Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw 3.18i aracınızda otomatik şanzıman sorunu yaşıyorsanız doğru yerdesiniz. Türkiye’nin en büyük otomatik şanzıman merkezi ATCO olarak, otomatik vites Bmw 3.18i araçların şanzıman tamir ve bakımını garantili olarak gerçekleştirmekteyiz. Bmw 3.18i otomatik vites kutusu sorunları zamanında doğru müdahaleler ile ortadan kaldırılmazsa bir süre sonra sürüş keyfinizi kaçırabilir. Bmw 3.18 araçlarında GM şanzıman ve ZF şanzıman kullanmaktadır. Bmw 3.18i otomatik şanzıman arızaları için kesin çözüm üretmekteyiz.

Bmw 3.18i grubunda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz araçlara göre otomatik şanzıman tipleri:

    • Bmw 3.18i (E46) 5L40E Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.18i5L40Eotomatiksanziman

    • Bmw 3.18i (E90) ZF6HP21 Otomatik Şanzıman Tamiri

Bmw3.18i6HP21otomatiksanziman

    • Bmw 3.18i (E91) ZF6HP19 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • Bmw 3.18i (F30) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

    • Bmw 3.18i (F31) ZF8HP45 Otomatik Şanzıman Tamiri

BMW E46 3.18i Otomatik Şanzıman Arızaları

BMW 3.18 E46 şanzıman arızaları, araçlarda kullanılan GM 5L40E şanzıman üzerinden incelenebilir.

  1. Otomatik Şanzıman Arıza Lambası Yanması: Her iki şanzıman türünde de sıklıkla karşılaşılabilecek bir arıza türüdür. Tecrübelerimiz çoğu zaman lamba yanma sebebinin devir sensörü arızası olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte eğer arıza lambanız yanıyorsa, en yakın arıza tespit cihazından alacağınız arıza kodları size yardımcı olmamızı kolaylaştıracaktır. 
  2. Kalkış problemleri: Işıklarda durup kalkmalar esnasında araç geç kalkış yapıyorsa genelde karşılaştığımız hata (92-Can Tork Arabirim) hatası oluyor ve tork konvektörünün revizyon olması gerektiğini gösteriyor.
  3. Vuruntu problemleri: D ve R’de vuruntu, ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıyor ise vites dişli oran arızası atmaktadır ve şanzımanın revizyon olması gerekir
  4. Şalter hataları: Eğer aracınızda P-R-N-D veya manuel bölümlerine aldığınızda aracınız konumu göstermiyosa arızanız pozisyon şalterinden ya da Ecu beyninden kaynaklı olabilir yılından dolayı tesisat konrolü yaptırmanız gerekir.

Bmw E46 Şanzıman Türbünü Tamiri

15 yaşın üzerinde olan E46 kasalarında kullanılan tork konvertörleri zaman içerisinde aşınmayla birlikte bozulurlar. Özellikle 80-90 km/h kendini titreme ve devir saati 1500-2000 devir aralığında devir saatini oynatarak kendini belli etmekte. Araç yaşı itibariyle karşılaşılabilecek şaft ve mafsal arızalarıda kendini ilk kalkışlarda vites ile orta konsol aralığında kendini belli eden bir titremesi vardır. 

BMW E90 3.18i Otomatik Şanzıman Arızaları

Bmw E90 şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 4 vitese geçerken boş yapma, titreme, 4’ten 5.vitese geçerken devir saatinde kaydırma yapmasıdır. Bir başka E90 şanzıman arızası 1’den 2.vitese vuruntulu geçiş, aracın her zaman 2.vitese geçmemesi, 2.vitese geçtikten sonra ayağınızı gazdan çekerseniz vuruntu, 6.vitese geçmeme ve 5.viteste kalma olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğer arıza ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar. Genellikle şu arıza kodlarını atar:

4F85: Ratio monitoring

4F8A: 4-5 geçisi problemli

4F83: C Clutch Failure

4F57: Shift Monitoring 1-2

4F5B: Shift Monitoring 5-6

4F4E: Gear Monitoring

Eğer aracınızda bu yukarıdaki arızalardan bir yada birkaç tanesi mevcutsa, şanzımanın tamir edilmesi gerekmektedir. Firmamızda bu sorunlar garantili olarak çözüme ulaştırılmaktadır.

Makyajlı kasa E90 3.18i şanzıman sorunu olarak en çok karşılaşılan problem ise belirli vites geçişlerinde boşa düşme, kaçırma ve araç devrinin artmasıdır. Bu arızalar özellikle gaza yüklenildiğinde ve rampada kendisini belli ederler. En çok karşılaşılanı 5.vitese devirlenmede problem, 1’den 2.vitese geçerken zorlanmas hissi ve vuruntu, 5’ten 4.vitese geçerken boşa düşme hissidir. Eğerbu arızalar ilerlemişse ekranda “transmission fault” hatası belirir ve şanzıman arıza lambası yanar.

Bir diğer problem ise motoru çalıştırdığınızda park konumunda gelen bir vuruntudur. Genellikle bunu şu iki arıza kodu izler:

4E8A Monitoring of valve position

507D Parking gear incorrectly disengage

Şanzıman beyni ile alakalı olan bu arızalar firmamızda garantili olarak tamir edilmektedir.

BMW F30 3.18i Otomatik Şanzıman Arızaları

8HP45 ZF şanzımana sahip F30 3.18i araçların bir başka şanzıman şikayeti otomatik şanzıman vuruntu problemidir. Özellikle D ve 1-2.vites yükseltme ve düşürme esnasında olan vuruntuların nedeni şanzıman beynidir. Diğer vuruntuların nedeni selenoidler veya şanzıman beyni olabileceği gibi, bazı durumlarda şanzıman içerisindeki balatalardaki aşınmalarda vuruntuya neden olabilmektedir.

Bmw 3.18d F30 şanzımanların diğer bir sorunu şanzıman yağ soğutucusunu (eşanjörü) patlatmasıdır. Ortalama 100.000 km civarında gördüğümüz bu arıza sonucu şanzımanların sökülerek revize olması gerekmektedir. Eğer bu operasyonda şanzıman beyni ve selenoidleri incelenmez ve gerekli müdahale yapılmazsa, araçta vuruntu ve durmaya yakın titreme sorunları yaşanabilmektedir.

Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Tamiri

Firmamızca tamiri gerçekleştirilen bütün Bmw 3.18i otomatik şanzımanlar, şanzıman dinamometremizde araç üzerindeki koşullarda test edildikten sonra müşterilerimize teslim edilmektedir. Bu sayede garantili otomatik şanzıman tamiri gerçekleştirilmektedir.

Bmw 3.18i araçların otomatik vites kutusu arızası ile ilgili, konusunda uzman ekibimiz her zaman yanınızdadır. Makine mühendisleri yönetimindeki ekibimiz sizlere yaşamakta olduğunuz Bmw 3.18i şanzıman arızaları ile ilgili destek sağlamaktan memnuniyet duyacaktır. Güncel Bmw 3.18i otomatik şanzıman fiyatlarımızı (0216) 365 95 00 nolu destek hattımızdan öğrenebilirsiniz.

BMW ZF Tork Konvertör Arızaları

6HP serisi ZF şanzıman kullanan Bmw E90 3.18i araçlarda sıklıkla karşılan tork konvertör arızası, aracınız sabit bir hızda giderken, devir saatinde göreceğiniz oynamalardır. Eğer 100 km ve üzeri bir hızda ayağınız gaz pedalında sabit konumda giderken devir saatiniz 1500 ile 2000 devir arasında oynuyorsa, tork konvertörünüz arızalıdır. Ayrıca şanzıman tork konvertörü kaçırmaya başlayınca şanzıman ısınması meydana gelir ve zaman içerisinde şanzımanın iç aksamına zarar vermeye başlar. Bir süre sonra yanan kavramalar ile birlikte otomatik şanzıman basınç kaybı aracınızı çalışmaz hale getirebilir.

Diğer bütün ZF serisi şanzımanlar gibi F30 araçlarda bulunan 8HP45 8 ileri otomatik vites şanzımanların kritik yönlerinden birisi tork konvertörüdür. Bmw şanzıman tirbün sorunu olarakta bilinen, kalkışta titreme, özellikle 1300-2000 devirler arası silkeleme, 70 km/saat civarında bir hızda giderken kasayı titretme, yüksek hızlarda hız sabit iken devir dalgalanması gibi arızalar F30 Bmw araçlarda da görülebilmektedir.

BMW 3.18i ZF Konvertör Tamiri

Firmamızda ZF şanzımanlara ait tork konvertörleri tam otomatik makineler ile garantili olarak yenilenmektedir. Türkiye’nin en gelişmiş tork konvertör revizyon atölyesine sahip firmamızda yapılan işlemler ile ilgili kısa tanıtım videomuzu izleyebilirsiniz.

Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

Bmw 3.18i şanzıman yağı değişimi servisimizde tam otomatik makineler ile yapılmaktadır. Bmw 3.18i otomatik şanzıman yağ fiyatları için firmamızı arayabilir veya şanzıman yağı güncel fiyat listemize yagdegisimi.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Bmw 3.18i şanzıman beyni tamiri ile ilgili bilgilere ve Bmw 3.18i şanzıman beyni fiyatlarına sanzimanbeyni.com sayfasından ulaşabilirsiniz.

Ustaya Sor – Bmw E90 ve F30 Şanzıman Arızaları

Aracınızda yaşadığınız otomatik şanzıman problemini makine mühendisleri ve ustalarımızdan oluşan ekibimize sormadan önce lütfen sorunuza aşağıdaki bilgileri paylaşarak başlayınız:

  • Aracınızın model yılı
  • Aracınızın motor hacmi
  • Aracınızın yakıt tipi
  • Varsa arıza kodunuz

Eğer aracınızın arıza kodunu bilmiyorsanız, yakındaki bir serviste aracınızı cihaza bağlatabilirsiniz. Alternatif olarak İstanbul ve İzmir’deki servislerimizde bu işlem tarafımızca ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Eğer E90 ve F30 aracınızda motor arızası yaşıyorsanız, sorularınızı motorrevizyonu.com sayfasından motor teknik ekibimize ulaştırabilirsiniz.

26 thoughts on “Bmw 3.18i Otomatik Şanzıman Tamiri

  1. Rıdvan Kale
    Rıdvan Kale / Cevapla 22 Nisan 2019 at 17:57

    Merhabalar,
    BMW E46 2001 model 318i otomatik şanzıman 180 bin km de araç geri vitese geçişde vuruntu yapıyor.Neyden yapar, tamiri tahmini olarak ne kadar tutar. Teşekkürler.

    • Furkan şanlıtürk
      Furkan şanlıtürk / Cevapla 22 Mart 2020 at 03:43

      Merhaba 2002 e46 kasa 318 i aracim var arada bir geri vitese gecis yapmiyor geri lambasi ve gostergede r gozukuyor lakin bosa cikiyor geriye gitmiyor aracim bunun nedeni ne olabilir .

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:01

        Furkan Bey, aracınızda bununla ilgili bir arıza kodu var mıdır? Dilerseniz gelin aracınızı ücretsiz olarak bir inceleyelim.

  2. AtcoAdmin
    AtcoAdmin / Cevapla 23 Nisan 2019 at 11:39

    Merhaba, şanzımanınızdaki problemin şanzıman beyni mi, yoksa şanzımanın içinden mi geldiğini anlamamız gerekmektedir. İstanbul’da mı ikamet ediyorsunuz?

  3. FERİDUN aktaş
    FERİDUN aktaş / Cevapla 28 Haziran 2019 at 00:17

    Slm 318 i e 46 bmw 2004 model aracım var arac bir gün durdugunda 5 10 sn gec kavrıyor veya d alıyorum sert gaz verdıgımde 3000 gibi bagrıyo sonra kalkıyor ondan sonra bi sorun yok takı bidahaki sabaha kadar yagını fılıtre sını degiştırdım ufak bi duzelme oldu ama gene yapıyor sert gaz vermem lazım 5 veya6 saat beklesem bile yapıyor neden kaynaklanıyor fıyat ortalama ne cıkar ustam teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 19:19

      Feridun bey, şanzımanınızda mekanik problem mevcut gibi gözüküyor. Komple açılıp incelendikten sonra net fiyatı ortaya çıkar. Yaklaşık maliyeti 4 ile 8 bin TL arasıdır.

  4. ASIM TALİH
    ASIM TALİH / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 13:02

    Merhaba Ustam, İzmir’de yaşıyorum , mesleğim mimarlık. 2004 Model 3.18i N42 Motor GM Şanzımanlı aracım 149.000 km de…Arada bir şanzıman hata lambası yanıyor. Hata lambası yandığında tüm viteslere geçiş yapıyor ancak geçişler sert bir şekilde oluyor.Bu durumdayken ben vitesi manüel moda alıp kendim vites geçişi yapıyorum ve vites geçişi yaparken ayağımı gazdan çekip vites geçişi yaparsam sarsıntı ya hiç olmuyor ya da çok çok az oluyor. Uygun bir trafik ortamında aracı kenarı çekip stop ediyorum biraz bekledikten sonra aracı çalıştırdığımda arıza lambası sönüyor ve şanzıman normal bir şekilde çalışıyor.Durum Tespiti için aracı cihaza bağladığımızda şu hata kodunu aldık.. ( Hata Kodu : 000092 EGS: CAN Tork Arabirimi ) Bu hata kodunu İzmir Bornova\’da ünlü bir şanzıman ustasına söylediğimde \”Hidrolik beyin arıza yapmış değiştirmemiz lazım 5000 TL tutar dedi\”. ( Biz salağız ya keklicek aklı sıra) .Sonra bu konuyu daha önce 2012 CAPTİVA aracında benzer bir sorun yaşamış ve problemi kendisi çözmüş olan Makine mühendisi arkadaşım ile paylaştım. Onun öngörüsü Tork Konvertörü devir ya da basınç sensörünün arızalı olduğu şeklide.Bu arızalı parça Hidrolik beyine yanış sinyal veriyor ve vites geçişlerinde kork kaybı ya da aşırı artışı oluyor dedi. Kendi garajında bu arzıyayı giderebilirim dedi ancak ben razı gelmedim. İşinin ehli olan sizlerin bu arıza ile ilgili öngörünüz nedir ? En ekonomik ve kalıcı olarak çözmem için ne tavsiye edersiniz. Teşekkür ederim.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 6 Temmuz 2019 at 19:22

      Asım Bey, GM şanzıman 2.vitesten sonra geçişlerin öncesinde torku devreye alır, bunu da sadece belirli koşullarda yapar. Öncelikle aracın tesisatını kontrol ettirmenizi ardından sorununuz geçmezse, revizyon için torku söktürüp göndermenizi tavsiye ederiz.

  5. Olcay
    Olcay / Cevapla 17 Temmuz 2019 at 18:54

    Selam
    Aracım Bmw e36 94 model
    Otomatik şanzıman sıkıntım var
    Aracım sadece kalkışı yapamıyor vitesi çok zor dolduruyor kalkıştan sonra sıkıntı yok
    Bunla ilgili çözüm arıyorum iyi günler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 22 Temmuz 2019 at 13:20

      Olcay Bey, hidrolik ünite veya mekanik tas probleminiz olabilir.

  6. Rahmi AĞIRMAN
    Rahmi AĞIRMAN / Cevapla 27 Eylül 2019 at 00:58

    98 model e36 compact 3.16 aracımda vites sorunu var 1-2-3 3500 devirde vites geçişi yaptığım zaman araç 4 de kalıyor ve yavaşlasam dahi vites düşmüyor aracı istop edip biraz bekleyip açınca düzeliyor nedendir acaba

  7. Semih
    Semih / Cevapla 10 Ekim 2019 at 19:38

    Selam aleyküm 99 model otomatik vites e 46 kasa bmw var kalkısta bir sıkıntı yok arac hızını aldığında 40 50 km ye ulastıgımda gaz yemiyor ve vites atmıyor devir saati yükseliyor fakat arac hızlanmıyor neyden olabilir acaba fiyat aralığı nedir tamiri için

  8. Ramazan
    Ramazan / Cevapla 8 Kasım 2019 at 01:13

    Genelde aracı 1 2 saat kullandıktan sonra yokuş cıkarken araç zorlanıyor ve sanzıman hatası verıyor. Tüm viteslere geçiş yapıyor vuruntu sarsılma yok fakat hantallaşıyor sanki el freni çekili gidiyormuş gibi. 2001 model 3.18ci 4 ileri otomatik sanzıman.

  9. atakan
    atakan / Cevapla 11 Ocak 2020 at 10:52

    Kolay gelsin,

    e46 320d m47tud20 motoruna zf8hp45 şanzıman takılabiliyor mu ?

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:05

      Atakan Bey, Pek mümkün değildir.

  10. muammer
    muammer / Cevapla 15 Ocak 2020 at 22:46

    selam
    ustam. 1 hafta önce 2004 model otomatik vites bmw 318i salon paket araç aldım. aracımla kalkış esnasında aşırı yüklenme yaptığımda aracımın ekranında şanzıman arıza göstrgesi yanıyor.. ve vites geçişlerinde vuruntu yapmaya başlıyor.. aracı müsait bir yere çekip kontağı kapatıyorum. 5-10 sn bekleyip tekrar çalıştırdığımda arıza ortadan kalkıyor yoluma devam ediyorum.. bazende normal yüklenmelerde araç resmen vites değiştirmeyi unutuyor.. ayağımı gazdan çekince vites değiştiriyor , tekrar gaz vererek hızlanıyorum..
    sizce bunda sorun nedir

    • Yılmaz
      Yılmaz / Cevapla 20 Ocak 2020 at 00:59

      1998 model 3.18 is aracım ilk sorun araç r de geri gelirken alttan metal sürtme sesi gibi çatırtı sesi geliyor ikinci sorun 2 ye geçerken gazı bıraktığımda yada gazsız vites yükseltme yaptığımda lokurt sesi geliyor alttan teşekkür ler

      • AtcoAdmin
        AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:09

        Yılmaz Bey, sesi dinlememiz gerekir fakat büyük ihtimalle mekanik bir parçanız dağılmıştır.

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:08

      Muammer Bey, şanzımanınız içerisinde problem olabilir. Beyin mi şanzıman mı test etmemiz gerekmektedir. Öncelikle bir cihaza bağlatıp arıza kodunu belirtirseniz daha da fazla yardımcı olabiliriz. Eğer İstanbul veya İzmir’de iseniz, ücretsiz olarak bu işlemi biz de yapabiliriz.

  11. muammer
    muammer / Cevapla 15 Ocak 2020 at 22:47

    selam
    ustam. 1 hafta önce 2004 model otomatik vites bmw 318i salon paket araç aldım. aracımla kalkış esnasında aşırı yüklenme yaptığımda aracımın ekranında şanzıman arıza göstrgesi yanıyor.. ve vites geçişlerinde vuruntu yapmaya başlıyor.. aracı müsait bir yere çekip kontağı kapatıyorum. 5-10 sn bekleyip tekrar çalıştırdığımda arıza ortadan kalkıyor yoluma devam ediyorum.. bazende normal yüklenmelerde araç resmen vites değiştirmeyi unutuyor.. ayağımı gazdan çekince vites değiştiriyor , tekrar gaz vererek hızlanıyorum..
    sizce bunda sorun nedir…

  12. Gürkan
    Gürkan / Cevapla 26 Ocak 2020 at 16:07

    Merhabalar aracım bmw 3.18 ci otomatik 2004 model araç soğukken d konumuna aldığımda geç kalkış yapıyor cihaza bağlattım (92-CAN:tork arabirimi) arızası çıktı bu arızayı sildiğimizde kayboldu bu arızaLar nedir sebepleri nelerdir teşekkürler

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 18 Mayıs 2020 at 08:10

      Gürkan Bey, tork konvertörünüzde ve şanzıman beyninizdeki bu konvertör kanalında bozulma mevcuttur.

  13. Muhtar
    Muhtar / Cevapla 23 Şubat 2020 at 08:40

    Otomatik vitesin yanlarinda S ,E,M modu var, E dugmesinei basinca isik yanmiyor, araba sanzimani ekonomik modunda mi nasil anlarom

  14. Çağatay
    Çağatay / Cevapla 21 Mayıs 2020 at 23:32

    Selamünaleyküm BMW 3.18i 1992 model otomatik aracım vites geçişlerinde hiç hissedilmiyor ustaya götürdüm 3.viteste kalkıyor ve 3 u vitesde gidiyor dedi tek vitesle Şanzıman da titreme felan yok acaba arızası tam olarak ne ?

  15. Deniz bey
    Deniz bey / Cevapla 29 Mayıs 2020 at 23:17

    Merhaba BMW 1993 model e36 3.18i otomatik şanzımanlı aracımın arızası geri viteste vuruntu yapıyor diğer viteslerde sorunsuz çalışıyor ve arabayı biraz trafikte kalınca hemen göstergede şanzıman arıza işareti yanıyor ve arabanın çekişi hemen düşüyor arabayı sağa çekip hemen istop ediyorum hemen tekrar çalıştırıyorum arıza gidiyor ve çekişi normalleşiyor bu sorunu sürekli yapıyor yardımcı olursanız çok sevinirim

    • AtcoAdmin
      AtcoAdmin / Cevapla 30 Mayıs 2020 at 02:53

      Deniz Bey, aracınız korumaya alıyor. Bir bilgisayara bağlatıp arıza kodunuzu paylaşırsanız, size daha fazla yardımcı olabiriz.

FERİDUN aktaş için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.