabayı N konumuna aldığımda dalgalanma bariz şekilde azalıyor yada ortadan kalkıyor.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:40

      Lütfü Bey, aracınızdaki vuruntu spesifik olarak 1’den 2’ye geçerken mi, yoksa bütün vitestlerde mi bunu yaşıyorsunuz? Dalgalanmanın nedeni tork konvertörünüzün arızalanmaya başlamasından olabilir.

  9. Tarık
    Tarık / Cevapla 25 Haziran 2019 at 07:55

    Kolay gelsin. 2000 model 206m var. Aracı 20 30 dk kullanıp ısındırdıktan sonra şehir içinde ışıklarda durduğumuzda sürekli kaçırma yapıyor gaza basınca tak diye arkadan sanki bir araç çarpmış gibi vitese geçip o şekilde hareket ediyor sebep ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:41

      Tarık Bey, DPO AL4 şanzımanların klasik problemlerinden birisini yaşıyorsunuz. Öncelikle yağ ve iki Pwm selenoidinizin değiştirilmesi gerekmektedir. Bununla sorununuz bir ihtimal ortadan kalkabilir. Asıl sorun ise genellikle şanzıman beyni ve şanzıman içerisindeki mekanik basınç kayıplarından kaynaklanmaktadır.

  10. Semih tula
    Semih tula / Cevapla 25 Haziran 2019 at 19:39

    İyi günler 2000 model 206 aracımda ilk kalkış hali gaza basınca vitese geçiyor onun dışındaki vites geçişlerinde bir sorun olmuyor sadece ilk kalkış da sorun her zaman yapmıyor problemi sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 28 Haziran 2019 at 11:43

      Semih Bey, muhtemelen kalkış tasınızda problem var. Buradaki basınç kaçağını yenmek için gaza yüklenmeniz gerekiyor. Eğer İstanbul’da iseniz, buyurun gelin, aracınızı bir birlikte test edelim. Test için herhangi bir ücret almıyoruz.

  11. Gökhan Çınkı
    Gökhan Çınkı / Cevapla 3 Temmuz 2019 at 19:52

    Merhaba, Kmaraşta yönlendireceğiniz bir yer var mı? 2001 model 1.4 XR 206 da özellikle 1 den 2 ye geçişte aşırı vuruntulu geçiyor ve sanki araç 4 e hiç geçmiyor gibi. Tam 2 ye geçeceği sırada devri azaltırsak 2 ye vuruntusuz geçiyor. 3 te ilerlerken motorun devrini baya yükseltince 4 e geçiyor gibi bir ses geliyor ama araç perişan oluyor. Genellikle ilk kalkışlarda kar işareti yakıyor. Numaram 05063362671. Yol gösterirseniz memnun olurum şimdiden teşekkürler.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 08:04

      Gökhan Bey, K.maraşta anlaşmalı yerimiz mevcut. Pazartesi günü arkadaşlarımız sizinle irtibata geçecekler.

      • Gökhan
        Gökhan / Cevapla 7 Temmuz 2019 at 17:31

        Teşekkürler. Bekliyorum.

  12. Ahmet
    Ahmet / Cevapla 13 Temmuz 2019 at 11:08

    2005 1.4 otomatik pejo 206 aracın motor alt kısmını yıkattim sonrasında D konumda ilerlerken D yanıp sönmeye basladi vites geçişleri düzensizleşti ve D konumda ışıklarda beklerken frene basılı olduğu zaman şanzımandan ses gelmeye başladı N pozisyonuna alınca ses kesiliyor bunlar aracın altını yıkattiktan sonra meydana geldi yer Kayseri sorun ne olabilir

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 14 Temmuz 2019 at 20:49

      Ahmet Bey, vites pozisyon şalterinizin içerisine su kaçmış olabilir. Kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz.

  13. ender
    ender / Cevapla 16 Temmuz 2019 at 12:21

    merhaba, benzer problemler yaşıyorum 2008 otomatik peugeot 206 ile. Alanyada yönlendirebileceğiniz bir yer var mı acaba?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Temmuz 2019 at 09:04

      Ender Bey, 05522791288 nolu telefondan Ege bölge sorumlumuz Çağdaş Bey’e ulaşabilirsiniz. Kendisi size yardımcı olacaktır.

    • Togaç Alp
      Togaç Alp / Cevapla 2 Eylül 2019 at 22:28

      2003 Model 1.4 75 Beygir Peugeot 206 Benzin & LPG aracımla yaşadığım sorunlar:

      1- Vites D konumundayken frene basılı hâlde beklediğimde şanzımandan vuruntu sesi geliyor, N konumuna alınca ses kesiliyor.

      2- Dağ çıkarken rampalara gelince 50-60 km hızlarına kadar düşüyor, motoru zorlasam da çekiş artmıyor.

      3- 3. ve 4. vitesler arasındaki geçişlerde devir göstergesinde 4000’leri gördükten sonra bir vuruntu ile vites geçişi gerçekleşiyor.

      4- Direksiyonu sağa ve sola tam kırıp hareketlenmeye çalıştığımda sanki elektrik kesmiş gibi motor stop ediyor.

      5- Bazı zamanlarda 3. vitesten 4. vitese geçiş gerçekleşmiyor, bu esnada kar modu ve Spor modu işaretleri yanıp yanıp sönüyor. Motoru durdurup tekrar çalıştığımda vites geçişi gerçekleşiyor.

      6- 2014’ten beri 85 bin km’dir kullanmakta olduğum aracın şanzımanına yaptırdığım tek bakım, 10 bin km önce şanzıman yağını değiştirmek oldu. Araç şu anda 170 küsur bin km’lerde.

      Bu sorunlara rağmen aracı şu anda sorunsuz şekilde kullanmaktayım fakat yoldayken sorun vermesinden endişeleniyorum.

      Sorun yaşamadan önce yaptırmam gerekenler nelerdir?

      Bu sorunların kesin çözümü nedir?

      Kaç günde sorun çözülür?

      Maliyeti ne olur?

      Teşekkür ederim.

  14. Uğur
    Uğur / Cevapla 20 Temmuz 2019 at 20:57

    Selamün aleyküm. 2003 model Peugeot 206 1.4 benzinli 75 beygir otomatik vitesli aracımda sürekli olmamakla beraber 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte. Diğer viteslerde sorun yok ama. Dediğim gibi sürekli yanmıyor ama bu vuruntu yu, kütleme yi. Sizce sebep ne olabilir? Teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:26

      Uğur Bey, Peugeot 206 aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen Peugeot 206 otomatik şanzımanınızda PWM selenoid problemi yaşamaktasınız:

      Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “küt” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa – arkadan araba çarpmış gibi
      Spor ve kar modu ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa
      Araç arıza moduna düşüyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
      Manule aldığınızda rakamlar gözükmüyor ve ekran “D” durumunda kalıyorsa
      Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
      Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

      • Uğur
        Uğur / Cevapla 25 Temmuz 2019 at 22:46

        Hocam belirttiğim sorumla alakalı belirttiğiniz sorunlar aracımda mevcut değil… Sadece 1. Vitesten 2. Vitese geçişte orta düzeyde bir vuruntu meydana gelmekte ara ara

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:26

          Uğur Bey, sizde hafif basınç kaçakları başlamış durumda. Özellikle sıcak havalarda yağ inceldiği için bir miktar daha fazla hissetmektesiniz.

          • Uğur
            Uğur / 11 Ağustos 2019 at 23:59

            Peki bu şekilde kullanımının bir zararı var mı?

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 12 Ağustos 2019 at 08:21

          Uğur Bey, şu anda arızanın daha başındasınız. İleriki dönemlerde, özellikle sıcak havalarda bu şikayetiniz artacaktır. Aşınma başladığı için eninde sonunda revizyon ihtiyacınız ortaya çıkacak. Öte yandan bu şekilde binlerce kilometre kullanılan araçlarda mevcut. Revizyon ihtiyacı sizin sürüş keyfinize ne kadar etki yapacağına bağlıdır.

  15. Can
    Can / Cevapla 21 Temmuz 2019 at 18:25

    Merhabalar
    2002 model 206 1.6 xt otomatik aracım var kar ve sport modu yanıyordu tesisat kablosu ve 2 adet valf ve şanzıman yağı değişti kar ve sport modu yanmıyor ama bu seferde araç ısınınca kalkışta gaza basmama rağmen gitmiyor ve birden ileri atıyor vuruntu gibi başına gelen var mı çözüm için yardımlarınızı rica ediyorum.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 23 Temmuz 2019 at 22:28

      Can Bey, yukarıda bahsettiğimiz üzere her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, birçok durumda bu yeterli olmamaktadır.

      Zira burada arızanın kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir.

      Dilerseniz şanzıman beyninizi söküp tarafımıza gönderin gerekli kontrollerini sağlayalım.

    • Atabey
      Atabey / Cevapla 23 Eylül 2019 at 18:53

      Araç 2006 x desingn 125 binde benzinli
      Aracı sert kullanınca 1 den 2 ye geçişlerde vurma oluyor, ama nazik sürüşte 1 den 2 ye geçince vurma vs yok, yada ani hız düşüşlerinde 2 den 1 e geçince vurma oluyor, birde araç kalkışlarda 3. Vitese geçinceye kadar güüürrr diye ilginç bir bağırtıyla kalkıyor, araç p ve n modunda çok sessiz çalışıyor ama d veya r de durunca inanılmaz bir gaz verme söz konusu balıkesirdeyim nasıl yardımcı olursunuz acaba

      • Muhammer celebi
        Muhammer celebi / Cevapla 11 Kasım 2019 at 22:40

        Kolay gelsin benim 2006 1.4 benzinli arcimi geri vitese taktigimda kut diye bir ses arkadan vurmuslar gibi aracimi silkeliyor yani sadece ileri ve geri vitese taktigimda yapiyor bunu sebebi sizce ne olabilir.birde istanbulda yeriniz nerede acaba tesekkur ederim iyi calismalar…

    • emre
      emre / Cevapla 26 Ekim 2019 at 01:34

      can kardes tesısat kablosu neyını degıstırdın spor kar modu yanıyor bende elektırıksel problem dedı sanzımancı

  16. atdın yeşilbağ
    atdın yeşilbağ / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 12:18

    gaziantep de yönlendire bileceginiz bir otomotik şanzıman tamircisi varmı işin ehli tesekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:23

      Maalesef bilmiyoruz

  17. Burhan Avcı
    Burhan Avcı / Cevapla 24 Temmuz 2019 at 13:11

    Merhabalar

    Peugeot 206 otamatik vites problemi yaşıyoruz, bizim sorunmuz şöyle, araç çalıştıktan sonra vitesi D ye alıyorum fakat ekranda N kalıyor sonra – işareti çıkıyor ve öylece kalıyor,eğer o şekilde yola çıkar devam edersem belirli bir süre sonra araç yolda stop ediyor ve tekrar çalıştırdığımda düzeliyor hersey normale dönüyor,bu ailede büyük bir sorun haline geldi şanzıman bakımını 3 ay önce yaptırmıstım selonoid ler vuruntu valfi yağı vs değiştirmiştim ama yinede şuanda bu sorunları yaşıyoruz, ayrıca bazı zamanlar aracı hiç çalıştıramıyorum kontağı çeviriyorum çıt diye ses çıkıyor okadar hiç birsekilde çalışmıyor sonrasında, çekip gidiyor evelsi gün tekrar deniyorum şansım varsa çalışıyor , lütfen yardımınızı rica ederim ne yapmamız gerekiyor bu sorunlardan kurtulmak için çünkü çok para harcandı çözüme kavusamadık

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:28

      Burhan Bey, anlattıklarınızdan vites pozisyon şalteri ile vites halatı arasında bir problem yaşandığı gibi bir intiba bıraktı bizde. Çok önemli ve maliyetli birşeymiş gibi durmuyor. Eğer İstanbul’da iseniz buyurun gelin bir çayımızı için, arkadaşlarımız ilgilensinler.

  18. Halil
    Halil / Cevapla 27 Temmuz 2019 at 23:32

    Merhabalar
    Peugeot 206 otomotik 1.4 benzin lpg araç ısınınca vurununtu oluyor ama motor soğukkken bu sıkıntı yok birde şehir içinde ışıkta durunca geri bırakıyo ve gaza basınca aniden vitese giriyor sanki arkadan araba çarpıyo urfada yönlendireceğiniz yer varmı acaba

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:31

      Halil Bey, aracınızın önce soğutma sistemini kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Sıcak havalarda bu gibi şikayetler artmaktadır. Urfa’da otomatik şanzıman işleri haricinde işlerimizi yaptırdığımız bir anlaşmalı özel servisimiz mevcut. Dilerseniz oraya yönlendirebiliriz.

      • Halil
        Halil / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 19:58

        Adres verin

      • Halil
        Halil / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 20:08

        2 gün önce selenoid valflerinş değiştim yapını değiştım orjinal mobil yağ aldım yine aynı edresi verin ben bi gideyim

  19. Enver
    Enver / Cevapla 29 Temmuz 2019 at 11:27

    Merhaba
    2000 model 206 otomatik aracım var. İki üç ay önce aracın kar ve spor mod Işıkları yandı. Kaç yere götürdüm bilgisayara bağladılar ama her hangi bir arıza tespit edemediler. Araç vites geçişlerinde daha öncede yapıyordu sanki arkadan biri aracı birden itiyormuş gibi öne atıyordu bazen küt diye sesler geliyor. Araç LPGli ilk çalıştırdığımda gaza geçene kadar frenler taş gibi oluyor tutmuyor ama gaza geçince sorun ortadan kalkışıyor. Isınınca araç geri kaçırıyor ve yokuşlarda iyice yavaşlayıp gaz yemiyor. Sanki biri arkadan itiyormuş gibi yavaşlıyor araç. Hararet iyice artıyor 110 derecenin üzerine çıkıyor. Ben Bitlis’teyim burada otomatik şanzımandan anlayan bi yer yok. En yakın şanzımancı 200 km uzakta. Sorununların kaynağı ne olabilir yardımcı olursanız sevirim. Teşekkürler şimdiden

    • Seher
      Seher / Cevapla 2 Ağustos 2019 at 21:27

      Hocam merhabalar;
      2004 model peugeot 206 otomatik vites aracım özellikle sıcak havalarda vites geçilşlerinde çok ciddi vuruntu yapıyor. Sorun neden kaynaklanır ve çözümü nedir? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
      Şimdiden teşekkür ederim.

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:35

        Seher Bey, öncelikle soğutucunuzu kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bahsettiğiniz sorunlar ile ilgili sayfamızdaki bilgilere göz gezdirdiniz mi?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 5 Ağustos 2019 at 18:32

      Enver Bey, bahsettiğiniz problemler zaten sayfamızda belirttiğimiz klasik DPO problemleri. Problemin nedeni şanzıman içerisindeki basınç kaçaklarıdır. Size ancak aracı bize getirebilirseniz veya şanzımanı bize kargolarsanız yardımcı olabiliriz.

      • Enver
        Enver / Cevapla 15 Ağustos 2019 at 14:44

        Dedimya ben Bitlis’teyim diye aracı oraya getirme şansım yok. Burda şanzımanı sökebilecek bi üstada yok. Nasıl bi yol izlemem lazım. Böyle giderse araç elimizde kalacak.

        • AtcoAdmin
          AtcoAdmin / Cevapla 19 Ağustos 2019 at 01:45

          Enver Bey, Tatvan’da bir servis arkadaşımız var, dilerseniz sizi oraya yönlendirelim?

          • Enver
            Enver / 22 Ağustos 2019 at 15:10

            Olur tabi ki kimmiş Tatvan da nerde bileğilerini verirseniz giderim yanına.

  20. BEKİR KESKİNKAYA
    BEKİR KESKİNKAYA / Cevapla 2 Eylül 2019 at 11:01

    ARACIM 2001 MODEL 206 1.4 XR 176.XXX KM ‘DE. SON BİR HAFTADIR ARAÇ SOĞUKKEN BİR SORUN YOK FAKAT 15-20 DK SONRA ISININCA ARAÇ DURDUĞUNDA KAVRAMA YAPMIYOR. BOŞTAYMIŞ GİBİ BAĞIRIYOR VE S-K MODU YANIP SÖNÜYOR. USTAM BUNU NEDEN YAPAR VE BANA NEYE MAL OLUR? ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİ.

  21. Turan
    Turan / Cevapla 10 Eylül 2019 at 10:55

    Merhabalar,
    2002 Model 1.4 75 beygir LPG li 206’ım var. Genel olarak vitesten memnunum. Sadece 3 ten 2 ye geçerken ufak vuruntu hissediyorum. Ama asıl sıkıntım yokuş çıkarken araç 2. vitesten 1 e bir türlü düşmüyor. Duracak kadar neredeyse yavaşlıyorum.
    En son sağa çekip durup 1. vitesle kalkıp devam ediyorum. Bu aracın motor gücü ve LPG li olması ile alakalı genel bir durum mudur yoksa viteste mi bir sıkıntı olabilir?

  22. hasan
    hasan / Cevapla 1 Ekim 2019 at 17:25

    merhaba pejo 206 otomatik arcacım var sabah 5 dk çalıştıktan sonra harekte geçiyorum kar ve spor mod lambaları yanıyor birde bozuk role sesi gibi ses geliyo vides takınca sadece sabahları yapıyor gün sonunda hiç yapmadı çihazza bağladımda
    haberleşme basınç arızası diyor arıza kodu yok bunla ilgili bilgilendiriseniz sevinirim samsun bölgesinde bayiliniz varmı

  23. Mehmet Yıldız
    Mehmet Yıldız / Cevapla 2 Ekim 2019 at 14:57

    Merhaba öncelikle bu güzel açıklamalar ve yorumlara verdiğiniz geri dönüşten dolayı sizleri tebrik ediyorum.

    206 2007 model otomatik vites aracımda ki sorun şu;

    Sabah aracı çalıştırıp beklemeden hareket ettikten sonra kar ve spor mod ışıkları yandıktan sonra vuruntu ile birlikte vites atıyor. aracı stop edip çalıştırınca arıza tekrarlamıyor. FAKAT, sabah aracı çalıştırıp bir süre rolantide ortalama 4 5 dk kadar bekletip ısınınca bu arızayı vermiyor.

    Sizce sebebi nedir ve Ankara’da kiminle irtibat kurabilirim.

  24. Mesut
    Mesut / Cevapla 8 Ekim 2019 at 21:40

    Aracım 2002 model pejo xr.Lpgli.Aracımı ilk çalıştırdığımda vitesi “p” konumdan “d” ye aldığımda bi gıcırtı geliyor ve ilerleyince kesiliyor.viteslerde azda olsa vuruntu hissediliyor.eskişehirde bana önerebileceğiniz bir yer mevcutmu? Teşekkürler şimdiden

  25. emre
    emre / Cevapla 20 Ekim 2019 at 04:14

    mrb bende peuqeot 206 cc al4 otomatık sanzıman var son gunlerde kar ve spor modu ısıkları devamlı yanıyor selenoıdlerı ve yagını degıstım sanzımancıya goturdum sanzımanda bır sorun olmadıgı elektrıksel bır sorun oldugu soledı bu elektrık problemı ne olabılır sızce bıde bu sıddetlı bır yagmur sorası oldu

  26. Hasan
    Hasan / Cevapla 31 Ekim 2019 at 08:33

    Merhaba iyi günler benim 2001 206 aracın var araç soğukken vuruntu yapıp kar ve spor modu yanıp sönüyor ve araç gitmiyor ustaya götürdüm cihaza bağlanamıypr beyinde sıkıntı var diyorlar bana yardımcı olur musunuz

Turan için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.